Reklama na Linkedin Ads (kampanie reklamowe i to jak generowa膰 potencjalnych klient贸w)

Reklama na Linkedin Ads (kampanie reklamowe i to jak generowa膰 potencjalnych klient贸w) 1

Wype艂nij formularz i odbierz wycen臋




    Dla zapyta艅 z艂o偶onych od pon. – pt. 8.00 – 16.00 odpowiadamy w ci膮gu 1 godz.
    Na pozosta艂e pytania odpowiemy nast臋pnego dnia roboczego do 9.00

    unique seo marketing social media

    Dlaczego warto wsp贸艂pracowa膰 z UniqueSEO

    17% 艣redni spadek wydatk贸w ponoszonych przez naszych klient贸w

    37% 艣redni wzrost przychod贸w naszych klient贸w

    97,2% naszych klient贸w przed艂u偶a wsp贸艂prac臋


    Dlaczego reklama na Linkedin to dobry pomys艂?

    Linkedin kana艂 reklamowy, kt贸ry idealnie nadaje si臋 dla wszystkich tych przedsi臋biorc贸w, kt贸rych grup臋 docelow膮 stanowi rynek B2B, w tym w艂a艣ciciele biznes贸w i eksperci w bran偶y. Obecnie na Linkedinie jest du偶o pro艣ciej pozyska膰 takich klient贸w ni偶 poprzez jakiekolwiek inne medium spo艂eczno艣ciowe.

    Ile kosztuje reklama na Linkedin?

    Poni偶ej odpowied藕 na pytanie „ile kosztuje reklama Linkedin”, czyli Linkedin ads.

    Czynniki, kt贸re wp艂ywaj膮 na cen臋 reklamy to: grupa odbiorc贸w, strategia stawki, cel i wska藕nik istotno艣ci. Linkedin dalej je rozwija (zacytujmy w j.polskim):

    • Grupa odbiorc贸w: konkurujesz z innymi reklamodawcami, kt贸rzy chc膮 dotrze膰 do tej samej grupy odbiorc贸w co Ty. Koszt wymagany, aby wygra膰 aukcj臋, zale偶y od popularno艣ci grupy odbiorc贸w. Dowiedz si臋 wi臋cej o ukierunkowaniu reklam.
    • Strategia stawki: strategia stawki, kt贸r膮 wybierzesz dla swojej kampanii, wp艂ywa na kwot臋, jak膮 zap艂acisz za kluczowy wynik.
      • Strategia maksymalnej stawki wykorzystuje automatyczne ustawianie stawki, aby zapewni膰 konkurencyjno艣膰 kampanii podczas aukcji reklam. Ta opcja pozwala zmaksymalizowa膰 wyniki kampanii, wykorzystuj膮c pe艂ny bud偶et.
      • Strategia docelowego kosztu stawki pozwala ustawi膰 koszt docelowy za kluczowy wynik. Ta opcja wykorzystuje automatyczne ustawianie stawki, aby zmaksymalizowa膰 wyniki kampanii, utrzymuj膮c 艣redni koszt dzienny za wynik na poziomie kosztu docelowego.
      • Strategia r臋cznego ustawiania stawki pozwala kontrolowa膰 wysoko艣膰 stawki podczas aukcji reklam. Dowiedz si臋 wi臋cej o strategiach stawek.
    • Cel: wybrany cel kampanii wp艂ywa na cele optymalizacji i strategie stawki dost臋pne w kampanii. Tw贸j cel optymalizacji i strategia stawki wp艂ywaj膮 na koszt kampanii. Dowiedz si臋 wi臋cej o wydatkach uzale偶nionych od celu kampanii i fakturowanych klikni臋ciach.
    • Wska藕nik istotno艣ci reklamy: podczas aukcji na LinkedIn wy偶ej punktowane s膮 istotne, interesuj膮ce reklamy. Reklamy s膮 oceniane pod wzgl臋dem istotno艣ci na podstawie wsp贸艂czynnika klikni臋膰, komentarzy, polece艅 i udost臋pnie艅. Im bardziej istotna jest reklama, tym ni偶sza cena. Dowiedz si臋 wi臋cej o ocenie jako艣ci kampanii.

