Reklama graficzna -co to jest, ustawienia krok po kroku+[przykłady, definicja, oferta]

reklama graficzna
reklama graficzna

Jak przygotować skuteczną reklamę graficzną?

Reklama graficzna jest nieodzownym elementem w funkcjonowaniu każdej firmy. Pozwala zdobyć nowych klientów, zwiększyć sprzedaż oraz pokonać konkurencję. Reklamy medialne są drogie i poza możliwościami finansowymi małych i średnich firm. Nowe możliwości otworzył przed nimi internet. Dzięki niemu zyskały dostęp do taniej reklamy o dużym zasięgu.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Czym jest reklama graficzna w internecie?

Reklama graficzna, nazywana także reklamą display, to najskuteczniejsza forma reklamy. Dociera do 90% internautów. Nie oznacza to, że tylu w nią kliknie, ale tylu ją zobaczy. W porównaniu z content marketingiem znacznie zwiększa możliwości pozyskania nowych klientów i zwiększenie sprzedaży.

Najczęstszym rodzajem reklamy graficznej są banery i billboardy, decydujący wpływ na to ma ich niski koszt przygotowania oraz łatwy sposób wyświetlania na różnych nośnikach. Mogą być tradycyjne, rozwijane lub pływające.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Jak przygotować baner reklamowy?

Zdecydowana większość osób to wzrokowcy. Oznacza to, że zapamiętują, a później kojarzą obrazy. To właśnie wykorzystuje marketing do promowania marki firmy lub produktu. Przygotowując reklamę internetową, trzeba pamiętać, że musi się ona wyróżniać na tle tysięcy innych reklam, musi choć na moment przyciągnąć uwagę internauty. To właśnie zadanie baneru reklamowego, który dodatkowo powinien zachęcić odbiorcę do podjęcia odpowiedniego działania.

Jak stworzyć reklamę graficzną

Dobrze przygotowana reklama graficzna musi zawierać:

  • grafikę,
  • tekst,
  • logo firmy,
  • call to action.

Grafika w reklamie internetowej musi spełniać określone wymogi formalne, czyli musi być zapisana w odpowiednim pliku graficznym oraz mieć odpowiedni rozmiar. Dzięki temu grafika będzie się szybko ładowała i będzie dobrze widoczna na wszystkich nośnikach.

reklama graficzna
reklama graficzna

Przygotowując grafikę, należy szczególną uwagę zwrócić na odpowiedni dobór kolorów oraz zdjęcia. Te ostanie lepiej jest wykonać samodzielnie. Korzystanie z gotowych zdjęć zamieszczonych w internecie może spowodować, że takie sam obraz pojawi się na kilku reklamach, co odbiorcę może wprowadzić w błąd.

Tekst w reklamie graficznej powinien być krótki, w formie hasła i przemawiać do odbiorcy językiem korzyści. Dobrym rozwiązaniem są hasła typu: promocja, przecena, wyprzedaż wraz z podaniem wartości liczbowych. Możliwości jest znacznie więcej i trzeba dostosować je w zależności od promowanego towaru lub usługi. Tekst musi być wyraźnie widoczny, najlepiej umieścić go na jednolitym tle.

Skoro czytasz wpis pt. Reklama graficzna to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Reklama displayowa

Zadaniem reklamy graficznej jest budowanie pozycji firmy na rynku m.in. poprzez wyraźną identyfikację. Jednym z jej elementów jest logo lub logotyp. Reklama bez tych elementów jest anonimowa i nie przyniesie spodziewanych efektów.

Call to action (CTA) to niewielki przycisk, który ma skłonić odbiorcę do podjęcia działania, czyli naciśnięcia go. To spowoduje przekierowanie go do strony docelowej. Komunikat CTA powinien być krótki i zachęcający:

  • „sprawdź”,
  • „dowiedz się więcej”,
  • „wypróbuj”,
  • „zamów”.

Napis nie może wywierać presji na odbiorcy, ale wzbudzić jego ciekawość i zachęcić do zapoznania się z pełną ofertą.

Reklama statyczna czy reklama elastyczna?

Google Ads (dawnej Google AdWords) to darmowy program do przygotowywania kampanii reklamowych, natomiast jej przeprowadzanie jest już płatne.

