Allegro ads

Afiliacja
22 sierpnia, 2021
Allegro
22 sierpnia, 2021

Co warto wiedzieć o Allegro Ads?

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że dla bardzo dużej liczby sprzedawców Allegro jest jedynym kanałem sprzedaży. Z kolei dla innych przedsiębiorców wspomniany serwis stanowi doskonałe uzupełnienie wszystkich działań, które są oparte o własny sklep. Należy zaznaczyć, że system Allegro Ads może dać właścicielowi firmy nie tylko mnóstwo korzyści, ale również umożliwia osiągnięcie satysfakcjonujących przychodów.

Czym dokładnie jest Allegro Ads?

W najprostszym możliwym ujęciu jest to wewnętrzny system reklamowy największego serwisu zakupowego w kraju. Warto wiedzieć, że znacznie wykracza on poza najbardziej standardowe formy promocji, do których zalicza się różnego rodzaju wyróżnienia. Godny uwagi jest fakt, że Allegro Ads działa w modelu CPC. Oznacza to, że sprzedawcy nie będą płacili za emisję poszczególnych reklam, tylko za ich kliknięcie przez użytkowników.

Jak działa Allegro Ads?

Należy mieć świadomość, że struktura kampanii w Allegro Ads składa się z trzeba ważnych poziomów. Są to: ogólna kampania, grupy reklam, a także konkretna oferta. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że wspomniana kampania stanowi powiązane grupy reklam. Ponadto jest to najwyższy możliwy poziom, do jakiego użytkownik będzie miał dostęp ze swojego konta reklamowego. Z kolei grupy reklam są zestawem kilku ofert. Przeważnie mają one ze sobą tematyczny związek. Warto zaznaczyć, że na tym poziomie bardzo istotne znaczenie będzie miało ustalenie budżetu.

Oferta to natomiast pojedyncza reklama, która jest widziana przez użytkownika. Istnieje możliwość promowania profilu sprzedawcy lub określonej aukcji. Podział na trzy wymienione wcześniej poziomy bardzo ułatwia reklamodawcy zarówno ustawianie reklam, jak i kontrolę nad nimi. Rekomendowane jest organizowanie działań w taki sposób, by kampanie były związane z ogólną kategorią produktów. Powinny również zawierać różne grupy reklam dla określonych podkategorii.

Nie można zapomnieć, że Allegro Ads daje użytkownikom ogromne możliwości w kwestii wyboru rodzaju reklam, a także miejsc, w których będą emitowane. Można zdecydować się na oferty sponsorowane, reklamy graficzne i sieć reklamową.

Oferty reklamowe cechują się tym, że poszczególne reklamy w postaci linków sponsorowanych będą pojawiały się w najbardziej istotnych miejscach Allegro. Ich zadaniem jest przede wszystkim zwrócenie uwagi osób kupujących. Z kolei reklamy graficzne będą wyświetlały się w formie graficznych banerów nad wynikami wyszukiwania w Allegro. Reklamodawcy stosują je, by zwiększyć świadomość marki wśród użytkowników serwisu. W przypadku sieci reklamowej poszczególne reklamy będą wyświetlały się zarówno w Allegro, jak i na Facebooku i w Google. Oczywiście ich celem będzie przyciągnięcie potencjalnych klientów z innych źródeł.

W jaki sposób powinno się ustawić oferty sponsorowane?

Osoba, która jest zainteresowana ustawieniem tego rodzaju reklamy w Allegro Ads powinna w pierwszej kolejności zalogować się do panelu administracyjnego na stronie ads.allegro.pl. Należy użyć loginu i hasła. Kolejnym krokiem będzie wciśnięcie przycisku „Dodaj kampanię”. Następnie w otwartym oknie trzeba wybrać typ „Oferty sponsorowane” i nadać nazwę określonej kampanii. Na tym etapie reklamodawca będzie mógł dodać grupę reklam.