    Mo偶esz kontrolowa膰 koszt kampanii, ustawiaj膮c bud偶et, harmonogram i strategi臋 stawki.


    Linkedin to medium spo艂eczno艣ciowe zrzeszaj膮ce ludzi szukaj膮cych kontakt贸w zawodowo-biznesowych.

    Dawniej, uwa偶any za serwis tylko do publikowania CV online i wykorzystywany przez rekruter贸w w firmach mi臋dzynarodowych.

    Obecnie tworzy prawdziw膮 spo艂eczno艣膰 biznesowc贸w! Na przestrzeni lat mo偶na zauwa偶y膰 rozw贸j jego popularno艣ci w Polsce.

    Dzisiaj jest to jedyny taki serwis, na kt贸rym mo偶emy bezpo艣rednio napisa膰 do managera czy specjalisty a tak偶e wyszuka膰 dan膮 osob臋, czy to na potrzeby przysz艂ej rozmowy kwalifikacyjnej, czy nawi膮zania wsp贸艂pracy.

    Sales Navigator na Linkedin

    Linkedin oferuje dodatkowe narz臋dzia, kt贸re s艂u偶膮 pomoc膮 w prowadzeniu dzia艂a艅 sprzeda偶owych na tej platformie. Jednym z nich jest Sales Navigator.
    Sales Navigator to dodatkowa platforma, kt贸ra jest traktowana niezale偶nie od Twojego podstawowego konta. Znajdziesz w niej funkcje takie jak:

    • zaawansowane wyszukanie, kt贸re pozwala dok艂adnie opisa膰 grup臋 docelow膮, z kt贸r膮 chcesz si臋 skontaktowa膰. Opr贸cz danych demograficznych, informacji o bran偶y i firmie, mo偶esz wyszukiwa膰 dane osoby po keywordach, tagach oraz tre艣ciach, z jakimi jest zwi膮zana.
    • rekomendacje innych lead贸w, pasuj膮cych do Twojego wyszukiwania.
    • zapisywanie i uzupe艂nienie o dodatkowe informacje listy lead贸w, kt贸re sobie stworzyli艣my. Istnieje tak偶e mo偶liwo艣膰 jej przeniesienia do pliku CSV lub w艂asnego systemu CRM.
    • oraz inne funkcje jak np. mo偶liwo艣膰 sprawdzenia kto odwiedzi艂 nasz profil w ci膮gu ostatnich 90 dni, monitorowanie aktywno艣ci naszych prospekt贸w oraz zmian zwi膮zanych z ich prac膮 oraz 20 darmowych InMaili w pakiecie.

    Du偶y wp艂yw szczeg贸lnie na budowanie wizerunku Twojej osoby lub firmy b臋dzie mia艂a funkcja umo偶liwiaj膮ca monitorowanie aktywno艣ci Twoich prospekt贸w na Linkedinie.

    Dzi臋ki niej b臋dziemy mogli w 艂atwy spos贸b zobaczy膰 kiedy i na jaki temat dana osoba si臋 wypowiada (lajkuje, komentuje, pisze artyku艂) i odpowiednio zareagowa膰, np. odpisuj膮c na komentarz lub wystawiaj膮c swoj膮 opini臋 na napisany tekst.

    Dzia艂aj膮c na Linkedin Sales Navigator nale偶y wzi膮膰 pod uwag臋 czas, kt贸ry potrzebny jest aby, po pierwsze dobrze wykorzysta膰 platform臋, po drugie 偶eby stworzy膰 baz臋 danych do p贸藕niejszej analizy, oraz po trzecie aby zamienia膰 pozyskane leady w klient贸w.

    Zrozumienie jak dzia艂aj膮 zaawansowane funkcje jest kluczowe je艣li chcemy dobrze je wykorzysta膰.

    Linkedin stanowi narz臋dzie o ogromnych mo偶liwo艣ciach, kt贸re zwi臋kszaj膮 si臋 wraz z lepszym zrozumieniem serwisu i wykorzystaniem p艂atnych funkcji.

