Zawartość strony
Żadna firma nie może istnieć bez relacji z ludźmi. W dzisiejszych czasach kształtowane są one nie tylko przez marketing, który ma za zadanie zwiększyć sprzedaż i popularność produktów danej firmy. To także public relations, czyli szeroko rozumiane działania mające na celu wykreowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa, jego renomy i reputacji, a tym samym doprowadzenie do wzrostu jego wartości i pozycji na rynku. Przeciwieństwem jest anty reklama.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Antyreklama – to działania mające cele propagandowe, burzące wizerunek czy negacji pierwotnej reklamy. Jest jedną z form Czarnego PR ( z ang. skrótu ~ public relations). Antyreklama może być działaniem zamierzonym, przypadkowym lub niechcianym. Często jest wykorzystywana w kampaniach politycznych, zwana również negatywną kampanią reklamową.
https://mfiles.pl/pl/
Odpowiednio prowadzony PR, rozumiany według nowoczesnej definicji, ma na celu wywieranie wpływu, budowanie zaangażowania ludzi oraz tworzenie i wzmacnianie wzajemnych relacji organizacji i jej otoczenia.
Ma przedstawiać organizację jako odpowiedzialną jednostkę życia społecznego. Ma budować rozpoznawalność marki i umacniać pozycję firmy na rynku.
PR jest często utożsamiany z marketingiem. Nie jest to jednak właściwe porównanie, choć PR może być uznawany za jeden z elementów dobrego marketingu. Bazuje na pojęciach z zasady niemierzalnych takich jak zaufanie i dobra opinia. Są to rzeczy, których nie można kupić, a które w znaczący sposób wpływają na wyniki sprzedaży firmy.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Każda firma to setki relacji z pracownikami, z klientami, z konkurencją, z mediami, z lokalną społecznością itd. Zadaniem działu public relations jest zadbanie o to, by organizacja utrzymywała odpowiednie stosunki z każdym z tych uczestników.
PR na poziomie pracowniczym to na przykład organizacja szkoleń, paczki świąteczne lub bony żywnościowe, deputaty, spotkania integracyjne i tym podobne. Uogólniając, to szeroko rozumiana troska o pracownika i jego rodzinę.
Skoro czytasz wpis pt. Anty reklama to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:
Jeśli jest on zadowolony ze swojej pracy to, po pierwsze, będzie ją wykonywał lepiej i staranniej, a po drugie będzie stanowił „chodzącą reklamę” przedsiębiorstwa. Firma, w której staż pracowników wynosi ponad 10 lat stwarza lepsze wrażenie niż przedsiębiorstwo, w którym jest ciągła rotacja zatrudnienia.
PR to także kontakt z mediami, tzw. publicity. Jest to przekazywanie informacji na temat firmy lub produktu mające na celu zwiększyć zaangażowanie odbiorców.
Public relations nie może obejść się bez komunikacji poprzez media społecznościowe. Instagram, Facebook, Twitter – każda firma, która chce zaistnieć na rynku musi pojawiać się na tych platformach. Budowanie relacji z obecnymi oraz przyszłymi klientami w ten sposób jest o tyle ważne, że firmy zatrudniają specjalistów od tego typu interakcji.
Jest to obszar, którego nie można zaniedbać. Wymaga niezwykłego taktu, inteligencji i szybkości, ponieważ wszystko dzieje się w czasie rzeczywistym. Internet ma ogromną moc, może doprowadzić do rozkwitu marki poprzez udostępnianie informacji na jej temat, ale może równie dobrze spowodować, że marka zniknie z rynku.
Prowadzenie skutecznych działań PR-owych nie jest łatwe. Wizerunek budowany przez firmę musi być spójny i wiarygodny. Wystarczy jedno niewłaściwe działanie i pozycja wypracowywana przez lata może legnąć w gruzach.
Jednak to nie zawsze firma jest autorem swoich własnych potknięć i porażek. Mogą pojawić się osoby lub podmioty zewnętrzne, którym zależy na zniszczeniu wizerunku konkretnej organizacji poprzez, na przykład, rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji na jej temat.
Działania tego typu przyjęto nazywać czarnym PR-em.
Nie jest to zachowanie uznawane za etyczne, polega ono bowiem na propagandzie i manipulacji. Autorzy tych zabiegów często poprzez dyskredytację określonej organizacji chcą jednocześnie pokazać swoją firmę lub usługę w lepszym świetle, jako kontrpropozycję. Jeśli jednak posunięcia te wyjdą na jaw, mogą paść ofiarą swoich własnych działań i zupełnie utracić zaufanie opinii publicznej oraz klientów.
Wśród ogromu informacji zalewających użytkowników Internetu trudno jest rozróżnić co jest prawdą, a co nie. Dlatego też specjaliści chętnie wykorzystują ten środek komunikacji. Publikują fałszywe informacje, udostępniają nieprawdziwe dane i dokumenty, wystawiają niepochlebne i kłamliwe opinie na temat produktów lub firmy.
Przeciętny użytkownik Internetu rzadko kiedy zdecyduje się zweryfikować otrzymaną lub znalezioną informację, zwłaszcza wtedy, kiedy wydaje się być skandaliczna w zestawieniu z wizerunkiem budowanym przez daną organizację.
Kolejnym elementem wpływającym na kształtowanie pozycji firmy i marki na rynku jest antyreklama. Jak sama nazwa wskazuje, jest działaniem odwrotnym do reklamy, mającym na celu odniesienie przeciwnych skutków. O ile może stanowić element czarnego PR-u, czyli może być tworzona przez konkurencyjne organizacje, o tyle często jest wynikiem pracy działu marketingowego konkretnej firmy.
Oczywistym jest, że celem przedsiębiorstwa nie jest zniechęcenie ludzi do siebie i do własnych produktów. Często jednak materiał mający stanowić promocję danej usługi lub produktu, nie wytrzymuje zderzenia z opinią publiczną. W efekcie powstaje tzw. kampania negatywna (reklama negatywna), która zamiast wywoływać pozytywne skojarzenia z marką lub firmą działa dokładnie na odwrót.
Świetnym przykładem czarnego PR-u a jednocześnie antyreklamy jest kampania Burger Kinga z USA z 2020 r. Firma zdecydowała się użyć wizerunku swojego zaatakowanego przez pleśń burgera jako odwrotności kanapki swojego największego konkurenta, McDonald’s. Tym samym starała się przedstawić go w złym świetle.
Według popularnych nagrań krążących w Internecie, kanapki McDonals’s nie pokrywają się pleśnią przez długie miesiące od zakupu. Burger King zestawiając te dwa obrazy chciał pokazać, że składniki których używają, w przeciwieństwie do tych używanych w McDonald’s, są naturalne i ulegają naturalnym procesom takim jak pojawienie się pleśni.
Niestety nie udało się zdyskredytować konkurenta, a jedynym efektem, który pozostawiła po sobie kampania Burger Kinga był niesmak. Konsumentom nie spodobał się pomysł użycia do reklamy spleśniałej bułki.
Takie przykłady można mnożyć. Zarówno nietrafione kampanie reklamowe jak i niespójne działania PR mogą przynieść więcej szkody niż korzyści. Dlatego tak niezwykle ważne jest dobre zaplanowanie, przemyślenie i przeanalizowanie każdego kroku, jaki wykonuje firma w kierunku swojego rozwoju. Niewłaściwe decyzje mogą wpłynąć destrukcyjnie na mozolnie budowaną pozycję przedsiębiorstwa.
Co myślisz o temacie jakim jest anty reklama? Daj znać w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)