Skuteczna reklama na facebooku to popularne hasło w wyszukiwarce. Zanim wam pokażę poradnik, jak stworzyć kampanię na FB krok po kroku to wyjaśnić musimy jedną MEGA ważną kwestię.
Zawartość strony
Facebook, instagram czy google faworyzuje reklamy z dobrymi współczynnikami klikalności. Dla nich taka osoba jest dobrym klientem ponieważ generuje kliki, z czego oni zarabiają.
Dla Ciebie najważniejsze jest to, aby nie wygrywać w klikalności ale być mistrzem przekuwania ruchu na klientów.
Także pamiętaj, w biznesie wygrywa ten, który potrafi zoptymalizować cały lejek sprzedażowy aby klient wydawał u niego więcej pieniędzy. Dzięki temu zarabia więcej i w przyszłości generuje większe budżety dla FB, google czy innej platformy.
Więc nie skupiaj się na poszczególnych elementach, kliknięciach czy ustawieniach ale na tym aby reklama na Facebook dała Ci jak największy wzrost w całym lejku sprzedażowym, czy całej strukturze sprzedaży.
Zakładam że rejestracja na Facebooku jest już za Tobą.
W samo tworzenie reklam możesz wejść z kilku miejsc na FaceBooku, w dodatku FB często zmienia layout, ale jedną z prostszych jest kliknięcie w prawym górnych rogu na swoje zdjęcie profilowe:
Poniżej stary i nowy layout tego co możesz zrobić:
Oczywiście każdy marketer ma swoje ulubione typy reklam w zależności od celu.
Według mnie najczęściej używane opcje to:
Powyżej poruszyłem formaty kilku reklam, teraz omówmy po krótce wszystkie i co możesz z nimi zrobić:
Przyjmijmy, ze wybieramy promowanie posta/produktu. Więc z powyższych wybierasz interesującą Ciebie opcję.
Podczas ustawiania odbiorców i masz produkt sprzedawany na całą Polskę to tak właśnie kieruj reklamy.
Jeśli z kolei chce skonkretyzować odbiorców to nie ma problemu, możesz to zrobić bardzo dokładnie. Poniżej zamieszczam przykład.
Możesz włączać reklamę np dla osób które znajdują się w danej chwili w jakiejś lokalizacji. Np. są blisko Twojej restauracji.
W określonych przypadkach polecam tworzyć zestawy reklam, a jeśli działasz globalnie to każdy kraj osobno.
Wybierasz nawet poszczególne zainteresowania, albo jaki profil lubią te osoby. Sprzedajesz sprzęt fit dla kobiet? Możesz targetować fanki Chodakowskiej, czy Lewandowskiej.
Sprzedajesz produkty biznesowe? Wpisujesz “właściciele firm”, “prezes”, “osoby podróżujące klasą biznes”, “prezes zarządu” i odmiany.
Możesz włączać, lub wyłączać z reklamy osoby które są fanami Twojej strony.
Wybierasz określone urządzenia.
Jeśli naprawiasz iphony to wybierasz właścicieli iOS.
Polecany rozmiar grup w Polsce to od 20.000 do 100 tysięcy potencjalnego zasięgu.
Na koniec ustalasz budżet.
Bardzo ważna rzecz podczas kampanii reklamowej. Pamiętaj o optymalizacji i moderowaniu stawek.
W zależności od layoutu facebooka będzie to wyglądać plus/minus tak:
Po prostu pamiętaj sprawdzać wyniki, zasięg i koszt.
Jeśli jedna z Twoich reklam idzie dobrze to zwiększ budżet, jeśli jakaś nie spełnia Twoich oczekiwań to zmniejsz, albo wyłącz całkowicie.
Na początek prosty schemat.
Ja nazywam go CCZKA, czyli:
Chodzi w nim o to, aby prezentować klientowi cechy w otoczeniu korzyści.
Cechy: konstrukcja, opis fizyczny, zastosowanie produktu lub usługi
Korzyści: konsekwencja działania cechy, czasem także emocja albo związek uczuciowy potencjalnego klienta z produktem lub usługą
Rezultaty: konkretne efekt, jaki można uzyskać dzięki korzyści wynikającej z cechy
Akcja, call to action. Czyli co musi zrobić. I do kiedy musi to zrobić bo okazja się skończy.
Przykład:
“Ten samochód ma 300KM dzięki czemu szybko przyspiesza, więc łatwiej wyprzedzi Pan inne samochody.” + dowolny call to action”
A jak to może wyglądać na FB?
“UWAGA/PILNE/ZOBACZ/PROBLEM/WAŻNE (złap attention/uwagę osób)
Witajcie, mam dla was świetną wiadomość. Właśnie wprowadzamy nową wodę mineralną, z dodatkowym naturalnym magnezem, który łagodzi codzienny stres. Dzięki temu możemy:
Wejdź teraz na nasz sklep zanim promocja na nowy produkt wygaśnie + dajesz LINK.
Uwaga: promocja tylko na 100 zgrzewek.“
TIP: Dodawaj klikalny link w pierwszej części treści, jeśli masz dłuższy tekst i Facebook go ucina wstawiając “Czytaj więcej”.
Biblioteka reklam zapewnia przejrzystość reklam, oferując wszechstronną kolekcję wszystkich reklam wyświetlanych obecnie w usługach i aplikacjach Facebooka, w tym na Instagramie, z możliwością przeszukiwania.
Link: https://www.facebook.com/ads/library/?active_status=all&ad_type=all&country=PL
Tak na prawdę to nie ma reguły.
Przykład krótkiej reklamy mamy już wcześniej, ale dla uściślenia:
Długi wpis może wyglądać tak (dobrze jest dodać na końcu video i pamiętajcie o linkach w treści, pierwszy zanim facebook utnie post jako “zobacz więcej”):
Polecane dodatkowe wpisy:
Zachęcam do podzielenia się swoimi opiniami i doświadczeniem w komentarzach.
Teraz chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia:
Czego nauczyłeś się z dzisiejszego wpisu?
Co najbardziej Ciebie szokuje w tym jak zrobić i jak działa skuteczna reklama na Facebooku?
A może masz pytanie dotyczące czegoś ze strategii.
Tak czy inaczej, podziel się swoimi przemyśleniami w sekcji komentarzy poniżej.