Reklama zewnętrzna -co to jest, ustawienia krok po kroku+[przykłady, definicja]

reklama zewnętrzna
reklama zewnętrzna

Reklama zewnętrzna (reklama outdoorowa)

Reklama zewnętrzna nazywana jest outdoorową, ponieważ jest to reklama umieszczana poza miejscem zamieszkania konsumentów. Jej głównym celem jest dotarcie do odbiorców w czasie ich pobytu poza domem. Reklamy te najczęściej zobaczyć można w miejscach, które użytkowane są przez dużą liczbę osób. Miejscami takimi są ciągi komunikacyjne i miejskie oraz środki komunikacji miejskiej.

Reklama zewnętrzna (ang. outdoor advertising lub out-of-home advertising) – reklama umieszczana poza miejscem zamieszkania konsumenta.

wiki

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Co to jest reklama zewnętrzna?

Reklama zewnętrzna nazywana jest OOH, co oznacza out of home. Jak sama nazwa wskazuje, reklama ta umieszczana jest na zewnątrz i ma za zadanie trafić do jak największej liczby odbiorców, którzy w danym czasie znajdują się poza swoim miejscem zamieszkania.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Reklamę tę zobaczyć można w miejscach o dużym ruchu, np. przy drogach i trasach szybkiego ruchu, w autobusach, tramwajach oraz na przystankach autobusowych, stacjach kolejowych i przystankach tramwajowych. Reklama ta umieszczana jest również w kinach oraz galeriach handlowych.

reklama zewnętrzna
reklama zewnętrzna

Reklama OOH cechuje się nienachalnością i skierowana jest do dużego grona potencjalnych klientów, a nie tylko do jednego konkretnego konsumenta. Informacje zawarte w reklamie nie są skierowane do określonych osób w danym wielu czy konkretnej płci, a do każdego, kto zwróci na nią uwagę.

Reklama wykonana w wysokiej jakości nie zaburza przestrzeni publicznej i współgra z nią, dzięki czemu odbiorca łatwiej ją przyswaja.

Skoro czytasz wpis pt. reklama zewnętrzna to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Rodzaje reklam zewnętrznych

Reklama OOH może mieć różne wielkości i zrobiona może być z różnych materiałów, które umożliwiają jej umiejscowienie w różnych miejscach. Najczęściej reklamę outdoor podzielić można na:

  • niepodświetlaną – przedstawia ona informacje, które najlepiej widoczne są w ciągu dnia, kiedy oświetla ją światło naturalne. Można ją także umieścić w galerii handlowej lub obok oświetlenia ulicznego, co umożliwi jej eksponowanie także w nocy,
  • podświetlaną – jest to reklama, do której zamontowane są lampy służące do jej dokładanego oświetlenia po zmroku. Oświetlenie to może być skierowane na najważniejsze informacje oraz grafikę,
  • diapazon reklamowy – to dwustronna, niepodświetlana reklama będąca prostokątem o konkretnych rozmiarach. Krótszy bok reklamy ma od 130 do 140 cm natomiast dłuższy od 190 do 200 cm. Tablica zawierająca dane informacje montowana jest na trwałej betonowej podstawie.

Jakie są nośniki reklamy zewnętrznej?

Reklama outdoor może mieć różne formaty, a do jej wykonania użyć można różnego rodzaju materiałów, co wpływa na miejsce, w jakim zostanie ona umieszczona.

Wyróżnić można następujące nośniki reklamy OOH:

  • billboardy – to nośniki o dużym formacie mające około kilku metrów. Mocowane są na specjalnych słupach lub elewacjach budynków. Informacje znajdujące się na billboardach drukowane są na specjalistycznym papierze plakatowym o wysokiej jakości, który przyklejany jest do powierzchni billboardu za pomocą specjalnego kleju,
  • afisze oraz plakaty – to reklamy jednostronne, które drukowane są na papierze odpornym na warunki atmosferyczne. Ta forma informacji może mieć różną wielkość oraz kształt i umieszczane są w różnego rodzaju gablotach, na słupach ogłoszeniowych, ścianach oraz szybach w sklepie,
  • banery – to reklamy drukowane najczęściej na papierze oraz siatce PCV mające duże rozmiary,
  • mobil – są to mobilne nośniki zawierające informację z obu stron, które umieszczone są na przyczepie ciągniętej przez samochód. Często tego typu reklamy zawierają informację głosową, która puszczana jest przez głośniki,
  • citylight – to plakaty mające najczęściej rozmiar 120 na 180 cm, które zamieszcza się w specjalnych gablotach. Z taką reklamą spotkać można się przy pieszych i rowerowych ciągach komunikacyjnych oraz środkach transportu publicznego,
  • sandwich – jest to dwustronna reklama mająca rozmiar 100 na 140 cm mocowana na słupach oświetleniowych w sposób prostopadły do ruchu samochodowego lub pieszego i drukowana na specjalistycznym papierze plakatowym,
  • car wrapping – są to naklejki i nakładki magnetyczne odporne na uszkodzenia oraz warunki atmosferyczne przyklejane lub zakładane na samochodach,
  • infoscreen – to nowoczesne płaskie ekrany wyświetlające reklamy umieszczane na stacjach metra lub w ważnych punktach miasta,
  • oklejane witryny – to naklejanie plakatów informacyjnych na część lub całą witrynę sklepu czy restauracji. Najczęściej wykonane są na folii, która zasłania także wnętrze lokalu,
  • reklama wielkoformatowa – są to reklamy mające ponad 100 m², wykonane z winylu lub siatki winylowej i umieszczane na elewacjach budynków.

