Zawartość strony
E commerce definicja – to w najprostszym możliwym ujęciu handel elektroniczny. Wspomniane pojęcie dotyczy zatem procesu sprzedaży i kupna usług i produktów w internecie. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że e commerce to nie tylko różnego rodzaju sklepy internetowe. Przedstawicielami omawianej branży ecommerce są także platformy typu Empik Marketplace, Allegro, czy portale aukcyjne.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Zdecydowanie najczęściej wymienianym atutem jest oczywiście możliwość dokonywania zakupów 24 godziny na dobę praktycznie z dowolnego miejsca na świecie. Można zaobserwować, że z roku na rok coraz większa liczba osób ceni swój czas. Dzięki e commerce nie trzeba dostosowywać swojego dnia do godzin, w których otwarte są poszczególne sklepy stacjonarne.
W internecie jest znacznie większy wybór produktów. Nikogo nie powinien dziwić ten fakt, ponieważ na wirtualnych półkach jest zdecydowanie więcej miejsca, niż w tradycyjnych sklepach. Godny uwagi jest również fakt, że kupujący mają możliwość dokonania zakupów w kilku miejscach bez wychodzenia z domu. Ponadto sklepy internetowe mogą dotrzeć ze swoją ofertą do ogromnej liczby klientów z całego świata. Jak wiadomo prowadząc sklep stacjonarny można liczyć tylko na osoby przebywające w okolicy.
Jednym z problemów właścicieli ecommerce jest to, że nie przykładają uwagi do optymalizacji konwersji (czyli tego ile osób finalnie kupi):
Ogromną zaletą są także niższe koszty operacyjne. Dzięki temu, że nie trzeba prowadzić fizycznego sklepu odchodzą koszty związane z utrzymaniem i wynajmem lokalu. W sieci możliwa jest także sprzedaż bez magazynu. Można zdecydować się na dropshipping. Wtedy nie będzie trzeba będzie zajmować się wysyłaniem produktów klientom.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Oczywiście sprzedaż w sieci ma także liczne ograniczenia. W przypadku właściwej strategii można jednak wyeliminować część negatywnych skutków. Klient przede wszystkim nie będzie mógł zobaczyć towaru na żywo, ani go przymierzyć. Rekomendowane jest zatem stosowanie bardzo przyjaznej polityki zwrotów. Warto także dbać o bardzo szczegółowe opisy produktów. Świetnym rozwiązaniem będzie zamieszczenie profesjonalnych zdjęć i tworzenie materiałów wideo.
Kolejną wadą e commerce jest brak bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą danego sklepu internetowego. Oczywiście niektóre osoby mogą traktować wspomniany fakt, jako zaletę. W celu uniknięcia ewentualnej niedogodności zalecane jest zdrożenie bardzo efektywnej obsługi klienta. Można oferować pomoc za pośrednictwem różnych kanałów.
E commerce jest zdecydowanie szerszym pojęciem, niż mogłoby się wydawać. Należy mieć świadomość, że w branży działa mnóstwo sklepów oraz firm oferujących usługi dla różnych podmiotów.
B2C (Business to Consumer) są to klasyczne sklepy internetowe, których klientami są osoby prywatne.
B2B (Business to Business) są to z kolei w najprostszym możliwym ujęciu transakcje między dwom przedsiębiorstwami. Godny uwagi jest fakt, że do biznesów B2B zaliczają się także hurtownie, narzędzia czy oprogramowania.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Warto wiedzieć, że z roku na rok coraz większym zainteresowaniem cieszy się C2C (Consumer to Consumer), czyli handel między prywatnymi osobami. Świetnymi przykładami rozwiązań pozwalających na sprzedaż na wspomnianych zasadach są Facebook Marketplace czy OLX.
Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że stopniowo odchodzi się od podziału biznesów na B2C oraz B2B. Należy mieć świadomość, że ogromną uwagę poświęca się pojęciu H2H – Human to Human. Transakcje bez względu na rodzaj prowadzonej działalności nie są zawierane przez firmy tylko ludzi.
