Optymalizacja seo + DARMOWY Excel, czyli jak zoptymalizować stronę internetową www (potężny przewodnik onpage/ onsite)

prospecting
Prospecting- 3 techniki i metody poszukiwania klienta (lead generation)
1 grudnia, 2020
Jak zarabiać na dropshippingu
Co to jest dropshipping. Kompendium jak zarabiać na dropshippingu (konkretne 6 kroków)
2 grudnia, 2020
optymalizacja seo google
Optymalizacja seo + DARMOWY Excel, czyli jak zoptymalizować stronę internetową www (potężny przewodnik onpage/ onsite) 1

Optymalizacja strony pod Google, czyli jak zoptymalizować stronę internetową www (potężny przewodnik onpage/ onsite).

To jest kompletny przewodnik optymalizacja SEO na stronie w 2021 roku.

W tym nowym przewodniku dowiesz się:

  • Jak zoptymalizować treść
  • Jak tworzyć przyjazne dla SEO adresy URL
  • Jak pisać tytuły i opisy
  • Dużo więcej

Zacznijmy od słynnej już grafiki. Tylko nie przeraź się. To proste 🙂

Optymalizacja seo + DARMOWY Excel, czyli jak zoptymalizować stronę internetową www (potężny przewodnik onpage/ onsite) 2

Zawartość strony

Podstawy SEO onpage

Co to jest optymalizacja strony

Pozycjonowanie na stronie (on page, lub on site), znane również jako pozycjonowanie w witrynie, to praktyka polegająca na optymalizacji treści stron internetowych pod kątem wyszukiwarek i użytkowników.

Typowe praktyki SEO na stronie obejmują optymalizację tagów tytułów, treści, linków wewnętrznych i adresów URL.

Różni się to od pozycjonowania poza stroną (offsite, off-page), które polega na optymalizacji pod kątem sygnałów spoza Twojej witryny (na przykład backlinków, czyli linków zwrotnych).

Dlaczego optymalizacja strony internetowej jest ważna?

Wiele osób tego nie wie ale istnieje oficjalny poradnik Google na temat pozycjonowania: Jak działają algorytmy wyszukiwania

Mimo że Google jest DUŻO mądrzejsze niż kiedyś, nadal używa tego co króluje od lat (na przykład szuka określonego słowa kluczowego na Twojej stronie itp. Omówimy to w dalszej części tekstu).

Poniżej przykład tego o czym przed chwilą wspomniałem wprost z Google:

Optymalizacja seo + DARMOWY Excel, czyli jak zoptymalizować stronę internetową www (potężny przewodnik onpage/ onsite) 3

Ale oczywiście optymalizacja SEO na stronie to coś więcej niż keyword stuffing, czyli upychanie słów kluczowych w kodzie HTML strony.

Musisz zoptymalizować swoje treści również pod kątem:

  • UX czyli user experience
  • Współczynnik odrzuceń i czas przebywania
  • To czego dokładnie szuka użytkownik, czyli search intent (w celu uniknięcia m.in pogo sticking)
  • Szybkość ładowania strony, page speed
  • Współczynnik klikalności, CTR

Ale o tym wszystkim w kolejnym rozdziale…

Optymalizacja SEO na czym polega. Zoptymalizuj treść pod kątem SEO

Skoro już wiesz, dlaczego pozycjonowanie na stronie nadal ma znaczenie, czas zacząć optymalizować treść.

W szczególności w tym rozdziale pokażę, jak zoptymalizować słowa kluczowe na każdej stronie w Twojej witrynie.

Jeśli więc kiedykolwiek zastanawiałeś się „jak właściwie używać słów kluczowych na mojej stronie?”, albo jak zoptymalizowac stronę internetową to pokochasz praktyczne wskazówki o których Ci powiem.

Użyj swojego docelowego słowa kluczowego w pierwszych 100 słowach

To stara taktyka SEO na stronie, która wciąż działa.

Wszystko, co musisz zrobić, to użyć głównego słowa kluczowego w pierwszych 100-150 słowach artykułu.

Na przykład w moim artykule zoptymalizowanym pod kątem słowa kluczowego “marketing internetowy przykład” od razu wspomniałem o tym słowie kluczowym. Zastosowałem pozostałe wskazówki które zaraz opiszę i rezultat jest taki że od kilku lat na tą frazę jestem 1-2 w Google “na globalu” wyprzedzając masę portali które google traktuje na równi z wikipedią. Tutaj przykład poniżej researchgate który jest za mną.

