Google Keyword Planner -jak korzysta膰? [planer s艂贸w kluczowych google ads dawniej narz臋dzie adwords]

Pozycjonowanie stron Rumia [1 skuteczna agencja + cennik] optymalizacja stron internetowych
17 listopada, 2022
艣cie偶ka zakupowa buying journej demand generation seo marketing
Lead generation jak pozyskiwa膰 i generowa膰 (target sprzeda偶owy b2b i warto艣ciowe leady)
18 listopada, 2022
Google Keyword Planner

Google keyword planner to narz臋dzie kt贸re mo偶esz znale藕膰 w panelu google ads. Z planera s艂贸w kluczowych mog膮 korzysta膰 wszyscy, ale je艣li chcesz mie膰 pe艂en dost臋p (np dok艂adne liczby wyszuka艅) musisz mie膰 uruchomion膮 kampani臋 reklamow膮.

Google Keyword Planner, planer s艂贸w kluczowych google ads (dawniej narz臋dzie adwords)

Mimo wszystko jest doskona艂y tool, w pe艂ni bezp艂atny. Wystarczy za艂o偶y膰 konto google. Sprawdzasz miesi臋czny szacunek wyszuka艅 interesuj膮cych Ci臋 s艂贸w kluczowych i tworzysz o niebo lepszy content. Dodatkow膮 opcj膮 jest p艂atny ruch, czyli wide艂ki za g贸r臋 i d贸艂 strony je艣li chcia艂by艣 zobaczy膰 ile musisz zap艂aci膰 za klikni臋cie w google ads.

Co zrobi膰?

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

Jak szuka膰 fraz kluczowych w planerze s艂贸w Google

Wchodzisz do planera s艂贸w kluczowych google korzystaj膮c z konta google ads (dawniej google adwords) i szukasz „swoich fraz ppc”.

Pozycjonowanie-stron-z-Google-Keyword-Planner

Wybierasz interesuj膮c膮 Ciebie opcj臋:

  • poznaj nowe s艂owa kluczowe, lub
  • poznaj liczb臋 wyszukiwa艅 i prognozy

Je艣li masz problemy, na przyk艂ad ze znalezieniem s艂贸w kluczowych do swojej kampanii Google Ads, mo偶esz wpisa膰 od razu adres URL strony internetowej i Google samo zasugeruje najlepsze frazy.

Pozycjonowanie-stron-z-planerem-slow-kluczowych-Google

Mo偶esz u偶ywa膰 tego jako bezp艂atne narz臋dzie je艣li masz sklep internetowy e-commerce, albo firm臋 us艂ugow膮. Optymalizacja to bardzo wa偶ny etap w SEO. Oczywi艣cie nie musisz „odpala膰” reklamy google, bo narz臋dzie pozwala na sporo w wersji free, do艂膮cz do tego google trends i google search console i mo偶esz zaj艣膰 na prawd臋 daleko w sem.

Trudno艣ci s艂owa to ju偶 inna kwestia. Musisz zadba膰 o ca艂o艣膰 dzia艂a艅 marketingowych i integracj臋 kampanii ads. Najpro艣ciej m贸wi膮c warto z niego korzysta膰.

Oczywi艣cie warto skorzysta膰 z naszej agencji SEO. Natomiast mo偶esz r贸wnie偶 przeczyta膰 ten post do ko艅ca.

I przy okazji, planowanie strategii seo nie tylko dla zapyta艅 konkretnych s艂贸w kluczowych to dla nas przyjemno艣膰!

aktualizacje google

Jak dobra膰 s艂owa kluczowe na stron臋

Praca nad stron膮 internetow膮 wymaga czasami nie lada po艣wi臋cenia i sporej ilo艣ci czasu sp臋dzonej na dopracowaniu wszystkich kwestii, kt贸re s膮 z tym zwi膮zane. Czasami dobry informatyk si臋ga po r贸偶nego rodzaju narz臋dzia, jak cho膰by Google Keyword Planner, kt贸re maj膮 mu pom贸c w tej pracy i przyczyni膰 si臋 do tego, 偶e to wszystko p贸jdzie naprawd臋 rewelacyjnie. Dlatego warto wiedzie膰, jakie si臋 ma mo偶liwo艣ci oraz do czego poszczeg贸lne narz臋dzia na pewno si臋 przydadz膮.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Podczas pracy nad pozycjonowaniem strony internetowej kluczow膮 rol臋 odgrywaj膮 frazy kluczowe, dlatego jest to jedna z tych rzeczy, o kt贸rych trzeba pami臋ta膰, gdy tworzy si臋 tre艣膰 na swoj膮 witryn臋. Bez odpowiednio dobranym s艂owom kluczowym mo偶na naprawd臋 wiele straci膰, jak cho膰by swoj膮 pozycj臋 w wyszukiwarkach Google.