W pierwszej kolejności osoba zainteresowana działaniem w branży e commerce musi mieć pomysł. Bardzo duża liczba osób wychodzi z błędnego założenia, że w internecie mogą sprzedawać z sukcesami tylko przedsiębiorcy, którzy mają ogromne sukcesy w handlu tradycyjnym. E commerce jest praktycznie dla każdego. Kolejnym etapem będzie założenie działalności gospodarczej. Należy mieć świadomość, że jest to konieczny warunek, by działać zgodnie z obowiązującym prawem.
Następnie trzeba wybrać platformę e commerce. Nie jest zalecane podejmowanie pochopnych decyzji. Zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem będzie założenie własnego sklepu internetowego. Rekomendowane jest jednak rozpoczęcie od takich serwisów, jak eBay, Amazon czy Allegro. Można również docierać do potencjalnych klientów zarówno przez prywatny sklep, jak i pośredników (portale aukcyjne).
Nie można oczywiście zapomnieć o kwestiach logistycznych. Jak wiadomo zanim określony produkt trafi do klienta, musi być transportowany. Należy zatem bardzo poważnie zastanowić się, jak dokładnie będzie wyglądał łańcuch logistyczny. Można zaobserwować, że z roku na rok coraz większym zainteresowaniem cieszy się model dropshippingu.
W najprostszym możliwym ujęciu polega na tym, że klient dokonuje zakupu wybranego przez siebie produktu, a właściciel sklepu zleca hurtownikowi transport towaru z miejsca nadania pod adres odbiorcy. Dzięki temu nie ma konieczności magazynowania produktów. Osoby, które jednak nie są zainteresowanie działaniem na zasadzie dropshippingu, będą potrzebowały magazynu. Kolejnym krokiem przedsiębiorcy będzie poszukanie dystrybutorów, hurtowników, a także producentów asortymentu, który planuje sprzedawać.
Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że bez odpowiedniego marketingu firma nie będzie rozpoznawalna na rynku. Warto zastanowić się nad dotarciem z ofertą do potencjalnych klientów. Znaczna większość firm stosuje takie rozwiązania, jak: pozycjonowanie w Google, reklamy w wyszukiwarkach czy prowadzenie profili w mediach społecznościowych. Należy wykorzystać dowolne kanały w celu zbudowania zasięgów. Osobom, które nie posiadają wiedzy, a także umiejętności marketingowych, rekomendowane jest skorzystanie z pomocy profesjonalnych agencji.
Jak wiadomo poszczególnie sprzedawcy maja swoje sposoby na to, by ich usługi i produkty cieszyły się zainteresowaniem na rynku. Istnieją natomiast określone podstawy sprzedaży, które każdy sprzedawca może zastosować. Powinno się zacząć od jakościowej oferty. Rekomendowane jest postawienie nie tylko na nowych klientów, ale również powracających.
W przypadku, gdy oferta przedsiębiorstwa okaże się interesująca pod względem jakości, stali klienci będą rekomendować produkt lub usługę swoim znajomym. Bardzo istotne znaczenie będzie miało dobre rozpoznanie określonego rynku. Należy dokładnie zweryfikować popyt na poszczególne produkty przed oficjalnym otworzeniem sklepu internetowego. Jeżeli w danej branży będzie bardzo duża konkurencja, zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie poszukanie dochodowej niszy.
Warto wymyślić chwytliwą nazwę marki i stworzyć skuteczną stronę internetową. Oczywiście nie trzeba wykonywać jej osobiście. Można bowiem skorzystać z gotowych rozwiązań. Nie można zapomnieć zadbać o strategię SEO. Osoby, które nie znają się na pozycjonowaniu strony internetowej, mogą zlecić to zadanie agencji lub specjaliście. Bardzo istotne znaczenie będzie miało także przygotowanie wartościowej strony internetowej. Dzięki temu możliwe będzie zdobycie zaufania potencjalnych klientów.
Są to podstawowe działania, które powinna wziąć pod uwagę każda osoba rozpoczynająca swoją przygodę w omawianej branży e-commerce. Na rynku jest ogromna konkurencja. Oznacza to, że konieczna będzie systematyczna praca nad ulepszaniem oferty, a także strony internetowej. Obecnie dostępnych jest jednak mnóstwo rozwiązań, które będą ułatwiały wspomniane działania.
