Surfer SEO narzędzie, optymalizacja, marketing (analiza surferseo)

surfer seo
surfer seo

Surfer SEO – narzędzie do optymalizacji treści

Pozycjonowanie stron internetowych, jeszcze 10 lat temu, sprowadzało się do utworzenia strony z treścią, która była w miarę unikalna, czytelna i zawierała odpowiednie słowa kluczowe.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Taka strona była następnie linkowania, często z katalogów, czy innych linków słabej jakości i to wystarczyło, żeby osiągała wysokie pozycje. Obecnie, algorytm wyszukiwarki bardzo dobrze rozpoznaje treść, cały proces jest o wiele trudniejszy, jednak, na szczęście, na rynku istnieją pomocne narzędzia do optymalizacji treści.

surferseo

Ewolucja algorytmu wyszukiwarki

Google, już w drugim dziesięcioleciu 21 wieku, zaznaczał, że znajdująca się na stronach internetowych, treść, jest jednym z najważniejszych czynników SEO, a do dziś odwołują się do tego wszystkie wytyczne dla posiadaczy stron internetowych. Rzeczywistość jest jednak taka, że treść nie miała większego znaczenia w latach 2010-2015, bo wystarczyło, żeby była unikalna oraz czytelna, co już wtedy potrafiły zapewnić popularne i często darmowe programy do generowania treści.

Co prawda, aktualizacja „Panda,” pojawiła się już w 2011 roku i miała nagradzać strony zawierające treści wysokiej jakości, jednak „wysoka jakość” sprowadzała się jedynie do zachowania unikalności, względnej czytelności i unikania przesadnego zagęszczenia słów kluczowych w treści. Dlatego też mało kto przejmował się w tamtym czasie popularnym powiedzeniem „content is king” i raczej z niego żartowano, pozycjonując kolejne to strony z treścią niskiej jakości.

Druga połowa, drugiego dziesięciolecia 21 wieku przyniosła już pewne zmiany, ponieważ poprzednie aktualizacje, jak wspomniana Panda, były stale rozwijane, a obok Pandy, była jeszcze aktualizacja „Pingwin,” która odnosiła się w głównej mierze do procesu nienaturalnego linkowania. Pozycjonowanie w Google stało się w tych latach o wiele trudniejsze i wiele osób, które pamiętały pierwsze dziesięciolecie 21 wieku, zdecydowało się zrezygnować, bo mniej więcej w tym okresie SEO stało się pełnoprawnym zawodem, sztuką, a nie metodą na łatwy zarobek.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Prawdziwa bomba spała na posiadaczy stron internetowych, pod koniec 2019, kiedy Google wprowadziło aktualizację nazwaną „Bert,” którą określiło najważniejszą aktualizacją w ostatnich 5 latach. Bert to algorytm, który, poprzez uczenie maszynowe, nie tylko sprawdza czytelność, czy unikalność treści, a potrafi oceniać sens i kontekst treści. Wprowadzanie tej aktualizacji wstrząsnęło całym światem SEO, ponieważ algorytm wpłynął aż na 10% wszystkich wyników wyszukiwania.

Rola TF-IDF w tworzeniu treści

Pod TF-IDF kryje się iloczyn TF (Term Frequency, czyli częstotliwością wyrażenia) z IDF (Inverse Document Frequency, czyli odwrotną częstotliwością w dokumentach).

Brzmi skomplikowanie, jednak wskaźniki te pokazują nam po prostu wagę danej frazy w tekście optymalizowanym pod dane słowo kluczowe. Google, wraz z aktualizacją Bert, nauczył się rozpoznawać powiązane wyniki, a osoby zajmujące się SEO dość szybko zrozumiały co to znaczy. Okazuje się, że gdy wpisujemy w Google dowolną frazę, to na samym dole wyników wyszukiwania mamy tak zwane „related keywords,” a więc powiązane z danym hasłem wyniki.

Google proponuje nam zbiór powiązanych słów, próbując pomóc nam w znalezieniu tego, czego szukamy. Bardzo szybko okazało się, że poza samym zagęszczeniem słów kluczowych w pisanym tekście, warto dodatkowo umieścić w nim powiązane słowa kluczowe. Takie działanie dawało pozytywne wyniki, choć to jedynie wierzchołek góry lodowej całego procesu, ponieważ okazuje się, że możemy umieścić w tekście nawet pojedyncze słowa, które zwiększą jego jakość w oczach algorytmu wyszukiwarki.

Narzędzia do tworzenia treści wysokiej jakości

Obecny algorytm Google jest tak skomplikowany, że osoby zajmujące pozycjonowaniem, śmieją się, że nawet pracownicy Google, go do końca nie rozumieją. Ile jest w tym prawdy? Trudno powiedzieć, jednak w taki właśnie sposób powstał nowy trend w SEO, a więc bazowanie na konkurencji.

Skoro wiemy, że algorytm jest zaawansowany i potrafi nie tylko rozumieć powiązane słowa, a nawet pojedyncze słowa, to możemy albo pisać lub zamawiać treści wysokiej jakości, licząc, że spodoba się robotowi wyszukiwarki i osiągniemy wysokie pozycje, albo spróbować dostosować się do tego, co działa.