A je艣li zostan膮 one odpowiednio dobrane, to mo偶na liczy膰 na zwi臋kszenie ruchu na swojej stronie internetowej, a tak偶e polepszenie widoczno艣ci witryny w wyszukiwarkach. Gdy jednak pracuje si臋 nad wyborem odpowiednich s艂贸w kluczowych, to 艂atwo pope艂ni膰 b艂膮d, przez kt贸ry witryna nie b臋dzie ju偶 tak widoczna i nie pojawi si臋 zbyt wysoko w li艣cie wyszukiwania. Mo偶na ten problem rozwi膮za膰 na dwa sposoby.

Pierwszym z nich jest zatrudnienie kogo艣, kto si臋 na tym zna i jest w stanie wiele w tej kwestii uczyni膰. Wi膮偶e si臋 to z wieloma kosztami, na kt贸re nie ka偶d膮 firm臋 sta膰.

Drugim rozwi膮zaniem jest skorzystanie z Google Keyword Planner. A tego mo偶na ju偶 samemu si臋 nauczy膰 i z tego korzysta膰.

Google Keyword Planner

Na pewno na samym pocz膮tku ka偶dy chcia艂by wiedzie膰, co to za narz臋dzie i do czego s艂u偶y. Jest to po prostu planer s艂贸w kluczowych, dzi臋ki kt贸remu mo偶na w prosty spos贸b zaprojektowa膰 lub rozwin膮膰 istniej膮ce kampanie, jakie znajduj膮 si臋 w sieci wyszukiwania. Dzi臋ki niemu dowiemy si臋, jakiego typu s艂owa kluczowe by艂y wpisywane przez u偶ytkownik贸w, gdy wyszukiwali naszej strony internetowej. W wielu sytuacjach na pewno b臋dzie to u偶yteczna rzecz. Mo偶na z jego pomoc膮 stworzy膰 now膮 list臋 s艂贸w kluczowych, kt贸ra powstanie na podstawie po艂膮czeniu kilku list.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Pojawia si臋 tutaj tak偶e propozycja grup reklam, a tak偶e statystyk historycznych. Mamy tak偶e mo偶liwo艣膰 skorzystania z przejrzenia prognozy skuteczno艣ci poszczeg贸lnych s艂贸w kluczowych, jakie zostan膮 wykorzystane. Dzi臋ki niemu te偶 mo偶na ustali膰, jakie s膮 konkurencyjne stawki oraz z jakich bud偶et贸w poszczeg贸lnych kampanii warto skorzysta膰. Najwa偶niejsze przy tym jest to, 偶e to darmowe narz臋dzie, z kt贸rego sami mo偶emy korzysta膰 i nauczymy si臋 tego bez najmniejszego problemu.

Jak wyszukiwa膰 za pomoc膮 planera s艂贸w kluczowych

Narz臋dzie Google Keyword Planner posiada wiele zalet. Przede wszystkim tak膮, 偶e mo偶na tutaj znale藕膰 naprawd臋 wszystkie informacje, kt贸re przydadz膮 si臋 profesjonalistom, kt贸rzy zajmuj膮 si臋 pozycjonowaniem strony internetowej w sieci. W艂a艣nie z tego powodu wielu z nich planowanie i tworzenie kampanii zaczyna od tego, 偶e wchodzi do tego narz臋dzia i sprawdza mo偶liwo艣ci, gdy chodzi o s艂owa kluczowe, jakie warto wykorzysta膰 przy danej witrynie.

Co wa偶ne, planer s艂贸w kluczowych r贸wnie dobrze mo偶e by膰 wykorzystany przez osob臋, kt贸ra zaczyna swoj膮 przygod臋 z IT i SEO. Nawet tacy ludzie znajd膮 tutaj spor膮 dawk臋 wiedzy, z kt贸rej warto skorzysta膰 i kt贸ra im si臋 przyda, gdy chc膮 si臋 wybi膰 na tle konkurencji i to nawet dzisiaj.