Użytkownik może wybrać, które dokładnie oferty będzie promował. Istnieje możliwość zdecydowania się na bestsellery, wszystkie aukcje, produkty dobrane w oparciu o reguły automatyczne czy dowolne oferty, które zostały ręcznie wyselekcjonowane. W przypadku zakończenia wspomnianego etapu można kliknąć “Dalej”. Kolejną ważną kwestią będzie ustalenie sposobu emisji reklam, terminarza, a także budżetu.

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że ustalenie budżetu jest jednym z najważniejszych aspektów w całym procesie związanym z ustawianiem kampanii w omawianym Allegro Ads. Należy wybrać dzienny limit. Godny uwagi jest fakt, że będzie on rozliczany w tygodniowych cyklach. Osoby, które są zainteresowane wyznaczeniem wszystkich wydatków powinny podjąć decyzję o określeniu całkowitego budżetu. Należy mieć świadomość, że system zasugeruje użytkownikowi zarówno najbardziej optymalną cenę za kliknięcie, jak i określi widełki, w których będzie musiała zmieścić się dana propozycja.

Ponadto przy wyborze daty emisji reklam istnieje możliwość ustawienia własnych lub pozostawienia opcji domyślnych. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że w drugim przypadku kampania rozpocznie się tego samego dnia. Godny uwagi jest fakt, że nie zatrzyma się ona, dopóki reklamodawca nie zatrzyma jej ręcznie lub wszystkie produkty nie będą wyprzedane. W pierwszej opcji użytkownik będzie mógł określić nie tylko datę rozpoczęcia, ale również zakończenia kampanii.

Należy pamiętać, że prócz terminarza i budżetu, bardzo ważnym aspektem będzie dokładne ustalenie miejsc, w których będą wyświetlały się reklamy. Można zdecydować, że będą one pojawiały się na górze każdej strony wyników wyszukiwania, które będą związane z danym słowem kluczowym. Oczywiście reklamy mogą wyświetlać się także w lewej kolumnie w wynikach wyszukiwania. Wtedy oferta reklamodawcy będzie pojawiała się użytkownikom obok wyników wyszukiwania tuż pod listą kryteriów.

Świetną opcją będzie także wyświetlanie reklam na stronie przedmiotów z tej samej kategorii. Kolejną opcją są pozostałe miejsca emisji. Oferta będzie wtedy pojawiała się w miejscach, które są dostępne w danej chwili.

W jaki sposób powinno się ustawiać reklamy graficzne?

Nie wszyscy wiedzą, że w Allegro Ads poza reklamami sponsorowanymi można dodać również reklamy graficzne i oferty w sieci Facebook, Google. Warto wiedzieć, że ich ustawienie nie będzie się różniło w porównaniu do ofert sponsorowanych. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że reklamodawca najważniejszą decyzję podejmie na samym początku dodawania określonej kampanii.

Rekomendowane jest bardzo dokładne przyjrzenie się omawianym reklamom graficznym, gdyż będą one wymagały od reklamodawcy uzupełnienia marek na koncie Allegro. Godny uwagi jest fakt, że reklamy graficzne w systemie Allegro Ads składają się z hasła, logotypu marki, a także dwóch dynamicznie dobieranych ofert. Należy zaznaczyć, że są one rozliczane w modelu CPM. W najprostszym możliwym ujęciu oznacza to, że użytkownik musi zapłacić za każdy tysiąc wyświetleń.

W celu dodania reklamy graficznej trzeba w pierwszej kolejności uzupełnić marki i ich logotypy. Kolejnym etapem będzie powtórzenie wszystkich kroków opisanych przy tworzeniu oferty sponsorowanej. Ponadto na odpowiednim etapie etapie konieczne będzie dopranie od 2 do 15 ofert, które zostaną dobrane do reklamy. Nie można również zapomnieć o dokładnym ustaleniu jej zasięgu.

