Pozycjonowanie i optymalizacja stron www pod SEO

Pozycjonowanie organiczne
Pozycjonowanie organiczne czyli wyniki seo google (jak zdobyć ruch organiczny)
22 grudnia, 2021
SEO strony internetowej, czyli pozycjonowanie stron i optymalizacja (html, kod strony, on-page)
22 grudnia, 2021
Pozycjonowanie i optymalizacja
Pozycjonowanie i optymalizacja

Pozycjonowanie i optymalizacja stron www pod SEO

Nauka optymalizacji witryny pod kątem SEO i konwersji ma kluczowe znaczenie dla sukcesu Twojej witryny.
Zapewni to, że Twoja witryna będzie działać dokładnie tak dobrze, jak powinna.
Jeśli masz dobre SEO i pozycjonowanie, możesz przyciągnąć większy ruch i uzyskać więcej możliwości konwersji potencjalnych klientów.
A witryna zoptymalizowana pod kątem konwersji zazwyczaj ma lepsze dane, takie jak czas spędzony na stronie i współczynnik odrzuceń, co oznacza, że ​​Google może ją umieścić wyżej w swoim rankingu.
Poniższe wskazówki i strategie nauczą Cię, jak zoptymalizować swoją witrynę zarówno pod kątem SEO, jak i konwersji, aby uzyskać oba najlepsze światy.

Co to jest pozycjonowanie i optymalizacja SEO PiO?

SEO oznacza „optymalizację pod kątem wyszukiwarek”, z ang. search engine optimization. To proces zwiększania ruchu w Twojej witrynie poprzez wyniki wyszukiwania.
Dzięki temu Twoja witryna stanie się bardziej zauważalna. Gdy potencjalni klienci wyszukują hasła związane z Twoją marką, będą mieli większą szansę na odkrycie Twojej witryny i zostanie klientem.
Wyobraź sobie, że prowadzisz biznes fitness. Na swojej stronie internetowej oferujesz porady dotyczące diety i treningu.
Masz też artykuł o odchudzaniu. Dzięki dobrym praktykom SEO osoba wyszukująca słowo kluczowe, takie jak „jak schudnąć”, może mieć większą szansę na znalezienie tego artykułu – a tym samym Twojej marki.
Na tym polega siła jaką daje pozycjonowanie i optymalizacja.

5 powodów, dla których optymalizacja i pozycjonowanie to coś co musisz zrobić

Istnieje wiele powodów, aby nauczyć się jednocześnie optymalizować pod kątem konwersji i SEO.
Najpierw musisz wiedzieć, jak współpracują ze sobą pozycjonowanie i optymalizacja, aby stworzyć bardziej wydajną witrynę.
Przyjrzyjmy się pięciu konkretnym powodom, aby natychmiast zoptymalizować witrynę i stale ją optymalizować w miarę upływu czasu.

1. Spraw, aby Twoja witryna była przydatna dla określonych odbiorców

Marketerzy czasami czują, że są w konflikcie z Google. Firma nie może na przykład wypozycjonować swoich najlepszych treści lub zauważa ogromny spadek ruchu po aktualizacji algorytmu.
W rzeczywistości jednak Twoje cele i cele Google są takie same. Oto recepta na sukces:

  • Podaj najlepszą możliwą treść dla swoich odbiorców
  • Stwórz pozytywne wrażenia użytkownika witryny
  • Nadaj priorytet treściom, które oferują znaczną wartość
  • Po prostu podchodzisz do tego na różne sposoby. Google analizuje miliony stron internetowych, podczas gdy ty analizujesz zachowania swoich konkretnych odbiorców.

Google wykorzystuje ponad 200 sygnałów rankingowych, aby zdecydować, które treści pojawiają się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Algorytm zwraca szczególną uwagę na oznaki, że dana strona internetowa zapewni wyszukiwarkom poszukiwane przez nich informacje.
Kiedy koncentrujesz się na SEO, wybierasz podstawowe i LSI semantyczne słowa kluczowe związane z intencją wyszukiwania. Piszesz treści, które ludzie lubią czytać, i upewnij się, że podajesz metainformacje, aby pomóc Google lepiej zrozumieć treść.
Optymalizując witrynę pod kątem konwersji, skupiasz się na kierowaniu odwiedzających do określonego celu, niezależnie od tego, czy jest to dołączenie do listy e-mailowej, czy zakup jednego z Twoich produktów. Podobnie jak Google, chcesz dać odbiorcom dokładnie to, czego chcą ci konsumenci.
Wiedza, jak zoptymalizować witrynę pod kątem SEO i konwersji, jednocześnie wspiera oba te cele i tworzy lepszą relację między witryną a wyszukiwarkami.

