艢rodki reklamy -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]

Pytania sprzeda偶owe
Pytania sprzeda偶owe -czym s膮, jak zadawa膰 krok po kroku+[1 BONUS]
4 marca, 2022
dipada
Dipada -jak dzia艂a i kiedy stosowa膰? (3 wytyczne)
4 marca, 2022
艣rodki reklamy
艣rodki reklamy

R贸偶norodne 艣rodki przekazu reklamy

艢rodki przekazu reklamy to swoiste narz臋dzia, kt贸re s膮 wykorzystywane w celu popularyzacji okre艣lonych d贸br czy us艂ug. 艢rodki reklamy s艂u偶膮 komunikacji maj膮cej na celu przekazanie informacji na temat produkt贸w do potencjalnych klient贸w. Mog膮 mie膰 one charakter masowy, czyli z powodzeniem dociera膰 do bardzo szerokiej grupy odbiorc贸w lub by膰 ukierunkowane na nieco w臋偶sz膮 okre艣lon膮 grup臋 klient贸w.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Czym s膮 kana艂y komunikacyjne i 艣rodki reklamy?

Poszczeg贸lne kana艂y komunikacyjne to tak zwane media reklamy, w艣r贸d kt贸rych wymieni膰 mo偶na mi臋dzy innymi: pras臋, telewizj臋, radio, internet, kino, a tak偶e telefon, opakowanie danego produktu czy targi i imprezy bran偶owe. Wymienione kana艂y komunikacyjne przekazuj膮 okre艣lone informacje za pomoc膮 艣rodk贸w przekazu reklamy.

Jak na potencjalnego klienta oddzia艂uje telewizja?

Telewizja to pot臋偶ne medium o bardzo szerokim zasi臋gu. Dociera ona bowiem do bardzo szerokiej grupy odbiorc贸w zr贸偶nicowanych pod wzgl臋dem p艂ci i wieku. Przekaz telewizyjny charakteryzuje si臋 wysokim stopniem atrakcyjno艣ci dla potencjalnych klient贸w d贸br, poniewa偶 oddzia艂uje na kilka zmys艂贸w, w tym wzrok i s艂uch. Przekaz telewizyjny obejmuje nie tylko sam obraz i d藕wi臋k, ale r贸wnie偶 dynamiczny ruch.

Skoro czytasz wpis pt. 艢rodki reklamy to te wpisy mog膮 tak偶e Ciebie zainteresowa膰:

Poza tym, stosowne w telewizji 艣rodki reklamy w przeliczeniu na pojedynczego odbiorc臋 s膮 stosunkowo niskie, a jednocze艣nie dzia艂aj膮 w spos贸b bardzo efektywny. Mog膮 by膰 one r贸wnie偶 modyfikowane na przyk艂ad w odpowiedzi na niskie lub s艂abn膮ce zainteresowanie klient贸w danym produktem i zwi膮zanym z nim rodzajem przekazu.

Nie mo偶na r贸wnie偶 zapomina膰 o tym, 偶e telewizja jest w wielu wypadkach jedynym dost臋pnym medium opiniotw贸rczym na danym obszarze. W艣r贸d wad tego typu rodzaju przekazywania informacji wymienia si臋 wysokie koszty zwi膮zane z przygotowaniem i prowadzeniem skuteczniej kampanii reklamowej oraz mo偶liw膮 natarczywo艣膰 przekazu, co mo偶e wp艂ywa膰 na efekt przeciwny od zamierzonego i powodowa膰 obni偶enie zainteresowania klient贸w danym dobrem. Obrazem, d藕wi臋kiem i ruchem pos艂uguje si臋 r贸wnie偶 reklama kinowa.

Dociera ona do do艣膰 w膮skiego grona do艣膰 m艂odych odbiorc贸w, kt贸rzy jednak s膮 otwarci na mo偶liwo艣膰 skorzystania z prezentowanej oferty promowanych produkt贸w.

Jakie korzy艣ci towarzysz膮 przekazowi radiowemu?

Radio to tradycyjny 艣rodek przekazu, kt贸ry posiada swoje liczne grono zagorza艂ych zwolennik贸w. W tym przypadku mo偶liwe jest zatem szybkie i 艂atwe dotarcie do okre艣lonej grupy odbiorc贸w przy stosunkowo niewielkich kosztach. Poza tym, radio jest medium ruchomym, kt贸re dost臋pne jest na przyk艂ad w trasie.

