Reklama perswazyjna – jak działa marketing perswazyjny?

Reklama perswazyjna
Reklama perswazyjna

Na czym polega reklama perswazyjna i jak działa marketing perswazyjny?

Mówi się potocznie, że reklama jest dźwignią handlu. Dużą popularnością cieszy się reklama perswazyjna, która jest niezwykle skuteczna.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Czym jest reklama perswazyjna?

Perswazja w reklamie to kształtowanie i stosowanie metod działania na gust konsumentów. Każdy producent chce zainteresować swoich odbiorców, żeby nakłonić ich do kupna danego produktu.

Reklamy tworzy się, żeby zachęcić odbiorcę do nabycia towaru, który jest reklamowany. Reklamodawca musi na początku dokładnie określić do jakiej grupy odbiorców skierowany jest target reklamy. Warto zwrócić uwagę na fakt, że język marketingu musi być dostosowany do potencjalnych nabywców.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

U odbiorców natychmiast uruchamiana jest potrzeba identyfikacji, dzięki czemu automatycznie zwiększa się skuteczność perswazji.

Marka jest bardziej znana, jeżeli występują w niej znane oraz sympatyczne osoby. Może to również polegać na odwołaniu do emocji, przez co później kojarzymy dane produkty z pewnymi ludźmi. Czasami niektóre produkty wywołują uczucie miłości lub nostalgii, przez co klienci chętniej po nie sięgają.

Praktycznie w każdej reklamie obecne są emocje, a to sprawia, że takie reklamy mają większe oddziaływanie perswazyjne. Równie skuteczne jest stosowanie symboli seksu, młodzieżowego żargonu oraz specyficznego humoru.

Reklamodawcy nigdy nie mają jednak w stu procentach pewności, że uda im się swój produkt sprzedać.

Zasada jest również taka, że reklamy humorystyczne są lepiej odbierane przez nie tylko młodszych konsumentów, ale również profesjonalistów oraz lepiej wykształconych. Z tych prawidłowości korzystają chętnie twórcy reklam.

Reklama perswazyjna
Reklama perswazyjna

Do młodych ludzi skierowana jest jedna z najbardziej znanych reklam humorystycznych na świecie, czyli reklama dropsów Mentos. Ruchy bohaterów wywołują u nas jednocześnie zrozumienie oraz śmiech.

Skuteczność reklamy

Szeroki zakres symboli seksualnych jest za to powszechnie wykorzystywany w filmach reklamowych.

Można w tym miejscu wymienić silne bodźce seksualne oraz subtelne skojarzenia. Wykorzystanie takich symboli sprawa, że odbiorcy skupiają na nich swoją uwagę. Jest to niezwykle ważne, jeżeli produkty są jakoś związane z atrakcyjnością seksualną.

Skoro czytasz wpis pt. Reklama perswazyjna to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Warta uwagi jest także strategia związana z akcją lub narracją w reklamie. W takiej sytuacji działanie bohaterów występujących w reklamie musi dotyczyć reklamowanego produktu. Należy pamiętać, że kreowana sytuacja musi być realna, bo w innym wypadku nie zaangażuje widza emocjonalne.

Tylko wtedy użycie fabularnej historyjki może być naprawdę skuteczne. Warto zwrócić uwagę na fakt, że zdecydowana większość reklam telewizyjnych ma postać zagranej historii. Rzadko historia jest opowiadana przez narratora, ale również zdarzają się takie produkcje.

Im większy realizm historii, tym szybciej odbiorca może się wczuć w losy przedstawionych bohaterów. To sprawia, że może się w pozytywny sposób odnieść do produktów, które są reklamowane.

Czym jest perswazja?

Warto również dokładnie wyjaśnić, czym jest perswazja. Przede wszystkim jest to sposób przekonywania innych osób do swoich poglądów, ale również racji.

Z reguły perswazja jest stosowana w chwili, gdy odbiorca naszego komunikatu nie wyraził swojego stanowiska w sposób jednoznaczny. Klientów można bardzo łatwo zainteresować swoim produktem przy użyciu reklamy perswazyjnej.

W reklamach kreowany jest przeważnie kolorowy i beztroski świat, w którym żyją znane gwiazdy muzyki rozrywkowej, aktorki oraz sportowcy. Należy jednak mieć na uwadze, że nawet ogromne zainteresowanie produktami nie powoduje, że są one od razu sprzedawane.

Klienta trzeba jeszcze odpowiednio nakłonić do zakupu. W przypadku kampanii reklamowych stworzonych z myślą o wywołaniu skandalu, widać to zdecydowanie najlepiej.

Oczywiście zainteresowanie tematem jest olbrzymie, ale nie przekłada się to na sprzedaż. Istnieje kilka podstawowych zasad skutecznej perswazji reklamowej. Jeżeli będziesz je łamać to niestety skutecznie osłabisz skuteczność strategii promocyjnej. Produkty wyjątkowe i niepowtarzalne mają zdecydowanie największe szanse na rynku.

Zasady reklamy perswazyjnej

Klientów przyciąga odmienność, nawet jeżeli początkowo nie są do końca zainteresowani danym towarem. Łącznie miliony dolarów rocznie jest wydawanych przez wielkie koncerny na badania w celu maksymalnego wyróżnienia swoich produktów.

Przy tworzeniu reklamy nie można zapomnieć o sprzedaży, czyli tak naprawdę najważniejszej rzeczy. U klienta pojawia się zadowolenie, gdy ogląda humorystyczną reklamę. Osobiste korzyści są jednak najważniejsze podczas podejmowania decyzji o zakupie.

Z tego samego punktu widzenia trzeba wyjść przy tworzeniu reklamy. Właśnie dlatego warto wiedzieć, które korzyści są dla klientów najważniejsze.

Potrzebne są odpowiednie badania, żeby stworzyć właściwą strategię perswazji. Konkretne, ale niewielkie korzyści sprawdzają się zdecydowanie lepiej od abstrakcyjnych i trudnych do zrozumienia obietnic ogólnych.

Warto również zaznaczyć, że wiele produktów pozwala podkreślić status społeczny oraz osobowość człowieka. Jest to istotna korzyść psychologiczna oraz społeczna dla kupującego. Nie powinna być uznawana za nieistotną.

Perswazja i manipulacja w reklamie podsumowanie

Co myślisz o temacie jakim jest Reklama perswazyjna? Daj znać w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!