Google Keyword Planner -jak korzystać? [planer słów kluczowych google ads dawniej narzędzie adwords]

Google Keyword Planner -jak korzystać? [planer słów kluczowych google ads dawniej narzędzie adwords]

Google Keyword Planner

Google keyword planner to narzędzie które możesz znaleźć w panelu google ads. Z planera słów kluczowych mogą korzystać wszyscy, ale jeśli chcesz mieć pełen dostęp (np dokładne liczby wyszukań) musisz mieć uruchomioną kampanię reklamową.

Google Keyword Planner, planer słów kluczowych google ads (dawniej narzędzie adwords)

Mimo wszystko jest doskonały tool, w pełni bezpłatny. Wystarczy założyć konto google. Sprawdzasz miesięczny szacunek wyszukań interesujących Cię słów kluczowych i tworzysz o niebo lepszy content. Dodatkową opcją jest płatny ruch, czyli widełki za górę i dół strony jeśli chciałbyś zobaczyć ile musisz zapłacić za kliknięcie w google ads.

Co zrobić?

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Jak szukać fraz kluczowych w planerze słów Google

Wchodzisz do planera słów kluczowych google korzystając z konta google ads (dawniej google adwords) i szukasz „swoich fraz ppc”.

Pozycjonowanie-stron-z-Google-Keyword-Planner

Wybierasz interesującą Ciebie opcję:

  • poznaj nowe słowa kluczowe, lub
  • poznaj liczbę wyszukiwań i prognozy

Jeśli masz problemy, na przykład ze znalezieniem słów kluczowych do swojej kampanii Google Ads, możesz wpisać od razu adres URL strony internetowej i Google samo zasugeruje najlepsze frazy.

Pozycjonowanie-stron-z-planerem-slow-kluczowych-Google

Możesz używać tego jako bezpłatne narzędzie jeśli masz sklep internetowy e-commerce, albo firmę usługową. Optymalizacja to bardzo ważny etap w SEO. Oczywiście nie musisz „odpalać” reklamy google, bo narzędzie pozwala na sporo w wersji free, dołącz do tego google trends i google search console i możesz zajść na prawdę daleko w sem.

Trudności słowa to już inna kwestia. Musisz zadbać o całość działań marketingowych i integrację kampanii ads. Najprościej mówiąc warto z niego korzystać.

Oczywiście warto skorzystać z naszej agencji SEO. Natomiast możesz również przeczytać ten post do końca.

I przy okazji, planowanie strategii seo nie tylko dla zapytań konkretnych słów kluczowych to dla nas przyjemność!

aktualizacje google

Jak dobrać słowa kluczowe na stronę

Praca nad stroną internetową wymaga czasami nie lada poświęcenia i sporej ilości czasu spędzonej na dopracowaniu wszystkich kwestii, które są z tym związane. Czasami dobry informatyk sięga po różnego rodzaju narzędzia, jak choćby Google Keyword Planner, które mają mu pomóc w tej pracy i przyczynić się do tego, że to wszystko pójdzie naprawdę rewelacyjnie. Dlatego warto wiedzieć, jakie się ma możliwości oraz do czego poszczególne narzędzia na pewno się przydadzą.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Podczas pracy nad pozycjonowaniem strony internetowej kluczową rolę odgrywają frazy kluczowe, dlatego jest to jedna z tych rzeczy, o których trzeba pamiętać, gdy tworzy się treść na swoją witrynę. Bez odpowiednio dobranym słowom kluczowym można naprawdę wiele stracić, jak choćby swoją pozycję w wyszukiwarkach Google.

A jeśli zostaną one odpowiednio dobrane, to można liczyć na zwiększenie ruchu na swojej stronie internetowej, a także polepszenie widoczności witryny w wyszukiwarkach. Gdy jednak pracuje się nad wyborem odpowiednich słów kluczowych, to łatwo popełnić błąd, przez który witryna nie będzie już tak widoczna i nie pojawi się zbyt wysoko w liście wyszukiwania. Można ten problem rozwiązać na dwa sposoby.

Pierwszym z nich jest zatrudnienie kogoś, kto się na tym zna i jest w stanie wiele w tej kwestii uczynić. Wiąże się to z wieloma kosztami, na które nie każdą firmę stać.

