Techniczne seo, optymalizacja stron i audyt techniczny aby poprawić swój marketing

Poradnik SEO
Poradnik SEO podstawy dla początkujących (pozycjonowanie stron i optymalizacja)
26 grudnia, 2021
Magento
Co to jest Magento platforma e-commerce Twojego sklepu i integracja
26 grudnia, 2021
Techniczne seo
Techniczne seo

Czym jest techniczne seo i jak wpływa na wyniki wyszukiwania

Do tanga trzeba dwojga i tak jak w pozycjonowaniu masz działania na stronie (onsite) jak i poza stroną (offsite), tak do skutecznego działania potrzebujesz technicznego SEO, gównie do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (technical search engine optimization). Jeśli nie zoptymalizujesz swojej witryny pod SEO techniczne, to zabierzesz swojej witrynie szansę na pozycję numer jeden (lub nawet na pierwszej stronie) w wynikach wyszukiwania.

Co to jest SEO techniczne?

Techniczne SEO to optymalizacje serwisu od strony zaplecza. Obejmuje działania takie jak poprawa szybkości strony, linkowanie wewnętrzne lub użyteczność, które pomagają robotom indeksującym i użytkownikom sieci lepiej korzystać i rozumieć Twoją witrynę, co może prowadzić do wyższych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.
Ten przewodnik pomoże Ci dowiedzieć się więcej o technicznym SEO, odpowiadając na pytania takie jak:

  •   Co to jest SEO techniczne (dłuższa definicja niż ta powyżej)
  •   Dlaczego techniczne SEO jest ważne?
  •   Czym różni się techniczne SEO od SEO na stronie i poza stroną?
  •   Jak rozpocząć pozycjonowanie techniczne?

Czytaj dalej, aby zacząć optymalizować swój serwis pod kątem SEO technicznego, aby mogła znajdować się wyżej w wynikach wyszukiwania — co oznacza większy ruch, potencjalnych klientów i przychody dla Twojej firmy. Aha, a jeśli interesuje Cię techniczne SEO Twojego portalu, skorzystaj z naszej konsultacji!

Nowe technologie

Co robi agencja seo?

Pozycjonowanie techniczne to zestaw działań do optymalizacji witryny, które ułatwiają robotom indeksującym i odwiedzającym serwis zrozumienie i korzystanie z niego. Optymalizacja pod kątem technicznego SEO może pomóc Twojej firmie osiągnąć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, ponieważ oferujesz wyjątkowe wrażenia użytkownika (UX) i wysokiej jakości treści.

Dlaczego techniczne SEO jest ważne?

Twoja firma powinna zoptymalizować techniczne SEO portalu z kilku powodów, w tym:

  •   SEO techniczne wpływa na Twoje pozycje w wynikach wyszukiwania
  •   SEO techniczne wpływa na działania i decyzje odwiedzających portal
  •   SEO techniczne wpływa na współczynniki konwersji Twojego serwisu, generowanie leadów i sprzedaż
  •   Pozycjonowanie techniczne pomaga Twojej firmie konkurować z innymi w branży, którzy również korzystają z SEO
  •   Techniczne SEO maksymalizuje ROI z pozycjonowania jako strategii marketingu cyfrowego

Jeśli Twoja organizacja inwestuje swój czas, energię i pieniądze w SEO, chcesz uzyskać z tego jak najwięcej korzyści. Obejmuje to uwzględnienie technicznych optymalizacji SEO w swojej strategii, niezależnie od tego, czy zarządzasz SEO wewnętrznie, czy z pomocą firmy SEO.

Czym różni się pozycjonowanie techniczne od pozycjonowania na stronie i pozycjonowania poza stroną?