Kolejna wa偶na rzecz to, 偶e dzi臋ki temu narz臋dziu mo偶na wyszukiwa膰 s艂owa kluczowe, a tak偶e grupy reklam i to na podstawie poj臋膰, kt贸re s膮 odpowiednie dla wybranego produktu czy us艂ugi, a nawet innych kategorii, kt贸re b臋d膮 zwi膮zane z reklamowanymi przedmiotami.

Pozycjonowanie SEO

Je艣li zamierzamy zabra膰 si臋 za korzystanie z Google Keyword Planner i tworzy膰 kampanie reklamowe na podstawie danych, jakie tutaj otrzymamy, to warto wiedzie膰, na co szczeg贸lnie trzeba tutaj zwraca膰 uwag臋. Istotnymi elementami z pewno艣ci膮 jest historia skuteczno艣ci, a tak偶e prognozy ruchu.

Dzi臋ki statystykom, kt贸re mog膮 przedstawi膰 cho膰by najcz臋艣ciej wyszukiwane frazy, mo偶na bez problemu podj膮膰 decyzj臋 dotycz膮ca tego, z kt贸rych s艂贸w kluczowych najlepiej b臋dzie skorzysta膰 podczas tworzenia swojej kampanii reklamowej.

A je艣li chodzi o prognozy, to okazuj膮 si臋 szczeg贸lnie przydatne, gdy osoba zajmuj膮ca si臋 stron膮 zastanawia si臋, jaka mo偶e by膰 planowana liczba klikni臋膰 czy jak prezentuj膮 si臋 dane dotycz膮ce konwersji.

Dzi臋ki temu mo偶na przekona膰 si臋, jak wybrana lista s艂贸w kluczowych zadzia艂a w kontek艣cie danego produktu i czy nie warto czego艣 zmieni膰, by jeszcze bardziej to wszystko usprawni膰 i sprawi膰, by wyniki by艂y o wiele wi臋ksze. Dzi臋ki statystykom tak偶e mo偶na ogarn膮膰, jaki spos贸b rozplanowania bud偶etu czy oferty b臋dzie najlepszy w danej sytuacji.

Warto teraz przej艣膰 do samej kwestii korzystania z Google Keyword Planner oraz do tego, jak zabra膰 si臋 za wyszukiwania s艂贸w kluczowych. Zaczniemy od tej drugiej kwestii. By w og贸le korzysta膰 z tego narz臋dzia, trzeba si臋 zalogowa膰 na swoje konto w Google i tam wej艣膰 w zak艂adk臋 Adwords.

Stamt膮d przenosimy si臋 do Narz臋dzi, a nast臋pnie wybieramy opcj臋 Planer s艂贸w kluczowych i zabieramy si臋 za wyszukiwania s艂贸w oraz pobieranie danych o liczbie wyszukiwa艅. Wtedy trzeba poda膰 par臋 informacji, kt贸re dotycz膮 ca艂ej planowanej kampanii. Musimy zatem poda膰 takie informacje, jak nazwa wybranych produkt贸w czy us艂ug, kt贸rych dotyczy kampania reklamowa. Do tego przyda si臋 adres strony docelowej, na kt贸rej kampania ma zosta膰 przeprowadzona. Istotn膮 kwesti膮 jest tak偶e kategoria produkt贸w, kt贸re podlegaj膮 reklamie.

W tym momencie mo偶na tak偶e dostosowa膰 to do siebie tak偶e pod innymi wzgl臋dami jak cho膰by lokalizacja wyszukiwania, j臋zyk czy ustawienia wyszukiwarki. Kolejn膮 rzecz膮, o kt贸r膮 warto tutaj zadba膰, jest skorzystanie z opcji filtrowania otrzymanych fraz kluczowych.

Dzi臋ki temu mo偶na z 艂atwo艣ci膮 odrzuci膰 s艂owa kluczowe, kt贸re posiadaj膮 za ma艂膮 liczb臋 wyszukiwa艅 albo maj膮 za wysok膮 sugerowan膮 stawk臋. Mo偶na tak偶e odrzuci膰 te, kt贸re maj膮 okre艣lony udzia艂 reklamy w wy艣wietleniach, lub usun膮膰 sformu艂owania, kt贸re znalaz艂y si臋 ju偶 na koncie AdWords lub kt贸re ju偶 wcze艣niej wybrali艣my do planu. Dzi臋ki temu oszcz臋dzimy sobie znacz膮co pracy i nieco j膮 usprawnimy, co na pewno na tym etapie b臋dzie dla nas szczeg贸lnie istotne i warto o to po prostu zadba膰.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

