Social media plan -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]

Strategia social media
Strategia social media -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
15 lutego, 2022
social media dla firm
Social media dla firm -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
15 lutego, 2022
social media plan
social media plan

Social media plan

Chcesz zrobi膰 Social media plan i nie wiesz, od czego zacz膮膰? A mo偶e jeste艣 przedsi臋biorc膮, kt贸ry potrzebuje jasno艣ci, gdzie skoncentrowa膰 sw贸j ograniczony bud偶et marketingowy, zasoby i czas na media spo艂eczno艣ciowe?

Poni偶sze najlepsze praktyki marketingowe w mediach spo艂eczno艣ciowych, wskaz贸wki i szablon social media plan pomog膮 Ci zwi臋kszy膰 wyniki, kt贸re uzyskasz dzi臋ki dobrze opracowanej strategii w mediach spo艂eczno艣ciowych. Wyra藕nie poka偶e Ci, co zaplanowa膰 i uwzgl臋dni膰, aby uzyska膰 po偶膮dane wyniki z dzia艂a艅 marketingowych w mediach spo艂eczno艣ciowych.

Zanim przejdziesz do poni偶szych wskaz贸wek i szablonu, wkr贸tce zrozumiesz, czym tak naprawd臋 jest Social media plan.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Co to jest Social media plan?

Niezale偶nie od tego, czy u偶ywasz modelu marketing mix, czy innych strategii marketingowych, social media plan powinien by膰 planem dzia艂ania zaprojektowanym, aby pom贸c Ci osi膮gn膮膰 najwa偶niejsze cele strategiczne i marketingowe.

Strategia marketingowa w mediach spo艂eczno艣ciowych powinna okre艣la膰 g艂贸wny cel obecno艣ci Twojej marki w kana艂ach social media i wyznacza膰 parametry:

  • Dlaczego Twoja marka inwestuje w marketing w mediach spo艂eczno艣ciowych
  • Co powinny przynie艣膰 Twoje dzia艂ania w mediach spo艂eczno艣ciowych
  • Spos贸b realizacji planu
  • Gdzie b臋d膮 mia艂y miejsce dzia艂ania w mediach spo艂eczno艣ciowych. Na jakich konkretnych platformach spo艂eczno艣ciowych b臋dziesz si臋 koncentrowa膰
  • Kiedy Twoje dzia艂ania w mediach spo艂eczno艣ciowych powinny zosta膰 wykonane. Czas, harmonogram, cz臋stotliwo艣膰 i sezonowo艣膰
  • Z jakich narz臋dzi i zasob贸w b臋dziesz korzysta膰 i jakiego konkretnego szkolenia b臋dziesz potrzebowa膰
  • Kto b臋dzie odpowiedzialny za pomiar, audyt, zarz膮dzanie, realizacj臋, optymalizacj臋, raportowanie i prezentacj臋 wynik贸w
  • Ile kosztuje Twoja strategia w mediach spo艂eczno艣ciowych, bud偶et social media
  • Jakie s膮 oczekiwane rezultaty i/lub zwrot z inwestycji?

Te wpisy mog膮 tak偶e Ciebie zainteresowa膰:

Znaczenie social media plan

Poniewa偶 marketerzy szukaj膮 sposob贸w na nawi膮zanie g艂臋bszych, bardziej spersonalizowanych interakcji z konsumentami, korzystaj膮 z medi贸w spo艂eczno艣ciowych cz臋艣ciej ni偶 w poprzednich latach. Ten zwi臋kszony nacisk odnosi si臋 zar贸wno do konsumpcji medi贸w, jak i znacznego zasi臋gu, jaki mo偶na uzyska膰 za po艣rednictwem kana艂贸w takich jak YouTube, Instagram, Twitter czy TikTok.

