Rodzaje mediów społecznościowych -co to jest, ustawienia krok po kroku+[przykłady, definicja]

Rodzaje mediów społecznościowych
Rodzaje mediów społecznościowych

Rodzaje mediów społecznościowych

Marketerzy często wykorzystują media społecznościowe do zwiększania świadomości marki, generowania leadów i poprawy ruchu. Jeśli Twoje zadanie to rozpoczęcie strategii mediów społecznościowych dla swojej firmy, możesz zastanawiać się, na jakich platformach powinieneś być. Twój wybór platformy prawdopodobnie zmieni się w zależności od odbiorców.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Spis treści wpisu pt „Rodzaje mediów społecznościowych”

Do czego służą media społecznościowe?

Ludzie używają mediów społecznościowych do wyrażania siebie, omawiania swoich zainteresowań, łączenia się z przyjaciółmi i rozwijania kariery. Do określonych celów wykorzystywane są różne platformy mediów społecznościowych. Na przykład wyrażanie kreatywności jest najczęstsze poprzez TikTok lub Instagram; promowanie własnej kariery jest powszechne na LinkedIn.

Lista platform mediów społecznościowych rośnie, a znane platformy, takie jak Facebook, stale się rozwijają i dodają nowe funkcje. Wraz z rosnącą potrzebą obecności w mediach społecznościowych i przytłaczającą liczbą możliwości wyboru platform, wybór kanałów społecznościowych może być trudny.

Możesz nie chcieć zbytnio się rozwijać, zarządzając swoim kanałem na każdej możliwej platformie, ale nie chcesz też przegapić wspaniałych okazji do budowania marki.

Aby pomóc Ci w podejmowaniu świadomych decyzji o tym, z których platform korzystać, ten post poprowadzi Cię przez niektóre z podstawowych rodzajów mediów społecznościowych, zobaczysz przykłady platform w każdej kategorii oraz zalety i wady, które każdy typ może reprezentować. Wreszcie, powinieneś mieć znacznie jaśniejsze wyobrażenie o tym, jaka strategia mediów społecznościowych sprawdzi się w Twojej firmie.

Rodzaje mediów społecznościowych

Media społecznościowe przykłady i rodzaje

Poniżej omówimy rodzaje social mediów:

  • tradycyjne social media
  • witryny z recencjami
  • portale do udostępniania zdjęć
  • portale do hostowania wideo
  • blogi społecnzościowe
  • strony z dyskusjami
  • sharing economy
diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Tradycyjne social media

Większość z nas zna serwisy społecznościowe, takie jak Facebook, Twitter i LinkedIn. Te platformy pomagają nam łączyć się ze znajomymi, rodziną i markami. Zachęcają do dzielenia się wiedzą i dotyczą osobistej interakcji między ludźmi.

Użytkownicy mogą dzielić się przemyśleniami, treścią, przesyłać zdjęcia i filmy, tworzyć grupy oparte na zainteresowaniach i brać udział w ożywionych dyskusjach. Social media są zbudowane wokół użytkownika i wszystkiego, co jest dla niego ważne i jego kręgów społecznych. Pomagają nam również mierzyć ROI w mediach społecznościowych, co pomaga nam w planowaniu skutecznej strategii marketingowej.

Jak więc serwisy społecznościowe mogą pomóc Twojej firmie?

  • Docierasz do grupy docelowej za pomocą reklam: platformy te tworzą duże, zróżnicowane społeczności. Reklamodawcy mogą „kupować” uprawnienia do interakcji z ludźmi na podstawie określonych wskaźników kierowania. Na przykład reklamodawca, który chce dotrzeć do głównie młodych ludzi, może reklamować się w aplikacji takiej jak tiktok, podczas gdy ci, którzy chcą dotrzeć do profesjonalnego użytkownika, mogą uznać LinkedIn za bardziej odpowiedni. Ponieważ platformy te są niezwykle bogate w dane, możemy dotrzeć do wielu właściwych osób bez narażania budżetu reklamowego.
  • Sieć i networking: nawiązujesz kontakt z obserwującymi, znajdujesz podobnie myślących klientów lub potencjalnych partnerów biznesowych za pomocą hashtagów i grup oraz budujesz kontakty.
  • Badania: Platformy społecznościowe są doskonałym miejscem do wyszukiwania klientów i używania narzędzi społecznościowych do śledzenia rozmów dotyczących określonych terminów. Pomoże nam to lepiej zrozumieć (i służyć) naszym odbiorcom.

Witryny z recenzjami społecznościowymi

Jaka jest jedna z pierwszych rzeczy, które robisz planując podróż lub kupując nowy produkt? Prawdopodobnie szukasz recenzji i czytasz opinie.

Witryny z recenzjami, takie jak TripAdvisor, wyświetlają recenzje członków społeczności dotyczące wszelkiego rodzaju lokalizacji i doświadczeń. Eliminuje to wiele domysłów. Nie jesteś pewien, czy to właściwa rzecz dla Ciebie? Sprawdź recenzje, a będziesz wiedział.

