Reklama graficzna

Sampling reklama
Sampling reklama
1 marca, 2022
lokowanie produktu
Lokowanie produktu
1 marca, 2022
reklama graficzna
reklama graficzna

Jak przygotować skuteczną reklamę graficzną?

Reklama graficzna jest nieodzownym elementem w funkcjonowaniu każdej firmy. Pozwala zdobyć nowych klientów, zwiększyć sprzedaż oraz pokonać konkurencję. Reklamy medialne są drogie i poza możliwościami finansowymi małych i średnich firm. Nowe możliwości otworzył przed nimi internet. Dzięki niemu zyskały dostęp do taniej reklamy o dużym zasięgu.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Czym jest reklama graficzna w internecie?

Reklama graficzna, nazywana także reklamą display, to najskuteczniejsza forma reklamy. Dociera do 90% internautów. Nie oznacza to, że tylu w nią kliknie, ale tylu ją zobaczy. W porównaniu z content marketingiem znacznie zwiększa możliwości pozyskania nowych klientów i zwiększenie sprzedaży.

Najczęstszym rodzajem reklamy graficznej są banery i billboardy, decydujący wpływ na to ma ich niski koszt przygotowania oraz łatwy sposób wyświetlania na różnych nośnikach. Mogą być tradycyjne, rozwijane lub pływające.

Jak przygotować baner reklamowy?

Zdecydowana większość osób to wzrokowcy. Oznacza to, że zapamiętują, a później kojarzą obrazy. To właśnie wykorzystuje marketing do promowania marki firmy lub produktu. Przygotowując reklamę internetową, trzeba pamiętać, że musi się ona wyróżniać na tle tysięcy innych reklam, musi choć na moment przyciągnąć uwagę internauty. To właśnie zadanie baneru reklamowego, który dodatkowo powinien zachęcić odbiorcę do podjęcia odpowiedniego działania.

Jak stworzyć reklamę graficzną

Dobrze przygotowana reklama graficzna musi zawierać:

  • grafikę,
  • tekst,
  • logo firmy,
  • call to action.

Grafika w reklamie internetowej musi spełniać określone wymogi formalne, czyli musi być zapisana w odpowiednim pliku graficznym oraz mieć odpowiedni rozmiar. Dzięki temu grafika będzie się szybko ładowała i będzie dobrze widoczna na wszystkich nośnikach.

reklama graficzna
reklama graficzna

Przygotowując grafikę, należy szczególną uwagę zwrócić na odpowiedni dobór kolorów oraz zdjęcia. Te ostanie lepiej jest wykonać samodzielnie. Korzystanie z gotowych zdjęć zamieszczonych w internecie może spowodować, że takie sam obraz pojawi się na kilku reklamach, co odbiorcę może wprowadzić w błąd.

Tekst w reklamie graficznej powinien być krótki, w formie hasła i przemawiać do odbiorcy językiem korzyści. Dobrym rozwiązaniem są hasła typu: promocja, przecena, wyprzedaż wraz z podaniem wartości liczbowych. Możliwości jest znacznie więcej i trzeba dostosować je w zależności od promowanego towaru lub usługi. Tekst musi być wyraźnie widoczny, najlepiej umieścić go na jednolitym tle.

Skoro czytasz wpis pt. Reklama graficzna to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Reklama displayowa

Zadaniem reklamy graficznej jest budowanie pozycji firmy na rynku m.in. poprzez wyraźną identyfikację. Jednym z jej elementów jest logo lub logotyp. Reklama bez tych elementów jest anonimowa i nie przyniesie spodziewanych efektów.

Call to action (CTA) to niewielki przycisk, który ma skłonić odbiorcę do podjęcia działania, czyli naciśnięcia go. To spowoduje przekierowanie go do strony docelowej. Komunikat CTA powinien być krótki i zachęcający:

  • „sprawdź”,
  • „dowiedz się więcej”,
  • „wypróbuj”,
  • „zamów”.

Napis nie może wywierać presji na odbiorcy, ale wzbudzić jego ciekawość i zachęcić do zapoznania się z pełną ofertą.

Reklama statyczna czy reklama elastyczna?

Google Ads (dawnej Google AdWords) to darmowy program do przygotowywania kampanii reklamowych, natomiast jej przeprowadzanie jest już płatne.

Użytkownik ma do wyboru reklamę graficzną statyczną lub elastyczną. W pierwszym przypadku należy wysłać gotowy plik graficzny, który zostanie umieszczony w reklamie. Druga możliwość wydaje się łatwiejsza, ponieważ wystarczy wysłać tylko poszczególne elementy baneru reklamowego (obraz, tekst, logo), a Google Ads stworzy z tego całość i dopasuje do wyświetlanej strony. Istnieje jednak ryzyko, że reklama nie zawsze będzie wyświetlana w całości, np. bez części tekstu lub obrazu. To powoduje duży dyskomfort, ale reklamę można korygować w każdym dowolnym momencie trwania kampanii reklamowej.

Kampania reklamowa w Google Ads jest płatna na zasadach CPC, czyli za każde kliknięcie. To korzystna forma, ponieważ płaci się nie za wyświetlenie reklamy, ale za przekierowanie do strony docelowej. Budżet kampanii można ustalać na dowolnym poziomie. Jednostką rozliczeniową jest słowo kluczowe, które w zależności od konkurencji może kosztować od kilku groszy do kilku złotych.

Jak zwiększyć skuteczność reklamy displayowej?

Nawet najlepszy baner reklamowy nie zapewni reklamie skuteczności, jeżeli nie zostaną spełnione jeszcze dodatkowe warunki. Pierwszym z nich jest pozycjonowanie reklamy na określone słowa kluczowe, czyli te, które najczęściej wpisują internauci w wyszukiwarkę. Poza tymi typowymi, np. sukienka, warto wybrać także te zawężające wyszukiwania, np. sukienka letnia.

Drugim ważnym elementem decydującym o skuteczności reklamy graficznej jest wyświetlanie jej na określonych stronach. Tylko w przypadku produktów powszechnie znanych i używanych można wyświetlać je stronach wylosowanych przez Google. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest wyświetlanie reklamy na stronach docelowych o określonej tematyce. W tym celu należy określić przede wszystkim grupę docelową, do której ma trafić oferowany produkt lub usługa. To znacząco zwiększa szanse, że reklama zwróci ich uwagę. Jeżeli reklama oferuje karmę dla psów, to powinna być kierowana na portale dla miłośników zwierząt, portale weterynaryjne oraz dotyczące pielęgnacji domowych pupili.

Dobrze przygotowana reklama graficzna skutecznie pomoże zbudować markę firmy lub produktu.

Co myślisz o temacie jakim jest Reklama graficzna? Daj znać w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)