Optymalizacja seo + DARMOWY Excel, czyli jak zoptymalizować stronę internetową www (potężny przewodnik onpage/ onsite) 4

Dlaczego to jest ważne?

Google przykłada większą wagę do terminów, które pojawiają się na początku Twojej strony.

I to ma sens. Wyobraź sobie, że właśnie opublikowałeś artykuł o wypożyczalni aut. Gdyby twój artykuł naprawdę dotyczył tego dlaczego warto wypożyczać auta, czy miałoby sens najpierw użyć terminu „wypożyczalnia aut” w połowie strony?

Oczywiście nie.

Dlatego chcesz zaznaczyć słowo kluczowe gdzieś w pierwszych 100 słowach. To jedna z tych małych rzeczy, które pomagają Google zrozumieć, o czym jest Twoja strona.

I przy okazji, zamieść go też w ostatnich 100 słowach.

Umieść tytuł posta na blogu w znaczniku H1

Znacznik H1 jest jak mini znacznik tytułu.

W rzeczywistości Google stwierdził, że użycie tagu H1 „pomaga Google zrozumieć strukturę strony”.

Większość platform (na przykład WordPress) automatycznie dodaje tag H1 do tytułu Twojego posta na blogu. Jeśli tak, wszystko gotowe. Z wielu powodów optymalizacja SEO WordPress wzbudza takie zainteresowanie, ale jest po prostu łatwa.

Ale nie zawsze tak jest. Czasem możesz mieć inne ustawienia szablonu. Więc powinieneś sprawdzić kod swojej witryny, aby upewnić się, że tytuł jest zawarty w H1. I że słowo kluczowe znajduje się wewnątrz znacznika H1.

Możesz to zrobić wciskając na przykład ctrl + U, albo klikając na fragment strony prawym przyciskiem myszy i wybierając “zbadaj element”.

Optymalizacja seo + DARMOWY Excel, czyli jak zoptymalizować stronę internetową www (potężny przewodnik onpage/ onsite) 5

Podtytuły oznaczasz tagami h2-h6. Tak aby zachować logikę, jak rozdziały w książce

Uwzględnij docelowe słowo kluczowe w co najmniej jednym podtytule. I oznacz ten podtytuł tagiem H2.

Czy tag H2 wpłynie na Twoje SEO na stronie?

Tak i nie, ale pamiętaj o tak zwanej czystości kodu. A moje własne eksperymenty SEO pokazały mi, że zawinięcie docelowego słowa kluczowego w tag H2 może działać na plus.

Częstotliwość słów kluczowych, optymalizacja google

Częstotliwość słów kluczowych jest taka, jak sama nazwa: określa, ile razy słowo kluczowe pojawia się w Twoich treściach.

Google może uznać że stosujesz keyword stuffing czyli spamujesz, jeśli za dużo będziesz używał tego samego słowa kluczowego.

Pomyśl o tym w ten sposób:

Wyobraź sobie, że masz stronę, o której chcesz aby Google rankowało ją na określone słowo kluczowe. Ale to słowo kluczowe pojawia się tylko raz na stronie.

Na ile robot Google może być pewnym, że strona dotyczy tego słowa kluczowego? Nie bardzo.

Z drugiej strony, jeśli strona wspomina słowo kluczowe 10 razy, Google może mieć większą pewność co do tematu tej strony. Jeśli natomiast słowo pojawi się 100 razy będzie to ewidentny kewyword stuffing za co możesz zostać ukarany.

Do zapamiętania:

Wystarczy kilka razy wspomnieć o docelowym słowie kluczowym, aby potwierdzić Google, że Twoja strona naprawdę dotyczy tego tematu.

Użyj linków zewnętrznych (wychodzących), pozycjonowanie google

Zewnętrzne linki do pokrewnych stron pomagają Google określić temat Twojej strony. Pokazuje również Google, że Twoja strona jest centrum informacji o wysokiej jakości.

I to nie jest tylko teoria.

W sieci jest dużo eksperymentów, aby sprawdzić, czy linki zewnętrzne pomogły poprawić rankingi. Tutaj przykładowy, w którym stworzono 10 nowych stron internetowych. Połowa stron zawierała linki do witryn posiadających autorytet (np Uniwersytety). Druga połowa nie miała linków zewnętrznych.

