SEO, wyszukiwarka google, optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (search engine optimization)

ile kosztuje reklama na facebook ads
Facebook obalamy mity (FAQ-prawda i fałsz)
28 lipca, 2021
Skuteczne Pozycjonowanie SEO. Wyższe pozycje w Google optymalizacja stron www
6 sierpnia, 2021
seo
Pozycjonowanie, tworzenie strategii

Zawartość strony

Co to jest SEO?

SEO (ang. meaning Search Engine Optimization) to optymalizacja pod silnik wyszukiwarki serwisu internetowego, czyli działania mające podnieść pozycję strony internetowej w wyszukiwarce, czyli w SERP. Czyli jest to praktyka mająca na celu osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarki internetowej dla wpisanego przez użytkownika ciągu znaków.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek (SEO) często polega na wprowadzaniu niewielkich modyfikacji w zakresie wybranych elementów witryny. Zmiany te, analizowane pojedynczo, mogą sprawiać wrażenie drobnych, przyrostowych ulepszeń, ale w połączeniu z innymi optymalizacjami mogą mieć zauważalny wpływ na wygodę użytkowników oraz uzyskiwane przez nich bezpłatne wyniki wyszukiwania. Wiele elementów omówionych w tym przewodniku już zapewne znasz, ponieważ są to niezbędne składniki każdej strony internetowej. Możliwe jednak, że nie wykorzystujesz w pełni ich możliwości.

https://developers.google.com/search/docs/beginner/seo-starter-guide

Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (ang. search engine optimization, SEO) – edycja kodu źródłowego serwisu internetowego, która ma za zadanie dostosować go do wymogów wyszukiwarek internetowych oraz wyeliminować błędy techniczne powodujące problemy z poprawnym funkcjonowaniem (optymalizacja podstawowa) i indeksowaniem strony internetowej przez roboty sieciowe (optymalizacja pod konkretne, wybrane słowa kluczowe).

źródło: hasło seo wikipedia

Czym jest Search Engine Optimization (SEO)?

SEO (optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych) to część z dziedziny marketing internetowy skupiająca się na zwiększaniu widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania (system organiczny jest to system nie płatny w porównaniu na przykład do google ads, dawniej adwords, za które to trzeba płącić aby być widocznym).

Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (ang. search engine optimization, SEO; mylnie uznawana jako synonim pozycjonowania)

SEO obejmuje zarówno elementy techniczne, jak i kreatywne wymagane do poprawy rankingów, zwiększenia ruchu i zwiększenia świadomości w wyszukiwarkach.

SEO ma wiele aspektów, od słów kluczowych i treści na Twojej stronie internetowej, blogu czy sklepie po sposób, w jaki inne witryny linkują do Ciebie w Internecie (czyli widzą wartość, którą chcą się dzielić).

Czasami SEO jest po prostu kwestią upewnienia się, że Twoja strona jest zbudowana w sposób zrozumiały dla wyszukiwarek (najczęściej w przypadku mało konkurencyjnych fraz).

Co to jest pozycjonowanie?

Najprościej mówiąc pozycjonowanie jest to zdobywanie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google.com na wyszukiwane przez użytkownika finalnego frazy, inaczej słowa kluczowe. Widoczność strony w wyszukiwarce obecnie jest kluczowym elementem efektywnego prowadzenia firmy, jest swoistą wizytówką oraz gwarantem pozyskiwania nowych klientów.

Jednak pozycjonowanie to nie tylko dobre pozycje i dobra widoczność na frazy. Prawidłowe i skuteczne pozycjonowanie google to również ruch na stronie internetowej zapewniający nowych klientów i zwiększający sprzedaż. Dlatego najważniejszym dla nas aspektem jest dobór odpowiednich słów kluczowych, które zapewnią naszym klientom po pewnym czasie dobre pozycje na te frazy oraz przyniosą nowych klientów szukających właśnie ich firmy, a konkretnie oferowanych usług czy produktów.