Mówiąc o definicji technicznego SEO, pomocne jest wyjaśnienie SEO na stronie i SEO poza stroną. Jeśli jesteś ciekawy, jak techniczne SEO wypada w porównaniu z on-site i off-site, zapoznaj się z poniższymi informacjami:

  • Pozycjonowanie techniczne: Koncentruje się na optymalizacji od strony backendowej i serwera. plus szybkość strony, linki wewnętrzne i mapy witryn xml
  • Pozycjonowanie na stronie: Koncentruje się na optymalizacji frontendowej witryn internetowych. M.in. tagi tytułowe, title tag, opisy meta description i treści
  • Pozycjonowanie poza stroną: Koncentruje się na optymalizacji poza Twoim serwisem. Jest to m.in. budowanie linków, udostępnianie społecznościowe i wpisy gościnne czy artykuły sponsorowane

Jak rozpocząć pozycjonowanie techniczne

Czy jesteś gotowy, aby rozpocząć optymalizację swojego portalu pod kątem technicznego SEO i czerpać wszystkie korzyści z pozycjonowania stron, od wyższych pozycji w rankingu po lepsze wyniki sprzedaży?
Więc zaczynamy!

1. Utwórz konto w Google Search Console i przeprowadź wstępny audyt seo aby sprawdzić czy wyszukiwarka nie widzi błędów

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, musisz utworzyć konto Google Search Console. Nie martw się — to nic nie kosztuje. W Google Search Console możesz zobaczyć ogólną wydajność swojej witryny w wynikach wyszukiwania, a także wydajność poszczególnych podstron. Ponadto możesz wyświetlić błędy, które robot Google, Googlebot, napotyka podczas odwiedzania Twojej witryny. Ponieważ Google Search Console oferuje wgląd w to, jak Google postrzega Twoje witryny, musisz korzystać z tego bezpłatnego narzędzia. Może pomóc w przesyłaniu stron do Google, monitorowaniu rankingów, rozwiązywaniu problemów z indeksowaniem i nie tylko. Zacznij korzystać z Google Search Console GSC, postępując zgodnie z naszym przewodnikiem po konfiguracji który jest u nas na blogu!

2. Utwórz plik robots.txt

Następnie powinieneś utworzyć plik robots.txt. Plik robots.txt służy jako instrukcja obsługi dla robotów i crawlerów. Możesz nawet określić instrukcje dla określonych robotów, takich jak te z Google lub Bing. Najlepiej byłoby skorzystać z tego faktu, aby zapobiec przeciążaniu serwera przez roboty indeksujące żądaniami lub przeglądaniu nieistotnych stron. Jednak to, czego nie chcesz robić, to blokowanie robotów internetowych z całej domeny. Jeśli zablokujesz roboty sieciowe ze swojej strony www, uniemożliwisz wyszukiwarkom indeksowanie Twojej domeny. Oznacza to, że Twoja strona nie pojawi się w wynikach wyszukiwania, co oznacza, że ​​będziesz mieć trudności ze zdobywaniem ruchu w portalu. Dobrą wiadomością jest jednak to, że Google pomaga w tworzeniu przyjaznego dla SEO pliku robots.txt.Oprócz krótkiego przewodnika po tworzeniu pliku robots.txt, Google oferuje również narzędzie testowe robots.txt, do którego można uzyskać dostęp po zalogowaniu się na konto Google Search Console.

3. Zbuduj mapę witryny XML i HTML, jest to podstawowa optymalizacja seo

Oprócz utworzenia pliku robots.txt dla swojej domeny, musisz również zbudować coś na co zwykle mówi się mapa strony XML i HTML. Mapa witryny XML służy jako mapa Twojej strony, którą roboty indeksujące wykorzystują do znajdowania w niej najważniejszych stron, takich jak Twoje produkty lub usługi. Użytkownicy nie będą używać mapy witryny XML. Zamiast tego będą odwoływać się do mapy serwisu HTML (więcej na ten temat później). Tworzenie mapy witryny XML jest łatwe, zwłaszcza jeśli masz witrynę WordPress. Jeśli Twoja strona na WordPress korzysta na przykład z wtyczki RankMath, All-in-one-seo, lub Yoast, ta wtyczka utworzy dla Ciebie mapę witryny XML. Nie masz strony na WordPress? Nie ma problemu. Wybierz spośród dziesiątek darmowych generatorów map witryn XML, takich jak np. Screaming Frog, aby utworzyć mapę portalu. Następnie prześlij swoją mapę witryny XML do Google za pomocą Google Search Console. Po wykonaniu tej części technicznej listy kontrolnej SEO przejdź do tworzenia mapy witryny HTML.

