Reklama na Linkedin:

Reklama na Linkedin 1

Wypełnij formularz i odbierz wycenę




    Dla zapytań złożonych od pon. – pt. 8.00 – 16.00 odpowiadamy w ciągu 1 godz.
    Na pozostałe pytania odpowiemy następnego dnia roboczego do 9.00

    unique seo marketing social media

    Dlaczego warto współpracować z UniqueSEO

    17% średni spadek wydatków ponoszonych przez naszych klientów

    37% średni wzrost przychodów naszych klientów

    97,2% naszych klientów przedłuża współpracę


    Dlaczego reklama na Linkedin to dobry pomysł?

    Linkedin kanał reklamowy, który idealnie nadaje się dla wszystkich tych przedsiębiorców, których grupę docelową stanowi rynek B2B, w tym właściciele biznesów i eksperci w branży. Obecnie na Linkedinie jest dużo prościej pozyskać takich klientów niż poprzez jakiekolwiek inne medium społecznościowe.

    Ile kosztuje reklama na Linkedin?

    Poniżej odpowiedź na pytanie “ile kosztuje reklama Linkedin”, czyli Linkedin ads.

    Czynniki, które wpływają na cenę reklamy to: grupa odbiorców, strategia stawki, cel i wskaźnik istotności.

    • Grupa odbiorców: konkurujesz z innymi reklamodawcami, którzy chcą dotrzeć do tej samej grupy odbiorców co Ty. Koszt wymagany, aby wygrać aukcję, zależy od popularności grupy odbiorców. Dowiedz się więcej o ukierunkowaniu reklam.
    • Strategia stawki: strategia stawki, którą wybierzesz dla swojej kampanii, wpływa na kwotę, jaką zapłacisz za kluczowy wynik.
      • Strategia maksymalnej stawki wykorzystuje automatyczne ustawianie stawki, aby zapewnić konkurencyjność kampanii podczas aukcji reklam. Ta opcja pozwala zmaksymalizować wyniki kampanii, wykorzystując pełny budżet.
      • Strategia docelowego kosztu stawki pozwala ustawić koszt docelowy za kluczowy wynik. Ta opcja wykorzystuje automatyczne ustawianie stawki, aby zmaksymalizować wyniki kampanii, utrzymując średni koszt dzienny za wynik na poziomie kosztu docelowego.
      • Strategia ręcznego ustawiania stawki pozwala kontrolować wysokość stawki podczas aukcji reklam. Dowiedz się więcej o strategiach stawek.
    • Cel: wybrany cel kampanii wpływa na cele optymalizacji i strategie stawki dostępne w kampanii. Twój cel optymalizacji i strategia stawki wpływają na koszt kampanii. Dowiedz się więcej o wydatkach uzależnionych od celu kampanii i fakturowanych kliknięciach.
    • Wskaźnik istotności reklamy: podczas aukcji na LinkedIn wyżej punktowane są istotne, interesujące reklamy. Reklamy są oceniane pod względem istotności na podstawie współczynnika kliknięć, komentarzy, poleceń i udostępnień. Im bardziej istotna jest reklama, tym niższa cena. Dowiedz się więcej o ocenie jakości kampanii.

    Możesz kontrolować koszt kampanii, ustawiając budżet, harmonogram i strategię stawki.


    Linkedin to medium społecznościowe zrzeszające ludzi szukających kontaktów zawodowo-biznesowych.

    Dawniej, uważany za serwis tylko do publikowania CV online i wykorzystywany przez rekruterów w firmach międzynarodowych.

    Obecnie tworzy prawdziwą społeczność biznesowców! Na przestrzeni lat można zauważyć rozwój jego popularności w Polsce.

    Dzisiaj jest to jedyny taki serwis, na którym możemy bezpośrednio napisać do managera czy specjalisty a także wyszukać daną osobę, czy to na potrzeby przyszłej rozmowy kwalifikacyjnej, czy nawiązania współpracy.