Reklamodawca ma możliwość wybrania zasięgu precyzyjnego i rozszerzonego. W pierwszym przypadku reklama będzie wyświetlała się osobom najbardziej zainteresowanym. Z kolei celem drugiego rozwiązania jest zwiększenie rozpoznawalności marki.

Bardzo istotne znaczenie będzie miało określenie słów kluczowych albo wykluczających. Godny uwagi jest fakt, że będą one decydowały o tym, na jakie zapytania ustawione reklamy będą się wyświetlały użytkownikom. ostatnim etapem będzie ustalenie czasu trwania kampanii i budżetu. Należy mieć świadomość, że proces będzie wyglądał tak samo, jak w przypadku ofert sponsorowanych. Trzeba jednak wybrać koszt tysiąca wyświetleń, a nie kliknięcia.

Co należy zrobić, by zwiększyć rentowność kampanii Allegro Ads?

Rekomendowane jest przede wszystkim bardzo dokładne analizowanie wszystkich produktów, których liczba odsłon jest większa od 1000. Warto wiedzieć, że mała liczba wyświetleń może być związana ze stosunkowo niską stawką CPC. Ponadto w przypadku, gdy CTR (w najprostszym możliwym ujęciu jest to stosunek liczby kliknięć do wyświetleń reklamy) będzie wynosił poniżej 1,5%, najlepszym rozwiązaniem będzie popracowanie nad znaczenie lepszą miniaturką.

Należy mieć świadomość, że bardzo często będzie ona miała ogromny wpływ na to, czy poszczególni klienci ostatecznie zdecydują się kliknąć w daną ofertę. Podczas analizowania ofert cechujących się stosunkowo dużą sprzedażą można dostrzec, że prezentowany przedmiot jest powiększony do granic na czystym, białym tle. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że uwagę użytkownika mogą także przyciągnąć zdjęcia modela na miniaturce. Świetnym rozwiązaniem będzie również pokazanie potencjalnemu klientowi produktu z dwóch perspektyw. Można zatem sfotografować ​koszulę z przodu i z tyłu.

Rekomendowane jest analizowanie za każdym razem minimum dwóch parametrów. Warto wiedzieć, że czasami oferta, która kosztowała 5 złotych, może przynieść reklamodawcy aż 4000 złotych zysku. W rezultatu można dojść do wniosku, że był to tzw. złoty strzał. Grupa reklam nie musi bowiem być aż tak rentowna. Doskonałym rozwiązaniem będzie rozbicie wyników na miejsca emisji. W ten sposób reklamodawca dowie się, które miejsca wymagają optymalizacji. Ponadto oferty, które mają od 50 do 100 kliknięć i nie przyczyniły się do żadnej sprzedaży można przenieść do grup reklam z mniejszym CPC.

Nie można zapomnieć sprawdzić, czy przypadkiem budżet danej kampanii nie został wyczerpany pod koniec dnia. Może to doprowadzić do sytuacji, że podczas największego szczytu zakupów poszczególne reklamy nie będą się wyświetlały. Osobom, które potrafią korzystać z Exela zalecane jest pobranie statystyk kampanii, a następnie pracowanie na arkuszu kalkulacyjnym. Godny uwagi jest fakt, że wszystkie wygenerowane raporty można będzie znaleźć bez większego problemu w zakładce Moje pliki.

Świetnym rozwiązaniem będzie także zrezygnowanie z reklam ofert, które są tanie. Należy mieć świadomość, że niektóre reklamy mogą stosunkowo szybko być wyklikane przez użytkowników. Należy zaznaczyć, że będą one oczywiście budziły tylko ciekawość, a nie zainteresowanie produktem. Ponadto osobom, którym będzie przede wszystkim zależało na intensywności, jeżeli chodzi o wyświetlanie pojedynczej oferty, zalecane jest stworzenie odrębnej grupy dla danego produktu. Trzeba ustawić wyższy CPC, a także dzienny budżet.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)