Google Search Console -co to? Poradnik SEO dla webmasterów [logowanie, narzędzie do weryfikacji domeny]

Google Search Console -co to? Poradnik SEO dla webmasterów [logowanie, narzędzie do weryfikacji domeny]

google search console
Google search console logowanie webmaster tools

Czym dokładnie jest Google Search Console?

Należy mieć świadomość, że Google Search Console jest w najprostszym możliwym ujęciu zestawem bezpłatnych narzędzi, a także funkcji, których zadaniem jest ułatwienie webmasterom, właścicielom witryn czy specjalistom od SEO monitorowania najbardziej istotnych parametrów związanych z wydajnością określonej strony internetowej w wynikach wyszukiwarki Google.

Ponadto dzięki omawianemu Google Search Console można dowiedzieć się, jak dokładnie Google widzi daną witrynę. Istnieje również możliwość szczegółowego przeanalizowania danych, które mogą być niezwykle pomocne podczas optymalizacji. Użytkownik będzie mógł również zobaczyć, na jakie dokładnie frazy określona strona pojawia się w wynikach wyszukiwania.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC
Google search console logowanie webmaster tools

Dlaczego Google Search Console jest doskonałym narzędziem dla webmasterów?

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że funkcje omawianego narzędzia obejmują dane na temat wyszukiwania określonej strony w Google, danych indeksowania, błędów występujących w witrynie, a także jej statusu technicznego. Warto wiedzieć, że w panelu GSC można również znaleźć bardzo istotne wiadomości związane ze znacznie ważniejszymi aspektami funkcjonowania strony internetowej.

google search console

Webmaster dzięki Google Search Console dowie się ile dokładnie osób odwiedza określoną witrynę z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Ponadto będzie wiedział, jakie zapytania przyczyniły się do wyświetlania się strony w wynikach wyszukiwania. GSC pozwala także zdobyć informację na temat urządzeń, których używają osoby odwiedzające witrynę. Można zaobserwować, że z roku na rok coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych, a nie komputerów.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Czym dokładnie różni się Google Search Console od Google Aanlytics?

Użytkownicy bardzo często zastanawiają się, jakie są różnice między Google Analytics, a omawianym narzędziem Google Search Console. Występują przede wszystkim różnice w danych. GSC pokazuje bowiem inną wartość w porównaniu do Analytics.

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że Google Search Console analizuje poszczególne dane na poziomie wyników wyszukiwania. Pochodzą one ze strony Google. Webmaster dzięki temu będzie wiedział, ile dokładnie użytkowników wpisało określoną frazę kluczową, a także w jakie wyniki zdecydowali się kliknąć. W najprostszym możliwym ujęciu oznacza to, że praktycznie wszystkie raporty i informacje w Search Console dotyczą działań poszczególnych użytkowników zanim jeszcze trafią oni na daną stronę internetową.

W momencie, gdy dany użytkownik załaduje już witrynę internetową, omawiane narzędzie Google Search Console przestanie analizować dane. Zaczną one spływać do wymienionego wcześniej Google Analytics, które dokładnie mierzy zachowania poszczególnych użytkowników danej strony.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Jak zainstalować Google Search Console? Jak dodać stronę do GSC?

Osoby, które są zainteresowane korzystaniem z Google Search Console muszą w pierwszej kolejności dodać, a następnie zweryfikować swoją stronę internetową. Użytkownik w ten prosty sposób daje do zrozumienia Google, że jest webmasterem lub właścicielem określonej witryny. Należy mieć świadomość, że GSC dostarcza mnóstwo bardzo istotnych informacji na temat strony internetowej. Nikogo nie powinien zatem dziwić fakt, że Google nie będzie przekazywał tych danych każdej osobie, która tylko o to poprosi.

