Marketing sem w wyszukiwarkach internetowych (strategia)

Marketing 5.0 ÔÇô Kotler Philip, Kartajaya Hermawan, Setiawan Iwan (opis i recenzja)
Marketing 5.0 ÔÇô Kotler Philip, Kartajaya Hermawan, Setiawan Iwan (opis i recenzja)
5 stycznia, 2022
Marketing linkedin
Marketing linkedin (kampania, reklama ads)
5 stycznia, 2022
Marketing sem
Marketing sem

Marketing sem w wyszukiwarkach internetowych (strategia)

Marketing w wyszukiwarkach (PPC, SEM i SEO) to kluczowa strategia uzyskania widoczno┼Ťci i przyci─ůgni─Öcia ruchu do witryny Twojej marki.
Jednak mo┼╝e istnie─ç troch─Ö zamieszania wok├│┼é terminu marketing SEM. Trwa debata, czy obejmuje on p┼éatno┼Ťci (reklamy typu ÔÇ×pay per clickÔÇŁ), czy te┼╝ obejmuje techniki maj─ůce na celu popraw─Ö pozycjonowania witryny w wyszukiwarkach.

W rzeczywisto┼Ťci pozycjonowanie organiczne (SEO search engine optimization) i marketing w wyszukiwarkach (SEM search engine marketing) to narz─Ödzia uzupe┼éniaj─ůce si─Ö. Ich po┼é─ůczone zastosowanie pomo┼╝e Ci w Twojej strategii marketingowej online. Przyjrzyjmy si─Ö zaletom ich po┼é─ůczenia i sposobom wdro┼╝enia strategii, kt├│ra obejmuje oba te elementy.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt├│re spowoduj─ů znaczny wzrost Twoich zarobk├│w i sprzeda┼╝y z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Co to jest SEM?

SEM, czyli marketing w wyszukiwarkach, to strategia marketingu cyfrowego. Jego celem jest zwi─Ökszenie widoczno┼Ťci (a tym samym rentowno┼Ťci) serwisu na stronach wynik├│w wyszukiwania. SEM odnosi si─Ö w szczeg├│lno┼Ťci do p┼éatnych reklam w wyszukiwarce, kt├│re pomagaj─ů to osi─ůgn─ů─ç.
SEM jest r├│wnie┼╝ czasami nazywany ÔÇ×p┼éatnym wyszukiwaniemÔÇŁ lub ÔÇ×p┼éatno┼Ťci─ů za klikni─ÖcieÔÇŁ, co mo┼╝e by─ç skr├│cone jako PPC.

Kluczowe elementy marketingu SEM: SEO i SEM

Zgodnie z szerok─ů definicj─ů marketing SEM mo┼╝emy podzieli─ç go na dwie cz─Ö┼Ťci. Jak wspomniano, SEO (optymalizacja pod k─ůtem wyszukiwarek) to organiczna metoda pozycjonowania w wyszukiwarkach. SEO obejmuje szereg narz─Ödzi, technik i strategii maj─ůcych na celu doprowadzenie witryny do najwy┼╝szych pozycji w Google bez konieczno┼Ťci p┼éacenia za reklamy.
W ramach SEO wyr├│┼╝niamy dwa aspekty:

  •   SEO optymalizuje r├│┼╝ne aspekty witryny, od tre┼Ťci i opis├│w obraz├│w po kod i nie tylko.
  •   SEO ma na celu zwi─Ökszenie trafno┼Ťci strony dla wyszukiwarek poprzez pozyskiwanie link├│w przychodz─ůcych z innych witryn.

Marketing SEM polega z kolei na tym ┼╝e umieszcza si─Ö p┼éatne reklamy w Google i innych wyszukiwarkach. Reklamy te znajduj─ů si─Ö na g├│rze wynik├│w, a reklamodawca jest obci─ů┼╝any za ka┼╝dym razem, gdy u┼╝ytkownik je kliknie. Powi─ůzany koszt jest znany jako PPC (p┼éatno┼Ť─ç za klikni─Öcie, cz─Östo oznaczane jako link sponsorowany).
Te dwa obszary marketingu SEM s─ů przydatne, je┼Ťli chodzi o pozycjonowanie w wyszukiwarkach, ale jest mi─Ödzy nimi kilka istotnych r├│┼╝nic.

