Optymalizacja stron pod SEO i konwersje (e-commerce, a tak偶e us艂ugi)

Jak pisa膰 ciekawe opowiadania
Ciekawe tre艣ci, czyli jak utrzyma膰 uwag臋 odbiorcy na Twojej reklamie czy w sklepie ecommerce
26 kwietnia, 2022
Web design
Web design – Projektowanie Stron Www (interfejs u偶ytkownika i szata graficzna)
27 kwietnia, 2022
Optymalizacja sklepu internetowego
Optymalizacja sklepu internetowego

Optymalizacja stron pod SEO i konwersje

W 2020 roku pandemia zmusi艂a konsument贸w aby przeszli z formy robienia zakup贸w offline na zakupy online. Rynek eCommerce odnotuje ci膮g艂y wzrost i b臋dzie tak w nadchodz膮cych latach. W d艂u偶szej perspektywie przewiduje si臋, 偶e handel elektroniczny wzro艣nie o ponad 10%.

Ale teraz, gdy coraz wi臋cej konsument贸w zwraca si臋 w stron臋 handlu elektronicznego, konkurencja biznesowa staje si臋 bardziej zaciek艂a.

Co to znaczy?

Musisz wyr贸偶ni膰 si臋 z t艂umu i przyci膮gn膮膰 uwag臋 odwiedzaj膮cych w ci膮gu kilku sekund od wej艣cia na Twoj膮 witryn臋. Najcz臋艣ciej jest to strona g艂贸wna. Musisz si臋 upewni膰, 偶e Twoja strona g艂贸wna przyci膮ga i konwertuje odwiedzaj膮cych.

Ale sk膮d masz wiedzie膰 co przyci膮gnie i zwi臋kszy konwersje Twojej grupy docelowej?

Dwa s艂owa: ci膮g艂e eksperymentowanie.

Mo偶esz przeprowadzi膰 testy A/B tre艣ci, obrazk贸w, nawigacji, projektu, formularzach i wezwaniach do dzia艂ania, aby Twoja strona www by艂a najlepsz膮 wersj膮 samej siebie.

Oczywi艣cie nie traktuj tego jak koniec tematu optymalizacji stron, tak 偶e odnosimy si臋 tylko do strony g艂贸wnej. Musisz mie膰 szersze spojrzenie i stosuj poni偶sze wskaz贸wki do ka偶dej podstrony i karty produktu ecommerce.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Po co skupia膰 si臋 na optymalizacji strony g艂贸wnej i podstron?

Wystarczy 9 sekund, aby kto艣 wyrobi艂 sobie opini臋 o Twojej witrynie. W tak kr贸tkim czasie odwiedzaj膮cy zdecyduj膮, czy zostan膮, czy raczej odejd膮. Strony internetowe s膮 szybko oceniane, dlatego wa偶ne jest, aby od razu zrobi膰 dobre wra偶enie.

Ponadto strona g艂贸wna wp艂ywa na wszystkie aspekty strategii marketingowej: ruch w witrynie, rankingi w wyszukiwarkach, konwersje, liczby sprzeda偶y i wiele, wiele wi臋cej.

Wi臋c je艣li jeste艣 gotowy, aby zrobi膰 to dobrze i stworzy膰 stron臋 g艂贸wn膮, z kt贸rej nikt nie odejdzie i nie zacznie szuka膰 u konkurencji to mamy co艣 dla Ciebie. W tym artykule poka偶emy, jak zoptymalizowa膰 swoj膮 stron臋 g艂贸wn膮, aby odnie艣膰 sukces, oraz om贸wimy, jak i dlaczego przeprowadza膰 testy A/B, aby upewni膰 si臋, 偶e to, co pr贸bujesz, w rzeczywisto艣ci dzia艂a.

Optymalizacja stron internetowych

Przyjrzyjmy si臋 najwa偶niejszym krokom, kt贸re mo偶esz wykona膰, aby zoptymalizowa膰 stron臋 internetow膮, kt贸ra konwertuje.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Optymalizacja SEO

Uzyskaj przewag臋 w dzia艂aniach SEO, pracuj膮c na swojej stronie. Chcesz, aby Twoja strona g艂贸wna by艂a zoptymalizowana pod k膮tem wyszukiwarek i u偶ytkownik贸w (UX i user search intent).