2. Zwiększ swój ruch organiczny

Przyciąganie ruchu organicznego poprzez SEO jest bezpłatne. Za opracowanie i promocję treści trzeba zapłacić, ale nie jest to aż tak drogie, jak płatność za kliknięcie w długiej perspektywie.
Gdy porównasz wskaźnik między osobami wyszukującymi, które trafiają do Twojej witryny za pośrednictwem bezpłatnych wyników wyszukiwania, a tymi, które przychodzą za pośrednictwem płatnych reklam, wyniki są frustrujące.
Zainwestuj swój czas i, jeśli to konieczne, pieniądze w rozwój ruchu organicznego. Może to potrwać dłużej, ale wyniki trwają bardziej w perspektywie czasu i skutkują większą liczbą konwersji.

3. Wykorzystaj istniejący ruch

Kiedy ludzie odwiedzają Twoją witrynę, nie chcesz, żeby się poszperali i wyszli. Zamiast tego chcesz wywrzeć trwałe wrażenie i zachęcić ich do powrotu.
Nauka optymalizacji witryny pod kątem konwersji wymaga zrozumienia doświadczenia użytkownika. Dowiedz się, jak odwiedzający poruszają się po Twojej witrynie, czy przewijają stronę w dół i jak często klikają Twoje wezwania do działania (CTA).
Jeśli ktoś zarejestruje się na Twojej liście e-mailowej, możesz skontaktować się z nim w późniejszym terminie, przesyłając oferty, zachęty i nie tylko. Możesz także zachęcić odwiedzających do obserwowania Cię w serwisach społecznościowych, odwiedzania stron Twoich produktów i czytania Twoich postów na blogu. Wystarczy dobre pozycjonowanie i optymalizacja.
Wykorzystanie istniejącego ruchu pomaga poprawić współczynnik konwersji, ponieważ wyższy procent ruchu organicznego zostanie przetworzony. Wiesz, na jaką ofertę zareagują Twoi odbiorcy i jak ją im przedstawić w atrakcyjny sposób.

4. CTR

Każdy może zbudować witrynę -nawet piękną, ale znacznie mniej osób może stworzyć witrynę, która niezawodnie generuje konwersje. W końcu średni współczynnik konwersji we wszystkich branżach wynosi mniej niż 2 procent.
Chcesz, aby Twoi odbiorcy dokonywali konwersji przy znacznie wyższych liczbach. Aby to zrobić, musisz uważnie przyjrzeć się swoim odbiorcom i dać im to, czego potrzebują i czego oczekują.
Jeśli wykonałeś badania i zastosowałeś dane w swojej witrynie, możesz spodziewać się skoku współczynników konwersji. Osoby, które odwiedzają Twoją witrynę, szybko znajdują to, czego potrzebują i doceniają Twoją markę za dostarczanie tego. Wyniki lojalności wobec marki.
SEO zawsze jest jednak na pierwszym miejscu. Bez ruchu nie możesz mieć konwersji. Stwórz witrynę z wartościową zawartością i wieloma możliwościami konwersji dla odwiedzających.

5. Daj swoim odbiorcom to, czego chcą i oczekują

Wyobraź sobie taki scenariusz:
Masz witrynę e-commerce, która sprzedaje ubrania. Klient potrzebuje nowej pary spodni na siłownie i wyszukuje w Google. Napisałeś długi, szczegółowy wpis na blogu o wyborze spodni na siłownie, zawierający rekomendacje marek i informacje dla różnych typów sportowców.
Gość czyta artykuł. Na koniec masz CTA, który oferuje bezpłatną tabelę rozmiarów i dopasowania. Wystarczy, że gość zarejestruje się na Twojej liście e-mailowej.
Natychmiast wysyłasz lead magnet. Kilka dni później wysyłasz kod kuponu do swojego sklepu internetowego wraz ze zdjęciami spodni na siłownie. Klient zdaje sobie sprawę, że masz to, co odpowiada jego potrzebom, a rabat zachęca do natychmiastowej sprzedaży.
Jak widać, optymalizacja SEO i współczynnika konwersji idą w parze. Jeśli spełnisz oczekiwania swoich odbiorców i pomożesz im znaleźć to, czego chcą, zapewnisz sobie klienta.

Jak zoptymalizować swoją stronę internetową pod kątem SEO w prostych krokach

Aby rozpocząć pozycjonowanie i optymalizacje, musisz poprawić SEO w swojej witrynie, aby przyciągnąć większy ruch.
Poniższe kroki zapewnią Ci sukces. Następnie możesz skupić się na konwersjach, kontynuując aktualizowanie i publikowanie nowych treści.

