Link building

Sprzedaż przez internet
31 sierpnia, 2021
Trust rank
1 września, 2021
link building

Skuteczny link building SEO:

Pozyskiwanie linków, czyli link building

Na pewno wiele osób podczas przeglądania Internetu w poszukiwaniu sposobów na lepsze pozycjonowanie stron internetowych napotkała się z pojęciem link buildingu i nie do końca wiedziała co to tak właściwie jest.
Z pomocą przychodzi ten tekst, w którym opisane będzie, co to jest, jak z niego poprawnie korzystać i oczywiście jakie korzyści przynosi naszej stronie.
A więc od początku. Czym tak właściwie jest ten cały link building?
Najprościej ujmując temat, są to wszystkie linki, które są zawarte na naszej stronie i przenoszą użytkownika we wskazane przez nas miejsce.
Linki to hiperłącza, dzięki którym możemy w łatwy i prosty sposób podróżować między różnymi adresami internetowymi.
Najprostsza konstrukcja linku w kodzie HTML wygląda następująco:

<a href=”adres internetowy”>opis odsyłacza</a>

Adres internetowy mówi systemowi gdzie dany link ma odsyłać po kliknięciu w niego.
Opis odsyłacza to tekst, który będzie aktywnym odnośnikiem.

Dlaczego linki są tak ważne na naszych stronach i dlaczego każda witryna powinna mieć ich dużo?

Kiedyś, aby strona znajdowała się wysoko w wyszukiwarce wystarczyło pisać na stronie dużo słów kluczowych (im więcej było danego słowa kluczowego, tym strona była wyżej w wyszukiwarce).

Zmieniło się to wraz z nastaniem ery Google’a, to właśnie on zaczął pozycjonować strony ze względu na to ile linków zawierają i czy dają użytkownikowi wartościową treść. Od tego czasu linki są niezbędnym elementem każdej strony, która chce być wysoko w wyszukiwarce.

link juice

Czy każdy link działa tak samo?

Nie! Rozróżniamy 4 typy linków:

  • linki wewnętrzne,
  • linki zewnętrzne,
  • linki dofollow,
  • linki nofollow.

Linki wewnętrzne, polegają na umieszczaniu odsyłaczy, których celem jest przeniesienie użytkownika do danego miejsca w obrębie tej samej witryny, na przykład ze strony głównej do zakładki kontakt.

Linki zewnętrzne to takie, które umieszczane są poza naszą witryną, lecz do niej prowadzą . Sprawia to, że ruch sprowadzany jest z wielu innych stron, co czyni ją bardziej wartościową i rozpoznawalną.

Które linki są ważniejsze?

Odpowiedź brzmi prosto: każde linki są ważne. Co z tego, że witryna będzie miała dobre zaplecze linków zewnętrznych skoro w jej środku nie będzie ani jednego linku wewnętrznego lub będą one źle zrobione.
Linki wewnętrzne powinny być w przejrzystych miejscach i powinny jasno pokazywać, że można w nie kliknąć (na przykład poprzez umieszczenie linku pod przyciskiem).

Linki nofollow, służą maskowaniu linków przed robotami Google’a, nie muszą one tam wchodzić, przez co te linki nie mają aż tak dużego wpływu na pozycjonowanie strony.

Należy je jednak wykorzystywać na swojej witrynie, gdyż poprawia to jej naturalność, przy ich braku Google może pomyśleć, że strona jest specjalnie stworzona aby była wypozycjonowana w wyszukiwarce.
Jak stworzyć link nofollow?

Jest to bardzo proste, wystarczy w atrybucie strony wpisać wartość nofollow, przykład takiego zapisu będzie wyglądał następująco:

<a href=”adres internetowy” rel=”nofollow”>opis odsyłacza</a>

Linki dofollow są używane głównie w celu pozycjonowania strony w wynikach wyszukiwania, co najlepsze aby je stworzyć nie musimy nic zmieniać w kodzie HTML, każdy link bez atrybutu nofollow jest klasyfikowany jako dofollow.

Atrybut linku dofollow przekazuje informacje robotom internetowym, że mogą wchodzić w dany link i przy okazji pozycjonować naszą stronę.

Linki dofollow niosą za sobą także inne korzyści takie jak przekazywanie części wartości z innych stron na naszą i budowanie zaufania naszej witryny (jeżeli link do naszej strony będzie umieszczony w witrynie o dużym współczynniku Trust Rank to nasza witryna z automatu będzie trochę bardziej zaufana).