Należy mieć świadomość, że sprzedaż wielopoziomowa jest bardzo wymagająca. Bardzo istotne znaczenie odgrywają bowiem sprawna koordynacja i organizacja działań. Dzięki temu można będzie mieć pewność, że nie dojdzie do większej pomyłki. Oczywiście sekwencja bardzo dużej liczby działań może zostać zastąpiona automatyką, którą oferują najbardziej nowoczesne platformy e commerce.
Warto wiedzieć, że dzięki automatyzacji najważniejszych procesów nie tylko znacznie wzrośnie jakość obsługi, ale również zostanie skrócony czas realizacji poszczególnych działań. Ponadto platforma e commerce daje przedsiębiorcy możliwość monitorowania aktywności nie tylko użytkowników, ale również partnerów. Można mieć także dostęp do rozliczeń, faktur czy historii. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że system można skonfigurować w taki sposób, by nowe aktywności były sygnalizowane e-mailem.
Nowoczesna platforma e commerce pozwala także na odciążenie zespołu pracowników. Godny uwagi jest fakt, że automatyzacja istotnych procesów, a także dostęp klientów do różnych części platformy sprawia, że pracownicy mogą zaoszczędzić mnóstwo czasu. Nie muszą oni bowiem obsługiwać zapytań czy przyjmować zamówień. W najprostszym możliwym ujęciu klienci będą dokonywali wszelkich zgłoszeń we własnym zakresie, a pracownicy będą widzieli, jakie działania są przez nich podejmowane.
Ogromnym atutem jest także usprawnienie płatności. Jest to kolejny ważny element transakcji, który dzięki platformie e commerce będzie odbywał się automatycznie. Do wspomnianego procesu nie muszą być zaangażowani pracownicy. Klienci samodzielnie wybierają opcje płatności, a następnie system będzie generował niezbędne dokumenty.
Należy do nich zaliczyć np. faktury. System można oczywiście skonfigurować, by przedsiębiorca otrzymywał informacje o nieopłaconych zamówieniach czy porzuconych koszykach. Istnieje także możliwość zintegrowanie systemu e commerce z systemem księgowym.
Nie można zapomnieć, że platformy e commerce posiadają ogromne możliwości jeżeli chodzi o zrządzanie polityką cenową. Świetnym rozwiązaniem będzie ustalenie cen wyprzedażowych, promocyjnych. Warto zaznaczyć, że klienci uwielbiają systemy e commerce. Mogą dzięki temu kontrolować zamówienia.
Ponadto wbudowane narzędzia sprawiają, że optymalizacja sklepu będzie bardzo łatwa. Wszystkie wspomniane działania powodują, że przedsiębiorca będzie mógł pozyskać zdecydowanie większą liczbę odwiedzających, a następnie klientów. Należy pamiętać o właściwie opracowanej strategii promocyjnej. Nie jest rekomendowane przy wyborze rozwiązania sugerowanie się ceną.
E-handel i e-sklep stały się ostatnio bardzo popularne. Dostawa jest sprawna i każdy konsument jest zadowolony.
Handel internetowy to gałąź m.in. gospodarki elektronicznej która jest reprezentowana głównie przez zakupy online.
Chęć dołączenia do rynku e-commerce dla wielu wydaje się kusząca. Lejek sprzedażowy zastępuje tradycyjny i praktycznie to są świetne czasy aby skorzystać z możliwości sprzedaży internetowej. Także jeśli prowadzisz biznes stacjonarny to już najwyższy czas aby dać swoim klientom możliwość zakupów online. Powtórzymy się. To już najwyższy czas zbudować system relacji z klientami w e-commerce.
Aby podnieść wartość zamówienia w sklepie internetowym pamiętaj:
W e-commerce można wyróżnić kilka typów klientów, w zależności od ich potrzeb i preferencji. Oto kilka przykładów:
Istnieją dwie główne metody prowadzenia biznesu e-commerce ze względu na magazynowanie towaru:
W obu przypadkach ważne jest, aby sklep internetowy wybrał odpowiednią metodę w zależności od swoich potrzeb i możliwości, a także aby zapewnić szybką i niezawodną obsługę klientów.
Oto polecane narzędzia do e-commerce:
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)