Użytkownik ma do wyboru reklamę graficzną statyczną lub elastyczną. W pierwszym przypadku należy wysłać gotowy plik graficzny, który zostanie umieszczony w reklamie. Druga możliwość wydaje się łatwiejsza, ponieważ wystarczy wysłać tylko poszczególne elementy baneru reklamowego (obraz, tekst, logo), a Google Ads stworzy z tego całość i dopasuje do wyświetlanej strony. Istnieje jednak ryzyko, że reklama nie zawsze będzie wyświetlana w całości, np. bez części tekstu lub obrazu. To powoduje duży dyskomfort, ale reklamę można korygować w każdym dowolnym momencie trwania kampanii reklamowej.

Kampania reklamowa w Google Ads jest płatna na zasadach CPC, czyli za każde kliknięcie. To korzystna forma, ponieważ płaci się nie za wyświetlenie reklamy, ale za przekierowanie do strony docelowej. Budżet kampanii można ustalać na dowolnym poziomie. Jednostką rozliczeniową jest słowo kluczowe, które w zależności od konkurencji może kosztować od kilku groszy do kilku złotych.

Jak zwiększyć skuteczność reklamy displayowej?

Nawet najlepszy baner reklamowy nie zapewni reklamie skuteczności, jeżeli nie zostaną spełnione jeszcze dodatkowe warunki. Pierwszym z nich jest pozycjonowanie reklamy na określone słowa kluczowe, czyli te, które najczęściej wpisują internauci w wyszukiwarkę. Poza tymi typowymi, np. sukienka, warto wybrać także te zawężające wyszukiwania, np. sukienka letnia.

Drugim ważnym elementem decydującym o skuteczności reklamy graficznej jest wyświetlanie jej na określonych stronach. Tylko w przypadku produktów powszechnie znanych i używanych można wyświetlać je stronach wylosowanych przez Google. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest wyświetlanie reklamy na stronach docelowych o określonej tematyce. W tym celu należy określić przede wszystkim grupę docelową, do której ma trafić oferowany produkt lub usługa. To znacząco zwiększa szanse, że reklama zwróci ich uwagę. Jeżeli reklama oferuje karmę dla psów, to powinna być kierowana na portale dla miłośników zwierząt, portale weterynaryjne oraz dotyczące pielęgnacji domowych pupili.

Dobrze przygotowana reklama graficzna skutecznie pomoże zbudować markę firmy lub produktu.

Co myślisz o temacie jakim jest Reklama graficzna? Daj znać w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Co to jest reklama graficzna?

Reklama graficzna to forma reklamy, która wykorzystuje obrazy, a nie słowa, aby przyciągać uwagę widza i przekazywać informacje na temat produktu lub usługi, które są oferowane przez firmę. Reklama graficzna zdarza się w postaci plakatów, bardziej złożonych obrazów zawierających wyrażenia, ilustracji, ikon i nierzadko grafik 3D. Reklama graficzna może być stosowana w różnych mediach, w tym w prasie, radiu, telewizji, w Internecie itd.

Jak powinna wygladać reklama graficzna?

Reklama powinna przyciągać uwagę i wzbudzać zainteresowanie. Powinna wykorzystywać żywe kolory, efekty wizualne, a także dobrze dobrane czcionki i atrakcyjne obrazy aby przyciągnąć czytelnika i zmusić go do przeczytania tekstu. Reklama powinna być łatwa w odczytaniu i jednoznacznie przekazywać swoje przesłanie.

Co to jest Display w reklamie?

Display reklama to rodzaj reklamy online, który jest wyświetlany na stronie internetowej. Głównym celem display marketingu jest pobudzenie zainteresowania konsumenta marką poprzez wyświetlanie wspomnianych reklam na stronach internetowych. Podstawowe formy reklamy display obejmują banery reklamowe, interaktywne narzędzia reklamowe (Rich Media), wideo i wyświetlanie niestandardowe.

Jak skutecznie ustawic ADS na Allegro?

1. Zaloguj się do swojego konta Allegro i przejdź do sekcji „Usługi”.
2. Wybierz zakładkę „Reklama Allegro”.
3. Wybierz rodzaj reklamy, którą chcesz wyświetlać (np. reklama graficzna, tekstowa lub e-mail).
4. Wybierz grupę docelową reklamy.
5. Zdefiniuj budżet reklamy.
6. Skonfiguruj widżet reklamowy.
7. Wybierz okres wyświetlania reklamy.
8. Sprawdź, czy ustawienia reklamy są poprawne.
9. Kliknij przycisk „Zapłać”, aby zakończyć proces tworzenia reklamy.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!