Okoliczno艣ci w ci膮gu ostatnich 12 miesi臋cy sprzyja艂y silniejszej potrzebie wi臋zi mi臋dzyludzkich w艣r贸d konsument贸w, a media spo艂eczno艣ciowe mocno zyska艂y na popularno艣ci dla biznesu. Ogromne bazy obserwuj膮cych i wska藕niki zaanga偶owania na platformach spo艂eczno艣ciowych nie pozosta艂y niezauwa偶one przez marketer贸w.

social media plan

Co musi zawiera膰 social media plan

  • Sekcja strategii i brandingu
  • Bud偶etd z gotowymi formu艂ami
  • Sekcja raportu miesi臋cznego
  • Popularny kalendarz 艣wi膮t i wydarze艅 na 艣wiecie z #hashtagami
  • Sekcje przep艂ywu kampanii
  • Kreator 艣ledzenia UTM
  • Sekcja por贸wnawcza zaanga偶owania konkurencji
  • Sekcja dziennika publikowania w mediach spo艂eczno艣ciowych
  • Sekcja kalendarza z list膮 transmisji na 偶ywo
  • Sekcja pomys艂贸w
  • Sekcja zapyta艅 ofertowych dotycz膮cych oprogramowania do zarz膮dzania mediami spo艂eczno艣ciowymi

Dlaczego potrzebujesz social media plan

  • Zwi臋kszasz warto艣膰 偶yciow膮 klienta (LTV). Poniewa偶 konsumenci sp臋dzaj膮 wi臋cej czasu w kana艂ach medi贸w spo艂eczno艣ciowych, sta艂o si臋 oczywiste, 偶e marketerzy u偶ywaj膮 medi贸w spo艂eczno艣ciowych do zwi臋kszania cz臋stotliwo艣ci zakup贸w i warto艣ci koszyka, co z kolei zwi臋ksza 偶yciow膮 warto艣膰 klienta.
  • Zwi臋kszasz sprzeda偶. Udzia艂 w mediach spo艂eczno艣ciowych pozwala markom zwi臋kszy膰 poziom zaufania i preferencji klient贸w. Media spo艂eczno艣ciowe staj膮 si臋 wtedy krytycznym punktem styku na 艣cie偶ce zakupu.
  • Generujesz lepsz膮 jako艣膰 i lepsze wyniki od dostawc贸w. Dziel膮c si臋 swoj膮 strategi膮 w mediach spo艂eczno艣ciowych z kluczowymi dostawcami (agencjami, freelancerami, agencj膮 PR), tym bardziej prawdopodobne jest, 偶e stworz膮 oni content, kt贸ry trafi w Twoje cele.
  • Zachowasz sp贸jno艣膰. Jasny social media plan zapewni, 偶e wszystkie zaanga偶owane strony zrozumiej膮, dlaczego, jak, kto, kiedy i jak cz臋sto b臋d膮 realizowane Twoje dzia艂ania w mediach spo艂eczno艣ciowych.
  • Wybierz, co chcesz monitorowa膰. Posiadanie profesjonalnie opracowanego social media plan u艂atwi wyb贸r, co nale偶y monitorowa膰 i korygowa膰, a tak偶e odpowiednio dostosowa膰 strategi臋.

Zanim sporz膮dzisz social media plan

Zanim napiszesz sw贸j social media plan, powiniene艣 mie膰 ju偶 zdefiniowan膮 strategi臋 marketingow膮 (m.in. pozycjonowanie marki, misja marki, wizja marki, warto艣ci marki).

Zanim zaczniesz, upewnij si臋, 偶e masz:

