Optymalizacja konwersji:

Optymalizacja konwersji 1

Wypełnij formularz i odbierz wycenę




    Dla zapytań złożonych od pon. – pt. 8.00 – 16.00 odpowiadamy w ciągu 1 godz.
    Na pozostałe pytania odpowiemy następnego dnia roboczego do 9.00

    unique seo marketing social media

    Dlaczego warto współpracować z UniqueSEO

    17% średni spadek wydatków ponoszonych przez naszych klientów

    37% średni wzrost przychodów naszych klientów

    97,2% naszych klientów przedłuża współpracę


    Optymalizacja konwersji

    Optymalizacja konwersji

    Jak zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym?

    Każdego dnia właściciele czy operatorzy sklepów internetowych dążą do jednego, by uzyskać jak największą sprzedaż, czyli upraszczając – osiągnąć relatywnie wysoką wartość współczynnika konwersji. Czym jest ten parametr i jak poprawić konwersję w sklepie internetowym? Jakie narzędzia do poprawy konwersji na stronie internetowej zastosować, aby wykorzystując potencjał wygenerowanego ruchu, podnieść konwersję online? W konsekwencji, co zmienić i na co zwrócić uwagę.

    Działania promocyjne, które mają przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i (w efekcie) zachęcić ich do dokonania zakupu, są jednym z istotniejszych elementów prowadzenia biznesu sprzedażowego. Jednak równolegle z nimi, powinniśmy ciągle analizować osiągane wyniki i stale ulepszać strategię reklamową.

    Konwersja to wykonanie przez użytkownika określonego działania, którym jest zakup, wysłanie zapytania, rejestracja konta czy zapisanie na listę mailingową. W e-commerce oczekiwanym zachowaniem użytkownika jest sprzedaż. Analiza zachowań internautów ma na celu poprawę współczynnika konwersji, czyli średniej liczby osób podejmujących interakcję ze stroną. Określenie współczynnika pozwala na zbadanie skuteczności prowadzonych działań reklamowych.

    Jeśli mówimy o poprawie efektywności biznesowej to powinniśmy obserwować wszelkie nagłe spadki sprzedaży, by odpowiednio szybko na nie reagować. Warto także zwracać uwagę na niespodziewany wzrost ilości zamówień, które (odpowiednio zdiagnozowane) podpowiedzą nam, co zrobić, by na stałe podnieść sprzedaż.

    Optymalizacja konwersji e-commerce

    Optymalizacja ma na celu poprawę współczynnika konwersji. Staramy się dobrać rozwiązania, które maksymalnie wykorzystują potencjał sklepu internetowego. Poprawiamy intuicyjność strony internetowej – tak, by wyeliminować trudności, które napotyka użytkownik.

    Narzędzia optymalizacji konwersji

    Jednym z podstawowych narzędzi, które rekomendujemy są testy A/B. Polegają one na opracowaniu kilku wersji danego elementu, a następnie przedstawieniu ich grupie docelowej. Na podstawie osiąganych wyników wybierana jest efektywniejsza wersja. W ten sposób możemy testować zarówno całe serwisy, jak i pojedyncze elementy, np. formularz ofertowy, landing page czy chociażby treść opisu produktu.

    Wśród wykorzystywanych przez nas narzędzi, które wspomagają optymalizację konwersji warto wymienić:

    • Testy multiwariacyjne – doświadczenia z użytkownikami obejmujące analizę możliwych wariantów zachowań.
    • E-mail marketing – regularny kontakt z subskrybentami newslettera za pomocą atrakcyjnych i angażujących wiadomości e-mail.
    • Marketing automation – automatyczne zbieranie danych o użytkownikach, by prezentować ofertę zgodną z potrzebami.
    • Badania z użyciem heatmap i nagrań wideo sesji użytkowników – analiza zachowań internautów korzystających z witryny.
    • Badania jakościowe i ilościowe użytkowników – wykorzystanie technik pozwalających na uzyskanie szczegółowych informacji dotyczących sprzedaży.
    • Narzędzia testujące szybkość i poprawność działania strony – wyeliminowanie nieprawidłowości, które ograniczają konwersję.
    • Analiza lejka konwersji – badanie poprawności i skuteczności lejka sprzedażowego oraz podnoszenie jego efektywności.
    • Testy scenariuszy “Call to Action” – wybór odpowiedniego przycisku na podstawie opinii użytkowników.
    • Zróżnicowane metody zbierania leadów – wybór najkorzystniejszego dla sklepu rozwiązania, które umożliwi pozyskiwanie potencjalnych klientów.
    • Analiza statystyk – badamy serwisy internetowe z użyciem narzędzi takich jak np. Google Analytics.

    Internet to nie tylko ogromne ułatwienie dla przeciętnego użytkownika. To także niemal nieograniczone możliwości dla przedsiębiorców, zwłaszcza jeśli chodzi o reklamę.

    Mimo iż internet ma ogromny zasięg, czasem bez fachowej pomocy czy konkretnej wiedzy nie zarobimy dużo. Istotna jest m.in. dobra reklama, a także odpowiednio przygotowana i wypozycjonowana strona internetowa.

    Należy ją przystosować tak, aby klienci bez problemu mogli wykonać na niej pożądane działania.

    Znajomość podstawowych pojęć, takich jak: stopa konwersji i optymalizacja konwersji jest konieczna, aby wprowadzić zmiany generujące oczekiwane zyski.

    Optymalizacja konwersji w e-commerce, której podejmujemy się w ramach usługi to przede wszystkim:

    • Wzrost współczynnika konwersji.
    • Pełne wykorzystanie potencjału strony.
    • Zwiększenie ruchu na stronie.
    • Wydłużenie czasu spędzonego w witrynie.
    • Pozyskanie nowych klientów i zaangażowanie obecnych.
    • Znacznie większa sprzedaż.

    We wszystkich pracach wykorzystujemy narzędzia, których miesięczny koszt subskrypcji wynosi min. 2 100 PLN dla jednej firmy:
    Semstorm, Senuto, Ahrefs, Google Keyword Planer, Majestic, Moz, SEOQuake, SemRush, Screaming Frog, SiteLiner, Surfer SEO, SEOStation, Answer The Public, Google Search Console, Google Analytics, DeepCrawl, OnCrawl.

    Optymalizacja konwersji 2

    Jeżeli wszystko powyżej przekonało Cię, że optymalizacja konwersji to coś w co warto zainwestować lub polepszyć,

    zapraszamy do kontaktu z nami. Wspólnie dobierzemy odpowiednie narzędzia, które rozwiną Twój biznes i dostarczą Ci nowych klientów. Napisz teraz! Darmowa wycena czeka!

    Podziel się!