Je艣li chodzi o filtry, to mo偶emy je podzieli膰 ze wzgl臋du na trzy kryteria. Pierwsze to statystyka historyczna, kt贸re przedstawia dane zwi膮zane ze 艣redni膮 liczb膮 wyszukiwa艅 w danym miesi膮cu. Druga to opcje zwi膮zane ze s艂owami kluczowymi, czyli tak偶e tego, czy has艂o zawiera jakie艣 tre艣ci przeznaczone jedynie dla doros艂ych. A trzecie to lista sugerowanych fraz, czyli takich, kt贸re zawieraj膮 przynajmniej jedno z podanych s艂贸w. Warto mie膰 to wszystko na uwadze i po prostu z tego korzysta膰, gdy偶 jest to spore u艂atwienie dla tego, kto pracuje nad stron膮.

Inn膮 ciekaw膮 opcj膮, kt贸ra jest warta wykorzystania, jest okresowe dopasowanie s艂贸w kluczowych do kampanii. Szczeg贸lnie jest to istotne dla os贸b, kt贸re zamierzaj膮 planowa膰 dzia艂ania ograniczone czasowe lub dopiero szukaj膮 s艂贸w, kt贸re najlepiej nadaj膮 si臋 do ich produktu, kt贸ry dopiero nabiera znaczenia dla wyszukiwarek internetowych.

Z tego powodu Google Keyword Planner przyda si臋 tak偶e osobom, kt贸re szukaj膮 informacji w internecie na temat poszczeg贸lnych trend贸w lub potrzebuj膮 informacji na temat tego, jak bardzo dane has艂o jest przydatne w ci膮gu roku lub w wybranych przez u偶ytkownika okresach. Trzeba przyzna膰, 偶e to narz臋dzie naprawd臋 daje wiele mo偶liwo艣ci, a u偶ytkownik musi si臋 jedynie nauczy膰 z nich wszystkich korzysta膰 i wykorzystywa膰 je na swoj膮 korzy艣膰. Dzi臋ki temu na pewno zyska wi臋ksz膮 popularno艣膰, gdy chodzi o wyszukiwarki internetowe, a do tego stworzy kampanie internetowe, kt贸re b臋d膮 mia艂y znaczenie i kt贸re na pewno przyci膮gn膮 nowych odbiorc贸w do jego strony internetowej.

Warto jeszcze wspomnie膰 o tym, jak w og贸le zabra膰 si臋 za wyszukiwanie s艂贸w kluczowych. I tutaj istniej膮 dwa rozwi膮zanie, a ka偶dy u偶ytkownik sam zadecyduje, kt贸re z nich jest lepsze dla niego i jego kampanii.

Zacznijmy od pierwszej. Wiadomo przecie偶, 偶e g艂贸wn膮 funkcj膮 planera jest to, 偶e mo偶na wyszukiwa膰 najbardziej efektywne s艂owa kluczowe podczas planowania swojej kampanii lub dodawa膰 kolejne frazy, kt贸re mog膮 nie mie膰 zbyt du偶ego potencja艂u, gdy chodzi o wyszukiwanie, ale s膮 na tyle charakterystyczne, 偶e dzi臋ki nim zwi臋kszy si臋 poziom konwersji na samej stronie.

Dzi臋ki temu narz臋dziu zobaczymy, jakie by艂y najcz臋艣ciej wybierane okre艣lenia i sami wybierzemy te, kt贸re naszym zdaniem oka偶膮 si臋 najbardziej przydatne, gdy chodzi o nasz w艂asny produkt. Kolejnym krokiem jest tzw. kupienie s艂贸w kluczowych, czyli wrzucenie ich do koszyka.

Przewa偶nie s膮 one grupowane na propozycje grup reklam oraz propozycje s艂贸w kluczowych. Zale偶nie od tego, czego konkretnie potrzebujemy, to na tak膮 funkcj臋 stawiamy. Domy艣lnie jet wybrana pierwsza, co przyda si臋 osobom, kt贸re s膮 zainteresowane kampaniami w AdWords.

A ci, kt贸rzy skupiaj膮 si臋 na kampaniach SEO, powinni zaznaczy膰 druga opcj臋. Mo偶na tutaj tak偶e korzysta膰 dobrze dopracowanych prognoz oraz statystyk historycznych, kt贸re wskazuj膮, jaki by艂 maksymalny CPC i dzienny ruch. Je艣li chodzi o drug膮 opcj臋 sprawdzania, jaka jest popularno艣膰 s艂贸w kluczowych, to warto po prostu r臋cznie wpisa膰 je do planera lub zaimportowa膰 plik sformatowany na CVS.