Gdy odwiedzaj膮cy skanuje wzrokiem Twoj膮 witryn臋, powinien by膰 w stanie zobaczy膰, kim jeste艣, dlaczego powinien od Ciebie kupowa膰, co sprzedajesz i jak znale藕膰 produkty 鈥 wszystko na pierwszy rzut oka.

Gdy robot indeksuj膮cy wyszukiwarek wchodzi na Twoj膮 stron臋 g艂贸wn膮, musi pobra膰 informacje o Twojej firmie, jej produktach i adresie.

Oto jak mo偶esz zaspokoi膰 obie te potrzeby:

Najwa偶niejsze informacje umie艣膰 w cz臋艣ci ekranu „above the fold”

Tre艣膰 na Twojej stronie g艂贸wnej, kt贸ra znajduje si臋 鈥瀢 cz臋艣ci strony widocznej na ekranie鈥, jest widoczna, zanim kto艣 przewinie w d贸艂. Tre艣膰 u g贸ry strony b臋dzie podstaw膮 pierwszego wra偶enia u偶ytkownika, wi臋c musi by膰 dobra. Umieszczenie niew艂a艣ciwej tre艣ci w cz臋艣ci strony widocznej na ekranie mo偶e spowodowa膰 wysoki wsp贸艂czynnik odrzuce艅 oraz utrat臋 klient贸w i przychod贸w.

Oto, co powiniene艣 mie膰 u g贸ry strony: branding i logo, informacje kontaktowe, nawigacja i pasek wyszukiwania, aktualne promocje, koszyk i wezwania do dzia艂ania.

optymalizacja seo white hat

Zoptymalizuj tag tytu艂u strony g艂贸wnej, opis meta i obrazy

Po艣wi臋cenie czasu na optymalizacj臋 tagu tytu艂u strony g艂贸wnej i metaopisu to dwie dobre rzeczy dla Twojej witryny. Aktualizujesz w ten spos贸b sw贸j fragment na stronie wynik贸w wyszukiwania (SERP) i komunikujesz wyszukuj膮cym ludziom, co promuje Twoja witryna.

Znacznik tytu艂u powinien mie膰 oko艂o 60 znak贸w i zawiera膰 s艂owo kluczowe (fraza), nazw臋 marki oraz lokalizacj臋 (je艣li to konieczne). Rozwa偶 u偶ycie s艂贸w, kt贸re przyci膮gn膮 uwag臋, takich jak bezp艂atna wysy艂ka, wyprzeda偶, gwarancja zwrotu pieni臋dzy i bezp艂atne zwroty.

Nie zapomnij te偶 o optymalizacji obraz贸w. Obrazy s膮 niezb臋dne w witrynie e-commerce, poniewa偶 potencjalni klienci chc膮 zobaczy膰, co kupuj膮. Ale obrazy na Twojej stronie g艂贸wnej mog膮 spowolni膰 szybko艣膰 Twojej witryny, co odstrasza klient贸w. Co wi臋cej, obrazy, kt贸re nie s膮 zoptymalizowane, nie pomagaj膮 w dzia艂aniach SEO.

Mo偶esz zapobiec tym problemom, zmieniaj膮c rozmiar obraz贸w; spraw, aby mia艂y rzeczywisty rozmiar, jaki ma si臋 wy艣wietla膰. Zmiana rozmiaru obraz贸w zmniejszy rozmiar pliku i przyspieszy 艂adowanie strony internetowej.

Nast臋pnie dodaj tekst ALT.

Tekst ALT powinien opisywa膰, co znajduje si臋 na obrazku, co pomaga robotom wyszukiwarek. Jest to tak偶e czynnik rankingowy google. Mo偶esz r贸wnie偶 doda膰 podpis pod obrazem, kt贸ry zawiera opis tego, co si臋 na nim znajduje oraz wszelkie dodatkowe informacje pomocne dla u偶ytkownik贸w.

optymalizacja google obraz贸w alt

Niestety, nie mo偶esz wykona膰 tradycyjnych test贸w dzielonych (Split test A/B) na dzia艂aniach SEO. Na ranking witryny wp艂ywa kilka czynnik贸w i niemo偶liwe by艂oby posiadanie dw贸ch identycznych witryn do testu A/B. Jednak nadal mo偶esz testowa膰 i mierzy膰 SEO swojej strony g艂贸wnej.

Na przyk艂ad zmierz ruch w witrynie i konwersje stron przez pewien czas. Nast臋pnie wprowad藕 zmian臋, kt贸r膮 chcesz przetestowa膰, na przyk艂ad zaktualizuj zawarto艣膰 meta. Nast臋pnie zmierz ruch w witrynie i konwersje stron przez taki sam czas jak wcze艣niej. Czy by艂a jaka艣 r贸偶nica? Uruchom ten test dwa, trzy razy i por贸wnaj dane.

Mo偶esz mierzy膰 ROI z dzia艂a艅 SEO, 艣ledz膮c brandowe i niebrandowe s艂owa kluczowe, 艂膮cz膮c je z przychodami.

Testowanie dzia艂a艅 SEO jest bardziej skomplikowane ni偶 tradycyjne testy dzielone, ale mo偶na to zrobi膰. Chodzi o testowanie jednego elementu na raz i stworzenie jak najbardziej stabilnego 艣rodowiska.

Uwzgl臋dnij podstawowe wezwania do dzia艂ania.

Wierz lub nie, ale ludzie chc膮 by im powiedziano, co maj膮 robi膰. U偶ywaj wezwa艅 do dzia艂ania (CTA), aby kierowa膰 odwiedzaj膮cych, tam gdzie maj膮 si臋 uda膰. Skuteczne CTA mog膮 pom贸c u偶ytkownikom lepiej porusza膰 si臋 po Twojej witrynie i zwi臋kszy膰 liczb臋 konwersji.

Zadaj sobie pytanie: Jakie rodzaje CTA s膮 odpowiednie dla Twojej grupy docelowej? Testy A/B mog膮 zaw臋zi膰 Twoje opcje. Niekt贸re popularne CTA to 鈥瀂aplanuj trial鈥, „zacznij demo”, 鈥濺ozpocznij bezp艂atny okres pr贸bny鈥, 鈥濪owiedz si臋 wi臋cej鈥 lub 鈥濳up teraz鈥.

optymalizacja seo strony

Og贸lnie rzecz bior膮c, wezwania do dzia艂ania powinny zawiera膰 czasowniki, aby zach臋ci膰 odwiedzaj膮cego do wykonania ruchu. Prostota jest dobr膮 praktyczn膮 zasad膮, ale mo偶esz spr贸bowa膰 dodawa膰 i usuwa膰 s艂owa w te艣cie dzielonym A/B/X, aby zobaczy膰, kt贸re sprawdzaj膮 si臋 lepiej.

Kolor przycisku CTA r贸wnie偶 ma znaczenie. Wiele firm u偶ywa koloru, kt贸ry wyr贸偶nia si臋 z palety kolor贸w ich marki i zawiera przestrze艅 w innym kolorze wok贸艂 przycisku, aby przyci膮gn膮膰 uwag臋 do CTA.

Nale偶y r贸wnie偶 wzi膮膰 pod uwag臋 lokalizacj臋 CTA. Wiele wezwa艅 do dzia艂ania znajduje si臋 na dole sekcji tekstu. By膰 mo偶e lepiej sprawdzi艂by si臋 w 艣rodku tekstu lub w cz臋艣ci strony widocznej na ekranie. Mo偶esz te偶 przetestowa膰, co dzia艂a lepiej 鈥 jedno czy wielokrotne wezwanie do dzia艂ania?

Twoja strona g艂贸wna powinna zawiera膰 g艂贸wne i dodatkowe wezwania do dzia艂ania, aby odwiedzaj膮cy wiedzieli, co dalej. Te wezwania do dzia艂ania powinny prowadzi膰 u偶ytkownik贸w krok po kroku przez 艣cie偶k臋 kupuj膮cego.

Pomy艣l o do艣wiadczeniach mobilnych

Wi臋cej kupuj膮cych wchodzi w interakcj臋 z markami z urz膮dze艅 mobilnych, w tym smartfon贸w i tablet贸w ni偶 na komputerach.

Aby dotrze膰 do klient贸w korzystaj膮cych z urz膮dze艅 mobilnych, musisz postawi膰 na wygod臋 korzystania ze smartfon贸w. Priorytetowe korzystanie z urz膮dze艅 mobilnych oznacza, 偶e 鈥嬧媢偶ytkownik powinien 艂atwo przegl膮da膰 i porusza膰 si臋 po Twojej stronie g艂贸wnej z urz膮dzenia mobilnego. Unikaj skomplikowanych projekt贸w, kt贸re b臋d膮 tylko przeszkadza膰.