Te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Firmy mogą naprawdę skorzystać na marketingu ich recenzji, zarówno dobrych, jak i złych. Pomaga im to:

  • Zrozumieć perspektywę klienta: recenzje mówią nam o doświadczeniach klientów z ich własnego punktu widzenia. Użyj tego, aby zidentyfikować, co działa i odkryj obszary, w których można coś ulepszyć.
  • Rozwiązuj problemy: recenzje są okazją do nawiązania kontaktu z recenzentami i rozwiązania wszelkich potencjalnych wyzwań.

Witryny do udostępniania obrazów

Treści wizualne, takie jak obrazy, infografiki i ilustracje, przyciągają nasze serca, oczy i wyobraźnię. Platformy mediów społecznościowych, takie jak Instagram i Snapchat, mają na celu wzmocnienie możliwości udostępniania obrazów.

Użytkownicy tworzą i udostępniają unikalne obrazy, które inicjują rozmowę i mówią same za siebie. Obraz może być wart tysiąca słów dla Twojej firmy. Użyj tych witryn, aby:

  • Zachęcać do udostępniania treści tworzonych przez użytkowników. Możesz prowadzić kampanie zachęcające użytkowników do robienia i udostępniania zdjęcia z Twoim produktem i unikalnym hashtagiem.
  • Twórz inspirację: tworząc i udostępniając własne obrazy, możesz inspirować i angażować użytkowników, łącząc wspólne zainteresowania.

Witryny z hostingiem wideo

YouTube zrewolucjonizował sposób, w jaki oglądamy, tworzymy i myślimy o filmach. Przekształcił medium w coś ciekawego. Niedawne ulepszenia pomogły wideo wejść na wyższy poziom.

Platformy do hostingu wideo, takie jak YouTube i Vimeo, pomagają twórcom łączyć treści i udostępniać je na platformie zoptymalizowanej pod kątem przesyłania strumieniowego. Ta dostępność sprawia, że ​​wideo jest bardzo ważnym medium.

Korzystaj z witryn do hostingu wideo, aby:

  • Udostępniać fenomenalne treści: Twórcy mogą używać YouTube do tworzenia społeczności i rozpowszechniania tam swoich treści.
  • Zaangażuj: sekcja komentarzy w YouTube oferuje wiele możliwości poznania osób oglądających Twoje treści.

Blogi społecznościowe

Czasami obraz lub post nie jest wystarczający, aby przekazać wiadomość, ale nie każdy w Internecie chce prowadzić bloga z własnej witryny internetowej. To dużo pracy.

Współdzielone platformy blogowe, takie jak Medium, blogger i Tumblr, dają ludziom przestrzeń do wyrażania swoich myśli i pomagają połączyć się z czytelnikami.

Te społecznościowe witryny blogowe zapewniają publiczność, zapewniając jednocześnie dużo miejsca na dostosowywanie i wyrażanie siebie.

Strony dyskusyjne

Podczas gdy większość z nas widziała wiele gorących dyskusji na Facebooku, strony dyskusyjne, takie jak Reddit i Quora, są specjalnie zaprojektowane, aby wywołać rozmowę. Niestety w Polsce nie są zbyt popularne, ale są nisze w których działają świetnie. Więc sprawdź je!

Każdy może zadać pytanie lub wyrazić swoje zdanie, a to przyciąga ludzi o wspólnych zainteresowaniach i ciekawości. Jednak w przeciwieństwie do Facebooka i Instagrama użytkownicy podają mniej informacji.

Jak więc te platformy mogą pomóc Twojej firmie?

  • Badania: Reddit składa się z różnych społeczności podrzędnych. Możesz znaleźć i zaangażować ludzi w swojej dziedzinie, odkryć, o co proszą, i wykorzystać to jako punkt wyjścia do swojej strategii content marketingu.
  • Odpowiadaj na pytania: użytkownicy Quora zadają różnego rodzaju pytania. Odpowiadanie na nie może pomóc Ci stać się liderem myśli i zwiększyć ruch w Twojej witrynie.

Ekonomia współdzielenia (sharing economy)

Strony takie jak AirBnB to nie tylko fajne miejsce, w którym można znaleźć tanie apartamenty. Te platformy łączą ludzi, którzy mają coś, czym chcą się dzielić, z ludźmi, którzy tego potrzebują. Społeczności te zapewniają możliwości, które w innym przypadku nie istniałyby, poprzez łączenie zasobów na dużą skalę, co nie byłoby możliwe bez technologii.

Rodzaj mediów społecznościowych odpowiedni dla Ciebie

Media społecznościowe występują w wielu różnych odsłonach. Możesz użyć większości z tych typów, aby pomóc swojej firmie w taki czy inny sposób. Jasno określ, co chcesz osiągnąć, myśl twórczo, a co najważniejsze, zachowaj spójny głos marki.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Co zaliczamy do mediów społecznościowych?

-Facebook -Twitter -Instagram -LinkedIn -TikTok – YouTube -Snapchat -Pinterest -Tumblr -Vine -Google+ (nieisitniejące już)

Jak inaczej można nazwać media społecznościowe?

1. Serwisy komunikacji społecznej
2. Platformy do interakcji
3. Strefy społecznościowe
4. Społeczność online
5. Sieci społeczne
6. Elektroniczne relacje między ludźmi
7. Social media

Kto najczęściej korzysta z mediów społecznościowych?

Najczęściej korzystają z nich osoby w wieku od 18 do 29 lat.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!