Kampania PPC, czyli reklama pay per click a SEO i marketing

jak zwi臋kszy膰 spzeda偶 w sklepie intenretowym konwersje
Jak zwi臋kszy膰 sprzeda偶 w sklepie internetowym (konwersje)
1 grudnia, 2021
Pozycjonowanie firmy w Google
Pozycjonowanie firmy w Google, seo stron internetowych www i sklep e-commerce (pozycjonowanie stron internetowych)
2 grudnia, 2021
PPC
PPC

Co to jest PPC?

Jak dzia艂a pay per click?

A co najwa偶niejsze, jak mo偶esz sprawi膰, by to dzia艂a艂o dla Ciebie?

Ten artyku艂 wprowadzi Ci臋 we wszystko, co musisz wiedzie膰 o ciekawym 艣wiecie marketingu w p艂atnych wynikach wyszukiwania: reklama ppc, s艂owa kluczowe, reklamy google ads (dawniej google adwords), bud偶ety i stawki, ranking reklamy, kierowanie i konwersje.
Zacznijmy od podstaw.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Co to jest PPC?

Pay-per-click (PPC) to model reklamowy, kt贸ry pozwala reklamodawcom umieszcza膰 reklamy na platformie reklamowej i p艂aci膰 hostowi platformy po klikni臋ciu ich reklamy.

Celem reklamy jest doprowadzenie u偶ytkownika, kt贸ry kliknie, do witryny lub aplikacji reklamodawcy, gdzie u偶ytkownik mo偶e wykona膰 konwersj臋, czyli warto艣ciowe dzia艂anie, takie jak zakup produktu.

Wyszukiwarki s膮 popularnymi platformami host贸w, poniewa偶 umo偶liwiaj膮 reklamodawcom wy艣wietlanie reklam dopasowanych do tego, czego szukaj膮 u偶ytkownicy.

Us艂ugi reklamowe, takie jak Google Ads i Bing Ads, dzia艂aj膮 w oparciu o okre艣lanie stawek w czasie rzeczywistym (RTB, real time bidding), w ramach kt贸rego zasoby reklamowe s膮 sprzedawane na prywatnej automatycznej aukcji z wykorzystaniem danych w czasie rzeczywistym.

Reklama PPC

Wi臋c jak dzia艂a p艂atne wyszukiwanie?

Za ka偶dym razem, gdy na stronie wynik贸w wyszukiwania (SERP) pojawia si臋 reklama, natychmiast odbywa si臋 aukcja s艂owa kluczowego.

Po艂膮czenie wielu czynnik贸w, w tym wysoko艣ci stawki i jako艣膰 reklamy, decyduje o zwyci臋zcy, kt贸ry pojawi si臋 na najwy偶szej pozycji.
Te aukcje s膮 tym, co nap臋dza tryby PPC. Zaczynaj膮 si臋, gdy kto艣 szuka czego艣 w wyszukiwarce.

Je艣li s膮 reklamodawcy zainteresowani wy艣wietlaniem reklam powi膮zanych z wyszukiwanym has艂em u偶ytkownika, na podstawie s艂贸w kluczowych licytowanych przez reklamodawc贸w uruchamiana jest aukcja.

Reklamy, kt贸re wygrywaj膮 aukcj臋, pojawiaj膮 si臋 nast臋pnie na stronie wynik贸w wyszukiwania.

Aby wzi膮膰 udzia艂 w tych aukcjach, reklamodawcy u偶ywaj膮 kont na platformach takich jak Google Ads, aby skonfigurowa膰 swoje reklamy i okre艣li膰, gdzie i kiedy maj膮 si臋 pojawia膰.

Konta s膮 podzielone na kampanie w celu u艂atwienia zarz膮dzania i raportowania r贸偶nych lokalizacji, typ贸w produkt贸w lub innej przydatnej kategoryzacji.

Kampania PPC

Kampanie s膮 dalej podzielone na grupy reklam zawieraj膮ce s艂owa kluczowe i reklamy.