    Sales Navigator na Linkedin

    Linkedin oferuje dodatkowe narzędzia, które służą pomocą w prowadzeniu działań sprzedażowych na tej platformie. Jednym z nich jest Sales Navigator.
    Sales Navigator to dodatkowa platforma, która jest traktowana niezależnie od Twojego podstawowego konta. Znajdziesz w niej funkcje takie jak:

    • zaawansowane wyszukanie, które pozwala dokładnie opisać grupę docelową, z którą chcesz się skontaktować. Oprócz danych demograficznych, informacji o branży i firmie, możesz wyszukiwać dane osoby po keywordach, tagach oraz treściach, z jakimi jest związana.
    • rekomendacje innych leadów, pasujących do Twojego wyszukiwania.
    • zapisywanie i uzupełnienie o dodatkowe informacje listy leadów, które sobie stworzyliśmy. Istnieje także możliwość jej przeniesienia do pliku CSV lub własnego systemu CRM.
    • oraz inne funkcje jak np. możliwość sprawdzenia kto odwiedził nasz profil w ciągu ostatnich 90 dni, monitorowanie aktywności naszych prospektów oraz zmian związanych z ich pracą oraz 20 darmowych InMaili w pakiecie.

    Duży wpływ szczególnie na budowanie wizerunku Twojej osoby lub firmy będzie miała funkcja umożliwiająca monitorowanie aktywności Twoich prospektów na Linkedinie.

    Dzięki niej będziemy mogli w łatwy sposób zobaczyć kiedy i na jaki temat dana osoba się wypowiada (lajkuje, komentuje, pisze artykuł) i odpowiednio zareagować, np. odpisując na komentarz lub wystawiając swoją opinię na napisany tekst.

    Działając na Linkedin Sales Navigator należy wziąć pod uwagę czas, który potrzebny jest aby, po pierwsze dobrze wykorzystać platformę, po drugie żeby stworzyć bazę danych do późniejszej analizy, oraz po trzecie aby zamieniać pozyskane leady w klientów.

    Zrozumienie jak działają zaawansowane funkcje jest kluczowe jeśli chcemy dobrze je wykorzystać.

    Linkedin stanowi narzędzie o ogromnych możliwościach, które zwiększają się wraz z lepszym zrozumieniem serwisu i wykorzystaniem płatnych funkcji.

    W kwestii sprzedażowej, może okazać się, że prowadzenie tych działań na Linkedin pochłania dużo czasu i być może będzie trzeba stworzyć dodatkowe stanowisko.

    Reklama na linkedin w jakim celu?

    Reklama na Linkedin

    Reklama na Linkedin może realizować różne cele, między innymi:

    • zwiększenie świadomości marki,
    • wzrost liczby wizyt w witrynie,
    • wzrost reakcji czy wyświetleń wideo
    • wzrost liczby konwersji i potencjalnych klientów

    Wyboru celu można dokonać na samym początku tworzenia kampanii, mogą to być więc cele pośrednie, które wszystkie będą realizowały główny, wcześniej określony cel kampanii.

    Konto managera kampanii musi być połączone z Twoim kontem prywatnym lub firmowym – możesz to łatwo zrobić poprzez swój profil, jeśli jesteś administratorem danego konta.

    Chwilowo istnieje konto Beta, które możesz nadal zamienić na stary wygląd konta.
    Za reklamę trzeba zapłacić w innej walucie niż złotówki, dlatego już na samym początku wybrać taką walutę, w której będziemy mogli zapłacić za reklamę.

    Linkedin, mimo, że mniej rozpoznawalny niż inne serwisy reklamowe, jak np. Google Ads lub Facebook Ads, też oferuje różnego rodzaju formaty reklam, które mogą być dostosowane do danej grupy docelowej oraz celu jaki chcemy osiągnąć.

    Rozliczanie reklam na Linkedin

    Reklama na Linkedin 2

    Reklamy na Linkedin mogą być rozliczane w trzech systemach, tj. CPC, CPM lub CPV. W zależności od formatu reklamy oraz jej celu nasi specjaliści dobierają odpowiedni system rozliczeń.

    (CPC) koszt za kliknięcie – możemy określić maksymalną kwotę, jaką chcemy zapłacić za każde kliknięcie (np. 3,00 EUR za kliknięcie). Możliwe jest ustawienie dziennego budżetu, aby określić maksymalną kwotę, jaką chcemy wydać w każdym dniu. (minimalna kwota to 10 EUR dziennie)

    (CPM) koszt za 1000 wyświetleń – możemy określić stały koszt za każde 1000 wyświetleń reklamy, bez względu na liczbę kliknięć w tą reklamę. Ta opcja jest dobra dla użytkowników, którym bardziej zależy na liczbie wyświetleń danego materiału niż na liczbie kliknięć link lub odnośnik do innej strony.

