Reklama na Allegro ads – kampania i sprzeda偶

afiliacja
Afiliacja Marketing. Czy sie膰 i biznes afiliacyjny pozwala zarabia膰? (program partnerski aby zwi臋kszy膰 sprzeda偶)
22 sierpnia, 2021
Allegro. Sp贸艂ka allegro.pl
Allegro. Sp贸艂ka allegro.pl (zakup, sklep, platforma aby wystawi膰 przedmiot i kupowa膰)
22 sierpnia, 2021
Allegro. Sp贸艂ka allegro.pl
Allegro. Sp贸艂ka allegro.pl

Co warto wiedzie膰 o Allegro Ads?

Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e dla bardzo du偶ej liczby sprzedawc贸w Allegro jest jedynym kana艂em sprzeda偶y. Z kolei dla innych przedsi臋biorc贸w wspomniany serwis stanowi doskona艂e uzupe艂nienie wszystkich dzia艂a艅, kt贸re s膮 oparte o w艂asny sklep. Nale偶y zaznaczy膰, 偶e system Allegro Ads mo偶e da膰 w艂a艣cicielowi firmy nie tylko mn贸stwo korzy艣ci, ale r贸wnie偶 umo偶liwia osi膮gni臋cie satysfakcjonuj膮cych przychod贸w.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Allegro. Sp贸艂ka allegro.pl

Czym dok艂adnie jest Allegro Ads?

W najprostszym mo偶liwym uj臋ciu jest to wewn臋trzny system reklamowy najwi臋kszego serwisu zakupowego w kraju. Warto wiedzie膰, 偶e znacznie wykracza on poza najbardziej standardowe formy promocji, do kt贸rych zalicza si臋 r贸偶nego rodzaju wyr贸偶nienia. Godny uwagi jest fakt, 偶e Allegro Ads dzia艂a w modelu CPC. Oznacza to, 偶e sprzedawcy nie b臋d膮 p艂acili za emisj臋 poszczeg贸lnych reklam, tylko za ich klikni臋cie przez u偶ytkownik贸w.

Jak dzia艂a Allegro Ads?

Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e struktura kampanii w Allegro Ads sk艂ada si臋 z trzeba wa偶nych poziom贸w. S膮 to: og贸lna kampania, grupy reklam, a tak偶e konkretna oferta. Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e wspomniana kampania stanowi powi膮zane grupy reklam. Ponadto jest to najwy偶szy mo偶liwy poziom, do jakiego u偶ytkownik b臋dzie mia艂 dost臋p ze swojego konta reklamowego. Z kolei grupy reklam s膮 zestawem kilku ofert. Przewa偶nie maj膮 one ze sob膮 tematyczny zwi膮zek. Warto zaznaczy膰, 偶e na tym poziomie bardzo istotne znaczenie b臋dzie mia艂o ustalenie bud偶etu.

Oferta to natomiast pojedyncza reklama, kt贸ra jest widziana przez u偶ytkownika. Istnieje mo偶liwo艣膰 promowania profilu sprzedawcy lub okre艣lonej aukcji. Podzia艂 na trzy wymienione wcze艣niej poziomy bardzo u艂atwia reklamodawcy zar贸wno ustawianie reklam, jak i kontrol臋 nad nimi. Rekomendowane jest organizowanie dzia艂a艅 w taki spos贸b, by kampanie by艂y zwi膮zane z og贸ln膮 kategori膮 produkt贸w. Powinny r贸wnie偶 zawiera膰 r贸偶ne grupy reklam dla okre艣lonych podkategorii.

Nie mo偶na zapomnie膰, 偶e Allegro Ads daje u偶ytkownikom ogromne mo偶liwo艣ci w kwestii wyboru rodzaju reklam, a tak偶e miejsc, w kt贸rych b臋d膮 emitowane. Mo偶na zdecydowa膰 si臋 na oferty sponsorowane, reklamy graficzne i sie膰 reklamow膮.