W efekcie strony internetowe z linkami zewnętrznymi wyprzedziły strony bez nich.

Dlatego ja zawsze również linkuję do innych a inni do mnie. Sprytne, prawda? W dodatku sytuacji win-win.

Optymalizacja seo + DARMOWY Excel, czyli jak zoptymalizować stronę internetową www (potężny przewodnik onpage/ onsite) 6

Zoptymalizuj swoje adresy URL pod kątem SEO

Struktura adresu URL jest niedocenianą częścią SEO na stronie.

Oto jak stworzyć przyjazne dla SEO adresy URL:

  • Skróć adresy URL
  • Umieść słowo kluczowe w każdym adresie URL

Poważnie. Tylko to.

Zoptymalizuj tag tytułu i opisu (title i description)

W tym rozdziale dowiesz się, jak zoptymalizować tytuł i meta opisy pod kątem SEO. Zhackujesz pozycjonowanie w google!

Według Google tagi tytułowe nadal „bardzo pomagają” w twoich rankingach.

Dlatego warto je zoptymalizować.

Tak samo jest z twoim opisem, meta description. Google może nie wykorzystać Twojego opisu do zrozumienia zawartości Twojej strony, ale osoby wyszukujące wykorzystują go do ustalenia, który wynik należy kliknąć.

Jeśli więc chcesz pisać przyjazne dla SEO tagi i opisy tytułów, ten rozdział jest dla Ciebie.

Wpisz możliwie jak najbliżej początku swój tag tytułu

Moim zdaniem tag tytułowy jest najważniejszym czynnikiem SEO na stronie.

Dzieje się tak, ponieważ tag tytułu zapewnia wyszukiwarkom ogólny przegląd tego, o czym jest Twoja strona.

Z mojego doświadczenia wynika, że im słowo kluczowe znajduje się bliżej początku tagu tytułu, tym większe znaczenie ma dla wyszukiwarek.

Twoje słowo kluczowe niekoniecznie musi znajdować się na samym początku tytułu. Nie zawsze ma to sens.

Ale im bliżej początku tagu tytułu znajduje się w opisie, tym lepiej.

Użyj modyfikatorów znaczników tytułu

Korzystanie z modyfikatorów, takich jak „najlepszy”, „przewodnik”, „lista kontrolna”, „szybki” i „recenzja”, może pomóc w ustaleniu pozycji w rankingu wersji z długim ogonem docelowego słowa kluczowego.

W dodatku takie słowa zwiększają CTR który jest też jednym z czynników rankingowych.

Używaj unikalnych, bogatych w słowa kluczowe opisów w metatagach

Meta-opisy wysokiej jakości zachęcają do klikania, ponieważ są bardziej kuszące, a w rezultacie poprawią rankingi.

Zadbaj o poprawny HTML

Pozycjonowanie i optymalizacja seo pod Google nie jest prosta dlatego jestem zwolennikiem używania konstrukcji języka HTML. Poprawia również wyniki SEM.

Co to znaczy?

Postaraj się zawrzeć u siebie na stronie (oczywiście w ramach rozsądku):

  1. przynajmniej jedną listę <ol>
  2. przynajmniej jedną listę <ul>
  3. tagi <strong><u><em><table> (przynajmniej raz),
  4. alty w zdjęciach (zawsze)
  5. stwórz spis treści, table of contents albo paginacja
  6. breadcrumbs, okruszki chleba przekształcają Twój wpis w Google, dzięki czemu wyróżnia się na tle pozostałych wpisów.

Jeśli nie chcesz używać wtyczek do tworzenia spisu treści to masz tutaj podstawowy kod HTML w arkuszach google. Klikacie utwórz kopię i plik jest wasz do edycji:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1EBhnxZi7lvtXg7NSgrpKvv0R6OyNPxlaZyxFfno2Nek/edit?usp=sharing

SEO copywriting i pisanie treści, content

Nadszedł czas, aby opublikować treści, które zasługują na pierwsze miejsce.

Ten proces znacznie wykracza poza używanie słów kluczowych na Twojej stronie.

Muszą one być:

  • Wyjątkowe, czyli unikalne
  • Super wartościowe
  • Zoptymalizowany pod kątem wyszukiwania

W tym rozdziale pokażę, jak upewnić się, że treść SEO sprawdza się na wszystkich płaszczyznach.

