Profesjonalny copywriter (jak pisze mistrz: teksty sprzeda偶owe i perswazyjne)

Profesjonalny copywriter
Profesjonalny copywriter

Profesjonalny copywriter (jak pisze mistrz: teksty sprzeda偶owe i perswazyjne). Opracowanie na podstawie wyk艂adu jaki da艂 John Carlton dla Agora Financial + moje przemy艣lenia i uwagi.

Cze艣膰, dzisiaj wpis na podstawie moich notatek z wyk艂adu jaki udzieli艂 John Carlton dla Agora Financial. B臋dzie to 17 punkt贸w od jednego z najlepszych copywriter贸w.

Wi臋c czemu uczy膰 si臋 copywritingu?

Poniewa偶 nic dobrego nie zadzieje si臋 w Twoim biznesie je艣li nie b臋dziesz mia艂 dobrze napisanych tre艣ci.

Nawet je艣li robisz spontaniczne filmy wideo to musisz mie膰 w g艂owie ten „dobry tekst”, kt贸ry musisz powiedzie膰.

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Oto lista:

1.Proste podstawy doskona艂ej wiadomo艣ci sprzeda偶owej

  • oto kim jestem
  • oto co mam dla Ciebie
  • oto dlaczego jest to wa偶ne w Twoim 偶yciu w艂a艣nie teraz
  • to musisz zrobi膰
diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

2.Pozycjonowanie siebie

Elementy typu 鈥瀙lug and play鈥 w Twoim w艂asnym elevator pitch:

  • kim jeste艣
  • co sprzedajesz
  • dlaczego jeste艣 w tym biznesie
  • co robisz dla swoich klient贸w

Elevator pitch, czy elevator speech jest Ci potrzebny 偶eby艣 w prosty spos贸b m贸g艂 przedstawi膰 siebie.

3.Twoja wiarygodno艣膰

Ustan贸w swoj膮 wiarygodno艣膰 ale bez nadmiernego HYPE’u. U偶yj 2 strategii aby pokaza膰 siebie jako osob臋 (go-to-guy) do kt贸rej musz臋 si臋 zg艂osi膰 z tym problemem:

  • powody racjonalne
  • powody emocjonalne

4.Tw贸j awatar

  • do kogo sprzedajesz
  • jakie s膮 jego/jej potrzeby, co boli, co sprawia problem…
  • co musi od Ciebie us艂ysze膰 aby poczu艂a si臋 dobrze?

5.Testymoniale

Podstawowy dow贸d i wsparcie dla Twojej Wielkiej Obietnicy i Wiarygodno艣ci.

  • specyficzne
  • kr贸tkie
  • „gor膮ce, ostre, pikantne”

Skoro czytasz wpis pt. Profesjonalny copywriter (jak pisze mistrz: teksty sprzeda偶owe i perswazyjne). Opracowanie na podstawie wyk艂adu jaki da艂 John Carlton dla Agora Financial + moje przemy艣lenia i uwagi, to te wpisy mog膮 tak偶e Ciebie zainteresowa膰:

Social media i media spo艂eczno艣ciowe:

Praca agencji:

Kursy i szkolenia:

6.Twoje USP

Pozycjonujesz siebie… w unikalny spos贸b na swoim rynku docelowym… po to aby sprzedawa膰.

  • nudny czy sexy
  • korporacyjny, profesjonalny czy przyjacielski
  • musisz niczym detektyw dociec na czym im najbardziej zale偶y

To 偶e kto艣 jest podekscytowany Twoim produktem to za ma艂o aby kupi艂. Carlton przytacza przyk艂ad: je艣li obejrza艂e艣 ciekawy film i pr贸bujesz nam贸wi膰 swojego przyjaciela, aby te偶 na niego poszed艂 (a przy okazji wiesz 偶e mu si臋 spodoba bo lubi te偶 tego typu filmy) to im bardziej naciskasz i im bardziej jeste艣 podekscytowany to z wi臋kszym prawdopodobie艅stwem on na ten film nie p贸jdzie.