SEO a pozycjonowanie

Jak już wiesz SEO (Search Engine Optimization), to nie to samo co pozycjonowanie. Jednak przyjmijmy tak jak mówi większość że to ogół działań prowadzących do wzrostu pozycji witryny (dla danych słów kluczowych) w wynikach wyszukiwania Google SEO. Osiągnięcie pozycji w top 1-3 gwarantuje nam powiększenie popularności portalu i strony www co bezpośrednio przekłada się i liczby potencjalnych klientów. Jeśli szukasz relatywnie taniej, a jednocześnie ekstremalnie skutecznej formy żeby się reklamować, sprzedawać więcej i zdobywać leady, to pozycjonowanie jest czymś na miarę!

SEO i strategia PPC stanowią główne części tzw. SEM (Search Engine Marketing, potocznie seo marketing), czyli marketingu w wyszukiwarkach. PPC (płatność za kliknięcie z ang. pay per click) to reklama płatna, nastawiona na błyskawiczne korzyści, natomiast SEO to długotrwały proces, który wymaga wielu działań marketingowych i informatycznych (on site i offsite, czyli na Twojej witrynie oraz poza nią) a także ciągłego monitorowania algorytmów google, zmian w serp i rezultatów. Żeby pozycjonowanie było maksymalnie efektywne, musi być prowadzone w ciągły sposób , najlepiej przez agencję UniqueSEO doskonale znającą się na algorytmach Google i wszystkich innych mechanizmach, którymi kieruje się marketing internetowy.

Skuteczne SEO, dzięki któremu Twój biznes może zyskać główną pozycję w branży w której działasz w internecie, wymaga zastosowania wielu różnych działań,m.in:

  • optymalizacja kodu HTML każdej podstrony;
  • przygotowanie content marketingu i odpowiednie ustawienie treści na stronie;
  • dobór fraz i słów kluczowych pod seo;
  • optymalizacja konwersji, czyli CRO;
  • budowa struktury linków, czyli backlinków które prowadzą do strony;
  • optymalizacja strony czyli techniczne seo;
  • RWD i mobile-first, czyli dostosowanie witryny do smartfonów i urządzeń mobilnych;
  • a także wiele innych działań które muszą być wykonane zgodnie z daną taktyką i strategią SEO specjalisty.

SEO to nie tylko budowanie witryn przyjaznych dla wyszukiwarek. Chodzi o to, aby Twoja strona była lepsza także dla ludzi. W UniqueSeo wierzymy, że te zasady idą ze sobą w parze.

Ten artykuł ma na celu opisanie obszarów SEO optimizer – które generują ruch na Twojej witrynie, dzięki czemu witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek, budowaniu linków i marketingowi unikalnej wartości Twojej witryny. Jeśli jesteś zdezorientowany z tego powodu, nie jesteś sam, a my jesteśmy tutaj, aby Ci pomóc i wszystko wyjaśnić.

Dlaczego moja witryna wymaga SEO?

Większość ruchu internetowego jest napędzana przez największe komercyjne wyszukiwarki Google, Bing, Yahoo i Yandex (głównie Rosja). Chociaż media społecznościowe i inne rodzaje ruchu mogą generować odwiedziny w Twojej witrynie, wyszukiwarki są podstawową metodą poruszania się w internecie dla większości użytkowników sieci.

Jest to więc ważne, czy witryna zawiera treści, usługi, produkty, informacje lub po prostu cokolwiek innego co w danej chwili interesuje użytkownika internetu.

Wyszukiwarki są wyjątkowe pod tym względem, że zapewniają ukierunkowany ruch – osoby, które szukają tego, co oferujesz. Wyszukiwarki to drogi, które to umożliwiają. Jeśli wyszukiwarki nie mogą znaleźć Twojej witryny lub dodać treści do swoich baz danych, tracisz niesamowite możliwości przyciągnięcia ruchu do Twojej witryny co automatycznie obcina Twój biznes.

Wyszukiwane hasła – słowa wpisywane przez użytkowników w polu wyszukiwania – mają niezwykłą wartość. Doświadczenie pokazuje, że ruch w wyszukiwarkach może przyczynić się do sukcesu firmy. Ukierunkowany ruch na stronie internetowej może zapewnić reklamę, przychody i ekspozycję jak żaden inny kanał marketingowy.

Inwestowanie w SEO może mieć wyjątkową stopę zwrotu w porównaniu z innymi rodzajami marketingu i promocji.

