Reklama emocjonalna -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]

dzia艂ania prosprzeda偶owe
Dzia艂ania prosprzeda偶owe -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
2 marca, 2022
spam
Spam -co to jest, ustawienia antyspamowe+[1 BONUS]
2 marca, 2022
reklama emocjonalna
reklama emocjonalna

Jak dzia艂a reklama emocjonalna?

U偶ywanie emocji do przekonywania ludzi nie jest now膮 praktyk膮. Robiono to od czas贸w Arystotelesa, a mo偶e nawet wcze艣niej. W rzeczywisto艣ci wielki grecki filozof zidentyfikowa艂 emocje jako jedn膮 z trzech technik przemawiania do publiczno艣ci i przekonywania jej. Dlatego reklama emocjonalna jest tak wa偶na w marketingu.

Pierwszym z nich jest logo lub spos贸b na przekonywanie odbiorc贸w za pomoc膮 fakt贸w i liczb, natomiast wykorzystanie autorytetu lub wiarygodno艣ci nazywa si臋 etosem. Wreszcie patos odwo艂uje si臋 do emocji. To spos贸b na przekonanie odbiorc贸w za pomoc膮 reakcji emocjonalnej lub wyzwalacza. Wyci膮ga z publiczno艣ci takie uczucia, jak szcz臋艣cie, z艂o艣膰 lub poczucie winy.

Poniewa偶 jest to skuteczna technika perswazji, firmy wykorzystuj膮 teraz ludzkie emocje na wiele sposob贸w, aby osi膮gn膮膰 r贸偶ne cele 鈥 mi臋dzy innymi 艣wiadomo艣膰 marki, wi臋ksz膮 sprzeda偶 i utrzymanie klient贸w. W marketingu chodzi przecie偶 o perswazj臋.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

reklama emocjonalna
reklama emocjonalna

Co to jest reklama emocjonalna

Czym jest marketing emocjonalny? I dlaczego jest tak skuteczny?

Emocje to tak pot臋偶na si艂a. Jest pot臋偶na pod wieloma wzgl臋dami, poniewa偶 mo偶e wp艂ywa膰 na decyzje i sk艂ania膰 ludzi do dzia艂ania. Dlatego jest to skuteczna technika marketingowa, kt贸ra inspiruje ludzi do podejmowania konkretnych dzia艂a艅 i osi膮gania prze艂omowych moment贸w w biznesie.

Reklama emocjonalna definicja

Marketing emocjonalny to celowe wykorzystanie przekonuj膮cych komunikat贸w, kt贸re odwo艂uj膮 si臋 do ludzkich emocji, aby stworzy膰 g艂臋bok膮 wi臋藕 z publiczno艣ci膮 w celu osi膮gni臋cia po偶膮danego rezultatu. Cz臋sto odwo艂uje si臋 tylko do jednej emocji. Mo偶e to by膰 strach, z艂o艣膰, rado艣膰 lub jakakolwiek inna ludzka emocja, kt贸ra jest wystarczaj膮co silna, aby wp艂yn膮膰 na podejmowanie decyzji.

Skoro czytasz wpis pt. Reklama emocjonalna i racjonalna to te wpisy mog膮 tak偶e Ciebie zainteresowa膰:

Ludzkie emocje, zw艂aszcza negatywne, utrzymuj膮 si臋 i nasilaj膮. Ludzie czuj膮 si臋 nieswojo, gdy ich emocje nie s膮 adresowane, st膮d potrzeba uwolnienia si臋 od nich i dzia艂ania zgodnie z nimi. Najcz臋艣ciej ta akcja zapewnia firmom lepsze wyniki sprzeda偶y 鈥 reklamy z ponadprzeci臋tn膮 emocjonaln膮 reakcj膮 konsument贸w spowodowa艂y wzrost sprzeda偶y o 23% w por贸wnaniu do przeci臋tnych reklam, zgodnie z badaniem Nielsen z 2016 roku.

Co zatem sprawia, 偶e marketing emocjonalny jest tak skuteczny?

Najwyra藕niej emocje i pami臋膰 s膮 w jaki艣 spos贸b ze sob膮 powi膮zane, poniewa偶 ludzie maj膮 wi臋ksz膮 tendencj臋 do posiadania d艂u偶szej pami臋ci, je艣li chodzi o wydarzenia na艂adowane emocjonalnie. Kiedy pozostawisz emocjonalny wp艂yw na swoich odbiorc贸w, Twoja marka i tre艣ci pozostan膮 w ich sercach i umys艂ach.

Wed艂ug bada艅, 31% reklam przyci膮gaj膮cych emocje odnios艂o sukces w por贸wnaniu do 16% reklam, kt贸re skupia艂y si臋 na racjonalnej tre艣ci. Oczywi艣cie emocjonalna reakcja na reklam臋 mo偶e wp艂yn膮膰 na zamiar dokonania zakupu.

Inne badanie pokazuje, 偶e klienci, kt贸rzy maj膮 emocjonalny zwi膮zek z mark膮, maj膮 o 306% wy偶sz膮 warto艣膰 偶yciow膮 i prawdopodobnie b臋d膮 poleca膰 firm臋 w 71%, a nie 艣rednio 45%. Oznacza to tylko, 偶e gdy klienci s膮 z Tob膮 emocjonalnie zwi膮zani, nagrodz膮 Ci臋 swoj膮 lojalno艣ci膮, a nawet poparciem.

5 pot臋偶nych emocjonalnych haczyk贸w, kt贸rych mog膮 u偶ywa膰 marketerzy.