  • Propozycja warto艣ci. Twoja strategia w mediach spo艂eczno艣ciowych powinna by膰 zgodna z propozycj膮 warto艣ci zdefiniowan膮 w strategii marketingowej.
  • Kluczowe wiadomo艣ci. Ponadto Twoja strategia marketingowa powinna ju偶 mie膰 zdefiniowany kluczowy przekaz. Twoja strategia w mediach spo艂eczno艣ciowych powinna si臋 na tym opiera膰 i dostosowywa膰 ton i g艂os dla ka偶dego kana艂u medi贸w spo艂eczno艣ciowych.
  • Publiczno艣膰. Czy korzystasz z r贸偶nych platform medi贸w spo艂eczno艣ciowych, aby dotrze膰 do r贸偶nych grup demograficznych i psychograficznych klient贸w? Je艣li tak, upewnij si臋, 偶e udokumentowa艂e艣 to w swojej strategii w mediach spo艂eczno艣ciowych.
  • Cele. Wype艂niaj膮c sw贸j plan strategii dla medi贸w spo艂eczno艣ciowych, powiniene艣 napisa膰 swoje 3 najwa偶niejsze cele marketingowe w mediach spo艂eczno艣ciowych i spos贸b, w jaki zamierzasz je osi膮gn膮膰. Wa偶ne jest, aby艣 zdefiniowa艂 punkt odniesienia i sposoby prawid艂owego 艣ledzenia swoich post臋p贸w.
  • Twoja strategia w mediach spo艂eczno艣ciowych powinna by膰 zsynchronizowana z dzia艂aniami offline, wydarzeniami i innymi dzia艂aniami marketingowymi.

To o czym musisz pami臋ta膰 zanim stworzysz plan dzia艂a艅 w social mediach

  • Upewnij si臋, 偶e Twoja strategia w mediach spo艂eczno艣ciowych nie jest d艂u偶sza ni偶 roczna wizja, poniewa偶 media spo艂eczno艣ciowe zmieniaj膮 si臋 bardzo szybko.
  • Upewnij si臋, 偶e dokument kt贸ry utworzysz jest dost臋pny zdalnie i umo偶liwia wsp贸艂prac臋 w czasie rzeczywistym mi臋dzy r贸偶nymi interesariuszami.
  • Twoja strategia w mediach spo艂eczno艣ciowych powinna by膰 zwi臋z艂a i zawiera膰 podstawowe zasady i kroki, kt贸re kieruj膮 planem.

Najwa偶niejsze kroki przy tworzeniu planu social media

Poni偶ej znajduj膮 si臋 najwa偶niejsze kroki podczas opracowywania planu dzia艂a艅 w mediach spo艂eczno艣ciowych. Te kroki pomog膮 Ci zebra膰 kluczowe informacje i spostrze偶enia oraz przedstawi膰 spostrze偶enia dotycz膮ce planu w kluczowych obszarach, w tym:

O艣wiadczenie na temat strategii

Tw贸j plan powinien by膰 kr贸tkim, zwi臋z艂ym podsumowaniem tego, co Twoja strategia w mediach spo艂eczno艣ciowych ma osi膮gn膮膰, z podzia艂em na punkty.

Cele i zadania

Cele wykorzystuj膮 kryteria SMART, aby zapewni膰, 偶e ka偶dy cel ma mierzalny zestaw kryteri贸w, wed艂ug kt贸rych mo偶na ocenia膰 post臋py. Mo偶esz u偶y膰 kryteri贸w SMART, poniewa偶 zach臋caj膮 one do my艣lenia o praktyczno艣ci osi膮gni臋cia ka偶dego zadania, zamiast skupiania si臋 na rzeczach, kt贸re brzmi膮 dobrze, ale mog膮 by膰 niewykonalne.

  • S = Konkretne pod wzgl臋dem tego, co nale偶y osi膮gn膮膰
  • M = Mierzalne, aby mo偶na by艂o 艣ledzi膰 i ocenia膰 post臋p
  • A = Osi膮galne, aby Tw贸j zesp贸艂 mia艂 realn膮 szans臋 na sukces
  • R = Odpowiedni dla Twojej firmy, dzi臋ki czemu jest zgodny z og贸lnymi celami biznesowymi
  • T = Ramy czasowe, w kt贸rych cel musi zosta膰 spe艂niony

Strategia

W tym miejscu okre艣lasz wyzwania biznesowe dla skutecznego marketingu w mediach spo艂eczno艣ciowych, kt贸re musi pokona膰 Tw贸j zesp贸艂, oraz planujesz dzia艂ania, kt贸re mu to umo偶liwi膮.