S艂owa kluczowe

S艂owa kluczowe s膮 w centrum modelu PPC, 艂膮cz膮c reklamodawc贸w z zapytaniami wyszukiwania u偶ytkownik贸w.
  Zapytania to rzeczywiste s艂owa, kt贸re u偶ytkownicy wpisuj膮 w polu wyszukiwania wyszukiwarki, aby znale藕膰 wyniki.  Z drugiej strony s艂owa kluczowe s膮 tym, czego marketerzy u偶ywaj膮 do kierowania reklam na tych u偶ytkownik贸w, dopasowuj膮c ich zapytania wyszukiwania.

W zale偶no艣ci od u偶ywanych typ贸w dopasowania s艂贸w kluczowych reklamodawcy mog膮 dopasowywa膰 wyszukiwane has艂a z wi臋ksz膮 lub mniejsz膮 precyzj膮.
Na przyk艂ad reklamodawcy mog膮 wybra膰 dok艂adne dopasowanie s艂贸w kluczowych do wyszukiwanych hase艂 lub dopuszczenie odmian, takich jak r贸偶na kolejno艣膰 s艂贸w, r贸偶na pisownia lub uwzgl臋dnienie innych s艂贸w.W Google ads mamy dopasowania 艣cis艂e, szerokie, w膮skie oraz r贸偶ne kombinacje.
Mo偶liwe jest r贸wnie偶 posiadanie wykluczaj膮cych s艂贸w kluczowych, kt贸re zapobiegn膮 wy艣wietlaniu reklam przez zapytania zawieraj膮ce te s艂owa kluczowe, aby unikn膮膰 nieistotnego ruchu.

Marketing reklamowy to nie tylko google ads

Wraz ze s艂owami kluczowymi reklamodawcy musz膮 przygotowa膰 reklamy w swoich kampaniach.
S膮 one po艂膮czone w grupy reklam kierowane na wsp贸lne zestawy s艂贸w kluczowych i zorganizowane wed艂ug wsp贸lnych temat贸w.
Reklamy s膮 tym, co zobacz膮 u偶ytkownicy, je艣li aukcja zostanie wygrana, wi臋c s膮 niezb臋dne, aby uzyska膰 prawid艂owe wyniki.
Zazwyczaj zawieraj膮 nag艂贸wki, linie tekstu i adres URL.
W SERP mog膮 pojawia膰 si臋 na g贸rze wynik贸w lub na dole strony.
Dobr膮 praktyk膮 jest testowanie r贸偶nych wersji tekstu reklamy, aby zobaczy膰, kt贸ra jest najskuteczniejsza.
Us艂ugi takie jak Google Ads i Bing Ads udost臋pniaj膮 funkcje zwane rozszerzeniami reklam, kt贸re poprawiaj膮 wygl膮d reklam.
Przyk艂ady obejmuj膮 rozszerzenia link贸w do podstron, kt贸re wype艂niaj膮 reklam臋 wi臋ksz膮 liczb膮 link贸w do r贸偶nych stron w witrynie, oraz rozszerzenia po艂膮cze艅, kt贸re dodaj膮 numer telefonu do reklamy w godzinach pracy.
Rozszerzenia reklam s膮 艣wietne, poniewa偶 zwi臋kszaj膮 widoczno艣膰 reklam, czyni膮c je bardziej atrakcyjnymi dla u偶ytkownik贸w, jednocze艣nie przekazuj膮c wi臋cej informacji.

Bud偶ety i stawki

Aby wzi膮膰 udzia艂 w aukcji, reklamodawcy musz膮 zdecydowa膰, ile chc膮 wyda膰 na dane s艂owo kluczowe.

Odbywa si臋 to za pomoc膮 bud偶et贸w na poziomie kampanii i stawek na poziomie grupy reklam lub s艂owa kluczowego.
Bud偶ety s膮 ustalane na poziomie kampanii i mo偶na je przekracza膰 codziennie, ale nie b臋d膮 przekraczane co miesi膮c.
Czyli je艣li ustawisz bud偶et 30 z艂 dziennie aby w miesi膮cu wyda膰 900 z艂 to jednego dnia google ads mo偶e wyda膰 50 z艂 a drugiego 10 z艂.
Bud偶ety nale偶y ustala膰 zgodnie z og贸ln膮 strategi膮 konta, ale stawki s膮 bardziej precyzyjnym sposobem kontrolowania wydatk贸w.
Wszystkie grupy reklam musz膮 mie膰 stawki, ale stawki na poziomie s艂贸w kluczowych zast臋puj膮 stawki na poziomie grupy reklam.
Wielu reklamodawc贸w korzysta ze strategii automatycznego okre艣lania stawek.
Pozwalaj膮 one reklamodawcom ustawi膰 konkretny cel dla swoich kampanii, a nast臋pnie platform臋 reklamow膮 okre艣li膰 najbardziej odpowiedni膮 stawk臋 dla ka偶dej aukcji.
Strategie ustalania stawek mo偶na stosowa膰 do pojedynczych kampanii lub portfela wielu kampanii.
Dzi臋ki systemowi RTB rzeczywista kwota p艂acona przez reklamodawc臋 jest uzale偶niona od aktywno艣ci konkurencji i rankingu reklamy, a nie tylko maksymalnej stawki.

