Zawartość strony
Przykładowy szort:
Czy wiesz, że pierwszy materiał wideo umieszczony na YouTube trwał tylko 18 sekund? Od tego czasu wiele się zmieniło. Platforma ta stała się potężnym narzędziem do zarabiania pieniędzy i do przekazywania informacji. Materiały umieszczane na YouTube to często nagrania w jakości HD z domyślnym współczynnikiem proporcji 16:9, czyli obrazem na podobieństwo telewizyjnego.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Reklama:
Od 2020 roku pojawiła się możliwość nagrywania tzw. YouTube shorts z pionową orientacją obrazu. Dlaczego platforma zdecydowała się na wprowadzenie tego typu formatu?
Krótkie, kilkudziesięciosekundowe filmy, które wygodnie ogląda się na telefonie. Taki zamysł przyświecał twórcom formatu relacji na Instagramie czy aplikacji musical.ly. Rozwój funkcjonalności smartfonów zaczął zmieniać sposób, w jaki użytkownicy oglądają materiały wideo dostępne w Internecie. Na dużych wyświetlaczach o dobrej rozdzielczości można wygodnie oglądać nawet wysokiej jakości filmy.
Aplikacje takie jak music.ly czy też Vine były pionierami nowego formatu rozrywki. Nagranie filmu nie było trudne i można go było od razu umieścić na swoim profilu. Filmy nagrywane były pionowo, dzięki czemu dobrze wpasowywały się w ekran telefonu, którego z kolei nie trzeba było obracać by móc wygodnie obejrzeć nagranie. Obsługa jedną ręką, czyli przesuwanie kciukiem do kolejnych filmów sprawiła, że aplikacje te cieszyły się bardzo dużą popularnością.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Kiedy na zachodnim rynku pojawił się dobrze znany w Chinach serwis TikTok wiadomo było, że będzie on dążył do udoskonalania formatu. Po wykupieniu musical.ly i zamknięciu Vine stał się niekwestionowanym liderem tego typu rozrywki. Liczba jego użytkowników rośnie w zawrotnym tempie – od 65 milionów w 2017 roku do 1 miliarda w roku 2021. Lider nieustannie pracuje nad poprawą funkcjonalności swojej aplikacji, stara się ją regularnie ulepszać dla zdobycia jeszcze większej popularności.
Wygoda korzystania i ogrom materiałów sprawiają, że TikTok wręcz uzależnia. Wystarczy ruch kciuka aby odtworzyć kolejny film, rekomendacje kolejnych filmów opracowywane są na bazie polubień i interakcji.
Na TikToku treści nigdy się nie kończą. Kiedy w 2020 roku świat opanowała pandemia i ludzie zostali zmuszeni do spędzania większości czasu w domach, serwis odnotował bardzo duży wzrost popularności. Zyskał użytkowników również w starszych grupach wiekowych, uwięzionych w domach i znudzonych, którym do tej pory nie przyszło do głowy by szukać tego typu rozrywki.
Przy tak dużej ilości użytkowników TikTok przynosi ogromne zyski zarówno twórcom aplikacji jak i autorom treści. Ta żyła złota nie mogła ujść uwadze jego konkurentom w branży.
Krótkie materiały wideo są obecne na Instagramie od dawna pod postacią relacji. Umożliwiają one nagrywanie krótkich filmów i wstawianie zdjęć. Dostęp do tych materiałów mają osoby z grupy obserwujących danego użytkownika, bądź, w przypadku kont publicznych, dowolny użytkownik Instagrama. Problem z tą formą treści polega na tym, że dane konto należy najpierw wyszukać i dopiero wtedy można otworzyć relację.
Dlatego też w 2020 roku Instagram zdecydował o uruchomieniu nowej funkcji – Instagram Reels.
Na podobieństwo TikToka umożliwił nagrywanie krótkich, 15-sekundowych filmów, które mogą być udostępniane osobom z grona obserwujących bądź umieszczane na publicznej tablicy.
Mechanizm w założeniu ma działać podobnie. Algorytm ma za zadanie analizować polubienia i interakcje użytkownika i podsuwać mu materiały o podobnej tematyce. Jednak przy mocno już ugruntowanej pozycji TikToka Instagram nadal pozostaje platformą używaną głównie do publikacji zdjęć.
Skoro czytasz wpis pt. YouTube Shorts Polska #short #shorts to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:
Social media i media społecznościowe:
Praca agencji:
Kursy i szkolenia:
W momencie rozkwitu TikToka Youtube mógł spokojnie tytułować się liderem w branży materiałów wideo. Miał mocną pozycję na rynku, imponujące dochody i miliony użytkowników. Przez długi czas YouTube i TikTok działały na odrębnych polach. TikTok pozostawał jedynie platformą do udostępniania krótkich nagrań, podczas kiedy YouTube umożliwiał umieszczanie nawet wielogodzinnych materiałów.
Obserwując rozwój TikToka, a zwłaszcza ciągłe zwiększanie przynoszonego przez niego zysku, Google, czyli właściciel serwisu YouTube, zdecydował się uruchomić konkurencję dla chińskiego giganta. Jesienią 2020 roku w Indiach wystartował YouTube shorts. Patrząc z perspektywy wielu lat funkcjonowania była to dla niego rewolucja. „Shorty” nie muszą być bowiem nagrywane w formacie 16:9 ponieważ ogląda się je trzymając telefon pionowo. YouTube od początku podkreśla nowe możliwości jakie ten format daje twórcom i autorom treści. Mają oni teraz możliwość nagrywania filmów telefonem i publikowanie ich bez długich godzin spędzonych na obróbce wideo.
Czas trwania wideo ograniczony jest do 60 sekund, tak samo, jak w przypadku najpopularniejszego formatu filmów na TikToku. Co ciekawe, od lipca 2021 roku chiński serwis umożliwił nagrywanie materiałów o długości do 3 minut, a ostatnio coraz więcej mówi się o dodatkowym wydłużeniu tego czasu do 10 minut. Jak widać tak jak Instagram i YouTube dążą do umocnienia swojej pozycji na polu krótkich nagrań, tak TikTok chce odkrywać możliwości, jakie dają dłuższe materiały.
Aktualnie format YouTube Shorts dostępny jest wszędzie tam, gdzie możliwe jest korzystanie z YouTube czyli w ponad stu krajach na całym świecie.
Wg Google ten stosunkowo świeży format już w marcu 2021 roku generował ponad 6,5 miliarda wyświetleń dziennie. Liczba ta będzie tylko wzrastać, zwłaszcza, że jak do tej pory YouTube nie pozwala na umieszczanie reklam w „shortach”. Jeśli Google zdecyduje się dodać tę funkcjonalność, na pewno przekona to twórców materiałów do częstszego korzystania z tej aplikacji.
Co myślisz o temacie jakim jest YouTube Shorts Polska #short #shorts? Daj znać w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
YouTube Shorts to funkcja na platformie YT, pozwalająca tworzyć i dzielić się krótkimi filmami z użyciem wbudowanych narzędzi do edycji. Aby włączyć Shorty na swoim koncie, należy wykonać następujące kroki:
-Zainstaluj aplikację YouTube na swoim urządzeniu: Aby korzystać z funkcji Shorts, należy mieć zainstalowaną najnowszą wersję aplikacji YouTube na swoim urządzeniu.
-Zaloguj się na swoje konto YouTube: Aby móc tworzyć i dzielić się filmami Shorts, należy zalogować się na swoje konto YouTube.
-Wybierz ikonę Shorts: Na górnej belce w aplikacji YouTube znajduje się ikona Shorts. Należy ją wybrać, aby rozpocząć tworzenie filmu Shorts.
-Rozpocznij tworzenie filmu: Po wybraniu ikony Shorts można rozpocząć tworzenie filmu, korzystając z narzędzi do edycji dostępnych w aplikacji.
-Opublikuj film: Po zakończeniu tworzenia filmu można go opublikować na swoim kanale YouTube lub udostępnić go na innych platformach.
Tylko pamiętaj: Funkcja Shorts jest obecnie dostępna tylko w niektórych krajach. Jeśli funkcja jest dostępna w twoim kraju, możesz ją włączyć, korzystając z powyższych kroków.
YouTube Shorts to format filmów w orientacji pionowej z krótką treścią o długości do 60 sekund. Zaleca się aby dla filmu w formacie 16:9 było to co najmniej 1280 x 720 pikseli, a dla filmu w formacie 4:3 – co najmniej 640 x 480 pikseli.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)