Jego przekaz jest do艣膰 silny, poniewa偶 s艂owo m贸wione ma du偶膮 zdolno艣膰 wp艂ywania na emocje oraz pobudzania wyobra藕ni. Wymaga ono jednak do艣膰 cz臋stego powtarzania tre艣ci reklamowych, poniewa偶 z powodu braku obrazu s膮 one w mniejszym stopniu zapami臋tywane przez klient贸w.

Czy warto zamieszcza膰 przekaz reklamowy w prasie?

Prasa podobnie jak radio ma swoje do艣膰 sta艂e grono odbiorc贸w, kt贸rzy preferuj膮 tradycyjne 艣rodki przekazu reklamy. Tego typu medium cechuje 艂atwa dost臋pno艣膰 oraz mo偶liwo艣膰 zamieszczania informacji przy stosunkowo niskich kosztach. Poza tym, mog膮 by膰 one uzupe艂niane o atrakcyjne dla klient贸w kupony czy ulotki, kt贸re wp艂ywaj膮 na wi臋ksze zainteresowanie klient贸w okre艣lonym produktem.

W przypadku prasy nale偶y jednak pami臋ta膰 o tym, 偶e ma ona do艣膰 ograniczony zasi臋g. Brak obrazu oraz ruchu powoduje, 偶e promowane tre艣ci s膮 zwykle s艂abo zapami臋tywane.

Reklama w formie ulotek, katalog贸w czy broszur mo偶e by膰 r贸wnie偶 wykorzystywana w przypadku tradycyjnej poczty, jak r贸wnie偶 jako element promocyjny wykorzystywany podczas targ贸w, szkole艅 czy spotka艅 bran偶owych.

艣rodki reklamy
艣rodki reklamy

Czy warto zatem stawia膰 na nowoczesne 艣rodki przekazu?

W przypadku ka偶dej kampanii reklamowej rodzaj stosowanych 艣rodk贸w przekazu powinien by膰 dostosowywany do rodzaju promowanego produktu oraz docelowej grupy odbiorc贸w. Reklama internetowa to propozycja dla podmiot贸w stawiaj膮cych na innowacj臋 i nowoczesno艣膰.

Jest ona stosunkowo tania, dost臋pna nieprzerwalnie przez d艂ugi czas oraz cechuje si臋 bardzo szerokim zasi臋giem. Poza tym, mo偶e ona wykorzystywa膰 obraz, d藕wi臋k i ruch oraz by膰 w bardzo szybki i 艂atwy spos贸b dostosowywana do bie偶膮cych potrzeb rynku. Jest ona zatem narz臋dziem plastycznym i skutecznym, o ile nie powoduje irytacji u偶ytkownik贸w internetu.

Zbyt du偶a jej ilo艣膰 i cz臋stotliwo艣膰 mo偶e bowiem utrudnia膰 p艂ynn膮 prac臋 z wykorzystaniem internetu oraz budzi膰 irytacj臋 u偶ytkownik贸w. Warto pami臋ta膰 o tym, 偶e reklama w sieci mo偶e przybiera膰 bardzo r贸偶norodn膮 form臋, w tym mi臋dzy innymi promocj臋 okre艣lonych d贸br na stronach w艂asnych podmiot贸w, jak r贸wnie偶 w formie baner贸w reklamowych, informacji zamieszczanych w serwisach spo艂eczno艣ciowych lub przesy艂anych wraz z wiadomo艣ciami poczty elektronicznej.

Czym jest lokowanie produkt贸w?

Lokowanie produkt贸w to popularna forma promocji marek oraz oferowanych przez nie produkt贸w. Tego typu dzia艂ania mog膮 by膰 z powodzeniem wykorzystywane zar贸wno w telewizji, prasie czy internecie. Maj膮 one na celu przekazywanie okre艣lonych tre艣ci reklamowych w mniej oczywisty spos贸b.

Potencjalny klient nie ma mie膰 w tym wypadku 艣wiadomo艣ci tego, 偶e staje si臋 on uczestnikiem starannie zaplanowanej i realizowanej kampanii reklamowej.

Co my艣lisz o temacie jakim s膮 艢rodki reklamy? Daj zna膰 w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)