Unikalne treści

Kiedy mówię „unikalne”, nie mówię tylko o zduplikowanych treściach.

Mam na myśli publikowanie czegoś, co nie jest tym samym o czym pisano na dany temat setki razy.

Innymi słowy: treść, która wnosi coś nowego do tematu.

Może to być:

  • Nowa wskazówka lub strategia
  • Lepsza lista wybranych zasobów
  • Mocny design i UX
  • Nowe studium przypadku
  • Usprawniony proces krok po kroku

Cenne i wartościowe treści

Opublikowanie czegoś wyjątkowego to dobry punkt wyjścia.

Ale to nie wystarczy.

Aby Twoja treść wyróżniała się i została zauważona, musi być BARDZO cenna.

Staraj się mieć minimum 1000 słów na artykuł (bez lania wody). Idealnie 2000-3500 tysiąca słów. Dłuższe artykuły powinieneś podzielić na 2 słowa kluczowe.

Oto kilka sposobów na uczynienie treści SEO niesamowicie wartościowymi:

  • Dodaj szczegóły: obrazy, zrzuty ekranu i kroki ułatwiają komuś wprowadzenie w życie Twoich treści.
  • SEO copywriting: dobry copywriting sprawi, że Twoje treści będą bardziej wciągające.
  • Zaktualizowany materiał: Zupełnie nowe strategie, kroki i przykłady mogą wiele zdziałać.
  • Autorzy-eksperci: większość treści jest napisana przez ludzi, którzy nigdy nie zrobili tego, co każą. Treści od kogoś z doświadczeniem z pierwszej ręki są prawie zawsze cenniejsze niż coś napisanego przez przypadkowego niezależnego autora

Treść, która spełnia search intent użytkownika.

Czyli użytkownik dostaje to co chce.

Unikalne, wartościowe treści mogą doprowadzić Cię do pierwszej strony Google.

Ale jeśli chcesz tam pozostać, Twoja strona musi spełniać zamiar wyszukiwania.

Innymi słowy:

Twoja strona musi być DOKŁADNIE taka, jakiej chce osoba korzystająca z wyszukiwarki Google.

W przeciwnym razie Twoja strona prawdopodobnie zostanie …

A zaraz, zaraz. Zanim dokończę, aby nie spalić opowiem Ci kawał.

Gdzie najlepiej schować martwe ciało?

Na 2 stronie google, tam nikt nie zagląda 😉

Optymalizuj pod kątem CTR

Trochę wspomniałem o tym wcześniej, ale chcę tutaj to rozwinąć.

Używaj pytań w tagu title

Brian Dean wraz z zespołem przeanalizował kiedyś 5 milionów wyszukań w Google. Oto czego się dowiedzieli:

Optymalizacja seo + DARMOWY Excel, czyli jak zoptymalizować stronę internetową www (potężny przewodnik onpage/ onsite) 7

Dlatego zawsze, gdy ma to sens, polecam używanie tagów tytułów, które mają pytanie.

Dodaj emocji do tagów tytułów

To stara sztuczka copywriterów. Liczne badanie CTR wykazują, że tytuły bardziej emocjonalne były klikane 3-9% częściej w porównaniu z tytułami, które nie miały silnego ładunku emocjonalnego.

Tylko nie przesadź.

Tytuły naładowane emocjonalnie plus ze “słowami mocy” zmniejszają współczynnik klikalności o 10-40%.

Optymalizacja seo + DARMOWY Excel, czyli jak zoptymalizować stronę internetową www (potężny przewodnik onpage/ onsite) 8

Dlaczego?

Cóż, ludzi przyciągają tytuły, które dają emocjonalny cios… do pewnego stopnia.

Jeśli przesadzisz, wygląda to jak przynęta na kliknięcia, typowy Januszowy clickbait.

Userzy klikną inny wynik, który wygląda mniej spamersko.

Na pozytywny CTR wpływa również dodanie liczby w tytule i nawiasów, również klamrowych.

Przykład liczby: Jak straciłem 20,5 kilogramów w 45 dni

Przykład nawiasów: [Case Study], (video), (101), [optymalizacja seo 3 badania]

Konkluzja: Napisz tagi tytułowe z pewnymi emocjami. Unikaj jednak terminów takich jak „szalony” i „potężny”, które mogą sprawić, że Twój tytuł będzie wyglądał jak przynęta na kliknięcia.

