E marketing -co to? Definicja, przyk艂ady. Skuteczny marketing internetowy online (strategie e-marketing)

Pozycjonowanie stron Skocz贸w [1 skuteczna agencja + cennik] optymalizacja stron internetowych
16 listopada, 2022
Pozycjonowanie stron Czechowice-Dziedzice [1 skuteczna agencja + cennik] optymalizacja stron internetowych
16 listopada, 2022
E marketing
E marketing

E-marketing – wszystko, co trzeba o nim wiedzie膰

Dzisiejszy temat, E marketing… Sztuka dobrego prowadzenia kampanii marketingowych od zawsze by艂a jedn膮 z najwa偶niejszych cz臋艣ci ka偶dego udanego biznesu.

Jednak wraz z rozwojem technologicznym stare metody pozyskiwania klient贸w przesta艂y si臋 sprawdza膰, a firmy, kt贸re nie reklamowa艂y si臋 id膮c z duchem czasu w skrajnych przypadkach nawet bankrutowa艂y. Dlatego dzisiaj trudno sobie wyobrazi膰 dzia艂alno艣膰, kt贸ra w og贸le nie przeprowadza kampanii e marketingowych. Czym jest e-marketing i jak skutecznie pozyska膰 klient贸w z jego pomoc膮?

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

Czym jest e marketing? Definicja.

E marketing definicja – inna pisownia to e-marketing, czyli tak zwany marketing internetowy, czyli pozyskiwanie klient贸w i promocja swojej dzia艂alno艣ci z wykorzystaniem wszelkich mo偶liwo艣ci jakie daje przedsi臋biorcom Internet. Definicja ta wydaje si臋 prosta, ale sk艂ada si臋 na ni膮 znacznie wi臋cej element贸w, ni偶 mog艂oby si臋 wydawa膰. Zbudowanie dobrej relacji z klientami z ca艂ego kraju jest niepozornie trudne, a tak偶e rz膮dzi si臋 swoimi w艂asnymi zasadami, niespotykanymi w 偶adnych innych kampaniach reklamowych.

W ko艅cu dzia艂ania e-marketingowe zwykle zmuszaj膮 do regularnych rozm贸w z ca艂膮 rzesz膮 klient贸w i zapami臋tywaniem o nich wielu informacji. Mog艂oby si臋 wydawa膰, 偶e relacja z klientem, kt贸rego nigdy nawet si臋 nie widzia艂o nie mo偶e by膰 trwa艂a i g艂臋boka, jednak cz臋sto dochodzi do tego, 偶e konsultanci i anonimowi klienci zaczynaj膮 naprawd臋 dobrze si臋 dogadywa膰 i prowadz膮 mi臋dzy sob膮 regularne konwersacje (oczywi艣cie na tematy zwi膮zane z reklamowan膮 dzia艂alno艣ci膮). Mo偶na to jednak osi膮gn膮膰, stosuj膮c wy艂膮cznie profesjonalne metody, wypracowane na przestrzeni lat przez specjalist贸w e-marketingu.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Zalety i wady e-marketingu w sieci

E marketing niesie za sob膮 ca艂y szereg zalet, kt贸re pozwalaj膮 na rozs艂awienie marki niezale偶nie od rodzaju prowadz膮cej dzia艂alno艣ci. W ko艅cu jest to metoda pozwalaj膮ca dotrze膰 do najwi臋kszej ilo艣ci potencjalnych klient贸w, ponosz膮c przy tym najmniejsze, cz臋sto nawet zerowe koszty.

Ponadto wyznaczeni do e marketingu konsultanci prowadz膮 cz臋ste i d艂ugie rozmowy z klientami, nie tylko buduj膮c w ten spos贸b dobre imi臋 firmy i pozytywnie nastawiaj膮c ich do skorzystania z jej us艂ug, ale tak偶e s艂uchaj膮c potrzeb zainteresowanych ni膮 os贸b, co pozwala na regularne ulepszanie oferty ka偶dej dzia艂alno艣ci. Warto te偶 wspomnie膰, 偶e marketing internetowy daje mo偶liwo艣膰 艂atwego analizowania skutk贸w kampanii reklamowych, dzi臋ki czemu mog膮 one by膰 przeprowadzane metod膮 pr贸b i b艂臋d贸w, tak aby znale藕膰 najkorzystniejsze rozwi膮zania marketingowe.

