Reklama wspierająca

reklama na stronach
Reklama na stronach
23 lutego, 2022
Reklama negatywa
Reklama negatywa [antyreklama]
23 lutego, 2022
Reklama wspierająca
Reklama wspierająca

Reklama wspierająca: Podział reklamy ze względu na treść

Należy mieć świadomość, że reklama jest obecnie najbardziej popularną formą, jeżeli chodzi o dotarcie do potencjalnych klientów. Nikogo nie powinien dziwić ten fakt, ponieważ celem powstania wspomnianej reklamy było zachęcenie do dokonania zakupu lub korzystania z określonego produktu.

Można zaobserwować, że z roku na rok coraz większa liczba osób uważa, że nie da się skusić sloganom i przekazom reklamowym. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że oddziaływanie odpowiednio skonstruowanej reklamy jest zdecydowanie większe, niż mogłoby się wydawać.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Oczywiście siła danej kampanii będzie wzrastała wraz z wykorzystaniem różnych technik perswazji. Godny uwagi jest fakt, że klienci przeważnie nieświadomie odbierają różne komunikaty. Obecnie można wyróżnić bardzo dużą liczbę rodzajów, a także form reklamy, które można bez większego problemu zastosować.

Reklama wspierająca
Reklama wspierająca

Reklama podprogowa

Jej celem jest nieświadom oddziaływanie na potencjalnych odbiorców. W zdecydowanej większości przypadków wykorzystuje bodźce słuchowe oraz wzrokowe, które trwają stosunkowo krótko. Dzięki temu zostają praktycznie niezauważone przez grupę docelową. W najprostszym możliwym ujęciu omawiany rodzaj reklamy polega na umieszczaniu ukrytego przesłania w różnych tekstach.

Skoro czytasz wpis pt. reklama wspierająca to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Reklama informacyjna

Informuje o korzyściach, jakie płyną z zakupu określonego produktu lub usługi. Należy zaznaczyć, że przedstawia konkretne fakty dotyczące danego produktu. Oczywiście nie są wykorzystywane żadne techniki przekazu emocjonalnego. Reklama informacyjna dotyczy przede wszystkim towarów i przedmiotów, których potrzeby nie trzeba odbiorcom uświadamiać. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że reklama informacyjna doskonale zda egzamin do promowania ofert operatorów telefonicznych czy banków. Jak wiadomo, w reklamach wspomnianych firm i instytucji dla potencjalnego klienta znaczenie mają suche fakty dotyczące np. kosztu prowadzenia rachunku bankowego czy wysokość abonamentu.

Reklama przypominająca

Jej zadaniem jest przypominanie o bardzo dobrze znanych klientom produktach. Doskonałym przykładem może być Coca Cola. Reklama produktów wspomnianej marki nie będzie zachęcała do zakupu, tylko informowała o promocjach czy limitowanych seriach. Warto również zaznaczyć, że przekaz reklamowy jest bardzo krótki.

Reklama wspierająca

W najprostszym możliwym ujęciu jej celem jest odzwierciedlenie różnych punktów widzenia spraw, które są kontrowersyjne dla określonej grupy nabywców. Należy mieć świadomość, że reklama wspierająca w zdecydowanej większości przypadków nie będzie dotyczyła celów komercyjnych.

Reklama ukryta

Bardzo często nazywana jest także kryptoreklamą. Polega bowiem na promowaniu usług, produktów czy loga danej firmy w obrazach, albo słowach, które będą zachęcały potencjalnych klientów do zakupu. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że omawiany rodzaj reklamy świetnie sprawdza się w trakcie istotnych wydarzeń kulturalnych czy sportowych. Ponadto bardzo często wykorzystywana jest w programach telewizyjnych czy serialach. Warto wiedzieć, że obecnie przybiera postać tzw. product placement. W najprostszym możliwym ujęciu polega to na reklamowaniu określonej marki przez bohaterów serialu w scenach rozmowy o danym produkcie.

Reklama wprowadzająca w błąd

Zadaniem reklamy jest zastosowanie odpowiednich technik językowych, które mają zwieść potencjalnych klientów, co do prawdziwych cech określonego towaru lub usługi. Godny uwagi jest fakt, że bardzo często stosowana jest hiperbola językowa. Agencje reklamowe przesadnie podkreślają także cechy produktu, które są charakterystyczne dla wszystkich wytworów tego typu.

Reklama uciążliwa

Jest to reklama, która stanowi ingerencję w sferę prywatności. Polega na nakłanianiu grypy docelowej do zakupu w miejscach publicznych. Można również zaobserwować, że firmy wysyłają niechciane oferty drogą mailową.

Reklama porównawcza

W najprostszym możliwym ujęciu polega na zestawieniu cech określonego produktu z odpowiednikiem, który jest oferowany przez konkurencyjną firmę działającą na rynku. Należy mieć świadomość, że nie stanowi ona czynu nieuczciwej konkurencji, jeżeli jest stosowana z dobrymi obyczajami.

Reklama konkurencyjna

Zadaniem reklamy jest porównanie przez firmę cen własnych produktów, usług z cenami konkurencji. Jak wiadomo, jest to jeden z najbardziej skutecznych sposobów na pozyskanie klientów. Oczywiście wspomniany rodzaj reklamy musi spełniać określone ustawowo kryteria dopuszczalności. W przeciwnym wypadku będzie stanowiła czyn nieuczciwej konkurencji.

Reklama agresywna

Spoty reklamowe firm stosujących omawiany rodzaj reklamy przeważnie epatują bardzo dużą dawką erotyzmu lub wulgarności. Należy mieć świadomość, że może pojawiać się także brutalność. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że perwersja oraz brutalność przez długi czas gwarantowały powodzenie kampanii reklamowych. Dzięki temu, że szokowały, odbiorcom bardzo łatwo było zapamiętać nazwy marek. Potencjalni klienci w kolejnym etapie zapoznawali się z oferowanymi przez daną firmę produktami lub usługami.

Reklama wspierająca i inne typy: podsumowanie

Co myślisz o temacie jakim jest Reklama wspierająca? Daj znać w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)