Marketing 5.0 鈥 Kotler Philip, Kartajaya Hermawan, Setiawan Iwan (opis i recenzja)
Marketing 5.0 鈥 Kotler Philip, Kartajaya Hermawan, Setiawan Iwan (opis i recenzja)
5 stycznia, 2022
Marketing linkedin
Marketing linkedin (kampania, reklama ads)-co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
5 stycznia, 2022
Marketing sem
Marketing sem

Marketing sem w wyszukiwarkach internetowych (strategia)

Marketing w wyszukiwarkach (PPC, SEM i SEO) to kluczowa strategia uzyskania widoczno艣ci i przyci膮gni臋cia ruchu do witryny Twojej marki.
Jednak mo偶e istnie膰 troch臋 zamieszania wok贸艂 terminu marketing SEM. Trwa debata, czy obejmuje on p艂atno艣ci (reklamy typu 鈥瀙ay per click鈥), czy te偶 obejmuje techniki maj膮ce na celu popraw臋 pozycjonowania witryny w wyszukiwarkach.

W rzeczywisto艣ci pozycjonowanie organiczne (SEO search engine optimization) i marketing w wyszukiwarkach (SEM search engine marketing) to narz臋dzia uzupe艂niaj膮ce si臋. Ich po艂膮czone zastosowanie pomo偶e Ci w Twojej strategii marketingowej online. Przyjrzyjmy si臋 zaletom ich po艂膮czenia i sposobom wdro偶enia strategii, kt贸ra obejmuje oba te elementy.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

Co to jest SEM?

SEM, czyli marketing w wyszukiwarkach, to strategia marketingu cyfrowego. Jego celem jest zwi臋kszenie widoczno艣ci (a tym samym rentowno艣ci) serwisu na stronach wynik贸w wyszukiwania. SEM odnosi si臋 w szczeg贸lno艣ci do p艂atnych reklam w wyszukiwarce, kt贸re pomagaj膮 to osi膮gn膮膰.
SEM jest r贸wnie偶 czasami nazywany 鈥瀙艂atnym wyszukiwaniem鈥 lub 鈥瀙艂atno艣ci膮 za klikni臋cie鈥, co mo偶e by膰 skr贸cone jako PPC.

Kluczowe elementy marketingu SEM: SEO i SEM

Zgodnie z szerok膮 definicj膮 marketing SEM mo偶emy podzieli膰 go na dwie cz臋艣ci. Jak wspomniano, SEO (optymalizacja pod k膮tem wyszukiwarek) to organiczna metoda pozycjonowania w wyszukiwarkach. SEO obejmuje szereg narz臋dzi, technik i strategii maj膮cych na celu doprowadzenie witryny do najwy偶szych pozycji w Google bez konieczno艣ci p艂acenia za reklamy.
W ramach SEO wyr贸偶niamy dwa aspekty:

  •   SEO optymalizuje r贸偶ne aspekty witryny, od tre艣ci i opis贸w obraz贸w po kod i nie tylko.
  •   SEO ma na celu zwi臋kszenie trafno艣ci strony dla wyszukiwarek poprzez pozyskiwanie link贸w przychodz膮cych z innych witryn.

Marketing SEM polega z kolei na tym 偶e umieszcza si臋 p艂atne reklamy w Google i innych wyszukiwarkach. Reklamy te znajduj膮 si臋 na g贸rze wynik贸w, a reklamodawca jest obci膮偶any za ka偶dym razem, gdy u偶ytkownik je kliknie. Powi膮zany koszt jest znany jako PPC (p艂atno艣膰 za klikni臋cie, cz臋sto oznaczane jako link sponsorowany).
Te dwa obszary marketingu SEM s膮 przydatne, je艣li chodzi o pozycjonowanie w wyszukiwarkach, ale jest mi臋dzy nimi kilka istotnych r贸偶nic.