lejek content marketingowy sales funnel

Niestety nie ma rozwi膮za艅 idealnych, dlatego e marketing ma te偶 swoje wady. Przede wszystkim nie ka偶dy korzysta z cz臋艣ci Internetu, w kt贸rych przedsi臋biorca zdecyduje si臋 reklamowa膰 swoj膮 firm臋. Oczywi艣cie nie jest to du偶y problem, patrz膮c na to, ilu Polak贸w aktywnie korzysta z internetu i posiada chocia偶by poczt臋 elektroniczn膮, jednak w przypadku w膮skiej grupy odbiorc贸w, kiedy liczy si臋 ka偶dy pozyskany klient, e marketing mo偶e przynie艣膰 mniejsze korzy艣ci ni偶 inne formy reklamy.

Im wi臋cej konkurencji i atrakcyjniejsza bran偶a, tym marketing wi臋cej kosztuje

Warto te偶 wspomnie膰, 偶e niekt贸re osoby, cho膰 widz膮 reklamy internetowe, cz臋sto s膮 do nich bardzo sceptycznie nastawione. Taka postawa sprawia, 偶e klient nie tylko jest oboj臋tny na oferty firmy, ale tak偶e zaczyna si臋 do niej nastawia膰 negatywnie pod wp艂ywem wy艣wietlanych mu na ka偶dym kroku, uci膮偶liwych reklam.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Jak skutecznie przeprowadzi膰 kampani臋 e-marketingow膮?

Trzeba jednak podkre艣li膰, 偶e samo przeprowadzanie kampanii e-marketingowej nie wystarczy do osi膮gni臋cia sukcesu – firma musi zna膰 specjalne techniki pozyskiwania klient贸w przez Internet i budowania z nimi trwa艂ych relacji.

Podstaw膮 ka偶dej kampanii reklamowej, niezale偶nie od tego czy jest ona przeprowadzana w Internecie, prasie lub telewizji jest dobry plan. Trudno sobie wyobrazi膰 skuteczn膮 kampani臋 marketingow膮, kt贸ra nie by艂aby wcze艣niej dok艂adnie rozplanowana. Co powinno sk艂ada膰 si臋 na takowy plan? Prawda jest taka, 偶e im wi臋cej szczeg贸艂贸w si臋 w nim uwzgl臋dni tym lepiej, jednak do podstawowych informacji nale偶膮 cel kampanii marketingowej, grupa docelowa, zalety reklamowanych produkt贸w, a tak偶e wyb贸r os贸b odpowiedzialnych za e-marketing.

7p marketing mix

Nast臋pnie trzeba wybra膰 dobre narz臋dzia do reklamy swojej dzia艂alno艣ci. W ko艅cu Internet sk艂ada si臋 z bardzo wielu spo艂eczno艣ci i 艣rodk贸w komunikacji, dlatego trzeba ustali膰 w jakim 艣rodowisku mo偶na znale藕膰 najwi臋cej potencjalnych klient贸w i na nim przygotowa膰 podstawy swojej kampanii marketingowej. Mog膮 to by膰 mi臋dzy innymi media spo艂eczno艣ciowe, blogi, video blogi, a tak偶e poczta elektroniczna. Oczywi艣cie mo偶na zdecydowa膰 si臋 na prowadzenie kilku kampanii w tym samym czasie, jednak nie b臋dzie to tak skuteczne jak skupienie ca艂ej swojej uwagi na jednym 艣rodowisku internetowym, w kt贸rym i tak mo偶na znale藕膰 wystarczaj膮c膮 liczb臋 potencjalnych klient贸w.

Kolejnym niezast膮pionym krokiem jest analizowanie skutk贸w swoich dzia艂a艅 marketingowych. Wszystkie miejsca w sieci, w kt贸rych mo偶na przeprowadza膰 kampani臋 reklamow膮 daj膮 mo偶liwo艣膰 艂atwego wgl膮du na wszelkie statystyki zwi膮zane z reklam膮.

Firma mo偶e analizowa膰 nie tylko tak podstawowe dane jak ilo艣膰 wy艣wietle艅 i odpowiedzi na reklam臋, ale tak偶e godziny w kt贸rych dzia艂ania e-marketingowe przynosi艂y najlepsze efekty i cechy wsp贸lne os贸b, na kt贸rych reklama faktycznie podzia艂a艂a. Uczenie si臋 na b艂臋dach i poprawianie swoich dzia艂a艅 reklamowych w sieci jest kluczem do sukcesu e-marketingowego.