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że dodanie witryny do Search Console jest znacznie łatwiejszym zadaniem, niż mogłoby się wydawać. W pierwszej kolejności trzeba zalogować się na swoje konto Google pod adresem https://search.google.com/search-console. W przypadku, gdy będzie to dopiero pierwsze logowanie danej osoby to Google wyświetli okno z opcją dodania nowej strony. Należy wtedy wpisać adres URL swojej strony lub podać domenę.

Godny uwagi jest fakt, że Google od pewnego czasu pozwala na dwa rodzaje weryfikacji narzędzia Google Search Console. Warto wiedzieć, że do niedawna istniała możliwość weryfikacji tylko za pomocą określonego adresu URL. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że wspomniana opcja jest cały czas dostępna, jednak wiąże się z określonymi faktami.

Należy mieć świadomość, że strona z www i bez www to dla Google dwie zupełnie inne strony. Osoba, która dodała stronę w formie www.domena.pl, a Google witryna funkcjonuje bez przedrostka www, nie zobaczy żadnych danych. Użytkownicy, którzy zatem używają tylko tej opcji weryfikacji, powinni podjąć decyzję o weryfikacji dwóch wersji. Ponadto w przypadku używania SSL trzeba zweryfikować dwie kolejne z przedrostkiem https.

Problem został jednak rozwiązany dzięki Google. Istnieje bowiem już możliwość weryfikacji całej domeny. W ten prosty sposób zostaną dodane wszystkie wersje domen i subdomen.

Jak zweryfikować stronę w Google Search Console?

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że obecnie istnieje kilka możliwości na zweryfikowanie strony w GSC. Oczywiście najbardziej popularna jest weryfikacja domeny za pomocą rekordu DNS. Wystarczy dodać specjalny kod do DNS domeny u dostawcy. Warto wiedzieć, że wspomnianym dostawcą jest firma, w której został dokonany zakup domeny. Użytkownik zostanie poproszony o wybranie dostawcy. Osoby, które są zainteresowane skorzystaniem z tej metody muszą w pierwszej kolejności zalogować się na stronie określonego operatora, a następnie dodać nowy rekord DNS TXT lub CNAME o treści, która została podana przez Google.

Można również dokonać weryfikacji za pomocą pliku. Metoda ta polega w najprostszym możliwym ujęciu na dodaniu małego pliku na serwer, na którym znajduje się określona witryna. Jeżeli użytkownik będzie mógł wstawić plik na danej stronie, oznacza to dla Google, że należy ona do niego. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że w celu zastosowania omawianej metody dana osoba musi mieć możliwość przesyłania plików do katalogu głównego danej strony internetowej. Ponadto potrzebny będzie także dostęp do FTP serwera, na którym zlokalizowane są pliki witryny. Użytkownicy, którzy niestety nie są w posiadaniu danych dostępowych, mogą poprosić o przesłanie wspomnianego pliku osobę, która zajmuje się jej stroną.

Wystarczy pobrać plik HTML podany przez Google Search Console, a później przesłać go do katalogu głównego swojej strony internetowej na serwerze. Oczywiście nie można wprowadzać żadnych zmian w zawartości tego pliku. Następnie użytkownik może wrócić do GSC i kliknąć „Zweryfikuj”

Na czym dokładnie polega weryfikacja strony za pomocą tagu?

Omawiana metoda weryfikacji jest przeznaczona przede wszystkim dla użytkowników, którzy mogą poszczycić się doświadczeniem w pracy z kodem HTML. Osoby, które zdecydują się na nią zostaną poproszone o wklejenie właściwego kodu w sekcji strony. Należy zatem w pierwszej kolejności skopiować kod, a następnie wkleić go w odpowiednie miejsce. Kolejnym etapem będzie kliknięci przycisku „Zweryfikuj”. Użytkownik dostrzeże wtedy ekran z informacją potwierdzającą. Godny uwagi jest fakt, że najpopularniejsze wtyczki SEO do WordPress bardzo pomagają w tej metodzie.

W jaki sposób można zweryfikować stronę za pomocą Google Analytics?