Drugim rozwiązaniem jest skorzystanie z Google Keyword Planner. A tego można już samemu się nauczyć i z tego korzystać.

Google Keyword Planner

Na pewno na samym początku każdy chciałby wiedzieć, co to za narzędzie i do czego służy. Jest to po prostu planer słów kluczowych, dzięki któremu można w prosty sposób zaprojektować lub rozwinąć istniejące kampanie, jakie znajdują się w sieci wyszukiwania. Dzięki niemu dowiemy się, jakiego typu słowa kluczowe były wpisywane przez użytkowników, gdy wyszukiwali naszej strony internetowej. W wielu sytuacjach na pewno będzie to użyteczna rzecz. Można z jego pomocą stworzyć nową listę słów kluczowych, która powstanie na podstawie połączeniu kilku list.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Pojawia się tutaj także propozycja grup reklam, a także statystyk historycznych. Mamy także możliwość skorzystania z przejrzenia prognozy skuteczności poszczególnych słów kluczowych, jakie zostaną wykorzystane. Dzięki niemu też można ustalić, jakie są konkurencyjne stawki oraz z jakich budżetów poszczególnych kampanii warto skorzystać. Najważniejsze przy tym jest to, że to darmowe narzędzie, z którego sami możemy korzystać i nauczymy się tego bez najmniejszego problemu.

Jak wyszukiwać za pomocą planera słów kluczowych

Narzędzie Google Keyword Planner posiada wiele zalet. Przede wszystkim taką, że można tutaj znaleźć naprawdę wszystkie informacje, które przydadzą się profesjonalistom, którzy zajmują się pozycjonowaniem strony internetowej w sieci. Właśnie z tego powodu wielu z nich planowanie i tworzenie kampanii zaczyna od tego, że wchodzi do tego narzędzia i sprawdza możliwości, gdy chodzi o słowa kluczowe, jakie warto wykorzystać przy danej witrynie.

Co ważne, planer słów kluczowych równie dobrze może być wykorzystany przez osobę, która zaczyna swoją przygodę z IT i SEO. Nawet tacy ludzie znajdą tutaj sporą dawkę wiedzy, z której warto skorzystać i która im się przyda, gdy chcą się wybić na tle konkurencji i to nawet dzisiaj.

Kolejna ważna rzecz to, że dzięki temu narzędziu można wyszukiwać słowa kluczowe, a także grupy reklam i to na podstawie pojęć, które są odpowiednie dla wybranego produktu czy usługi, a nawet innych kategorii, które będą związane z reklamowanymi przedmiotami.

Pozycjonowanie SEO

Jeśli zamierzamy zabrać się za korzystanie z Google Keyword Planner i tworzyć kampanie reklamowe na podstawie danych, jakie tutaj otrzymamy, to warto wiedzieć, na co szczególnie trzeba tutaj zwracać uwagę. Istotnymi elementami z pewnością jest historia skuteczności, a także prognozy ruchu.

Dzięki statystykom, które mogą przedstawić choćby najczęściej wyszukiwane frazy, można bez problemu podjąć decyzję dotycząca tego, z których słów kluczowych najlepiej będzie skorzystać podczas tworzenia swojej kampanii reklamowej.

A jeśli chodzi o prognozy, to okazują się szczególnie przydatne, gdy osoba zajmująca się stroną zastanawia się, jaka może być planowana liczba kliknięć czy jak prezentują się dane dotyczące konwersji.

Dzięki temu można przekonać się, jak wybrana lista słów kluczowych zadziała w kontekście danego produktu i czy nie warto czegoś zmienić, by jeszcze bardziej to wszystko usprawnić i sprawić, by wyniki były o wiele większe. Dzięki statystykom także można ogarnąć, jaki sposób rozplanowania budżetu czy oferty będzie najlepszy w danej sytuacji.

Warto teraz przejść do samej kwestii korzystania z Google Keyword Planner oraz do tego, jak zabrać się za wyszukiwania słów kluczowych. Zaczniemy od tej drugiej kwestii. By w ogóle korzystać z tego narzędzia, trzeba się zalogować na swoje konto w Google i tam wejść w zakładkę Adwords.