Nie mo偶na te偶 zapomnie膰 o najwi臋kszej zalecie marketingu w sieci, jak膮 jest mo偶liwo艣膰 budowania sta艂ych relacji z klientami. Najlepiej sprawdza si臋 to w przypadku zapisaniu si臋 klient贸w do newslettera, jednak media spo艂eczno艣ciowe i wpisy na blogach r贸wnie偶 daj膮 tak膮 mo偶liwo艣膰. Zapami臋tywanie potencjalnych klient贸w, po艣wi臋canie im uwagi, wys艂uchiwanie ich opinii i aktywne odpowiadanie na ich wypowiedzi jest bardzo wa偶ne dla ka偶dej kampanii e-marketingowej.

Trzeba tu podkre艣li膰, 偶e zaprzyja藕niaj膮c si臋 z jednym klientem, mo偶na pozyska膰 ich znacznie wi臋cej, poniewa偶 zadowolone i pozytywnie nastawione do firmy osoby b臋d膮 j膮 poleca艂y swojej rodzinie i znajomym.

Rodzaje e-marketingu, rodzaje marketingu internetowego

demand generation inbound marketing content

W powy偶szej cz臋艣ci artyku艂u jest mowa o r贸偶nych 艣rodowiskach, w kt贸rych mo偶na podj膮膰 si臋 kampanii e-marketingowej. Warto przyjrze膰 si臋 ka偶demu z nich, tak aby wiedzie膰, na co powinno si臋 by膰 gotowym podczas dzia艂ania na danym obszarze Internetu.

Pierwszym z nich s膮 media spo艂eczno艣ciowe lub tzw. social media. Prawie ka偶dy u偶ytkownik Internetu ma z nimi styczno艣膰, a cho膰 takowych serwis贸w jest bardzo wiele, to wszystkie maj膮 wiele cech wsp贸lnych, na kt贸rych mo偶na oprze膰 swoj膮 taktyk臋 e-marketingow膮. U偶ytkownicy praktycznie ka偶dej strony zaliczaj膮cej si臋 do medi贸w spo艂eczno艣ciowych szukaj膮 wypowiedzi na kontrowersyjne tematy, cz臋sto tworz膮ce podzia艂y mi臋dzy lud藕mi.

Dlatego te偶 pokazywanie poparcia lub sprzeciwu dla danych grup spo艂ecznych i wypowiadanie si臋 w sprawie nag艂o艣nionych temat贸w pozwoli na zyskanie sympatii bardzo wielu potencjalnych klient贸w. Innymi metodami, kt贸rymi mo偶na pozyska膰 sympati臋 wielu os贸b w mediach spo艂eczno艣ciowych jest te偶 udost臋pnianie humorystycznych obrazk贸w i nagra艅, pisanie recenzji i poradnik贸w, dok艂adne prezentowanie i testowanie swoich produkt贸w, cz臋sta integracja z obserwuj膮cymi i dok艂adne 艣ledzenie najnowszych trend贸w.

Inn膮 metod膮 marketingu sieciowego jest e-mail marketing, polegaj膮cy na rozsy艂aniu wiadomo艣ci elektronicznych do potencjalnych klient贸w. Tutaj przede wszystkim nale偶y pami臋ta膰, 偶e nie mog膮 by膰 to przypadkowe osoby. Na stronie firmy dobrze jest umie艣ci膰 formularz zg艂oszeniowy do newslettera, kt贸ry pozwoli zbudowa膰 baz臋 os贸b zainteresowanych regularnym kontaktem z firm膮.

Reklamowanie swojej marki „na si艂臋” u os贸b, kt贸re sobie tego nie 偶ycz膮 nie tylko jest nieefektywne, ale r贸wnie偶 tworzy z艂膮 opini臋 o firmie. Je艣li jednak samemu nie mo偶na zebra膰 odpowiedniej ilo艣ci adres贸w e-mail mo偶na pokusi膰 si臋 o zakup gotowych baz danych. S膮 one na tyle spersonalizowane, 偶e cho膰 nie dotycz膮 konkretnej firmy, to sk艂adaj膮 si臋 na ni膮 osoby zainteresowane tematyk膮 dotycz膮c膮 prowadzonej dzia艂alno艣ci. W przypadku kampanii e-mail marketingowej nale偶y te偶 pami臋ta膰, 偶e u偶ytkownicy poczty elektronicznej najcz臋艣ciej otwieraj膮 wiadomo艣ci o kr贸tkich tytu艂ach i tre艣ci.