Dlaczego wyszukiwarki nie mogą znaleźć mojej strony bez SEO?

Wyszukiwarki są inteligentne, ale nadal potrzebują pomocy. Najważniejsze silniki zawsze pracują nad ulepszeniem swoich technologii, aby głębiej indeksować sieć i zwracać użytkownikom lepsze wyniki.

Istnieje jednak ograniczenie w zakresie działania wyszukiwarek. Podczas gdy właściwe SEO może przynieść Ci tysiące odwiedzających i większą uwagę, niewłaściwe ruchy mogą ukryć lub pogrzebać Twoją witrynę głęboko w wynikach wyszukiwania, gdzie widoczność jest minimalna.

Oprócz udostępniania zawartości wyszukiwarkom, pozycjonowanie stron internetowych pomaga również w zwiększaniu rankingów, dzięki czemu zawartość zostanie umieszczona w miejscu, w którym użytkownicy będą go łatwiej znajdować. Internet staje się coraz bardziej konkurencyjny, a firmy, które wykonują SEO, będą miały zdecydowaną przewagę na odwiedzających i klientów.

W efekcie czego staną się bardziej znane i zarobią więcej.

Czy mogę zrobić SEO dla siebie?

Świat SEO jest złożony, ale większość ludzi może z łatwością zrozumieć podstawy. Nawet niewielka ilość wiedzy może zrobić dużą różnicę. Bezpłatna edukacja SEO jest szeroko dostępna w Internecie, w tym w różnych przewodnikach i kursach. Połącz to z małą praktyką i jesteś na najlepszej drodze do zostania ekspertem.

W zależności od zaangażowania czasowego, chęci uczenia się i złożoności witryny, strony czy sklepu, możesz zdecydować, że potrzebujesz eksperta, który poradzi sobie z tym co posiadasz. Firmy, które praktykują SEO mogą się różnić; niektóre mają wysoce wyspecjalizowany cel, podczas gdy inne stosują szersze i bardziej ogólne podejście.

W każdym razie dobrze jest dobrze zrozumieć podstawowe pojęcia.

Jeśli poważnie myślisz o zwiększeniu ruchu w wyszukiwarkach i nie znasz SEO, zalecamy przeczytanie i studiowanie wielu materiałów takich jak nasza strona internetowa. Staraliśmy się, aby było to jak najbardziej zwięzłe i łatwe do zrozumienia.

Jak można próbować zrozumieć SEO serwisu internetowego ?

Dzięki takim metodom, jak analizy, eksperymenty i testy na żywo, osoby zajmujące się marketingiem w wyszukiwarkach jako społeczność zrozumiały wiele podstawowych operacji wyszukiwarek i krytyczne elementy tworzenia witryn i stron, które zapewniają wysoką pozycję w rankingu i duży ruch.

Jak działają wyszukiwarki?

Wyszukiwarki mają dwie główne funkcje: indeksowanie i budowanie indeksu oraz udostępnianie użytkownikom listy rankingowej stron, które ustaliły jako najistotniejsze.

I. Indeksowanie

Przeszukiwanie i indeksowanie miliardów dokumentów, stron, plików, wiadomości, filmów i multimediów w sieci WWW, site crawling.

II. Dostarczanie odpowiedzi

Udzielanie odpowiedzi na zapytania użytkowników, najczęściej za pomocą list odpowiednich stron, które pobrały i uszeregowano pod względem trafności.

Wyobraź sobie światową sieć jako sieć przystanków w wielkomiejskim systemie metra.

Każdy przystanek to unikatowy dokument (zwykle strona internetowa, ale czasami plik PDF, JPG lub inny plik). Wyszukiwarki potrzebują sposobu na „przeszukiwanie” całego miasta i znajdowanie wszystkich przystanków po drodze, aby korzystały z najlepszych dostępnych ścieżek.

Struktura linków w sieci służy do łączenia wszystkich stron.

Linki umożliwiają automatycznym robotom wyszukiwarek, zwanym „robotami” lub „pająkami”, dotarcie do wielu miliardów połączonych ze sobą dokumentów w sieci. Gdy silniki znajdą te strony, odszyfrują z nich kod i przeskanują przechowując później wybrane fragmenty w ogromnych bazach danych, które zostaną później przywołane, gdy będą potrzebne do wyszukiwania.