Dzi臋ki temu mo偶na sprawdzi膰 skuteczno艣膰 ich dzia艂ania i przekona膰 si臋, czy wybrane frazy spe艂ni膮 swoje zadanie i zwi臋ksz膮 ruch na stronie, jak膮 tworzymy. Tutaj tak偶e warto skorzysta膰 nie tylko ze statystyk historycznych, ale warto wykorzysta膰 prognozy, kt贸re poka偶膮, jaki jest potencja艂 danych s艂贸w kluczowych i jaki b臋dzie koszt takich kampanii. Poza tym Google Keyword Planner daje takie mo偶liwo艣ci jak wyszukiwanie s艂贸w kluczowych pod wzgl臋dem zr贸偶nicowania geograficznego.

Jak wida膰, jest to narz臋dzie z ogromem mo偶liwo艣ci, kt贸re ka偶dy cz艂owiek sam powinien odkrywa膰 i przekonywa膰 si臋, jak wiele jest w stanie tutaj uczyni膰 w prosty spos贸b. Trzeba tylko odrobiny wiedzy, a tak偶e niewielkiego do艣wiadczenia, by zrobi膰 naprawd臋 wiele i przekona膰 si臋, jak to genialnie dzia艂a w艂a艣nie. Takie narz臋dzia potrzebuje ka偶dy, kto prowadzi swoj膮 stron臋 internetow膮.

Prognoza pod SEO

Pami臋taj aby nowe s艂owa kluczowe sprawdza膰 starannie. Powiniene艣 wybra膰 s艂owa kt贸re maj膮 sensowny ruch aby nie traci膰 zasob贸w na pozycjonowanie czy bud偶etu z kampanii google ads. Skorzystaj ze 艣redniej miesi臋cznej liczby wyszuka艅 w google planner keyword.

Potrzebujesz konsultacji z Google Keyword Planner?

Je艣li jeste艣 ciekawy innych narz臋dzi SEO, oto te najpopularniejsze. Na og贸艂 wszystkie specjalizuj膮 si臋 w jednym kanale.

  • Ahrefs 鈥 Przede wszystkim SEO z komponentami spo艂eczno艣ciowymi i niekt贸rymi danymi PPC.
  • Semrush 鈥 g艂贸wnie SEO, ale z pe艂nym pakietem narz臋dzi PPC i spo艂eczno艣ciowych.
  • Mangools 鈥 g艂贸wnie SEO z ni偶szymi limitami wykorzystania danych, ale w bardziej przyst臋pnej cenie.
  • Moz 鈥 Przede wszystkim spo艂eczno艣膰 / edukacja z elementami SEO i spo艂eczno艣ciowymi.
  • BuzzSumo 鈥 g艂贸wnie spo艂eczno艣ciowy z komponentami SEO.
  • Majestic 鈥 Wy艂膮cznie SEO z naciskiem na analiz臋 link贸w.
  • SpyFu 鈥 Przede wszystkim PPC z komponentami SEO.
  • Raven Tools 鈥 przede wszystkim Analytics z komponentami SEO i Social.
  • Screaming frog SEO Spider 鈥 doskona艂e narz臋dzie do audytu technicznego strony internetowej
  • Senuto 鈥 nar偶edzie seo i planowania tre艣ci
  • Surfer SEO 鈥 optymalizacja tekst贸w pod seo
  • Contadu鈥 edytor tekstu SEO
  • Semstorm
  • WP rocket 鈥 wtyczka do optymalizacji pod pr臋dko艣膰 strony na wordpress
  • Google search console鈥 narz臋dzie dla webmaster贸w
  • Goolge analytics 鈥 analityka danych
  • Google keyword planner 鈥 planer s艂贸w kluczowych google
  • SE ranking 鈥 narz臋dzie do pozycjonowania stron typu 鈥瀉ll in one鈥
  • Mailerlite 鈥 program do mailingu i automatyzacji wysy艂ania wiadomo艣ci
  • Getresponse鈥 jak wy偶ej
  • Ubersuggest鈥 narz臋dzie nale偶膮ce do znanej osoby w 艣wiecie marketingu, jest ni膮 Neil Patel.

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 555

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)