    W kwestii sprzeda偶owej, mo偶e okaza膰 si臋, 偶e prowadzenie tych dzia艂a艅 na Linkedin poch艂ania du偶o czasu i by膰 mo偶e b臋dzie trzeba stworzy膰 dodatkowe stanowisko.

    Reklama na linkedin w jakim celu?

    Reklama na Linkedin

    Reklama na Linkedin mo偶e realizowa膰 r贸偶ne cele, mi臋dzy innymi:

    • zwi臋kszenie 艣wiadomo艣ci marki,
    • wzrost liczby wizyt w witrynie,
    • wzrost reakcji czy wy艣wietle艅 wideo
    • wzrost liczby konwersji i potencjalnych klient贸w

    Wyboru celu mo偶na dokona膰 na samym pocz膮tku tworzenia kampanii, mog膮 to by膰 wi臋c cele po艣rednie, kt贸re wszystkie b臋d膮 realizowa艂y g艂贸wny, wcze艣niej okre艣lony cel kampanii.

    Konto managera kampanii musi by膰 po艂膮czone z Twoim kontem prywatnym lub firmowym 鈥 mo偶esz to 艂atwo zrobi膰 poprzez sw贸j profil, je艣li jeste艣 administratorem danego konta.

    Chwilowo istnieje konto Beta, kt贸re mo偶esz nadal zamieni膰 na stary wygl膮d konta.
    Za reklam臋 trzeba zap艂aci膰 w innej walucie ni偶 z艂ot贸wki, dlatego ju偶 na samym pocz膮tku wybra膰 tak膮 walut臋, w kt贸rej b臋dziemy mogli zap艂aci膰 za reklam臋.

    Linkedin, mimo, 偶e mniej rozpoznawalny ni偶 inne serwisy reklamowe, jak np. Google Ads lub Facebook Ads, te偶 oferuje r贸偶nego rodzaju formaty reklam, kt贸re mog膮 by膰 dostosowane do danej grupy docelowej oraz celu jaki chcemy osi膮gn膮膰.

    Rozliczanie reklam na Linkedin

    Reklama na Linkedin Ads (kampanie reklamowe i to jak generowa膰 potencjalnych klient贸w) 2

    Reklamy na Linkedin mog膮 by膰 rozliczane w trzech systemach, tj. CPC, CPM lub CPV. W zale偶no艣ci od formatu reklamy oraz jej celu nasi specjali艣ci dobieraj膮 odpowiedni system rozlicze艅.

    (CPC) koszt za klikni臋cie 鈥 mo偶emy okre艣li膰 maksymaln膮 kwot臋, jak膮 chcemy zap艂aci膰 za ka偶de klikni臋cie (np. 3,00 EUR za klikni臋cie). Mo偶liwe jest ustawienie dziennego bud偶etu, aby okre艣li膰 maksymaln膮 kwot臋, jak膮 chcemy wyda膰 w ka偶dym dniu. (minimalna kwota to 10 EUR dziennie)

    (CPM) koszt za 1000 wy艣wietle艅 鈥 mo偶emy okre艣li膰 sta艂y koszt za ka偶de 1000 wy艣wietle艅 reklamy, bez wzgl臋du na liczb臋 klikni臋膰 w t膮 reklam臋. Ta opcja jest dobra dla u偶ytkownik贸w, kt贸rym bardziej zale偶y na liczbie wy艣wietle艅 danego materia艂u ni偶 na liczbie klikni臋膰 link lub odno艣nik do innej strony.

    (CPV) koszt za wy艣wietlenie wideo 鈥 mo偶liwo艣膰 okre艣lenia maksymalnej kwoty, jak膮 chcemy zap艂aci膰 za wy艣wietlenie wideo.

    Dodatkowe wymogi dotycz膮ce kosztu za reklam臋 na Linkedin:

    • Minimalny dzienny bud偶et kampanii to 10 EUR
    • Ca艂kowity bud偶et kampanii: 10 EUR (opcjonalny dla sponsorowanych tre艣ci);
    • Minimalna stawka dla kampanii CPC, CPM lub kampanii reklam tekstowych: 2 EUR.
    • Minimalna stawka w kampaniach sponsorowanych tre艣ci (dynamic ads) r贸偶ni si臋 w zale偶no艣ci od grupy odbiorc贸w.