Aby zrealizować monumentalne zadanie posiadania miliardów stron, do których można uzyskać dostęp w ułamku sekundy, firmy wyszukiwarek zbudowały centra danych na całym świecie.

Te ogromne magazyny przechowują tysiące maszyn bardzo szybko przetwarzających duże ilości informacji. Kiedy osoba przeprowadza wyszukiwanie w dowolnym z głównych silników, żąda natychmiastowych wyników; nawet jedno- lub dwusekundowe opóźnienie może wywołać niezadowolenie, więc silniki ciężko pracują, aby udzielać odpowiedzi tak szybko, jak to możliwe.

Wyszukiwarki to maszyny do odpowiedzi. Kiedy dana osoba wykonuje wyszukiwanie w Internecie, wyszukiwarka przeszukuje swój spis miliardów dokumentów i robi dwie rzeczy:

po pierwsze, zwraca tylko te wyniki, które są istotne lub przydatne dla zapytania wyszukiwarki;

po drugie, wyniki te są uszeregowane zgodnie z popularnością witryn serwujących informacje.

To zarówno trafność, jak i popularność mają wpływ na link i proces SEO biznesów.

W jaki sposób wyszukiwarki określają znaczenie i popularność?

Dla wyszukiwarki znaczenie to coś więcej niż znalezienie strony z odpowiednimi słowami. We wczesnych latach sieci wyszukiwarki nie posunęły się znacznie dalej niż ten uproszczony sposób, a wyniki wyszukiwania miały ograniczoną wartość. Przez lata inteligentni inżynierowie opracowywali lepsze sposoby dopasowywania wyników do zapytań użytkowników. Dziś setki czynników mają wpływ na znaczenie, a omówimy najważniejsze z nich.

Wyszukiwarki zazwyczaj zakładają, że im bardziej popularna jest strona, sklep lub dokument, tym cenniejsze są zawarte w nim informacje.

Założenie to okazało się dość skuteczne pod względem zadowolenia użytkowników z wyników wyszukiwania.

Popularność i trafność nie są określane ręcznie. Zamiast tego, silniki wykorzystują równania matematyczne (algorytmy) do sortowania (trafność), a następnie do uszeregowania według jakości (popularności).

Algorytmy te często zawierają setki zmiennych. W marketingu w wyszukiwarkach określamy je jako „czynniki rankingowe”.

Co daje pozycjonowanie?

Działania SEO wdrażane prawidłowo są długofalowym procesem, który finalnie przynosi szereg pozytywnych korzyści takich jak :

  • Zwiększenie widoczności w Google.com na wybrane frazy kluczowe.
  • Zwiększenie ruchu na Twojej stronie.
  • Zwiększenie ilości klientów i osób zainteresowanych tym co masz na stronie
  • Zwiększenie zysków po przez Twoją stronę lub sklep internetowy.
  • W pełni mierzalną formę reklamy.
  • Możliwość konkurowania z największymi.
  • Duże możliwości rozwoju firmy.

Odpowiednie wybranie fraz kluczowych to proces

Słowa kluczowe – inaczej kotwice lub anchory. Odpowiedni ich dobór jest jednym z kluczowych elementów, aby rozpocząć efektywne działania SEO. Przeprowadzenie odpowiedniej analizy jest podstawowym działaniem przed rozpoczęciem współpracy z agencją , zobacz: agencja seo.

Odpowiednie narzędzia używane przez agencje SEO potrafią określić konkretną ilość osób, która wyszukuje konkretną frazę, dodatkowo można określić konkurencyjność tej frazy i strategię, która będzie odpowiednia dla danej branży i słów kluczowych.

Takie zbadanie rynku przez firmę pozycjonującą pokazuje opłacalność działań i efekty które można uzyskać dzięki pozycjonowaniu stron np. w Łodzi, Toruniu, Bydgoszczy, czyli lokalnie lub globalnie.

