Zarządzanie social media

social media dla firm
Social media dla firm
15 lutego, 2022
Marketing społecznościowy
Marketing społecznościowy
16 lutego, 2022
zarządzanie social media
zarządzanie social media

Zarządzanie social media

Jako osoba odpowiedzialna za zarządzanie social media masz sporo na głowie. Pomiędzy budowaniem skutecznych strategii i nadzorowaniem wielu kont w mediach społecznościowych, musisz być na bieżąco z znajdowaniem nowych możliwości rozwoju marketingu i raportować o swoich wynikach – wszystko pod presją czasu.

A jeśli to nie jest wystarczająco trudne, Twoje obowiązki stale rosną. Oznacza to, że potrzebujesz solidnej wiedzy na temat zarządzania, aby budować wydajne przepływy pracy i dostarczać wyniki. Wiemy, że zarządzanie social media może być przytłaczające. Dlatego stworzyliśmy ten wpis, który krok po kroku wyjaśnia, jak efektywniej zarządzać mediami społecznościowymi – od analizy person i tworzenia treści po komunikację marketingową.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Co to jest zarządzanie social media

Zarządzanie mediami społecznościowymi to proces analizowania odbiorców mediów społecznościowych i opracowywania dostosowanej do nich strategii, tworzenia i dystrybucji treści do profili w mediach społecznościowych, monitorowania rozmów online, współpracy z osobami wpływowymi, świadczenia usług społecznościowych oraz monitorowania, mierzenia i raportowania w mediach społecznościowych wydajności i zwrotu z inwestycji.

Wszystkie te zadania, niegdyś marginalizowane przez biznes, teraz znalazły się w centrum uwagi strategii marketingowych firm.

Czemu? Bo media społecznościowe dają ogromne możliwości zarabiania pieniędzy – pod warunkiem, że zarządzasz swoimi kanałami społecznościowymi w zorganizowany, efektywny sposób.

Dlaczego sprawny proces zarządzania mediami społecznościowymi jest ważny?

Potencjał biznesowy sieci społecznościowych jest ogromny. Marki mogą wykorzystywać platformy mediów społecznościowych, aby skutecznie realizować swoje cele na całej ścieżce marketingowej, od podnoszenia świadomości marki po zwiększenie liczby wizyt w sklepie.

Ale aby to osiągnąć, potrzebują wydajnych zespołów ds. mediów społecznościowych. Im więcej celów chcesz osiągnąć poprzez marketing w mediach społecznościowych, tym więcej osób zaangażowanych w ten kanał będziesz potrzebować. To żądanie ostatecznie doprowadzi do zbudowania złożonych struktur zespołów w mediach społecznościowych.

Jeśli jesteś dużą marką, możesz nawet mieć wiele zespołów wykorzystujących różne strategie, aby osiągnąć różne cele.

A teraz, w jaki sposób upewnisz się, że wszyscy ci ludzie pracują ramię w ramię, aby zapewnić maksymalną wartość z mediów społecznościowych?

Odpowiedź brzmi: zbuduj efektywny proces zarządzania mediami społecznościowymi.

Zarządzanie mediami społecznościowymi: od czego zacząć?

Jeśli nie masz pewności, jak zacząć optymalizować sposób zarządzania społecznościami – nie martw się. Jest to coś, czym wielu marketerów jest zdezorientowanych. Aby móc zacząć, musisz zrobić trzy ważne rzeczy:

  • Przeprowadź audyt mediów społecznościowych
  • Zdecyduj się na odpowiednie platformy mediów społecznościowych
  • Przeanalizuj swoją grupę docelową

Dlaczego nakreśliliśmy te trzy zadania w szczególności?

Ponieważ ich wypełnienie dostarczy Ci podstawowych informacji, które nakierują Twoje działania marketingowe w mediach społecznościowych we właściwym kierunku. W rezultacie będziesz mógł skoncentrować swoje zasoby na strategiach, które działają i ograniczysz te, które nie działają.

Przyjrzyjmy się bliżej każdemu zadaniu:

Przeprowadzenie audytu social media

Audyt mediów społecznościowych zawsze może poprawić sposób zarządzania mediami społecznościowymi:

  • Da Ci to szczegółowy obraz skuteczności Twojej strategii
  • Pozwoli Ci to określić, gdzie marnujesz swoje zasoby
  • Pokaże, które kanały społecznościowe przynoszą najwięcej wyników
  • Pokaże wpływ mediów społecznościowych na Twoje wyniki w sieci

Jak więc przeprowadzić kontrolę mediów społecznościowych?

