S艂owa kluczowe do pozycjonowania, seo, google ads, fraza

Specjalista marketingu internetowego
Specjalista marketingu internetowego oferta i opis stanowiska pracy (zakres obowi膮zk贸w)
24 sierpnia, 2021
Jak za艂o偶y膰 sklep internetowy
Jak za艂o偶y膰 sklep internetowy, poradnik krok po kroku e-commerce (w艂asny biznes)
24 sierpnia, 2021
S艂owa kluczowe
S艂owa kluczowe

Jak dobiera膰 s艂owa kluczowe?

Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e w艂a艣ciwy dob贸r s艂贸w kluczowych do okre艣lonej kampanii SEO, a tak偶e ich bardzo dok艂adne rozplanowanie jest kluczowym elementem, kt贸ry b臋dzie decydowa艂 o ostatecznym sukcesie danej strony w wynikach wyszukiwania. Godny uwagi jest fakt, 偶e do pozyskania klienta mog膮 nie wystarczy膰 pojedyncze frazy. Jakie kwestie powinno si臋 zatem uwzgl臋dni膰 wybieraj膮c seo s艂owa kluczowe?

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Dlaczego warto zwr贸ci膰 uwag臋 na og贸lne s艂owa kluczowe?

W najprostszym mo偶liwym uj臋ciu s膮 to zdecydowanie najcz臋艣ciej wyszukiwane frazy dla okre艣lonej bran偶y. Przewa偶nie s膮 to frazy 1-2 wyrazowe, kt贸re b臋d膮 opisywa艂y dany temat. Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e nie b臋d膮 one jednak zdradza艂y szczeg贸艂owej intencji u偶ytkownika. Oznacza to, 偶e przedsi臋biorca mo偶e do ko艅ca nie wiedzie膰, czego dok艂adnie szuka艂a dana osoba, kt贸ra wpisa艂a okre艣lone s艂owo w wyszukiwarce Google. Godny uwagi jest jednak fakt, 偶e tego rodzaju frazy b臋d膮 mia艂y bardzo du偶o wyszukiwa艅. Nie mo偶na jednak zapomnie膰, 偶e cechuj膮 si臋 stosunkowo ma艂ym wsp贸艂czynnikiem, je偶eli chodzi o konwersj臋. Przyk艂adowo u偶ytkownik, kt贸ry wpisze s艂owo bluzka nie musi szuka膰 czego艣 konkretnego.

Czym dok艂adnie s膮 frazy z d艂ugiego ogona?

W najprostszym mo偶liwym uj臋ciu b臋d膮 one sk艂ada艂y si臋 z kilku wyraz贸w. W zdecydowanej wi臋kszo艣ci przypadk贸w na bazie ich tre艣ci mo偶liwe b臋dzie zdefiniowanie intencji os贸b, kt贸re wpisywa艂y poszczeg贸lne s艂owa w wyszukiwark臋. Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e frazy d艂ugoogonowe b臋dzie cechowa艂a bardzo ma艂a liczba wyszuka艅. Trzeba jednak zaznaczy膰, 偶e ruch z omawianego rodzaju fraz b臋dzie niezwykle warto艣ciowy dla w艂a艣ciciela firmy.

Warto wiedzie膰, 偶e g艂贸wna fraza opisuj膮ca okre艣lon膮 dzia艂alno艣膰 mo偶e mie膰 8000 wy艣wietle艅 w ci膮gu miesi膮ca jednak suma 50 fraz z d艂ugiego ogona o 艣redniej ilo艣ci 300 wy艣wietle艅, daje ju偶 15000 wy艣wietle艅. Ponadto frazy d艂ugoogonowe znacznie precyzyjniej opisuj膮, czego dok艂adnie potrzebuj膮 klienci w danej bran偶y. Oczywi艣cie wspomniany fakt b臋dzie mia艂 bardzo du偶e prze艂o偶enie na zwi臋kszenie istotnego wsp贸艂czynnika konwersji. Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e zdecydowana wi臋kszo艣膰 klient贸w sklepu odzie偶owego nie b臋dzie wpisywa艂a w wyszukiwark臋 fraz og贸lnych.