Optymalizacja strony pod SEO

Po określeniu fraz kluczowych i obraniu odpowiedniej strategii działań nadszedł czas na konkretne ruchy. Tutaj najważniejszym działaniem jest optymalizacja strony internetowej wdrożona pod indywidualnie dobraną strategię pozycjonowania.

W tym jakże ważnym punkcie skupiamy się na odpowiednich zmianach na stronie, które będą spełniały wszystkie wymagania wyszukiwarki Google, oraz będą spełniały oczekiwania użytkowników zadających konkretne pytania w Google. Im lepsze damy odpowiedzi na szukane frazy tym nasza strona będzie lepiej postrzegana przez Google.

Dlaczego SEO to usługa ciągła? Skuteczna analiza case’u:

Zamówiłeś przed kilkoma tygodniami usługę SEO jednak nadal nie widzisz jakichkolwiek efektów? Ba…, niektóre frazy spadły o kilka pozycji i już zaczynasz żałować podjętej współpracy? Wyluzuj. Pozycjonowanie to nie gra na wyścigi. Uwierz – szybkie wejście strony do TOP 10 wcale nie oznacza, że zostanie ona tam na stałe.

Szybko nie znaczy dobrze

Lepiej dłużej poczekać na rezultaty, lecz mieć szanse ich długotrwałego utrzymania. Działania SEO wymagają czasu – na stworzenie strategii, jej realizowanie oraz bieżące modyfikowanie i udoskonalanie. Jeżeli firma SEO czy agencja seo sem pozycjonująca obiecuje Ci osiągnięcie topowych pozycji w tydzień, możesz być niemalże pewien tego, że stosuje nielegalne metody (black hat seo), zabronione przez Google. Ich wykrycie jest tylko kwestią czasu, po czym na stronę zostanie nałożona kara w postaci filtra algorytmicznego lub nawet nieodwracalnego bana.

Niedoświadczeni klienci często oczekują od agencji SEO niemożliwego. Chcą płacić dopiero wtedy, kiedy zauważą pierwsze efekty. Takie podejście wiąże się z brakiem szacunku do pracy podejmowanej przez specjalistę SEO oraz całkowitym niezrozumieniem tego, na czym polega proces pozycjonowania. To właśnie w początkowej jego fazie seowiec musi ponieść najwyższe koszty – finansowe i czasowe. Kupuje potrzebne narzędzia, przeprowadza analizę konkurencji, dobiera słowa kluczowe, optymalizuje kod źródłowy strony, opracowuje plan link buildingu etc. Dużo czasu jeszcze minie, zanim realizowane działania zaczną przekładać się na wysokie pozycje w wyszukiwarce.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Czy można pominąć analizę konkurencji?

Nie jest to wskazane, ponieważ wnioski uzyskane dzięki jej przeprowadzeniu znacznie ułatwią zadanie. Pozwoli to chociażby na identyfikację sprawdzonych metod, stosowanych przez firmy z określonej branży, które znajdują się na czołowych pozycjach w Google. Można sprawdzić na jakie słowa kluczowe się pozycjonują, poznać źródła linkowania zewnętrznego, schemat linkowania wewnętrznego czy stosowane rozwiązania w zakresie User Experience (UX). Nie chodzi jednak jedynie o powielanie sprawdzonych rozwiązań. Trzeba pójść o krok dalej – aby w ten sposób zyskać szansę prześcignięcia konkurentów.

Dobór słów kluczowych

Jeżeli słowa kluczowe nie zostaną prawidłowo dobrane, pozycjonowanie może okazać się skazane na porażkę. Nieświadomi Klienci zwykle kierują się jedynie ich popularnością, wymagając od firmy SEO wywalczenia topowych pozycji na frazy generujące najwyższy ruch w Sieci. Okazuje się jednak, że nie zawsze jest to opłacalne. Nieraz wyższą konwersję mogą zapewnić słowa kluczowe z tzw. długiego ogona (long tail). Są to frazy mniej konkurencyjne, które jednak sumarycznie często przynoszą świetne efekty biznesowe. Trzeba to jednak najpierw przetestować, próbując różnych rozwiązań i wyciągając na bieżąco wnioski.