  •   Wymagaj膮 innego rodzaju inwestycji. Dzi臋ki SEM p艂acisz za ka偶dym razem, gdy u偶ytkownik kliknie w reklamy, wi臋c jest to wydatek ci膮g艂y i liniowy. Dzi臋ki SEO inwestujesz czas i zasoby w celu uzyskania d艂ugoterminowego wyniku.
  •   Oba maj膮 na celu zaj臋cie r贸偶nych miejsc na stronie wynik贸w wyszukiwania. Reklamy znajduj膮 si臋 u g贸ry strony, natomiast wyniki organiczne zajmuj膮 g艂贸wny obszar na 艣rodku ka偶dej strony wynik贸w.
  •   Odpowiadaj膮 one r贸偶nym cz臋艣ciom lejka konwersji. Og贸lnie rzecz bior膮c, strony, kt贸re chcesz pozycjonowa膰 za pomoc膮 SEO, zawieraj膮 wi臋cej informacji i staraj膮 si臋 przyci膮gn膮膰 u偶ytkownik贸w na wczesnych etapach zainteresowania. Natomiast SEM skupia si臋 bardziej na pozycjonowaniu stron docelowych. Poszukuje bardziej natychmiastowej konwersji, poniewa偶 jest skierowany do u偶ytkownik贸w gotowych do zakupu.

Korzy艣ci z po艂膮czenia SEO i SEM w Twojej strategii marketingowej

Korzy艣ci SEM marketingu id膮 ze sob膮 w parze. Je艣li zainwestujesz cz臋艣膰 swojego bud偶etu marketingowego w p艂atn膮 reklam臋, przyci膮gniesz wi臋cej os贸b do swojej witryny. R贸wnie偶 wi臋cej u偶ytkownik贸w udost臋pni Twoje tre艣ci w swoich sieciach spo艂eczno艣ciowych i innych witrynach, co na d艂u偶sz膮 met臋 b臋dzie mia艂o pozytywny wp艂yw na SEO.
  Poza tym marketing internetowy kt贸ry przeprowadzisz wed艂ug naszych wskaz贸wek pomaga „pomno偶y膰” klikni臋cia. Wed艂ug danych Google posiadanie reklamy i organicznego wyniku na najwy偶szym miejscu w tym samym czasie generuje o 50% wi臋cej klikni臋膰 (wliczaj膮c wizyty i potencjalne konwersje) ni偶 gdyby艣 by艂 pozycjonowany wy艂膮cznie w spos贸b organiczny.
 Dodatkowo pomaga dotrze膰 do klient贸w na r贸偶nych etapach 艣cie偶ki konwersji. Dzi臋ki SEO mo偶esz z艂apa膰 u偶ytkownik贸w, kt贸rzy zaczynaj膮 szuka膰 rozwi膮za艅 dla swoich potrzeb. P贸藕niej, gdy ci sami u偶ytkownicy wyszukuj膮 z zamiarem zakupu, mog膮 znale藕膰 p艂atn膮 reklam臋. W ten spos贸b te dwa obszary marketingu SEM nie przeszkadzaj膮 sobie nawzajem, lecz uzupe艂niaj膮 si臋.
  Marketing SEM pozwala zoptymalizowa膰 wysi艂ki. Na przyk艂ad, je艣li wykona艂e艣 badanie s艂贸w kluczowych, mo偶esz wykorzysta膰 to, czego si臋 nauczy艂e艣 w kampaniach SEM i SEO.
  Dobrze u艂o偶ony lejek reklamowy pomaga pomno偶y膰 Twoj膮 widoczno艣膰 w Internecie. Nawet je艣li ludzie nie klikaj膮, dwukrotne zobaczenie Twojej marki podczas wyszukiwania online zwi臋ksza pami臋膰 u偶ytkownika o Twojej marce i kojarzy j膮 z tym, czego potrzebuj膮.

Jak stworzy膰 po艂膮czon膮 strategi臋 SEM marketing krok po kroku

Jak wspomniano powy偶ej, po艂膮czenie SEO i SEM to strategia, kt贸ra pomaga w maksymalnym wykorzystaniu marketingu cyfrowego. Zobaczmy teraz, jak zastosowa膰 to w praktyce.

1. Zbadaj swoje s艂owa kluczowe

S艂owa kluczowe s膮 podstawowym filarem ka偶dej strategii SEM. Aby przeprowadzi膰 pe艂ne badanie, post臋puj zgodnie z t膮 metod膮.