Niektórzy twierdzą, że linki dofollow można traktować jako głosy, które mówią o jakości naszej witryny, im ich więcej tym bardziej nasza witryna jest zaufana i jakościowa.

Warto pamiętać aby link building opierał się na dodawaniu wszystkich rodzajów linków, ponieważ ich ilość pozytywnie wpływa na pozycjonowanie naszej strony.

Linki nie muszą być umieszczane tylko i wyłącznie w postaci brzydkiej linijki tekstu, mogą być także obudowane piękną grafiką, bądź jakąś frazą, takie ukrywanie linków zahacza już o pojęcie Call to Action, czyli zachęcania użytkownika do kliknięcia w odnośnik.

Przez bardzo długi czas w Internecie praktykowano sposób na pozycjonowanie strony poprzez linkowanie jej w tak zwanych katalogach stron. Umieszczając tam naszą witrynę byliśmy w stanie zdobyć część mocy innych witryn i wbijać się w coraz to wyższe pozycje w rankingu stron.

Właściciele takich stron pobierali zazwyczaj opłatę od użytkowników w postaci jednorazowej opłaty SMS lub stałego abonamentu. Oczywiście istniały także bezpłatne katalogi, jednak nie pozycjonowały one strony tak bardzo jak te płatne z dużą ilością odnośników.

Tak czy siak to już przeminęło, istnieją jeszcze takowe katalogi, jednak nie dają one już tyle co kiedyś, więc nie mogą być używane jako główne źródło ruchu na stronie.

Obecnie najlepiej działającym sposobem na pozyskanie jakościowego ruchu na stronie jest budowanie relacji z osobami prowadzącymi blogi w tematyce naszej strony i odpłatne lub darmowe umieszczenie tam wpisu reklamującego naszą witrynę. Takie rozmieszczanie linków pomaga nie tylko w sprowadzaniu na nią ruchu ale także w budowaniu marki i wartościowego zaplecza.

Można oczywiście dodawać też linki w różnego rodzaju social mediów, nie mają one aż takiego wpływu na pozycję strony, jednak bardzo budują zaufanie witryny.

Jak możemy znaleźć miejsca do publikowania/ zamieszczania linków?

Najpopularniejszą metodą jest po prostu wpisywanie fraz związanych z naszą niszą i szukanie miejsc gdzie możemy zamieścić wpis z odnośnikiem do naszej strony internetowej.

Załóżmy, że nasza strona jest w tematyce opieki nad dziećmi. Możemy wpisać w wyszukiwarkę:

inurl:blog AND opieka nad dzieckiem

W taki sposób możemy znaleźć blogi o interesującej nas tematyce, jeżeli zaś chcemy znaleźć wpis na polskim forum odnoszący się do naszej frazy to wpisujemy:

site:.pl AND ,,forum” AND opieka dla dzieci

Możemy przeszukać wiele stron i na pewno znajdziemy takie, na których będzie warto zamieścić nasz link i praktykować link building.

Zapewni nam to pozyskiwanie nowych użytkowników zainteresowanych naszą ofertą, a przy okazji będziemy budować linkowe zaplecze.

Nie warto skupiać się na ilości linków, ale głównie na ich jakości, kiedyś było inaczej, dlatego korzystano chętniej z katalogów stron. Teraz liczy się jakość, czyli zdobywanie linków z jakościowych źródeł (na przykład blogów, które przekazują użytkownikom dużo cennych informacji).

Dobrze, ale czym są linki niosące ze sobą dobrą wartość? Są to serwisy o podobnej tematyce do naszej, bardziej znane a co za tym idzie posiadające większy współczynnik Trust flow. Google uznaje wtedy, że skoro taki duży serwis linkuje do naszej strony, to z pewnością niesie ona ze sobą wartość dla nowych użytkowników.

Jak zdobywać linki zewnętrzne?

Należy udzielać się na forach, pisać wpisy, umieszczać tam odnośniki do naszej strony , a można także płacić za wstawianie linków na dużych portalach, aby wskaźnik zaufania naszej strony wzrastał.

W dzisiejszych czasach do wybicia strony ważny jest kontent jaki prowadzimy, musimy dawać użytkownikowi jakościowe informacje, które pomogą mu w rozwiązaniu jakiegoś problemu. Jeżeli użytkownik znajdzie na naszej stronie ciekawe artykuły, to jest prawdopodobne że w przyszłości jeszcze tutaj zawita. Zadowolony użytkownik może także udostępniać link do naszej strony innym użytkownikom i dzięki temu pomaga nam w budowaniu pozycji w wyszukiwarce.