    (CPV) koszt za wyświetlenie wideo – możliwość określenia maksymalnej kwoty, jaką chcemy zapłacić za wyświetlenie wideo.

    Dodatkowe wymogi dotyczące kosztu za reklamę na Linkedin:

    • Minimalny dzienny budżet kampanii to 10 EUR
    • Całkowity budżet kampanii: 10 EUR (opcjonalny dla sponsorowanych treści);
    • Minimalna stawka dla kampanii CPC, CPM lub kampanii reklam tekstowych: 2 EUR.
    • Minimalna stawka w kampaniach sponsorowanych treści (dynamic ads) różni się w zależności od grupy odbiorców.

    Sugerowaną liczbę odbiorców, koszt za reklamę, liczbę wyświetleń oraz sugerowany koszt za kliknięcie jest zawsze widoczny podczas kreowania kampanii, dzięki czemu jeszcze przed jej rozpoczęciem możemy sprawdzić średnie przewidywane wyniki naszych ustawień.

    Zalety i wady kampanii reklamowej Linkedin

    Każda platforma reklamowa posiada swoje mocne i słabe strony. W zależności od Twojego celu oraz grupy osób, do której chcesz kierować swoje reklamy należy podjąć decyzję czy dany kanał reklamowy jest przede wszystkim odpowiedni oraz czy prowadzone w nim kampanie będą przekładać się na zamierzone efekty i zysk.

    Jakie są zalety działania na Linkedin?

    • systematycznie rośnie ilość aktywnych użytkowników LinkedIn w Polsce
    • możliwość dotarcia do bardzo konkretnego użytkownika, do którego trudno znaleźć kontakt poprzez inne kanały reklamowe
    • Istnienie dużej szansy na to, że reklama Twojej konkurencji nie wyświetla się na tej platformie (nadal jest to stosunkowo mało popularny kanał reklamowy w Polsce)
    • reklama na LinkedIn jest wyświetlana w taki sposób aby nie zakłócić użytkownikom przeglądania wpisów na stronie

    Jakie są słabe strony reklam na Linkedin?

    • koszty reklamy są dosyć wysokie a kampanie wymagają ciągłego monitorowania i systematycznej analizy wyników
    • Linkedin w porównaniu z innymi platformami ma długi czas oczekiwania na zatwierdzenie reklamy (czasem nawet więcej niż 72 h)
    • mała ilość użytkowników czasami utrudnia skuteczne targetowanie reklam (minimalna ilość użytkowników w grupie docelowej do rozpoczęcia kampanii reklamowej to 300 członków)

    Linkedin w przypadku sponsorowanych treści zaleca minimum 300 000 użytkowników w grupie docelowej, a w przypadku reklam tekstowych najwyższą skuteczność według supportu Linkedin osiągniemy przy ukierunkowaniu na grupę 60 000–400 000 osób.

    Biorąc pod uwagę wiadomości InMail ta liczba wynosi 100 000 lub mniej. Oczywiście wielkość grupy odbiorców łączy się także z kosztami na reklamę a także wymaga systematycznej optymalizacji aby osiągnąć zamierzone efekty.


    We wszystkich pracach wykorzystujemy narzędzia, których miesięczny koszt subskrypcji wynosi min. 2 100 PLN dla jednej firmy:
    Semstorm, Senuto, Ahrefs, Google Keyword Planer, Majestic, Moz, SEOQuake, SemRush, Screaming Frog, SiteLiner, Surfer SEO, SEOStation, Answer The Public, Google Search Console, Google Analytics, DeepCrawl, OnCrawl.

    Reklama na Linkedin 3

    Jeżeli wszystko powyżej przekonało Cię, że reklama na Linkedin to coś w co warto zainwestować lub polepszyć,

    zapraszamy do kontaktu z nami. Wspólnie dobierzemy odpowiednie narzędzia, które rozwiną Twój biznes i dostarczą Ci nowych klientów. Napisz teraz! Darmowa wycena czeka!

    Podziel się!