Google adwords logowanie, jak zacząć, cennik, reklama ads

Media cyfrowe
Media cyfrowe
28 stycznia, 2022
Wyszukiwarki internetowe
Wyszukiwarki internetowe
28 stycznia, 2022
adwords
adwords

Co to jest google adwords, definicja

Definicja: Google Adwords, obecnie google ads to system reklamowy Google. Jest to reklama internetowa którą prowadzi agencja adwords. Agencja adwords to firma z zakresu marketingu w wyszukiwarkach, która jak już wiesz prowadzi to o czym dzisiaj rozmawiamy, czyli reklama w internecie. Proszę nie mylić adwords z adsense.

Google Ads (poprzednio Google AdWords) – system reklamowy Google uruchomiony 23 października 2000, pozwalający na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google i na stronach współpracujących w ramach programu Google AdSense, sprzedawane w modelu CPC i CPM. Nazwa Google Ads obowiązuje od dnia 24 lipca 2018. Poprzednio system nosił nazwę Google AdWords. Zmianie nazwy towarzyszyło rozszerzenie możliwości reklamowych w kampaniach PPC

https://pl.wikipedia.org/wiki/Google_Ads
Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Jak działa google adwords

Google AdWords to internetowa platforma reklamowa typu PPC, pay per click „płatność za kliknięcie”, która umożliwia reklamodawcom wyświetlanie reklam na stronie wyników wyszukiwania Google. Na podstawie słów kluczowych, na które chcą kierować reklamy, firmy płacą za umieszczenie swoich reklam na górze strony wyników wyszukiwania. Ponieważ platforma działa na reklamach typu pay-per-click (PPC), musisz płacić tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie Twoją reklamę.

Aukcja Google AdWords działa jak klasyczna aukcja, na której ludzie licytują kliknięcia. Jednak nie jest konieczne, aby zwyciężyła najwyższa oferta. Oprócz stawki jaką jesteś w stanie zapłacić za klik Google bierze również pod uwagę wynik jakości, aby zapewnić, że osoby klikające reklamy mają jak najlepsze wrażenia.

Google AdWords to jedna z największych internetowych platform reklamowych, która pomaga firmom docierać do klientów na całym świecie i rozwijać ich działalność. Za pośrednictwem tej sieci płatności za kliknięcie reklamodawcy płacą Google za kierowanie reklam do użytkowników na podstawie wyszukiwanych przez nich słów kluczowych, kraju i typu urządzenia oraz dostarczanie reklam użytkownikom zainteresowanym ich produktami lub usługami.

adwords

Co to są sieci reklamowe Google?

Google AdWords pozwala firmom kierować reklamy do użytkowników w dwóch głównych sieciach – sieci wyszukiwania i sieci reklamowej.

W sieci wyszukiwania reklamodawcy licytują odpowiednie słowa kluczowe. Dzięki temu wyświetlają swoje reklamy użytkownikom, którzy wprowadzają te słowa kluczowe do Google w ramach zapytania czyli wyszukiwania. Płatne wyniki wyszukiwania są zwykle wyświetlane na górze i na dole strony, a obok nich znajduje się mała ikona reklamy.

Z kolei sieć reklamowa oferuje reklamodawcom możliwość wyświetlania swoich banerów reklamowych na stronach należących do sieci Google.

Co to jest ranking reklamy?

System Google AdWords to przede wszystkim aukcja na żywo, podczas której reklamodawca składa „ofertę” w systemie AdWords, aby zabezpieczyć określoną pozycję reklamy. W zależności od konkurencji i ceny ofertowej innych reklamodawców, reklamodawca uzyskuje pożądaną pozycję lub dostaje niższą.

Rzeczywista pozycja reklamy jest jednak określana przez dwa czynniki: maksymalną stawkę pomnożoną przez Wynik Jakości.

Podczas gdy maksymalna stawka to kwota, jaką chcesz zapłacić, gdy użytkownicy klikną Twoją reklamę, wynik jakości określa, jak dobrze reklama jest zoptymalizowana, jakość strony docelowej, oczekiwany współczynnik klikalności i trafność reklamy dla użytkowników. Im lepszy ranking reklamy, tym wyżej wyświetla się ona w wynikach wyszukiwania Google.

Reklamy wysokiej jakości i skuteczne kampanie AdWords są również nagradzane przez Google obniżonymi kosztami za kliknięcie, wyższymi pozycjami w rankingu reklam i mają większe szanse na wyświetlenie na najwyższej pozycji nad bezpłatnymi wykazami.

Wynik jakości jest ustalany w skrócie ze składowych:

  • Wynik Jakości na poziomie witryny,
  • Wynik Jakości na poziomie tekstu reklamowego,
  • Wynik Jakości na poziomie słów kluczowych,,
  • Wynik Jakości strony docelowej reklamy.

