Zawartość strony
Reklama wideo to jeden z najefektywniejszych form przekazu medialnego, maksymalnie angażującego zmysł wzroku i słuchu. Bez niej nie istnieje współczesny marketing, ani tożsamość marki w oczach konsumenta. Swoją skuteczność zawdzięcza połączeniu elementów wizualnych ze ścieżką dźwiękową oraz formie prezentacji.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Reklama wideo jest uznawana za przynoszącą najlepsze rezultaty, choć jej produkcja wymaga największego zaangażowania i pokaźnych nakładów finansowych.
Jednak całą pracę rekompensuje wynik świadczący o szerokim rynku odbiorców i dotarciu do zamierzonej grupy klientów. Sukces ten budują specyficzne formy przekazu. Do najbardziej powszechnych należy spot reklamowy emitowany w telewizji lub kinie, który cieszy się ogromną oglądalnością. Dalej można wymienić film interaktywny, teledysk czy czołówkę serialu, które wymownie trafiają do młodzieży.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Wyższość reklamy wideo nad radiową, prasową czy internetową wynika również z możliwości prezentacji produktu w ruchu, dzięki czemu udaje się dodatkowo podkreślić jego zalety, takie jak funkcjonalność, niebanalny przestrzenny wygląd czy kolorystykę. W połączeniu z muzyką kreacja tworzy idealny nastrój i wpływa na emocje, które później przekładają się na decyzje zakupową.
Ze względu na złożoność reklamy wideo, często do jej aranżacji potrzebny jest zasobny portfel. Zawsze działanie należy rozpocząć od badań marketingowych i sprecyzowania grupy docelowej.
Na tej podstawie możemy określić odpowiedni budżet, częstotliwość i kanał emisji. Kiedy wiadomo do kogo będzie kierowany przekaz i ile będzie kosztował, wtedy można zacząć przedprodukcyjne pisanie scenariusza, który bazuje na tzw. storyboardzie.
Skoro czytasz wpis pt. reklama wideo to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:
W skrócie mówiąc jest to scenopis, w którym za pomocą kilku obrazków pokazuje się najważniejsze punkty reklamy. Często do poszczególnych okienek dodaje się charakterystykę przedstawionej sytuacji oraz dialogów i towarzyszących dźwięków.
Do wykonania szkicu można użyć zwyczajnej kartki papieru i ołówka lub skorzystać z gotowych profesjonalnych programów komputerowych.
Kiedy pojawia się już ogólny zarys reklamy, a storyboard został zatwierdzony przez klienta, można pomyśleć o przygotowaniu odpowiedniej obsady aktorskiej i reżyserskiej, dopasowaniu pleneru, ujęć, kostiumów i rekwizytów.
Należy zastanowić się nad doborem właściwego planu filmowego i zdecydować, który najtrafniej zaprezentuje walory produktu. Można użyć efektu dużego, średniego bądź maksymalnego i totalnego zbliżenia.
Dla podsumowania etapu przedprodukcyjnego tworzy się tzw. shooting board, czyli roboczą wersję reklamy.
Dalsze działania to już praca obsady na planie filmowym, kamerowanie oraz montaż dźwięku. Tutaj można wprowadzić jeszcze drobne poprawki. W końcowym etapie oddaje się znowu projekt do akceptacji klienta, Po otrzymaniu od niego zielonego światła reklamę ostatecznie przygotowuje się do emisji, dodaje efekty specjalne, wzbogaca napisami.
Poniżej znajdują się kroki, jak zrobić reklamę wideo:
Reklama wideo zależą od platformy, m.in. instagram, rolki, tiktok, youtube, facebook i inne.
Typy to np.:
Aby przekaz wizualno-dźwiękowy był skuteczny należy kierować się kilkoma wskazówkami. Pierwsza z nich dotyczy liczby ujęć i scen, których nie powinno być za dużo. Natłok sytuacji i dźwięków może zmęczyć odbiorcę i przez nieczytelną informację, zniechęcić do dalszego oglądania.