Co to jest RTB, real time bidding

System RTB jest rodzajem reklamy, kt贸ra opiera si臋 na licytacji w czasie rzeczywistym. Oznacza to, 偶e rzeczywista kwota zap艂acona przez reklamodawc臋 jest oparta na aktywno艣ci konkurent贸w i rankingu reklam, a nie tylko maksymaln膮 stawk臋. System RTB jest ju偶 od jakiego艣 czasu, ale ostatnio sta艂 si臋 bardziej popularny w艣r贸d reklamodawc贸w, poniewa偶 pozwala im p艂aci膰 mniej za ich reklamy.

Ranking reklamy

Ranking reklamy odnosi si臋 bardziej do wygrania aukcji ni偶 do najwy偶szej oferty.
Wyszukiwarki uwzgl臋dniaj膮 inne czynniki, aby okre艣li膰, kt贸re reklamy powinny znajdowa膰 si臋 na szczycie i najbardziej warto艣ciowym miejscu w SERP.

Wyszukiwarki maj膮 swoje w艂asne sposoby uwzgl臋dniania innych element贸w w celu okre艣lenia rankingu reklamy.
Google bierze na przyk艂ad pod uwag臋:

  •   Oferowan膮 kwot臋a.
  •   Trafno艣膰 i jako艣膰 reklamy.
  •   Kontekst wyszukiwania (np. urz膮dzenie u偶ytkownika i pora dnia).
  •   Wp艂yw formatu (np. czy zawiera rozszerzenia poprawiaj膮ce format reklamy).

Wynik Jako艣ci to wska藕nik okre艣laj膮cy trafno艣膰 reklamy.
Sk艂adnikami Wyniku Jako艣ci s膮:

  •   Historyczny wsp贸艂czynnik klikalno艣ci (CTR).
  •   Trafno艣膰 s艂owa kluczowego do reklamy.
  •   Trafno艣膰 s艂owa kluczowego i reklamy do wyszukiwanego has艂a.
  •   Jako艣膰 strony docelowej.

Trafno艣膰 reklamy jest absolutnie niezb臋dna; im wy偶szy Wynik Jako艣ci, tym ni偶szy CPC.
Wyszukiwarki karz膮 reklamodawc贸w, kt贸rzy licytuj膮 s艂owa kluczowe o niskim Wyniku Jako艣ci, rzadko wy艣wietlaj膮c swoje reklamy, nawet je艣li maj膮 wysokie stawki.

S艂owa kluczowe i SEM

Dlatego bardzo wa偶ne jest, aby mie膰 anga偶uj膮cy i trafny tekst reklamy, kt贸ry zawiera s艂owa kluczowe o du偶ej liczbie wy艣wietle艅.
Nie nale偶y jednak zapomina膰 o jako艣ci strony docelowej; reklamy b臋d膮 wy艣wietlane rzadziej, gdy b臋d膮 wskazywa膰 witryny o s艂abym do艣wiadczeniu u偶ytkownika.
Strona internetowa musi by膰 odpowiednia dla u偶ytkownika, szybko si臋 艂adowa膰 i zapewnia膰 og贸lnie p艂ynn膮 obs艂ug臋.

Kierowanie

Wyb贸r w艂a艣ciwych s艂贸w kluczowych umo偶liwia reklamodawcom wy艣wietlanie reklam odpowiednim odbiorcom.
Dost臋pne s膮 jednak inne opcje kierowania umo偶liwiaj膮ce optymalizacj臋 kampanii, w tym:

  •   Kierowanie na urz膮dzenia.
  •   Kierowanie na lokalizacj臋.
  •   Kierowanie na dzie艅 i godzin臋.
  •   Kierowanie demograficzne.