Dostosowanie contentu na stronie

Zanim będzie można rozpocząć pozyskiwanie linków z zewnętrznych źródeł, najpierw trzeba odpowiednio zoptymalizować content na stronie. Chodzi o to, aby wybrane słowa kluczowe znalazły się w treści – najlepiej kilka razy w różnych odmianach. Tylko wtedy roboty Google będą w stanie właściwie określić tematykę witryny. Na niewiele się zda linkowanie do strony, która jest uboga w treść. Słowa kluczowe powinny znaleźć się zarówno na stronie głównej, jak i w treści poszczególnych podstron. Trzeba przy tym pamiętać o ich naturalnym rozmieszczeniu – nie działa tutaj zasada „czym więcej, tym lepiej”.

Link building – pozyskiwanie linków

Kiedy strona zostanie już właściwie zoptymalizowana, przychodzi już czas na wdrażanie strategii pozyskiwania linków kierujących do strony. Jest to proces wyjątkowo czasochłonny, który wymaga sporego wyczucia i doświadczenia. Nie chodzi o jak najszybsze pozyskanie odnośników w masowych ilościach – bez zwrócenia uwagi na jakość źródeł linkowania. Należy postawić na możliwie jak największą dywersyfikację oraz linkować powoli, lecz systematycznie. Warto wykorzystywać takie źródła jak m.in.:

  • fora internetowe,
  • portale z ogłoszeniami firmowymi,
  • blogi,
  • artykuły sponsorowane oraz gościnne wpisy eksperckie na portalach tematycznych,
  • media społecznościowe,
  • wysokiej jakości moderowane katalogi,
  • linkowanie ze stron zapleczowych

Stworzenie i prowadzenie tematycznego zaplecza to najbardziej czasochłonna technika linkowania. Trzeba zakupić domeny i usługę hostingową, postawić strony na serwerze, zainstalować szablon, stworzyć artykuły, zoptymalizować każdy z nich pod SEO oraz regularnie je publikować. Konieczne jest także linkowanie samych stron zapleczowych – zarówno strony głównej, jak i dodawanych cyklicznie podstron. Poświęcony czas i pieniądze są jednak warte zachodu – trudno o bardziej efektywny i bezpieczny sposób podniesienia wartości strony dla algorytmów Google niż właśnie linkowanie z zaplecza.

Nie można spocząć na laurach

Na osiągnięciu pozycji w TOP 10 praca się nie kończy. Konkurencja nie śpi i kiedy podejmowane dotychczas działania SEO zostaną wstrzymane, wkrótce może nastąpić zamiana miejsc. Trzeba więc regularnie monitorować nowo powstające strony oraz aktywności podejmowane przez dotychczasowych konkurentów. Nie możesz wstrzymać pozycjonowania również z innego powodu – algorytmy Google ciągle są modyfikowane – to co dzisiaj przynosi efekty, już jutro może okazać się niewystarczające lub nawet szkodliwe dla strony.

Podsumowanie

Warto więc zdawać sobie sprawę z tego, że pozycjonowanie stron to proces ciągły, wymagający systematyczności oraz ciągłej analizy efektów podejmowanych działań – również przez konkurencję. Nie można oczekiwać błyskawicznych efektów, gdyż przygotowanie strony do pozycjonowania zwykle jest najbardziej czasochłonne. Fatalne rozwiązanie stanowi także zakończenie prac SEO w momencie osiągnięcia topowych pozycji w wyszukiwarce.

Zastanawiasz się z podjęciem decyzji o seo,pozycjonowaniu i marketingu w sieci?

Twoja konkurencja już to robi.

SEO i marketing w social mediach to jedyne właściwe działania, które są obecnie najlepsze i pozwolą rozwinąć firmę w internecie na wielu płaszczyznach. Osoby poszukujące produkty,usługi czy informacje w sieci wciąż rośnie. W tej chwili bardzo duża część ruchu przenosi się na urządzenia mobilne, więc nasze działania skupiają się na tym, abyś znalazł się na pierwszych miejscach w google na tablecie, komputerze i na smartfonie.

SEO to wymagające zadanie.

SEO to wymagające zadanie, jako całościowy marketing w wyszukiwarkach internetowych, czy marketing sem.