Krok 1: Wypisz wszystkie profile w mediach społecznościowych swojej firmy.

Krok 2: Użyj analityki mediów społecznościowych, aby przejrzeć kluczowe wskaźniki wydajności, takie jak wzrost liczby obserwujących, zaangażowanie (w tym średnie wskaźniki zaangażowania w poszczególnych miesiącach), częstotliwość publikacji, najbardziej angażujące formaty treści, najskuteczniejsze posty, źródła ruchu, nastroje społeczności, odsetek odpowiedzi na pytania, średni czas odpowiedzi, zainteresowania odbiorców, dane demograficzne i zachowania.

Krok 3: Umieść wszystkie te informacje w szablonie audytu mediów społecznościowych.

Krok 4: Przeanalizuj dane i zidentyfikuj obszary, które można poprawić. Na przykład, jeśli zauważysz spadek poziomu zaangażowania, może to być spowodowane niską jakością treści, niedokładnym kierowaniem lub nieprawidłową częstotliwością publikowania.

To jest dokładnie ten rodzaj informacji, którego potrzebujesz, aby wskazać niedociągnięcia w swojej strategii. Stamtąd możesz podjąć pierwsze kroki w celu ich naprawienia i usprawnienia działań związanych z zarządzaniem mediami społecznościowymi.

Zdecyduj się na odpowiednie platformy mediów społecznościowych

Kolejnym krytycznym elementem bardziej efektywnego zarządzania mediami społecznościowymi jest wybór odpowiedniej platformy.

Po przeprowadzeniu audytu social media może się okazać, że niektóre platformy po prostu nie działają dobrze dla Twojej marki. W takim przypadku powinieneś poświęcić trochę czasu, aby zrozumieć wysiłek, jaki włożyć, aby uzyskać potrzebne wyniki.

Wiele zależy również od tego, gdzie są Twoi odbiorcy. Jeśli podczas swoich badań dowiesz się, że twoi odbiorcy są głównie na Twitterze, ale twoja obecność na platformie jest daleka od „dobrej”, to oczywiście powinieneś dążyć do poprawy.

Jeśli Twoje wyniki nie są tak dobre, a Twoi odbiorcy są gdzie indziej, możesz rozważyć przeniesienie swoich zasobów na inny kanał. Ale zanim to zrobisz, zadaj sobie następujące pytania:

  • Jakie są moje cele biznesowe (poprawa świadomości marki, generowanie leadów, ruch w witrynie, konwersje itp.)?
  • Czy będę w stanie osiągnąć moje cele biznesowe na platformie?
  • Ile będę musiał wydać, aby osiągnąć swoje cele?
  • Czy będę w stanie działać na tyle wydajnie, aby generować dodatni zwrot z inwestycji na platformie?
  • Czy kwota wystarczy, aby uzasadnić koszt marketingu na platformie?
  • Jakie są dane demograficzne społeczności na platformie i czy odpowiadają one demografii odbiorców, do których chcę dotrzeć?
  • Czy moja grupa docelowa jest obecna i aktywna na platformie?
  • Czy uda mi się do nich skutecznie dotrzeć?
  • Jak popularna wśród marketerów jest platforma?
  • Ile treści muszę wyprodukować, aby się wyróżniać?
  • Czy moja bezpośrednia konkurencja jest obecna na platformie?
  • Czy będę w stanie ich przewyższyć?

Przeanalizuj swoją grupę docelową

Analiza społeczności w mediach społecznościowych to ultra ważne, jeśli chodzi o efektywne zarządzanie mediami społecznościowymi. Analiza obserwujących ma wiele zalet – w tym budowanie silniejszych relacji z klientami, tworzenie bardziej trafnych treści i zwiększanie konwersji w mediach społecznościowych.

Z drugiej strony, jeśli nie przeprowadzisz wcześniej badań rynkowych, ryzykujesz, że zejdziesz na złą drogę, marnując zarówno pieniądze, jak i zasoby.

Jak zbudować szczegółowy obraz odbiorców w mediach społecznościowych?

Zacznij od podzielenia odbiorców na persony zgodnie z ich wspólnymi cechami — możesz to zrobić, tworząc szablon persony klienta.

Posiadanie tych informacji pozwoli Ci lepiej wykorzystać swoje zasoby, koncentrując się na robieniu tego, co najlepiej działa w Twojej społeczności.

Zaopatrz się w odpowiednie narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi

Zaawansowane narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi są niezbędne do skutecznego budowania, wykonywania i mierzenia strategii marketingowej w mediach społecznościowych.

Oto, czego będziesz potrzebować:

Szczególnie ważna jest analiza odbiorców na początku i w połowie ścieżki. To dlatego, że ludzie na tych etapach, czasami nazywani „zimną” publicznością, są Twoimi potencjalnymi klientami.

Im lepiej znasz tych użytkowników, tym skuteczniej będziesz w stanie zachęcić ich do konwersji dzięki dostosowanym kampaniom marketingowym.

Jakie narzędzia przydadzą się w tym momencie?

Mówimy tutaj o narzędziach analitycznych na każdej platformie. Ubolewamy że nie ma już facebook audience insight, ale możesz użyć innych w zamian.

Teraz powinieneś zamienić wynik analizy odbiorców na działanie.
Następnie przeanalizuj dolną część użytkowników ścieżki (dół lejka), których czasami nazywa się „ciepłymi” odbiorcami, i użyj narzędzi do zarządzania relacjami z klientami (CRM), aby skoncentrować się na każdej części obsługi klienta .Dzięki temu lepiej zrozumiesz osoby, które kupiły Twoje produkty, w tym ich dane demograficzne, punkty styku na ścieżce klienta oraz treści, które ostatecznie sprawiły, że nacisnęli przycisk „kup teraz”.

zarządzanie social media

Jak zarządzać i analizować persony odbiorców w mediach społecznościowych

Jak wspomniano wcześniej, analiza osobowości odbiorców powinna być podstawą strategii w mediach społecznościowych. Zanim utworzysz jakąkolwiek treść lub rozpoczniesz kampanie, musisz głębiej zrozumieć swoją społeczność.

Jak zarządzasz i analizujesz persony kupujących?

  • Krok 1: Przeanalizuj dane odbiorców. Skorzystaj ze źródeł danych wymienionych w poprzedniej sekcji – im więcej masz informacji, tym dokładniejszy obraz odbiorców będziesz w stanie zbudować. Najlepiej byłoby używać oprogramowania, które agreguje wiele źródeł danych o odbiorcach, oszczędzając czas i ręczną pracę. Niektóre informacje o odbiorcach nie będą dostępne w natywnej analityce platform, a nawet w Google Analytics. Jeśli potrzebujesz odpowiedzi na bardzo konkretne pytania, rozważ przeprowadzenie ankiet lub badanie rynku.
  • Krok 2: Skonsoliduj dane o odbiorcach. Jest prawdopodobne, że po wyciągnięciu danych będą one rozproszone i trudne do odczytania. Aby uzyskać całościowy obraz społeczności w mediach społecznościowych, musisz zebrać wszystkie dane i przeanalizować je w jednym miejscu.
  • Krok 3: Zdefiniuj persony odbiorców. Twoi odbiorcy w mediach społecznościowych są zróżnicowani: istnieją grupy dzielące różne dane demograficzne, lokalizacje, zachowania i zainteresowania. Segmentując odbiorców według tych cech, możesz uzyskać bardziej szczegółowe zrozumienie swoich person. W rezultacie możesz tworzyć dostosowane treści, które pobudzają zaangażowanie i skutecznie wspierają Twoją społeczność na ścieżce marketingowej.
  • Krok 4: Sprawdzaj regularnie persony swoich odbiorców. Nie wystarczy raz przeanalizować swojej społeczności i polegać na tych danych przez lata. Pamiętaj, że Twoi odbiorcy stale się rozwijają – pojawiają się nowe osoby, które zaczynają śledzić Twoją stronę, a Twoi „starzy” obserwatorzy mogą zainteresować się różnymi treściami. Aby móc dostrzec te trendy i odpowiednio na nie reagować, musisz regularnie analizować persony swoich odbiorców.

Jak zarządzać tworzeniem treści w mediach społecznościowych

Gdy skończysz analizować persony swoich odbiorców, powinieneś mieć wyobrażenie, w jakim kierunku powinna podążać Twoja strategia treści.

Jednak decydowanie o formatach treści i tematach to nie wszystko. Wraz z rozwojem firmy staniesz przed wyzwaniem tworzenia dużych ilości treści w szybkim tempie. Aby móc rozwiązać ten problem, będziesz potrzebować zoptymalizowanego przepływu pracy.

Oto, jak skutecznie zarządzać działaniami związanymi z tworzeniem treści w mediach społecznościowych:

Krok 1: Pobierz kalendarz mediów społecznościowych. Znajdziesz go w google. Obejmuje wszystkie święta narodowe przez cały rok.