Stamtąd przenosimy się do Narzędzi, a następnie wybieramy opcję Planer słów kluczowych i zabieramy się za wyszukiwania słów oraz pobieranie danych o liczbie wyszukiwań. Wtedy trzeba podać parę informacji, które dotyczą całej planowanej kampanii. Musimy zatem podać takie informacje, jak nazwa wybranych produktów czy usług, których dotyczy kampania reklamowa. Do tego przyda się adres strony docelowej, na której kampania ma zostać przeprowadzona. Istotną kwestią jest także kategoria produktów, które podlegają reklamie.

W tym momencie można także dostosować to do siebie także pod innymi względami jak choćby lokalizacja wyszukiwania, język czy ustawienia wyszukiwarki. Kolejną rzeczą, o którą warto tutaj zadbać, jest skorzystanie z opcji filtrowania otrzymanych fraz kluczowych.

Dzięki temu można z łatwością odrzucić słowa kluczowe, które posiadają za małą liczbę wyszukiwań albo mają za wysoką sugerowaną stawkę. Można także odrzucić te, które mają określony udział reklamy w wyświetleniach, lub usunąć sformułowania, które znalazły się już na koncie AdWords lub które już wcześniej wybraliśmy do planu. Dzięki temu oszczędzimy sobie znacząco pracy i nieco ją usprawnimy, co na pewno na tym etapie będzie dla nas szczególnie istotne i warto o to po prostu zadbać.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Jeśli chodzi o filtry, to możemy je podzielić ze względu na trzy kryteria. Pierwsze to statystyka historyczna, które przedstawia dane związane ze średnią liczbą wyszukiwań w danym miesiącu. Druga to opcje związane ze słowami kluczowymi, czyli także tego, czy hasło zawiera jakieś treści przeznaczone jedynie dla dorosłych. A trzecie to lista sugerowanych fraz, czyli takich, które zawierają przynajmniej jedno z podanych słów. Warto mieć to wszystko na uwadze i po prostu z tego korzystać, gdyż jest to spore ułatwienie dla tego, kto pracuje nad stroną.

Inną ciekawą opcją, która jest warta wykorzystania, jest okresowe dopasowanie słów kluczowych do kampanii. Szczególnie jest to istotne dla osób, które zamierzają planować działania ograniczone czasowe lub dopiero szukają słów, które najlepiej nadają się do ich produktu, który dopiero nabiera znaczenia dla wyszukiwarek internetowych.

Z tego powodu Google Keyword Planner przyda się także osobom, które szukają informacji w internecie na temat poszczególnych trendów lub potrzebują informacji na temat tego, jak bardzo dane hasło jest przydatne w ciągu roku lub w wybranych przez użytkownika okresach. Trzeba przyznać, że to narzędzie naprawdę daje wiele możliwości, a użytkownik musi się jedynie nauczyć z nich wszystkich korzystać i wykorzystywać je na swoją korzyść. Dzięki temu na pewno zyska większą popularność, gdy chodzi o wyszukiwarki internetowe, a do tego stworzy kampanie internetowe, które będą miały znaczenie i które na pewno przyciągną nowych odbiorców do jego strony internetowej.

Warto jeszcze wspomnieć o tym, jak w ogóle zabrać się za wyszukiwanie słów kluczowych. I tutaj istnieją dwa rozwiązanie, a każdy użytkownik sam zadecyduje, które z nich jest lepsze dla niego i jego kampanii.

Zacznijmy od pierwszej. Wiadomo przecież, że główną funkcją planera jest to, że można wyszukiwać najbardziej efektywne słowa kluczowe podczas planowania swojej kampanii lub dodawać kolejne frazy, które mogą nie mieć zbyt dużego potencjału, gdy chodzi o wyszukiwanie, ale są na tyle charakterystyczne, że dzięki nim zwiększy się poziom konwersji na samej stronie.

Dzięki temu narzędziu zobaczymy, jakie były najczęściej wybierane określenia i sami wybierzemy te, które naszym zdaniem okażą się najbardziej przydatne, gdy chodzi o nasz własny produkt. Kolejnym krokiem jest tzw. kupienie słów kluczowych, czyli wrzucenie ich do koszyka.

