Zawartość strony
Marketing w wyszukiwarkach (PPC, SEM i SEO) to kluczowa strategia uzyskania widoczności i przyciągnięcia ruchu do witryny Twojej marki.
Jednak może istnieć trochę zamieszania wokół terminu marketing SEM. Trwa debata, czy obejmuje on płatności (reklamy typu „pay per click”), czy też obejmuje techniki mające na celu poprawę pozycjonowania witryny w wyszukiwarkach.
W rzeczywistości pozycjonowanie organiczne (SEO search engine optimization) i marketing w wyszukiwarkach (SEM search engine marketing) to narzędzia uzupełniające się. Ich połączone zastosowanie pomoże Ci w Twojej strategii marketingowej online. Przyjrzyjmy się zaletom ich połączenia i sposobom wdrożenia strategii, która obejmuje oba te elementy.
POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…
(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)
SEM, czyli marketing w wyszukiwarkach, to strategia marketingu cyfrowego. Jego celem jest zwiększenie widoczności (a tym samym rentowności) serwisu na stronach wyników wyszukiwania. SEM odnosi się w szczególności do płatnych reklam w wyszukiwarce, które pomagają to osiągnąć.
SEM jest również czasami nazywany „płatnym wyszukiwaniem” lub „płatnością za kliknięcie”, co może być skrócone jako PPC.
Zgodnie z szeroką definicją marketing SEM możemy podzielić go na dwie części. Jak wspomniano, SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek) to organiczna metoda pozycjonowania w wyszukiwarkach. SEO obejmuje szereg narzędzi, technik i strategii mających na celu doprowadzenie witryny do najwyższych pozycji w Google bez konieczności płacenia za reklamy.
W ramach SEO wyróżniamy dwa aspekty:
Marketing SEM polega z kolei na tym że umieszcza się płatne reklamy w Google i innych wyszukiwarkach. Reklamy te znajdują się na górze wyników, a reklamodawca jest obciążany za każdym razem, gdy użytkownik je kliknie. Powiązany koszt jest znany jako PPC (płatność za kliknięcie, często oznaczane jako link sponsorowany).
Te dwa obszary marketingu SEM są przydatne, jeśli chodzi o pozycjonowanie w wyszukiwarkach, ale jest między nimi kilka istotnych różnic.
Korzyści SEM marketingu idą ze sobą w parze. Jeśli zainwestujesz część swojego budżetu marketingowego w płatną reklamę, przyciągniesz więcej osób do swojej witryny. Również więcej użytkowników udostępni Twoje treści w swoich sieciach społecznościowych i innych witrynach, co na dłuższą metę będzie miało pozytywny wpływ na SEO.
Poza tym marketing internetowy który przeprowadzisz według naszych wskazówek pomaga „pomnożyć” kliknięcia. Według danych Google posiadanie reklamy i organicznego wyniku na najwyższym miejscu w tym samym czasie generuje o 50% więcej kliknięć (wliczając wizyty i potencjalne konwersje) niż gdybyś był pozycjonowany wyłącznie w sposób organiczny.
Dodatkowo pomaga dotrzeć do klientów na różnych etapach ścieżki konwersji. Dzięki SEO możesz złapać użytkowników, którzy zaczynają szukać rozwiązań dla swoich potrzeb. Później, gdy ci sami użytkownicy wyszukują z zamiarem zakupu, mogą znaleźć płatną reklamę. W ten sposób te dwa obszary marketingu SEM nie przeszkadzają sobie nawzajem, lecz uzupełniają się.
Marketing SEM pozwala zoptymalizować wysiłki. Na przykład, jeśli wykonałeś badanie słów kluczowych, możesz wykorzystać to, czego się nauczyłeś w kampaniach SEM i SEO.
Dobrze ułożony lejek reklamowy pomaga pomnożyć Twoją widoczność w Internecie. Nawet jeśli ludzie nie klikają, dwukrotne zobaczenie Twojej marki podczas wyszukiwania online zwiększa pamięć użytkownika o Twojej marce i kojarzy ją z tym, czego potrzebują.
Jak wspomniano powyżej, połączenie SEO i SEM to strategia, która pomaga w maksymalnym wykorzystaniu marketingu cyfrowego. Zobaczmy teraz, jak zastosować to w praktyce.
Słowa kluczowe są podstawowym filarem każdej strategii SEM. Aby przeprowadzić pełne badanie, postępuj zgodnie z tą metodą.
Biorąc pod uwagę ich potencjał do generowania natychmiastowych rezultatów, należy zacząć od stworzenia kampanii SEM i pozostawić inne aspekty marketingu SEM na kolejny krok.
Na tym etapie zdefiniuj kampanie, grupy reklam, słowa kluczowe i kreacje. Będziesz ich używać w Google Ads, Bing Ads lub innych wyszukiwarkach.
Po uruchomieniu kampanii marketingowych SEM czas zacząć pracę nad organicznym pozycjonowaniem Twojej witryny. W tym celu musisz polegać na badaniach słów kluczowych, które przeprowadziliśmy wcześniej. Możesz także wykorzystać pierwsze wyniki swoich reklam, aby zorientować się, które tematy cieszą się większym zainteresowaniem wśród odbiorców.
Te informacje pomogą Ci stworzyć dobrze ukierunkowaną treść, która odpowiada na potrzeby i wyszukiwania osób w Internecie. Pomoże Ci to zdobyć pozycje w wynikach wyszukiwania. Powinieneś również wdrożyć SEO poza stroną, takie jak budowanie linków, bardzo ważną technikę SEM, aby poprawić swój autorytet i pozycjonowanie w internecie.
Twój potencjalny klient może do Ciebie trafić tylko jeśli strategia zapewni długofalowy wzrost i ruch na stronie. Tutaj musi być wszystko starannie dograne, aby wyświetlać się tylko tym którzy nas szukają. W innym przypadku w google ads możesz zostawić majątek. Nieodpowiednio dobrana fraza i nic z tego dobrego nie wyjdzie. Ale nasza usługa, czyli działania SEO i reklama ppc są odpowiednio nastawione na najlepszy rezultat.SEM ma ogromny potencjał, aby pomóc firmom szybko osiągnąć ich cele i jest skalowalny. Jednak, aby Twoje kampanie odniosły sukces, najlepiej jest mieć ekspertów, którzy mają duże doświadczenie w pozycjonowaniu marek w Google. Jeśli chcesz wykorzystać wszystkie zalety marketingu SEM dla Twojej marki, skontaktuj się z nami!
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)