Marketing sem w wyszukiwarkach internetowych (strategia)

Marketing 5.0 – Kotler Philip, Kartajaya Hermawan, Setiawan Iwan (opis i recenzja)
Marketing 5.0 – Kotler Philip, Kartajaya Hermawan, Setiawan Iwan (opis i recenzja)
5 stycznia, 2022
Marketing linkedin
Marketing linkedin (kampania, reklama ads)
5 stycznia, 2022
Marketing sem
Marketing sem

Marketing sem w wyszukiwarkach internetowych (strategia)

Marketing w wyszukiwarkach (PPC, SEM i SEO) to kluczowa strategia uzyskania widoczności i przyciągnięcia ruchu do witryny Twojej marki.
Jednak może istnieć trochę zamieszania wokół terminu marketing SEM. Trwa debata, czy obejmuje on płatności (reklamy typu „pay per click”), czy też obejmuje techniki mające na celu poprawę pozycjonowania witryny w wyszukiwarkach.
W rzeczywistości pozycjonowanie organiczne (SEO search engine optimization) i marketing w wyszukiwarkach (SEM search engine marketing) to narzędzia uzupełniające się. Ich połączone zastosowanie pomoże Ci w Twojej strategii marketingowej online. Przyjrzyjmy się zaletom ich połączenia i sposobom wdrożenia strategii, która obejmuje oba te elementy.

Co to jest SEM?

SEM, czyli marketing w wyszukiwarkach, to strategia marketingu cyfrowego. Jego celem jest zwiększenie widoczności (a tym samym rentowności) serwisu na stronach wyników wyszukiwania. SEM odnosi się w szczególności do płatnych reklam w wyszukiwarce, które pomagają to osiągnąć.
SEM jest również czasami nazywany „płatnym wyszukiwaniem” lub „płatnością za kliknięcie”, co może być skrócone jako PPC.

Kluczowe elementy marketingu SEM: SEO i SEM

Zgodnie z szeroką definicją marketing SEM możemy podzielić go na dwie części. Jak wspomniano, SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek) to organiczna metoda pozycjonowania w wyszukiwarkach. SEO obejmuje szereg narzędzi, technik i strategii mających na celu doprowadzenie witryny do najwyższych pozycji w Google bez konieczności płacenia za reklamy.
W ramach SEO wyróżniamy dwa aspekty:

  •   SEO optymalizuje różne aspekty witryny, od treści i opisów obrazów po kod i nie tylko.
  •   SEO ma na celu zwiększenie trafności strony dla wyszukiwarek poprzez pozyskiwanie linków przychodzących z innych witryn.

Marketing SEM polega z kolei na tym że umieszcza się płatne reklamy w Google i innych wyszukiwarkach. Reklamy te znajdują się na górze wyników, a reklamodawca jest obciążany za każdym razem, gdy użytkownik je kliknie. Powiązany koszt jest znany jako PPC (płatność za kliknięcie, często oznaczane jako link sponsorowany).
Te dwa obszary marketingu SEM są przydatne, jeśli chodzi o pozycjonowanie w wyszukiwarkach, ale jest między nimi kilka istotnych różnic.

  •   Wymagają innego rodzaju inwestycji. Dzięki SEM płacisz za każdym razem, gdy użytkownik kliknie w reklamy, więc jest to wydatek ciągły i liniowy. Dzięki SEO inwestujesz czas i zasoby w celu uzyskania długoterminowego wyniku.
  •   Oba mają na celu zajęcie różnych miejsc na stronie wyników wyszukiwania. Reklamy znajdują się u góry strony, natomiast wyniki organiczne zajmują główny obszar na środku każdej strony wyników.
  •   Odpowiadają one różnym częściom lejka konwersji. Ogólnie rzecz biorąc, strony, które chcesz pozycjonować za pomocą SEO, zawierają więcej informacji i starają się przyciągnąć użytkowników na wczesnych etapach zainteresowania. Natomiast SEM skupia się bardziej na pozycjonowaniu stron docelowych. Poszukuje bardziej natychmiastowej konwersji, ponieważ jest skierowany do użytkowników gotowych do zakupu.

Korzyści z połączenia SEO i SEM w Twojej strategii marketingowej

Korzyści SEM marketingu idą ze sobą w parze. Jeśli zainwestujesz część swojego budżetu marketingowego w płatną reklamę, przyciągniesz więcej osób do swojej witryny. Również więcej użytkowników udostępni Twoje treści w swoich sieciach społecznościowych i innych witrynach, co na dłuższą metę będzie miało pozytywny wpływ na SEO.
  Poza tym marketing internetowy który przeprowadzisz według naszych wskazówek pomaga „pomnożyć” kliknięcia. Według danych Google posiadanie reklamy i organicznego wyniku na najwyższym miejscu w tym samym czasie generuje o 50% więcej kliknięć (wliczając wizyty i potencjalne konwersje) niż gdybyś był pozycjonowany wyłącznie w sposób organiczny.
 Dodatkowo pomaga dotrzeć do klientów na różnych etapach ścieżki konwersji. Dzięki SEO możesz złapać użytkowników, którzy zaczynają szukać rozwiązań dla swoich potrzeb. Później, gdy ci sami użytkownicy wyszukują z zamiarem zakupu, mogą znaleźć płatną reklamę. W ten sposób te dwa obszary marketingu SEM nie przeszkadzają sobie nawzajem, lecz uzupełniają się.
  Marketing SEM pozwala zoptymalizować wysiłki. Na przykład, jeśli wykonałeś badanie słów kluczowych, możesz wykorzystać to, czego się nauczyłeś w kampaniach SEM i SEO.
  Dobrze ułożony lejek reklamowy pomaga pomnożyć Twoją widoczność w Internecie. Nawet jeśli ludzie nie klikają, dwukrotne zobaczenie Twojej marki podczas wyszukiwania online zwiększa pamięć użytkownika o Twojej marce i kojarzy ją z tym, czego potrzebują.

Jak stworzyć połączoną strategię SEM marketing krok po kroku

Jak wspomniano powyżej, połączenie SEO i SEM to strategia, która pomaga w maksymalnym wykorzystaniu marketingu cyfrowego. Zobaczmy teraz, jak zastosować to w praktyce.

1. Zbadaj swoje słowa kluczowe

Słowa kluczowe są podstawowym filarem każdej strategii SEM. Aby przeprowadzić pełne badanie, postępuj zgodnie z tą metodą.

  1.   Przeanalizuj obecną sytuację swojej witryny i witryn konkurencji. Na jakie słowa pozycjonujesz?
  2.   Określ osobę (osoby) kupującego (buyer persona). Skoncentruj się na tym, jakie są ich potrzeby i jak starają się je rozwiązać poprzez wyszukiwanie w Internecie.
  3.   Szukaj ogólnych słów kluczowych i burzy mózgów. W tym celu możesz skorzystać z narzędzi takich jak Google Keyword Planner, Ubersuggest, Moz czy SEMRush.
  4.   Wyszukaj słowa kluczowe na „długi ogon”, które są bardziej szczegółowe. Przejdź do narzędzi słów kluczowych wspomnianych powyżej, aby znaleźć hasła odpowiadające bardzo konkretnym potrzebom, które może zaspokoić Twoja marka.
  5.   Uporządkuj i sklasyfikuj listę słów kluczowych. Na koniec musisz przeanalizować listę wygenerowanych słów kluczowych i wdrożyć te, które są najbardziej odpowiednie dla Twojej marki, mają większą liczbę wyszukiwań i generują mniejszą konkurencję.

2. Stwórz swoje kampanie SEM

Biorąc pod uwagę ich potencjał do generowania natychmiastowych rezultatów, należy zacząć od stworzenia kampanii SEM i pozostawić inne aspekty marketingu SEM na kolejny krok.
Na tym etapie zdefiniuj kampanie, grupy reklam, słowa kluczowe i kreacje. Będziesz ich używać w Google Ads, Bing Ads lub innych wyszukiwarkach.

3. Skorzystaj z pracy wykonanej dla SEO

Po uruchomieniu kampanii marketingowych SEM czas zacząć pracę nad organicznym pozycjonowaniem Twojej witryny. W tym celu musisz polegać na badaniach słów kluczowych, które przeprowadziliśmy wcześniej. Możesz także wykorzystać pierwsze wyniki swoich reklam, aby zorientować się, które tematy cieszą się większym zainteresowaniem wśród odbiorców.
Te informacje pomogą Ci stworzyć dobrze ukierunkowaną treść, która odpowiada na potrzeby i wyszukiwania osób w Internecie. Pomoże Ci to zdobyć pozycje w wynikach wyszukiwania. Powinieneś również wdrożyć SEO poza stroną, takie jak budowanie linków, bardzo ważną technikę SEM, aby poprawić swój autorytet i pozycjonowanie w internecie.

Czy kampania i działania sem marketing są dla Ciebie odpowiednie?

Twój potencjalny klient może do Ciebie trafić tylko jeśli strategia zapewni długofalowy wzrost i ruch na stronie. Tutaj musi być wszystko starannie dograne, aby wyświetlać się tylko tym którzy nas szukają. W innym przypadku w google ads możesz zostawić majątek. Nieodpowiednio dobrana fraza i nic z tego dobrego nie wyjdzie. Ale nasza usługa, czyli działania SEO i reklama ppc są odpowiednio nastawione na najlepszy rezultat.SEM ma ogromny potencjał, aby pomóc firmom szybko osiągnąć ich cele i jest skalowalny. Jednak, aby Twoje kampanie odniosły sukces, najlepiej jest mieć ekspertów, którzy mają duże doświadczenie w pozycjonowaniu marek w Google. Jeśli chcesz wykorzystać wszystkie zalety marketingu SEM dla Twojej marki, skontaktuj się z nami!

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)