Krok 2: Przypisz role i obowiązki w zespole. Ten krok ma kluczowe znaczenie dla poprawy Twojej wydajności, niezależnie od tego, czy jesteś agencją, czy marką z wieloma biurami na całym świecie. Aby wydajnie tworzyć treści, musisz mieć osoby odpowiedzialne za następujące role:

  • Menedżer treści — odpowiedzialny za tworzenie strategii treści w mediach społecznościowych, zarządzanie kalendarzem redakcyjnym, dystrybucję budżetu na promocję treści i mierzenie wskaźników KPI.
  • Twórca treści — odpowiedzialny za wymyślanie odpowiednich pomysłów na treści, tworzenie interesujących postów i optymalizowanie ich pod kątem różnych platform.
  • Edytor treści — odpowiedzialny za współpracę ze wszystkimi osobami zaangażowanymi w tworzenie treści w całej firmie, przeglądanie postów i zatwierdzanie ich do publikacji.

Konieczne jest również posiadanie ustrukturyzowanego procesu zatwierdzania. Przy ogromnej ilości treści, które musisz wyprodukować, łatwo ugrzęznąć w niejasnych procedurach. Aby żaden post nie utknął w kolejce, zarządzaj całą zawartością w ujednoliconym systemie.

Krok 3: Wykorzystaj dane dotyczące osobowości odbiorców w mediach społecznościowych. Zwróć uwagę na ich zainteresowania i influencerów, których śledzą. Te informacje pomogą Ci skoncentrować wysiłki na tworzeniu dostosowanych treści, dzięki czemu ten obszar zarządzania mediami społecznościowymi będzie znacznie bardziej wydajny.

Pamiętaj, że im bardziej spersonalizowane są Twoje treści w mediach społecznościowych, tym skuteczniej realizujesz cele biznesowe.

Te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Krok 4: Podsumuj pomysły dotyczące treści, patrząc na konkurencję, wykorzystując social listening do monitorowania rozmów online.

Krok 5: Określ, ile treści musisz utworzyć. Oczywiście nie chcesz publikować zbyt mało i znikać z kanału informacyjnego odbiorców lub publikować za dużo i wyglądać jak spam. Wiedza o tym, ile postów musisz utworzyć dziennie lub co tydzień, może pomóc w lepszym zarządzaniu zasobami i zwiększeniu wydajności. Ile treści powinieneś tworzyć?

  • Facebook – 2-3 razy dziennie
  • Instagram – 1-2 razy dziennie
  • Tweeter – kilka razy dziennie
  • LinkedIn – 4-5 razy w tygodniu

Krok 6: Twórz niesamowite treści, korzystając z różnych dostępnych narzędzi do tworzenia treści online. Zwróć uwagę na formaty, które działają najlepiej na każdej platformie:

  • Facebook – filmy i live
  • Instagram – zdjęcia
  • Twitter – tweety z wideo (otrzymujesz 8x większe zaangażowanie niż bez filmów)
  • LinkedIn – posty z wideo (4-5x większe zaangażowanie)

Krok 7: Monitoruj wydajność treści i twórz raporty na jej temat. Śledzenie, w jaki sposób Twoje posty współgrają z Twoimi personami, pozwala zidentyfikować najskuteczniejsze elementy Twojej kampanii i skoncentrować swoje zasoby na ich replikowaniu w przyszłości. Oto dane, które powinieneś śledzić:

  • Przegląd zaangażowania, liczba interakcji na 1000 obserwujących, najskuteczniejsze posty
  • Realizacja celu kampanii: kliknięcia linków, rejestracje, zakupy

Możesz uzyskać natychmiastowy przegląd tych wskaźników dzięki konfigurowalnym pulpitom nawigacyjnym na platformach których używasz. Aby Twój zespół był na bieżąco z najnowszymi danymi, korzystaj z automatycznych raportów wysyłanych bezpośrednio do skrzynek odbiorczych członków zespołu tak często, jak tego potrzebujesz.

Zarządzanie social media podsumowanie

Zarządzanie mediami społecznościowymi może wydawać się trudne – ale nie, jeśli masz odpowiednie procesy i narzędzia.

Postępowanie zgodnie z krokami omówionymi w tym przewodniku za pomocą kompleksowych rozwiązań z zakresu marketingu i zarządzania w mediach społecznościowych, pozwoli Ci prowadzić cyfrowe działania marketingowe i znacznie efektywniej realizować cele biznesowe.

Gotowy powierzyć UniqueSEO zarządzanie social media swojej firmy?

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)