Powstanie i Misja UniqueSEO.pl
Jest to bardzo ciekawa historia…
Wszystko zaczęło się w 2015 roku, kiedy wygenerowałem 11,9 milionów dla firmy z branży odszkodowawczej, tworząc system sprzedaży w ramach struktury.
Wiedziałem już, że marketing, sprzedaż i reklama to jest to co chcę robić.
Rozwijając firmę zacząłem wtedy od SEO.
![O nas: Historia i Wartości UniqueSEO 1 miliony ze sprzedaży i marketingu](https://uniqueseo.pl/wp-content/uploads/2022/09/miliony-ze-sprzedazy-i-marketingu.jpg)
![O nas: Historia i Wartości UniqueSEO 2 Kurs facebook ads](https://uniqueseo.pl/wp-content/uploads/2022/02/Kurs-facebook-ads-reklamy.jpg)
![O nas: Historia i Wartości UniqueSEO 3 diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO](https://uniqueseo.pl/wp-content/uploads/2022/09/diagram-marketingowy-jak-budowac-swiadomosc-za-pomoca-reklam-social-media-Google-Ads-i-SEO.png)
Pozycjonowanie stron w 2015 i 2016 roku wyglądało zupełnie inaczej. Zapewniało zdecydowanie szybsze rezultaty, lecz z biegiem czasu dostawaliśmy sporo zapytań o kampanie płatne Google Ads (dawne AdWords) i Social Media (w tamtym czasie głównie Facebook).
Określa się to mianem performance marketingu, czyli działania były ukierunkowane głównie na efektywność.
Klasycznie stawialiśmy na jak najniższy:
- CPS (cost per sale, czyli koszt sprzedaży), lub
- CPL (cost per lead, czyli koszt pozyskanego kontaktu)
Do momentu aktualizacji prywatności, którą zapoczątkował iOS (Apple) i dalej przeglądarki internetowe, które zaczęły wycofywać pliki cookies, wszystko szło gładko. Obserwowaliśmy:
Pozytywny wzrost.
Marketing wychodzący, czyli reklamy dawały doskonałe rezultaty i pozwalały na bardzo skuteczny remarketing.
Niestety zmiany w prywatności wszystko pokrzyżowały.
Jeśli jesteś w biznesie wystarczająco długo to spójrz teraz na swoje konta reklamowe, przejrzyj historię i zobacz jak wzrosły koszty konwersji, czy nawet kliknięć.
Performance marketing przestał działać tak dobrze.
Zmuszeni byliśmy wdrożyć dla swoich klientów totalnie nowe podejście, które zakładało strategie inbound.
![O nas: Historia i Wartości UniqueSEO 4 Kurs facebook ads](https://uniqueseo.pl/wp-content/uploads/2022/02/Kurs-facebook-ads-fb.jpg)
![O nas: Historia i Wartości UniqueSEO 5 O nas: Historia i Wartości UniqueSEO 1](https://uniqueseo.pl/wp-content/uploads/2022/09/750x500-a.jpg)
![O nas: Historia i Wartości UniqueSEO 6 Opisy kategorii seo](https://uniqueseo.pl/wp-content/uploads/2022/04/Opisy-kategorii-seo.png)
Zobacz czym się różnią podstawowe podejścia marketingowe:
Inbound marketing = inni przychodzą do nas, szukają pewnych rozwiązań i sami się zgłaszają
Outbound marketing = to my za pomocą reklamy usiłujemy przekonać innych, że powinni kupić to co oferujemy
Więc wnioski były proste.
Performance i strategie outbound działają coraz gorzej, więc musimy zacząć budować u naszych klientów pozycję numer 1, czyli lidera w branży.
Tak, aby to oni byli kojarzeni z rozwiązaniem, a ich klienci aby nie musieli trafiać do nich tylko z reklam płatnych, tylko zapamiętywali markę. Co w konsekwencji prowadzi do tego, że następnym razem odwiedzają od razu ich sklep internetowy, lub stronę i nie muszą szukać tego w Google, lub Social Mediach.
Z tych działań powstał Performance Branding, często określany jako Demand Generation.
Czyli generowanie popytu.
Widzisz już czym różni się nasze podejście. W czasach kiedy remarketing i śledzenie stają się coraz trudniejsze, musisz kreować popyt na swoje usługi/produkty.
W biznesie zawsze wygrywa ten do kogo klienci chętniej przychodzą.
Co was odróżnia?
Nasze podejście do marketingu to performance branding. Łączymy dwie najlepsze dziedziny, czyli:
-performance marketing i direct response, czyli orientacja na wyniki (CPL, CPS, LTV i inne metryki, abyś sprzedawał dużo i tanim kosztem)
-branding, budowanie marki, ułatwia to kupowanie ludziom od Ciebie i kreuje na numer 1 w branży.
Dlaczego właśnie tak?
Od momentu wprowadzenia ograniczeń z powodu prywatności i śledzenia w internecie za pomocą plików cookies, systemy reklamowe jak m.in. Google czy Facebook mają problemy z dokładnym raportowaniem wyników i kierowaniem reklam.
Czyli aspekt nastawiony na „czysty wynik” nie działa tak dobrze jak kiedyś. Z tego powodu trzeba dodać jeszcze element brandingu, tak aby ludzie Ciebie kojarzyli od razu kiedy chcą kupić produkt z Twojej branży i zamiast kupować ponownie bo zobaczyli Twoją reklamę to zależy nam żeby Ciebie pamiętali i od razu wpisywali adres Twojego sklepu w przeglądarkę.
Chcesz być powiadamiany o nowościach?
Pozostańmy w kontakcie:
PS. 1.
Skontaktuj się z nami: kontakt
PS. 2.
Sprawdź nasz: Program Partnerski