Dodaj bieżący rok do tytułu i opisu

Dodanie roku do tytułu i opisu nie poprawi ani nie zmniejszy Twojego CTR.

Ale z mojego doświadczenia wynika, że to pomaga… szczególnie w przypadku treści, które mogą bardzo szybko stracić aktualność.

Na przykład osoba wyszukująca hasło „dzieła Szekspira” nie potrzebuje czegoś, co ukazało się w zeszłym miesiącu, czy w danym roku.

Na przykład największe dzieła Szekspira w 2021.

Nie o to chodzi.

Ale w przypadku słowa kluczowego, takiego jak „najlepsze gry na PS5”, ludzie chcą mieć pewność, że za chwilę przeczytają coś aktualnego.

Dodanie roku do tytułu i opisu jasno pokazuje, że Twoje treści są aktualne.

Sygnały UX na stronie

W tym rozdziale pokażę, jak zoptymalizować treść pod kątem „sygnałów UX”.

(Innymi słowy, w jaki sposób wyszukiwarki Google wchodzą w interakcję z Twoimi treściami).

Czy Google naprawdę zwraca uwagę na czas przebywania (dwell time), współczynnik odrzuceń (bounce rate) i inne sygnały interakcji użytkownika?

Tak.

W rzeczywistości „Jak działa wyszukiwarka” (link do tych treści zamieściłem wcześniej w tym artykule) Google mówi, że aby pomóc im w ustalaniu najlepszych wyników, „używają zagregowanych i anonimowych danych dotyczących interakcji, aby ocenić, czy wyniki wyszukiwania są odpowiednie dla zapytań”.

Nadszedł czas, aby pokazać, jak upewnić się, że Twoje treści zatrzymają użytkowników wyszukiwarki Google na Twojej stronie.

Wypchnij zawartość powyżej krawędzi ekranu (above the fold)

Gdy ktoś trafia do Twojej witryny z Google, chce SZYBKO zobaczyć coś po co przyszedł.

Umieść nagłówek i wprowadzenie z przodu i na środku swojej strony.

Dla jasności: obraz u góry posta jest w porządku. Ale jeśli spycha zawartość w dół strony, to źle.

Podziel zawartość

W idealnym świecie odwiedzający przeczytaliby każde słowo na Twojej stronie.

Ale nie żyjemy w idealnym świecie 🙂

Dlatego chcesz, aby Twoje treści były bardzo łatwe do przejrzenia.

To jest coś, nad czym spędziłem DUŻO czasu.

Używam mnóstwo podtytułów H2-H6.

Dla łatwiejszego UX dodaj jeszcze dużo zdjęć.

Mieć aktywną społeczność

Posiadanie społeczności na swoim blogu jest jak wpisywanie kodów w grze.

Czemu?

Wysokiej jakości sekcja komentarzy daje ludziom coś do przeczytania… po przeczytaniu Twojego posta.

Dzieje się tak, ponieważ komentarze dodają kontekst do Twojego posta.

W Polsce ludzie nie są zbyt aktywni na blogach, no może za wyjątkiem blogów prowadzonych przez kobiety i lifestylowych. Ale zawsze zachęcaj do komentowania i odpowiadaj!

Zaawansowane wskazówki dotyczące SEO na stronie. Tricki NINJA!

W ostatnim rozdziale znajduje się lista moich ulubionych technik SEO on site.

Kiedy więc już zoptymalizujesz tytuł strony i tagi H1, oto kilka wskazówek, które pomogą Ci przenieść pozycjonowanie strony na wyższy poziom.

Przejdźmy od razu do strategii.

Użyj oryginalnych obrazów

Czy w swoich treściach używasz obrazów stockowych?

Cóż, te obrazy stockowe mogą zaszkodzić Twojemu SEO.

Powstało na ten temat wiele testów.

W jednym z nich stworzono wiele stron www.

W niektórych witrynach użyto obrazów stockowych. I oryginalnych na innych.

Wyniki były jasne: witryny z unikalnymi obrazami wyprzedziły te, które korzystały ze zdjęć stockowych.

Optymalizacja seo + DARMOWY Excel, czyli jak zoptymalizować stronę internetową www (potężny przewodnik onpage/ onsite) 9

Jeśli więc korzystasz ze zdjęć, które są używane w tysiącach innych witryn, zastanów się nad utworzeniem niestandardowych obrazów.

Według tego małego badania te oryginalne obrazy prawdopodobnie pomagają w rankingu.

Linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne jest MEGA WAŻNE dla SEO.

W szczególności powinieneś tworzyć linki ze stron o wysokim autorytecie w swojej witrynie do stron, które wymagają ulepszenia.

Kiedy to zrobisz, upewnij się, że używasz tekstu kotwicy bogatego w słowa kluczowe.

Przykładowy proces, który możesz wykonać wygląda mniej więcej tak:

Po pierwsze, użyj narzędzia SEO, takiego jak Ahrefs, aby wyświetlić strony w swojej witrynie z największą liczbą linków. U nich możesz spojrzeć na UR, DR to domain rating, który w tej chwili nas nie interesuje bo jest stały dla całej domeny.

Każdy SEO soft inaczej liczy i nazywa te współrzędne, np majestic ma Trust Flow TF itp.

Następnie dodaj kilka linków wewnętrznych z tych stron do strony o wysokim priorytecie w Twojej witrynie.

Proste.

A jeśli chcesz zobaczyć świetny przykład tego, jak umieścić wewnętrzny link w swojej witrynie, sprawdź Wikipedię.

Dodają DUŻO bogatych w słowa kluczowe linków wewnętrznych do każdej strony:

Optymalizacja seo + DARMOWY Excel, czyli jak zoptymalizować stronę internetową www (potężny przewodnik onpage/ onsite) 10

W łatwy sposób możesz również znaleźć strony na swojej witrynie które mają bardzo mało linków przychodzących albo nie mają ich wcale, tzw orphaned pages (osierocone strony) w Google Search Console.

Wybierasz opcje linki i wchodzisz w linki wewnętrzne.

Z resztą masz poniżej zrzut ekranu z jednej z moich stron (tak wiem to istna “kobyła”, jest to bardzo duży serwis który prowadzę. Dlatego zakryłem pewne dane.

Optymalizacja seo + DARMOWY Excel, czyli jak zoptymalizować stronę internetową www (potężny przewodnik onpage/ onsite) 11

Napisz obszerną treść

Google chce wyświetlać swoim użytkownikom treści, które dają im WSZYSTKO, czego chcą, na jednej stronie.

Innymi słowy: kompleksowa treść.

A jeśli Twój post obejmuje cały temat, ma większą szansę na umieszczenie w rankingu.

I jeden z najłatwiejszych sposobów upewnienia się, że Google uzna Twoje treści za kompletne?

Słowa kluczowe LSI.

Słowa kluczowe LSI to synonimy używane przez Google do określania trafności strony.

Słowa kluczowe LSI (Latent Semantic Indexing) są pojęciowo powiązanymi terminami, których wyszukiwarki używają do dokładnego zrozumienia treści na stronie internetowej.

Nie żartuję na temat słów kluczowych LSI, ponieważ zazwyczaj piszę NAPRAWDĘ długie treści.

(Długa treść zwiększa prawdopodobieństwo, że w naturalny sposób użyjesz słów kluczowych LSI).

Ale jeśli chcesz mieć 100% pewności, że używasz słów kluczowych LSI, wyszukaj je w Google i przewiń w dół do obszaru „Wyszukiwania podobne do…” na dole strony:

Optymalizacja seo + DARMOWY Excel, czyli jak zoptymalizować stronę internetową www (potężny przewodnik onpage/ onsite) 12

I wrzuć wszystko, co ma sens, do swojego posta.

Dodatkowo wejdź w obrazy i zobacz co sugeruje wujek google na ten temat.

Optymalizacja seo + DARMOWY Excel, czyli jak zoptymalizować stronę internetową www (potężny przewodnik onpage/ onsite) 13

To działa tak dobrze ponieważ Google samo podpowiada Ci co jest według nich związane z tematem.

I trzeci trik w tej kategorii.

Oprócz sugestii wyszukiwarki użyj synonimów słownikowych.

Video

O tym nie mówi prawie nikt.

Ale jeśli zaembedujesz wideo na swojej stronie to zwiększasz czas użytkownika na niej spędzony.

A jest to czynnik rankingowy.

Optymalizacja obrazu

Powinieneś nadać każdemu obrazowi w witrynie opisową nazwę pliku i tekst alternatywny.

Optymalizacja seo + DARMOWY Excel, czyli jak zoptymalizować stronę internetową www (potężny przewodnik onpage/ onsite) 14

Pomaga to Google (i użytkownikom niedowidzącym) zrozumieć, co przedstawia każdy obraz.