Czym dok艂adnie cechuj膮 si臋 s艂owa brandowe?

W najprostszym mo偶liwym uj臋ciu jest to szczeg贸lny rodzaj om贸wionych wcze艣niej fraz d艂ugoogonowych. Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e w ich tre艣ci przewa偶nie pojawia si臋 tak偶e nazwa produktu, producenta, marki czy firmy. Jest to zatem 艣wietna informacja dla przedsi臋biorcy, poniewa偶 u偶ytkownik wpisuj膮c okre艣lone s艂owo brandowe m贸wi, jaka marka go najbardziej interesuje. Doskona艂ym przyk艂adem mo偶e by膰: buty puma bia艂e. Osobom, kt贸re zatem prowadz膮 sklep specjalizuj膮cy si臋 w sprzeda偶y obuwia r贸偶nych producent贸w, rekomendowane jest optymalizowanie swojej strony pod poszczeg贸lne frazy.

Frazy, kt贸re b臋d膮 opisywa艂y problemy potencjalnych klient贸w

Jak sama nazwa wskazuje s膮 to wyra偶enia opisuj膮ce dany problem. Zdarzaj膮 si臋 bowiem sytuacje, 偶e u偶ytkownicy wpisuj膮 w wyszukiwark臋 pytania, kt贸re pomog膮 im rozwi膮za膰 okre艣lony dylemat. 艢wietnym rozwi膮zaniem b臋dzie zatem dostarczenie danej osobie potrzebnej informacji informuj膮c jednocze艣nie o swoich us艂ugach lub produktach. Godny uwagi jest fakt, 偶e cz臋艣膰 os贸b mo偶e zainteresowa膰 si臋 wtedy ofert膮 przedsi臋biorstwa nawet w sytuacji, gdy nie b臋dzie szuka艂a jej bezpo艣rednio.

Co dok艂adnie warto wiedzie膰 o konkurencyjno艣ci s艂贸w kluczowych?

Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e r贸偶ne rodzaje omawianych s艂贸w kluczowych b臋d膮 cechowa艂y si臋 r贸偶n膮 konkurencyjno艣ci膮. Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e na niekt贸re frazy kluczowe pozycjonuje si臋 bardzo du偶a liczba firm. Walcz膮 one o uzyskanie mo偶liwie najlepszej pozycji w wyszukiwarce Google. Warto wiedzie膰, 偶e ustalenie wspomnianej konkurencyjno艣ci poszczeg贸lnych s艂贸w b臋dzie odgrywa艂a wa偶n膮 rol臋 w procesie pozycjonowania. Nikogo nie powinien dziwi膰 fakt, 偶e im wi臋ksza b臋dzie konkurencja na poszczeg贸lne frazy, tym trudniejszym zadaniem b臋dzie znalezienie si臋 na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Oczywi艣cie okre艣lenie konkurencyjno艣ci okre艣lonej frazy nie jest 艂atwym zadaniem. Mo偶na jednak sprawdzi膰 ten aspekt odpowiednimi parametrami. 艢wietnym przyk艂adem mo偶e by膰 stawka CPC w systemie Google Ads. Ponadto w bardzo du偶ej liczbie przypadk贸w bardzo wysoka stawka b臋dzie oznacza艂a stosunkowo du偶膮 liczb臋 przedsi臋biorstw uczestnicz膮cych w aukcji. Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e Google Ads nie ma praktycznie nic wsp贸lnego z SEO. Wspomniane stawki CPC mog膮 by膰 jednak bardzo przydatne.

Dlaczego powinno si臋 uwa偶a膰 na cz臋stotliwo艣膰 wyszukiwania?

