Czym się różni SEM od SEO, search engine marketing w wyszukiwarkach internetowych

black friday fake friday czarny piątek
Black Friday Czy Fake Friday? Jak Się Nie Dać Oszukać (Czarny piątek)
25 listopada, 2021
jak zwiększyć spzedaż w sklepie intenretowym konwersje
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym (konwersje)
1 grudnia, 2021
sem
sem

Marketing w wyszukiwarkach, czyli search engine marketing SEM, to jeden z najskuteczniejszych sposobów rozwoju firmy na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Ponieważ miliony firm walczą o te same gałki oczne, reklama online nigdy nie była ważniejsza, a marketing w wyszukiwarkach to najskuteczniejszy sposób promowania produktów i rozwoju firmy.

Marketing w wyszukiwarkach jest najlepszym sposobem promowania produktów i rozwijania biznesu. Jest to świetny sposób, aby uzyskać swoją stronę internetową przed potencjalnymi klientami, ale może być kosztowne. Najlepszym sposobem, aby to zrobić jest poprzez reklamy pay-per-click.

Czym jest marketing w wyszukiwarkach internetowych?

Marketing w wyszukiwarkach (SEM) to strategia marketingu cyfrowego stosowana w celu zwiększenia widoczności witryny na stronach wyników wyszukiwania (SERP).
Podczas gdy termin branżowy odnosił się kiedyś zarówno do bezpłatnych działań związanych z wyszukiwaniem, takich jak optymalizacja wyszukiwarek (SEO), jak i do płatnych, obecnie odnosi się prawie wyłącznie do reklam w płatnych wynikach wyszukiwania.
Marketing w wyszukiwarkach jest również alternatywnie określany jako płatne wyszukiwanie lub płatność za kliknięcie (PPC).

Co to jest SEM search engine marketing

Marketing w wyszukiwarkach to praktyka marketingu firmy za pomocą płatnych reklam, które pojawiają się na stronach wyników wyszukiwania (lub SERP). Reklamodawcy licytują słowa kluczowe, które użytkownicy usług takich jak Google i Bing Ads mogą wpisywać, szukając określonych produktów lub usług, co daje reklamodawcom możliwość wyświetlania ich reklam obok wyników tych zapytań.
Reklamy te, często nazywane reklamami typu „płatność za kliknięcie”, występują w różnych formatach. Niektóre z nich to małe reklamy tekstowe, podczas gdy inne, takie jak reklamy z listą produktów (PLA, znane również jako reklamy produktowe) są bardziej wizualnymi reklamami opartymi na produktach, które pozwalają konsumentom szybko zobaczyć ważne informacje, takie jak cena i recenzje.
Największą siłą marketingu w wyszukiwarkach jest to, że oferuje reklamodawcom możliwość wyświetlania swoich reklam zdecydowanym do zakupu klientom, którzy są gotowi do kupna dokładnie w momencie, gdy czegoś szukają. Żadne inne medium reklamowe nie może tego zrobić, dlatego marketing w wyszukiwarkach jest tak skuteczny i niesamowicie potężnym sposóbem na rozwój Twojej firmy.

Dlaczego SEM jest ważne?

Wraz z rosnącą liczbą konsumentów szukających i kupujących produkty online, marketing w wyszukiwarkach stał się kluczową strategią marketingową online dla zwiększenia zasięgu firmy.
W rzeczywistości większość nowych odwiedzających witrynę znajduje ją, zadając zapytanie w wyszukiwarce.
W marketingu w wyszukiwarkach reklamodawcy płacą tylko za wyświetlenia, które skutkują odwiedzinami, co sprawia, że ​​jest to skuteczny sposób na wydawanie pieniędzy marketingowych przez firmę. Jako dodatkowy bonus, każdy odwiedzający stopniowo poprawia pozycję witryny w organicznych wynikach wyszukiwania.
Ponieważ konsumenci wprowadzają zapytania w celu znalezienia informacji o charakterze komercyjnym, są w doskonałym stanie, aby dokonać zakupu, w porównaniu z innymi witrynami, takimi jak media społecznościowe, w których użytkownicy nie szukają czegoś wprost.
Marketing w wyszukiwarkach dociera do konsumentów we właściwym czasie: kiedy są otwarci na nowe informacje. W przeciwieństwie do większości reklam cyfrowych, reklama PPC jest nieinwazyjna i nie zakłóca ich zadań.
Wyniki są natychmiastowe dzięki SEM. Jest to prawdopodobnie najszybszy sposób na przyciągnięcie ruchu do witryny.

Jak działa SEM

Wyszukiwarki używają skomplikowanych algorytmów, aby zapewnić zwracanie najtrafniejszych wyników dla każdego wyszukiwania, w tym lokalizacji i innych dostępnych informacji.
W reklamach w płatnych wynikach wyszukiwania reklamy sponsorowane pojawiają się na górze i z boku stron wyników wyszukiwania, aby uzyskać większą widoczność i wyeksponowanie niż wyniki organiczne.
Załóżmy, że jesteś klientem poszukującym produktu lub usługi online. Przechodzisz do wyszukiwarki i wpisujesz wyszukiwane hasła (znane również jako słowa kluczowe).
Na stronie wyników wyszukiwania znajdziesz różne reklamy firm, których słowa kluczowe pasują do słów kluczowych w wyszukiwaniu.
Reklamy te pojawiają się w widocznych miejscach na stronie – wraz z innymi wynikami wyszukiwania, które pasują do Twoich słów kluczowych. Płatne aukcje są wysoce dopasowane do konkretnego wyszukiwania, co sprawia, że ​​jest prawdopodobne, że je klikniesz.
Przyjrzyjmy się teraz, jak działają kampanie SEM z perspektywy marketera.
Sieci SEM są operacjami samoobsługowymi. Gdy marketer wybierze sieć, może rozpocząć kampanię w krótkim czasie.
Podczas konfigurowania kampanii w sieci SEM Ty jako marketer musisz:

  • Przeprowadzić badanie słów kluczowych i wybierasz zestaw słów kluczowych związanych z witryną lub produktem
  • Wybierasz lokalizację geograficzną, w której reklama ma się wyświetlać
  • Tworzysz reklamę tekstową, która będzie wyświetlana w wynikach wyszukiwania
  • Licytuj cenę, jaką jesteś gotowy zapłacić za każde kliknięcie swojej reklamy
  • Reklamy tekstowe są łatwe w tworzeniu. Marketerzy wpisują nagłówek, tekst w treści reklamy, wezwanie do działania i adres URL hiperłącza.

