Google Keyword Planner

Galeria google i zdjęcia google grafiki
31 sierpnia, 2021
Pozycjonowanie long tail, fraza na długi ogon
31 sierpnia, 2021
Google Keyword Planner

Google keyword planner to narzędzie które możesz znaleźć w panelu google ads. Z planera słów kluczowych mogą korzystać wszyscy, ale jeśli chcesz mieć pełen dostęp (np dokładne liczby wyszukań) musisz mieć uruchomioną kampanię. Mimo wszystko jest doskonały tool, w pełni bezpłatny. Wystarczy założyć konto google. Sprawdzasz miesięczny szacunek wyszukań interesujących Cię słów kluczowych i tworzysz o niebo lepszy content. Dodatkową opcją jest płatny ruch, czyli widełki za górę i dół strony jeśli chciałbyś zobaczyć ile musisz zapłacić za kliknięcie w google ads.

Co zrobić?

Wchodzisz do planera słów kluczowych google korzystając z konta google ads (dawniej google adwords) i szukasz “swoich fraz ppc”. Możesz używać tego jako bezpłatne narzędzie jeśli masz sklep internetowy e-commerce, albo firmę usługową. Optymalizacja to bardzo ważny etap w SEO. Oczywiście nie musisz “odpalać” reklamy google, bo narzędzie pozwala na sporo w wersji free, dołącz do tego google trends i google search console i możesz zajść na prawdę daleko w sem.

Trudności słowa to już inna kwestia. Musisz zadbać o całość działań marketingowych i integrację kampanii ads. Najprościej mówiąc warto z niego korzystać.

Oczywiście warto skorzystać z naszej agencji SEO. Natomiast możesz również przeczytać ten post do końca.

I przy okazji, planowanie strategii seo nie tylko dla zapytań konkretnych słów kluczowych to dla nas przyjemność!

aktualizacje google

Jak dobrać słowa kluczowe na stronę

Praca nad stroną internetową wymaga czasami nie lada poświęcenia i sporej ilości czasu spędzonej na dopracowaniu wszystkich kwestii, które są z tym związane. Czasami dobry informatyk sięga po różnego rodzaju narzędzia, jak choćby Google Keyword Planner, które mają mu pomóc w tej pracy i przyczynić się do tego, że to wszystko pójdzie naprawdę rewelacyjnie. Dlatego warto wiedzieć, jakie się ma możliwości oraz do czego poszczególne narzędzia na pewno się przydadzą.

Podczas pracy nad pozycjonowaniem strony internetowej kluczową rolę odgrywają frazy kluczowe, dlatego jest to jedna z tych rzeczy, o których trzeba pamiętać, gdy tworzy się treść na swoją witrynę. Bez odpowiednio dobranym słowom kluczowym można naprawdę wiele stracić, jak choćby swoją pozycję w wyszukiwarkach Google.

A jeśli zostaną one odpowiednio dobrane, to można liczyć na zwiększenie ruchu na swojej stronie internetowej, a także polepszenie widoczności witryny w wyszukiwarkach. Gdy jednak pracuje się nad wyborem odpowiednich słów kluczowych, to łatwo popełnić błąd, przez który witryna nie będzie już tak widoczna i nie pojawi się zbyt wysoko w liście wyszukiwania. Można ten problem rozwiązać na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest zatrudnienie kogoś, kto się na tym zna i jest w stanie wiele w tej kwestii uczynić. Wiąże się to z wieloma kosztami, na które nie każdą firmę stać. Drugim rozwiązaniem jest skorzystanie z Google Keyword Planner. A tego można już samemu się nauczyć i z tego korzystać.

Google Keyword Planner

Na pewno na samym początku każdy chciałby wiedzieć, co to za narzędzie i do czego służy. Jest to po prostu planer słów kluczowych, dzięki któremu można w prosty sposób zaprojektować lub rozwinąć istniejące kampanie, jakie znajdują się w sieci wyszukiwania. Dzięki niemu dowiemy się, jakiego typu słowa kluczowe były wpisywane przez użytkowników, gdy wyszukiwali naszej strony internetowej. W wielu sytuacjach na pewno będzie to użyteczna rzecz. Można z jego pomocą stworzyć nową listę słów kluczowych, która powstanie na podstawie połączeniu kilku list.