Tak na prawd臋 to uruchomi膮 si臋 jego mechanizmy defensywne. Ale dlaczego? To Tw贸j przyjaciel, ufa Tobie, i w dodatku lubicie ten sam typ film贸w.

7.Du偶a obietnica

Co mo偶esz powiedzie膰 -zgodnie z prawd膮 i bez owijania w bawe艂n臋-, co stworzy wiarygodn膮 okazj臋?

Ci kt贸rzy nie zrobi膮 w ok贸艂 siebie najwi臋cej ha艂asu nie zdob臋d膮 udzia艂u w rynku.

  • napraw co zepsute
  • wyeliminuj strach
  • wzmocnij uczucie pewno艣ci siebie i kontroli w艣r贸d tych bezsilnych i niepewnych siebie
Profesjonalny copywriter
Profesjonalny copywriter

8.B膮d藕 jedyn膮 rzecz膮, kt贸r膮 spotka dzisiaj, kt贸ra wybije go z jego stanu zombie

  • podej艣cie
  • szokuj
  • opowie艣ci
  • „przed i po”
  • sekrety
  • tajne informacje od… np by艂ego pracownika itp
  • niesp贸jne zestawienie atrakcyjnych element贸w sprzeda偶owych

Musisz go tak podekscytowa膰 i zmotywowa膰 偶eby zdecydowa艂 si臋 ruszy膰 dup臋 z przed telewizora.

Je艣li masz co艣 na prawd臋 dobrego co mo偶e mu pomoc to powiniene艣 czu膰 si臋 winny je艣li mu tego nie sprzedasz.

9.Decyzje marketingowe

Jakie kampanie b臋dziesz tworzy膰?

  • evergreen
  • product launch
  • joint venture, partnerskie
  • afiliacyjne
  • lead generation
  • pojedyncza sprzeda偶 czy z艂o偶ona/multi

Zawsze zadawaj sobie pytanie co chcesz osi膮gn膮膰. Pisz maj膮c jasny cel w g艂owie. Co chcesz aby prospect zrobi艂?

10.System dostarczania

  • email
  • video
  • strona
  • druk, tradycyjne formy
  • PR
  • blogi

Musisz zna膰 limity i mo偶liwo艣ci ka偶dego systemu z kt贸rego korzystasz. Np. banowanie reklam „przed i po” na facebooku, nisze kt贸rych nie wolno reklamowa膰 na google, filtry spamowe, koszty reklam itp.

John Carlton m贸wi 偶e d艂ugie teksty sprzeda偶owe dzia艂aj膮 lepiej ni膰 kr贸tki, long copy vs short copy.

11. Nitty gritty (drobiazgi)

Cechy i korzy艣ci.

Wspomina 偶e wi臋kszo艣膰 os贸b kt贸re przychodzi艂y do niego w przesz艂o艣ci na konsultacje nawet nie wiedzia艂o co sprzedaje. To znaczy nie potrafili przedstawi膰 dobrze cech i korzy艣ci produktu/us艂ugi.

Magic pill, ludzie nie chc膮 pracowa膰. Chc膮 magiczne pigu艂ki. Co艣 co dzia艂a szybko i to bez ich wysi艂ku, „pal t艂uszcz we 艣nie”.

12.Bullet pointy

Kr贸tkie wzmianki, nawet 1-2 informacje (1,2 punch) kt贸re w emocjonalny spos贸b potrafi膮 usatysfakcjonowa膰 i pokaza膰 praktyczne zastosowanie. Dodaj do tego troch臋 kontrowersji i uczucia ulgi.

13.Oferta rzucaj膮ca si臋 w oczy

  • olbrzymia warto艣膰
  • brzmi jakby艣 dawa艂 wi臋cej ni偶 to kosztuje
  • bonusy
  • gwarancja

14.Twoje zamkni臋cie

殴le: cze艣膰 to m贸j produkt, chcesz? Nie? Okej to id臋 do kolejnej osoby.

Musisz pokaza膰 im cel ko艅cowy. Gdzie s膮 i gdzie chc膮 dotrze膰.