Najbardziej istotne są pierwsze sekundy spotu, ponieważ właśnie wtedy klient kształtuje swoją opinię na jego temat. Albo zostaje przed monitorem, ale zmienia kanał telewizyjny.
Ponadto reklama wideo powinna zawierać proste, łatwe do wymówienia, zapamiętania i zrozumienia słownictwo.
Należy pamiętać, że nie każdy odbiorca posługuje się elokwentną czy wyspecjalizowaną technicznie mową. Najlepiej aby zdania i napisy występujące w przekazie były krótkie i czytelne, a ich wielkość nie zmuszała do nadmiernego wytężania wzroku.
Bardzo istotne jest aby prezentowany produkt, jego marka i logo, a nawet opakowanie były dobrze widoczne i łatwo zapadały w pamięci. Inaczej wszystkie wykonane zabiegi marketingowe pójdą na marne, a praca nad filmem stanie się bezcelowa.
Błędem przy tworzeniu reklamy jest wymienianie nieskończonej liczby korzyści, jakie można osiągnąć przez zakup produktu. Tymczasem najlepiej skoncentrować się na jednym najbardziej pozytywnym elemencie.
Przekaz wideo to również dźwięk. Dobór odpowiedniej muzyki w ogromny sposób decyduje o oglądalności, ponieważ potrafi wytwarzać niepowtarzalny klimat i budzić różne emocje, jak radość, smutek, zagrożenie czy poczucie bezpieczeństwa.
Bodźce słuchowe wpływają na kreowanie wizerunku firmy i powinny odzwierciedlać jej sposób działania.
Kolorystyka występująca w reklamie jest elementem, którego nie wolno pominąć. Przede wszystkim musi był ona integralna z wizerunkiem produktu. Barwy marki powinny dominować też w innych elementach przekazu, takich jak tło czy ubrania aktorów.
Reklamy na YouTube to głównie reklamy wideo, takie jak filmy reklamowe, reklamy interaktywne i reklamy display. Mogą też obejmować reklamy tekstowe i banery graficzne. Są one wyświetlane na stronie głównej i w trakcie wyświetlania filmów na platformie.
Aby zrobić kampanię wideo na YouTube, należy:
Uwaga: Aby uzyskać najlepsze wyniki, warto skonsultować się z naszą agencją UniqueSEO, aby uzyskać pomoc w stworzeniu i wdrożeniu skutecznej kampanii wideo.
Analizując proces powstawania reklamy wideo można dojść do wniosków, że jest ona niewątpliwie bardzo absorbująca, wymagająca i czasochłonna. W jej tworzeniu często uczestniczy sztab ludzi. Liczy się praca zespołowa. Jednak korzyści płynące z emisji spotu kładą konkurencyjne media na łopatki. Najlepsze reklamy potrafią utkwić w pamięci na całe życie.
Co myślisz o temacie jakim jest Reklama wideo? Daj znać w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Reklama wideo to forma marketingu, w której reklamodawca wykorzystuje wideo do promocji swoich produktów lub usług. Może to być krótki film lub reklama telewizyjna, która jest emitowana na telewizji lub na platformach online, takich jak YouTube, Facebook, czy Instagram. Celem reklamy wideo jest przyciągnięcie uwagi odbiorców i przekonanie ich do zakupu produktu lub usługi. Reklama wideo może być wykorzystywana w różnych etapach procesu zakupowego, aby zwiększyć świadomość marki, przedstawić produkt lub usługę, zachęcić do zakupu lub zapewnić wsparcie posprzedażowe.
Reklama telewizyjna to forma reklamy, w której reklamodawcy wykorzystują telewizję jako kanał dystrybucji, aby dotrzeć do szerokiej publiczności i przedstawić swój produkt lub usługę. Reklamy telewizyjne są często krótkimi filmami lub animacjami, które są emitowane w trakcie programów telewizyjnych lub specjalnych bloków reklamowych. Celem reklam telewizyjnych jest zwiększenie świadomości marki i przyciągnięcie uwagi widzów, co może prowadzić do wzrostu sprzedaży i lojalności klientów.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)