Rodzaje reklam -co to jest, ustawienia krok po kroku+[przykłady, definicja]

rodzaje reklam
rodzaje reklam

Rodzaje reklam

Najpopularniejsze rodzaje reklam to:

  • Reklama prasowa.
  • Reklama telewizyjna.
  • Reklama radiowa.
  • Reklama kinowa.
  • Reklama pocztowa.
  • Reklama internetowa.
  • Reklama zewnętrzna.
  • Reklama banerowa.
  • Pozostałe formy reklamy, np reklama wydawnicza

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Jakie wyróżniamy rodzaje reklam banerowych?

Należy mieć świadomość, że obecnie reklamy w internecie mogą przybierać rozmaite formy. Świetnym rozwiązaniem będzie dokonanie podziału na te wyświetlane na stronach internetowych, a także mniej oczekiwane (wyświetlają się one bez pozwolenia użytkowników). Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że reklama internetowa jest również rozumiana, jako promocja produktu, usługi, marki w wybranej formie.

rodzaje reklam
rodzaje reklam

Strona internetowa

Warto wiedzieć, że jest to obecnie najczęściej wybierana forma reklamy przez przedsiębiorstwa. Strona internetowa jest reklamą samą w sobie bez względu na grupę odbiorców czy tematykę. Stanowi bowiem główne źródło informacji na określony temat. Użytkownicy w sieci przeważnie odwiedzają różnie witryny internetowe. Jak wiadomo, internet nie istniałby, gdyby nie funkcjonowały strony internetowe. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że właściwie prowadzona strona internetowa będzie nie tylko przyciągała użytkowników, ale również motywowała ich do systematycznego odwiedzania.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Powinna oczywiście oferować dużą liczbę wartościowych artykułów. Oczywiście niezbędna będzie unikalna treść. Należy mieć świadomość, że w dobie ogromnej popularności różnych serwisów społecznościowych, zadaniem stron jest umożliwienie osobom odwiedzającym komunikację z innymi użytkownikami. Doskonałym rozwiązaniem może być założenie forum, grupy dyskusyjnej czy bloga. Ponadto strona internetowa jest świetnym miejscem, gdzie mogą pojawiać się różne rodzaje reklam.

Skoro czytasz wpis pt. Rodzaje Reklam to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Reklamy bannerowe

Warto wiedzieć, że banner jest nie tylko najstarszą, ale również najbardziej popularną formą reklamy w internecie. Można jednak zaobserwować, że jej skuteczność z roku na rok jest coraz mniejsza. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że na rynek wypuszczane są jej kolejne odmiany, które stają się dla użytkowników natarczywe. Nikogo nie powinien zatem dziwić fakt, że powstały specjalne aplikacje, których celem jest blokowanie rozmaitych reklam banerowych. Doskonałym przykładem może być AdBlock Plus. Należy mieć świadomość, że obecnie występuje kilka odmian bannerów. Skuteczność omawianej formy reklamy mierzona jest na podstawie takich wskaźników jak CPM, CTR, CPC.

W zdecydowanej większości przypadków reklama umieszczana jest u góry strony. Dzięki temu będzie w pierwszej kolejności widoczna przez użytkowników. Przeważnie występuje w formie prostokąta, jego kliknięcie doprowadzi do przeniesienia użytkownika na inną witrynę.

Należy również zaznaczyć, że bannery główne występują w kilku odmianach. Oczywiście największą popularnością cieszy się wymiar 468×80 pikseli. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że może występować w formie graficznej czy prezentować różne animacje.

Pop-Up

Jest to w najprostszym możliwym ujęciu odmiana banneru reklamowego, która jest wyświetlana w zupełnie nowym, oddzielnym oknie. Warto wiedzieć, że jest to jedna z najmniej lubianych odmian reklamy przez użytkowników. Wyświetlana jest bowiem automatycznie. Oznacza to tym samym, że użytkownicy nie mają żadnego wpływu na jej uruchomienie. Godny uwagi jest fakt, że występuje w kilku odmianach.

Pop-Under

Należy zaznaczyć, że w porównaniu do poprzedniego typu reklamy jest ona wyświetlana pod głównym oknem przeglądarki. Ponadto nie będzie zmieniała swojego miejsca nawet wtedy, gdy użytkownik podejmie decyzję o zamknięciu strony. Pop-Under może występować w kilku odmianach.

Expand Banner

Jest to odmiana bannera, która wyróżnia się zmianą wyglądu i rozmiarów, w momencie, gdy użytkownik najedzie na nią kursorem myszy. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że może się powiększyć albo zmniejszyć. Wszystko uzależnione jest od promowanej usługi czy produktu. Najważniejszym celem tej reklamy jest przyciągnięcie uwagi odbiorców. Można zaobserwować, że jej popularność słabnie z roku na rok.

Skyscraper

Potocznie jest określana, jako „drapacz chmur”. Nikogo nie powinien dziwić ten fakt, ponieważ jest wąska i wysoka. Jej celem jest wydłużenie czasu wyświetlania jej na ekranie przez użytkowników. Należy również zaznaczyć, że przeważnie występuje z prawej strony witryny. Warto wiedzieć, że w zdecydowanej większości przypadków wykorzystywane są rozmiary 120×600 pikseli lub 160×600 pikseli.

Rectangle, box śródtekstowy 

Omawiany rodzaj reklamy według danych Business Ad Network cechuje się zdecydowanie mniejszą skutecznością w porównaniu do skyscraper czy billboardu. Godny uwagi jest jednak fakt, że wyświetlana jest przez użytkowników najdłużej spośród wszystkich wymienionych. Jest to spowodowane przede wszystkim jej umiejscowieniem. Przeważnie wyświetlana jest wewnątrz adresów, na których publikowane są stosunkowo długie artykuły. Interesująca treść jest w stanie zatrzymać dłużej odbiorców przy reklamie.

Scroll Banner

Warto wiedzieć, że jest to według użytkowników jedna z najmniej przyjemnych form reklamy. Banner jest cały czas aktywny i będzie podążał w górę lub w dół, wszystko uzależnione jest od reakcji wspomnianych użytkowników. Oczywiście można zamknąć reklamę, wystarczy kliknąć symbol X, który znajduje się w jej rogu.

Jakie mamy typy reklam?

Istnieje wiele rodzajów reklam, w tym:

  1. Reklama wideo (np. filmy reklamowe na YouTube)
  2. Reklama display (np. banery na stronie internetowej)
  3. Reklama w wyszukiwarkach (np. reklama Google AdWords)
  4. Reklama na portalach społecznościowych (np. reklama Facebooka)
  5. Reklama na radiu i telewizji
  6. Reklama prasowa (np. reklama w gazetach i magazynach)
  7. Reklama zewnętrzna (np. billboardy)
  8. Reklama w aplikacjach mobilnych
  9. Reklama e-mailowa
  10. Reklama influencera (np. polecenie produktu przez osobę posiadającą dużą liczbę obserwujących na platformach społecznościowych).

Reklama internetowa. Jakie mamy rodzaje reklam internetowych?

  • Artykuł sponsorowany
  • Banner
  • Billboard
  • Blogvertising
  • Button
  • Expand Corner
  • Interstitial
  • Keyword advertising
  • E-mailing
  • Mapvertising
  • Pop-up
  • Pozycjonowanie
  • Skyscraper
  • Spam
  • Toplayer
  • Reklama banerowa
  • Reklama w wynikach wyszukiwania (np. Google AdWords)
  • Reklama w mediach społecznościowych (np. Facebook, Instagram)
  • Reklama native
  • Reklama w formie video (np. YouTube, reklama przed filmem)
  • Reklama na stronach internetowych za pośrednictwem programów partnerskich
  • Reklama e-mailowa
  • Reklama display retargetingowa.

Jaka może być reklama?

Reklama może być w formie:

  • reklamy telewizyjnej
  • reklamy radiowej
  • reklamy prasowej
  • reklamy outdoorowej (np. billboardy)
  • reklamy w Internecie (np. banery reklamowe, reklama w wyszukiwarkach)
  • reklamy produktowej
  • reklamy bezpośredniej (np. e-mail marketing)
  • reklamy eventowej.

Najpopularniejsze formy reklamy

  1. Reklama w telewizji i radiu
  2. Reklama w Internecie (np. Google AdWords, reklama banerowa)
  3. Reklama prasowa
  4. Reklama zewnętrzna (np. billboardy, citylighty)
  5. Reklama produktów i usług w sklepach i na rynkach
  6. Sponsoring i influencer marketing
  7. Reklama bezpośrednia (np. mailing, telemarketing)
  8. Event marketing i reklama na imprezach.

Jakie rodzaje reklam są najbardziej skuteczne?

Reklama na zewnątrz, z angielskiego OOH (out of home) lub outdoor to jeden z najlepszych sposobów na promocję firmy. Dzieje się tak ponieważ w internecie jesteśmy zasypywani przez różne rodzaje reklam, przez co przestajemy je dostrzegać. Natomiast zaczynamy zwracać uwagę na te ciekawe, w świecie realnym.

Co myślisz o temacie jakim są rodzaje reklam? Daj znać w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Co to jest reklama i jakie są jej cele?

Reklama to działanie marketingowe mające na celu promowanie produktu lub usługi poprzez prezentację jego zalet i korzyści dla potencjalnego klienta. Celem reklamy jest:

-Zwiększenie świadomości marki
-Przekonanie do zakupu produktu lub usługi
-Budowanie lojalności wobec marki
-Zwiększenie sprzedaży
-Wprowadzenie nowego produktu na rynek. Reklama może być wykorzystywana w różnych formach i kanałach, takich jak telewizja, radio, prasa, internet, reklama zewnętrzna i bezpośrednia.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!