Zawartość strony
Jako osoba odpowiedzialna za zarządzanie social media masz sporo na głowie. Pomiędzy budowaniem skutecznych strategii i nadzorowaniem wielu kont w mediach społecznościowych, musisz być na bieżąco z znajdowaniem nowych możliwości rozwoju marketingu i raportować o swoich wynikach – wszystko pod presją czasu.
A jeśli to nie jest wystarczająco trudne, Twoje obowiązki stale rosną. Oznacza to, że potrzebujesz solidnej wiedzy na temat zarządzania, aby budować wydajne przepływy pracy i dostarczać wyniki. Wiemy, że zarządzanie social media może być przytłaczające. Dlatego stworzyliśmy ten wpis, który krok po kroku wyjaśnia, jak efektywniej zarządzać mediami społecznościowymi – od analizy person i tworzenia treści po komunikację marketingową.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Zarządzanie mediami społecznościowymi to proces analizowania odbiorców mediów społecznościowych i opracowywania dostosowanej do nich strategii, tworzenia i dystrybucji treści do profili w mediach społecznościowych, monitorowania rozmów online, współpracy z osobami wpływowymi, świadczenia usług społecznościowych oraz monitorowania, mierzenia i raportowania w mediach społecznościowych wydajności i zwrotu z inwestycji.
Wszystkie te zadania, niegdyś marginalizowane przez biznes, teraz znalazły się w centrum uwagi strategii marketingowych firm.
Czemu? Bo media społecznościowe dają ogromne możliwości zarabiania pieniędzy – pod warunkiem, że zarządzasz swoimi kanałami społecznościowymi w zorganizowany, efektywny sposób.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Potencjał biznesowy sieci społecznościowych jest ogromny. Marki mogą wykorzystywać platformy mediów społecznościowych, aby skutecznie realizować swoje cele na całej ścieżce marketingowej, od podnoszenia świadomości marki po zwiększenie liczby wizyt w sklepie.
Ale aby to osiągnąć, potrzebują wydajnych zespołów ds. mediów społecznościowych. Im więcej celów chcesz osiągnąć poprzez marketing w mediach społecznościowych, tym więcej osób zaangażowanych w ten kanał będziesz potrzebować. To żądanie ostatecznie doprowadzi do zbudowania złożonych struktur zespołów w mediach społecznościowych.
Jeśli jesteś dużą marką, możesz nawet mieć wiele zespołów wykorzystujących różne strategie, aby osiągnąć różne cele.
A teraz, w jaki sposób upewnisz się, że wszyscy ci ludzie pracują ramię w ramię, aby zapewnić maksymalną wartość z mediów społecznościowych?
Odpowiedź brzmi: zbuduj efektywny proces zarządzania mediami społecznościowymi.
Jeśli nie masz pewności, jak zacząć optymalizować sposób zarządzania społecznościami – nie martw się. Jest to coś, czym wielu marketerów jest zdezorientowanych. Aby móc zacząć, musisz zrobić trzy ważne rzeczy:
Dlaczego nakreśliliśmy te trzy zadania w szczególności?
Ponieważ ich wypełnienie dostarczy Ci podstawowych informacji, które nakierują Twoje działania marketingowe w mediach społecznościowych we właściwym kierunku. W rezultacie będziesz mógł skoncentrować swoje zasoby na strategiach, które działają i ograniczysz te, które nie działają.
Przyjrzyjmy się bliżej każdemu zadaniu:
Audyt mediów społecznościowych zawsze może poprawić sposób zarządzania mediami społecznościowymi:
Jak więc przeprowadzić kontrolę mediów społecznościowych?
Krok 1: Wypisz wszystkie profile w mediach społecznościowych swojej firmy.
Krok 2: Użyj analityki mediów społecznościowych, aby przejrzeć kluczowe wskaźniki wydajności, takie jak wzrost liczby obserwujących, zaangażowanie (w tym średnie wskaźniki zaangażowania w poszczególnych miesiącach), częstotliwość publikacji, najbardziej angażujące formaty treści, najskuteczniejsze posty, źródła ruchu, nastroje społeczności, odsetek odpowiedzi na pytania, średni czas odpowiedzi, zainteresowania odbiorców, dane demograficzne i zachowania.
Krok 3: Umieść wszystkie te informacje w szablonie audytu mediów społecznościowych.
Krok 4: Przeanalizuj dane i zidentyfikuj obszary, które można poprawić. Na przykład, jeśli zauważysz spadek poziomu zaangażowania, może to być spowodowane niską jakością treści, niedokładnym kierowaniem lub nieprawidłową częstotliwością publikowania.
To jest dokładnie ten rodzaj informacji, którego potrzebujesz, aby wskazać niedociągnięcia w swojej strategii. Stamtąd możesz podjąć pierwsze kroki w celu ich naprawienia i usprawnienia działań związanych z zarządzaniem mediami społecznościowymi.
Kolejnym krytycznym elementem bardziej efektywnego zarządzania mediami społecznościowymi jest wybór odpowiedniej platformy.
Po przeprowadzeniu audytu social media może się okazać, że niektóre platformy po prostu nie działają dobrze dla Twojej marki. W takim przypadku powinieneś poświęcić trochę czasu, aby zrozumieć wysiłek, jaki włożyć, aby uzyskać potrzebne wyniki.
Wiele zależy również od tego, gdzie są Twoi odbiorcy. Jeśli podczas swoich badań dowiesz się, że twoi odbiorcy są głównie na Twitterze, ale twoja obecność na platformie jest daleka od „dobrej”, to oczywiście powinieneś dążyć do poprawy.
Jeśli Twoje wyniki nie są tak dobre, a Twoi odbiorcy są gdzie indziej, możesz rozważyć przeniesienie swoich zasobów na inny kanał. Ale zanim to zrobisz, zadaj sobie następujące pytania:
Analiza społeczności w mediach społecznościowych to ultra ważne, jeśli chodzi o efektywne zarządzanie mediami społecznościowymi. Analiza obserwujących ma wiele zalet – w tym budowanie silniejszych relacji z klientami, tworzenie bardziej trafnych treści i zwiększanie konwersji w mediach społecznościowych.
Z drugiej strony, jeśli nie przeprowadzisz wcześniej badań rynkowych, ryzykujesz, że zejdziesz na złą drogę, marnując zarówno pieniądze, jak i zasoby.
Zacznij od podzielenia odbiorców na persony zgodnie z ich wspólnymi cechami — możesz to zrobić, tworząc szablon persony klienta.
Posiadanie tych informacji pozwoli Ci lepiej wykorzystać swoje zasoby, koncentrując się na robieniu tego, co najlepiej działa w Twojej społeczności.
Zaawansowane narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi są niezbędne do skutecznego budowania, wykonywania i mierzenia strategii marketingowej w mediach społecznościowych.
Oto, czego będziesz potrzebować:
Szczególnie ważna jest analiza odbiorców na początku i w połowie ścieżki. To dlatego, że ludzie na tych etapach, czasami nazywani „zimną” publicznością, są Twoimi potencjalnymi klientami.
Im lepiej znasz tych użytkowników, tym skuteczniej będziesz w stanie zachęcić ich do konwersji dzięki dostosowanym kampaniom marketingowym.
Jakie narzędzia przydadzą się w tym momencie?
Mówimy tutaj o narzędziach analitycznych na każdej platformie. Ubolewamy że nie ma już facebook audience insight, ale możesz użyć innych w zamian.
Teraz powinieneś zamienić wynik analizy odbiorców na działanie.
Następnie przeanalizuj dolną część użytkowników ścieżki (dół lejka), których czasami nazywa się „ciepłymi” odbiorcami, i użyj narzędzi do zarządzania relacjami z klientami (CRM), aby skoncentrować się na każdej części obsługi klienta .Dzięki temu lepiej zrozumiesz osoby, które kupiły Twoje produkty, w tym ich dane demograficzne, punkty styku na ścieżce klienta oraz treści, które ostatecznie sprawiły, że nacisnęli przycisk „kup teraz”.
Jak wspomniano wcześniej, analiza osobowości odbiorców powinna być podstawą strategii w mediach społecznościowych. Zanim utworzysz jakąkolwiek treść lub rozpoczniesz kampanie, musisz głębiej zrozumieć swoją społeczność.
Jak zarządzasz i analizujesz persony kupujących?
Gdy skończysz analizować persony swoich odbiorców, powinieneś mieć wyobrażenie, w jakim kierunku powinna podążać Twoja strategia treści.
Jednak decydowanie o formatach treści i tematach to nie wszystko. Wraz z rozwojem firmy staniesz przed wyzwaniem tworzenia dużych ilości treści w szybkim tempie. Aby móc rozwiązać ten problem, będziesz potrzebować zoptymalizowanego przepływu pracy.
Oto, jak skutecznie zarządzać działaniami związanymi z tworzeniem treści w mediach społecznościowych:
Krok 1: Pobierz kalendarz mediów społecznościowych. Znajdziesz go w google. Obejmuje wszystkie święta narodowe przez cały rok.
Krok 2: Przypisz role i obowiązki w zespole. Ten krok ma kluczowe znaczenie dla poprawy Twojej wydajności, niezależnie od tego, czy jesteś agencją, czy marką z wieloma biurami na całym świecie. Aby wydajnie tworzyć treści, musisz mieć osoby odpowiedzialne za następujące role:
Konieczne jest również posiadanie ustrukturyzowanego procesu zatwierdzania. Przy ogromnej ilości treści, które musisz wyprodukować, łatwo ugrzęznąć w niejasnych procedurach. Aby żaden post nie utknął w kolejce, zarządzaj całą zawartością w ujednoliconym systemie.
Krok 3: Wykorzystaj dane dotyczące osobowości odbiorców w mediach społecznościowych. Zwróć uwagę na ich zainteresowania i influencerów, których śledzą. Te informacje pomogą Ci skoncentrować wysiłki na tworzeniu dostosowanych treści, dzięki czemu ten obszar zarządzania mediami społecznościowymi będzie znacznie bardziej wydajny.
Pamiętaj, że im bardziej spersonalizowane są Twoje treści w mediach społecznościowych, tym skuteczniej realizujesz cele biznesowe.
Te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:
Krok 4: Podsumuj pomysły dotyczące treści, patrząc na konkurencję, wykorzystując social listening do monitorowania rozmów online.
Krok 5: Określ, ile treści musisz utworzyć. Oczywiście nie chcesz publikować zbyt mało i znikać z kanału informacyjnego odbiorców lub publikować za dużo i wyglądać jak spam. Wiedza o tym, ile postów musisz utworzyć dziennie lub co tydzień, może pomóc w lepszym zarządzaniu zasobami i zwiększeniu wydajności. Ile treści powinieneś tworzyć?
Krok 6: Twórz niesamowite treści, korzystając z różnych dostępnych narzędzi do tworzenia treści online. Zwróć uwagę na formaty, które działają najlepiej na każdej platformie:
Krok 7: Monitoruj wydajność treści i twórz raporty na jej temat. Śledzenie, w jaki sposób Twoje posty współgrają z Twoimi personami, pozwala zidentyfikować najskuteczniejsze elementy Twojej kampanii i skoncentrować swoje zasoby na ich replikowaniu w przyszłości. Oto dane, które powinieneś śledzić:
Możesz uzyskać natychmiastowy przegląd tych wskaźników dzięki konfigurowalnym pulpitom nawigacyjnym na platformach których używasz. Aby Twój zespół był na bieżąco z najnowszymi danymi, korzystaj z automatycznych raportów wysyłanych bezpośrednio do skrzynek odbiorczych członków zespołu tak często, jak tego potrzebujesz.
Zarządzanie mediami społecznościowymi może wydawać się trudne – ale nie, jeśli masz odpowiednie procesy i narzędzia.
Postępowanie zgodnie z krokami omówionymi w tym przewodniku za pomocą kompleksowych rozwiązań z zakresu marketingu i zarządzania w mediach społecznościowych, pozwoli Ci prowadzić cyfrowe działania marketingowe i znacznie efektywniej realizować cele biznesowe.
Gotowy powierzyć UniqueSEO zarządzanie social media swojej firmy?
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)