Strategia Contentu Nie Działa? Więc Zrób To
Jak to się dzieje że pewne firmy poprzez tworzenie treści zdobywają nowych klientów a Ty nie możesz? Cały sęk tkwi w tym jaki content tworzyć. Dzisiaj w tym krótkim filmie pokażę Ci co dokładnie robić, żeby przyciągnąć nowe osoby i co najważniejsze, przekształcić ich w płacących klientów. Zobaczysz aż cztery rodzajów treści które powinieneś tworzyć, żeby odnieść sukces. W dodatku cała ta lista będzie dla Ciebie zbawieniem jeśli najdzie Ciebie gorszy dzień gdzie nie będziesz mieć nowych pomysłów. I na sam koniec filmu zobaczysz jak możesz tworzyć więcej treści szybciej. Rafał Szrajnert, zapraszam!
Pierwszy rodzaj treści to content odstraszający. A raczej kwalifikujący. Teraz możesz być w szoku, i zapytasz się dlaczego odstraszać klientów. Przecież chcesz mieć ich jak najwięcej. Otóż nie do końca. Widzisz… w wielu branżach, szczególnie usługowych mamy różne rodzaje klientów. Musisz przyznać że trafiają się tacy z którymi masz super kontakt, a praca z nimi jest bardzo przyjemna. Z drugiej strony są i tacy którzy nie są do końca kwalifikowani i jest z nimi sporo problemów. Są mega roszczeniowi i w ramach tego na co się umówiliście, często żądają żebyś robił więcej. Bez znaczenia czy chodzi o więcej zadań czy więcej poświęconych godzin. Sam tak miałem kiedy w 2015 roku otwierałem firmę i na start chciałem współpracować z każdym. Niestety ta strategia nigdy nie działa, bo kiedy wyceniasz na przykład jakiś projekt, że zajmie Ci taki mniejszy klient około 7 godzin pracy w miesiącu, a nagle robi się z tego 20 i codziennie telefony czy odpisywanie na emaile, to w efekcie z godzinówki wychodzi ci tyle co pracownik biurowy czy kasjerka z biedronki, a gdzie tu zakup licencji, księgowość, ZUS, materiały, komputer, rachunki za firmę i inne. Z tego powodu wielu freelancerów praktycznie zarabia tyle co gdyby byli gdzieś na etacie. Oczywiście w takiej sytuacji są też mniejsze firmy, a łapanie każdego klienta jak leci to droga do nikąd. Dlatego też trzeba zniechęcać klientów którzy nie są w naszym targecie. Sytuacja wygląda trochę inaczej z ecommerce, gdzie wszystko przebiega automatycznie, produkt jest wysyłany a my nie musimy już później obsługiwać takich trudnych osób. Kluczem jest tutaj aby robić to tak aby nie odstraszać tych z którymi chcemy pracować. I żeby nie stwarzać wrażenia firm która odpycha klienta, czy jest niemiła. Więc pierwsze co to zastanów się jakie są cechy takiego klienta z którym na pewno nie chcesz pracować. Oczywiście nie mówisz tego wprost, tylko musisz niebezpośrednio komunikować to w treściach czy reklamie. Co mam na myśli. Załóżmy że Twoja specyfika branży wymaga kontaktu z klientem,a wiesz że zdarzają się tacy gdzie nie akceptują w termii przesyłanych materiałów, Ty w efekcie co chwilę musisz wstrzymywać projekt co powoduje straty finansowe, bo swoim pracownikom musisz płacić, a przerzucanie ich z projektu na projekt zabiera dodatkowy czas. Więc na przykład możesz na swojej stronie dodać sekcję, czego Twój klient może oczekiwać od Ciebie, i czego Ty oczekujesz od swojego klienta. Możesz też to zawrzeć w ofercie. Kiedyś u jednej firmy widziałem nawet post “X powodów dlaczego nie powinieneś nas zatrudniać”.
