Skuteczna reklama na facebooku to popularne hasło w wyszukiwarce. Zanim wam pokażę poradnik, jak stworzyć kampanię na FB krok po kroku to wyjaśnić musimy jedną MEGA ważną kwestię.
Ale po kolei.
Poniżej masz film o tym jak działa reklama na facebooku i jak możesz ją zrobić. Polecam obejrzeć teraz i doczytać później resztę wpisu:
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Zawartość strony
Facebook, instagram czy google faworyzuje reklamy z dobrymi współczynnikami klikalności. Dla nich taka osoba jest dobrym klientem ponieważ generuje kliki, z czego oni zarabiają.
Dla Ciebie najważniejsze jest to, aby nie wygrywać w klikalności ale być mistrzem przekuwania ruchu na klientów.
Także pamiętaj, w biznesie wygrywa ten, który potrafi zoptymalizować cały lejek sprzedażowy aby klient wydawał u niego więcej pieniędzy. Dzięki temu zarabia więcej i w przyszłości generuje większe budżety dla FB, google czy innej platformy.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Więc nie skupiaj się na poszczególnych elementach, kliknięciach czy ustawieniach ale na tym aby reklama na Facebook dała Ci jak największy wzrost w całym lejku sprzedażowym, czy całej strukturze sprzedaży.
Zakładam że rejestracja na Facebooku jest już za Tobą.
W samo tworzenie reklam możesz wejść z kilku miejsc na FaceBooku, w dodatku FB często zmienia layout, ale jedną z prostszych jest kliknięcie w prawym górnych rogu na swoje zdjęcie profilowe:
Poniżej stary i nowy layout tego co możesz zrobić:
Oczywiście każdy marketer ma swoje ulubione typy reklam w zależności od celu.
Według mnie najczęściej używane opcje to:
Powyżej poruszyłem formaty kilku reklam, teraz omówmy po krótce wszystkie i co możesz z nimi zrobić:
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Reklama:
Przyjmijmy, ze wybieramy promowanie posta/produktu. Więc z powyższych wybierasz interesującą Ciebie opcję.
Podczas ustawiania odbiorców i masz produkt sprzedawany na całą Polskę to tak właśnie kieruj reklamy.
Jeśli z kolei chce skonkretyzować odbiorców to nie ma problemu, możesz to zrobić bardzo dokładnie. Poniżej zamieszczam przykład.
Możesz włączać reklamę np dla osób które znajdują się w danej chwili w jakiejś lokalizacji. Np. są blisko Twojej restauracji.
W określonych przypadkach polecam tworzyć zestawy reklam, a jeśli działasz globalnie to każdy kraj osobno.
Wybierasz nawet poszczególne zainteresowania, albo jaki profil lubią te osoby. Sprzedajesz sprzęt fit dla kobiet? Możesz targetować fanki Chodakowskiej, czy Lewandowskiej.
Sprzedajesz produkty biznesowe? Wpisujesz „właściciele firm”, „prezes”, „osoby podróżujące klasą biznes”, „prezes zarządu” i odmiany.
Możesz włączać, lub wyłączać z reklamy osoby które są fanami Twojej strony.
Wybierasz określone urządzenia.
Jeśli naprawiasz iphony to wybierasz właścicieli iOS.
Polecany rozmiar grup w Polsce to od 20.000 do 100 tysięcy potencjalnego zasięgu.
Na koniec ustalasz budżet.
Bardzo ważna rzecz podczas kampanii reklamowej. Pamiętaj o optymalizacji i moderowaniu stawek.
W zależności od layoutu facebooka będzie to wyglądać plus/minus tak:
Po prostu pamiętaj sprawdzać wyniki, zasięg i koszt.
Jeśli jedna z Twoich reklam idzie dobrze to zwiększ budżet, jeśli jakaś nie spełnia Twoich oczekiwań to zmniejsz, albo wyłącz całkowicie.
Na początek prosty schemat.
Ja nazywam go CCZKA, czyli:
Chodzi w nim o to, aby prezentować klientowi cechy w otoczeniu korzyści.
Cechy: konstrukcja, opis fizyczny, zastosowanie produktu lub usługi
Korzyści: konsekwencja działania cechy, czasem także emocja albo związek uczuciowy potencjalnego klienta z produktem lub usługą
Rezultaty: konkretne efekt, jaki można uzyskać dzięki korzyści wynikającej z cechy
Akcja, call to action. Czyli co musi zrobić. I do kiedy musi to zrobić bo okazja się skończy.
Przykład:
“Ten samochód ma 300KM dzięki czemu szybko przyspiesza, więc łatwiej wyprzedzi Pan inne samochody.” + dowolny call to action”
A jak to może wyglądać na FB?
„UWAGA/PILNE/ZOBACZ/PROBLEM/WAŻNE (złap attention/uwagę osób)
Witajcie, mam dla was świetną wiadomość. Właśnie wprowadzamy nową wodę mineralną, z dodatkowym naturalnym magnezem, który łagodzi codzienny stres. Dzięki temu możemy:
Wejdź teraz na nasz sklep zanim promocja na nowy produkt wygaśnie + dajesz LINK.
Uwaga: promocja tylko na 100 zgrzewek.„
TIP: Dodawaj klikalny link w pierwszej części treści, jeśli masz dłuższy tekst i Facebook go ucina wstawiając „Czytaj więcej”.
Biblioteka reklam zapewnia przejrzystość reklam, oferując wszechstronną kolekcję wszystkich reklam wyświetlanych obecnie w usługach i aplikacjach Facebooka, w tym na Instagramie, z możliwością przeszukiwania.
Link: https://www.facebook.com/ads/library/?active_status=all&ad_type=all&country=PL
Tak na prawdę to nie ma reguły.
Przykład krótkiej reklamy mamy już wcześniej, ale dla uściślenia:
Długi wpis może wyglądać tak (dobrze jest dodać na końcu video i pamiętajcie o linkach w treści, pierwszy zanim facebook utnie post jako „zobacz więcej”):
Polecane dodatkowe wpisy:
Zachęcam do podzielenia się swoimi opiniami i doświadczeniem w komentarzach.
Teraz chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia:
Czego nauczyłeś się z dzisiejszego wpisu?
Co najbardziej Ciebie szokuje w tym jak zrobić i jak działa skuteczna reklama na Facebooku?
A może masz pytanie dotyczące czegoś ze strategii.
Tak czy inaczej, podziel się swoimi przemyśleniami w sekcji komentarzy poniżej.
Social media to wspaniałe narzędzie. Marketing internetowy i content marketing to również kampanie dla firm i instytucji. Skorzystać z naszych usług.
Musisz wybrać dobry cel kampanii aby algorytm mógł pozyskać nowych klientów. Kampania na facebooku pozwala reklamować swoją stronę w łatwy sposób ustawiając budżet dzienny. Możesz dodatkowo w opcjach sprawdzić jak użytkownik reaguje na Twój przekaz i starannie dostosować układ demograficzny. W efekcie dodatkowe przychody, bez znaczenia czy wybierasz ruch mobilny czy tradycyjny. Każda branża może zyskać.
Najtańsza reklama na facebooku, jest na „zasięg”.
Jej cena to około 4-6 zł za 1000 wyświetleń (CPM).
Najdrożej wychodzą reklamy z celem na sprzedaż i konwersje, z reguły powyżej 40 zł CPM.
Wiąże się to z tym, że algorytm Facebooka wie, kto może dokonać konwersji i przypisuje takim osobom „większą wartość”.
Reklama na Facebooku, daje przede wszystkim:
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)