    Sugerowan膮 liczb臋 odbiorc贸w, koszt za reklam臋, liczb臋 wy艣wietle艅 oraz sugerowany koszt za klikni臋cie jest zawsze widoczny podczas kreowania kampanii, dzi臋ki czemu jeszcze przed jej rozpocz臋ciem mo偶emy sprawdzi膰 艣rednie przewidywane wyniki naszych ustawie艅.

    Zalety i wady kampanii reklamowej Linkedin

    Ka偶da platforma reklamowa posiada swoje mocne i s艂abe strony. W zale偶no艣ci od Twojego celu oraz grupy os贸b, do kt贸rej chcesz kierowa膰 swoje reklamy nale偶y podj膮膰 decyzj臋 czy dany kana艂 reklamowy jest przede wszystkim odpowiedni oraz czy prowadzone w nim kampanie b臋d膮 przek艂ada膰 si臋 na zamierzone efekty i zysk.

    Jakie s膮 zalety dzia艂ania na Linkedin?

    • systematycznie ro艣nie ilo艣膰 aktywnych u偶ytkownik贸w LinkedIn w Polsce
    • mo偶liwo艣膰 dotarcia do bardzo konkretnego u偶ytkownika, do kt贸rego trudno znale藕膰 kontakt poprzez inne kana艂y reklamowe
    • Istnienie du偶ej szansy na to, 偶e reklama Twojej konkurencji nie wy艣wietla si臋 na tej platformie (nadal jest to stosunkowo ma艂o popularny kana艂 reklamowy w Polsce)
    • reklama na LinkedIn jest wy艣wietlana w taki spos贸b aby nie zak艂贸ci膰 u偶ytkownikom przegl膮dania wpis贸w na stronie

    Jakie s膮 s艂abe strony reklam na Linkedin?

    • koszty reklamy s膮 dosy膰 wysokie a kampanie wymagaj膮 ci膮g艂ego monitorowania i systematycznej analizy wynik贸w
    • Linkedin w por贸wnaniu z innymi platformami ma d艂ugi czas oczekiwania na zatwierdzenie reklamy (czasem nawet wi臋cej ni偶 72 h)
    • ma艂a ilo艣膰 u偶ytkownik贸w czasami utrudnia skuteczne targetowanie reklam (minimalna ilo艣膰 u偶ytkownik贸w w grupie docelowej do rozpocz臋cia kampanii reklamowej to 300 cz艂onk贸w)

    Linkedin w przypadku sponsorowanych tre艣ci zaleca minimum 300 000 u偶ytkownik贸w w grupie docelowej, a w przypadku reklam tekstowych najwy偶sz膮 skuteczno艣膰 wed艂ug supportu Linkedin osi膮gniemy przy ukierunkowaniu na grup臋 60 000鈥400 000 os贸b.

    Bior膮c pod uwag臋 wiadomo艣ci InMail ta liczba wynosi 100 000 lub mniej. Oczywi艣cie wielko艣膰 grupy odbiorc贸w 艂膮czy si臋 tak偶e z kosztami na reklam臋 a tak偶e wymaga systematycznej optymalizacji aby osi膮gn膮膰 zamierzone efekty.


    We wszystkich pracach wykorzystujemy narz臋dzia, kt贸rych miesi臋czny koszt subskrypcji wynosi min. 2 700 PLN dla jednej firmy:
    Adintelligence, Semstorm, Senuto, Contadu, Ahrefs, GKP Google Keyword Planer (planer s艂贸w kluczowych google鈥檃), Majestic, Moz, SEOQuake, SemRush, Screaming Frog, SiteLiner, Surfer SEO, Buzzsumo, SEOStation, Google Studio, Youtube analytics, Answer The Public, Google Search Console, Google Analytics, DeepCrawl, Raven, OnCrawl.

