Rodzaje reklam

Agencja
Agencja i agencje, czym tak na prawdę są i co robią (definicja, synonim)
1 marca, 2022
Reklama produktu
Reklama produktu
1 marca, 2022
rodzaje reklam
rodzaje reklam

Rodzaje reklam

Najpopularniejsze rodzaje reklam to:

  • Reklama prasowa.
  • Reklama telewizyjna.
  • Reklama radiowa.
  • Reklama kinowa.
  • Reklama pocztowa.
  • Reklama internetowa.
  • Reklama zewnętrzna.
  • Reklama banerowa.
  • Pozostałe formy reklamy, np reklama wydawnicza
Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Jakie wyróżniamy rodzaje reklam banerowych?

Należy mieć świadomość, że obecnie reklamy w internecie mogą przybierać rozmaite formy. Świetnym rozwiązaniem będzie dokonanie podziału na te wyświetlane na stronach internetowych, a także mniej oczekiwane (wyświetlają się one bez pozwolenia użytkowników). Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że reklama internetowa jest również rozumiana, jako promocja produktu, usługi, marki w wybranej formie.

rodzaje reklam
rodzaje reklam

Strona internetowa

Warto wiedzieć, że jest to obecnie najczęściej wybierana forma reklamy przez przedsiębiorstwa. Strona internetowa jest reklamą samą w sobie bez względu na grupę odbiorców czy tematykę. Stanowi bowiem główne źródło informacji na określony temat. Użytkownicy w sieci przeważnie odwiedzają różnie witryny internetowe. Jak wiadomo, internet nie istniałby, gdyby nie funkcjonowały strony internetowe. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że właściwie prowadzona strona internetowa będzie nie tylko przyciągała użytkowników, ale również motywowała ich do systematycznego odwiedzania.

Powinna oczywiście oferować dużą liczbę wartościowych artykułów. Oczywiście niezbędna będzie unikalna treść. Należy mieć świadomość, że w dobie ogromnej popularności różnych serwisów społecznościowych, zadaniem stron jest umożliwienie osobom odwiedzającym komunikację z innymi użytkownikami. Doskonałym rozwiązaniem może być założenie forum, grupy dyskusyjnej czy bloga. Ponadto strona internetowa jest świetnym miejscem, gdzie mogą pojawiać się różne rodzaje reklam.

Skoro czytasz wpis pt. Rodzaje Reklam to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Reklamy bannerowe

Warto wiedzieć, że banner jest nie tylko najstarszą, ale również najbardziej popularną formą reklamy w internecie. Można jednak zaobserwować, że jej skuteczność z roku na rok jest coraz mniejsza. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że na rynek wypuszczane są jej kolejne odmiany, które stają się dla użytkowników natarczywe. Nikogo nie powinien zatem dziwić fakt, że powstały specjalne aplikacje, których celem jest blokowanie rozmaitych reklam banerowych. Doskonałym przykładem może być AdBlock Plus. Należy mieć świadomość, że obecnie występuje kilka odmian bannerów. Skuteczność omawianej formy reklamy mierzona jest na podstawie takich wskaźników jak CPM, CTR, CPC.

W zdecydowanej większości przypadków reklama umieszczana jest u góry strony. Dzięki temu będzie w pierwszej kolejności widoczna przez użytkowników. Przeważnie występuje w formie prostokąta, jego kliknięcie doprowadzi do przeniesienia użytkownika na inną witrynę.

Należy również zaznaczyć, że bannery główne występują w kilku odmianach. Oczywiście największą popularnością cieszy się wymiar 468×80 pikseli. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że może występować w formie graficznej czy prezentować różne animacje.

Pop-Up

Jest to w najprostszym możliwym ujęciu odmiana banneru reklamowego, która jest wyświetlana w zupełnie nowym, oddzielnym oknie. Warto wiedzieć, że jest to jedna z najmniej lubianych odmian reklamy przez użytkowników. Wyświetlana jest bowiem automatycznie. Oznacza to tym samym, że użytkownicy nie mają żadnego wpływu na jej uruchomienie. Godny uwagi jest fakt, że występuje w kilku odmianach.

Pop-Under

Należy zaznaczyć, że w porównaniu do poprzedniego typu reklamy jest ona wyświetlana pod głównym oknem przeglądarki. Ponadto nie będzie zmieniała swojego miejsca nawet wtedy, gdy użytkownik podejmie decyzję o zamknięciu strony. Pop-Under może występować w kilku odmianach.

Expand Banner

Jest to odmiana bannera, która wyróżnia się zmianą wyglądu i rozmiarów, w momencie, gdy użytkownik najedzie na nią kursorem myszy. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że może się powiększyć albo zmniejszyć. Wszystko uzależnione jest od promowanej usługi czy produktu. Najważniejszym celem tej reklamy jest przyciągnięcie uwagi odbiorców. Można zaobserwować, że jej popularność słabnie z roku na rok.

Skyscraper

Potocznie jest określana, jako „drapacz chmur”. Nikogo nie powinien dziwić ten fakt, ponieważ jest wąska i wysoka. Jej celem jest wydłużenie czasu wyświetlania jej na ekranie przez użytkowników. Należy również zaznaczyć, że przeważnie występuje z prawej strony witryny. Warto wiedzieć, że w zdecydowanej większości przypadków wykorzystywane są rozmiary 120×600 pikseli lub 160×600 pikseli.

Rectangle, box śródtekstowy 

Omawiany rodzaj reklamy według danych Business Ad Network cechuje się zdecydowanie mniejszą skutecznością w porównaniu do skyscraper czy billboardu. Godny uwagi jest jednak fakt, że wyświetlana jest przez użytkowników najdłużej spośród wszystkich wymienionych. Jest to spowodowane przede wszystkim jej umiejscowieniem. Przeważnie wyświetlana jest wewnątrz adresów, na których publikowane są stosunkowo długie artykuły. Interesująca treść jest w stanie zatrzymać dłużej odbiorców przy reklamie.

Scroll Banner

Warto wiedzieć, że jest to według użytkowników jedna z najmniej przyjemnych form reklamy. Banner jest cały czas aktywny i będzie podążał w górę lub w dół, wszystko uzależnione jest od reakcji wspomnianych użytkowników. Oczywiście można zamknąć reklamę, wystarczy kliknąć symbol X, który znajduje się w jej rogu.

Reklama internetowa

  • Artykuł sponsorowany
  • Banner
  • Billboard
  • Blogvertising
  • Button
  • Expand Corner
  • Interstitial
  • Keyword advertising
  • E-mailing
  • Mapvertising
  • Pop-up
  • Pozycjonowanie
  • Skyscraper
  • Spam
  • Toplayer

Jakie rodzaje reklam są najbardziej skuteczne?

Reklama na zewnątrz, z angielskiego OOH (out of home) lub outdoor to jeden z najlepszych sposobów na promocję firmy. Dzieje się tak ponieważ w internecie jesteśmy zasypywani przez różne rodzaje reklam, przez co przestajemy je dostrzegać. Natomiast zaczynamy zwracać uwagę na te ciekawe, w świecie realnym.

Co myślisz o temacie jakim są rodzaje reklam? Daj znać w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)