Link building jest zatem niezbędnym narzędziem do budowania jakościowej strony, która będzie uznawana przez Google’a za wartą umieszczenia na pierwszych miejscach w wyszukiwarce. Warto więc edukować się w tematyce link buildingu i przede wszystkim ćwiczyć to w praktyce, ponieważ nic tak nie uczy jak pozyskiwanie wiedzy na własnych błędach i doświadczeniach.

Jeżeli nasza witryna porusza wiele tematów, opisuje i daje rozwiązanie na problemy ludzi to będzie bardziej pozycjonowana poprzez powstawanie linków zewnętrznych niż strona posiadająca tylko jeden wpis w danej tematyce. Pamiętajmy, jeżeli chcemy być wysoko w wyszukiwarce, to musimy zapewnić użytkownikom wchodzącym na naszą stronę dokładnie to czego szukają. Zwiększając liczbę tematów zwiększamy także szansę na to, że dana osoba zostanie z nami na dłużej i podzieli się linkiem do naszej witryny ze swoimi znajomymi lub rodziną.

Jak widać nie potrzebujemy zatrudniać specjalisty od SEO aby wypromować w znaczny sposób naszą stronę internetową. Wystarczy trochę wiedzy i przede wszystkim systematyczności i wytrwałości w dążeniu do TOP1 pozycji w wyszukiwarce.

Jeżeli chcemy dowiedzieć się ile linków prowadzi do naszej witryny to wystarczy, że zweryfikujemy naszą domenę w bezpłatnej usłudze Google Search Console . Możemy tam zobaczyć podstawowe informacje na temat linków zewnętrznych prowadzących do naszej witryny, takie jak:

  • nazwy domen, które posiadają w sobie linki do naszej witryny
  • liczbę linków zewnętrznych prowadzących do naszej witryny
    Można także używać lepszych narzędzi, ale niestety płatnych, przeznaczone są one typowo pod SEO.

Pewnie nie jedna osoba zastanawia się ile tak na prawdę potrzebuje linków zewnętrznych do swojej witryny. Odpowiedź brzmi: wszystko zależy od konkurencji. Jeśli sprawdzimy, że nasza konkurencja posiada takich linków 200, to możemy być pewni że nie starczy nam 10 czy 20 linków, aby być wyżej w wynikach niż konkurencyjna strona.

Z wiedzą przedstawioną powyżej na pewno jest się w stanie zrobić bardzo dużo w kierunku promowania strony internetowej, już jasnym jest że bez odpowiedniego zaplecza linków wewnętrznych i zewnętrznych bardzo ciężko jest pozycjonować stronę (o ile jest to w ogóle realne). Każda szanująca się witryna internetowa, która zebrała dużą rzeszę odbiorców nie raz musiała zmierzyć się z link buildingiem, aby zapewnić stronie stały rozwój i utrzymanie wysokiej pozycji w rankingach wyszukiwania.

Algorytm google sprawdza profil linków. Pamiętaj dobry content marketing to tzw linkbait, czyli może przyciągnąć wartościowy link, taki który jest tematyczny.

Adres URL i anchor text jakiego używasz ma tutaj również kluczowe znaczenie.

Każda podstrona musi być zoptymalizowana, uważaj na spam jeśli zamawiasz artykuł sponsorowany i stara się pozyskać link do strony mając równocześnie “na tapecie” linkowanie wewnętrzne.

Proces pozycjonowania jest dosyć złożony, linki przychodzące niskiej jakości nie dają rezultatu. Dodatkowo musisz zachować naturalny profil linków.

Mam nadzieję że po przeczytaniu tego artykułu wiesz już czym jest link building i na czym polega strategia linkowania white hat seo i black hat seo.

Jakość linków liczy się najbardziej i jest podstawą linkowania zewnętrznego. Zrezygnuj z SWL czyli systemu wymiany linków, to oznak słabej strategii link buildingu. Dana strona musi posiadać naturalne linki. To podstawa strategii SEO.

Gotowy skorzystać z naszej agencji seo i zdobyć wysokie pozycje z wyszukiwarki google w Twojej witrynie?

Dobry link building, który dla Ciebie możemy wykonać podnosi pozycje w wynikach wyszukiwania.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)