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że osoby, które już korzystają z narzędzia Google Analitycs do śledzenia ruchu na swojej witrynie mają możliwość użycia tej metody także do zweryfikowania usługi Google Search Console. Należy jednak pamiętać, aby usługa GA była przypisana do tego samego konta Google, dla którego użytkownik chce zweryfikować omawianą usługę GSC. Warto wiedzieć, że wspomniany sposób zadziała tylko wtedy, gdy Google Analytics będzie właściwie zainstalowany.

Jak można zweryfikować stronę za pomocą Google Tag Manager?

Jest to bardzo podobna metoda weryfikacji do poprzedniej. Osoba zainteresowana skorzystaniem z niej musi posiadać usługę Google Tag Manager.

W jaki sposób połączyć GSC z Google Analytics?

Jak zostało już wspomniane wcześniej Google Analytics oraz Google Search Console przedstawiają zupełnie inne dane. Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę, że część z nich można bez większego problemu połączyć. Użytkownik ma możliwość zaimportowania danych o kliknięciach oraz wyświetleniach z Google Search Console do Google Analytics. Rozwiązanie to zdecydowanie pomoże w analizie ruchu organicznego, a także jego wpływie na określone cele biznesowe. Osoby, które są zainteresowane zobaczeniem danych z GSC w panelu Analytics muszą w drugim wymienionym narzędziu przejść najpierw do administracji usługi, a później sekcji „łączenie usług”.

Czy można udostępniać dane z Google Search Console innym osobom?

Należy mieć świadomość, że dane z GSC można bez większego problemu udostępnić innym użytkownikom Google. Oczywiście muszą oni być w posiadaniu poczty Gmail. Opcja jest świetnym rozwiązaniem w przypadku osób, które chcą udostępnić dane firmie zajmującej się SEO swojej strony lub pracownikom. Dzięki temu nie będą oni musieli mieć dostępu do strony i od nowa weryfikować GSC. Wystarczy podać adres e-mail danego użytkownika w sekcji „Użytkownicy i uprawnienia”. Warto wiedzieć, że znajduje się ona w opcjach ustawieniach Google Search Console.

Co można znaleźć w sekcji Skuteczność?

Użytkownicy w tej sekcji mogą znaleźć bardzo rozbudowane raporty, które mają związek z ruchem prowadzonym na witrynę z wyszukiwarki Google. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że praktycznie wszystkie dane będą zaprezentowane w formie, która jest bardzo łatwa do odczytania i analizowania. Ponadto raporty mogą być praktycznie dowolnie dostosowywane do potrzeb użytkowników. Istnieje możliwość sprawdzenia liczby wejść na stronę internetową czy liczby wyświetleń w wynikach wyszukiwania.

Godny uwagi jest również fakt, że praktycznie wszystkie dane z omawianego raportu dotyczącego skuteczności mogą być filtrowane przez osoby zainteresowane według stron, zapytań, typów wyszukiwania, urządzeń. Raport jest niezwykle pomocny dla osób, które są zainteresowane przeanalizowaniem skuteczności swoich działań SEO. Możliwe będzie bowiem wyciągnięcie bardzo istotnych informacji związanych ze słowami kluczowymi generującymi ruch na witrynę, a także ich pozycji w wyszukiwarce Google. Dzięki otrzymanym danym użytkownik będzie mógł umieszczać określone frazy na stronie w celu zwiększenia ich pozycji w wyszukiwarce.

Jak widzisz google webmaster tools doskonale pasują jako darmowe narzędzie do wspierania pozycjonowania, wpływające na widoczność wyszukiwania google, badania linków przychodzących (linki wewnętrzne i zewnętrzne). Z pomocą przychodzi Ci robot google, który crawl’uje całą domenę, „patrzy” jak podstrona jest stworzona. Przy okazji, nie zapomnij o tym jak działa mapa witryny.
Google dla webmasterów nie jest zbyt trudne do nauki ale musisz poświęcić trochę czasu żeby zwiększyć widoczność Twojej strony. Dodatkowo możesz zablokować w pliku robots.txt pewne roboty różnych crawlerów tak aby konkurencja miała utrudnione działania seo. Tylko nie zablokuj googlebot 'a 🙂

Z tipów na koniec jak działasz na granicy to sprawdzaj zakładkę ręczne działania, badaj współczynnik klikalności, narzędzia i raporty a także sposób interakcji strony na urządzeniach.