Docelowy odbiorca

Ta sekcja okre艣li, do kogo dok艂adnie chcesz dotrze膰 i z kim chcesz si臋 kontaktowa膰 na platformach spo艂eczno艣ciowych.

Zdefiniujesz swoj膮 podstawow膮 grup臋 odbiorc贸w (osoby, profile, dane demograficzne itp.) i zidentyfikujesz nowe typy klient贸w, kt贸rych chcesz przyci膮gn膮膰 w oparciu o swoje produkty/us艂ugi.

Mo偶esz skorzysta膰 z ankiet, bada艅 i analiz, aby dowiedzie膰 si臋, jaki jest og贸lny sentyment dla ka偶dego segmentu klient贸w, na kt贸ry kierujesz reklamy. Pomy艣lna realizacja Twojej profesjonalnej strategii social media plan pomo偶e Ci zmieni膰 sentyment segmentu klient贸w do lojalno艣ci, przynale偶no艣ci i ostatecznie do rzecznictwa na korzy艣膰 marki.

Kana艂y

Tutaj wyja艣niasz, co b臋dziesz robi膰 dla ka偶dej sieci spo艂eczno艣ciowej, aby spe艂ni膰 cele planu social media. Do艂膮cz kr贸tki opis wszelkich powi膮zanych proces贸w, os贸b i narz臋dzi.

Integracja

Ta sekcja ma na celu opisanie, w jaki spos贸b serwisy spo艂eczno艣ciowe b臋d膮 dopasowywa膰 si臋 do innych kana艂贸w marketingowych, aby ludzie wykonuj膮cy prac臋 rozumieli szerszy obraz.

Pomiar

Ostatni膮 faz膮 podczas realizacji planu marketingowego w mediach spo艂eczno艣ciowych jest upewnienie si臋, 偶e mierzysz post臋p i masz gotowe wska藕niki sukcesu do por贸wnania z pocz膮tkowym punktem odniesienia.

Jak mierzy膰 sukces social media plan?

  • Zacznij od zdefiniowania KPI dla Twojego social media planu.
  • Zdefiniuj makro KPI, na przyk艂ad: zwi臋ksz ruch na stronie z medi贸w spo艂eczno艣ciowych
  • Zdefiniuj mikro KPI (specyficzne dla kana艂u, np. zwi臋ksz liczb臋 fan贸w na Facebooku)
  • Dopasuj swoje oczekiwania dotycz膮ce KPI do wska藕nik贸w, kt贸re mo偶esz 艣ledzi膰 dla ka偶dej sieci spo艂eczno艣ciowej, aby mo偶na je by艂o 艂atwo zmierzy膰.
  • Sprawd藕, czy Twoje narz臋dzia do analityki internetowej s膮 poprawnie skonfigurowane do przechwytywania wszystkich istotnych danych.
  • Podaj szczeg贸艂y raport贸w, kt贸re b臋dziesz wykonywa膰, aby zmierzy膰 skuteczno艣膰, oraz miejsca, w kt贸rych mo偶na uzyska膰 dost臋p do tych raport贸w.

Przegl膮danie

Ta sekcja pozwoli aby Tw贸j social media plan m贸g艂 elastycznie reagowa膰 na zmieniaj膮ce si臋 warunki rynkowe. Powiniene艣 stworzy膰 wyja艣nienie:

  • Kto poprowadzi przegl膮d-audyt
  • Jak cz臋sto b臋dzie odbywa膰 si臋 przegl膮d
  • Jakie dane/spostrze偶enia zostan膮 wykorzystane
  • Jakie b臋d膮 wyniki
  • W jaki spos贸b wyniki b臋d膮 mierzone/monitorowane

Inne wa偶ne dokumenty

W tej sekcji mo偶esz umie艣ci膰 linki do wszystkich innych dokument贸w, kt贸re s膮 istotne dla Twojego planu social media, aby ka偶dy cz艂onek zespo艂u lub osoba z agencji mog艂a je 艂atwo znale藕膰 i uzyska膰 pe艂ny obraz.

