Marketerzy często wykorzystują media społecznościowe do zwiększania świadomości marki, generowania leadów i poprawy ruchu. Jeśli Twoje zadanie to rozpoczęcie strategii mediów społecznościowych dla swojej firmy, możesz zastanawiać się, na jakich platformach powinieneś być. Twój wybór platformy prawdopodobnie zmieni się w zależności od odbiorców.
POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…
(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)
Spis treści wpisu pt „Rodzaje mediów społecznościowych”
Zawartość strony
Ludzie używają mediów społecznościowych do wyrażania siebie, omawiania swoich zainteresowań, łączenia się z przyjaciółmi i rozwijania kariery. Do określonych celów wykorzystywane są różne platformy mediów społecznościowych. Na przykład wyrażanie kreatywności jest najczęstsze poprzez TikTok lub Instagram; promowanie własnej kariery jest powszechne na LinkedIn.
Lista platform mediów społecznościowych rośnie, a znane platformy, takie jak Facebook, stale się rozwijają i dodają nowe funkcje. Wraz z rosnącą potrzebą obecności w mediach społecznościowych i przytłaczającą liczbą możliwości wyboru platform, wybór kanałów społecznościowych może być trudny.
Możesz nie chcieć zbytnio się rozwijać, zarządzając swoim kanałem na każdej możliwej platformie, ale nie chcesz też przegapić wspaniałych okazji do budowania marki.
Aby pomóc Ci w podejmowaniu świadomych decyzji o tym, z których platform korzystać, ten post poprowadzi Cię przez niektóre z podstawowych rodzajów mediów społecznościowych, zobaczysz przykłady platform w każdej kategorii oraz zalety i wady, które każdy typ może reprezentować. Wreszcie, powinieneś mieć znacznie jaśniejsze wyobrażenie o tym, jaka strategia mediów społecznościowych sprawdzi się w Twojej firmie.
Poniżej omówimy rodzaje social mediów:
Większość z nas zna serwisy społecznościowe, takie jak Facebook, Twitter i LinkedIn. Te platformy pomagają nam łączyć się ze znajomymi, rodziną i markami. Zachęcają do dzielenia się wiedzą i dotyczą osobistej interakcji między ludźmi.
Użytkownicy mogą dzielić się przemyśleniami, treścią, przesyłać zdjęcia i filmy, tworzyć grupy oparte na zainteresowaniach i brać udział w ożywionych dyskusjach. Social media są zbudowane wokół użytkownika i wszystkiego, co jest dla niego ważne i jego kręgów społecznych. Pomagają nam również mierzyć ROI w mediach społecznościowych, co pomaga nam w planowaniu skutecznej strategii marketingowej.
Jak więc serwisy społecznościowe mogą pomóc Twojej firmie?
Jaka jest jedna z pierwszych rzeczy, które robisz planując podróż lub kupując nowy produkt? Prawdopodobnie szukasz recenzji i czytasz opinie.
Witryny z recenzjami, takie jak TripAdvisor, wyświetlają recenzje członków społeczności dotyczące wszelkiego rodzaju lokalizacji i doświadczeń. Eliminuje to wiele domysłów. Nie jesteś pewien, czy to właściwa rzecz dla Ciebie? Sprawdź recenzje, a będziesz wiedział.
Te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:
Firmy mogą naprawdę skorzystać na marketingu ich recenzji, zarówno dobrych, jak i złych. Pomaga im to:
Treści wizualne, takie jak obrazy, infografiki i ilustracje, przyciągają nasze serca, oczy i wyobraźnię. Platformy mediów społecznościowych, takie jak Instagram i Snapchat, mają na celu wzmocnienie możliwości udostępniania obrazów.
Użytkownicy tworzą i udostępniają unikalne obrazy, które inicjują rozmowę i mówią same za siebie. Obraz może być wart tysiąca słów dla Twojej firmy. Użyj tych witryn, aby:
YouTube zrewolucjonizował sposób, w jaki oglądamy, tworzymy i myślimy o filmach. Przekształcił medium w coś ciekawego. Niedawne ulepszenia pomogły wideo wejść na wyższy poziom.
Platformy do hostingu wideo, takie jak YouTube i Vimeo, pomagają twórcom łączyć treści i udostępniać je na platformie zoptymalizowanej pod kątem przesyłania strumieniowego. Ta dostępność sprawia, że wideo jest bardzo ważnym medium.
Korzystaj z witryn do hostingu wideo, aby:
Czasami obraz lub post nie jest wystarczający, aby przekazać wiadomość, ale nie każdy w Internecie chce prowadzić bloga z własnej witryny internetowej. To dużo pracy.
Współdzielone platformy blogowe, takie jak Medium, blogger i Tumblr, dają ludziom przestrzeń do wyrażania swoich myśli i pomagają połączyć się z czytelnikami.
Te społecznościowe witryny blogowe zapewniają publiczność, zapewniając jednocześnie dużo miejsca na dostosowywanie i wyrażanie siebie.
Podczas gdy większość z nas widziała wiele gorących dyskusji na Facebooku, strony dyskusyjne, takie jak Reddit i Quora, są specjalnie zaprojektowane, aby wywołać rozmowę. Niestety w Polsce nie są zbyt popularne, ale są nisze w których działają świetnie. Więc sprawdź je!
Każdy może zadać pytanie lub wyrazić swoje zdanie, a to przyciąga ludzi o wspólnych zainteresowaniach i ciekawości. Jednak w przeciwieństwie do Facebooka i Instagrama użytkownicy podają mniej informacji.
Jak więc te platformy mogą pomóc Twojej firmie?
Strony takie jak AirBnB to nie tylko fajne miejsce, w którym można znaleźć tanie apartamenty. Te platformy łączą ludzi, którzy mają coś, czym chcą się dzielić, z ludźmi, którzy tego potrzebują. Społeczności te zapewniają możliwości, które w innym przypadku nie istniałyby, poprzez łączenie zasobów na dużą skalę, co nie byłoby możliwe bez technologii.
Media społecznościowe występują w wielu różnych odsłonach. Możesz użyć większości z tych typów, aby pomóc swojej firmie w taki czy inny sposób. Jasno określ, co chcesz osiągnąć, myśl twórczo, a co najważniejsze, zachowaj spójny głos marki.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)