Przeważnie są one grupowane na propozycje grup reklam oraz propozycje słów kluczowych. Zależnie od tego, czego konkretnie potrzebujemy, to na taką funkcję stawiamy. Domyślnie jet wybrana pierwsza, co przyda się osobom, które są zainteresowane kampaniami w AdWords.

A ci, którzy skupiają się na kampaniach SEO, powinni zaznaczyć druga opcję. Można tutaj także korzystać dobrze dopracowanych prognoz oraz statystyk historycznych, które wskazują, jaki był maksymalny CPC i dzienny ruch. Jeśli chodzi o drugą opcję sprawdzania, jaka jest popularność słów kluczowych, to warto po prostu ręcznie wpisać je do planera lub zaimportować plik sformatowany na CVS.

Dzięki temu można sprawdzić skuteczność ich działania i przekonać się, czy wybrane frazy spełnią swoje zadanie i zwiększą ruch na stronie, jaką tworzymy. Tutaj także warto skorzystać nie tylko ze statystyk historycznych, ale warto wykorzystać prognozy, które pokażą, jaki jest potencjał danych słów kluczowych i jaki będzie koszt takich kampanii. Poza tym Google Keyword Planner daje takie możliwości jak wyszukiwanie słów kluczowych pod względem zróżnicowania geograficznego.

Jak widać, jest to narzędzie z ogromem możliwości, które każdy człowiek sam powinien odkrywać i przekonywać się, jak wiele jest w stanie tutaj uczynić w prosty sposób. Trzeba tylko odrobiny wiedzy, a także niewielkiego doświadczenia, by zrobić naprawdę wiele i przekonać się, jak to genialnie działa właśnie. Takie narzędzia potrzebuje każdy, kto prowadzi swoją stronę internetową.

Google Keyword Planner: Kluczowe Narzędzie dla Skutecznej Strategii Słów Kluczowych

W dzisiejszym dynamicznym świecie internetu, znalezienie właściwych słów kluczowych ma kluczowe znaczenie dla sukcesu w dziedzinie marketingu online, optymalizacji treści oraz kampanii reklamowych. Wprowadzenie „Google Keyword Planner” – narzędzia stworzonego przez giganta wyszukiwarkowego Google – odmieniło sposób, w jaki firmy, blogerzy i marketerzy podejście do planowania i analizy słów kluczowych. W tym obszernym artykule przyjrzymy się, dlaczego „Google Keyword Planner” jest kluczowym narzędziem w arsenale każdego profesjonalisty zajmującego się marketingiem internetowym.

Planer Słów Kluczowych: Klucz do Widoczności Online

Planer słów kluczowych to centralne narzędzie, które pomaga w doborze optymalnych słów i fraz, które docelowo wpływają na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania.

Planowanie Słów Kluczowych: Strategia Sukcesu Online

Planowanie słów kluczowych to niezbędny etap w budowaniu skutecznej strategii marketingowej. Odpowiednio dobrana lista słów kluczowych pozwala osiągnąć większy ruch organiczny.

Dobór Słów Kluczowych: Istota Precyzyjnej Wybór

Dobór słów kluczowych to wyzwanie polegające na wybraniu fraz, które nie tylko są związane z tematem, ale także są popularne w wyszukiwaniach i mają potencjał przyciągnięcia ruchu.

Optymalizacja Słów Kluczowych: Klucz do Wyższej Pozycji

Optymalizacja słów kluczowych to proces włączania wyselekcjonowanych fraz do treści witryny, co przyczynia się do poprawy widoczności w wynikach wyszukiwania.

Analiza Słów Kluczowych: Zrozumienie Trendów i Potrzeb

Analiza słów kluczowych pozwala zrozumieć, jakie frazy są popularne wśród użytkowników, co pozwala dostosować treści do ich potrzeb.

Raportowanie Słów Kluczowych: Śledzenie Postępów

Raportowanie słów kluczowych to monitorowanie wyników osiągniętych w zakresie pozycji witryny dla wybranych fraz. To umożliwia dostosowanie strategii w oparciu o uzyskane dane.

SEO (Search Engine Optimization): Klucz do Widoczności Online

„Google Keyword Planner” jest nieodłącznie związany z SEO. Poprawne użycie narzędzia może przyczynić się do osiągnięcia wyższej pozycji w wynikach organicznych.