  • Sekcja brandingu i pozycjonowania. Zanim rozpoczniesz aktywacj臋 w mediach spo艂eczno艣ciowych, bardzo wa偶ne jest, aby zesp贸艂 ds. medi贸w spo艂eczno艣ciowych i partnerzy zrozumieli Twoj膮 mark臋. W tej sekcji zapisz kluczowe informacje o swojej marce, w tym jakie problemy marka stara si臋 rozwi膮za膰. Unikalne elementy wprowadzone na rynek: cechy produktu, asortyment, dostawa, obs艂uga klienta, nagrody, program, wygoda, oszcz臋dno艣膰. Zdefiniuj misj臋, wizj臋, warto艣ci, j臋zyk projektu Twojej marki.
  • Sekcja kampanii. W tej sekcji zmapujesz wszystkie dzia艂ania w mediach spo艂eczno艣ciowych, aby dotrze膰 do ka偶dego punktu kontaktu z klientem na 艣cie偶ce zakupu klienta. Obejmuje to przegl膮d kategorii, 艣wiadomo艣膰 marki, rozwa偶anie marki, preferencje marki, okres pr贸bny, zakup, ocen臋/przegl膮d, lojalno艣膰, rzecznictwo, wsp贸艂tworzenie.
  • Sekcja kalendarza. Jest to sekcja twojego planu i powinna okre艣la膰 wszystkie taktyczne dzia艂ania w mediach spo艂eczno艣ciowych, kt贸re Twoi widzowie zobacz膮, przeczytaj膮 i kt贸rych b臋d膮 s艂ucha膰. Tw贸j kalendarz medi贸w spo艂eczno艣ciowych powinien umo偶liwia膰 艂atwe sprawdzenie, co zosta艂o zaplanowane do opublikowania na ka偶dej platformie medi贸w spo艂eczno艣ciowych.
  • Sekcja raportu. Dost臋p do gotowych tabel, aby zaprezentowa膰 swoje miesi臋czne wyniki w mediach spo艂eczno艣ciowych wed艂ug posiadanych i wypracowanych medi贸w. Musisz mie膰 kolumny dotycz膮ce zmiany % w por贸wnaniu z poprzednim miesi膮cem i tym samym miesi膮cem ubieg艂ego roku.
  • Sekcja prac w toku. Podczas pracy z innym zespo艂em i nad wieloma projektami wa偶ne jest, aby mie膰 list臋 kluczowych dzia艂a艅/zada艅 w mediach spo艂eczno艣ciowych, kt贸re Ty i Twoje zespo艂y musicie 艣ledzi膰 i zapewni膰 ich wykonanie. Tutaj mo偶esz r贸wnie偶 艣ledzi膰 wszystkie kluczowe rezultaty, kt贸re potwierdzi艂e艣 w swojej pocz膮tkowej strategii.
  • Sekcja bud偶etu. Ten obszar ma mie膰 dok艂adny obraz tego, jak wydajesz bud偶et na media spo艂eczno艣ciowe. To powinno by膰 oczywiste.
  • Sekcja 艣ledzenia kampanii. Zalecamy stosowanie parametr贸w 艣ledzenia kampanii (powszechnie nazywanych parametrami UTM) we wszystkich adresach URL dost臋pnianych w mediach spo艂eczno艣ciowych. Oznacza to dodanie parametr贸w UTM przynajmniej dla medium, 藕r贸d艂a i kampanii. Korzystanie z parametr贸w UTM pomo偶e Ci zag艂臋bi膰 si臋 w ruch z medi贸w spo艂eczno艣ciowych i wyizolowa膰 okre艣lone elementy aktywno艣ci, takie jak poszczeg贸lne linki. Mo偶esz to wykorzysta膰 do rozr贸偶nienia r贸偶nych format贸w tre艣ci, takich jak aktualizacje tekstu, obrazu i wideo w tej samej kampanii. Mo偶esz nak艂ada膰 cele e-commerce i/lub dane konwersji, aby zobaczy膰, jakie konkretne posty w mediach spo艂eczno艣ciowych przynosz膮 najwi臋ksz膮 warto艣膰, i wykorzysta膰 zdobyt膮 wiedz臋, aby dopracowa膰 swoj膮 strategi臋 w mediach spo艂eczno艣ciowych.
  • Sekcja dotycz膮ca wzorca zaanga偶owania. Mo偶esz por贸wna膰 swoje poziomy zaanga偶owania z konkurencj膮.
  • Sekcja kalendarza transmisji na 偶ywo. Transmisje na 偶ywo w mediach spo艂eczno艣ciowych wymagaj膮 znacznie wi臋cej przygotowa艅 ni偶 zwyk艂e publikowanie w mediach spo艂eczno艣ciowych. Dlatego w tej sekcji mo偶esz dodawa膰 przysz艂e transmisje na 偶ywo, w tym szczeg贸艂y transmisji na 偶ywo: nazw臋 kampanii, tytu艂 transmisji na 偶ywo, dat臋 i godzin臋.
  • Sekcja dziennika pomys艂贸w do wprowadzenia.
  • Sekcja rocznego kalendarza wydarze艅. B臋dziesz mie膰 dost臋p do corocznych mi臋dzynarodowych i krajowych wydarze艅 organizowanych co miesi膮c, dzi臋ki czemu mo偶esz 艂atwo dopasowa膰 trendy do swojej aktywno艣ci w mediach spo艂eczno艣ciowych.
  • Sekcja szablonu planowania wydarze艅 (wykres Gantta).