Witryna internetowa ogl膮dana na urz膮dzeniu mobilnym powinna by膰 r贸wnie dobra, a nawet lepsza ni偶 witryna na komputery stacjonarne.

Chocia偶 korzystanie z urz膮dzenia mobilnego do przegl膮dania stron internetowych i robienia zakup贸w ro艣nie, wci膮偶 odsetek ten jest stosunkowo ma艂y, ale wci膮偶 ro艣nie. Jeste艣my jeszcze w trendzie gdzie osoby widz膮 reklam臋 na telefonie, a kupuj膮 ju偶 „na spokojnie” w domu z komputera (szybko to si臋 zmienia).

W rezultacie praktyki powoduj膮ce konwersj臋 u偶ytkownik贸w mobilnych nie s膮 tak powszechnie znane, jak w przypadku dzia艂a艅 na komputerach stacjonarnych.

optymalizacja strony

W przypadku witryn mobilnych testy A/B maj膮 o wiele wi臋ksze znaczenie. Jednak testy A/B dla urz膮dze艅 mobilnych nie s膮 tak jednoznaczne, jak dla komputer贸w stacjonarnych, poniewa偶 kupuj膮cy mog膮 u偶ywa膰 urz膮dzenia mobilnego jako punktu styku w swojej podr贸偶y zakupowej.

Na przyk艂ad to o czym wspomnia艂em przed chwil膮: klienci mog膮 zobaczy膰 co艣, co chc膮 kupi膰 na urz膮dzeniu mobilnym, ale zaloguj膮 si臋 na komputerze, aby doko艅czy膰 zakup. Ty zobaczysz konwersj臋 na komputerze.

Zanim rozpoczniesz jakiekolwiek testy w swojej witrynie mobilnej, upewnij si臋, 偶e rozumiesz, w jaki spos贸b Twoi klienci korzystaj膮 z urz膮dze艅 mobilnych. Stamt膮d mo偶esz testowa膰 poszczeg贸lne elementy swojej witryny mobilnej lub aplikacji, tak jak w wersji na komputery.

Hamburger menu w prawym g贸rnym rogu to klasyczna taktyka optymalizacji mobilnej strony. Pozwala u偶ytkownikom zobaczy膰 ca艂膮 stron臋 g艂贸wn膮 i zobaczy膰 pe艂n膮 nawigacj臋 podczas przegl膮dania witryny. Dodatkowo przyciski CTA s膮 du偶e i 艂atwe do klikni臋cia.

Podaj dane kontaktowe

U偶ytkownicy staj膮 si臋 coraz bardziej 艣wiadomi fa艂szywych stron internetowych i pr贸b phishingu, przez co zwracaj膮 uwag臋 je艣li jest co艣 podejrzanego na stronie. Jedn膮 z rzeczy, kt贸re mo偶esz zapewni膰 odwiedzaj膮cym aby ich uspokoi膰 i pokaza膰 偶e jeste艣 prawdziw膮 firm膮, jest wy艣wietlanie informacji kontaktowych.

Wy艣wietlanie informacji kontaktowych nie tylko pomaga budowa膰 zaufanie, ale mo偶e r贸wnie偶 zapewni膰 lepsze wra偶enia u偶ytkownika, gdy kto艣 musi si臋 z Tob膮 skontaktowa膰. R贸偶ni klienci preferuj膮 okre艣lone metody kontaktu, wi臋c zostaw jak najwi臋cej opcji, w tym kana艂y medi贸w spo艂eczno艣ciowych, numery telefon贸w, adresy e-mail itp.

Oferuj spersonalizowane wra偶enia

Dzisiejszy klient oczekuje spersonalizowanych rekomendacji zakupowych od e-commerce. Wykorzystaj histori臋 zakup贸w i przegl膮dania klienta, aby pokaza膰 mu przedmioty, kt贸re mog膮 go zainteresowa膰.

Mo偶esz tak偶e przypomina膰 klientom o przedmiotach z porzuconych koszyk贸w i sprzedawa膰 produkty uzupe艂niaj膮ce z przedmiot贸w, kt贸re kupili w przesz艂o艣ci. Na przyk艂ad je艣li masz sklep dla zwierz膮t i kto艣 kupi艂 karm臋 to za jaki艣 czas b臋dzie znowu jej potrzebowa艂. Mo偶esz tak偶e pokaza膰 przedmioty powi膮zane z rzeczami, kt贸re ogl膮dali.

Spersonalizowane do艣wiadczenie zakupowe mo偶e prowadzi膰 do dodatkowych zakup贸w, ale mo偶e r贸wnie偶 zwi臋kszy膰 warto艣膰 偶yciow膮 klienta i jego zaanga偶owanie. Klienci zadowoleni ze swojego do艣wiadczenia w Twoim sklepie to wi臋ksza szansa, 偶e wr贸c膮 cz臋艣ciej i po wi臋cej.

Nie zapomnij r贸wnie偶 o personalizacji do艣wiadczenia klienta za pomoc膮 czatu na 偶ywo. Wielu Twoich klient贸w chce uzyska膰 szczeg贸艂owe informacje na temat produkt贸w, kt贸rych zakup rozwa偶aj膮.

Liczne badania wskazuj膮, 偶e sklepy e-Commerce z czatem na 偶ywo maj膮 nawet 21-43% wzrost wsp贸艂czynnik贸w konwersji. Rozmawiaj z odwiedzaj膮cymi Twoj膮 witryn臋 w czasie rzeczywistym, aby poleca膰 najlepsze produkty, sprzedawa膰 wi臋cej, zwi臋ksza膰 艣redni膮 warto艣膰 zam贸wienia i sprawi膰, by zakochali si臋 w Twojej obs艂udze klienta, aby nadal wracali!

Wyr贸偶nij swoje najlepsze produkty

Mimo 偶e wi臋kszo艣膰 Twoich produkt贸w b臋dzie znajdowa膰 si臋 na wewn臋trznych stronach produkt贸w, mo偶esz pochwali膰 si臋 najlepszymi produktami bezpo艣rednio na stronie g艂贸wnej. Prezentowanie najlepszych produkt贸w daje klientom natychmiastowe wyobra偶enie o tym, co kupi膰.

Z biegiem czasu mo偶esz przetestowa膰, kt贸re produkty najlepiej radz膮 sobie na stronie g艂贸wnej. Mo偶esz tak偶e spr贸bowa膰 wy艣wietli膰 bestsellery, artyku艂y sezonowe lub nowe produkty na stronie g艂贸wnej.

Zademonstruj bezpiecze艅stwo witryny

Hakowanie i kradzie偶 to偶samo艣ci staj膮 si臋 coraz bardziej powszechne, a kupuj膮cy online chc膮 mie膰 pewno艣膰, 偶e ich informacje b臋d膮 bezpieczne. Je艣li mo偶esz pokaza膰 odwiedzaj膮cym, 偶e Twoja witryna jest bezpieczna, zwi臋kszysz prawdopodobie艅stwo konwersji klient贸w.

Wy艣wietlaj na swojej stronie g艂贸wnej powszechnie uznawane symbole i ikony zaufania. Mo偶esz po艂膮czy膰 te symbole z dostawc膮 zabezpiecze艅. Mo偶na je umie艣ci膰 w stopce.

Je艣li jeszcze nie masz „zielonej k艂贸dki” to musisz uzyska膰 certyfikat Secure Socket Layer (SSL). W przeciwnym razie przegl膮darka oznaczy Twoj膮 witryn臋 jako 鈥瀗iezabezpieczon膮鈥 i cz臋sto nawet nie wy艣wietli Twojej stony.

Ka偶da oznaka niezabezpieczonej strony internetowej robi z艂e pierwsze wra偶enie, kt贸re zniech臋ca wiele os贸b. Nikt nie chce przekazywa膰 informacji o p艂atno艣ci do niezabezpieczonej witryny. Zdob膮d藕 certyfikat SSL i zapewnij klient贸w, 偶e ich dane s膮 bezpieczne w Twojej witrynie.

Wyprzeda偶

Ka偶dy kocha wyprzeda偶 i dobrze jest wy艣wietla膰 aktualne promocje na swojej stronie g艂贸wnej. Mo偶esz r贸wnie偶 mie膰 wyra藕nie zaznaczon膮 i 艂atwo dost臋pn膮 sekcj臋 wyprzeda偶y na swojej stronie internetowej.

Na przyk艂ad mo偶esz promowa膰 sezonowe wyprzeda偶e na swojej stronie g艂贸wnej i mie膰 sta艂膮 sekcj臋 w nawigacji witryny. Nazwij j膮 jak chce: promocje, rabaty, wyprzeda偶…

Optymalizacji strony g艂贸wnej, podstron i stron kategorii

Teraz, gdy wiesz ju偶 偶e rzeczy do zrobienia jest ca艂kiem sporo, to aby zoptymalizowa膰 swoj膮 stron臋 pod seo i konwersje, mo偶esz zacz膮膰 wprowadza膰 zmiany. Oto jak zacz膮膰:

Przeprowad藕 audyt

Niezale偶nie od tego, jaki jest projekt, zawsze najlepiej jest spojrze膰 na obecn膮 sytuacj臋 i stamt膮d j膮 oceni膰. Je艣li chodzi o stron臋 internetow膮, audyt to doskona艂e miejsce na rozpocz臋cie.

Audyt seo i audyt konwersji pomagaj膮 spojrze膰 na sprawy z perspektywy klienta. To metodyczny spos贸b na obiektywne spojrzenie na swoj膮 witryn臋 i wprowadzanie ulepsze艅 w celu rozwoju firmy.

Audyt mo偶e obejmowa膰 kilka r贸偶nych obszar贸w Twojej firmy, w tym mi臋dzy innymi tre艣膰, SEO, optymalizacj臋 wsp贸艂czynnika konwersji, wydajno艣膰 witryny i analiz臋 platformy eCommerce.

Im wi臋cej temat贸w zdecydujesz si臋 zbada膰 w audycie, tym wi臋cej wynik贸w prawdopodobnie odkryjesz. Mo偶esz wykona膰 ca艂y audyt na raz, podzieli膰 go na cz臋艣ci i stworzy膰 harmonogram audytu.

Zr贸b list臋 kontroln膮 do audytu. Oto niekt贸re z przedmiot贸w, kt贸re powiniene艣 w nim umie艣ci膰:

  • Jaka jest pr臋dko艣膰 艂adowania strony?
  • Czy wszystkie strony i obrazy 艂aduj膮 si臋 poprawnie?
  • Czy nawigacja dzia艂a na wszystkich urz膮dzeniach?
  • Czy wszystkie linki prowadz膮 do w艂a艣ciwego miejsca docelowego?
  • Czy ca艂a tre艣膰 jest aktualna?
  • Czy strona 艂aduje si臋 i dzia艂a w r贸偶nych przegl膮darkach?
  • Czy s膮 jakie艣 b艂臋dy gramatyczne lub ortograficzne?
  • Czy przekierowania 301 zosta艂y odpowiednio zaimplementowane?
  • Jak wygl膮da Twoja strona b艂臋du 404?
  • Czy strony produkt贸w maj膮 ma艂o tre艣ci (thin content)?
  • Czy wyniki wyszukiwania zapyta艅 w witrynie s膮 prawid艂owe?
  • Czy podczas przegl膮dania wy艣wietlaj膮 si臋 odpowiednie powi膮zane produkty?
  • Czy masz zoptymalizowany system linkowania wewn臋trznego?
  • Czy wiadomo艣ci odno艣nie porzuconych koszyk贸w dzia艂aj膮 poprawnie?
  • Czy zdj臋cia produkt贸w s膮 wysokiej jako艣ci?
  • Czy zesp贸艂 obs艂ugi klienta skutecznie rozwi膮zuje problem?
  • Ile czasu zajmuje Twojemu zespo艂owi odpowied藕 na pytanie klienta?

Po zako艅czeniu audytu i zanotowaniu wynik贸w mo偶esz ustali膰 priorytety, kt贸re nale偶y naprawi膰 i zaktualizowa膰.

Najlepiej by艂oby, gdyby audyty sta艂y si臋 sta艂ym elementem strategii marketingowej. 艁atwo jest przesta膰 aktualizowa膰 swoj膮 witryn臋 poza dodawaniem nowych produkt贸w lub dodawaniem nowych tre艣ci do bloga. Je艣li wejdziesz w rutyn臋 i b臋dziesz wykonywa膰 audyt regularnie, prawdopodobnie naprawisz problemy, zanim stan膮 si臋 zbyt powa偶ne i zatrzymaj膮 sprzeda偶.

Okre艣l strategie, kt贸re mo偶esz wdro偶y膰

Na horyzoncie zawsze b臋d膮 pojawia膰 si臋 najnowsze trendy i strategie i to w ka偶dej bran偶y. Kiedy pojawi膮 si臋 te nowe pomys艂y, b臋dziesz musia艂 zdecydowa膰, czy s膮 one odpowiednie dla Twojej firmy.

Nie ka偶dy pomys艂 jest wart wdro偶enia, poniewa偶 nie pasuje do Twoich odbiorc贸w. Inne pomys艂y mog膮 by膰 艣wietne, ale zbyt drogie do prawid艂owego zaimplementowania.

Oto, jak mo偶esz oceni膰 strategie, kt贸re pojawi膮 si臋 na Twojej drodze:

Miej oko na influencer贸w bran偶owych i zaufane publikacje

B膮d藕 na bie偶膮co z nowo艣ciami bran偶owymi w swoim konkretnym segmencie rynku. Bycie na bie偶膮co z istotnymi informacjami pomo偶e Ci zobaczy膰 szerszy obraz i spos贸b, w jaki strategia dzia艂a dla innej firmy.

Sp贸jrz na liczby

Zwr贸膰 uwag臋 na badania i raporty bran偶owe. Co m贸wi膮 liczby?

Kontynuuj zbieranie i analizowanie danych

Ty najlepiej znasz swoich klient贸w. Uwa偶ne obserwowanie danych z interakcji klient贸w z Twoj膮 mark膮 pomo偶e Ci oceni膰, czy strategia jest odpowiednia dla Twojej firmy.

艢led藕 trendy wyszukiwa艅

Czy jeste艣 na bie偶膮co z algorytmami wyszukiwarki Google i co mo偶esz zrobi膰, aby zwi臋kszy膰 ruch organiczny? Pami臋taj, 偶e posty na blogu generuj膮 najwi臋kszy ruch i przyci膮gaj膮 u偶ytkownik贸w do stron Twoich produkt贸w. Musisz nauczy膰 si臋, jak rozpocz膮膰 blog we w艂a艣ciwy spos贸b, stosuj膮c skuteczne taktyki tj. optymalizacja stron pod seo, content marketingu i budowania link贸w.

Uzyskaj opinie klient贸w

Zbieranie opinii i feedback z interakcji z obs艂ug膮 klienta mo偶e da膰 kolejny zestaw spostrze偶e艅, kt贸rych dane nie mog膮.

Sp贸jrz na swoich konkurent贸w

Je艣li Twoja konkurencja wypr贸bowa艂a ostatnio now膮 strategi臋, czy to dzia艂a dla nich? Jak inaczej zrealizowa艂by艣 ten pomys艂?

Testuj, testuj i jeszcze raz testuj

Gdy ocenisz strategi臋 i zdecydujesz si臋 j膮 wdro偶y膰, b臋dziesz chcia艂 przeprowadzi膰 testy, aby sprawdzi膰, czy by艂 to w艂a艣ciwy wyb贸r dla Twojej firmy. Rodzaj test贸w lub pomiar贸w, kt贸re przeprowadzisz, b臋dzie zale偶a艂 od wdro偶onej strategii.

Rodzaje test贸w jakie mo偶esz przeprowadzi膰

Przyjrzyjmy si臋 niekt贸rym testom, kt贸re mo偶esz rozwa偶y膰:

  • Testy A/B: Ten rodzaj eksperymentu, zwany tak偶e jako „split testy”, 鈥瀟esty dzielone鈥 lub 鈥瀟esty grupowe鈥, dotyczy dw贸ch wersji czego艣 zawieraj膮cego jedn膮 zmienn膮. Poprzez wyizolowanie zmiennej i por贸wnanie identycznych pozycji, dane pokazuj膮, kt贸ra zmienna spe艂nia cel.
  • Testowanie podzielonego adresu URL: Mo偶esz przetestowa膰 r贸偶ne wersje swojej witryny, u偶ywaj膮c dw贸ch r贸偶nych adres贸w URL. Odwiedzaj膮cemu witryn臋 nie艣wiadomie wy艣wietlana jest jedna z wersji Twojej witryny, dzi臋ki czemu mo偶esz sprawdzi膰, kt贸ra z nich dzia艂a lepiej.
  • Testowanie na wielu odmianach: Ten rodzaj eksperyment贸w analizuje jednocze艣nie kilka zmienionych element贸w 鈥 zamiast pojedynczych 鈥 i okre艣la lepsz膮 opcj臋 jako ca艂o艣膰. Najcz臋艣ciej stosuje si臋 gdy chcesz zmieni膰 kilka element贸w naraz, takich jak nag艂贸wek, tre艣膰 i wezwanie do dzia艂ania, a nie tylko jedn膮 rzecz.

Narz臋dzia do testowania

Jak ju偶 zapewne wiesz, testowanie optymalizacji cz臋艣ci Twojej witryny mo偶e by膰 uci膮偶liwe. Wykonywanie test贸w powinno by膰 sta艂ym elementem Twojej strategii marketingowej, poniewa偶 eCommerce podlega ci膮g艂ym zmianom. Oczekiwania klient贸w i nawyki zakupowe ewoluuj膮, podobnie jak algorytmy wyszukiwarek. Pomocne mo偶e by膰 u偶ycie narz臋dzia do zarz膮dzania testowaniem i eksperymentowaniem. Narz臋dzi jest du偶o, my najcz臋艣ciej u偶ywamy google optimize.

Google optimize pozwala przeprowadza膰 testy A/B, testy na wielu odmianach i testy podzielonego adresu URL na podstawie danych Google Analytics.

Jak przeprowadzi膰 test optymalizacji strony

Gdy b臋dziesz gotowy do przeprowadzenia testu optymalizacji stron, odpowiednie narz臋dzie mo偶e Ci w tym pom贸c. Zacznij od przeprowadzenia bada艅. Dowiedz si臋, jak obecnie dzia艂a Twoja witryna lub konkretna strona, np. strona g艂贸wna, lub strona dodania do koszyka, czy wyboru p艂atno艣ci.

Nast臋pnie wykorzystaj wyniki bada艅 do sformu艂owania hipotezy. Na przyk艂ad, je艣li badanie wyka偶e, 偶e u偶ytkownicy Twojej witryny nie przewijaj膮 strony g艂贸wnej, Twoja hipoteza mo偶e brzmie膰: Umieszczenie wezwania do dzia艂ania w cz臋艣ci strony widocznej na ekranie doprowadzi do wi臋kszej liczby konwersji.

Mo偶esz wykorzysta膰 kluczowe wska藕niki wydajno艣ci (KPI) i metryki, aby upewni膰 si臋, 偶e Twoja hipoteza jest mierzalna. KPI, kt贸re mo偶esz wzi膮膰 pod uwag臋, obejmuj膮 ruch w witrynie, czas sp臋dzony w witrynie, obserwuj膮cych w mediach spo艂eczno艣ciowych i 艣redni wsp贸艂czynnik klikalno艣ci (CTR).

Gdy masz hipotez臋, utworzysz na niej wariacje. W tym przyk艂adzie mo偶esz umie艣ci膰 swoje wezwanie do dzia艂ania w cz臋艣ci strony widocznej na ekranie w jednej wersji. Je艣li test A/B nie odpowiada Twoim potrzebom, rozwa偶 testowanie na wielu odmianach.

Po uruchomieniu testu przez okre艣lony czas przyjrzyj si臋 wynikom z otwartym umys艂em. Je艣li liczby nie pokazuj膮 oczywistego zwyci臋zcy, mo偶esz wykona膰 dodatkowe testy.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Optymalizacja stron pod SEO i konwersje (e-commerce, a tak偶e us艂ugi)

Podsumowanie

艁atwo zobaczy膰, jak optymalizacja stron wp艂ywa na ka偶dy aspekt Twojej strategii marketingowej. Wp艂ywa na ruch w witrynie, jest czynnikiem w rankingach wyszukiwarek, powoduje lub przerywa konwersje i wp艂ywa na wyniki sprzeda偶y.

Skoncentruj si臋 na obszarach, kt贸re maj膮 sens dla Twojej firmy, miej cierpliwo艣膰, wejd藕 w rutyn臋 audytowania witryny, testowania poszczeg贸lnych element贸w, analizowania wynik贸w i aktualizowania w razie potrzeby. Gdy to zrobisz, nie ma w膮tpliwo艣ci, 偶e Twoja strona g艂贸wna mo偶e wyr贸偶ni膰 si臋 z t艂umu.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna膰 co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Optymalizacja stron pod SEO i konwersje (e-commerce, a tak偶e us艂ugi).

Napisz w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)