Oferty reklamowe cechuj膮 si臋 tym, 偶e poszczeg贸lne reklamy w postaci link贸w sponsorowanych b臋d膮 pojawia艂y si臋 w najbardziej istotnych miejscach Allegro. Ich zadaniem jest przede wszystkim zwr贸cenie uwagi os贸b kupuj膮cych. Z kolei reklamy graficzne b臋d膮 wy艣wietla艂y si臋 w formie graficznych baner贸w nad wynikami wyszukiwania w Allegro. Reklamodawcy stosuj膮 je, by zwi臋kszy膰 艣wiadomo艣膰 marki w艣r贸d u偶ytkownik贸w serwisu. W przypadku sieci reklamowej poszczeg贸lne reklamy b臋d膮 wy艣wietla艂y si臋 zar贸wno w Allegro, jak i na Facebooku i w Google. Oczywi艣cie ich celem b臋dzie przyci膮gni臋cie potencjalnych klient贸w z innych 藕r贸de艂.

W jaki spos贸b powinno si臋 ustawi膰 oferty sponsorowane?

Osoba, kt贸ra jest zainteresowana ustawieniem tego rodzaju reklamy w Allegro Ads powinna w pierwszej kolejno艣ci zalogowa膰 si臋 do panelu administracyjnego na stronie ads.allegro.pl. Nale偶y u偶y膰 loginu i has艂a. Kolejnym krokiem b臋dzie wci艣ni臋cie przycisku 鈥濪odaj kampani臋鈥. Nast臋pnie w otwartym oknie trzeba wybra膰 typ 鈥濷ferty sponsorowane鈥 i nada膰 nazw臋 okre艣lonej kampanii. Na tym etapie reklamodawca b臋dzie m贸g艂 doda膰 grup臋 reklam.

U偶ytkownik mo偶e wybra膰, kt贸re dok艂adnie oferty b臋dzie promowa艂. Istnieje mo偶liwo艣膰 zdecydowania si臋 na bestsellery, wszystkie aukcje, produkty dobrane w oparciu o regu艂y automatyczne czy dowolne oferty, kt贸re zosta艂y r臋cznie wyselekcjonowane. W przypadku zako艅czenia wspomnianego etapu mo偶na klikn膮膰 „Dalej”. Kolejn膮 wa偶n膮 kwesti膮 b臋dzie ustalenie sposobu emisji reklam, terminarza, a tak偶e bud偶etu.

Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e ustalenie bud偶etu jest jednym z najwa偶niejszych aspekt贸w w ca艂ym procesie zwi膮zanym z ustawianiem kampanii w omawianym Allegro Ads. Nale偶y wybra膰 dzienny limit. Godny uwagi jest fakt, 偶e b臋dzie on rozliczany w tygodniowych cyklach. Osoby, kt贸re s膮 zainteresowane wyznaczeniem wszystkich wydatk贸w powinny podj膮膰 decyzj臋 o okre艣leniu ca艂kowitego bud偶etu. Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e system zasugeruje u偶ytkownikowi zar贸wno najbardziej optymaln膮 cen臋 za klikni臋cie, jak i okre艣li wide艂ki, w kt贸rych b臋dzie musia艂a zmie艣ci膰 si臋 dana propozycja.

Ponadto przy wyborze daty emisji reklam istnieje mo偶liwo艣膰 ustawienia w艂asnych lub pozostawienia opcji domy艣lnych. Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e w drugim przypadku kampania rozpocznie si臋 tego samego dnia. Godny uwagi jest fakt, 偶e nie zatrzyma si臋 ona, dop贸ki reklamodawca nie zatrzyma jej r臋cznie lub wszystkie produkty nie b臋d膮 wyprzedane. W pierwszej opcji u偶ytkownik b臋dzie m贸g艂 okre艣li膰 nie tylko dat臋 rozpocz臋cia, ale r贸wnie偶 zako艅czenia kampanii.

Nale偶y pami臋ta膰, 偶e pr贸cz terminarza i bud偶etu, bardzo wa偶nym aspektem b臋dzie dok艂adne ustalenie miejsc, w kt贸rych b臋d膮 wy艣wietla艂y si臋 reklamy. Mo偶na zdecydowa膰, 偶e b臋d膮 one pojawia艂y si臋 na g贸rze ka偶dej strony wynik贸w wyszukiwania, kt贸re b臋d膮 zwi膮zane z danym s艂owem kluczowym. Oczywi艣cie reklamy mog膮 wy艣wietla膰 si臋 tak偶e w lewej kolumnie w wynikach wyszukiwania. Wtedy oferta reklamodawcy b臋dzie pojawia艂a si臋 u偶ytkownikom obok wynik贸w wyszukiwania tu偶 pod list膮 kryteri贸w.