W najprostszym mo偶liwym uj臋ciu jest to parametr, kt贸ry b臋dzie informowa艂 o 艣redniej ilo艣ci miesi臋cznych wyszukiwa艅 okre艣lonego s艂owa kluczowego. Oczywi艣cie mo偶na bez wi臋kszego problemu zweryfikowa膰 t膮 informacj臋 w planerze s艂贸w kluczowych systemu Google Ads. Nale偶y jednak zaznaczy膰, 偶e opieranie si臋 tylko na wymienionym parametrze mo偶e przyczyni膰 si臋 do b艂臋dnej oceny potencja艂u okre艣lonej frazy.

Godny uwagi jest fakt, 偶e jeszcze niedawno znaczna wi臋kszo艣膰 przedsi臋biorstw skupia艂o swoje dzia艂ania zwi膮zane z pozycjonowaniem tylko na og贸lnych frazach kluczowych. Ponadto mn贸stwo firm uruchamia艂o specjalne skrypty, kt贸rych zadaniem by艂o sprawdzenie okre艣lonego s艂owa. Zostawa艂y w ten spos贸b „nabijane” wy艣wietlenia na dan膮 fraz臋. Je偶eli zatem zalewie 10 przedsi臋biorstw sprawdza艂o codziennie okre艣lone s艂owo kluczowe, to w skali miesi膮ca automaty przyczyni艂y si臋 do 300 wyszukiwa艅.

Najlepsze narz臋dzie seo pod s艂owa kluczowe?

Pami臋taj. Podstawowe narz臋dzie to planer s艂贸w kluczowych google, Dodaj do tego ewentualnie ahrefs, semrush, keywordtool.io jest tego wiele. Sprawdzaj jaka jest liczba wyszukiwa艅 na dane s艂owo i czy zapytanie koreluje z Twoim celem biznesowym.Analiza s艂贸w kluczowych to podstawa w marketingu internetowym. W艂a艣nie na tym bazuj膮 dzia艂ania seo. Musisz znale藕膰 s艂owa kluczowe z kt贸rych b臋dzie realny ruch. Oczywi艣cie pami臋taj o google trends, i google search console.

Pozycjonowanie stron na dane s艂owo kluczowe, je艣li b臋dzie zbyt trudne to strata czasu dla nowych domen. Ka偶dy element strategii seo, kt贸ra ma wp艂ywa膰 na pozycje Twojej strony w google to trudna batalia.To samo tyczy si臋 google ads (dawniej google adwords). Wybrane s艂owa i listy fraz wp艂yn膮 bezpo艣rednio na ruch jaki zobaczysz jak crawluj膮 roboty google analytics.

Analiza s艂贸w kluczowych to ekstremalnie wa偶na kwestia , r贸wnie bardzo jak analiza konkurencji. Twoja strona internetowa mo偶e tylko na tym zyska膰. Dlaczego? Zobacz, potraktuj to jak sytuacj臋 kiedy nagle Tw贸j sklep stacjonarny mie艣ci艂 si臋 przy g艂贸wnej ulicy w centrum miasta. Natomiast je艣li tego nie zrobisz to tak jakby艣 otworzy艂 go w lesie. Z tego powodu w艂a艣nie analiza s艂贸w kluczowych jest podstawowym elementem dzi臋ki kt贸remu Tw贸j sklep internetowy mo偶e zdobywa膰 cenny, konwertuj膮cy ruch. Bra膰 pod uwag臋 musisz wiele czynnik贸w, jak frazy brandowe, trudno艣膰 s艂贸w kluczowych, miesi臋czn膮 liczb臋 wyszuka艅, czy tematyczno艣膰 Twojej witryny. Nie powinno Ci zale偶e膰 na frazach kt贸re wcale nie konwertuj膮 a lepiej skup si臋 na tym co ludzie faktycznie chc膮 kupowa膰. To jedyna w艂a艣ciwa droga do sukcesu w tym temacie.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)