SEM (Search Engine Marketing): Skuteczność Kampanii Reklamowych

„Google Keyword Planner” wspomaga kampanie reklamowe oparte na płatnym pozycjonowaniu. Pomaga znaleźć frazy, na które warto inwestować w reklamy.

Marketing Internetowy: Podstawa Efektywnej Promocji Online

Marketing internetowy opiera się na trafnym doborze słów kluczowych. Narzędzie umożliwia wybór fraz, które mają potencjał przyciągnięcia klientów.

Kampanie Reklamowe: Klucz do Zwiększenia Widoczności

„Google Keyword Planner” wspomaga kampanie reklamowe, pomagając dobrać frazy, które przyciągną uwagę potencjalnych klientów.

Reklama Online: Kreowanie Efektywnych Kampanii

Reklama online wymaga trafnego wyboru słów kluczowych. Narzędzie pomaga zidentyfikować frazy, które generują największy ruch.

Reklama w Internecie: Zwiększenie Skuteczności Komunikacji

Dobre słowa kluczowe to klucz do skuteczności reklamy w internecie. „Google Keyword Planner” pomaga wybrać te, które przyciągną grupę docelową.

Reklama w Mediach Społecznościowych: Precyzyjne Targetowanie

„Google Keyword Planner” ma znaczenie również w reklamie w mediach społecznościowych. Pomaga w doborze fraz, które przyciągną uwagę użytkowników.

Narzędzie do Analizy Słów Kluczowych: Praktyczna Wartość

„Narzędzie do analizy słów kluczowych” – to definicja „Google Keyword Planner”. To narzędzie dostarcza praktycznej wartości dla każdego, kto dąży do osiągnięcia lepszych wyników w marketingu internetowym.

Podsumowanie

„Google Keyword Planner” to kluczowe narzędzie, które w dzisiejszym świecie internetowym pomaga w doborze, analizie i optymalizacji słów kluczowych. To narzędzie wspomaga SEO, SEM, marketing internetowy i kampanie reklamowe, wpływając na widoczność, pozycję i skuteczność działań online. To nieodzowny komponent strategii marketingowej każdej firmy, która dąży do osiągnięcia sukcesu w świecie online.

Prognoza pod SEO

Pamiętaj aby nowe słowa kluczowe sprawdzać starannie. Powinieneś wybrać słowa które mają sensowny ruch aby nie tracić zasobów na pozycjonowanie czy budżetu z kampanii google ads. Skorzystaj ze średniej miesięcznej liczby wyszukań w google planner keyword.

Potrzebujesz konsultacji z Google Keyword Planner?

Jeśli jesteś ciekawy innych narzędzi SEO, oto te najpopularniejsze. Na ogół wszystkie specjalizują się w jednym kanale.

  • Ahrefs – Przede wszystkim SEO z komponentami społecznościowymi i niektórymi danymi PPC.
  • Semrush – głównie SEO, ale z pełnym pakietem narzędzi PPC i społecznościowych.
  • Mangools – głównie SEO z niższymi limitami wykorzystania danych, ale w bardziej przystępnej cenie.
  • Moz – Przede wszystkim społeczność / edukacja z elementami SEO i społecznościowymi.
  • BuzzSumo – głównie społecznościowy z komponentami SEO.
  • Majestic – Wyłącznie SEO z naciskiem na analizę linków.
  • SpyFu – Przede wszystkim PPC z komponentami SEO.
  • Raven Tools – przede wszystkim Analytics z komponentami SEO i Social.
  • Screaming frog SEO Spider – doskonałe narzędzie do audytu technicznego strony internetowej
  • Senuto – narżedzie seo i planowania treści
  • Surfer SEO – optymalizacja tekstów pod seo
  • Contadu– edytor tekstu SEO
  • Semstorm
  • WP rocket – wtyczka do optymalizacji pod prędkość strony na wordpress
  • Google search console– narzędzie dla webmasterów
  • Goolge analytics – analityka danych
  • Google keyword planner – planer słów kluczowych google
  • SE ranking – narzędzie do pozycjonowania stron typu „all in one”
  • Mailerlite – program do mailingu i automatyzacji wysyłania wiadomości
  • Getresponse– jak wyżej
  • Ubersuggest– narzędzie należące do znanej osoby w świecie marketingu, jest nią Neil Patel.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!