Dobrze skoro mamy już omówiony content który ma zniechęcić niewłaściwych klientów, czy pożeraczy czasu to pora na treści które mają przyciągać tych właściwych jak magnes. I o to nam chodzi, żebyś miał klientów z którymi pracując nie czujesz się jakbyś był w pracy.Idealnie jak dobrze się dogadujecie i z chęcią angażujesz się z jego projekt. To jak jak w sprzedaży, lepiej jest domykać ciepłe leady którym nie musisz wciskać na siłę, tylko robicie sprzedaż konsultacyjną. Czyli dobierasz najlepsze rozwiązanie… mam nadzieję że rozumiesz tą analogię. Jak zatem tworzyć taki content? Pokazuj swoje mocne strony, dotychczasowe projekty czy klientów z jakimi współpracowałeś, a także unikatowe rozwiązania jakie oferujesz. Chodzi o to abyś tworzył content który rezonuje z tymi których chcesz przyciągać. Jeśli na przykład tworzysz oprogramowanie dla księgowych typu SAP, czyli dla dużych firm to nie twórz contentu którego będą szukać małe biura rachunkowe. Prosta rada a dużo osób tak nie robi. To tak jakbyś miał kurs samoobrony dla kobiet, a reklamował go do facetów którzy chcą walczyć w MMA. Na tym etapie świetnie działają case studies, tylko podkreślamy, aby opisywały pracę z Twoim klientem który jest tym docelowym. Nie bierz pierwszego lepszego.

REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Trzeci rodzaj treści to content sprzedażowy. Bo odsialiśmy już tych z którymi nie chcemy współpracować, przyciągnęliśmy tych z którymi chcemy i jak ich zainteresować? Najprościej można powiedzieć, że chodzi o właściwe CALL to Action. Pokaż jak przebiega proces. Sprzedajesz na przykład gotowe domy, to zrób landing gdzie można pobrać gotowe projekty, albo formularz gdzie osoba podaje parametry i wy po rozmowie telefonicznej odsyłacie przykładowe. Oczywiście nie zapominaj o wyzwalaczach konwersji. Mogą to być testymoniale, oceny w gwiazdkach, loga partnerów czy liczby, ilu klientów już obsłużyliście. Ja również bardzo lubię jak wiesz youtube. Gorąco zachęcam bo do naszej agencji zgłasza się bardzo dużo osób z tych właśnie filmów które nagrywam. Oprócz typowo informacyjnych wideo możesz tworzyć właśnie bardziej sprzedażowe VSL’e. VSL, czyli video sales letter, mam nawet tutaj na kanale film gdzie pokazuję jak możesz taki nakręcić więc obejrzyj go jak skończysz ten.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

Kolejny rodzaj treści to ten który pokazuje dlaczego to co robisz tyle kosztuje. Nie zapominaj że większość Twojego rynku to osoby nieświadome i często mają problem z odróżnieniem jakości. tot tak jak z autami. nowe z salonu kupisz za 50 k, a za milion czy więcej też. U nas w branży na przykład przekleństwem są firmy które robią SEO za kilka stówek miesięcznie. Dlatego my uświadamiamy że dobre SEO to budżet na pisanie treści, optymalizację i kupowanie linków. Standardowo agencja bierze około 20% dla siebie a reszta idzie w inne rzeczy jak na przykład kupowanie publikacji. Z kolei firmy które robią to po taniości w ogóle takich publikacji nie kupują, a klient jest nieświadomy i wybiera po prostu tańszych. Bo ma u jednych pozycjonowanie za kilka stówek miesięcznie, a drudzy powiedzieli że za kilka tysięcy. Więc jeśli ich nie wydedukujesz dlaczego Twoja usługa tyle kosztuje to będą porównywać tylko ceną. Wybiorą tańszego, który nie dowiezie wyników i po kilku miesiącach będą zniechęceni do SEO, bo nie było wyników, a tymczasem ktoś po prostu robił ich w balona i gdyby z nami zostali to wyniki i to tłuste by były.
Chcesz się z nami czymś podzielić? napisz w komentarzu, a jeśli chcesz żebyśmy zajęli się Twoim marketingiem to wejdź na uniqueseo.pl/oferta i wypełnij formularz. Jak zawsze na koniec życzę Ci dużo szczęścia, zdrowia i pieniędzy. Rafał Szrajnert pozdrawiam!
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami: