Marketing szeptany. WOM- word of mouth

Inbound marketing jako zwiększenie widoczności marki w internecie
6 sierpnia, 2021
Prowadzenie profili w social mediach
6 sierpnia, 2021
Marketing szeptany. WOM- word of mouth 1

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Marketing szeptany. Moc poleceń w sieci

Marketing szeptany do jeden z niekonwencjonalnych sposobów promowania się w internecie. Ma wiele zalet i jest wykorzystywany nawet przez największe globalne marki. Promowanie się poprzez pozytywne wpisy polecające naszą firmę lub projekt będzie również korzystne w wielu sytuacjach. W dalszej części tekstu prezentujemy wszystkie najważniejsze kwestie związane z marketingiem szeptanym w internecie oraz odpowiadamy na takie pytania jak — czym jest, dlaczego jest taki skuteczny oraz jak przeprowadzać go w praktyce.

Czym jest marketing szeptany

Marketing szeptany to strategia marketingowa polegająca na umieszczeniu w internecie wpisów o pozytywnym wydźwięku dotyczących naszej marki. Wpisy te polecają i są stylizowane jako polecenia klientów lub osób, które słyszały pozytywne rzeczy o naszej firmie. Marketing ten choć wygląda na przypadkowy, ma usystematyzowaną formę i jest wykonywany świadomie. Ogólnie marketing szeptany możemy wykonywać samodzielnie lub możemy zamówić tego typu usługę w agencjach marketingowych. Jego celem jest pozostawienie pozytywnych wpisów o naszej marce w jak największej ilości miejsc związanych z daną kategorią tematyczną tak, aby potencjalni klienci zachęcani wpisami sprawdzili ofertę naszej marki. Marketing szeptany może być również wdrażany poprzez otwarte zachęcenia naszej marki do skorzystania z usług we wpisach polecających. Choć nie będzie to już typowy marketing szeptany, w dalszym ciągu wpisy tego typu będą dawały bardzo dobre rezultaty

Dlaczego marketing szeptany jest tak skuteczny

Marketing szeptany jest skutecznym sposobem digital marketingu z kilku względów. Z pewnością pozytywne polecenia budzą ciekawość osób, które na nie trafię, a ciekawość jest jedną z najsilniejszych emocji. Wiele osób nie posiada również swoich preferencji zakupowych i z chęcią skorzysta z poleconego rozwiązania, nawet jeśli będzie to rozwiązanie polecane przez osobę obcą, gdyż w ten sposób maksymalizuje swoje szanse na znalezienie wartościowego produktu. Kolejnym powodem, dla którego marketing szeptany daje dużą skuteczność działań, jest szeroki zasięg. Jeden dodany wpis np. na forum lub w social mediach może dotrzeć nawet do kilkuset lub kilku tysięcy osób. Dodając odpowiednio wiele tego typu postów, o naszej marce dowie się bardzo duża grupa osób i już tylko z tego względu mimowolnie duża ich część odwiedzi naszą stronę. Podsumowując, marketing szeptany jest skuteczny z uwagi na:

  • wzbudzenie ciekawości
  • wskazanie potencjalnie korzystnego rozwiązania
  • brak preferencji zakupowych u dużej liczby osób

Jakie korzyści posiada WOM

Pierwszym plusem marketingu szeptanego jest pozostawanie postów w sieci przez długi czas. Choć będą one spychane na dalsze miejsca na forach lub w mediach społecznościowych, nadal będą widoczne, więc dzięki temu uzyskamy pasywny przypływ klientów. Wykonując zatem marketing szeptany, płacimy za korzyści osiągnięte od razu, ale też inwestujemy w korzyści długotrwałe. Buzz marketing możemy wdrażać samodzielnie, czyli bezkosztowo i promować naszą markę bez ponoszenia dodatkowych opłat. Jest to plus szczególnie ważny dla osób prywatnych promujących swoje projekty czy małych marek, które mogą najpierw zarobić środki na reklamę dzięki samodzielnemu wdrożeniu marketingu szeptanego, a następnie inwestować je już w profesjonalną reklamę czy zlecenie marketingu szeptanego agencji. Odpowiednio stworzone i opublikowane wpisy marketingu szeptanego nie będą również rozpoznane i będą pozytywnie odbierane przez innych użytkowników jako forma pomocy czy wskazanie ciekawego rozwiązania. Jest to ważny plus, gdyż pozwala budować również pozytywny wizerunek naszej marki przy pozyskiwaniu klientów.

Jak wdrażać buzz marketing

Marketing szeptany możemy wdrażać na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest udanie się do agencji marketingowej i zlecenie im tej usługi. Koszt dodania jednego wpisu przeważnie oscyluje w granicach kilku złotych. Jeśli jednak chcemy samodzielnie dodawać wpisy bez ponoszenia kosztów, również możemy to zrobić — samodzielnie.

Pierwszymi miejscami, gdzie możemy dodawać nasze wpisy polecające są social media lub fora internetowa czy YouTube i blogi. Wpisy muszą być unikalne oraz różnić się od siebie, aby potencjalni klienci nie odnaleźli identycznie wyglądających wpisów w różnych miejscach. Posty muszą logicznie odpowiadać na kontynuację rozmowy w danym wątku lub rozpoczynać nowy wątek dostosowany do danego miejsca. Same wpisy powinny być bezbłędne oraz merytoryczne i wiarygodne. Należy również umieszczać reklamę naszej marki w sposób subtelny i nienachalny, aby wpisy nie miały stricte reklamowej formy. Mogą to być wtrącenia o jakości naszych usług lub w formie dobrej opinii o naszej marce.

MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać CIEKAWE teksty i reklamy, dzięki czemu zwiększysz zyski.

Jak napisać reklamę

Link do kursu jak napisać reklamę i ofertę.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)