Reklama emocjonalna

działania prosprzedażowe
Działania prosprzedażowe
2 marca, 2022
spam
Spam
2 marca, 2022
reklama emocjonalna
reklama emocjonalna

Jak działa reklama emocjonalna?

Używanie emocji do przekonywania ludzi nie jest nową praktyką. Robiono to od czasów Arystotelesa, a może nawet wcześniej. W rzeczywistości wielki grecki filozof zidentyfikował emocje jako jedną z trzech technik przemawiania do publiczności i przekonywania jej. Dlatego reklama emocjonalna jest tak ważna w marketingu.

Pierwszym z nich jest logo lub sposób na przekonywanie odbiorców za pomocą faktów i liczb, natomiast wykorzystanie autorytetu lub wiarygodności nazywa się etosem. Wreszcie patos odwołuje się do emocji. To sposób na przekonanie odbiorców za pomocą reakcji emocjonalnej lub wyzwalacza. Wyciąga z publiczności takie uczucia, jak szczęście, złość lub poczucie winy.

Ponieważ jest to skuteczna technika perswazji, firmy wykorzystują teraz ludzkie emocje na wiele sposobów, aby osiągnąć różne cele — między innymi świadomość marki, większą sprzedaż i utrzymanie klientów. W marketingu chodzi przecież o perswazję.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

reklama emocjonalna
reklama emocjonalna

Co to jest reklama emocjonalna

Czym jest marketing emocjonalny? I dlaczego jest tak skuteczny?

Emocje to tak potężna siła. Jest potężna pod wieloma względami, ponieważ może wpływać na decyzje i skłaniać ludzi do działania. Dlatego jest to skuteczna technika marketingowa, która inspiruje ludzi do podejmowania konkretnych działań i osiągania przełomowych momentów w biznesie.

Reklama emocjonalna definicja

Marketing emocjonalny to celowe wykorzystanie przekonujących komunikatów, które odwołują się do ludzkich emocji, aby stworzyć głęboką więź z publicznością w celu osiągnięcia pożądanego rezultatu. Często odwołuje się tylko do jednej emocji. Może to być strach, złość, radość lub jakakolwiek inna ludzka emocja, która jest wystarczająco silna, aby wpłynąć na podejmowanie decyzji.

Skoro czytasz wpis pt. Reklama emocjonalna i racjonalna to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Ludzkie emocje, zwłaszcza negatywne, utrzymują się i nasilają. Ludzie czują się nieswojo, gdy ich emocje nie są adresowane, stąd potrzeba uwolnienia się od nich i działania zgodnie z nimi. Najczęściej ta akcja zapewnia firmom lepsze wyniki sprzedaży – reklamy z ponadprzeciętną emocjonalną reakcją konsumentów spowodowały wzrost sprzedaży o 23% w porównaniu do przeciętnych reklam, zgodnie z badaniem Nielsen z 2016 roku.

Co zatem sprawia, że marketing emocjonalny jest tak skuteczny?

Najwyraźniej emocje i pamięć są w jakiś sposób ze sobą powiązane, ponieważ ludzie mają większą tendencję do posiadania dłuższej pamięci, jeśli chodzi o wydarzenia naładowane emocjonalnie. Kiedy pozostawisz emocjonalny wpływ na swoich odbiorców, Twoja marka i treści pozostaną w ich sercach i umysłach.

Według badań, 31% reklam przyciągających emocje odniosło sukces w porównaniu do 16% reklam, które skupiały się na racjonalnej treści. Oczywiście emocjonalna reakcja na reklamę może wpłynąć na zamiar dokonania zakupu.

Inne badanie pokazuje, że klienci, którzy mają emocjonalny związek z marką, mają o 306% wyższą wartość życiową i prawdopodobnie będą polecać firmę w 71%, a nie średnio 45%. Oznacza to tylko, że gdy klienci są z Tobą emocjonalnie związani, nagrodzą Cię swoją lojalnością, a nawet poparciem.

5 potężnych emocjonalnych haczyków, których mogą używać marketerzy.