Skoro dotarłeś aż tutaj to weryfikacja własności (weryfikacja w google search console) jest już dawno za Tobą więc skupiaj się na tym jak działa linkowanie, co powoduje ruch na stronie i tym jak inne podstawowe informacje zawarte tutaj pomogą zyskac widoczność Twojej witrynie. Search console umozliwia to że możemy sprawdzić stan zaindeksowanych podstron, poinformować google o zmianach witryny w wyszukiwarce i zbadać inne szczegółowe informacje.

Google webmaster tools, jak korzystać z google search console

Każdy administrator domeny musi sprawnie poruszać się po googlowskim zapleczu. Jeśli chcesz możemy przeszkolić Twój zespoł. Zgłoś się do nas.

Gotowy do współpracy z nami?

Jeśli jesteś ciekawy innych narzędzi SEO, oto te najpopularniejsze. Na ogół wszystkie specjalizują się w jednym kanale.

  • Ahrefs – Przede wszystkim SEO z komponentami społecznościowymi i niektórymi danymi PPC.
  • Semrush – głównie SEO, ale z pełnym pakietem narzędzi PPC i społecznościowych.
  • Mangools – głównie SEO z niższymi limitami wykorzystania danych, ale w bardziej przystępnej cenie.
  • Moz – Przede wszystkim społeczność / edukacja z elementami SEO i społecznościowymi.
  • BuzzSumo – głównie społecznościowy z komponentami SEO.
  • Majestic – Wyłącznie SEO z naciskiem na analizę linków.
  • SpyFu – Przede wszystkim PPC z komponentami SEO.
  • Raven Tools – przede wszystkim Analytics z komponentami SEO i Social.
  • Screaming frog SEO Spider – doskonałe narzędzie do audytu technicznego strony internetowej
  • Senuto – narżedzie seo i planowania treści
  • Surfer SEO – optymalizacja tekstów pod seo
  • Contadu– edytor tekstu SEO
  • Semstorm
  • WP rocket – wtyczka do optymalizacji pod prędkość strony na wordpress
  • Google search console– narzędzie dla webmasterów
  • Goolge analytics – analityka danych
  • Google keyword planner – planer słów kluczowych google
  • SE ranking – narzędzie do pozycjonowania stron typu „all in one”
  • Mailerlite – program do mailingu i automatyzacji wysyłania wiadomości
  • Getresponse– jak wyżej
  • Ubersuggest– narzędzie należące do znanej osoby w świecie marketingu, jest nią Neil Patel.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak często Google Search Console aktualizuje swoje dane i jak to wpływa na analizę SEO?

Dane w Google Search Console są aktualizowane regularnie, ale może wystąpić opóźnienie od kilku dni do tygodnia. Dlatego ważne jest, aby podchodzić do danych historycznych z rozwagą i łączyć je z innymi narzędziami analitycznymi.

Czy Google Search Console oferuje jakieś zalecenia dotyczące poprawy pozycji strony w wynikach wyszukiwania?

GSC oferuje wskazówki dotyczące poprawy SEO, takie jak zalecenia dotyczące optymalizacji mobilnej, poprawek błędów indeksowania czy ulepszenia w strukturze danych.

Jak interpretować i wykorzystywać raport o błędach indeksowania do poprawy widoczności strony?

Raport o błędach indeksowania pozwala zidentyfikować problemy, które mogą negatywnie wpływać na ranking strony. Należy systematycznie analizować ten raport i usuwać wykryte problemy, aby poprawić widoczność strony w wyszukiwarce.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!