Skuteczna reklama na Facebooku poradnik jak zrobić (krok po kroku)

polubienia strony
Jak zdobyć polubienia strony na FaceBook (kampania, reklama i METODY darmowe FB)
12 stycznia, 2021
Aktualne wymiary grafik na fb
Aktualne wymiary grafik na fb (facebook 2021)
14 stycznia, 2021
biblioteka reklam

Skuteczna reklama na facebooku to popularne hasło w wyszukiwarce. Zanim wam pokażę poradnik, jak stworzyć kampanię na FB krok po kroku to wyjaśnić musimy jedną MEGA ważną kwestię.

optymalizacja tekstu seo

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Ważna kwestia, którą musisz znać.

Facebook, instagram czy google faworyzuje reklamy z dobrymi współczynnikami klikalności. Dla nich taka osoba jest dobrym klientem ponieważ generuje kliki, z czego oni zarabiają.

Dla Ciebie najważniejsze jest to, aby nie wygrywać w klikalności ale być mistrzem przekuwania ruchu na klientów.

Także pamiętaj, w biznesie wygrywa ten, który potrafi zoptymalizować cały lejek sprzedażowy aby klient wydawał u niego więcej pieniędzy. Dzięki temu zarabia więcej i w przyszłości generuje większe budżety dla FB, google czy innej platformy.

Więc nie skupiaj się na poszczególnych elementach, kliknięciach czy ustawieniach ale na tym aby reklama na Facebook dała Ci jak największy wzrost w całym lejku sprzedażowym, czy całej strukturze sprzedaży.

Skuteczna reklama na Facebooku poradnik

Zakładam że rejestracja na Facebooku jest już za Tobą.

W samo tworzenie reklam możesz wejść z kilku miejsc na FaceBooku, w dodatku FB często zmienia layout, ale jedną z prostszych jest kliknięcie w prawym górnych rogu na swoje zdjęcie profilowe:

Skuteczna reklama na Facebooku poradnik

Poniżej stary i nowy layout tego co możesz zrobić:

Reklama na Facebooku jak zrobić

Oczywiście każdy marketer ma swoje ulubione typy reklam w zależności od celu.

Według mnie najczęściej używane opcje to:

  • promuj posty
  • skieruj klientów do witryny
  • zwiększ liczbę konwersji
  • polubienia fanpage

Reklama na Facebooku jak zrobić

Powyżej poruszyłem formaty kilku reklam, teraz omówmy po krótce wszystkie i co możesz z nimi zrobić:

Świadomość:

  • Rozpoznawalność marki-Wyświetlanie reklam osobom, które z największym prawdopodobieństwem je zapamiętają.
  • Zasięg-Wyświetlanie reklam maksymalnej liczbie osób.

Działania:

  • Ruch-Skieruj odbiorców do miejsca docelowego, takiego jak witryna internetowa, aplikacja, wydarzenie na Facebooku lub konwersacja w Messengerze.
  • Aktywność dotycząca posta-Uzyskanie większej liczby polubień strony, reakcji na wydarzenia lub posty, komentarzy lub udostępnień.
  • Instalacje aplikacji-Wyświetlaj reklamę osobom, które z największym prawdopodobieństwem pobiorą aplikację i będą z niej korzystać.
  • Wyświetlenia filmu-Wyświetlanie odbiorcom reklam wideo.
  • Pozyskiwanie kontaktów-Pozyskiwanie kontaktów dla firmy lub marki.
  • Wiadomości-Zachęcasz więcej osób do wysyłania Twojej firmie wiadomości w Messengerze lub Instagram Direct.

Konwersja

  • Konwersje-Wyświetlanie reklam osobom, które z największym prawdopodobieństwem podejmą wartościowe działania, takie jak dokonanie zakupu lub dodanie informacji o płatnościach, w Twojej witrynie, aplikacji lub Messengerze.
  • Sprzedaż z katalogu-Użycie docelowej grupy odbiorców w celu wyświetlania odbiorcom reklam z przedmiotami z katalogu.
  • Ruch w firmie-Wyświetlasz reklamę osobom, które z największym prawdopodobieństwem odwiedzą Twoje fizyczne sklepy, gdy będą w ich pobliżu.

Reklama na Facebooku krok po kroku

Przyjmijmy, ze wybieramy promowanie posta/produktu. Więc z powyższych wybierasz interesującą Ciebie opcję.

Podczas ustawiania odbiorców i masz produkt sprzedawany na całą Polskę to tak właśnie kieruj reklamy.

Jeśli z kolei chce skonkretyzować odbiorców to nie ma problemu, możesz to zrobić bardzo dokładnie. Poniżej zamieszczam przykład.

