Kampania PPC, czyli reklama pay per click a SEO i marketing

jak zwiększyć spzedaż w sklepie intenretowym konwersje
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym (konwersje)
1 grudnia, 2021
Pozycjonowanie firmy w Google
Pozycjonowanie firmy w Google, seo stron internetowych www i sklep e-commerce (pozycjonowanie stron internetowych)
2 grudnia, 2021
PPC
PPC

Co to jest PPC?

Jak działa pay per click?

A co najważniejsze, jak możesz sprawić, by to działało dla Ciebie?

Ten artykuł wprowadzi Cię we wszystko, co musisz wiedzieć o ciekawym świecie marketingu w płatnych wynikach wyszukiwania: reklama ppc, słowa kluczowe, reklamy google ads (dawniej google adwords), budżety i stawki, ranking reklamy, kierowanie i konwersje.
Zacznijmy od podstaw.

Co to jest PPC?

Pay-per-click (PPC) to model reklamowy, który pozwala reklamodawcom umieszczać reklamy na platformie reklamowej i płacić hostowi platformy po kliknięciu ich reklamy.

Celem reklamy jest doprowadzenie użytkownika, który kliknie, do witryny lub aplikacji reklamodawcy, gdzie użytkownik może wykonać konwersję, czyli wartościowe działanie, takie jak zakup produktu.

Wyszukiwarki są popularnymi platformami hostów, ponieważ umożliwiają reklamodawcom wyświetlanie reklam dopasowanych do tego, czego szukają użytkownicy.

Usługi reklamowe, takie jak Google Ads i Bing Ads, działają w oparciu o określanie stawek w czasie rzeczywistym (RTB, real time bidding), w ramach którego zasoby reklamowe są sprzedawane na prywatnej automatycznej aukcji z wykorzystaniem danych w czasie rzeczywistym.

Reklama PPC

Więc jak działa płatne wyszukiwanie?

Za każdym razem, gdy na stronie wyników wyszukiwania (SERP) pojawia się reklama, natychmiast odbywa się aukcja słowa kluczowego.

Połączenie wielu czynników, w tym wysokości stawki i jakość reklamy, decyduje o zwycięzcy, który pojawi się na najwyższej pozycji.
Te aukcje są tym, co napędza tryby PPC. Zaczynają się, gdy ktoś szuka czegoś w wyszukiwarce.

Jeśli są reklamodawcy zainteresowani wyświetlaniem reklam powiązanych z wyszukiwanym hasłem użytkownika, na podstawie słów kluczowych licytowanych przez reklamodawców uruchamiana jest aukcja.

Reklamy, które wygrywają aukcję, pojawiają się następnie na stronie wyników wyszukiwania.

Aby wziąć udział w tych aukcjach, reklamodawcy używają kont na platformach takich jak Google Ads, aby skonfigurować swoje reklamy i określić, gdzie i kiedy mają się pojawiać.

Konta są podzielone na kampanie w celu ułatwienia zarządzania i raportowania różnych lokalizacji, typów produktów lub innej przydatnej kategoryzacji.

Kampania PPC

Kampanie są dalej podzielone na grupy reklam zawierające słowa kluczowe i reklamy.

Słowa kluczowe

Słowa kluczowe są w centrum modelu PPC, łącząc reklamodawców z zapytaniami wyszukiwania użytkowników.
  Zapytania to rzeczywiste słowa, które użytkownicy wpisują w polu wyszukiwania wyszukiwarki, aby znaleźć wyniki.  Z drugiej strony słowa kluczowe są tym, czego marketerzy używają do kierowania reklam na tych użytkowników, dopasowując ich zapytania wyszukiwania.

W zależności od używanych typów dopasowania słów kluczowych reklamodawcy mogą dopasowywać wyszukiwane hasła z większą lub mniejszą precyzją.
Na przykład reklamodawcy mogą wybrać dokładne dopasowanie słów kluczowych do wyszukiwanych haseł lub dopuszczenie odmian, takich jak różna kolejność słów, różna pisownia lub uwzględnienie innych słów.W Google ads mamy dopasowania ścisłe, szerokie, wąskie oraz różne kombinacje.
Możliwe jest również posiadanie wykluczających słów kluczowych, które zapobiegną wyświetlaniu reklam przez zapytania zawierające te słowa kluczowe, aby uniknąć nieistotnego ruchu.