Korzy艣ci je艣li wdro偶ysz social media plan

  • Po pierwsze social media plan oszcz臋dza czas.
  • Pomaga w planowaniu realizacji dla Twojej podr贸偶y klienta.
  • Pomaga 艣ledzi膰 cele, bud偶et i dzia艂ania w mediach spo艂eczno艣ciowych.

3 wa偶ne rzeczy kt贸re musisz wprowadzi膰 w swoim panie social media

  1. Ulepszenie profilowania klient贸w. Tw贸j najbardziej dochodowy segment klient贸w to zazwyczaj 20% klient贸w, kt贸rzy przynosz膮 80% lub wi臋cej Twoich przychod贸w. W jaki spos贸b Twoje media spo艂eczno艣ciowe inspiruj膮 ich do kupowania wi臋kszej ilo艣ci, cz臋艣ciej, wi臋kszej ilo艣ci premium lub przyprowadzania wi臋kszej liczby znajomych?
  2. Ulepszenie tre艣ci.
  3. Dostosowanie inwestycji rodzaj kana艂u.

Kilka spostrze偶e艅 jak ulepszy膰 sw贸j social media plan

Wykorzystaj dane z zesz艂ego roku do opracowania tegorocznej strategii. Zanurz si臋 w zesz艂orocznej analizie medi贸w spo艂eczno艣ciowych i zobacz, co zadzia艂a艂o, a co si臋 nie uda艂o. Przyjrzyj si臋 sukcesowi (lub pora偶ce) kampanii w mediach spo艂eczno艣ciowych, kt贸re uruchomi艂e艣, aktywno艣ci i zaanga偶owaniu na wszystkich Twoich platformach oraz rodzajowi tre艣ci, kt贸re najbardziej odbi艂y si臋 na Twoich odbiorcach. Mo偶esz to zrobi膰, przeprowadzaj膮c audyt medi贸w spo艂eczno艣ciowych.

Audyt trzyma r臋k臋 na pulsie planu dzia艂a艅 w mediach spo艂eczno艣ciowych, aby zobaczy膰, co dzia艂a, a co nie. Na podstawie raport贸w danych z poprzedniego roku mo偶esz zmieni膰 por臋 dnia, kiedy publikujesz posty, aby dotrze膰 do wi臋kszej liczby odbiorc贸w docelowych i zwi臋kszy膰 zaanga偶owanie. Mo偶esz te偶 skoncentrowa膰 si臋 na Facebooku lub Instagramie, poniewa偶 zauwa偶y艂e艣 bardziej sp贸jny zwrot z inwestycji (ROI) na jednej platformie w por贸wnaniu z drug膮.