Mapa witryny HTML służy również jako mapa drogowa dla robotów i użytkowników. Ludzie zwykle mogą znaleźć mapy witryn HTML, patrząc na stopkę serwisu lub (niestety) na stronie 404. Te mapy portalu pomagają jednak robotom indeksującym i użytkownikom odkrywać Twoją witrynę, dlatego są pomocne. Ogólnie rzecz biorąc, mapa witryny będzie zawierać najważniejsze strony w Twojej witrynie, takie jak ogólne strony produktów lub usług, a także strony z informacjami. Nie będzie mieć każdej strony w Twojej witrynie. Jeśli dodasz wszystkie strony portalu do mapy domeny HTML, zmniejszysz wartość mapy serwisu dla użytkowników.Najlepiej byłoby, gdyby Twoja mapa witryny HTML nie przekraczała 100 stron. Pamiętaj jednak, aby wybierać najbardziej odpowiednie i wartościowe strony. Nie dodawaj 100 stron, ponieważ zamiast tego możesz dodać najbardziej przydatne strony.

4. Użyj HTTPS ssl, aby użytkownik czuł się bezpiecznie

Przejdź do swojej witryny. Teraz sprawdź pasek adresu przeglądarki. Czy widzisz kłódkę lub komunikat „Niezabezpieczone” przed adresem URL Twojej witryny?Jeśli nie widzisz kłódki, musisz przenieść swoją witrynę z HTTP na HTTPS. HTTPS poprawia bezpieczeństwo Twojej witryny, tworząc bezpieczne połączenie, które szyfruje wszelkie dane przesłane przez użytkownika, takie jak informacje o karcie kredytowej, adres e-mail lub numer telefonu. Ludzie robią więcej zakupów i komunikują się online, co sprawia, że ​​HTTPS jest koniecznością dla każdej firmy.
Potrzebujesz również HTTPS, ponieważ:

  •   Google używa protokołu HTTPS jako czynnika rankingowego, co oznacza, że ​​może pomóc Ci uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania
  •   Użytkownicy robiący zakupy online zwracają uwagę na „zielona kłódkę”, co może mieć wpływ na sprzedaż online
  •   HTTPS chroni dane klientów, co pomaga Twojej firmie chronić markę

Zacznij od przejścia z protokołu HTTP na HTTPS, kupując certyfikat Secure Sockets Layer (SSL). Ogólnie rzecz biorąc, wiele hostingów ma darmowy let’s encrypt. Skontaktuj się z dostawcą usług hostingowych, który pomoże Ci zainstalować certyfikat.
Jeśli host Twojej witryny nie zapewnia certyfikatu SSL, samodzielnie możesz go kupić i zainstalować. Oprócz instalacji musisz skonfigurować odpowiednie przekierowania ze stron HTTP na HTTPS. Na tym etapie skorzystaj z pomocy kogoś doświadczonego w SEO, na przykład nasz specjalista SEO. Może tworzyć niezbędne przekierowania i postępować zgodnie z najlepszymi praktykami SEO. Nieprawidłowe przekierowania mogą poważnie zaszkodzić SEO (i rankingom), dlatego tak ważne jest tworzenie przekierowań przyjaznych SEO dla HTTPS.

5. Struktura strony: stwórz nawigację przyjazną SEO aby algorytm google i robot mógł lepiej zadbać o widoczność

Niezależnie od tego, czy masz małą, czy dużą witrynę, musisz poświęcić chwilę na nawigację w witrynie. Twoja nawigacja to nie tylko główne menu, które zwykle pojawia się u góry lub po prawej stronie Twojej witryny jako tzw. hamburger menu. Jednak w niektórych przypadkach Twoja firma może mieć dodatkowe menu, z których użytkownicy mogą korzystać, aby znaleźć dodatkowe treści.W przypadku technicznego SEO skoncentruj się jednak na głównym menu nawigacyjnym i poniższych najlepszych praktykach:

  •   Zachowaj główną nawigację do siedmiu podstawowych pozycji
  •   Spraw, aby główne menu nawigacyjne było takie samo na wszystkich stronach
  •   Używaj tekstu kotwicy bogatego w słowa kluczowe dla elementów nawigacji
  •   W razie potrzeby uporządkuj pozycje menu w podmenu

Wybierając strony do umieszczenia w głównej nawigacji, pomyśl o swoich najważniejszych stronach. Często obejmują one strony produktów i usług, a także strony opisowe dotyczące Twojej firmy i zasad.

6. Postępuj zgodnie z przyjazną dla SEO strukturą URL ponieważ to podstawowa optymalizacja strony internetowej

Techniczne SEO często koncentruje się na wykrywalności i użyteczności Twojej witryny, dlatego ta techniczna lista kontrolna pozycjonowania zawiera wytyczne, które koncentrują się na optymalizacji nawigacji i struktury adresów URL witryny. Jeśli chcesz w pełni wykorzystać SEO, postępuj zgodnie z poniższymi zasadami dla swoich adresów URL:

  •   Użyj małych liter
  •   Oddziel słowa „-”
  •   Miej krótkie adresy URL (większość adresów URL będzie zawierać Twoje docelowe słowo kluczowe)
  •   Unikaj symboli, takich jak „#” lub „&” oraz dat

Oprócz tych sprawdzonych metod warto również odpowiednio zagnieździć adresy URL.Na przykład, jeśli piszesz artykuł, sensowne jest zagnieżdżenie go na stronie zawierającej lub zawierającej zasoby informacyjne. Zagnieżdżenie treści może zapewnić użytkownikom, a także robotom indeksującym, kontekst. Otrzymują wskazówkę, że to, co oglądają, jest prawdopodobnie treścią informacyjną, a nie stroną skoncentrowaną na sprzedaży. Ten dodatkowy kontekst może pomóc wyszukiwarkom w bardziej odpowiedniej ocenie treści, co daje większą szansę na ranking docelowych słów kluczowych i dotarcie do docelowego użytkownika.

7. Stwórz witrynę przyjazną dla urządzeń mobilnych zachowując content marketing na najwyższym poziomie

Każda firma musi mieć stronę www przyjazną dla urządzeń mobilnych, zwłaszcza pod kątem SEO. Google wdrożyło indeks mobile-first, co oznacza, że ​​przeszukuje i indeksuje Twoją witrynę z perspektywy użytkownika mobilnego. Jeśli nie masz witryny przyjaznej dla urządzeń mobilnych, Twoja firma odczuje wpływ na rankingi wyników wyszukiwania. Sprawdź więc, czy masz stronę przyjazną dla urządzeń mobilnych, korzystając z narzędzia Google do testowania optymalizacji mobilnej.Jeśli nie masz witryny przyjaznej dla urządzeń mobilnych, warto zainwestować w RWD, czyli responsywne projektowanie stron internetowych. Responsywne projektowanie stron internetowych sprawia, że ​​Twój serwis jest przyjazny dla wszystkich urządzeń, od komputerów stacjonarnych po tablety i smartfony. Jest to również inteligentniejsze i bardziej ekonomiczne rozwiązanie niż tworzenie, utrzymywanie i optymalizowanie drugiej strony mobilnej. Jeśli nie masz zasobów, aby samodzielnie stworzyć responsywną stronę internetową, zawsze możesz zainwestować w usługi które oferujemy. Niektóre agencje zajmujące się pozycjonowaniem technicznym, czyli nasze UniqueSEO i oferujemy usługi responsywnego projektowania stron internetowych, dzięki czemu możesz zająć się projektami SEO i projektowaniem stron internetowych w jednym miejscu. Usługi te pomogą Ci uruchomić serwis przyjazny dla urządzeń mobilnych i technicznego SEO w dość szybkim czasie.