W ten spos贸b reklamodawcy mog膮 kierowa膰 reklamy na u偶ytkownik贸w mobilnych wieczorem lub u偶ytkownik贸w poni偶ej 22 roku 偶ycia i znajduj膮cych si臋 w okre艣lonym promieniu od okre艣lonej lokalizacji, aby zoptymalizowa膰 skuteczno艣膰 swoich reklam.
S膮 one cenne, poniewa偶 na przyk艂ad r贸偶ne odmiany tekstu reklamy mog膮 by膰 skuteczniejsze w przypadku jednej grupy u偶ytkownik贸w ni偶 w przypadku innej.

SEO czy PPC

SEO czyli search engine optimization inaczej m贸wi膮c pozycjonowanie stron w google doskonale sprawdza si臋 aby zdobywa膰 nowych klient贸w, a retargeting Pay per click do sk艂onienia do finalizacji zakupu.
Korzystaj膮c z narz臋dzi remarketingowych, kt贸re pozwalaj膮 na bardziej szczeg贸艂owe wiadomo艣ci tekstowe reklamy i dostosowane bud偶ety, mo偶na r贸wnie偶 kierowa膰 reklamy lub wyklucza膰 by艂ych u偶ytkownik贸w witryny, kt贸rzy przeprowadzaj膮 kolejne wyszukiwania.
Stawki mog膮 by膰 automatycznie dostosowywane do s艂贸w kluczowych na podstawie opcji kierowania, co daje reklamodawcom wi臋ksz膮 kontrol臋 nad ruchem i wydatkami poprzez okre艣lanie stawek, gdy klienci s膮 bardziej warto艣ciowi dla firmy.

Konwersje

Celem ca艂ej tej naszej ci臋偶kiej pracy nie jest tylko uzyskanie klikni臋膰. Prawdziwym celem jest uzyskanie konwersji.
S膮 to dzia艂ania, kt贸re reklamodawcy chc膮, aby u偶ytkownicy wykonywali po klikni臋ciu ich reklamy i zale偶膮 od rodzaju reklamowanej firmy.
Typowe przyk艂ady konwersji to:

  •  Zakup us艂ugi.
  • Zakup produktu.
  •  Zapisywanie si臋 do newslettera.
  •  Nawi膮zywanie po艂膮czenia telefonicznego.
  •  I wi臋cej.

Wa偶ne jest, aby 艣ledzi膰 konwersje, aby wiedzie膰, czy kampania PPC dobrze sobie radzi i ile konwersji mo偶na przypisa膰 do p艂atnego wyszukiwania, a nie do innych kana艂贸w marketingowych.

Platformy takie jak Google Ads mog膮 艣ledzi膰 konwersje za pomoc膮 fragmentu kodu umieszczonego w kodzie 藕r贸d艂owym strony konwersji (kt贸ry jest wy艣wietlany po konwersji, jak strona z podzi臋kowaniem), aby zbiera膰 dane konwersji.
艢ledzenie konwersji mo偶e by膰 trudne, poniewa偶 艣cie偶ki konwersji s膮 zwykle bardziej skomplikowane ni偶 zwyk艂e klikni臋cie reklamy i bezpo艣redni zakup.
Cz臋sto obejmuj膮 wiele wyszukiwa艅 i wizyt w witrynie lub mog膮 prowadzi膰 do e-maila, rozmowy telefonicznej lub wizyty w sklepie.
Korzystanie z us艂ugi analitycznej, takiej jak Google Analytics, mo偶e pom贸c w okre艣leniu, w jaki spos贸b udzia艂 w konwersjach jest przypisywany do 艣cie偶ek konwersji.Warto wi臋c sprawdzi膰 czy zakup by艂 spowodowany poprzez ruch organiczny czy klikni臋ta osta艂a jaka艣 fraza.
Jak widzisz marketing internetowy nie jest 艂atwym zadaniem. Wyszukiwania google, cost per click, czy linki sponsorowane to tylko fundamenty. Wi臋c je艣li szukasz dobrego partnera w biznesie to zapraszamy do nasze agencji SEO, SEM i social media. Zapewnij wzrost swojej firmy!

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)