Cz臋sto pomijan膮 form膮 marketingu internetowego jest content marketing, czyli pisanie blog贸w, artyku艂贸w, relacji i innych rodzaj贸w wpis贸w maj膮cych na celu pozyskanie klient贸w. Ludzie bardzo cz臋sto wyszukuj膮 w Internecie interesuj膮ce ich tre艣ci, dlatego wystarczy regularnie takowe tworzy膰, a potencjalni klienci sami je znajd膮.

Mog膮 to nawet by膰 ca艂e ksi膮偶ki elektroniczne, po kt贸re b臋d膮 si臋ga膰 bardziej wymagaj膮cy u偶ytkownicy Internetu. W content marketingu nale偶y zachowa膰 pozorny obiektywizm, jedynie subtelnie wspominaj膮c o swojej dzia艂alno艣ci i zach臋caj膮c do skorzystania z niej swoich czytelnik贸w.

Takie dzia艂ania pozwalaj膮 na pokazanie si臋 klientom z dobrej strony i udowodnienie im, 偶e ma si臋 profesjonaln膮 wiedz臋 na temat oferowanych przez siebie us艂ug. Co wi臋cej, regularne pisanie d艂u偶szych tekst贸w ma wp艂yw na pozycj臋 strony firmy w wynikach wyszukiwania Google, a tak偶e pozwala na pozyskanie du偶ej liczby sta艂ych klient贸w, kt贸rzy maj膮 tendencj臋 do z偶ywania si臋 z blogerami i recenzentami.

Oczywi艣cie istniej膮 te偶 inne narz臋dzia do kampanii e-marketingowych, jednak nie s膮 one tak skuteczne jak te wy偶ej wymienione. Zalicza si臋 do nich mi臋dzy innymi e-commerce marketing, marketing wirusowy, SMS marketing i kampanie reklamowe Google Ads. Warto powiedzie膰 kilka s艂贸w o tych ostatnich.

W teorii pojawiaj膮ce si臋 na ka偶dym kroku reklamy wydaj膮 si臋 by膰 dobrym rozwi膮zaniem, poniewa偶 potencjalni klienci maj膮 ci膮g艂y wgl膮d na informacje o firmie, nawet gdy nie szukaj膮 zwi膮zanych z jej dzia艂alno艣ci膮 tre艣ci. Jednak w praktyce natarczywe reklamy jedynie buduj膮 niech臋膰 w艣r贸d wi臋kszo艣ci u偶ytkownik贸w Internetu, a wi臋kszo艣膰 takich kampanii ko艅czy si臋 niedu偶ym powodzeniem.

Co wi臋cej Polska nale偶y do kraj贸w, w kt贸rym u偶ytkownicy Internetu najcz臋艣ciej korzystaj膮 z program贸w blokuj膮cych reklamy (tzw. addblock贸w), co sprawia, 偶e osobom stosuj膮cym ten rodzaj e-marketingowej kampanii znacznie trudniej jest znale藕膰 klient贸w w Polsce ni偶 zagranic膮.

E marketing podsumowanie

E marketing to nie tylko reklamy online, social media, facebook ads, influencer marketing, linkedin, tiktok, instagram czy google ads (dawniej google adwords). To ca艂o艣膰 dzia艂a艅. Musisz m.in. optymalizowa膰 konwersj臋, 艣ledzi膰 google analytics, google search console, ruch mobilny, ruch z komputera, jak dzia艂a wyszukiwarka i seo, czyli pozycjonowanie stron z ca艂o艣ci膮 dzia艂a艅 sem i jak reaguje Twoja bran偶a. Wi臋c dbaj o sw贸j digital marketing. Bo Twoim zadaniem jest pozyskiwa膰 nowych klient贸w, tworzy膰 艣wiadomo艣膰 marki i dba膰 o odbi贸r wizerunku firmy.

Algorytmy wci膮偶 si臋 zmieniaj膮 tak jak na facebooku praktycznie przesta艂y ju偶 dzia艂a膰 w e-commerce kampanie na ruch i trzeba wykorzystywa膰 cel konwersje. Wi臋c dobry marketer zawsze znajdzie 偶e tak powiem najbardziej promocyjny ruch, czyli taki najta艅szy i najlepiej p艂ac膮cy, ale trzeba mie膰 na to ca艂y czas oko. Pami臋taj to bo marketing w internecie to ci膮g艂a optymalizacja.

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 555

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)