Jak wspomniano wcze艣niej, marketing emocjonalny cz臋sto wykorzystuje jedn膮 emocj臋 do nawi膮zania kontaktu. Najcz臋艣ciej najsilniejsze ludzkie emocje maj膮 najwi臋ksze szanse powodzenia. Przyjrzyjmy si臋, kt贸ra z tych emocjonalnych strategii marketingowych przynios艂a sukces r贸偶nym kampaniom marketingowym dla globalnych marek.

Reklama emocjonalna przyk艂ady:

Strach.

Ze wszystkich ludzkich emocji strach jest prawdopodobnie jedn膮 z najsilniejszych. Wywo艂ywanie strachu za pomoc膮 przekazu marketingowego jest przydatne, gdy jest zgodne z wcze艣niejszymi przekonaniami odbiorc贸w docelowych na temat strachu.

We藕my to z kampanii reklamowej Volkswagena 鈥濻afe Happens鈥, w kt贸rej wykorzystano wstrz膮saj膮ce sceny do promocji linii Jetta. Podobnie jak w filmach, reklama w realistyczny spos贸b przedstawia wypadki samochodowe 鈥 a wypadki mog膮 si臋 przydarzy膰 ka偶demu. Istnieje r贸wnie偶 warto艣膰 szoku wywo艂ana natychmiastow膮 kolizj膮, co czyni j膮 bardziej przera偶aj膮c膮. Reklama spowodowa艂a 17% wzrost sprzeda偶y w linii Volkswagen Jetta.

Nie zawsze musisz u偶ywa膰 niebezpiecze艅stwa lub gr贸藕b, aby wywo艂a膰 strach, zw艂aszcza je艣li nie pasuje to do osobowo艣ci Twojej marki.

Gniew.

Z艂o艣膰 pozwala ludziom u艣wiadomi膰 sobie, 偶e jest co艣, co nale偶y zrobi膰 lub zmieni膰, aby osi膮gn膮膰 sprawiedliwo艣膰 lub rozwi膮za膰 wa偶ny problem. Marka piel臋gnacji dla kobiet Always zrobi艂a to, redefiniuj膮c znaczenie s艂owa 鈥瀓ak dziewczyna鈥 i zamieniaj膮c je w 藕r贸d艂o inspiracji. By艂 to ruch zaufania, kt贸ry przeciwstawi艂 si臋 stereotypom p艂ci.

Kampania Always #LikeAGirl odnios艂a du偶y sukces, zdobywaj膮c 艂膮cznie 76 milion贸w wy艣wietle艅 na ca艂ym 艣wiecie w serwisie YouTube ze 150 kraj贸w. Tre艣膰 zyska艂a r贸wnie偶 1 milion udost臋pnie艅 wideo, 4,5 miliarda wy艣wietle艅 na ca艂ym 艣wiecie, a 1880+ zdoby艂o miejsca docelowe w mediach.

Szcz臋艣cie.

W 2015 roku Coca Cola wstrz膮sn臋艂a internetem kampani膮 鈥濿ybierz szcz臋艣cie鈥. Tutaj marka wykorzysta艂a pragnienie wszystkich, by by膰 szcz臋艣liwymi i dzieli膰 si臋 chwil膮 szcz臋艣cia, aby 艣wiat by艂 bli偶ej siebie. W rezultacie ocena indeksu marki Coca Cola wzros艂a o 8,2 punktu procentowego do 26,7. Ocena indeksu marki obejmuje jako艣膰, wra偶enie, satysfakcj臋, warto艣膰, reputacj臋 i rekomendacje.

Wszyscy d膮偶膮 do szcz臋艣cia, a poniewa偶 jest to pozytywna emocja, stosowanie strategii 鈥瀓oy marketing鈥 pomaga r贸wnie偶 kojarzy膰 Twoj膮 mark臋 z pozytywno艣ci膮.

Przynale偶no艣膰.

Nikt nie chce czu膰 si臋 samotny. W naszej ludzkiej naturze le偶y pragnienie intymno艣ci, silnych wi臋zi i bezpiecze艅stwa oraz bycia cz臋艣ci膮 grupy. Poczucie przynale偶no艣ci, wed艂ug Maslowa, jest jedn膮 z naszych najbardziej podstawowych potrzeb, kt贸re motywuj膮 nasze zachowanie.

To dlatego wiele marek tworzy dzi艣 spo艂eczno艣ci 鈥 online lub offline 鈥 gdzie ich lojalni klienci maj膮 wsp贸lne zainteresowania. Na przyk艂ad Rapha Cycle Club (RCC), globalna spo艂eczno艣膰 aktywnych rowerzyst贸w, organizuje przeja偶d偶ki dla cz艂onk贸w RCC i zaprasza innych, kt贸rzy podzielaj膮 t臋 sam膮 pasj臋.

Chciwo艣膰.

Zachwyt klienta jest jednym z g艂贸wnych cel贸w marketer贸w i zwykle dzieje si臋 tak, gdy sprawiamy, 偶e czuje, 偶e dostaje wi臋cej ni偶 to, za co p艂aci. To ca艂kowicie naturalne i sprowadza si臋 do chciwo艣ci.

Wszyscy mo偶emy si臋 zgodzi膰, 偶e ludzie w konsumpcyjnym 艣wiecie, w kt贸rym 偶yjemy, s膮 chciwi, a marketerzy mog膮 to wykorzysta膰.

Co my艣lisz o temacie jakim jest Reklama emocjonalna? Daj zna膰 w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)