    Reklama na Linkedin Ads (kampanie reklamowe i to jak generowa膰 potencjalnych klient贸w) 3

    Je偶eli wszystko powy偶ej przekona艂o Ci臋, 偶e reklama na Linkedin to co艣 w co warto zainwestowa膰 lub polepszy膰,

    zapraszamy do kontaktu z nami. Wsp贸lnie dobierzemy odpowiednie narz臋dzia, kt贸re rozwin膮 Tw贸j biznes i dostarcz膮 Ci nowych klient贸w. Napisz teraz! Darmowa wycena czeka!

    Cel biznesowy to spos贸b aby generowa膰 sprzeda偶 i leady. Social media to doskona艂e narz臋dzie dzi臋ki kt贸remu mo偶esz promowa膰 sw贸j lejek marketingowy.

    Ma艂a rada od nas, sam nag艂贸wek odgrywa bardzo wa偶n膮 rol臋 w kreacji. Wi臋c skoro chcesz reklamowa膰 sw贸j biznes b2b czy b2c miej to na uwadze. Dlatego my przeprowadzamy liczne testy i optymalizacj臋 konwersji, aby kierowa膰 reklamy tam gdzie i komu maj膮 by膰 wy艣wietlane.

    Generowanie potencjalnych klient贸w to g艂贸wny cel reklamowy kampanii na linkedin. Wi臋c wybieramy rodzaj reklamy (zawsze w narz臋dziu jakim jest mened偶er kampanii linkedin). Nast臋pnie dopracowujemy starannie wezwanie do dzia艂ania. Ze wzgl臋du na wielko艣膰 firmy i mo偶liwo艣ci swojej mo偶esz wybra膰 przeznaczenie formatu reklamowego, 偶eby tworzy膰 reklamy kt贸re 艂api膮 uwag臋 osoby!

    I to jest MEGA

    …bo ka偶de dzia艂anie reklamowe na linkedin pozwala ze strony firmowej na szybki i pewny rozw贸j!

    艢wietny 艂膮czy si臋 je艣li dodasz do tego cel swojej strony www i google ads czy facebook ads. W wielu przypadkach system konfiguracji kampanii przypomina interfejs reklam na facebooku. Poza tym linkedin 艂膮czy reklamy graficzne i system reklam dynamicznych. Skuteczno艣膰 kampanii doskonale odzwierciedli si臋 na Twoje grupie docelowej.

    Profil firmowy na linkedin to pot臋偶ne narz臋dzie dla Twojego biznesu.

    Kampanie reklamowe na linkedin znacz膮co poprawiaj膮 skuteczno艣膰 Twojej firmy. Jedn膮 z ciekawych opcji wydaje si臋 reklama spotlight. Jak pisze sam portal:

    Gdy cz艂onkowie klikn膮 Twoj膮 reklam臋 Spotlight, zostan膮 natychmiast przekierowani na Twoj膮 witryn臋 lub stron臋 docelow膮. Te reklamy dynamiczne s膮 pokazywane na komputerach i zosta艂y dostosowane do poszczeg贸lnych cz艂onk贸w na podstawie ich danych profilowych LinkedIn, takich jak zdj臋cie profilowe, nazwa firmy lub stanowisko.

    Okej ale odbiegamy od tematu.

    Skoro to czytasz to znaczy widzisz jak linkedin daje Twojej kampanii dodatkowe mo偶liwo艣ci zwi臋kszania sprzeda偶y.

    Gotowy do wsp贸艂pracy?

    Zaczynajmy!

    Reklama na Linkedin Ads (kampanie reklamowe i to jak generowa膰 potencjalnych klient贸w) 3

    Je偶eli wszystko powy偶ej przekona艂o Ci臋, 偶e reklama na Linkedin to co艣 w co warto zainwestowa膰 lub polepszy膰,

    zapraszamy do kontaktu z nami. Wsp贸lnie dobierzemy odpowiednie narz臋dzia, kt贸re rozwin膮 Tw贸j biznes i dostarcz膮 Ci nowych klient贸w. Napisz teraz! Darmowa wycena czeka!

    W obecnych czasach marketing jest jak karuzela. Pami臋taj aby mie膰 bud偶et dzienny taki z kt贸rym b臋dziesz si臋 czu膰 komfortowo i nigdy nie rezygnuj ze 艣ledzenia konwersji w ka偶dej kampanii.