Ponadto zapoznaj si臋 z najwa偶niejszymi trendami w mediach spo艂eczno艣ciowych. Spo艂eczno艣ci zmieniaj膮 si臋 szybko, wi臋c sensowne jest uwzgl臋dnienie 鈥 lub przynajmniej rozwa偶enie 鈥 najwa偶niejszych trend贸w w mediach spo艂eczno艣ciowych. Oce艅 je pod k膮tem swoich cel贸w biznesowych, aby ustali膰, czy kt贸rykolwiek z nich jest odpowiedni dla strategii Twojej marki.

Dalej, tw贸rz konsekwentnie wizualn膮 histori臋 swojej marki. Czy masz wra偶enie, 偶e Twoje profile w mediach spo艂eczno艣ciowych pochodz膮 z r贸偶nych firm? Je艣li tak, napraw to natychmiast! To najwa偶niejszy element strategii social media. Musisz zdefiniowa膰 sw贸j wizualny branding, g艂os i ton. Czy Twoje wiadomo艣ci przekazuj膮 鈥瀢arto艣膰鈥 do najbardziej warto艣ciowych segment贸w klient贸w? Miej oko na to, co komunikuj膮 twoi konkurenci i b膮d藕 czujny, aby podej艣膰 do okazji.

Stosuj taktyki wzrostu.

Znaki na kt贸re trzeba uwa偶a膰

Traktowanie medi贸w spo艂eczno艣ciowych to cz臋艣膰 biznesu. Promowanie Twoich us艂ug w mediach spo艂eczno艣ciowych wymaga kreatywno艣ci, zmian i 艂amania zasad. Ludzie nieustannie przesuwaj膮 granice i domagaj膮 si臋 wi臋kszej realno艣ci i wi臋kszej uczciwo艣ci. Firmy, kt贸re traktuj膮 media spo艂eczno艣ciowe jako kolejny kana艂 marketingu masowego, ponios膮 pora偶k臋.

Twoje wysoce wyselekcjonowane wizualizacje nie otrzymuj膮 鈥瀙olubie艅鈥. Odwiedzaj膮cy witryn臋 internetow膮 i u偶ytkownicy medi贸w spo艂eczno艣ciowych chc膮 zobaczy膰 wizualizacje przedstawiaj膮ce prawdziwych ludzi korzystaj膮cych z produkt贸w i/lub us艂ug. Posiadanie 鈥瀌oskona艂ego stylu鈥 zdj臋cia nie wystarczy. B臋dziesz musia艂 po艣wi臋ci膰 wi臋cej czasu na s艂uchanie i 艣ledzenie tre艣ci klient贸w, wskazanie, co jest istotne do udost臋pnienia swojej spo艂eczno艣ci.

Kolejna rzecz kt贸r膮 cz臋sto obserwujemy… prowadzisz reklamy w mediach spo艂eczno艣ciowych, ale nikt tak naprawd臋 Ci臋 nie 艣ledzi. Czy zauwa偶y艂e艣 firmy, kt贸re wy艣wietlaj膮 reklamy w mediach spo艂eczno艣ciowych, ale kiedy sprawdzasz komentarze to tak naprawd臋 nikt nie pisze? B臋dziesz musia艂 umie艣ci膰 cz臋艣膰 bud偶etu na media spo艂eczno艣ciowe w zespole, kt贸ry mo偶e odpowiada膰 na komentarze klient贸w.

Kolejny b艂膮d to publikowanie wy艂膮cznie post贸w w mediach spo艂eczno艣ciowych dotycz膮cych Twoich produkt贸w i us艂ug. U艣wiadomienie ludziom Twoich produkt贸w i us艂ug to tylko jeden z element贸w 艣cie偶ki zakupowej klienta. Twoja strategia w mediach spo艂eczno艣ciowych powinna r贸wnie偶 pom贸c Twojej marce wykorzysta膰 inne kluczowe elementy Twojej podr贸偶y zakupowej klienta.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)