Czym jest targetowanie reklam i klientów (kontekstowe i behawioralne)

Formy reklamy
Formy reklamy, nowoczesne i najpopularniejsze (reklama dźwignią handlu)
4 kwietnia, 2022
Elastyczne reklamy displayowe
Elastyczne reklamy displayowe w sieci reklamowej Google Ads – forma, zastosowanie i najważniejsze dane
4 kwietnia, 2022
targetowanie reklam klientów

Czym jest targetowanie reklam i klientów (kontekstowe i behawioralne)

Zdecydowanie każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z tego, jak ważna jest odpowiednia reklama w każdym przedsiębiorstwie. Nie powinniśmy zapominać o tym, że przecież to dzięki niej można nie tylko zaistnieć na rynku, ale także zyskać nowych klientów. Zatem na jaką formę reklamy w tym przypadku warto się zdecydować oraz czym kierować się podczas jej wyboru?

Co jest w tym przypadku bardzo ważne?

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Reklama bardzo ważna w przypadku każdego przedsiębiorstwa

Przede wszystkim nie powinniśmy zapominać o tym, że tak naprawdę dla każdego przedsiębiorstwa reklama jest bardzo istotna. Tak naprawdę gdy dopiero wchodzimy na rynek i nikt nigdy nie słyszał o naszej firmie, nawet w przypadku gdy mamy bardzo dobrej jakości produkty lub też usługi, nie powinniśmy zapominać o tym, że jak mówi popularne przysłowie, to właśnie reklama jest dźwignią handlu i warto o nią zadbać już od samego początku.

Wbrew pozorom nawet w tym przypadku duża konkurencja na rynku wcale nie musi być naszym problemem, dlatego powinniśmy zadbać właśnie o właściwy rodzaj marketingu.

Zdecydowanie obecnie na rynku można wybrać wiele różnorodnych form reklamy. Przede wszystkim w tym przypadku powinniśmy pamiętać o tym, że taka reklama powinna być uzależniona od naszego budżetu.

targetowanie reklam klientów

Jeżeli przykładowo nie mamy zbyt wiele pieniędzy, nie powinniśmy zadłużać się na zakup różnorodnych form marketingu, ponieważ po pierwsze może się to okazać dla nas wcale nie opłacalne, a po drugie będziemy musieli na pewno w takich sytuacjach płacić dodatkowo odsetki, jeżeli będziemy zmuszeni te pieniądze pożyczyć.

Jak już wspomniano, odpowiednia kampania reklamowa jest koniecznością, kiedy firma chce zarabiać i być konkurencyjna wobec innych przedsiębiorstw działających w danej branży. Z tego powodu, bardzo istotne jest odpowiednie targetowanie swoich treści aby docierały do osób, które mogą być potencjalnie zainteresowane danym przedsięwzięciem.

W jaki sposób i za pomocą jakich narzędzi należy prowadzić swoją kampanię e-commerce?

Przede wszystkim social media

Pomimo tego, iż wiele osób nadal uważa standardową stronę WWW jako podstawowe narzędzi internetowej kampanii reklamowej, trzeba powiedzieć sobie wprost, iż nastała era social mediów.

Większość ludzi spędza sporą część swojego czasu w internecie właśnie przeglądając treści zamieszczane na stronach tego typu. Trudno spotkać kogoś niemającego do czynienia z Facebookiem, Twitterem czy Instagramem.

To tam ludzie zamieszczają swoje wspomnienia i traktują te portale jak swego rodzaju pamiętniki. Z tego powodu, to idealne miejsce na prowadzenie swojej kampanii reklamowej.

Geotargetowanie, retargetowanie i remarketing

Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na to, iż każdy z tych portali prowadzi różnego rodzaju akcje reklamowe. Możliwe jest wykupienie sponsorowania swoich postów przez co będą docierać do ludzi najbardziej zainteresowanych danym tematem. Z tego powodu, social media można umieścić w koszyku z najbardziej skutecznymi metodami marketingowymi.

Ponadto, wiele istnieje możliwość zaangażowania sieci ludzi do promowania danych produktów. Warto zainteresować się różnego rodzaju grupami oraz influencerami prężnie działającymi za pośrednictwem danych portali.

Dzięki nim można dużo prościej i szybciej trafić do poszczególnych grup odbiorców, którzy są w stanie wykupić nasz produkt.

Z tego powodu, warto zainteresować się możliwym targetowaniem swoich treści za pomocą social mediów. Poprzez utworzenie różnego rodzaju grup można przyciągnąć do swojej strony wiele osób najbardziej zainteresowanych danym tematem.

To sprawia, że sprzedaż produktów staje się dużo prostsza, ponieważ istnieje już grono ludzi, którzy są w stanie zapłacić za nasze produkty. Kolejnym krokiem jest przekonanie ich do tego, aby wybrali właśnie naszą ofertę.

Jest to jednak dużo prostsze zadanie, kiedy są oni zebrani wokół jednego medium. Z tego powodu, Facebook stał się jednym z najlepszych nośników informacji dla ludzi prowadzących swoje biznesy, gdyż to właśnie on daje możliwość gromadzenia fanów wokół fanpage’a.

Targetowanie reklam i targetowanie klientów

Chcąc poszerzyć swoją działalność na kolejne media społecznościowe, można zainwestować w dobrze prowadzone konto na Instagramie, szczególnie kiedy firma prowadzi działalność, która dobrze wygląda na zdjęciach.

W ten sposób można po raz kolejny gromadzić fanów swojego przedsięwzięcia, którzy z całą pewnością z pełnym zainteresowaniem poznają tajniki działania firmy. Takie informacje mogą być bardzo przydatne dla osób, które są szczególnie zainteresowane pozyskaniem stałych klientów gotowych wydać duże pieniądze za oferowane produkty.

Podsumowując, najbardziej skuteczna kampania reklamowa jest taka, która skupia się wokół danej grupy odbiorców. Z tego powodu, warto wiedzieć w jaki sposób targetować swoje treści tak aby docierały do najbardziej zainteresowanych osób.

Jak targetować reklamy na Facebooku

  1. Dokładnie określaj zainteresowania odbiorców.
  2. Z grup które konwertują twórz LAA.
  3. Zawężaj grupy Lookalike.
  4. Stosuj rretargeting/emarketing.
  5. Testuj wąskie i szerokie targetowanie reklam na Facebooku.
  6. Pamiętaj o „lub/i, dodaj, wyklucz” w menedżerze reklam.
  7. Używaj menedżera reklam a nie promowanie postów.
  8. Testuj i porównuj.
targetowanie reklam klientów
targetowanie reklam klientów

Szczególnie kiedy promuje się produkty niszowe taka strategia może okazać się efektywna. Dlatego warto zrobić bardzo poważny research preferencji swoich odbiorców, aby informacje przekazywane w reklamach były dostarczane do najbardziej zainteresowanych osób.

Co sądzisz o wpisie pt. Czym jest targetowanie reklam i klientów (kontekstowe i behawioralne)? Daj znać w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)