Biznes można rozwijać na trzy sposoby. Albo Twoi obecni klienci kupują więcej, albo częściej, albo pozyskujesz nowych klientów. Niestety pozyskanie nowego jest najdroższe. Ale spokojnie 🙂 dzisiaj pokażę Ci jak możesz wyciągnąć każdy z tych etapów na całkiem nowy poziom. Rafał Szrajnert, zapraszam!
W tym filmie mogę użyć kilku skrótów więc żebyś się nie zgubił oto one: AOV -average order value, czyliśrednia wartość zamówienia. LTV- life time value, wartość życiowa klienta, czyli ile zarobisz na nim przez wszystkie miesiące. CPL i CPS, czyli kosz pozyskania leada i koszt sprzedaży. W tym filmie zobaczysz też kilka grafik, takich jak ta więc specjalnie nie pauzuj bo możesz je pobrać totalnie za darmona rafalszrajnert.pl/materialy.
Zacznijmy od tego co można zrobić , żeby klient kupował od nas częściej. Pewna grupa powie że trzeba zwiększyć współczynnik konwersji na stronie, czyli CRO. I to jest też prawda, bo trzeba testować różne landingi, teksty call to action, czy strony produktowe lub elementy perswazyjne na stronie koszyka i płatności. Natomiast to nie wszystko. Bo inwestując w brand, czy działania PR’owe lub reklamy zasięgowe aby być cały czas na radarze, powodujesz że klienci o Tobie pamiętają i następnym razem kiedy będą chcieli znowu kupić ten produkt, to nie wpiszą tego w Google, ale od razu wejdą na Twój sklep. I jeszcze jedna, praktycznie darmowa metoda to email marketing do swojej bazy. Tylko niech to nie będize typowa sprzedażowa ofertówka, bo będą się wypisywać. Pisz o tym co się dzieje w firmie, edukuj jak mogą jeszcze lepiej wykorzystać to co sprzedajesz, czy rozsyłaj materiały. Zrobiłeś jakis tutorial mna YT, albo ciekawy wpis na blogu? Super, to teraz go wyślij.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Drugi sposób na to jak rozwijać firmę to spowodowanie, aby kupowali od nas więcej. Czyli zwiększamy AOV. Jak to zrobić? Cross-sale i up-sale. Czyli sprzedajemy więcej tego samego produktu i dodatkowe produkty komplementarne. Czyli uzupełniające. Przykłady? Pewnie. Jak ktoś kupuje 1 kg kawy to zaoferuj mu 3 kg z drobną zniżką „w multipacku taniej”. Zaoferuj mu też produkty powiązane, filtry do kawy, zestaw do czyszczenia ekspresu, może jakieś filiżanki. Na stronie płatności dodaj też bump offer, czyli za pomocą jednego kliknięcia ktoś może jeszcze powiększyć wartość koszyka. Mamy jeszcze programy lojalnościowe. Wprowadzenie programów lojalnościowych, które nagradzają za zakupy, może zachęcić ich do wydawania większych kwot. Programy te mogą oferować punkty, rabaty lub ekskluzywne oferty dla stałych klientów.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
I wreszcie to na co czekał każdy, czyli jak zdobywać więcej nowych klientów. Tutaj zasada jest prosta. Albo za to płacisz, albo inwestujesz swój czas. Metody są cztery. 1. Robisz darmowy content, podcasty, filmy, rolki, blog itd. Za jego pomocą ludzie sami Ciebie odnajdują. Mówi się na to inbound marketing. Dwójka to outreach. Czyli Ty wychodzisz z inicjatywą i szukasz sam klientów. To może być ABM marketing, social selling, spamowanie zimnymi emailami, czy zimne telefony. Punkt trzeci to afiliacja i referale, czyli polecenia od obecnych klientów lub Twoich pracowników. A w ecommerce kupony rabatowe które dajesz influencerom, albo linki afiliacyjne. I wreszcie punkt czwarty, reklama płatna. Oczywiście te metody działają zarówno w ecommerce jak i usługach. Zobacz, jak ten mechanizm prezentuje się w porównaniu do generowania leadów. Powiedzmy, że umieszczasz ofertę na stronie docelowej, robisz webinar, dedykowane sekwencje landing page lub cokolwiek innego. Po prostu wysyłasz ruch na te strony, a następnie zdobywasz leady. Tylko że to nie wszystko. Mamy jeszcze drugą stronę, która polega na tym, że wysyłasz e-maile ofertowe, rozmawiasz przez telefon i próbujesz przekształcić leady w płacących klientów. Jest to o wiele trudniejsze i wymaga znacznie więcej czasu. W dodatku nie masz tego luksusu, żeby tak jak w e-commerce od razu przetestować ofertę czy produkty. Niestety tutaj już dawno minęły czasy dla sklepów internetowych, w których można było po prostu włączyć reklamę w Google lub Facebook Ads, czasy, kiedy kliknięcia były bardzo tanie czy konkurencji praktycznie nie było, a oferta nawet nie musiała być doskonała. Po prostu sklepów było tak mało, że „nikt nie wybrzydzał”. Teraz sytuacja faktycznie wymaga, aby Twoja strategia była o wiele bardziej zaawansowana, aby naprawdę przekształcić ten ruch w zysk. Sytuację utrudniają olbrzymie firmy, które nie muszą zarabiać na ofertach frontendowych, ponieważ wiedzą, że ostatecznie zgarną swoje w dłuższej perspektywie. Właściciele mniejszych biznesów często nie mają już takiego luksusu i cały proces musi przebiegać znacznie szybciej.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)