I tak właśnie powstała idea badania tego, co działa, czyli wyciągania średnich z top 5-10 wyników wyszukiwania pod dane hasło. O jakie średnie chodzi? Przede wszystkim o: ilość słów/znaków w tekście, ilość nagłówków (h2,h3,h4), ilość obrazków (i alt tagów ze słowem kluczowym) oraz zagęszczenia słów kluczowych.

Takie działanie jest niesamowicie skuteczne w nowoczesnym SEO, jednak łatwo zauważyć, że wiąże się to z ogromną ilością pracy do każdego tekstu, bo musimy policzyć wiele wartości i wyciągnąć średnią. Na szczęście istnieją narzędzia, które robią to za nas, a jednym z najpopularniejszych jest Surfer SEO. Program posiada darmową wtyczkę, dzięki której będziemy w stanie ocenić wszystkie wspomniane wartości, co już bardzo poprawi nasze teksty.

To jednak wierzchołek góry lodowej. Surfer SEO jest bowiem w stanie wskazać przedział tego, ile razy dane słowo kluczowe powinno pojawić się w tekście pod wpisane przez nas główne słowo kluczowe. Dzięki temu otrzymujemy pełny wykaz, jakich słów użyć w tekście, jakich w nagłówkach, oraz ocenę wpisanego do programu tekstu, od 0 do 100. Wykorzystanie takiego narzędzia do tworzenia treści daje nam ogromną przewagę nad konkurencją, która nie jest w stanie takich danych pozyskać manualnie.

SurferSEO pozwala analizować jak domena radzi sobie w serp. Analiza jest dość szczegółowa, a sam wykres pomaga jeśli chcemy przeprowadzić audyt seo. Pamiętać warto że każda podstrona to zapytanie w google z którego użytkownik może trafić właśnie do nas.Z tego powodu trzeba dbać o widoczność swojej witryny.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Audyt surferseo i analiza, czy rywal jest konkurencyjny

W skrócie…

Wybierasz keyword, czyli frazę kluczową. Edytor pomaga Ci zoptymalizować całość contentu tak aby teoretycznie wypaść lepiej w oczach google niż nasz konkurent. Copywriter więc pośrednio może wpływać na nasz ruch w witrynie, aczkolwiek SEO on page czy on site, to tylko element układanki. Korelacja przebiega z goła inaczej.

Pamiętaj że Surfer SEO musi współgrać z google search console i google analytics. Jako miły dodatek jest tutaj wtyczka chrome i content editor który można zastosować w wordpressie. Więc śmiało, kliknij w ten duży przycisk i zarejestruj się na swój trial. Do swoich narzędzi seo dołącz keyword surfer i serp analyzer. Funkcjonalność jest na prawdę super. Interfejs cieszy oko, a analiza on-page staje się prostsza. Dla specjalisty seo content editor’y to pomocny tool.

Masz wgląd w niektóre czynniki rankingowe, optymalizujesz paragraf, title, meta description, robisz keyword research, dbasz o jakość treści, długość treści a to wszystko w wersji data-driven.

Więc jeśli chcesz mieć wpływ na pozycje, tak aby robot google (crawler) działał lepiej niż na Twojej stronie niż w przypadku stron konkurencji to skorzystać z edytora treści Surfer SEO i „podrasuj” swoje pozycje w google.

Jeśli jesteś ciekawy innych narzędzi SEO, oto te najpopularniejsze. Na ogół wszystkie specjalizują się w jednym kanale.

  • Ahrefs – Przede wszystkim SEO z komponentami społecznościowymi i niektórymi danymi PPC.
  • Semrush – głównie SEO, ale z pełnym pakietem narzędzi PPC i społecznościowych.
  • Mangools – głównie SEO z niższymi limitami wykorzystania danych, ale w bardziej przystępnej cenie.
  • Moz – Przede wszystkim społeczność / edukacja z elementami SEO i społecznościowymi.
  • BuzzSumo – głównie społecznościowy z komponentami SEO.
  • Majestic – Wyłącznie SEO z naciskiem na analizę linków.
  • SpyFu – Przede wszystkim PPC z komponentami SEO.
  • Raven Tools – przede wszystkim Analytics z komponentami SEO i Social.
  • Screaming frog SEO Spider – doskonałe narzędzie do audytu technicznego strony internetowej
  • Senuto – narżedzie seo i planowania treści
  • Surfer SEO – optymalizacja tekstów pod seo
  • Contadu– edytor tekstu SEO
  • Semstorm
  • WP rocket – wtyczka do optymalizacji pod prędkość strony na wordpress
  • Google search console– narzędzie dla webmasterów
  • Goolge analytics – analityka danych
  • Google keyword planner – planer słów kluczowych google
  • SE ranking – narzędzie do pozycjonowania stron typu „all in one”
  • Mailerlite – program do mailingu i automatyzacji wysyłania wiadomości
  • Getresponse– jak wyżej
  • Ubersuggest– narzędzie należące do znanej osoby w świecie marketingu, jest nią Neil Patel.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 556

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!