Jak wspomniano wcześniej, marketing emocjonalny często wykorzystuje jedną emocję do nawiązania kontaktu. Najczęściej najsilniejsze ludzkie emocje mają największe szanse powodzenia. Przyjrzyjmy się, która z tych emocjonalnych strategii marketingowych przyniosła sukces różnym kampaniom marketingowym dla globalnych marek.

Reklama emocjonalna przykłady:

Strach.

Ze wszystkich ludzkich emocji strach jest prawdopodobnie jedną z najsilniejszych. Wywoływanie strachu za pomocą przekazu marketingowego jest przydatne, gdy jest zgodne z wcześniejszymi przekonaniami odbiorców docelowych na temat strachu.

Weźmy to z kampanii reklamowej Volkswagena „Safe Happens”, w której wykorzystano wstrząsające sceny do promocji linii Jetta. Podobnie jak w filmach, reklama w realistyczny sposób przedstawia wypadki samochodowe – a wypadki mogą się przydarzyć każdemu. Istnieje również wartość szoku wywołana natychmiastową kolizją, co czyni ją bardziej przerażającą. Reklama spowodowała 17% wzrost sprzedaży w linii Volkswagen Jetta.

Nie zawsze musisz używać niebezpieczeństwa lub gróźb, aby wywołać strach, zwłaszcza jeśli nie pasuje to do osobowości Twojej marki.

Gniew.

Złość pozwala ludziom uświadomić sobie, że jest coś, co należy zrobić lub zmienić, aby osiągnąć sprawiedliwość lub rozwiązać ważny problem. Marka pielęgnacji dla kobiet Always zrobiła to, redefiniując znaczenie słowa „jak dziewczyna” i zamieniając je w źródło inspiracji. Był to ruch zaufania, który przeciwstawił się stereotypom płci.

Kampania Always #LikeAGirl odniosła duży sukces, zdobywając łącznie 76 milionów wyświetleń na całym świecie w serwisie YouTube ze 150 krajów. Treść zyskała również 1 milion udostępnień wideo, 4,5 miliarda wyświetleń na całym świecie, a 1880+ zdobyło miejsca docelowe w mediach.

Szczęście.

W 2015 roku Coca Cola wstrząsnęła internetem kampanią „Wybierz szczęście”. Tutaj marka wykorzystała pragnienie wszystkich, by być szczęśliwymi i dzielić się chwilą szczęścia, aby świat był bliżej siebie. W rezultacie ocena indeksu marki Coca Cola wzrosła o 8,2 punktu procentowego do 26,7. Ocena indeksu marki obejmuje jakość, wrażenie, satysfakcję, wartość, reputację i rekomendacje.

Wszyscy dążą do szczęścia, a ponieważ jest to pozytywna emocja, stosowanie strategii „joy marketing” pomaga również kojarzyć Twoją markę z pozytywnością.

Przynależność.

Nikt nie chce czuć się samotny. W naszej ludzkiej naturze leży pragnienie intymności, silnych więzi i bezpieczeństwa oraz bycia częścią grupy. Poczucie przynależności, według Maslowa, jest jedną z naszych najbardziej podstawowych potrzeb, które motywują nasze zachowanie.

To dlatego wiele marek tworzy dziś społeczności — online lub offline — gdzie ich lojalni klienci mają wspólne zainteresowania. Na przykład Rapha Cycle Club (RCC), globalna społeczność aktywnych rowerzystów, organizuje przejażdżki dla członków RCC i zaprasza innych, którzy podzielają tę samą pasję.

Chciwość.

Zachwyt klienta jest jednym z głównych celów marketerów i zwykle dzieje się tak, gdy sprawiamy, że czuje, że dostaje więcej niż to, za co płaci. To całkowicie naturalne i sprowadza się do chciwości.

Wszyscy możemy się zgodzić, że ludzie w konsumpcyjnym świecie, w którym żyjemy, są chciwi, a marketerzy mogą to wykorzystać.

Co myślisz o temacie jakim jest Reklama emocjonalna? Daj znać w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)