Powstanie i Misja UniqueSEO.pl
Jest to bardzo ciekawa historia…
Wszystko zaczęło się w 2015 roku, kiedy wygenerowałem 11,9 milionów dla firmy z branży odszkodowawczej, tworząc system sprzedaży w ramach struktury.
Wiedziałem już, że marketing, sprzedaż i reklama to jest to co chcę robić.
Rozwijając firmę zacząłem wtedy od SEO.
Pozycjonowanie stron w 2015 i 2016 roku wyglądało zupełnie inaczej. Zapewniało zdecydowanie szybsze rezultaty, lecz z biegiem czasu dostawaliśmy sporo zapytań o kampanie płatne Google Ads (dawne AdWords) i Social Media (w tamtym czasie głównie Facebook).
Określa się to mianem performance marketingu, czyli działania były ukierunkowane głównie na efektywność.
Klasycznie stawialiśmy na jak najniższy:
- CPS (cost per sale, czyli koszt sprzedaży), lub
- CPL (cost per lead, czyli koszt pozyskanego kontaktu)
Do momentu aktualizacji prywatności, którą zapoczątkował iOS (Apple) i dalej przeglądarki internetowe, które zaczęły wycofywać pliki cookies, wszystko szło gładko. Obserwowaliśmy:
Pozytywny wzrost.
Marketing wychodzący, czyli reklamy dawały doskonałe rezultaty i pozwalały na bardzo skuteczny remarketing.
Niestety zmiany w prywatności wszystko pokrzyżowały.
Jeśli jesteś w biznesie wystarczająco długo to spójrz teraz na swoje konta reklamowe, przejrzyj historię i zobacz jak wzrosły koszty konwersji, czy nawet kliknięć.
Performance marketing przestał działać tak dobrze.
Zmuszeni byliśmy wdrożyć dla swoich klientów totalnie nowe podejście, które zakładało strategie inbound.
Zobacz czym się różnią podstawowe podejścia marketingowe:
Inbound marketing = inni przychodzą do nas, szukają pewnych rozwiązań i sami się zgłaszają
Outbound marketing = to my za pomocą reklamy usiłujemy przekonać innych, że powinni kupić to co oferujemy
Więc wnioski były proste.
Performance i strategie outbound działają coraz gorzej, więc musimy zacząć budować u naszych klientów pozycję numer 1, czyli lidera w branży.
Tak, aby to oni byli kojarzeni z rozwiązaniem, a ich klienci aby nie musieli trafiać do nich tylko z reklam płatnych, tylko zapamiętywali markę. Co w konsekwencji prowadzi do tego, że następnym razem odwiedzają od razu ich sklep internetowy, lub stronę i nie muszą szukać tego w Google, lub Social Mediach.
Z tych działań powstał Performance Branding, często określany jako Demand Generation.
Czyli generowanie popytu.
Widzisz już czym różni się nasze podejście. W czasach kiedy remarketing i śledzenie stają się coraz trudniejsze, musisz kreować popyt na swoje usługi/produkty.
W biznesie zawsze wygrywa ten do kogo klienci chętniej przychodzą.
Co was odróżnia?
Nasze podejście do marketingu to performance branding. Łączymy dwie najlepsze dziedziny, czyli:
-performance marketing i direct response, czyli orientacja na wyniki (CPL, CPS, LTV i inne metryki, abyś sprzedawał dużo i tanim kosztem)
-branding, budowanie marki, ułatwia to kupowanie ludziom od Ciebie i kreuje na numer 1 w branży.
Dlaczego właśnie tak?
Od momentu wprowadzenia ograniczeń z powodu prywatności i śledzenia w internecie za pomocą plików cookies, systemy reklamowe jak m.in. Google czy Facebook mają problemy z dokładnym raportowaniem wyników i kierowaniem reklam.
Czyli aspekt nastawiony na „czysty wynik” nie działa tak dobrze jak kiedyś. Z tego powodu trzeba dodać jeszcze element brandingu, tak aby ludzie Ciebie kojarzyli od razu kiedy chcą kupić produkt z Twojej branży i zamiast kupować ponownie bo zobaczyli Twoją reklamę to zależy nam żeby Ciebie pamiętali i od razu wpisywali adres Twojego sklepu w przeglądarkę.
Chcesz być powiadamiany o nowościach?
Pozostańmy w kontakcie:
PS. 1.
Skontaktuj się z nami: kontakt
PS. 2.
Sprawdź nasz: Program Partnerski