Jak korzystać z AdWords? Google ds – jak zacząć

Aby korzystać z Google AdWords, wykonaj poniższe czynności:

  1. Ustal cele swojego konta. Na przykład, jeśli używasz Google Ads do sprzedaży produktów, budowania marki, struktura konta i używane funkcje będą zupełnie inne, jeśli użyjesz reklam do generowania leadów.
  2. Rozwijaj persony odbiorców, określając, kim są Twoi idealni klienci, co robią, czego szukają i na jakim urządzeniu.
  3. Przeprowadzaj badania słów kluczowych za pomocą narzędzi słów kluczowych, takich jak SEMrush, aby odkryć, koszt, konkurencję i ilość wyszukiwanych haseł na każdym etapie wyszukiwania.
  4. Podziel swoje konto AdWords na różne kampanie reklamowe i grupy reklam, z których każda zawiera odpowiednie słowa kluczowe i reklamy.
  5. Po wymienieniu słów kluczowych odpowiednich dla Twojej firmy możesz umieszczać reklamy w wynikach wyszukiwania, licytując je. Jeśli konkurencja na słowa kluczowe jest wysoka, koszt kliknięcia (CPC) byłby zbyt wysoki, aby licytować. W takim przypadku lepiej jest uzyskać szczegółowe informacje i licytować słowa kluczowe z długim ogonem, które są odpowiednie dla biznesu.
  6. Utwórz kopię reklamy. Upewnij się, że zawiera trafne słowa kluczowe, przekonujący nagłówek, wyraźne wezwanie do działania i rozszerzenia reklam.
  7. Zaprojektuj stronę docelową przyjazną dla urządzeń mobilnych, która skupia się na zaletach i funkcjach produktu lub usługi, którą chcesz sprzedać, zawiera dobrej jakości obrazy, formularz i wyraźne wezwanie do działania.
  8. Umieść w witrynie kod Google Analytics w celu śledzenia konwersji.
  9. Kluczem do udanej kampanii reklamowej jest rutynowa optymalizacja i testowanie A/B wszystkich kopii reklam i stron docelowych.
  10. Stosuj remarketing.

Jak nalicza opłaty Google AdWords?

Kwota, jaką Google AdWords obciąża reklamodawców, zależy od tego, co reklamują.

Ponieważ Google AdWords to program reklamowy typu „płatność za kliknięcie”, Twoje reklamy są wyświetlane bezpłatnie, a opłaty są naliczane tylko wtedy, gdy ktoś kliknie Twoją reklamę na stronie wyników wyszukiwania Google. Ponadto system AdWords jest aukcją na żywo, dlatego ceny kliknięć są określane na podstawie poziomu konkurencji i tego, ile są gotowi zapłacić za kliknięcie.

Prawidłowo wykonany program Google AdWords może przyciągać wysokiej jakości ruch do witryny po kosztach znacznie bardziej konkurencyjnych w porównaniu z innymi formami reklamy.

Jeśli jednak nie wiesz, jak fachowo zarządzać procesem, koszty mogą szybko wzrosnąć, a Ty potencjalnie możesz prowadzić ruch o niskiej jakości. Kluczem do prowadzenia skutecznej kampanii AdWords jest zrozumienie czynników, które wpływają na koszt każdego kliknięcia.

  • Licytacja na słowa kluczowe
  • Maksymalna oferta i pozycja
  • Twoje średnie budżety miesięczne
  • Współczynniki klikalności
  • Wynik Jakości Twoich słów kluczowych

Jeśli kierujesz reklamy na słowa kluczowe o dużym natężeniu i wielu miesięcznych wyszukiwaniach, możesz płacić za ten ruch sporą kwotę, która może wynosić od kilkunastu groszy do ponad kilkudziesięciu złotych za każde kliknięcie.

Aby zarządzać kosztami AdWords, ustaw budżet dzienny na poziomie kampanii. Możesz wprowadzać w tym zmiany, kiedy chcesz. Idealnie byłoby, gdyby początkujący reklamodawcy zaczynali od małych środków z niskim budżetem. Na podstawie spostrzeżeń i jakości potencjalnych klientów możesz określić, czy chcesz zwiększyć budżet, czy zatrzymać kampanię.

Typy kampanii google ads

Rodzaje kampanii w google ads to:

  • kampanie w sieci wyszukiwania (search),
  • kampanie w sieci reklamowej (display),
  • kampanie produktowe (product, PLA),
  • kampanie wideo (video, youtube),
  • kampanie promujące aplikacje,
  • kampanie SMART

Czy reklamy Google naprawdę działają?

Google Ads może działać we wszystkich rodzajach firm – dużych i małych. Jest to niedroga forma reklamy, która może być skierowana do wykwalifikowanych potencjalnych klientów na rynku, jeśli jest właściwie zarządzana.

Kluczem do tego, aby Google Adwords działał dla Ciebie, jest zrozumienie tajników płatnych wyników wyszukiwania, strategii określania stawek, badania słów kluczowych, struktury konta itp.

  • Zaplanuj, ile jesteś w stanie wydać na każdą kampanię, ustaw odpowiedni budżet dzienny i śledź wydatki
  • Przeprowadź badanie słów kluczowych i licytuj frazy i dokładne słowa kluczowe przy wyższych stawkach, aby uzyskać trafniejsze kliknięcia
  • Tworząc reklamy, upewnij się, że są one wystarczająco trafne i zachęcające, aby widz mógł kliknąć
  • Zoptymalizuj swoje strony docelowe, przeprowadzając testy A/B, aby wypróbować różne odmiany strony
  • Wypróbuj remarketing, aby wzmocnić swoją markę

Jeśli nadal zastanawiasz się, czy Google AdWords jest warte swojej ceny, najlepiej zacząć od małych budżetów, dostosować stawki na podstawie wyników i podwoić, jeśli Twoje kampanie generują przystępną i dochodową sprzedaż.

Reklama w Google cennik

Jeśli interesuje Ciebie reklama internetowa w ads/adwords to skontaktuj się z nami i wycenimy usługę specjalnie dla Ciebie.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)