Historia domeny – czym jest i jak ją sprawdzić?

Iluzja częstotliwości -jak zjawisko Baader-Meinhof wpływa, że kupujemy więcej?
18 lipca, 2022
Display Ads – czym jest reklama banerowa Google Ads?
18 lipca, 2022
Historia domeny

Historia domeny pod względem SEO, widoczności, i backlinków -to musisz wiedzieć!

Nie wszyscy użytkownicy internetu zdają sobie sprawę z tego, że w przypadku istniejącej przez dłuższy czas strony internetowej żadnym problemem nie jest sprawdzenie jej historii.

W jaki sposób można sprawdzić historię domeny?

Dzięki tej czynności można dowiedzieć się, jak strona wyglądała w przeszłości, jak prezentowała się jej struktura, układ graficzny, a także załączone pliki i grafiki. Nawet historię SEO + profil linkowania.

Dzięki temu w łatwy sposób można zweryfikować jej historię.

Niemniej jednak trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że sprawdzenie historii domeny możliwe jest jedynie w przypadku, kiedy dana strona internetowa nie posiada w ustawieniach blokady zapobiegającej działaniem robota, który zajmuje się archiwizowaniem serwisów.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

W jaki sposób sprawdzić historię strony internetowej?

Prawda jest taka, że sprawdzenie historii domeny jest bardzo istotne, jeśli chodzi o aspekt biznesowy. Nie wszystkie domeny da się bowiem skutecznie pozycjonować, a niektóre z nich posiadają bardzo złą historię, która uniemożliwia prowadzenie skutecznej kampanii marketingowej.

Dlatego też każda osoba, którą interesuje historia domeny, może skorzystać z cyfrowego archiwum, które w swoich zbiorach posiada archiwalne kopie stron internetowych.

Wystarczy wpisać w wyszukiwarce Google adres archiwum, by szybko i łatwo moc sprawdzić historię dowolnego serwisu.

Webarchive

Wejdź na webarchive. https://web.archive.org/

Działanie takiej strony jest wyjątkowo proste. W polu do tego przeznaczonym wystarczy wpisać adres URL, który chce się sprawdzić. Koniecznie trzeba pamiętać o tym, by wpisać go dokładnie, bez żadnych błędów. Jeśli wyszukanie nie daje żadnych efektów, warto wprowadzić adres z niewielkimi zmianami – z cząstką www bądź też bez niej, a także z certyfikatem SSL i bez niego. Trzeba pamiętać o tym, że w przeszłości serwer mógł posiadać różne wersje i niekoniecznie wszystkie z nich dadzą pożądany efekt.

Po wprowadzeniu zapytania użytkownik strony internetowej będzie mógł wybrać interesującą go datę z kalendarza. Dni, w których zostały wykonane kopie serwisu, będą w nim widocznie oznaczone.

Co ciekawe, wyświetlana archiwalna wersja serwisu zachowuje wszystkie funkcjonalności. Można bez problemu klikać w poszczególne podstrony, by się na nie przenieść. Jeśli dana podstrona nie miała stworzonej kopii w danym terminie, serwer prawdopodobnie przekieruje użytkownika do następnej dostępnej daty.

Indeks Google

Wpisz w wyszukiwarce site:przykładowadomena.pl

W ten sposób sprawdzisz zaindeksowane strony i będziesz mieć informacje w formie przeglądu „co dzieje się teraz”.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Inne programy

Warto użyć także innych programów do seo, takich jak:

Pozwolą one sprawdzić widoczność historyczną, a także zbadasz profil linków.

Historia domeny – dlaczego warto ją sprawdzić?

Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że kupno używanej domeny wiąże się z wieloma zagrożeniami, podobnie jak kupno używanego samochodu bądź też domu.

Każda domena, która wcześniej istniała już w internecie, posiada swoją ugruntowaną pozycję oraz historię, a także prowadzą do niej różnego rodzaju linki. Problem pojawia się, kiedy linki te są wyjątkowo słabej jakości i pochodzą z niezaufanych źródeł. W takiej sytuacji wypozycjonowanie strony może być wręcz niemożliwe, a przynajmniej bardzo trudne.

Zdarza się, że na daną domenę w historii zostały nałożone ograniczenia od wyszukiwarki Google. W tym momencie zdecydowanie lepiej zrezygnować z jej zakupu, zakładając nową domenę bądź też wybierając inną.

Kolejnym czynnikiem, na jaki warto zwrócić uwagę przy zakupie używanej domeny, jest jej wiek. Ogólnie uznaje się, że starsze domeny z reguły uzyskują wyższą pozycję w wyszukiwarkach Google, ponieważ posiadają swego rodzaju autorytet. Łatwiej jest je wypozycjonować, o ile prowadzące do nich linki są wartościowe i wysokiej jakości.

Dzięki specjalnym archiwum stron internetowych w łatwy sposób można sprawdzić, czy w przeszłości strona nie była przypadkiem zainfekowana przez wirusy, a także czy nie posiadała więcej niż jednego właściciela. Przydatne internetowe narzędzia umożliwiają śledzenie zmian, jakie zaszły w stronie przez cały okres jej istnienia. Okazać się może wręcz, że w przyszłości strona została wykorzystana do nieuczciwych praktyk internetowych – na przykład oszustw. W takiej sytuacji odbudowanie jej reputacji może być niemożliwe i pewnością nie warto decydować się na jej zakup.

Podsumowując, historia domeny ma ogromne znaczenie dla osób, które chcą kupić stronę internetową istniejącą w sieci od dłuższego czasu. Dokładne jej sprawdzenie pozwoli uniknąć wielu błędów I komplikacji.

Jeśli jesteś ciekawy innych narzędzi SEO, oto te najpopularniejsze. Na ogół wszystkie specjalizują się w jednym kanale.

  • Ahrefs – Przede wszystkim SEO z komponentami społecznościowymi i niektórymi danymi PPC.
  • Semrush – głównie SEO, ale z pełnym pakietem narzędzi PPC i społecznościowych.
  • Mangools – głównie SEO z niższymi limitami wykorzystania danych, ale w bardziej przystępnej cenie.
  • Moz – Przede wszystkim społeczność / edukacja z elementami SEO i społecznościowymi.
  • BuzzSumo – głównie społecznościowy z komponentami SEO.
  • Majestic – Wyłącznie SEO z naciskiem na analizę linków.
  • SpyFu – Przede wszystkim PPC z komponentami SEO.
  • Raven Tools – przede wszystkim Analytics z komponentami SEO i Social.
  • Screaming frog SEO Spider – doskonałe narzędzie do audytu technicznego strony internetowej
  • Senuto – narżedzie seo i planowania treści
  • Surfer SEO – optymalizacja tekstów pod seo
  • Contadu– edytor tekstu SEO
  • Semstorm
  • WP rocket – wtyczka do optymalizacji pod prędkość strony na wordpress
  • Google search console– narzędzie dla webmasterów
  • Goolge analytics – analityka danych
  • Google keyword planner – planer słów kluczowych google
  • SE ranking – narzędzie do pozycjonowania stron typu „all in one”
  • Mailerlite – program do mailingu i automatyzacji wysyłania wiadomości
  • Getresponse– jak wyżej
  • Ubersuggest– narzędzie należące do znanej osoby w świecie marketingu, jest nią Neil Patel.

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Historia domeny – czym jest i jak ją sprawdzić?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)