Terminologia i o czym pamiętać

W tym tekście poznałeś wiele tematów, m.in.:

  • SERP (ang. search engine results page) – lista adresów internetowych znalezionych przy pomocy wyszukiwarki
  • PageRank (PR) – algorytm Google, stworzony aby obliczać ważność znalezionych stron dla każdego zapytania. Niski PR jest tym czym skutkuje brak analizy w linkowaniu
  • Anchor Text (AT)– słowo albo grafika zawarte w treści odsyłacza
  • Content – Zawartość witryn internetowych, m.in.: obrazki, tekst, wideo. Znane marketerom „Content is King” – czyli dla pozycjonowania stron bardzo ważna jest jej treść/ zawartość (czyli content)
  • Google Duplicate Content Penalties – Kara za tworzenie tzw. kopii strony (znane jako mirrors strony), kopii dokumentu lub podstrony
  • Inbound Links (IBL) – Liczba linków przychodzących, które wskazują na dany adres pliku/strony www
  • Index/indeks stron – jest to zbiór stron które są dostępne w danej wyszukiwarce (strony zindeksowaneh przez robota wyszukiwarki)
  • Kanibalizacja – kilka stron z jednej domeny rywalizuje o pozycje na to samo słowo kluczowe
  • Link exchange – Wymiana linków
  • PR Link juice – określa moc linków przychodzących
  • Link popularity – popularność dla zapytania (link:adres strony)
  • Naturalne linkowanie – pozyskiwanie linków przychodzących (z innych stron w sieci) aby wskazywały na nasz serwis.
  • Outbound Links (OBL) – Liczba linków wychodzących do zewnętrznych serwisów z danej domeny
  • Core Web Vitals (LCP, FID i CLS) są to czynniki rankingowe które określają rzeczywiste doświadczenia użytkowników na stronie.
  • Site – ilość zaindeksowanych przez wyszukiwarkę podstron (np.- site:uniqueseo.pl)
  • Breadcrumbs- element nawigacyjny (menu okruszkowe), który pokazuje aktualną lokalizację gdzie znajduje się użytkownik w serwisie
  • Google Voice Search – wyszukiwanie głosowe w Google
  • Google Search Console – darmowe narzędzie Google do monitorowania stanu technicznego strony internetowej. Pomocne w wielu przypadkach, np jako optymalizacja dla wyszukiwarek aby zdobyć ruch organiczny z long tail
  • Black hat seo – praktyki czarnych kapeluszy niezgodne z wytycznymi Google.
  • White hat seo – praktyki czarnych kapeluszy zgodne z wytycznymi Google
  • optymalizacja witryny pod kątem pozyskania potencjalnych klientów
  • analiza słów kluczowych witryny pod kątem google ads
  • pomoc w linkowaniu wewnętrznym, aby adresy url były lepiej wyświetlane przez wyszukiwarkę google
  • konieczność zintegrowania google search console z Twoimi serwisami internetowymi
  • Page speed -szybkość ładowania strony, która wpływa na wysokie pozycje
  • jaka jest szybkość wyszukiwarek internetowych
  • czego unikać w adresie url (długość adresu url)
  • optymalizacja seo, metadane i połączenie z marketingiem internetowym
  • marketing szeptany który polega właśnie na “szeptaniu” konsumentom o danej marce, produkcie i jego zaletach.
  • struktura strony
  • search engine friendly sef
  • strategie dla sklepów internetowych
  • optymalizacja treści na strony, czyli seo copywriting
  • dlaczego warto wybić twoją stronę w organicznych wynikach
  • wyniki wyszukiwania kontra skuteczne pozycjonowanie
  • pozycjonowanie lokalne
  • zdobywanie potencjalnych klientów i optymalizacją kodu dla urządzeń mobilnych
  • Google bomb, jak możemy przeczytać na wikipedii to „technika zasypywania wyszukiwarek internetowych linkami tak, aby określona witryna znalazła się na jak najwyższej pozycji wyszukiwań niewiążących się bezpośrednio z jej zawartością. Zabieg ten przeprowadzany jest przez internautów jako żart (w odróżnieniu od spamu umieszczanego w celach komercyjnych)”.

MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać CIEKAWE teksty i reklamy, dzięki czemu zwiększysz zyski.