Marketing reklamowy to nie tylko google ads

Wraz ze słowami kluczowymi reklamodawcy muszą przygotować reklamy w swoich kampaniach.
Są one połączone w grupy reklam kierowane na wspólne zestawy słów kluczowych i zorganizowane według wspólnych tematów.
Reklamy są tym, co zobaczą użytkownicy, jeśli aukcja zostanie wygrana, więc są niezbędne, aby uzyskać prawidłowe wyniki.
Zazwyczaj zawierają nagłówki, linie tekstu i adres URL.
W SERP mogą pojawiać się na górze wyników lub na dole strony.
Dobrą praktyką jest testowanie różnych wersji tekstu reklamy, aby zobaczyć, która jest najskuteczniejsza.
Usługi takie jak Google Ads i Bing Ads udostępniają funkcje zwane rozszerzeniami reklam, które poprawiają wygląd reklam.
Przykłady obejmują rozszerzenia linków do podstron, które wypełniają reklamę większą liczbą linków do różnych stron w witrynie, oraz rozszerzenia połączeń, które dodają numer telefonu do reklamy w godzinach pracy.
Rozszerzenia reklam są świetne, ponieważ zwiększają widoczność reklam, czyniąc je bardziej atrakcyjnymi dla użytkowników, jednocześnie przekazując więcej informacji.

Budżety i stawki

Aby wziąć udział w aukcji, reklamodawcy muszą zdecydować, ile chcą wydać na dane słowo kluczowe.

Odbywa się to za pomocą budżetów na poziomie kampanii i stawek na poziomie grupy reklam lub słowa kluczowego.
Budżety są ustalane na poziomie kampanii i można je przekraczać codziennie, ale nie będą przekraczane co miesiąc.
Czyli jeśli ustawisz budżet 30 zł dziennie aby w miesiącu wydać 900 zł to jednego dnia google ads może wydać 50 zł a drugiego 10 zł.
Budżety należy ustalać zgodnie z ogólną strategią konta, ale stawki są bardziej precyzyjnym sposobem kontrolowania wydatków.
Wszystkie grupy reklam muszą mieć stawki, ale stawki na poziomie słów kluczowych zastępują stawki na poziomie grupy reklam.
Wielu reklamodawców korzysta ze strategii automatycznego określania stawek.
Pozwalają one reklamodawcom ustawić konkretny cel dla swoich kampanii, a następnie platformę reklamową określić najbardziej odpowiednią stawkę dla każdej aukcji.
Strategie ustalania stawek można stosować do pojedynczych kampanii lub portfela wielu kampanii.
Dzięki systemowi RTB rzeczywista kwota płacona przez reklamodawcę jest uzależniona od aktywności konkurencji i rankingu reklamy, a nie tylko maksymalnej stawki.

Co to jest RTB, real time bidding

System RTB jest rodzajem reklamy, która opiera się na licytacji w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że rzeczywista kwota zapłacona przez reklamodawcę jest oparta na aktywności konkurentów i rankingu reklam, a nie tylko maksymalną stawkę. System RTB jest już od jakiegoś czasu, ale ostatnio stał się bardziej popularny wśród reklamodawców, ponieważ pozwala im płacić mniej za ich reklamy.

Ranking reklamy

Ranking reklamy odnosi się bardziej do wygrania aukcji niż do najwyższej oferty.
Wyszukiwarki uwzględniają inne czynniki, aby określić, które reklamy powinny znajdować się na szczycie i najbardziej wartościowym miejscu w SERP.

Wyszukiwarki mają swoje własne sposoby uwzględniania innych elementów w celu określenia rankingu reklamy.
Google bierze na przykład pod uwagę:

  •   Oferowaną kwotęa.
  •   Trafność i jakość reklamy.
  •   Kontekst wyszukiwania (np. urządzenie użytkownika i pora dnia).
  •   Wpływ formatu (np. czy zawiera rozszerzenia poprawiające format reklamy).

Wynik Jakości to wskaźnik określający trafność reklamy.
Składnikami Wyniku Jakości są:

  •   Historyczny współczynnik klikalności (CTR).
  •   Trafność słowa kluczowego do reklamy.
  •   Trafność słowa kluczowego i reklamy do wyszukiwanego hasła.
  •   Jakość strony docelowej.

Trafność reklamy jest absolutnie niezbędna; im wyższy Wynik Jakości, tym niższy CPC.
Wyszukiwarki karzą reklamodawców, którzy licytują słowa kluczowe o niskim Wyniku Jakości, rzadko wyświetlając swoje reklamy, nawet jeśli mają wysokie stawki.

Słowa kluczowe i SEM

Dlatego bardzo ważne jest, aby mieć angażujący i trafny tekst reklamy, który zawiera słowa kluczowe o dużej liczbie wyświetleń.
Nie należy jednak zapominać o jakości strony docelowej; reklamy będą wyświetlane rzadziej, gdy będą wskazywać witryny o słabym doświadczeniu użytkownika.
Strona internetowa musi być odpowiednia dla użytkownika, szybko się ładować i zapewniać ogólnie płynną obsługę.

Kierowanie

Wybór właściwych słów kluczowych umożliwia reklamodawcom wyświetlanie reklam odpowiednim odbiorcom.
Dostępne są jednak inne opcje kierowania umożliwiające optymalizację kampanii, w tym:

  •   Kierowanie na urządzenia.
  •   Kierowanie na lokalizację.
  •   Kierowanie na dzień i godzinę.
  •   Kierowanie demograficzne.

W ten sposób reklamodawcy mogą kierować reklamy na użytkowników mobilnych wieczorem lub użytkowników poniżej 22 roku życia i znajdujących się w określonym promieniu od określonej lokalizacji, aby zoptymalizować skuteczność swoich reklam.
Są one cenne, ponieważ na przykład różne odmiany tekstu reklamy mogą być skuteczniejsze w przypadku jednej grupy użytkowników niż w przypadku innej.

SEO czy PPC

SEO czyli search engine optimization inaczej mówiąc pozycjonowanie stron w google doskonale sprawdza się aby zdobywać nowych klientów, a retargeting Pay per click do skłonienia do finalizacji zakupu.
Korzystając z narzędzi remarketingowych, które pozwalają na bardziej szczegółowe wiadomości tekstowe reklamy i dostosowane budżety, można również kierować reklamy lub wykluczać byłych użytkowników witryny, którzy przeprowadzają kolejne wyszukiwania.
Stawki mogą być automatycznie dostosowywane do słów kluczowych na podstawie opcji kierowania, co daje reklamodawcom większą kontrolę nad ruchem i wydatkami poprzez określanie stawek, gdy klienci są bardziej wartościowi dla firmy.

Konwersje

Celem całej tej naszej ciężkiej pracy nie jest tylko uzyskanie kliknięć. Prawdziwym celem jest uzyskanie konwersji.
Są to działania, które reklamodawcy chcą, aby użytkownicy wykonywali po kliknięciu ich reklamy i zależą od rodzaju reklamowanej firmy.
Typowe przykłady konwersji to:

  •  Zakup usługi.
  • Zakup produktu.
  •  Zapisywanie się do newslettera.
  •  Nawiązywanie połączenia telefonicznego.
  •  I więcej.

Ważne jest, aby śledzić konwersje, aby wiedzieć, czy kampania PPC dobrze sobie radzi i ile konwersji można przypisać do płatnego wyszukiwania, a nie do innych kanałów marketingowych.

Platformy takie jak Google Ads mogą śledzić konwersje za pomocą fragmentu kodu umieszczonego w kodzie źródłowym strony konwersji (który jest wyświetlany po konwersji, jak strona z podziękowaniem), aby zbierać dane konwersji.
Śledzenie konwersji może być trudne, ponieważ ścieżki konwersji są zwykle bardziej skomplikowane niż zwykłe kliknięcie reklamy i bezpośredni zakup.
Często obejmują wiele wyszukiwań i wizyt w witrynie lub mogą prowadzić do e-maila, rozmowy telefonicznej lub wizyty w sklepie.
Korzystanie z usługi analitycznej, takiej jak Google Analytics, może pomóc w określeniu, w jaki sposób udział w konwersjach jest przypisywany do ścieżek konwersji.Warto więc sprawdzić czy zakup był spowodowany poprzez ruch organiczny czy kliknięta ostała jakaś fraza.
Jak widzisz marketing internetowy nie jest łatwym zadaniem. Wyszukiwania google, cost per click, czy linki sponsorowane to tylko fundamenty. Więc jeśli szukasz dobrego partnera w biznesie to zapraszamy do nasze agencji SEO, SEM i social media. Zapewnij wzrost swojej firmy!

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)