Zawartość strony
Reklama negatywna (antyreklama) jest oparta na zanegowaniu pozytywnych cech i wartości towaru proponowanego klientom przez konkurencję.
Najpopularniejsza jej forma natomiast dotyczy polityki.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że reklama polityczna zaliczana jest do kluczowych narzędzie prowadzenia kampanii wyborczych. Można zaobserwować, że szczególnym zainteresowaniem wśród marketingowców poszczególnych partii czy komitetów wyborczych cieszy się reklama negatywa.
Jak wiadomo, kampanie wyborcze to czas mobilizacji zarówno wśród wyborców, jak i polityków. Podmioty polityczne chcąc osiągnąć zamierzone cele, intensyfikują komunikację z wyborcami. Oczywiście sięgają do dostępnych zasobów kulturowych, finansowych, ludzkich i technologicznych.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Warto wiedzieć, że jednym z najważniejszych elementów kampanii jest określenie strategii komunikacyjnej, która będzie realizowana za pomocą narzędzi tworzących zintegrowaną komunikację marketingową. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że bardzo ważną rolę będzie odgrywała reklama polityczna. Należy mieć świadomość, że w polityce jest to oddziaływanie perswazyjne, które ma zagwarantować osiągnięcie zakładanego celu.
Skoro czytasz wpis pt. reklama negatywna to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:
Jest to przede wszystkim szczególna odmiana reklamy politycznej. Obecnie istnieje bardzo dużo definicji tej formy przekazu. Przykładowo Merritt postrzegał reklamę negatywną jako rodzaj reklamy porównawczej. Ponadto jego zdaniem tylko reklamy koncentrujące się na degradowaniu wizerunku przeciwników politycznych można zakwalifikować do reklam negatywnych.
Bardzo podobne zdanie na ten temat miał Gronbeck.
Godny uwagi jest fakt, że wyróżnił on nawet trzy typy reklamy negatywnej, czyli implikacyjną (reklama będzie posługiwała się insynuacją lub implikacją wobec oponentów i przeciwników politycznych, nie będzie jednak stanowiła bezpośredniego ataku), porównawczą (jej zadaniem jest wprowadzenie wyraźnych porównań kandydatów, którzy ze sobą rywalizują) i atakującą (jej celem jest atak na charakter, działania oponenta).
Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że bardzo podobny trop obrali Johnson-Cartee i Copeland.
Wyróżnili oni reklamy bezpośredniego ataku, bezpośredniego porównania, ukrytego porównania. Pierwsza forma przekazu będzie oczywiście atakowała, druga konkretnie porównała kandydata ze swoim przeciwnikiem politycznym.
Z kolei trzeci typ dotyczy reklam, które co prawda same w sobie nie są negatywne, jednak ich interpretacja przez odbiorców nada im bardzo negatywnego charakteru.
Jak zostało już wspomniane wcześniej, omawiana forma reklamy jest bardzo popularnym narzędziem przede wszystkim w trakcie kampanii referendalnych, prezydenckich czy parlamentarnych.
Należy mieć świadomość, że ich stosowanie będzie obciążone ogromnym ryzykiem. Jeżeli natomiast reklama zostanie właściwie zaplanowana i skonstruowania, może zagwarantować kandydatowi czy partii zwycięstwo wyborcze. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że popularność reklamy negatywnej wynika z kilku przesłanek. Przeważnie jest bardzo pomysłowa w porównaniu do pozytywnego przekazu informującego o tym, co dokładnie się wydarzyło.
Oznacza to, że reklama bardzo silnie odwołuje się do emocji odbiorców. Nikogo nie powinien zatem dziwić fakt, że reklamy negatywne są bardzo często zapamiętywane na długo przez wyborców. Warto wiedzieć, że oddziaływanie na emocje może dodatkowo przyczynić się do dużych wahań w sondażach.
Należy również zaznaczyć, że omawiane reklamy negatywne znajdują rezonans medialny. Są bowiem omawiane, prezentowane, czy analizowane przez wszystkie media, które relacjonują kampanie.
Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że daje to poszczególnym komitetom wyborczym praktycznie bezpłatną ekspozycję medialną. Ponadto gwarantuje wielokanałowe dotarcie do wyborców.
Warto wiedzieć, że efektywność dobrze zaprojektowanych reklam negatywnych jest wypadkową kilku czynników. Bardzo istotne znaczenie ma czas ich emisji w trakcie kampanii.
Reklamy negatywne są obecne w polskiej polityce już od 1989 roku. Należy zaznaczyć, że największą uwagę wszystkich badaczy przyciągnęła bardzo nieudana kampania prezydencka Mariana Krzaklewskiego z 2000 roku.
Została ona bowiem zdominowana negatywnym przekazem. Została skierowana przeciw Aleksandrowi Kwaśniewskiemu ubiegającemu się o reelekcję. Godny uwagi jest fakt, że zostały w niej popełnione praktycznie wszystkie możliwe błędy. Zastosowano zły timing, niewiarygodnego sponsora, a także nieadekwatne techniki perswazyjne.
Ponadto wykorzystana została w kampanii zła strategia komunikacyjna. Badacze dostrzegli także całkowity brak spójności wszystkich działań kampanijnych. Nie można zapomnieć także o reklamach negatywnych, które zakończyły się sukcesem.
Chodzi oczywiście o kampanię prezydencką Lecha Kaczyńskiego z 2005 roku, a także Akcji Wyborczej Solidarności z 1997 roku. Należy również mieć świadomość, że wyborcy w 2015 roku doświadczyli dwóch kampanii wyborczych: parlamentarnej oraz prezydenckiej. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że dwie zakończyły się ogromnym sukcesem komitetów Prawa i Sprawiedliwości.
Co myślisz o temacie jakim jest Reklama negatywa? Daj znać w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)