Jak napisać reklamę

Link do kursu jak napisać reklamę i ofertę.

Audyt seo + pozycjonowanie stron i sem = wyższe wyniki wyszukiwania

Twoja strona www musi wyświetlać się jak najwyżej żeby przychodzili do Ciebie nowi kupujący. Content marketing może Ci w tym pomóc. Dodaj do tego google ads (dawniej google adwords), reklamy na facebooku, google search console, google analytics i masz mieszankę wybuchową. Skuteczne pozycjonowanie stron powoduje że algorytm wyszukiwarki zaczyna rankować Ciebie wyżej. Więc, chcesz być wysoko w wynikach wyszukiwania google? Zadbaj o seo Twojej firmy.

Najczęściej zadawane pytania w google FAQ

  • Audyt SEO co to jest

    Audyt SEO to przegląd Twojej witryny, który ocenia różne czynniki, które wpływają na jej pozycję w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Regularne audyty SEO pomogą Ci odkryć drobne niedociągnięcia, zanim staną się poważnymi problemami.

  • Co oznacza skrót seo

    Skrót SEO oznacz z angielskiego Search Engine Optimization, po polsku optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. SEO to inaczej optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (search engine optimization pozycjonowanie stron www), praktyka mająca na celu osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarki internetowej dla wpisanego ciągu znaków.

  • Jak zostać seo

    Aby robić skuteczne seo w organicznych wynikach wyszukiwania musisz przejść odpowiednie szkolenie, na przykład strategia seo kurs.

  • Jak pisać teksty seo

    Po pierwsze musisz wiedzieć jak działa wyszukiwarka, następnie wybierasz frazy kluczowe (jest to analiza słów kluczowych) do optymalizacji strony, planujesz ilość treści white hat i dzięki temu zwiększasz ruch organiczny.

  • Jak zrobić audyt seo

    Obowiązkowo musisz wykonać techniczne seo, jak przepływa architektura informacji (czynniki struktury strony), optymalizacja adresów url, sprawdzasz szybkość na urządzeniach mobilnych (ładowania strony), czy występuje duplikacja treści, offpage seo, i podsumowujesz ilość wyników wyszukiwania dla black hat seo i white hat seo.

  • Czy warto inwestować w seo

    Oczywiście że tak! Działania związane z SEO w długiej perspektywie wypadają dużo taniej niż SEM, czy reklamy płatne PPC.

  • Na czym polega widoczność strony

    Pozycjonowania stron wobec strategii seo zwiększa widoczność i ruch jaki kierujesz na stronę internetową, jest to oczywisty plus i masa korzyści dla twojego biznesu, m.in. wysoce zorientowany klient wyszukujący frazy transakcyjne.

  • Jak zdobyć ruch dla swojej strony

    Najważniejsze to analityka internetowa i optymalizacja SEO. Ponadto trzeba wyeliminować najczęstsze błędy podczas analizy konkurencji, m.in. musisz sprawdzić profil linków, co daje twojej firmie możliwość żeby spełnić cele marketingu internetowego.

  • Jak działa wyszukiwarka google

    Google przeszukuje internet za pomocą automatycznych programów zwanych robotami indeksującymi (crawler), szukając nowych lub zaktualizowanych stron. Google przechowuje każdy adres url na dużej liście, aby przeglądać je później. Google analizuje zawartość, obrazy i pliki wideo na stronie, próbując zrozumieć, o czym są dane strony internetowe.

  • Ilość czynników wpływających na pozycję w wyszukiwarce

    Istnieje wiele badań i rozważań na ten temat. Przyjmuje się że google posiada ponad 200 czynników rankingowych, aczkolwiek nie trzeba się zbytnio wszystkimi przejmować bo tak na prawdę ogromne znaczenie ma tylko kilka z nich.

  • Jak zoptymalizować stronę pod seo

    Zasady seo mówią jasno, musisz wyeliminować każdą ilość błędów technicznych (pomogą Ci narzędzia seo), przykładasz się do analizy słów kluczowych dla serwisu internetowego i dodajesz linki wewnętrzne. Plusy linkowania wewnętrznego to różnicowanie profilu linków i przepływ domain authority DA.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)