A jeśli ma to sens, zoptymalizuj jeden obraz wokół docelowego słowa kluczowego. Dlatego użyj nazwy pliku zawierającej docelowe słowo kluczowe (na przykład optymalizacja-seo.jpg). I użyj tego samego słowa kluczowego jako części tagów alt obrazu.

Kolejny powód, aby zoptymalizować obrazy pod kątem SEO: daje to wyszukiwarkom kolejną wskazówkę dotyczącą tego, o czym jest Twoja strona… co może pomóc jej uzyskać wyższą pozycję w rankingu.

Innymi słowy: kiedy Google widzi stronę ze zdjęciami „białe kubki” i „zielone kubki”, mówi im to: „ta strona jest o kubkach”.

Rankuj w Featured Snippets- polecane fragmenty z odpowiedzią

Rankowanie w polecanym fragmencie może mieć OGROMNĄ różnicę w Twoim CTR.

Jedyny haczyk?

Musisz już być na pierwszej stronie, aby mieć jakiekolwiek szansę w celu uzyskania fragmentu wyróżnionego.

Oznacza to, że musisz znaleźć wyniki na pierwszej stronie, które zawierają fragment z odpowiedzią ORAZ pozycję w rankingu.

Jeśli więc widzisz „definicję” polecanego fragmentu, To powinieneś umieścić w swojej treści krótką definicję. Jeśli w featured snippet jest lista, to powinieneś stworzyć listę itd.

Wyszukiwanie głosowe SEO

To jest dopiero zalążek, który będzie miał znaczenie za parę lat ale…

Wyszukiwanie głosowe rozwija się SUPER szybko.

Jaki jest najlepszy sposób na zoptymalizowanie treści pod kątem wyszukiwania głosowego?

Utwórz strony FAQ.

Mega BONUS #2. filtr google (penalty)

O tym również nikt nie mówi.

Jeśli ktoś siedzi długo w SEO to trzyma raczej takie informacje dla siebie, ale ja je dzisiaj ujawniam.

Jak nie otrzymać filtra albo bana?

Brak reklam między H1 a pierwszym akapitem

Treść w części strony widocznej na ekranie

Unikaj nadmiernie cienkich stron (poniżej 450 słów, brak obrazów)

Unikaj nadmiernych formularzy (3+ na stronę)

Unikaj zewnętrznych zduplikowanych treści (treści skopiowane z inne witryny)

Unikaj wewnętrznych zduplikowanych treści (treści znalezione na innych Twoich stronach) Użyj rel = canonical, jeśli to konieczne

Unikaj wprowadzających w błąd reklam, które wtapiają się w element nawigacyjne

Unikaj upychania słów kluczowych zarówno w tekście, jak i w tagu title

Unikaj pisania wielu artykułów na temat tego samego sowa kluczowego tylko w drobnych odmianach (np keto dieta, dieta ketogeniczna, ketogeniczny jadłospis, jadłospis keto itp)

MEGA bonus #3 Darmowy Excel

Wiem, że jest tego sporo więc przygotowałem dla Ciebie ściągawkę w excelu.

Super łatwą, po prostu sprawdzasz punkt zamiast wertować cały ten wpis + dodałem 3 rzeczy które trzeba zrobić żeby osiągnąć wyższą pozycję w Google, których nie ma tutaj we wpisie.

Listę wysyłam na email, musisz zaznaczyć pole że chcesz ją otrzymać.

Darmowa Lista Optymalizacja SEO

Jeśli nie dostaniesz email od razu to sprawdź folder SPAM.
Darmowa Lista Optymalizacja SEO

Teraz chciałbym usłyszeć coś od Ciebie

Optymalizacja seo + DARMOWY Excel, czyli jak zoptymalizować stronę internetową www (potężny przewodnik onpage/ onsite) 15

Mam nadzieję, że ten nowy przewodnik SEO na stronie okazał się pomocny.

Teraz chciałbym usłyszeć, co chcesz powiedzieć:

Którą wskazówkę z dzisiejszego posta chcesz najpierw wypróbować?

Czy zamierzasz umieścić słowo kluczowe z przodu w tagu tytułu?

A może chcesz zająć miejsce w miejscu polecane fragmenty- featured snippets.

Tak czy inaczej, daj mi znać, zostawiając teraz komentarz poniżej.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *