Słowa kluczowe

Specjalista marketingu internetowego
24 sierpnia, 2021
Jak założyć sklep internetowy
24 sierpnia, 2021

Jak dobierać słowa kluczowe?

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że właściwy dobór słów kluczowych do określonej kampanii SEO, a także ich bardzo dokładne rozplanowanie jest kluczowym elementem, który będzie decydował o ostatecznym sukcesie danej strony w wynikach wyszukiwania. Godny uwagi jest fakt, że do pozyskania klienta mogą nie wystarczyć pojedyncze frazy. Jakie kwestie powinno się zatem uwzględnić wybierając słowa kluczowe?

Dlaczego warto zwrócić uwagę na ogólne słowa kluczowe?

W najprostszym możliwym ujęciu są to zdecydowanie najczęściej wyszukiwane frazy dla określonej branży. Przeważnie są to frazy 1-2 wyrazowe, które będą opisywały dany temat. Należy mieć świadomość, że nie będą one jednak zdradzały szczegółowej intencji użytkownika. Oznacza to, że przedsiębiorca może do końca nie wiedzieć, czego dokładnie szukała dana osoba, która wpisała określone słowo w wyszukiwarce Google. Godny uwagi jest jednak fakt, że tego rodzaju frazy będą miały bardzo dużo wyszukiwań. Nie można jednak zapomnieć, że cechują się stosunkowo małym współczynnikiem, jeżeli chodzi o konwersję. Przykładowo użytkownik, który wpisze słowo bluzka nie musi szukać czegoś konkretnego.

Czym dokładnie są frazy z długiego ogona?

W najprostszym możliwym ujęciu będą one składały się z kilku wyrazów. W zdecydowanej większości przypadków na bazie ich treści możliwe będzie zdefiniowanie intencji osób, które wpisywały poszczególne słowa w wyszukiwarkę. Należy mieć świadomość, że frazy długoogonowe będzie cechowała bardzo mała liczba wyszukań. Trzeba jednak zaznaczyć, że ruch z omawianego rodzaju fraz będzie niezwykle wartościowy dla właściciela firmy.

Warto wiedzieć, że główna fraza opisująca określoną działalność może mieć 8000 wyświetleń w ciągu miesiąca jednak suma 50 fraz z długiego ogona o średniej ilości 300 wyświetleń, daje już 15000 wyświetleń. Ponadto frazy długoogonowe znacznie precyzyjniej opisują, czego dokładnie potrzebują klienci w danej branży. Oczywiście wspomniany fakt będzie miał bardzo duże przełożenie na zwiększenie istotnego współczynnika konwersji. Należy mieć świadomość, że zdecydowana większość klientów sklepu odzieżowego nie będzie wpisywała w wyszukiwarkę fraz ogólnych.

Czym dokładnie cechują się słowa brandowe?

W najprostszym możliwym ujęciu jest to szczególny rodzaj omówionych wcześniej fraz długoogonowych. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że w ich treści przeważnie pojawia się także nazwa produktu, producenta, marki czy firmy. Jest to zatem świetna informacja dla przedsiębiorcy, ponieważ użytkownik wpisując określone słowo brandowe mówi, jaka marka go najbardziej interesuje. Doskonałym przykładem może być: buty puma białe. Osobom, które zatem prowadzą sklep specjalizujący się w sprzedaży obuwia różnych producentów, rekomendowane jest optymalizowanie swojej strony pod poszczególne frazy.

Frazy, które będą opisywały problemy potencjalnych klientów

Jak sama nazwa wskazuje są to wyrażenia opisujące dany problem. Zdarzają się bowiem sytuacje, że użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę pytania, które pomogą im rozwiązać określony dylemat. Świetnym rozwiązaniem będzie zatem dostarczenie danej osobie potrzebnej informacji informując jednocześnie o swoich usługach lub produktach. Godny uwagi jest fakt, że część osób może zainteresować się wtedy ofertą przedsiębiorstwa nawet w sytuacji, gdy nie będzie szukała jej bezpośrednio.

Co dokładnie warto wiedzieć o konkurencyjności słów kluczowych?

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że różne rodzaje omawianych słów kluczowych będą cechowały się różną konkurencyjnością. Należy mieć świadomość, że na niektóre frazy kluczowe pozycjonuje się bardzo duża liczba firm. Walczą one o uzyskanie możliwie najlepszej pozycji w wyszukiwarce Google. Warto wiedzieć, że ustalenie wspomnianej konkurencyjności poszczególnych słów będzie odgrywała ważną rolę w procesie pozycjonowania. Nikogo nie powinien dziwić fakt, że im większa będzie konkurencja na poszczególne frazy, tym trudniejszym zadaniem będzie znalezienie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Oczywiście określenie konkurencyjności określonej frazy nie jest łatwym zadaniem. Można jednak sprawdzić ten aspekt odpowiednimi parametrami. Świetnym przykładem może być stawka CPC w systemie Google Ads. Ponadto w bardzo dużej liczbie przypadków bardzo wysoka stawka będzie oznaczała stosunkowo dużą liczbę przedsiębiorstw uczestniczących w aukcji. Należy mieć świadomość, że Google Ads nie ma praktycznie nic wspólnego z SEO. Wspomniane stawki CPC mogą być jednak bardzo przydatne.

Dlaczego powinno się uważać na częstotliwość wyszukiwania?

W najprostszym możliwym ujęciu jest to parametr, który będzie informował o średniej ilości miesięcznych wyszukiwań określonego słowa kluczowego. Oczywiście można bez większego problemu zweryfikować tą informację w planerze słów kluczowych systemu Google Ads. Należy jednak zaznaczyć, że opieranie się tylko na wymienionym parametrze może przyczynić się do błędnej oceny potencjału określonej frazy.

Godny uwagi jest fakt, że jeszcze niedawno znaczna większość przedsiębiorstw skupiało swoje działania związane z pozycjonowaniem tylko na ogólnych frazach kluczowych. Ponadto mnóstwo firm uruchamiało specjalne skrypty, których zadaniem było sprawdzenie określonego słowa. Zostawały w ten sposób “nabijane” wyświetlenia na daną frazę. Jeżeli zatem zalewie 10 przedsiębiorstw sprawdzało codziennie określone słowo kluczowe, to w skali miesiąca automaty przyczyniły się do 300 wyszukiwań.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)