Reklama na Facebooku -jak zrobić? [ile kosztuje + przykłady]

biblioteka reklam
Reklama na Facebooku

Reklama na Facebooku poradnik jak zrobić i sprzedać więcej swoich produktów (marketing facebook ads krok po kroku)

Skuteczna reklama na facebooku to popularne hasło w wyszukiwarce. Zanim wam pokażę poradnik, jak stworzyć kampanię na FB krok po kroku to wyjaśnić musimy jedną MEGA ważną kwestię.

Ale po kolei.

Poniżej masz film o tym jak działa reklama na facebooku i jak możesz ją zrobić. Polecam obejrzeć teraz i doczytać później resztę wpisu:

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Ważna kwestia, którą musisz znać.

Facebook, instagram czy google faworyzuje reklamy z dobrymi współczynnikami klikalności. Dla nich taka osoba jest dobrym klientem ponieważ generuje kliki, z czego oni zarabiają.

Dla Ciebie najważniejsze jest to, aby nie wygrywać w klikalności ale być mistrzem przekuwania ruchu na klientów.

Także pamiętaj, w biznesie wygrywa ten, który potrafi zoptymalizować cały lejek sprzedażowy aby klient wydawał u niego więcej pieniędzy. Dzięki temu zarabia więcej i w przyszłości generuje większe budżety dla FB, google czy innej platformy.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Więc nie skupiaj się na poszczególnych elementach, kliknięciach czy ustawieniach ale na tym aby reklama na Facebook dała Ci jak największy wzrost w całym lejku sprzedażowym, czy całej strukturze sprzedaży.

optymalizacja tekstu seo

Skuteczna reklama na Facebooku poradnik jak zrobić

Zakładam że rejestracja na Facebooku jest już za Tobą.

W samo tworzenie reklam możesz wejść z kilku miejsc na FaceBooku, w dodatku FB często zmienia layout, ale jedną z prostszych jest kliknięcie w prawym górnych rogu na swoje zdjęcie profilowe:

Skuteczna reklama na Facebooku poradnik

Poniżej stary i nowy layout tego co możesz zrobić:

Reklama na Facebooku jak zrobić

Oczywiście każdy marketer ma swoje ulubione typy reklam w zależności od celu.

Według mnie najczęściej używane opcje to:

  • promuj posty
  • skieruj klientów do witryny
  • zwiększ liczbę konwersji
  • polubienia fanpage

Reklama na Facebooku jak zrobić

Powyżej poruszyłem formaty kilku reklam, teraz omówmy po krótce wszystkie i co możesz z nimi zrobić:

Świadomość:

  • Rozpoznawalność marki-Wyświetlanie reklam osobom, które z największym prawdopodobieństwem je zapamiętają.
  • Zasięg-Wyświetlanie reklam maksymalnej liczbie osób.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Reklama:

sklep internetowy ecommerce seo sem reklama

Działania:

  • Ruch-Skieruj odbiorców do miejsca docelowego, takiego jak witryna internetowa, aplikacja, wydarzenie na Facebooku lub konwersacja w Messengerze.
  • Aktywność dotycząca posta-Uzyskanie większej liczby polubień strony, reakcji na wydarzenia lub posty, komentarzy lub udostępnień.
  • Instalacje aplikacji-Wyświetlaj reklamę osobom, które z największym prawdopodobieństwem pobiorą aplikację i będą z niej korzystać.
  • Wyświetlenia filmu-Wyświetlanie odbiorcom reklam wideo.
  • Pozyskiwanie kontaktów-Pozyskiwanie kontaktów dla firmy lub marki.
  • Wiadomości-Zachęcasz więcej osób do wysyłania Twojej firmie wiadomości w Messengerze lub Instagram Direct.

Konwersja

  • Konwersje-Wyświetlanie reklam osobom, które z największym prawdopodobieństwem podejmą wartościowe działania, takie jak dokonanie zakupu lub dodanie informacji o płatnościach, w Twojej witrynie, aplikacji lub Messengerze.
  • Sprzedaż z katalogu-Użycie docelowej grupy odbiorców w celu wyświetlania odbiorcom reklam z przedmiotami z katalogu.
  • Ruch w firmie-Wyświetlasz reklamę osobom, które z największym prawdopodobieństwem odwiedzą Twoje fizyczne sklepy, gdy będą w ich pobliżu.

Reklama na Facebooku krok po kroku

Przyjmijmy, ze wybieramy promowanie posta/produktu. Więc z powyższych wybierasz interesującą Ciebie opcję.

Podczas ustawiania odbiorców i masz produkt sprzedawany na całą Polskę to tak właśnie kieruj reklamy.

Jeśli z kolei chce skonkretyzować odbiorców to nie ma problemu, możesz to zrobić bardzo dokładnie. Poniżej zamieszczam przykład.

Reklama na Facebooku krok po kroku

Możesz włączać reklamę np dla osób które znajdują się w danej chwili w jakiejś lokalizacji. Np. są blisko Twojej restauracji.

W określonych przypadkach polecam tworzyć zestawy reklam, a jeśli działasz globalnie to każdy kraj osobno.

Wybierasz nawet poszczególne zainteresowania, albo jaki profil lubią te osoby. Sprzedajesz sprzęt fit dla kobiet? Możesz targetować fanki Chodakowskiej, czy Lewandowskiej.

Sprzedajesz produkty biznesowe? Wpisujesz „właściciele firm”, „prezes”, „osoby podróżujące klasą biznes”, „prezes zarządu” i odmiany.

Możesz włączać, lub wyłączać z reklamy osoby które są fanami Twojej strony.

Wybierasz określone urządzenia.

Jeśli naprawiasz iphony to wybierasz właścicieli iOS.