艢wietn膮 opcj膮 b臋dzie tak偶e wy艣wietlanie reklam na stronie przedmiot贸w z tej samej kategorii. Kolejn膮 opcj膮 s膮 pozosta艂e miejsca emisji. Oferta b臋dzie wtedy pojawia艂a si臋 w miejscach, kt贸re s膮 dost臋pne w danej chwili.

W jaki spos贸b powinno si臋 ustawia膰 reklamy graficzne?

Nie wszyscy wiedz膮, 偶e w Allegro Ads poza reklamami sponsorowanymi mo偶na doda膰 r贸wnie偶 reklamy graficzne i oferty w sieci Facebook, Google. Warto wiedzie膰, 偶e ich ustawienie nie b臋dzie si臋 r贸偶ni艂o w por贸wnaniu do ofert sponsorowanych. Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e reklamodawca najwa偶niejsz膮 decyzj臋 podejmie na samym pocz膮tku dodawania okre艣lonej kampanii.

Rekomendowane jest bardzo dok艂adne przyjrzenie si臋 omawianym reklamom graficznym, gdy偶 b臋d膮 one wymaga艂y od reklamodawcy uzupe艂nienia marek na koncie Allegro. Godny uwagi jest fakt, 偶e reklamy graficzne w systemie Allegro Ads sk艂adaj膮 si臋 z has艂a, logotypu marki, a tak偶e dw贸ch dynamicznie dobieranych ofert. Nale偶y zaznaczy膰, 偶e s膮 one rozliczane w modelu CPM. W najprostszym mo偶liwym uj臋ciu oznacza to, 偶e u偶ytkownik musi zap艂aci膰 za ka偶dy tysi膮c wy艣wietle艅.

W celu dodania reklamy graficznej trzeba w pierwszej kolejno艣ci uzupe艂ni膰 marki i ich logotypy. Kolejnym etapem b臋dzie powt贸rzenie wszystkich krok贸w opisanych przy tworzeniu oferty sponsorowanej. Ponadto na odpowiednim etapie etapie konieczne b臋dzie dopranie od 2 do 15 ofert, kt贸re zostan膮 dobrane do reklamy. Nie mo偶na r贸wnie偶 zapomnie膰 o dok艂adnym ustaleniu jej zasi臋gu.

Reklamodawca ma mo偶liwo艣膰 wybrania zasi臋gu precyzyjnego i rozszerzonego. W pierwszym przypadku reklama b臋dzie wy艣wietla艂a si臋 osobom najbardziej zainteresowanym. Z kolei celem drugiego rozwi膮zania jest zwi臋kszenie rozpoznawalno艣ci marki.

Bardzo istotne znaczenie b臋dzie mia艂o okre艣lenie s艂贸w kluczowych albo wykluczaj膮cych. Godny uwagi jest fakt, 偶e b臋d膮 one decydowa艂y o tym, na jakie zapytania ustawione reklamy b臋d膮 si臋 wy艣wietla艂y u偶ytkownikom. ostatnim etapem b臋dzie ustalenie czasu trwania kampanii i bud偶etu. Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e proces b臋dzie wygl膮da艂 tak samo, jak w przypadku ofert sponsorowanych. Trzeba jednak wybra膰 koszt tysi膮ca wy艣wietle艅, a nie klikni臋cia.

Co nale偶y zrobi膰, by zwi臋kszy膰 rentowno艣膰 kampanii Allegro Ads?

Rekomendowane jest przede wszystkim bardzo dok艂adne analizowanie wszystkich produkt贸w, kt贸rych liczba ods艂on jest wi臋ksza od 1000. Warto wiedzie膰, 偶e ma艂a liczba wy艣wietle艅 mo偶e by膰 zwi膮zana ze stosunkowo nisk膮 stawk膮 CPC. Ponadto w przypadku, gdy CTR (w najprostszym mo偶liwym uj臋ciu jest to stosunek liczby klikni臋膰 do wy艣wietle艅 reklamy) b臋dzie wynosi艂 poni偶ej 1,5%, najlepszym rozwi膮zaniem b臋dzie popracowanie nad znaczenie lepsz膮 miniaturk膮.

Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e bardzo cz臋sto b臋dzie ona mia艂a ogromny wp艂yw na to, czy poszczeg贸lni klienci ostatecznie zdecyduj膮 si臋 klikn膮膰 w dan膮 ofert臋. Podczas analizowania ofert cechuj膮cych si臋 stosunkowo du偶膮 sprzeda偶膮 mo偶na dostrzec, 偶e prezentowany przedmiot jest powi臋kszony do granic na czystym, bia艂ym tle. Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e uwag臋 u偶ytkownika mog膮 tak偶e przyci膮gn膮膰 zdj臋cia modela na miniaturce. 艢wietnym rozwi膮zaniem b臋dzie r贸wnie偶 pokazanie potencjalnemu klientowi produktu z dw贸ch perspektyw. Mo偶na zatem sfotografowa膰 鈥媖oszul臋 z przodu i z ty艂u.

Rekomendowane jest analizowanie za ka偶dym razem minimum dw贸ch parametr贸w. Warto wiedzie膰, 偶e czasami oferta, kt贸ra kosztowa艂a 5 z艂otych, mo偶e przynie艣膰 reklamodawcy a偶 4000 z艂otych zysku. W rezultatu mo偶na doj艣膰 do wniosku, 偶e by艂 to tzw. z艂oty strza艂. Grupa reklam nie musi bowiem by膰 a偶 tak rentowna. Doskona艂ym rozwi膮zaniem b臋dzie rozbicie wynik贸w na miejsca emisji. W ten spos贸b reklamodawca dowie si臋, kt贸re miejsca wymagaj膮 optymalizacji. Ponadto oferty, kt贸re maj膮 od 50 do 100 klikni臋膰 i nie przyczyni艂y si臋 do 偶adnej sprzeda偶y mo偶na przenie艣膰 do grup reklam z mniejszym CPC.

Nie mo偶na zapomnie膰 sprawdzi膰, czy przypadkiem bud偶et danej kampanii nie zosta艂 wyczerpany pod koniec dnia. Mo偶e to doprowadzi膰 do sytuacji, 偶e podczas najwi臋kszego szczytu zakup贸w poszczeg贸lne reklamy nie b臋d膮 si臋 wy艣wietla艂y. Osobom, kt贸re potrafi膮 korzysta膰 z Exela zalecane jest pobranie statystyk kampanii, a nast臋pnie pracowanie na arkuszu kalkulacyjnym. Godny uwagi jest fakt, 偶e wszystkie wygenerowane raporty mo偶na b臋dzie znale藕膰 bez wi臋kszego problemu w zak艂adce Moje pliki.

艢wietnym rozwi膮zaniem b臋dzie tak偶e zrezygnowanie z reklam ofert, kt贸re s膮 tanie. Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e niekt贸re reklamy mog膮 stosunkowo szybko by膰 wyklikane przez u偶ytkownik贸w. Nale偶y zaznaczy膰, 偶e b臋d膮 one oczywi艣cie budzi艂y tylko ciekawo艣膰, a nie zainteresowanie produktem. Ponadto osobom, kt贸rym b臋dzie przede wszystkim zale偶a艂o na intensywno艣ci, je偶eli chodzi o wy艣wietlanie pojedynczej oferty, zalecane jest stworzenie odr臋bnej grupy dla danego produktu. Trzeba ustawi膰 wy偶szy CPC, a tak偶e dzienny bud偶et.

Reklama na Allegro ads – kampania i sprzeda偶

Reklama allegro ads nied艂ugo b臋dzie konieczno艣ci膮. Pozostaje pytanie, co lepsze. Sw贸j w艂asny sklep e-commerce i google ads? Kt贸ra platforma jest najlepsza? Co robi konkurencja i co warto reklamowa膰? Jedno jest pewne, prowadzenie kampanii musi zawsze zapewnia膰 zwrot z inwestycji i musi posiada膰 charakter sprzeda偶owy.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)