Reklama na Facebooku krok po kroku

Możesz włączać reklamę np dla osób które znajdują się w danej chwili w jakiejś lokalizacji. Np. są blisko Twojej restauracji.

W określonych przypadkach polecam tworzyć zestawy reklam, a jeśli działasz globalnie to każdy kraj osobno.

Wybierasz nawet poszczególne zainteresowania, albo jaki profil lubią te osoby. Sprzedajesz sprzęt fit dla kobiet? Możesz targetować fanki Chodakowskiej, czy Lewandowskiej.

Sprzedajesz produkty biznesowe? Wpisujesz „właściciele firm”, „prezes”, „osoby podróżujące klasą biznes”, „prezes zarządu” i odmiany.

Możesz włączać, lub wyłączać z reklamy osoby które są fanami Twojej strony.

Wybierasz określone urządzenia.

Jeśli naprawiasz iphony to wybierasz właścicieli iOS.

Polecany rozmiar grup w Polsce to od 20.000 do 100 tysięcy potencjalnego zasięgu.

Na koniec ustalasz budżet.

Optymalizacja reklamy i kampanii

Bardzo ważna rzecz podczas kampanii reklamowej. Pamiętaj o optymalizacji i moderowaniu stawek.

W zależności od layoutu facebooka będzie to wyglądać plus/minus tak:

kampania na Facebooku krok po kroku

Po prostu pamiętaj sprawdzać wyniki, zasięg i koszt.

Jeśli jedna z Twoich reklam idzie dobrze to zwiększ budżet, jeśli jakaś nie spełnia Twoich oczekiwań to zmniejsz, albo wyłącz całkowicie.

Reklama na facebooku przykłady i tipy

Podstawowy schemat

Na początek prosty schemat.

Ja nazywam go CCZKA, czyli:

  • Co masz, co oferujesz
  • Cecha
  • Zaleta
  • Korzyść (co Ci to da, polecam wymienić 3)
  • Akcja, call to action + ograniczenie ilości czasu.

Chodzi w nim o to, aby prezentować klientowi cechy w otoczeniu korzyści.

Cechy: konstrukcja, opis fizyczny, zastosowanie produktu lub usługi

Korzyści: konsekwencja działania cechy, czasem także emocja albo związek uczuciowy potencjalnego klienta z produktem lub usługą

Rezultaty: konkretne efekt, jaki można uzyskać dzięki korzyści wynikającej z cechy

Akcja, call to action. Czyli co musi zrobić. I do kiedy musi to zrobić bo okazja się skończy.

Przykład:

“Ten samochód ma 300KM dzięki czemu szybko przyspiesza, więc łatwiej wyprzedzi Pan inne samochody.” + dowolny call to action”

A jak to może wyglądać na FB?

„UWAGA/PILNE/ZOBACZ/PROBLEM/WAŻNE (złap attention/uwagę osób)

Witajcie, mam dla was świetną wiadomość. Właśnie wprowadzamy nową wodę mineralną, z dodatkowym naturalnym magnezem, który łagodzi codzienny stres. Dzięki temu możemy:

  • pracować wydajniej,
  • żyć dłużej,
  • a w domu z rodziną jesteśmy bardziej zrelaksowani.

Wejdź teraz na nasz sklep zanim promocja na nowy produkt wygaśnie + dajesz LINK.

Uwaga: promocja tylko na 100 zgrzewek.

TIP: Dodawaj klikalny link w pierwszej części treści, jeśli masz dłuższy tekst i Facebook go ucina wstawiając „Czytaj więcej”.

Biblioteka reklam

biblioteka reklam

Biblioteka reklam zapewnia przejrzystość reklam, oferując wszechstronną kolekcję wszystkich reklam wyświetlanych obecnie w usługach i aplikacjach Facebooka, w tym na Instagramie, z możliwością przeszukiwania.

Link: https://www.facebook.com/ads/library/?active_status=all&ad_type=all&country=PL

Krótka czy długa reklama

Tak na prawdę to nie ma reguły.

Przykład krótkiej reklamy mamy już wcześniej, ale dla uściślenia:

przykład reklamy fb

Długi wpis może wyglądać tak (dobrze jest dodać na końcu video i pamiętajcie o linkach w treści, pierwszy zanim facebook utnie post jako „zobacz więcej”):

przykład kampanii fb

Polecane dodatkowe wpisy:

zostaw komentarz

Zachęcam do podzielenia się swoimi opiniami i doświadczeniem w komentarzach.

Teraz chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia:

Czego nauczyłeś się z dzisiejszego wpisu?

Co najbardziej Ciebie szokuje w tym jak zrobić i jak działa skuteczna reklama na Facebooku?

A może masz pytanie dotyczące czegoś ze strategii.

Tak czy inaczej, podziel się swoimi przemyśleniami w sekcji komentarzy poniżej.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)