  •   Wymagaj─ů innego rodzaju inwestycji. Dzi─Öki SEM p┼éacisz za ka┼╝dym razem, gdy u┼╝ytkownik kliknie w reklamy, wi─Öc jest to wydatek ci─ůg┼éy i liniowy. Dzi─Öki SEO inwestujesz czas i zasoby w celu uzyskania d┼éugoterminowego wyniku.
  •   Oba maj─ů na celu zaj─Öcie r├│┼╝nych miejsc na stronie wynik├│w wyszukiwania. Reklamy znajduj─ů si─Ö u g├│ry strony, natomiast wyniki organiczne zajmuj─ů g┼é├│wny obszar na ┼Ťrodku ka┼╝dej strony wynik├│w.
  •   Odpowiadaj─ů one r├│┼╝nym cz─Ö┼Ťciom lejka konwersji. Og├│lnie rzecz bior─ůc, strony, kt├│re chcesz pozycjonowa─ç za pomoc─ů SEO, zawieraj─ů wi─Öcej informacji i staraj─ů si─Ö przyci─ůgn─ů─ç u┼╝ytkownik├│w na wczesnych etapach zainteresowania. Natomiast SEM skupia si─Ö bardziej na pozycjonowaniu stron docelowych. Poszukuje bardziej natychmiastowej konwersji, poniewa┼╝ jest skierowany do u┼╝ytkownik├│w gotowych do zakupu.

Korzy┼Ťci z po┼é─ůczenia SEO i SEM w Twojej strategii marketingowej

Korzy┼Ťci SEM marketingu id─ů ze sob─ů w parze. Je┼Ťli zainwestujesz cz─Ö┼Ť─ç swojego bud┼╝etu marketingowego w p┼éatn─ů reklam─Ö, przyci─ůgniesz wi─Öcej os├│b do swojej witryny. R├│wnie┼╝ wi─Öcej u┼╝ytkownik├│w udost─Öpni Twoje tre┼Ťci w swoich sieciach spo┼éeczno┼Ťciowych i innych witrynach, co na d┼éu┼╝sz─ů met─Ö b─Ödzie mia┼éo pozytywny wp┼éyw na SEO.
  Poza tym marketing internetowy kt├│ry przeprowadzisz wed┼éug naszych wskaz├│wek pomaga „pomno┼╝y─ç” klikni─Öcia. Wed┼éug danych Google posiadanie reklamy i organicznego wyniku na najwy┼╝szym miejscu w tym samym czasie generuje o 50% wi─Öcej klikni─Ö─ç (wliczaj─ůc wizyty i potencjalne konwersje) ni┼╝ gdyby┼Ť by┼é pozycjonowany wy┼é─ůcznie w spos├│b organiczny.
 Dodatkowo pomaga dotrze─ç do klient├│w na r├│┼╝nych etapach ┼Ťcie┼╝ki konwersji. Dzi─Öki SEO mo┼╝esz z┼éapa─ç u┼╝ytkownik├│w, kt├│rzy zaczynaj─ů szuka─ç rozwi─ůza┼ä dla swoich potrzeb. P├│┼║niej, gdy ci sami u┼╝ytkownicy wyszukuj─ů z zamiarem zakupu, mog─ů znale┼║─ç p┼éatn─ů reklam─Ö. W ten spos├│b te dwa obszary marketingu SEM nie przeszkadzaj─ů sobie nawzajem, lecz uzupe┼éniaj─ů si─Ö.
  Marketing SEM pozwala zoptymalizowa─ç wysi┼éki. Na przyk┼éad, je┼Ťli wykona┼ée┼Ť badanie s┼é├│w kluczowych, mo┼╝esz wykorzysta─ç to, czego si─Ö nauczy┼ée┼Ť w kampaniach SEM i SEO.
  Dobrze u┼éo┼╝ony lejek reklamowy pomaga pomno┼╝y─ç Twoj─ů widoczno┼Ť─ç w Internecie. Nawet je┼Ťli ludzie nie klikaj─ů, dwukrotne zobaczenie Twojej marki podczas wyszukiwania online zwi─Öksza pami─Ö─ç u┼╝ytkownika o Twojej marce i kojarzy j─ů z tym, czego potrzebuj─ů.

Jak stworzy─ç po┼é─ůczon─ů strategi─Ö SEM marketing krok po kroku

Jak wspomniano powy┼╝ej, po┼é─ůczenie SEO i SEM to strategia, kt├│ra pomaga w maksymalnym wykorzystaniu marketingu cyfrowego. Zobaczmy teraz, jak zastosowa─ç to w praktyce.

1. Zbadaj swoje słowa kluczowe

S┼éowa kluczowe s─ů podstawowym filarem ka┼╝dej strategii SEM. Aby przeprowadzi─ç pe┼éne badanie, post─Öpuj zgodnie z t─ů metod─ů.

  1.   Przeanalizuj obecn─ů sytuacj─Ö swojej witryny i witryn konkurencji. Na jakie s┼éowa pozycjonujesz?
  2.   Okre┼Ťl osob─Ö (osoby) kupuj─ůcego (buyer persona). Skoncentruj si─Ö na tym, jakie s─ů ich potrzeby i jak staraj─ů si─Ö je rozwi─ůza─ç poprzez wyszukiwanie w Internecie.
  3.   Szukaj og├│lnych s┼é├│w kluczowych i burzy m├│zg├│w. W tym celu mo┼╝esz skorzysta─ç z narz─Ödzi takich jak Google Keyword Planner, Ubersuggest, Moz czy SEMRush.
  4.   Wyszukaj s┼éowa kluczowe na ÔÇ×d┼éugi ogonÔÇŁ, kt├│re s─ů bardziej szczeg├│┼éowe. Przejd┼║ do narz─Ödzi s┼é├│w kluczowych wspomnianych powy┼╝ej, aby znale┼║─ç has┼éa odpowiadaj─ůce bardzo konkretnym potrzebom, kt├│re mo┼╝e zaspokoi─ç Twoja marka.
  5.   Uporz─ůdkuj i sklasyfikuj list─Ö s┼é├│w kluczowych. Na koniec musisz przeanalizowa─ç list─Ö wygenerowanych s┼é├│w kluczowych i wdro┼╝y─ç te, kt├│re s─ů najbardziej odpowiednie dla Twojej marki, maj─ů wi─Öksz─ů liczb─Ö wyszukiwa┼ä i generuj─ů mniejsz─ů konkurencj─Ö.

2. Stw├│rz swoje kampanie SEM

Bior─ůc pod uwag─Ö ich potencja┼é do generowania natychmiastowych rezultat├│w, nale┼╝y zacz─ů─ç od stworzenia kampanii SEM i pozostawi─ç inne aspekty marketingu SEM na kolejny krok.
Na tym etapie zdefiniuj kampanie, grupy reklam, słowa kluczowe i kreacje. Będziesz ich używać w Google Ads, Bing Ads lub innych wyszukiwarkach.

3. Skorzystaj z pracy wykonanej dla SEO

Po uruchomieniu kampanii marketingowych SEM czas zacz─ů─ç prac─Ö nad organicznym pozycjonowaniem Twojej witryny. W tym celu musisz polega─ç na badaniach s┼é├│w kluczowych, kt├│re przeprowadzili┼Ťmy wcze┼Ťniej. Mo┼╝esz tak┼╝e wykorzysta─ç pierwsze wyniki swoich reklam, aby zorientowa─ç si─Ö, kt├│re tematy ciesz─ů si─Ö wi─Ökszym zainteresowaniem w┼Ťr├│d odbiorc├│w.
Te informacje pomog─ů Ci stworzy─ç dobrze ukierunkowan─ů tre┼Ť─ç, kt├│ra odpowiada na potrzeby i wyszukiwania os├│b w Internecie. Pomo┼╝e Ci to zdoby─ç pozycje w wynikach wyszukiwania. Powiniene┼Ť r├│wnie┼╝ wdro┼╝y─ç SEO poza stron─ů, takie jak budowanie link├│w, bardzo wa┼╝n─ů technik─Ö SEM, aby poprawi─ç sw├│j autorytet i pozycjonowanie w internecie.

Czy kampania i dzia┼éania sem marketing s─ů dla Ciebie odpowiednie?

Tw├│j potencjalny klient mo┼╝e do Ciebie trafi─ç tylko je┼Ťli strategia zapewni d┼éugofalowy wzrost i ruch na stronie. Tutaj musi by─ç wszystko starannie dograne, aby wy┼Ťwietla─ç si─Ö tylko tym kt├│rzy nas szukaj─ů. W innym przypadku w google ads mo┼╝esz zostawi─ç maj─ůtek. Nieodpowiednio dobrana fraza i nic z tego dobrego nie wyjdzie. Ale nasza us┼éuga, czyli dzia┼éania SEO i reklama ppc s─ů odpowiednio nastawione na najlepszy rezultat.SEM ma ogromny potencja┼é, aby pom├│c firmom szybko osi─ůgn─ů─ç ich cele i jest skalowalny. Jednak, aby Twoje kampanie odnios┼éy sukces, najlepiej jest mie─ç ekspert├│w, kt├│rzy maj─ů du┼╝e do┼Ťwiadczenie w pozycjonowaniu marek w Google. Je┼Ťli chcesz wykorzysta─ç wszystkie zalety marketingu SEM dla Twojej marki, skontaktuj si─Ö z nami!

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca┼é─ů strategi─Ö ecommerce. Nie czekaj, do┼é─ůcz do nas!

Dodaj komentarz

Tw├│j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca┼ékowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot─Ö┼╝niejsze nowe sposoby ┼╝eby zredukowa─ç koszty pozyskania nowych klient├│w i wystrzeli─ç w kosmos sw├│j ROAS z reklamÔÇŽ i dodatkowo osi─ůgn─ů─ç tak─ů sprzeda┼╝ jak nigdy dot─ůd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety┬á kt├│re spowoduj─ů znaczny wzrost Twoich zarobk├│w i sprzeda┼╝y z reklam... (sekrety prosto ze ┼║r├│d┼éa)