Google Analytics
Zawartość strony
Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że Google Analytics jest w najprostszym możliwym ujęciu złożonym narzędziem służącym do oceny zachowań użytkowników strony internetowej. Ponadto umożliwia zdobycie obszernej wiedzy na temat osób, które odwiedzają daną witrynę.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Ogromnym atutem omawianego narzędzia analitycznego jest dostarczanie raportów. Na ich podstawie można nie tylko wyciągnąć wnioski, ale również podjąć odpowiednie działania, które przyczynią się do poprawy skuteczności danej strony internetowej. Należy mieć świadomość, że Google Analytics może pomóc przedsiębiorcy w określeniu najcenniejszych klientów.
Ponadto właściciel firmy będzie wiedział, jak kształtuje się ruch na jego witrynie. Można również uzyskać informacje na temat najskuteczniejszych kampanii marketingowych. Warto wiedzieć, że narzędzie jest systematycznie ulepszane. Użytkownik w ten sposób może korzystać z coraz większej liczby raportów, a także uzyskiwać odpowiedzi na pytania, które go interesują.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Reklama:
Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że najbardziej istotnym zadaniem Google Analytics jest przesyłanie właściwych informacji na temat poszczególnych stron internetowych. Godny uwagi jest fakt, że w tym celu wykorzystywany jest kod śledzący GATC, który bazuje na języku znaczników Java Script. Dzięki temu pomiar będzie odbywał się w oparciu o niezwykle prosty schemat. W momencie, gdy określeni użytkownicy odwiedzą stronę internetową, serwer zwróci ich do przeglądarki użytkowników.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Należy również zaznaczyć, że przez kod śledzący Google Analytics dochodzi do stworzenia plików cookies. Z kolei w nich przechowywane są najbardziej istotne informacje o użytkownikach. Warto wiedzieć, że trafiają one na zewnętrzny serwer Google, a następnie są modyfikowane. Pozwala to z kolei na stworzenie bardzo dokładnych raportów, które są dostępne w interfejsie Google Analytics.
Osobie zainteresowanej stworzenie konta Google Analytics oraz zapoznanie się z najbardziej podstawowymi funkcjami nie zajmie więcej niż kilka minut. W pierwszej kolejności należy kliknąć przycisk „Zarejestruj” na oficjalnej stronie internetowej Google Analytics. Następnie wejść w „Zacznij korzystaj z Google Analytics”. Kolejnym etapem będzie wypełnienie najbardziej podstawowych danych związanych ze swoją stroną internetową. Oczywiście trzeba zaakceptować wszystkie warunki i kliknąć „Utwórz nowe konto”. Użytkownik zostanie w tym momencie przekierowany do miejsca, z którego będzie mógł pobrać kod śledzący GATC. Konieczne jest skopiowanie wspomnianego kodu, a następnie wklejenie go do wszystkich podstron strony internetowej za tagiem .
Przedsiębiorcy po zainstalowaniu właściwego kodu Google Analytics rekomendowane jest zadbanie o konfigurację filtrów. W najprostszym możliwym ujęciu ich zadaniem jest rozdzielenie ruchu pojawiającego się na witrynie. Dzięki temu możliwe będzie jeszcze bardziej dokładne dopasowanie różnych raportów do swoich potrzeb. Ponadto użytkownik będzie mógł bez większego problemu analizować ruch pochodzący z wybranego źródła.
Ogromnym atutem omawianego rozwiązania jest możliwość odseparowania zdarzeń oraz wizyt, które są generowane na stronie internetowej. Koniecznie należy zdawać sobie sprawę, że założenie wspomnianych wcześniej filtrów będzie odbywało się na zupełnie osobnym profilu. W momencie, gdy przejdą przez nie określone dane, nie będzie już możliwości ich odzyskania. Nie zostaną one jednak utracone, jeżeli użytkownik utworzy profil, który nie będzie zawierał żadnych filtrów.
Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że narzędzie pozwala udostępniać konta innym osobom, a także przyznawać im odpowiednie uprawnienia. Ponadto właściciel danej strony internetowej może bez większego problemu zarówno dodawać, jak i usuwać użytkowników.
Należy mieć świadomość, że odpowiednia segmentacja będzie miała bardzo duży wpływ na analizę poszczególnych danych internetowych, a także użytkowników odwiedzających witrynę. Pozwala bowiem wskazać przedsiębiorcy bardzo dużą liczbę problemów, których nie dałoby się zdiagnozować bez jej stworzenia. W najprostszym możliwym ujęciu polega na podzieleniu użytkowników strony na małe grupy.
Przedsiębiorca dzięki segmentacji nie będzie musiał analizować całościowych danych, tylko poszczególne wycinki. Ponadto można zdecydować się na stworzenie zaawansowanych oraz podstawowych segmentów. Świetnym rozwiązaniem będzie zaznaczenie określonego segmentu, jako odwiedziny bezpośrednie. W ten sposób będą zbierane dane dotyczące bezpośrednich odwiedzin.
Warto wiedzieć, że Google Search Console jest darmowym narzędziem służącym do analizy zachowań użytkowników, danych, a także ruchu na stronie. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że część danych jest zbieżna z tymi uzyskanymi z Google Analytics. Należy jednak zaznaczyć, że Google Serach Console koncentruje się głównie na dokładnej analizie organicznego ruchu. Oznacza to, że wszystkie dane przedstawione w GSC będą bardziej szczegółowe.