1. Przeanalizuj wszystkie dane swojej witryny

Jeden kawałek danych sam w sobie może nic Ci nie powiedzieć, ale kiedy zbierasz dużo danych, zaczynasz zauważać wzorce.
Jeśli kilka osób odwiedzi Twoją witrynę i nie kliknie Twojego CTA, możesz nie mieć problemu.
Jeśli jednak duży odsetek użytkowników zignoruje Twoje wezwanie do działania, może być konieczne wprowadzenie pewnych zmian.
Raporty o zachowaniach użytkowników i dane o ruchu w Google Search Console pomagają nakreślić wyraźny obraz. Na przykład raporty dotyczące zachowań użytkowników pokazują, jak ludzie zachowują się po wejściu na Twoją witrynę, podczas gdy dane GSC śledzą kluczowe wskaźniki, takie jak liczba sesji, liczba unikalnych sesji, współczynnik odrzuceń i inne.
Przeanalizuj dane pod kątem określonych wzorców. Źródła odesłań mogą wiele powiedzieć o Twoich odbiorcach. Jak ludzie znajdują Twoją witrynę? Szukaj stron, które uzyskują większy ruch i więcej konwersji niż inne. Przeprowadź inżynierię wsteczną sukcesu tej strony, aby odtworzyć ją w całej witrynie.

2. Przeprowadź dokładne badanie słów kluczowych

Mamy u siebie na blogu świetny artykuł na ten temat. Wysil się i znajdź go!

3. Twórz długie i wartościowe treści

Zanim zdecydujesz się na optymalną długość treści, wpisz w Google swoje główne słowo kluczowe i odwiedź 10 najlepszych wyników w SERP. Czy niektóre z tych stron są dłuższe niż 1000 słów? W takim razie twoje też powinno takie być.
Długość to nie wszystko. Jednak wysyła sygnał do Google, że podajesz więcej informacji. Jeśli wiele osób spędza dużo czasu na tej stronie (czytając do samego końca) masz większe szanse na wyższą pozycję w rankingu.

4. Optymalizuj pod kątem SEO na stronie

SEO na stronie mówi Ci, jak zoptymalizować swoją witrynę, gdy tworzysz określone strony. Do tej kategorii należą takie czynniki, jak nagłówki, podtytuły, adres URL i metatagi.
Użyj podstawowego słowa kluczowego w nagłówku, najlepiej jak najbliżej początku. Powinien również pojawić się tekście kilka razy i co najmniej jednym podtytule.
Umieść główne i powiązane słowa kluczowe w tekście treści, podnagłówkach i tekście alternatywnym obrazu. Uwzględnij dużo kontekstu dla każdego, aby Google dokładnie zrozumiało, o czym mówisz.

5. Optymalizuj pod kątem SEO poza stroną

SEO poza stroną odnosi się do sposobów, w jakie optymalizujesz swoją witrynę za pomocą zewnętrznych środków. Blogowanie, aktywność w mediach społecznościowych, marketing influencerów i wzmianki o marce mogą poprawić SEO Twojej witryny.
Porozmawiamy o linkach zwrotnych nieco później, ale ogólnie linki mogą mieć duży wpływ na SEO. Nie chcesz otrzymywać linków z małych witryn o niskim autorytecie. Nie pomogą. Zamiast tego chcesz kierować się na szanowane publikacje podczas badania linków zwrotnych.

6. Zoptymalizuj stronę pod kątem urządzeń mobilnych

Ponieważ coraz więcej osób korzysta z witryn internetowych za pomocą urządzeń mobilnych, nie chcesz pozostawiać potencjalnych konwersji na pastwę losu. Ponadto Google uruchomił indeks mobile-first, co oznacza, że ​​możesz uzyskać lepszą pozycję w rankingu, jeśli skupisz się na przyjazności dla urządzeń mobilnych.
Responsywny projekt oferuje najłatwiejsze rozwiązanie. Możesz pobrać darmowe i premium motywy WordPress, które mają wbudowany responsywny projekt RWD, co oznacza, że ​​nie musisz się martwić o dodanie dodatkowego kodu.

7. Przyspiesz strony

Szybkość strony ma znaczenie, jeśli chodzi zarówno o SEO, jak i konwersje.
Jeśli odwiedzasz witrynę, która ładuje się w nieskończoność, prawdopodobnie klikniesz przycisk „wstecz” i poszukasz czegoś innego. Podobnie, jeśli wypełniasz formularz, który odmawia przesłania z powodu małej prędkości, w końcu się poddasz.
Google PageSpeed ​​Insights zapewnia cenny wgląd w to, jak szybko Twoja witryna ładuje się na wszystkich urządzeniach i jakie konkretne rzeczy możesz naprawić, aby Twoja witryna była szybsza.

8. Uzyskaj wysokiej jakości linki zwrotne (backlinki)

Linki zwrotne są głównym czynnikiem pomagającym poprawić pozycję Twojej witryny.
Gdy wysokiej jakości witryny zawierają linki do Twojej witryny, Google interpretuje link jako sygnał wiarygodności Twojej witryny. Gdy zbudujesz solidny profil linków zwrotnych, Twoje strony będą piąć się w górę rankingów.
Uzyskanie wysokiej jakości linków zwrotnych wymaga wysiłku, ale zobaczysz wyniki. Rozważ wysyłanie e-maili do influencerów i innych blogów w swojej niszy. Udostępnij im swój artykuł i skieruj ich na stronę, na której udostępniłeś fragment treści.

Czy pozycjonowanie i optymalizacja SEO może poprawić konwersje Twojej witryny?

Teraz, gdy omówiliśmy poprawę SEO, co dzieje się z Twoimi konwersjami?
Nie zobaczysz wyników od razu. Tworzenie rankingów wymaga czasu, zwłaszcza w przypadku mnóstwa treści dostępnych online, więc musisz ciężko pracować, aby tworzyć wysokiej jakości treści, przyciągać linki zwrotne i budować wiarygodność w Google.
Jednak już teraz powinieneś zacząć przygotowywać się do zwiększania CTR i konwersji. Jeśli wiesz, jak zoptymalizować swoją witrynę, możesz od razu zauważyć większe konwersje, nawet jeśli masz mały ruch.
Pozycjonowanie i optymalizacja SEO poprawia konwersje, kierując odpowiednich użytkowników do Twoich treści. Jeśli jasno określisz cel strony, Google może ją precyzyjnie uszeregować na podstawie zamiaru wyszukiwania ze strony konsumenta.
Ponadto pisanie dłuższych artykułów o większej wartości zwiększa szanse na konwersję użytkownika. Rozpoznają wartość tego, czym się dzielisz i stają się zaintrygowani. Dopóki przedstawiasz im atrakcyjną ofertę, zwiększasz szanse na uzyskanie konwersji.

Optymalizacja witryny pod kątem konwersji – popraw wrażenia użytkownika

Doświadczenie użytkownika (UX UI) oznacza po prostu, jak ludzie postrzegają Twoją witrynę w odniesieniu do nawigacji i znajdowania tego, czego chcą. Dobre wrażenia użytkownika sprawiają, że odwiedzający jest zadowolony.
Aby uzyskać więcej konwersji, skup się na najdrobniejszych szczegółach. Na przykład sprawdź swoją stronę główną i zidentyfikuj każdy element, od logo i górnego paska nawigacyjnego po widżety na pasku bocznym. Jeśli usuniesz jeden z tych elementów, czy zaszkodzisz w wrażeniach użytkownika?
Jeśli nie, pozbądź się go. Skoncentruj się na kierowaniu ruchu w kierunku działań, które chcesz, aby ludzie wykonali.
Wypróbuj narzędzia zachowań użytkowników, aby przeanalizować, co wymaga poprawy.

Uruchamianie raportów o zachowaniach użytkowników zapewnia unikalny wgląd w to, co ludzie robią, gdy trafiają do Twojej witryny. Na przykład mapy popularności pokazują, gdzie dzieje się najwięcej kliknięć, dzięki czemu możesz umieścić najważniejsze elementy na stronie.

Pozycjonowanie stron i optymalizacja treści a audyt seo, czyli nasz wniosek końcowy

Pozycjonowanie stron internetowych może okazać się niezwykle złożone, ale znajomość podstaw zapewni Ci dobry start.
Zacznij od zebrania jak największej ilości danych i przeprowadzenia dokładnych badań. Pisz treści skierowane do odbiorców, ale upewnij się, że są lepsze niż konkurencja.
Twórz oddzielne kampanie dla SEO on-page i off-page. Upewnij się, że Twoja witryna ładuje się szybko na komputerach i urządzeniach mobilnych oraz że przyciągasz w jak największym stopniu linki zwrotne.
Następnie zastanów się, jak zoptymalizować swoją witrynę pod kątem konwersji, aby nie marnować całego dobrego ruchu. Optymalizacja stron internetowych to nasza specjalność.
Skoncentruj się na wrażeniach użytkownika i wzorcach, które wykrywasz dzięki raportom o zachowaniu użytkowników. Z biegiem czasu zauważysz wzrost ruchu i konwersji w oparciu o Twoją ciężką pracę. Wyszukiwarka google zacznie Ciebie wyświetlać wyżej. Czyli zyskasz większą widoczność swojej strony.
Co więcej, nawet starsze treści mogą nadal pracować dla Ciebie. Nie lekceważ swoich wysiłków jako związanych tylko z danym momentem. Dobrze wypozycjonowana domena i każda podstrona mogą kierować cenny ruch.
Jeśli napiszesz wspaniałe treści i dodasz do tego linkowanie wewnętrze plus zewnętrzne to możesz przyciągać ruch – i generować konwersje – przez wiele lat.

Nasza agencja seo pomoże Ci aby każda fraza kluczowa dawała maksymalny potencjał.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)