Zawartość strony
Żadna firma nie może istnieć bez relacji z ludźmi. W dzisiejszych czasach kształtowane są one nie tylko przez marketing, który ma za zadanie zwiększyć sprzedaż i popularność produktów danej firmy. To także public relations, czyli szeroko rozumiane działania mające na celu wykreowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa, jego renomy i reputacji, a tym samym doprowadzenie do wzrostu jego wartości i pozycji na rynku. Przeciwieństwem jest anty reklama.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Antyreklama – to działania mające cele propagandowe, burzące wizerunek czy negacji pierwotnej reklamy. Jest jedną z form Czarnego PR ( z ang. skrótu ~ public relations). Antyreklama może być działaniem zamierzonym, przypadkowym lub niechcianym. Często jest wykorzystywana w kampaniach politycznych, zwana również negatywną kampanią reklamową.
https://mfiles.pl/pl/
Odpowiednio prowadzony PR, rozumiany według nowoczesnej definicji, ma na celu wywieranie wpływu, budowanie zaangażowania ludzi oraz tworzenie i wzmacnianie wzajemnych relacji organizacji i jej otoczenia.
Ma przedstawiać organizację jako odpowiedzialną jednostkę życia społecznego. Ma budować rozpoznawalność marki i umacniać pozycję firmy na rynku.
PR jest często utożsamiany z marketingiem. Nie jest to jednak właściwe porównanie, choć PR może być uznawany za jeden z elementów dobrego marketingu. Bazuje na pojęciach z zasady niemierzalnych takich jak zaufanie i dobra opinia. Są to rzeczy, których nie można kupić, a które w znaczący sposób wpływają na wyniki sprzedaży firmy.
Każda firma to setki relacji z pracownikami, z klientami, z konkurencją, z mediami, z lokalną społecznością itd. Zadaniem działu public relations jest zadbanie o to, by organizacja utrzymywała odpowiednie stosunki z każdym z tych uczestników.
PR na poziomie pracowniczym to na przykład organizacja szkoleń, paczki świąteczne lub bony żywnościowe, deputaty, spotkania integracyjne i tym podobne. Uogólniając, to szeroko rozumiana troska o pracownika i jego rodzinę.
Skoro czytasz wpis pt. Anty reklama to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:
Jeśli jest on zadowolony ze swojej pracy to, po pierwsze, będzie ją wykonywał lepiej i staranniej, a po drugie będzie stanowił „chodzącą reklamę” przedsiębiorstwa. Firma, w której staż pracowników wynosi ponad 10 lat stwarza lepsze wrażenie niż przedsiębiorstwo, w którym jest ciągła rotacja zatrudnienia.
PR to także kontakt z mediami, tzw. publicity. Jest to przekazywanie informacji na temat firmy lub produktu mające na celu zwiększyć zaangażowanie odbiorców.
Public relations nie może obejść się bez komunikacji poprzez media społecznościowe. Instagram, Facebook, Twitter – każda firma, która chce zaistnieć na rynku musi pojawiać się na tych platformach. Budowanie relacji z obecnymi oraz przyszłymi klientami w ten sposób jest o tyle ważne, że firmy zatrudniają specjalistów od tego typu interakcji.
Jest to obszar, którego nie można zaniedbać. Wymaga niezwykłego taktu, inteligencji i szybkości, ponieważ wszystko dzieje się w czasie rzeczywistym. Internet ma ogromną moc, może doprowadzić do rozkwitu marki poprzez udostępnianie informacji na jej temat, ale może równie dobrze spowodować, że marka zniknie z rynku.
Prowadzenie skutecznych działań PR-owych nie jest łatwe. Wizerunek budowany przez firmę musi być spójny i wiarygodny. Wystarczy jedno niewłaściwe działanie i pozycja wypracowywana przez lata może legnąć w gruzach.
Jednak to nie zawsze firma jest autorem swoich własnych potknięć i porażek. Mogą pojawić się osoby lub podmioty zewnętrzne, którym zależy na zniszczeniu wizerunku konkretnej organizacji poprzez, na przykład, rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji na jej temat.
Działania tego typu przyjęto nazywać czarnym PR-em.
Nie jest to zachowanie uznawane za etyczne, polega ono bowiem na propagandzie i manipulacji. Autorzy tych zabiegów często poprzez dyskredytację określonej organizacji chcą jednocześnie pokazać swoją firmę lub usługę w lepszym świetle, jako kontrpropozycję. Jeśli jednak posunięcia te wyjdą na jaw, mogą paść ofiarą swoich własnych działań i zupełnie utracić zaufanie opinii publicznej oraz klientów.
Wśród ogromu informacji zalewających użytkowników Internetu trudno jest rozróżnić co jest prawdą, a co nie. Dlatego też specjaliści chętnie wykorzystują ten środek komunikacji. Publikują fałszywe informacje, udostępniają nieprawdziwe dane i dokumenty, wystawiają niepochlebne i kłamliwe opinie na temat produktów lub firmy.
Przeciętny użytkownik Internetu rzadko kiedy zdecyduje się zweryfikować otrzymaną lub znalezioną informację, zwłaszcza wtedy, kiedy wydaje się być skandaliczna w zestawieniu z wizerunkiem budowanym przez daną organizację.
Kolejnym elementem wpływającym na kształtowanie pozycji firmy i marki na rynku jest antyreklama. Jak sama nazwa wskazuje, jest działaniem odwrotnym do reklamy, mającym na celu odniesienie przeciwnych skutków. O ile może stanowić element czarnego PR-u, czyli może być tworzona przez konkurencyjne organizacje, o tyle często jest wynikiem pracy działu marketingowego konkretnej firmy.
Oczywistym jest, że celem przedsiębiorstwa nie jest zniechęcenie ludzi do siebie i do własnych produktów. Często jednak materiał mający stanowić promocję danej usługi lub produktu, nie wytrzymuje zderzenia z opinią publiczną. W efekcie powstaje tzw. kampania negatywna (reklama negatywna), która zamiast wywoływać pozytywne skojarzenia z marką lub firmą działa dokładnie na odwrót.
Świetnym przykładem czarnego PR-u a jednocześnie antyreklamy jest kampania Burger Kinga z USA z 2020 r. Firma zdecydowała się użyć wizerunku swojego zaatakowanego przez pleśń burgera jako odwrotności kanapki swojego największego konkurenta, McDonald’s. Tym samym starała się przedstawić go w złym świetle.
Według popularnych nagrań krążących w Internecie, kanapki McDonals’s nie pokrywają się pleśnią przez długie miesiące od zakupu. Burger King zestawiając te dwa obrazy chciał pokazać, że składniki których używają, w przeciwieństwie do tych używanych w McDonald’s, są naturalne i ulegają naturalnym procesom takim jak pojawienie się pleśni.
Niestety nie udało się zdyskredytować konkurenta, a jedynym efektem, który pozostawiła po sobie kampania Burger Kinga był niesmak. Konsumentom nie spodobał się pomysł użycia do reklamy spleśniałej bułki.
Takie przykłady można mnożyć. Zarówno nietrafione kampanie reklamowe jak i niespójne działania PR mogą przynieść więcej szkody niż korzyści. Dlatego tak niezwykle ważne jest dobre zaplanowanie, przemyślenie i przeanalizowanie każdego kroku, jaki wykonuje firma w kierunku swojego rozwoju. Niewłaściwe decyzje mogą wpłynąć destrukcyjnie na mozolnie budowaną pozycję przedsiębiorstwa.
Co myślisz o temacie jakim jest anty reklama? Daj znać w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |