SEO strony internetowej, czyli pozycjonowanie stron i optymalizacja (html, kod strony, on-page)

Pozycjonowanie i optymalizacja
Pozycjonowanie i optymalizacja stron www pod SEO
22 grudnia, 2021
Search engine optimization
Search engine optimization czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych, definicja SEO i pozycjonowanie stron
22 grudnia, 2021
SEO strony

SEO strony internetowej, czyli pozycjonowanie stron i optymalizacja (html, kod strony, on-page)

Czym jest SEO na stronie?
Pozycjonowanie on-site (znane również jako SEO on-page, czy seo strony) to praktyka optymalizacji elementów na stronie internetowej (w przeciwieństwie do linków w innych miejscach w Internecie i innych sygnałów zewnętrznych, zwanych łącznie „pozycjonowaniem poza witryną”) w celu uzyskania wyższej pozycji i zyskania więcej trafnego ruchu z wyszukiwarek. Pozycjonowanie na stronie odnosi się do optymalizacji zarówno treści, jak i kodu źródłowego HTML strony.
Zarówno SEO on-site, jak i off-site stanowią dwie podstawy optymalizacji pod kątem wyszukiwarek podczas próby pozycjonowania witryny.

SEO co to znaczy

SEO strony jest to skrót od angielskiego search engine optimization, czyi optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.
Oprócz pomagania wyszukiwarkom w interpretacji treści strony, właściwe SEO na stronie pomaga również użytkownikom szybko i wyraźnie zrozumieć, o czym jest strona i czy odpowiada na ich zapytanie. Zasadniczo, dobre SEO strony pomaga wyszukiwarkom zrozumieć, co człowiek zobaczyłby (i jaką wartość otrzymałby), gdyby odwiedził stronę, dzięki czemu wyszukiwarki mogą niezawodnie wyświetlać treści, które użytkownicy uznaliby za wysokiej jakości na tematy określone poprzez zapytanie wyszukiwania (słowo kluczowe).
Ostatecznym celem SEO na stronie może być uczynienie tak poruszania łatwym, jak to tylko możliwe, zarówno wyszukiwarkom, jak i użytkownikom:

SEO podstawy strony

Zidentyfikuj swoją podstronę, lub stronę jako odpowiednią dla zapytania lub zapytań (tj. określonego słowa kluczowego lub zestawu słów kluczowych, fraza, frazy).

Na czym polega optymalizacja strony internetowej i słowa kluczowe

Po pierwsze słowa kluczowe, treść i SEO na stronie.
W przeszłości pozycjonowanie stron internetowych było synonimem użycia słów kluczowych — a konkretnie, w tym słowa kluczowego o wysokiej wartości w kilku kluczowych lokalizacjach w witrynie.
Aby zrozumieć, dlaczego słowa kluczowe nie są już w centrum SEO strony, należy pamiętać, czym właściwie są treści. Historycznie rzecz biorąc, to, czy strona w rankingu pod kątem danego hasła mogła się wyświetlać zależało od użycia właściwych słów kluczowych w określonych, oczekiwanych miejscach w witrynie, aby wyszukiwarki mogły znaleźć i zrozumieć, o czym była treść tej strony. Doświadczenie użytkownika było drugorzędne; po prostu upewnienie się, że wyszukiwarki znalazły słowa kluczowe i oceniły witrynę jako odpowiednią dla tych terminów, było sednem praktyk SEO w witrynie.
Jednak dzisiaj wyszukiwarki stały się wykładniczo bardziej wyrafinowane. Mogą wyodrębnić znaczenie strony na podstawie synonimów, kontekstu, w jakim pojawia się treść, a nawet po prostu zwracając uwagę na częstotliwość, z jaką wymieniane są określone kombinacje słów. Chociaż użycie słów kluczowych nadal ma znaczenie, metody nakazowe, takie jak użycie słowa kluczowego w dopasowaniu ścisłym w określonych lokalizacjach wymaganą liczbę razy, nie są już najważniejszym elementem SEO strony. Ważna jest trafność. W przypadku każdej ze swoich stron zadaj sobie pytanie, jak trafna jest treść dla intencji użytkownika stojąca za zapytaniami wyszukiwania (na podstawie użycia słów kluczowych zarówno na stronie, jak i w jej kodzie HTML).
W ten sposób pozycjonowanie stron w witrynie polega mniej na powtarzaniu lub umieszczaniu słów kluczowych, a bardziej na zrozumieniu, kim są Twoi użytkownicy, czego szukają i jakie tematy (słowa kluczowe) możesz tworzyć, które najlepiej spełniają te potrzeby.