Marketing w wyszukiwarkach jest uważany przez wielu za najbardziej efektywny sposób wydawania pieniędzy. Przy okazji, nasza agencja sem zadba o całość działań.

Przykłady sieci reklamowych w wyszukiwarce

Dwie główne sieci wyszukiwania, na które kierują specjaliści SEM, to Google Ads (wcześniej Google Adwords) i Bing Ads.
Google AdWords to w rzeczywistości dwie sieci: sieć wyszukiwania Google i sieć reklamowa Google. Pierwsza sieć składa się wyłącznie z witryn związanych z wyszukiwaniem należących do Google, podczas gdy druga obejmuje takie usługi, jak YouTube, Blogger i Gmail. Bing Ads pozwala klientom kupować reklamy zarówno w sieci witryn Yahoo, jak i w sieci Bing.
Chociaż Google Ads to znacznie większa sieć (w sumie kilkunastokrotnie większa), ceny w Bing Ads są często niższe. Marketerzy mogą być w stanie uzyskać lepszą pozycję konkurencyjnego wyrażenia kluczowego za mniej niż w Google. Niektórzy twierdzą, że współczynniki klikalności są również wyższe.

Jak testy A/B mogą uzupełniać SEM

Ponieważ inwestujesz już w marketing w wyszukiwarkach, aby zwiększyć ruch na swojej stronie, warto zoptymalizować ten ruch pod kątem konwersji i zwiększyć efektywność wydatków.
Testowanie A/B stron docelowych to prosty sposób na zmaksymalizowanie wydatków poprzez optymalizację pod kątem średniej wartości zamówienia lub przychodów na stronę.
Optymalizacja strony docelowej może podnieść Wynik Jakości w sieciach marketingowych w wyszukiwarkach, a tym samym obniżyć średni CPC.
W naszej agencji seo sem możemy pomóc Ci w łatwym ustrukturyzowaniu i wdrożeniu testów A/B, oferując wyniki w czasie rzeczywistym, dając pewność podejmowania decyzji biznesowych. Działamy skutecznie z popularnymi sieciami reklamowymi, takimi jak Google Adwords i Facebook, dzięki czemu przeprowadzanie eksperymentów związanych z reklamami jest szybkie i łatwe.

Marketing typu „płatność za kliknięcie” pay per click (kampanie PPC)

Próbując odpowiedzieć na pytanie „czym jest SEM?” innym terminem, z którym się spotkasz, jest marketing typu pay-per-click lub PPC.
PPC to płatna strategia marketingowa, w której marka tworzy reklamę cyfrową i jest naliczana za każdym razem, gdy użytkownik ją kliknie. Gdy reklamy PPC są wyświetlane w wynikach wyszukiwania, uważa się to za SEM. Ale PPC nie zawsze jest związane z SEM.
Kiedy strategie PPC są używane w kanałach innych niż wyszukiwanie, nie jest to uważane za SEM. Na przykład PPC może być używany w witrynach obsługujących reklamy cyfrowe, takie jak tiktok ads lub reklamy na Facebooku. PPC obejmuje również reklamy displayowe Google, w których marki są obciążane finansowo, gdy użytkownik kliknie baner reklamowy na stronie internetowej.
Tak więc, chociaż PPC jest taktyką SEM, może również odnosić się do rodzaju marketingu społecznościowego lub reklamy displayowej.

Różnica pomiędzy seo i sem

SEM a SEO: Jaka jest różnica?
Ogólnie rzecz biorąc, SEM odnosi się do marketingu w płatnych wynikach wyszukiwania, czyli systemu, w którym firmy płacą Google za wyświetlanie ich reklam w wynikach wyszukiwania.
Optymalizacja wyszukiwarek lub SEO search engine optimization to coś innego, ponieważ firmy nie płacą Google za ruch i kliknięcia; raczej zyskują wolne miejsce w wynikach wyszukiwania, mając najbardziej odpowiednią treść dla danego wyszukiwania słowa kluczowego i dodatkowo pozyskując dużo dobrych linków (tzw. link building). Oczywiście w naszej agencji eksperci od pozycjonowania wiedzą jaka fraza będzie najlepsza i jak zdobyć topowe pozycje.
Zarówno działania SEO, jak i SEM powinny być podstawowymi elementami Twojej strategii marketingowej online. Pozycjonowanie stron to potężny sposób na kierowanie wiecznie dobrego ruchu na górze lejka, podczas gdy reklamy w wyszukiwarkach to bardzo opłacalny sposób na generowanie konwersji na dole lejka.

Reklama SEM i pozycjonowanie stron internetowych

Jeśli chcesz zwiększyć ruch na stronie i zdobyć nowych klientów to zapraszamy do skorzystania z naszych działań promocyjnych seo i sem. Doskonale ustawimy również reklamy na wszystkich platformach: tik tok ads, google ads, facebook, linkedin, tweeter, snapchat, pinterst i inne.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)