  1.   Przeanalizuj obecn膮 sytuacj臋 swojej witryny i witryn konkurencji. Na jakie s艂owa pozycjonujesz?
  2.   Okre艣l osob臋 (osoby) kupuj膮cego (buyer persona). Skoncentruj si臋 na tym, jakie s膮 ich potrzeby i jak staraj膮 si臋 je rozwi膮za膰 poprzez wyszukiwanie w Internecie.
  3.   Szukaj og贸lnych s艂贸w kluczowych i burzy m贸zg贸w. W tym celu mo偶esz skorzysta膰 z narz臋dzi takich jak Google Keyword Planner, Ubersuggest, Moz czy SEMRush.
  4.   Wyszukaj s艂owa kluczowe na 鈥瀌艂ugi ogon鈥, kt贸re s膮 bardziej szczeg贸艂owe. Przejd藕 do narz臋dzi s艂贸w kluczowych wspomnianych powy偶ej, aby znale藕膰 has艂a odpowiadaj膮ce bardzo konkretnym potrzebom, kt贸re mo偶e zaspokoi膰 Twoja marka.
  5.   Uporz膮dkuj i sklasyfikuj list臋 s艂贸w kluczowych. Na koniec musisz przeanalizowa膰 list臋 wygenerowanych s艂贸w kluczowych i wdro偶y膰 te, kt贸re s膮 najbardziej odpowiednie dla Twojej marki, maj膮 wi臋ksz膮 liczb臋 wyszukiwa艅 i generuj膮 mniejsz膮 konkurencj臋.

2. Stw贸rz swoje kampanie SEM

Bior膮c pod uwag臋 ich potencja艂 do generowania natychmiastowych rezultat贸w, nale偶y zacz膮膰 od stworzenia kampanii SEM i pozostawi膰 inne aspekty marketingu SEM na kolejny krok.
Na tym etapie zdefiniuj kampanie, grupy reklam, s艂owa kluczowe i kreacje. B臋dziesz ich u偶ywa膰 w Google Ads, Bing Ads lub innych wyszukiwarkach.

3. Skorzystaj z pracy wykonanej dla SEO

Po uruchomieniu kampanii marketingowych SEM czas zacz膮膰 prac臋 nad organicznym pozycjonowaniem Twojej witryny. W tym celu musisz polega膰 na badaniach s艂贸w kluczowych, kt贸re przeprowadzili艣my wcze艣niej. Mo偶esz tak偶e wykorzysta膰 pierwsze wyniki swoich reklam, aby zorientowa膰 si臋, kt贸re tematy ciesz膮 si臋 wi臋kszym zainteresowaniem w艣r贸d odbiorc贸w.
Te informacje pomog膮 Ci stworzy膰 dobrze ukierunkowan膮 tre艣膰, kt贸ra odpowiada na potrzeby i wyszukiwania os贸b w Internecie. Pomo偶e Ci to zdoby膰 pozycje w wynikach wyszukiwania. Powiniene艣 r贸wnie偶 wdro偶y膰 SEO poza stron膮, takie jak budowanie link贸w, bardzo wa偶n膮 technik臋 SEM, aby poprawi膰 sw贸j autorytet i pozycjonowanie w internecie.

Czy kampania i dzia艂ania sem marketing s膮 dla Ciebie odpowiednie?

Tw贸j potencjalny klient mo偶e do Ciebie trafi膰 tylko je艣li strategia zapewni d艂ugofalowy wzrost i ruch na stronie. Tutaj musi by膰 wszystko starannie dograne, aby wy艣wietla膰 si臋 tylko tym kt贸rzy nas szukaj膮. W innym przypadku w google ads mo偶esz zostawi膰 maj膮tek. Nieodpowiednio dobrana fraza i nic z tego dobrego nie wyjdzie. Ale nasza us艂uga, czyli dzia艂ania SEO i reklama ppc s膮 odpowiednio nastawione na najlepszy rezultat.SEM ma ogromny potencja艂, aby pom贸c firmom szybko osi膮gn膮膰 ich cele i jest skalowalny. Jednak, aby Twoje kampanie odnios艂y sukces, najlepiej jest mie膰 ekspert贸w, kt贸rzy maj膮 du偶e do艣wiadczenie w pozycjonowaniu marek w Google. Je艣li chcesz wykorzysta膰 wszystkie zalety marketingu SEM dla Twojej marki, skontaktuj si臋 z nami!

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 555

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)