Pojawia się tutaj także propozycja grup reklam, a także statystyk historycznych. Mamy także możliwość skorzystania z przejrzenia prognozy skuteczności poszczególnych słów kluczowych, jakie zostaną wykorzystane. Dzięki niemu też można ustalić, jakie są konkurencyjne stawki oraz z jakich budżetów poszczególnych kampanii warto skorzystać. Najważniejsze przy tym jest to, że to darmowe narzędzie, z którego sami możemy korzystać i nauczymy się tego bez najmniejszego problemu.

Narzędzie Google Keyword Planner posiada wiele zalet. Przede wszystkim taką, że można tutaj znaleźć naprawdę wszystkie informacje, które przydadzą się profesjonalistom, którzy zajmują się pozycjonowaniem strony internetowej w sieci. Właśnie z tego powodu wielu z nich planowanie i tworzenie kampanii zaczyna od tego, że wchodzi do tego narzędzia i sprawdza możliwości, gdy chodzi o słowa kluczowe, jakie warto wykorzystać przy danej witrynie. Co ważne, planer słów kluczowych równie dobrze może być wykorzystany przez osobę, która zaczyna swoją przygodę z IT i SEO. Nawet tacy ludzie znajdą tutaj sporą dawkę wiedzy, z której warto skorzystać i która im się przyda, gdy chcą się wybić na tle konkurencji i to nawet dzisiaj.

Kolejna ważna rzecz to, że dzięki temu narzędziu można wyszukiwać słowa kluczowe, a także grupy reklam i to na podstawie pojęć, które są odpowiednie dla wybranego produktu czy usługi, a nawet innych kategorii, które będą związane z reklamowanymi przedmiotami.

Pozycjonowanie SEO

Jeśli zamierzamy zabrać się za korzystanie z Google Keyword Planner i tworzyć kampanie reklamowe na podstawie danych, jakie tutaj otrzymamy, to warto wiedzieć, na co szczególnie trzeba tutaj zwracać uwagę. Istotnymi elementami z pewnością jest historia skuteczności, a także prognozy ruchu. Dzięki statystykom, które mogą przedstawić choćby najczęściej wyszukiwane frazy, można bez problemu podjąć decyzję dotycząca tego, z których słów kluczowych najlepiej będzie skorzystać podczas tworzenia swojej kampanii reklamowej. A jeśli chodzi o prognozy, to okazują się szczególnie przydatne, gdy osoba zajmująca się stroną zastanawia się, jaka może być planowana liczba kliknięć czy jak prezentują się dane dotyczące konwersji. Dzięki temu można przekonać się, jak wybrana lista słów kluczowych zadziała w kontekście danego produktu i czy nie warto czegoś zmienić, by jeszcze bardziej to wszystko usprawnić i sprawić, by wyniki były o wiele większe. Dzięki statystykom także można ogarnąć, jaki sposób rozplanowania budżetu czy oferty będzie najlepszy w danej sytuacji.

Warto teraz przejść do samej kwestii korzystania z Google Keyword Planner oraz do tego, jak zabrać się za wyszukiwania słów kluczowych. Zaczniemy od tej drugiej kwestii. By w ogóle korzystać z tego narzędzia, trzeba się zalogować na swoje konto w Google i tam wejść w zakładkę Adwords.

Stamtąd przenosimy się do Narzędzi, a następnie wybieramy opcję Planer słów kluczowych i zabieramy się za wyszukiwania słów oraz pobieranie danych o liczbie wyszukiwań. Wtedy trzeba podać parę informacji, które dotyczą całej planowanej kampanii. Musimy zatem podać takie informacje, jak nazwa wybranych produktów czy usług, których dotyczy kampania reklamowa. Do tego przyda się adres strony docelowej, na której kampania ma zostać przeprowadzona. Istotną kwestią jest także kategoria produktów, które podlegają reklamie.

W tym momencie można także dostosować to do siebie także pod innymi względami jak choćby lokalizacja wyszukiwania, język czy ustawienia wyszukiwarki. Kolejną rzeczą, o którą warto tutaj zadbać, jest skorzystanie z opcji filtrowania otrzymanych fraz kluczowych. Dzięki temu można z łatwością odrzucić słowa kluczowe, które posiadają za małą liczbę wyszukiwań albo mają za wysoką sugerowaną stawkę. Można także odrzucić te, które mają określony udział reklamy w wyświetleniach, lub usunąć sformułowania, które znalazły się już na koncie AdWords lub które już wcześniej wybraliśmy do planu. Dzięki temu oszczędzimy sobie znacząco pracy i nieco ją usprawnimy, co na pewno na tym etapie będzie dla nas szczególnie istotne i warto o to po prostu zadbać.