Przedsiębiorca będzie miał możliwość sprawdzenia, z jakich słów kluczowych poszczególni odbiorcy trafiają na witrynę. Można także uzyskać informację, które frazy generują największe wyświetlenia. Godny uwagi jest fakt, że wyświetlenie witryny w wynikach wyszukiwania nie jest tym samym, co kliknięcie przez użytkownika w link. Istnieje również możliwość sprawdzenia, dzięki którym frazom dany użytkownik przeszedł ostatecznie na stronę internetową. Kluczem do sukcesu jest jednak umiejętność interpretowania wyników z dwóch wymienionych narzędzi.
Warto wiedzieć, że omawiane narzędzie dostarczy przedsiębiorcy bardzo dużą liczbę danych demograficznych związanych z osobami odwiedzającymi jego stronę internetową. Można dzięki temu uzyskać informacje dotyczące wieku, płci, lokalizacji czy zainteresowań. Ponadto można dowiedzieć się z jakich przeglądarek i urządzeń korzystają użytkownicy. W ten sposób możliwe będzie precyzyjne określenie grupy docelowej, a następnie kierowanie na nią właściwie sprofilowanych usług, towarów czy działań marketingowych. Przedsiębiorca będzie także wiedział, czy na jego stronę częściej wchodzą osoby korzystające z komputera stacjonarnego, czy urządzenia mobilnego.
Kolejnym atutem jest możliwość sprawdzenia ilości odsłon, unikalnych użytkowników, sesji czy nawet średniego czasu spędzonego na stronie. Właściciel witryny dowie się również jaki procent osób odwiedzających to nowi użytkownicy. Ponadto wszystkie dane można zobaczyć w odniesieniu do określonego okresu czasowego. Dzięki raportom możliwe będzie także sprawdzenie, w jaki dokładnie sposób poszczególni użytkownicy będą zachowywali się w trakcie odwiedzin strony internetowej. Można sprawdzić, gdzie dana osoba rozpoczęła wizytę na witrynie.
Nie można zapomnieć, że jest to bardzo proste w obsłudze, darmowe narzędzie, które systematycznie przechodzi aktualizacje. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że dane po skonfigurowaniu będą zbierały się automatycznie. Z kolei dostęp do raportów jest praktycznie natychmiastowy. Dzięki Google Analytics możliwe będzie zrozumienie osób odwiedzających daną stronę internetową.
Istotne znaczenie ma dokładne przetestowanie filtrów przed ich ostatecznym użyciem na głównych danych. Użytkownicy bardzo często popełniają błąd i uszkadzają swoje dane. Należy mieć świadomość, że narzędzie Google Analytics posiada wbudowaną funkcję weryfikacji filtrów. Warto wiedzieć, że wspomniana opcja nie będzie działała w przypadku bardziej zaawansowanych filtrów, a także małych zestawów danych.
Przedsiębiorcy, którzy posiadają nie tylko zdefiniowane cele, ale również ustalone kwoty konwersji mogą bez żadnego problemu po wejściu w detal określonego kanału uzyskać informacje dotyczące zwrotu z inwestycji. Nie wszyscy jednak wiedzą, które dane powinno się interpretować, by otrzymać właściwy pogląd na daną sytuację. W momencie, gdy przedsiębiorca dostrzeże załamanie ruchu, musi zastanowić się, co dokładnie się stało, a następnie postarać się uzyskać odpowiedź. W przypadku gwałtownego wzrostu ruchu rekomendowane jest sprawdzenie, z jakiego kanału mógł on nastąpić.
Może dojść do sytuacji, że do witryny został dodany link z innej strony, która posiada bardzo duży ruch. Należy możliwie najszybciej dowiedzieć się, który kanał się do tego przyczynił. Świetnym rozwiązaniem będzie zawężenie badanego czasu. Użytkownik wybierając zakres dat może zdecydować się na wyświetlenie danych o odwiedzinach od momentu, w którym został dodany kod śledzący do ostatniej zliczonej wizyty.
Ponadto podczas porównywania danych nie można zapomnieć o tym, aby badane okresy były zbliżone pod względem czasu. Warto wiedzieć, że w uzyskanych wynikach mogą także pojawić się rozbieżności spowodowane sezonowością danej branży.
Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że połączenie kont Google Analytics i AdWords pozwoli na przeglądanie praktycznie wszystkich danych związanych z zachowaniem klientów na stronie internetowej. Należy zaznaczyć, że po właściwej konfiguracji informacje, które są związane z wyświetlaniem reklamy AdWords pojawią się na koncie Google Analytics.
Do atutów tego rozwiązania należy zaliczyć możliwość importu celów Analytics, a także transakcji e-commerce bezpośrednio na konto AdWords. Ponadto przedsiębiorca uzyska informacje o efektywności reklam w raportach AdWords w Analytics. Ponadto połączenie zagwarantuje zdecydowanie większą wygodę. Użytkownik będzie mógł pracować nad optymalizacją wszystkich swoich działań w jednym panelu. Zaletą jest również korzystanie z udoskonalonego remarketingu.
Obecnie jesteśmy w trakcie przechodzenia na google analytics 4, polecamy zapoznać się z universal analytics. Dodatkowo koniecznie musisz opanować google tag manager i to aby zarabiać, bo przecież o to chodzi, a mamy na myśli google ads.
To połączenie statystyk i współczynnik naszych celów (np konwersje) to standardowy zestaw.
Google analytics pozwala śledzić zachowanie użytkowników na stronie, ilość odrzuceń, czas trwania sesji, ilu użytkowników było na konkretnej stronie i ogólnie mówiąc tracking. Raporty dla klienta można przejrzyście wyświetlać w google data studio.
Chcesz się nauczyć analityki internetowej dla swojego sklepu internetowego? Zadzwoń do nas i skorzystaj z usługi wdrożenia google analytics 4.
Jeśli jesteś ciekawy innych narzędzi SEO, oto te najpopularniejsze. Na ogół wszystkie specjalizują się w jednym kanale.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |