Anty reklama -co to jest, ustawienia antyreklamy+[przyk艂ady, definicja]

anty reklama
anty reklama

Public relations, czarny PR i antyreklama 鈥 budowanie wizerunku firmy i produktu

呕adna firma nie mo偶e istnie膰 bez relacji z lud藕mi. W dzisiejszych czasach kszta艂towane s膮 one nie tylko przez marketing, kt贸ry ma za zadanie zwi臋kszy膰 sprzeda偶 i popularno艣膰 produkt贸w danej firmy. To tak偶e public relations, czyli szeroko rozumiane dzia艂ania maj膮ce na celu wykreowanie pozytywnego wizerunku przedsi臋biorstwa, jego renomy i reputacji, a tym samym doprowadzenie do wzrostu jego warto艣ci i pozycji na rynku. Przeciwie艅stwem jest anty reklama.

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Antyreklama 鈥 to dzia艂ania maj膮ce cele propagandowe, burz膮ce wizerunek czy negacji pierwotnej reklamy. Jest jedn膮 z form Czarnego PR ( z ang. skr贸tu ~ public relations). Antyreklama mo偶e by膰 dzia艂aniem zamierzonym, przypadkowym lub niechcianym. Cz臋sto jest wykorzystywana w kampaniach politycznych, zwana r贸wnie偶 negatywn膮 kampani膮 reklamow膮.

https://mfiles.pl/pl/

Podstawowe zadanie PR

Odpowiednio prowadzony PR, rozumiany wed艂ug nowoczesnej definicji, ma na celu wywieranie wp艂ywu, budowanie zaanga偶owania ludzi oraz tworzenie i wzmacnianie wzajemnych relacji organizacji i jej otoczenia.

Ma przedstawia膰 organizacj臋 jako odpowiedzialn膮 jednostk臋 偶ycia spo艂ecznego. Ma budowa膰 rozpoznawalno艣膰 marki i umacnia膰 pozycj臋 firmy na rynku.

PR jest cz臋sto uto偶samiany z marketingiem. Nie jest to jednak w艂a艣ciwe por贸wnanie, cho膰 PR mo偶e by膰 uznawany za jeden z element贸w dobrego marketingu. Bazuje na poj臋ciach z zasady niemierzalnych takich jak zaufanie i dobra opinia. S膮 to rzeczy, kt贸rych nie mo偶na kupi膰, a kt贸re w znacz膮cy spos贸b wp艂ywaj膮 na wyniki sprzeda偶y firmy.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Narz臋dzia PR

Ka偶da firma to setki relacji z pracownikami, z klientami, z konkurencj膮, z mediami, z lokaln膮 spo艂eczno艣ci膮 itd. Zadaniem dzia艂u public relations jest zadbanie o to, by organizacja utrzymywa艂a odpowiednie stosunki z ka偶dym z tych uczestnik贸w.

anty reklama
anty reklama

PR na poziomie pracowniczym to na przyk艂ad organizacja szkole艅, paczki 艣wi膮teczne lub bony 偶ywno艣ciowe, deputaty, spotkania integracyjne i tym podobne. Uog贸lniaj膮c, to szeroko rozumiana troska o pracownika i jego rodzin臋.

Skoro czytasz wpis pt. Anty reklama to te wpisy mog膮 tak偶e Ciebie zainteresowa膰:

Je艣li jest on zadowolony ze swojej pracy to, po pierwsze, b臋dzie j膮 wykonywa艂 lepiej i staranniej, a po drugie b臋dzie stanowi艂 鈥瀋hodz膮c膮 reklam臋鈥 przedsi臋biorstwa. Firma, w kt贸rej sta偶 pracownik贸w wynosi ponad 10 lat stwarza lepsze wra偶enie ni偶 przedsi臋biorstwo, w kt贸rym jest ci膮g艂a rotacja zatrudnienia.

PR to tak偶e kontakt z mediami, tzw. publicity. Jest to przekazywanie informacji na temat firmy lub produktu maj膮ce na celu zwi臋kszy膰 zaanga偶owanie odbiorc贸w.

Public relations nie mo偶e obej艣膰 si臋 bez komunikacji poprzez media spo艂eczno艣ciowe. Instagram, Facebook, Twitter 鈥 ka偶da firma, kt贸ra chce zaistnie膰 na rynku musi pojawia膰 si臋 na tych platformach. Budowanie relacji z obecnymi oraz przysz艂ymi klientami w ten spos贸b jest o tyle wa偶ne, 偶e firmy zatrudniaj膮 specjalist贸w od tego typu interakcji.

Jest to obszar, kt贸rego nie mo偶na zaniedba膰. Wymaga niezwyk艂ego taktu, inteligencji i szybko艣ci, poniewa偶 wszystko dzieje si臋 w czasie rzeczywistym. Internet ma ogromn膮 moc, mo偶e doprowadzi膰 do rozkwitu marki poprzez udost臋pnianie informacji na jej temat, ale mo偶e r贸wnie dobrze spowodowa膰, 偶e marka zniknie z rynku.

Czarny PR (antyreklama)

Prowadzenie skutecznych dzia艂a艅 PR-owych nie jest 艂atwe. Wizerunek budowany przez firm臋 musi by膰 sp贸jny i wiarygodny. Wystarczy jedno niew艂a艣ciwe dzia艂anie i pozycja wypracowywana przez lata mo偶e legn膮膰 w gruzach.

Jednak to nie zawsze firma jest autorem swoich w艂asnych potkni臋膰 i pora偶ek. Mog膮 pojawi膰 si臋 osoby lub podmioty zewn臋trzne, kt贸rym zale偶y na zniszczeniu wizerunku konkretnej organizacji poprzez, na przyk艂ad, rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji na jej temat.

Dzia艂ania tego typu przyj臋to nazywa膰 czarnym PR-em.

Nie jest to zachowanie uznawane za etyczne, polega ono bowiem na propagandzie i manipulacji. Autorzy tych zabieg贸w cz臋sto poprzez dyskredytacj臋 okre艣lonej organizacji chc膮 jednocze艣nie pokaza膰 swoj膮 firm臋 lub us艂ug臋 w lepszym 艣wietle, jako kontrpropozycj臋. Je艣li jednak posuni臋cia te wyjd膮 na jaw, mog膮 pa艣膰 ofiar膮 swoich w艂asnych dzia艂a艅 i zupe艂nie utraci膰 zaufanie opinii publicznej oraz klient贸w.

Najpopularniejsze narz臋dzia czarnego PR-u

W艣r贸d ogromu informacji zalewaj膮cych u偶ytkownik贸w Internetu trudno jest rozr贸偶ni膰 co jest prawd膮, a co nie. Dlatego te偶 specjali艣ci ch臋tnie wykorzystuj膮 ten 艣rodek komunikacji. Publikuj膮 fa艂szywe informacje, udost臋pniaj膮 nieprawdziwe dane i dokumenty, wystawiaj膮 niepochlebne i k艂amliwe opinie na temat produkt贸w lub firmy.

Przeci臋tny u偶ytkownik Internetu rzadko kiedy zdecyduje si臋 zweryfikowa膰 otrzyman膮 lub znalezion膮 informacj臋, zw艂aszcza wtedy, kiedy wydaje si臋 by膰 skandaliczna w zestawieniu z wizerunkiem budowanym przez dan膮 organizacj臋.

Anty reklama

Kolejnym elementem wp艂ywaj膮cym na kszta艂towanie pozycji firmy i marki na rynku jest antyreklama. Jak sama nazwa wskazuje, jest dzia艂aniem odwrotnym do reklamy, maj膮cym na celu odniesienie przeciwnych skutk贸w. O ile mo偶e stanowi膰 element czarnego PR-u, czyli mo偶e by膰 tworzona przez konkurencyjne organizacje, o tyle cz臋sto jest wynikiem pracy dzia艂u marketingowego konkretnej firmy.

Oczywistym jest, 偶e celem przedsi臋biorstwa nie jest zniech臋cenie ludzi do siebie i do w艂asnych produkt贸w. Cz臋sto jednak materia艂 maj膮cy stanowi膰 promocj臋 danej us艂ugi lub produktu, nie wytrzymuje zderzenia z opini膮 publiczn膮. W efekcie powstaje tzw. kampania negatywna (reklama negatywna), kt贸ra zamiast wywo艂ywa膰 pozytywne skojarzenia z mark膮 lub firm膮 dzia艂a dok艂adnie na odwr贸t.

Czarny PR i antyreklama w praktyce

艢wietnym przyk艂adem czarnego PR-u a jednocze艣nie antyreklamy jest kampania Burger Kinga z USA z 2020 r. Firma zdecydowa艂a si臋 u偶y膰 wizerunku swojego zaatakowanego przez ple艣艅 burgera jako odwrotno艣ci kanapki swojego najwi臋kszego konkurenta, McDonald鈥檚. Tym samym stara艂a si臋 przedstawi膰 go w z艂ym 艣wietle.

Wed艂ug popularnych nagra艅 kr膮偶膮cych w Internecie, kanapki McDonals鈥檚 nie pokrywaj膮 si臋 ple艣ni膮 przez d艂ugie miesi膮ce od zakupu. Burger King zestawiaj膮c te dwa obrazy chcia艂 pokaza膰, 偶e sk艂adniki kt贸rych u偶ywaj膮, w przeciwie艅stwie do tych u偶ywanych w McDonald鈥檚, s膮 naturalne i ulegaj膮 naturalnym procesom takim jak pojawienie si臋 ple艣ni.

Niestety nie uda艂o si臋 zdyskredytowa膰 konkurenta, a jedynym efektem, kt贸ry pozostawi艂a po sobie kampania Burger Kinga by艂 niesmak. Konsumentom nie spodoba艂 si臋 pomys艂 u偶ycia do reklamy sple艣nia艂ej bu艂ki.

Takie przyk艂ady mo偶na mno偶y膰. Zar贸wno nietrafione kampanie reklamowe jak i niesp贸jne dzia艂ania PR mog膮 przynie艣膰 wi臋cej szkody ni偶 korzy艣ci. Dlatego tak niezwykle wa偶ne jest dobre zaplanowanie, przemy艣lenie i przeanalizowanie ka偶dego kroku, jaki wykonuje firma w kierunku swojego rozwoju. Niew艂a艣ciwe decyzje mog膮 wp艂yn膮膰 destrukcyjnie na mozolnie budowan膮 pozycj臋 przedsi臋biorstwa.

Co my艣lisz o temacie jakim jest anty reklama? Daj zna膰 w komentarzu.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 555

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!
Anty reklama -co to jest, ustawienia antyreklamy+[przyk艂ady, definicja]
U偶ywamy plik贸w cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewni膰 Ci najbardziej odpowiednie wra偶enia, zapami臋tuj膮c Twoje preferencje. Klikaj膮c 鈥濧kceptuj臋鈥, wyra偶asz zgod臋 na u偶ywanie plik贸w cookie. Je艣li nie wyra偶asz zgody, ustawienia dotycz膮ce plik贸w cookies mo偶esz zmieni膰 w swojej przegl膮darce.
Czytaj wi臋cej