Polecany rozmiar grup w Polsce to od 20.000 do 100 tysięcy potencjalnego zasięgu.

Na koniec ustalasz budżet.

Optymalizacja reklamy i kampanii

Bardzo ważna rzecz podczas kampanii reklamowej. Pamiętaj o optymalizacji i moderowaniu stawek.

W zależności od layoutu facebooka będzie to wyglądać plus/minus tak:

kampania na Facebooku krok po kroku

Po prostu pamiętaj sprawdzać wyniki, zasięg i koszt.

Jeśli jedna z Twoich reklam idzie dobrze to zwiększ budżet, jeśli jakaś nie spełnia Twoich oczekiwań to zmniejsz, albo wyłącz całkowicie.

Reklama na facebooku przykłady i tipy

Podstawowy schemat

Na początek prosty schemat.

Ja nazywam go CCZKA, czyli:

  • Co masz, co oferujesz
  • Cecha
  • Zaleta
  • Korzyść (co Ci to da, polecam wymienić 3)
  • Akcja, call to action + ograniczenie ilości czasu.

Chodzi w nim o to, aby prezentować klientowi cechy w otoczeniu korzyści.

Cechy: konstrukcja, opis fizyczny, zastosowanie produktu lub usługi

Korzyści: konsekwencja działania cechy, czasem także emocja albo związek uczuciowy potencjalnego klienta z produktem lub usługą

Rezultaty: konkretne efekt, jaki można uzyskać dzięki korzyści wynikającej z cechy

Akcja, call to action. Czyli co musi zrobić. I do kiedy musi to zrobić bo okazja się skończy.

Przykład:

“Ten samochód ma 300KM dzięki czemu szybko przyspiesza, więc łatwiej wyprzedzi Pan inne samochody.” + dowolny call to action”

A jak to może wyglądać na FB?

„UWAGA/PILNE/ZOBACZ/PROBLEM/WAŻNE (złap attention/uwagę osób)

Witajcie, mam dla was świetną wiadomość. Właśnie wprowadzamy nową wodę mineralną, z dodatkowym naturalnym magnezem, który łagodzi codzienny stres. Dzięki temu możemy:

  • pracować wydajniej,
  • żyć dłużej,
  • a w domu z rodziną jesteśmy bardziej zrelaksowani.

Wejdź teraz na nasz sklep zanim promocja na nowy produkt wygaśnie + dajesz LINK.

Uwaga: promocja tylko na 100 zgrzewek.

TIP: Dodawaj klikalny link w pierwszej części treści, jeśli masz dłuższy tekst i Facebook go ucina wstawiając „Czytaj więcej”.

Biblioteka reklam na facebooku i przykłady

biblioteka reklam

Biblioteka reklam zapewnia przejrzystość reklam, oferując wszechstronną kolekcję wszystkich reklam wyświetlanych obecnie w usługach i aplikacjach Facebooka, w tym na Instagramie, z możliwością przeszukiwania.

Link: https://www.facebook.com/ads/library/?active_status=all&ad_type=all&country=PL

Krótka czy długa reklama

Tak na prawdę to nie ma reguły.

Przykład krótkiej reklamy mamy już wcześniej, ale dla uściślenia:

przykład reklamy fb

Długi wpis może wyglądać tak (dobrze jest dodać na końcu video i pamiętajcie o linkach w treści, pierwszy zanim facebook utnie post jako „zobacz więcej”):

przykład kampanii fb

Polecane dodatkowe wpisy:

zostaw komentarz

Zachęcam do podzielenia się swoimi opiniami i doświadczeniem w komentarzach.

Teraz chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia:

Czego nauczyłeś się z dzisiejszego wpisu?

Co najbardziej Ciebie szokuje w tym jak zrobić i jak działa skuteczna reklama na Facebooku?

A może masz pytanie dotyczące czegoś ze strategii.

Tak czy inaczej, podziel się swoimi przemyśleniami w sekcji komentarzy poniżej.

Skuteczna reklama na Facebooku poradnik jak zrobić i sprzedać (marketing krok po kroku)

Social media to wspaniałe narzędzie. Marketing internetowy i content marketing to również kampanie dla firm i instytucji. Skorzystać z naszych usług.

Kampania facebook ads

Musisz wybrać dobry cel kampanii aby algorytm mógł pozyskać nowych klientów. Kampania na facebooku pozwala reklamować swoją stronę w łatwy sposób ustawiając budżet dzienny. Możesz dodatkowo w opcjach sprawdzić jak użytkownik reaguje na Twój przekaz i starannie dostosować układ demograficzny. W efekcie dodatkowe przychody, bez znaczenia czy wybierasz ruch mobilny czy tradycyjny. Każda branża może zyskać.

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Najtańsza reklama na facebooku, jest na „zasięg”.

Jej cena to około 4-6 zł za 1000 wyświetleń (CPM).

Najdrożej wychodzą reklamy z celem na sprzedaż i konwersje, z reguły powyżej 40 zł CPM.

Wiąże się to z tym, że algorytm Facebooka wie, kto może dokonać konwersji i przypisuje takim osobom „większą wartość”.

Co daje reklama na Facebooku?

Reklama na Facebooku, daje przede wszystkim:

  • rozpoznawalność marki
  • pomaga rozwijać firmę
  • pomaga zdobywać klientów

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!
Reklama na Facebooku -jak zrobić? [ile kosztuje + przykłady]
Używamy plików cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewnić Ci najbardziej odpowiednie wrażenia, zapamiętując Twoje preferencje. Klikając „Akceptuję”, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce.
Czytaj więcej

Dołącz do nas NA ŻYWO

Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.

Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.

 

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)