Jeśli chodzi o filtry, to możemy je podzielić ze względu na trzy kryteria. Pierwsze to statystyka historyczna, które przedstawia dane związane ze średnią liczbą wyszukiwań w danym miesiącu. Druga to opcje związane ze słowami kluczowymi, czyli także tego, czy hasło zawiera jakieś treści przeznaczone jedynie dla dorosłych. A trzecie to lista sugerowanych fraz, czyli takich, które zawierają przynajmniej jedno z podanych słów. Warto mieć to wszystko na uwadze i po prostu z tego korzystać, gdyż jest to spore ułatwienie dla tego, kto pracuje nad stroną.

Inną ciekawą opcją, która jest warta wykorzystania, jest okresowe dopasowanie słów kluczowych do kampanii. Szczególnie jest to istotne dla osób, które zamierzają planować działania ograniczone czasowe lub dopiero szukają słów, które najlepiej nadają się do ich produktu, który dopiero nabiera znaczenia dla wyszukiwarek internetowych. Z tego powodu Google Keyword Planner przyda się także osobom, które szukają informacji w internecie na temat poszczególnych trendów lub potrzebują informacji na temat tego, jak bardzo dane hasło jest przydatne w ciągu roku lub w wybranych przez użytkownika okresach. Trzeba przyznać, że to narzędzie naprawdę daje wiele możliwości, a użytkownik musi się jedynie nauczyć z nich wszystkich korzystać i wykorzystywać je na swoją korzyść. Dzięki temu na pewno zyska większą popularność, gdy chodzi o wyszukiwarki internetowe, a do tego stworzy kampanie internetowe, które będą miały znaczenie i które na pewno przyciągną nowych odbiorców do jego strony internetowej.

Warto jeszcze wspomnieć o tym, jak w ogóle zabrać się za wyszukiwanie słów kluczowych. I tutaj istnieją dwa rozwiązanie, a każdy użytkownik sam zadecyduje, które z nich jest lepsze dla niego i jego kampanii. Zacznijmy od pierwszej. Wiadomo przecież, że główną funkcją planera jest to, że można wyszukiwać najbardziej efektywne słowa kluczowe podczas planowania swojej kampanii lub dodawać kolejne frazy, które mogą nie mieć zbyt dużego potencjału, gdy chodzi o wyszukiwanie, ale są na tyle charakterystyczne, że dzięki nim zwiększy się poziom konwersji na samej stronie. Dzięki temu narzędziu zobaczymy, jakie były najczęściej wybierane określenia i sami wybierzemy te, które naszym zdaniem okażą się najbardziej przydatne, gdy chodzi o nasz własny produkt. Kolejnym krokiem jest tzw. kupienie słów kluczowych, czyli wrzucenie ich do koszyka. Przeważnie są one grupowane na propozycje grup reklam oraz propozycje słów kluczowych. Zależnie od tego, czego konkretnie potrzebujemy, to na taką funkcję stawiamy. Domyślnie jet wybrana pierwsza, co przyda się osobom, które są zainteresowane kampaniami w AdWords.

A ci, którzy skupiają się na kampaniach SEO, powinni zaznaczyć druga opcję. Można tutaj także korzystać dobrze dopracowanych prognoz oraz statystyk historycznych, które wskazują, jaki był maksymalny CPC i dzienny ruch. Jeśli chodzi o drugą opcję sprawdzania, jaka jest popularność słów kluczowych, to warto po prostu ręcznie wpisać je do planera lub zaimportować plik sformatowany na CVS. Dzięki temu można sprawdzić skuteczność ich działania i przekonać się, czy wybrane frazy spełnią swoje zadanie i zwiększą ruch na stronie, jaką tworzymy. Tutaj także warto skorzystać nie tylko ze statystyk historycznych, ale warto wykorzystać prognozy, które pokażą, jaki jest potencjał danych słów kluczowych i jaki będzie koszt takich kampanii. Poza tym Google Keyword Planner daje takie możliwości jak wyszukiwanie słów kluczowych pod względem zróżnicowania geograficznego.

Jak widać, jest to narzędzie z ogromem możliwości, które każdy człowiek sam powinien odkrywać i przekonywać się, jak wiele jest w stanie tutaj uczynić w prosty sposób. Trzeba tylko odrobiny wiedzy, a także niewielkiego doświadczenia, by zrobić naprawdę wiele i przekonać się, jak to genialnie działa właśnie. Takie narzędzia potrzebuje każdy, kto prowadzi swoją stronę internetową.

Potrzebujesz konsultacji z Google Keyword Planner?

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)