15.Turbulencje

Co mo偶esz u偶y膰:

  • chciwo艣膰
  • pilno艣膰
  • strach przed byciem zostawionym
  • limity

16.Zbij ich z tropu

Mo偶esz ich stymulowa膰 niespodziankami. Wi臋cej warto艣ci. Mo偶e co艣 za darmo.

17.Ludzka strona

Potraktuj to jako szczer膮 rozmow臋. Tak jakby艣 rozmawia艂 w barze. Stw贸rz wi臋藕 i poczucie znajomo艣ci. Poka偶 偶e jest jeszcze nadzieja dla jego problem贸w.

Wnioski

Profesjonalny copywriting wykracza poza pisanie artyku艂贸w na r贸偶ne tematy. Profesjonalnie przygotowane opisy mog膮 zwi臋kszy膰 sprzeda偶, generowa膰 wi臋ksze zainteresowanie w艣r贸d u偶ytkownik贸w, a tak偶e pozwalaj膮 na stworzenie zaplanowanego wizerunku Twojej firmy. Wysokiej jako艣ci tekst doskonale nadaje si臋 do organizowania kampanii reklamowych i marketingu tre艣ci, a tak偶e budowania strony internetowej lub sklepu e-commerce.

Profesjonalna agencja copywritingu to przede wszystkim zesp贸艂 ludzi posiadaj膮cych wiedz臋 i kompetencje wymagane do skutecznej pracy. Jak wszyscy wiemy, lekko艣膰 pi贸ra nie zawsze wystarcza. Profesjonalni copywriterzy musz膮 te偶 by膰 jak najbardziej kreatywni i dopasowa膰 odpowiedni styl do odbiorcy. Wa偶na jest r贸wnie偶 umiej臋tno艣膰 wyszukiwania informacji i pracy pod presj膮 czasu. Copywriterzy naszej agencji UniqueSEO posiadaj膮 r贸wnie偶 wiedz臋 z zakresu pozycjonowania stron i marketingu, a ka偶dy tekst traktuj膮 z du偶膮 staranno艣ci膮.

Co s膮dzisz o wpisie pt. Profesjonalny copywriter (jak pisze mistrz: teksty sprzeda偶owe i perswazyjne). Opracowanie na podstawie wyk艂adu jaki da艂 John Carlton dla Agora Financial + moje przemy艣lenia i uwagi? Daj zna膰 w komentarzu.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Kim jest Profesjonalny copywriter?

Profesjonalny copywriter to osoba, kt贸ra specjalizuje si臋 w pisaniu tekst贸w reklamowych i marketingowych. Zadaniem copywritera jest stworzenie atrakcyjnego i skutecznego przekazu, kt贸ry zach臋ci do podj臋cia okre艣lonej akcji (np. zakupu produktu lub us艂ugi). Copywriter musi zrozumie膰 target swojego przekazu i potrafi膰 przekaza膰 go w spos贸b jasny i zrozumia艂y dla odbiorc贸w. Wymagania wobec copywritera to dobra znajomo艣膰 j臋zyka, umiej臋tno艣膰 tworzenia tekst贸w, kt贸re zach臋caj膮 do dzia艂ania, oraz zrozumienie mechanizm贸w marketingowych i reklamowych.

Ile mo偶na zarobi膰 jako copywriter?

Wynagrodzenie copywritera mo偶e si臋 r贸偶ni膰 w zale偶no艣ci od wielu czynnik贸w, takich jak do艣wiadczenie, umiej臋tno艣ci, bran偶a i lokalizacja. Copywriterzy z wi臋kszym do艣wiadczeniem i specjalizacj膮 w okre艣lonej dziedzinie mog膮 otrzymywa膰 wy偶sze wynagrodzenie. 艢rednie wynagrodzenie copywritera w Polsce wynosi oko艂o 3 000-5 000 z艂 netto miesi臋cznie, jednak w przypadku os贸b o wy偶szych kwalifikacjach i do艣wiadczeniu wynagrodzenie mo偶e by膰 wy偶sze. Warto pami臋ta膰, 偶e wynagrodzenie copywritera mo偶e by膰 uzale偶nione od formy zatrudnienia (np. freelancer czy pracownik etatowy) i mo偶e ulec zmianie w zale偶no艣ci od projekt贸w i klient贸w.

Jak zacz膮膰 jako copywriter?

Aby rozpocz膮膰 karier臋 jako copywriter, nale偶y wykona膰 kilka krok贸w:

-Szukaj mo偶liwo艣ci zatrudnienia: Mo偶esz szuka膰 zatrudnienia jako copywriter w agencjach reklamowych, firmach marketingowych lub jako freelancer.
-Poznaj swoje umiej臋tno艣ci i zainteresowania: Zanim zaczniesz pracowa膰 jako copywriter, musisz pozna膰 swoje mocne strony i zainteresowania. To pomo偶e Ci okre艣li膰, w jakiej dziedzinie chcesz si臋 specjalizowa膰.
-Naucz si臋 podstaw marketingu i reklamy: Aby by膰 skutecznym copywriterem, musisz zrozumie膰, jak dzia艂a marketing i reklama. Mo偶esz to zrobi膰, studiuj膮c literatur臋 na ten temat lub uczestnicz膮c w kursach lub szkoleniach.
-膯wicz pisanie: Im wi臋cej piszesz, tym wi臋cej si臋 uczysz. Spr贸buj pisa膰 r贸偶nego rodzaju teksty, takie jak reklamy, opisy produkt贸w, artyku艂y blogowe itp.
-Zbuduj swoje portfolio: Zbieraj swoje najlepsze prace i zbuduj swoje portfolio, aby pokaza膰 potencjalnym klientom lub pracodawcom swoje umiej臋tno艣ci.

Pami臋taj, 偶e sukces w karierze copywritera wymaga ci膮g艂ego rozwoju i uczenia si臋 nowych umiej臋tno艣ci. Wa偶ne jest r贸wnie偶, aby zawsze stara膰 si臋 tworzy膰 skuteczne i atrakcyjne teksty, kt贸re przyci膮gaj膮 uwag臋 odbiorc贸w.

Czym zajmuje si臋 zawodowy copywriter?

Zawodowy copywriter zajmuje si臋 pisaniem tekst贸w reklamowych, kt贸re maj膮 na celu zach臋cenie ludzi do nabycia okre艣lonego produktu lub us艂ugi. Celem copywritera jest tworzenie skutecznych i atrakcyjnych tre艣ci, kt贸re przyci膮gaj膮 uwag臋 odbiorc贸w, wprowadzaj膮 ich w dobry nastr贸j i zach臋caj膮 do podj臋cia okre艣lonej akcji (np. zakupu produktu lub skorzystania z us艂ugi).
Copywriter mo偶e tworzy膰 teksty dla r贸偶nych kana艂贸w, takich jak reklamy telewizyjne, reklamy radiowe, reklamy w internecie, ulotki, broszury i inne materia艂y reklamowe. Musi on r贸wnie偶 zrozumie膰 target odbiorc贸w, produkt lub us艂ug臋, dla kt贸rej pisze, oraz strategi臋 marketingow膮, aby m贸c stworzy膰 teksty, kt贸re b臋d膮 skuteczne i atrakcyjne.
W skr贸cie, zawodowy copywriter to osoba, kt贸ra 艂膮czy umiej臋tno艣膰 pisania z wiedz膮 na temat marketingu i reklamy, aby tworzy膰 teksty, kt贸re przyci膮gaj膮 uwag臋 i zach臋caj膮 do dzia艂ania.

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 555

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!
Profesjonalny copywriter (jak pisze mistrz: teksty sprzeda偶owe i perswazyjne)
U偶ywamy plik贸w cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewni膰 Ci najbardziej odpowiednie wra偶enia, zapami臋tuj膮c Twoje preferencje. Klikaj膮c 鈥濧kceptuj臋鈥, wyra偶asz zgod臋 na u偶ywanie plik贸w cookie. Je艣li nie wyra偶asz zgody, ustawienia dotycz膮ce plik贸w cookies mo偶esz zmieni膰 w swojej przegl膮darce.
Czytaj wi臋cej