Optymalizacja SEO strony i jej treści, content

Szczegółowa „cienka” treść była jednym z celów Google Panda; dziś przyjmuje się mniej więcej, że treść musi być wystarczająco dokładna, aby mieć duże szanse na ranking.
Serwis musi być ponadto przyjazny użytkownikowi. Czy treść jest czytelna? Czy jest zorganizowana w Twojej witrynie w taki sposób, aby można było po niej łatwo nawigować? Czy serwis www jest ogólnie czysty, czy zaśmiecony reklamami i linkami partnerskimi?
A czy jest tekst jest jedyny w swoim rodzaju? Jeśli treść nie zostanie odpowiednio zaadresowana, lub content strony powielony z innego miejsca w Twojej witrynie (lub w innym miejscu w Internecie) może wpłynąć to na wysokość witryny do rankingu w SERP.
Dalej, czy Twoja strona ma autorytet? Czy jest godna zaufania (EAT)? Czy Twoje treści same w sobie stanowią wiarygodne źródło informacji na określony temat?
Dopasowane do zamiaru wyszukiwania użytkownika. Częścią tworzenia i optymalizacji treści wysokiej jakości jest również spełnianie oczekiwań wyszukiwarek. Tematy treści powinny być dopasowane do zapytań wyszukiwania, dla których mają ranking.

SEO i pozycjonowanie niezwiązane ze słowami kluczowymi

Poza słowami kluczowymi (tematami) używanymi w treści na stronie internetowej i sposobem ich omawiania istnieje kilka elementów „niezależnych od słów kluczowych”, które mogą wpływać na optymalizację strony w witrynie.
Należą do nich takie rzeczy jak:

  • Wykorzystanie linków na stronie: Ile jest linków? Czy są wewnętrzne czy zewnętrzne? Na co wskazują?
  • Szybkość ładowania strony
  • Korzystanie z danych strukturalnych Schema.org lub innych znaczników
  • Struktura adresu URL strony
  • Przyjazność wersja mobilna
  • Metadane strony

Wszystkie te elementy wiążą się z tą samą podstawową ideą: tworzeniem dobrego doświadczenia użytkownika. Im bardziej użyteczna jest strona (zarówno z technicznego, jak i nietechnicznego punktu widzenia), tym lepsza jest optymalizacja strony w witrynie.

Jak zoptymalizować stronę aby zdominować wyniki wyszukiwania?

Pełna optymalizacja strony w witrynie wymaga zmian zarówno tekstu, jak i kodu HTML.
NA temat HTML napisaliśmy tutaj na blogu bardzo obszerny artykuł. Poszukaj go!

Pozycjonowanie stron internetowych i on-page seo

Jeśli chcesz aby wyszukiwarka google zwiększyła widoczność strony i domeny jakie posiadasz to mamy pewne rozwiązanie. Podążając za wytycznymi dla webmasterów możemy zrobić dla Ciebie skuteczne pozycjonowanie Twojej strony internetowej i całościowy marketing. Widzisz, jako agencja SEO mamy doskonałe know how co robić aby strona www zyskała jak najwięcej kiedy zostanie wdrożona nasz strategia SEO.

Więc jak wszystko wygląda?

Otóż na pierwszy rzut idzie audyt seo i wdrożenie, lub optymalizacja ustawień wszystkich narzędzi m.in. google search console, google analytics, google ads i keyword planner. Badamy jak wygląda struktura strony, a jeśli działasz w ecommerce i masz sklep internetowy to nasz specjalista seo zoptymalizuje całość pod wymogi wyszukiwarek internetowych. Bez znaczenia czy masz wordpress, woocommerce, shoper, shoplo, magento lub inne. Wiemy co zrobić aby robot google odczytywał działania seo strony jako te właściwe. Wpływ na pozycjonowanie ma ponad 200 czynników rankingowych wiec pracy jest na prawdę sporo i uwierz że elementy: meta tagi jak tytuł strony, opis meta, zawartość strony, mapa, czy optymalizacja kodu to tylko podstawy.Więc podsumowując bo szanujemy Twój czas. Jeśli zależy Ci na wysokim wyniku seo strony w google to zgłoś się do nas już dziś.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)