Zalety oraz wady reklamy zewnętrznej

Główną zaletą jest to, że reklama trafia do dużego grona odbiorców i jest widoczna przez większy okres czasu. Reklama taka jest zrozumiała i można ją stosować na konkretnie wyznaczonym obszarze bez konieczności inwestowania dużej sumy pieniędzy.

Wadą tego typu reklamy jest jej ingerencja w środowisko naturalne oraz miejskie. Często wielkoformatowe reklamy rozpraszają kierowców i utrudniają życie mieszkańców danego obszaru poprzez np. wpadanie światła reklamy w nocy do pomieszczeń.

Co myślisz o temacie jakim jest reklama zewnętrzna? Daj znać w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Czym jest reklama zewnętrzna?

Reklama zewnętrzna (ang. outdoor advertising lub out-of-home advertising) to rodzaj reklamy, który składa się z innych środków reklamowych, które nie są wyświetlane w telewizji, radiu, internecie lub prasie. Reklama zewnętrzna obejmuje środki: billboardy, reklama mobilna, reklamy uliczne, reklamy na samochodach, szyldy, reklamy na samolotach, zapowiedzi na stoiskach i plakaty. Celem reklamy zewnętrznej jest dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów lub widzów, aby przyciągnąć ich uwagę na produkty lub usługi oferowane przez firmę.

Jakie są formy reklamy zewnętrznej?

1. Reklama na billboardach i słupach ogłoszeniowych
2. Reklama w sieciach przewodowych
3. Reklama zewnętrzna za pośrednictwem pojazdów
4. Reklama wielkoformatowa
5. Reklamy wielkoformatowe na samochodach
6. Reklama na plakatach
7. Reklama na kioskach informacyjnych
8. Reklama na ekranach LED
9. Reklama multimedialna
10. Reklama na autobusach i ruchliwych dworach autobusowych
11. Reklama na banerach
12. Reklama zewnętrzna za pośrednictwem autonomicznych dronów.

Jakie są nośniki reklamy zewnętrznej?

1. Bilboardy;
2. Drewniane słupy ogłoszeniowe;
3. Reklamy na przystanku autobusowym;
4. Reklamy na tramwajach i pociągach;
5. Banery wysokiego formatu;
6. Reklamy świetlne LED;
7. Oprócz nich jest dozwolone wykorzystywać ekrany LCD, drony, pojazdy reklamowe, ściany wielkoformatowe, neonowe itp.

Czy reklama zewnętrzna jest skuteczna?

Tak, reklama zewnętrzna, w tym billboardy, tablice ogłoszeń i reklamy na wozach, może być skuteczna w wywoływaniu uwagi i przyciąganiu klientów. Reklama zewnętrzna może zwiększyć zainteresowanie marką oraz zachęcić konsumentów do zakupu produktów lub usług, zwłaszcza w połączeniu z innymi formami reklamy. Dlatego wiele przedsiębiorstw wykorzystuje obecnie reklamę zewnętrzną do promowania ich produktów lub usług.

Jakie są wady reklamy zewnętrznej?

1. Duże koszty – reklama zewnętrzna może być bardzo kosztowna, zwłaszcza jeśli twój budżet reklamowy jest ograniczony.
2. Ograniczona edycja – po zakupieniu reklamy zewnętrznej trudno jest ją po prostu edytować – musimy rozpocząć od nowa, jeśli chcemy zmienić treść.
3. Zasięg ograniczony – w przeciwieństwie do reklam online nie można wybrać docelowej grupy docelowej – ograniczamy się do osób, które przebywają w miejscu eksponowania reklamy.
4. Ogólnie rzecz biorąc, trudno wywierać wpływ na widownię – panele reklamowe często są zbyt wielkie, aby uzyskać bardziej precyzyjny przekaz za pomocą szczegółowych informacji.
5. Niski współczynnik konwersji – w odróżnieniu od reklam online lub gazetowych, reklama zewnętrzna może być trudniejsza do skonwertowania w realne działania (np. Sprzedaż lub subskrypcja).

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!