8. Zoptymalizuj szybkość strony aby wyszukiwarka google wczytywała szybciej zawartość strony pod kątem użytkowników mobilnych

Szybkość i ładowanie strony to ciągła optymalizacja SEO od strony technicznej i jest to podstawa. Optymalizując szybkość strony, pomagasz skrócić czas jej wczytywania. Krótszy czas ładowania oznacza krótszy czas oczekiwania dla użytkowników. Mogą szybciej zacząć czytać Twoje treści i wchodzić w interakcję z Twoją stroną, co zwiększa ich szanse na pozostanie w Twoim serwisie. Idealnie byłoby, gdyby strony ładowały się w trzy sekundy lub mniej, aby spełnić oczekiwania 81% użytkowników. Jeśli chcesz sprawdzić szybkość swoich stron, skorzystaj z narzędzia Google PageSpeed ​​Insights.To narzędzie zapewni dostosowane zalecenia dotyczące poprawy szybkości strony. Możesz również zastosować się do kilku sprawdzonych metod dotyczących szybkości strony, które obejmują:

  •   Kompresowanie obrazów oraz plików HTML i JavaScript
  •   Minimalizowanie CSS, HTML i JavaScript
  •   Korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki, cache
  •   Uzyskanie sieci dystrybucji treści (CDN)

W większości przypadków będziesz potrzebować pomocy programisty, aby przejrzeć i wdrożyć te sprawdzone metody. Jeśli nie masz własnego programisty, zawsze możesz zlecić to zadanie za pośrednictwem usług optymalizacji szybkości strony. Na przykład UniqueSEO oferuje usługi optymalizacji szybkości stron. Aby uzyskać więcej informacji na temat optymalizacji szybkości strony, aby wyświetlać swój content szybciej skontaktuj się z nami!

9. Popraw linkowanie wewnętrzne bo to podstawa działań seo strony i ma wpływ na indeksowanie

W miarę rozwoju Twojego portalu będziesz chciał włączyć wewnętrzne linki do swojej technicznej strategii SEO. Dzięki wewnętrznym linkom, podobnie jak w przypadku map witryn i menu nawigacyjnego, roboty indeksujące i użytkownicy mogą odkrywać Twoje treści i pozostać w Twojej witrynie. Linki wewnętrzne oferują również wskazówki lub kontekst dotyczące celu strony i kierowania na słowa kluczowe.Oprócz używania opisowego tekstu kotwicy podczas tworzenia linków między stronami w portalu, chcesz również, aby każda strona w serwisie zawierała linki wewnętrzne. Na przykład podczas publikowania treści uwzględnij w swoim procesie tworzenie od jednego do trzech linków wewnętrznych do nowej strony. Takie podejście pomoże robotom indeksującym szybciej znajdować i indeksować Twoje treści, a także zapewnia przydatny kontekst.

10. Techniczna optymalizacja schema.org

Jeśli chodzi o SEO techniczne, dane strukturalne to kolejna opłacalna inwestycja Twojego czasu. Dane strukturalne to rodzaj znaczników, który dostarcza robotom wyszukiwania dodatkowych informacji o Twojej stronie, np. czy zawiera przepis, produkt lub recenzję. W niektórych przypadkach uporządkowane dane mogą również generować lepszy wygląd Twojej strony w wynikach wyszukiwania, który zobaczą użytkownicy.
Jak widzisz optymalizacja techniczna to nie jest taka prosta sprawa. Jeśli chcesz aby robot wyszukiwarki oceniał całościowo lepiej Twój marketing internetowy to musisz zadbać o wysoką widoczność strony. Tyczy się to Ciebie tak samo jeśli masz sklepy internetowe i działasz w modelu e-commerce. Techniczne aspekty nie są proste więc zgłoś się do nas. Wiemy jak zrobić skuteczne pozycjonowanie stron internetowych.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)