Profesjonalny copywriter (jak pisze mistrz: teksty sprzedażowe i perswazyjne)

Sklep internetowy
Sklep internetowy e commerce (jak rozwinąć- kilka sztuczek)
11 marca, 2022
Pozycjonowanie www
Pozycjonowanie www – czym jest i jakie daje korzyści?
12 marca, 2022
Profesjonalny copywriter
Profesjonalny copywriter

Profesjonalny copywriter (jak pisze mistrz: teksty sprzedażowe i perswazyjne). Opracowanie na podstawie wykładu jaki dał John Carlton dla Agora Financial + moje przemyślenia i uwagi.

Cześć, dzisiaj wpis na podstawie moich notatek z wykładu jaki udzielił John Carlton dla Agora Financial. Będzie to 17 punktów od jednego z najlepszych copywriterów.

Więc czemu uczyć się copywritingu?

Ponieważ nic dobrego nie zadzieje się w Twoim biznesie jeśli nie będziesz miał dobrze napisanych treści.

Nawet jeśli robisz spontaniczne filmy wideo to musisz mieć w głowie ten „dobry tekst”, który musisz powiedzieć.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Oto lista:

1.Proste podstawy doskonałej wiadomości sprzedażowej

  • oto kim jestem
  • oto co mam dla Ciebie
  • oto dlaczego jest to ważne w Twoim życiu właśnie teraz
  • to musisz zrobić

2.Pozycjonowanie siebie

Elementy typu „plug and play” w Twoim własnym elevator pitch:

  • kim jesteś
  • co sprzedajesz
  • dlaczego jesteś w tym biznesie
  • co robisz dla swoich klientów

Elevator pitch, czy elevator speech jest Ci potrzebny żebyś w prosty sposób mógł przedstawić siebie.

3.Twoja wiarygodność

Ustanów swoją wiarygodność ale bez nadmiernego HYPE’u. Użyj 2 strategii aby pokazać siebie jako osobę (go-to-guy) do której muszę się zgłosić z tym problemem:

  • powody racjonalne
  • powody emocjonalne

4.Twój awatar

  • do kogo sprzedajesz
  • jakie są jego/jej potrzeby, co boli, co sprawia problem…
  • co musi od Ciebie usłyszeć aby poczuła się dobrze?

5.Testymoniale

Podstawowy dowód i wsparcie dla Twojej Wielkiej Obietnicy i Wiarygodności.

  • specyficzne
  • krótkie
  • „gorące, ostre, pikantne”

Skoro czytasz wpis pt. Profesjonalny copywriter (jak pisze mistrz: teksty sprzedażowe i perswazyjne). Opracowanie na podstawie wykładu jaki dał John Carlton dla Agora Financial + moje przemyślenia i uwagi, to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Social media i media społecznościowe:

Praca agencji:

Kursy i szkolenia:

6.Twoje USP

Pozycjonujesz siebie… w unikalny sposób na swoim rynku docelowym… po to aby sprzedawać.

  • nudny czy sexy
  • korporacyjny, profesjonalny czy przyjacielski
  • musisz niczym detektyw dociec na czym im najbardziej zależy

To że ktoś jest podekscytowany Twoim produktem to za mało aby kupił. Carlton przytacza przykład: jeśli obejrzałeś ciekawy film i próbujesz namówić swojego przyjaciela, aby też na niego poszedł (a przy okazji wiesz że mu się spodoba bo lubi też tego typu filmy) to im bardziej naciskasz i im bardziej jesteś podekscytowany to z większym prawdopodobieństwem on na ten film nie pójdzie.

Tak na prawdę to uruchomią się jego mechanizmy defensywne. Ale dlaczego? To Twój przyjaciel, ufa Tobie, i w dodatku lubicie ten sam typ filmów.

7.Duża obietnica

Co możesz powiedzieć -zgodnie z prawdą i bez owijania w bawełnę-, co stworzy wiarygodną okazję?

Ci którzy nie zrobią w okół siebie najwięcej hałasu nie zdobędą udziału w rynku.

  • napraw co zepsute
  • wyeliminuj strach
  • wzmocnij uczucie pewności siebie i kontroli wśród tych bezsilnych i niepewnych siebie
Profesjonalny copywriter
Profesjonalny copywriter

8.Bądź jedyną rzeczą, którą spotka dzisiaj, która wybije go z jego stanu zombie

  • podejście
  • szokuj
  • opowieści
  • „przed i po”
  • sekrety
  • tajne informacje od… np byłego pracownika itp
  • niespójne zestawienie atrakcyjnych elementów sprzedażowych

Musisz go tak podekscytować i zmotywować żeby zdecydował się ruszyć dupę z przed telewizora.

Jeśli masz coś na prawdę dobrego co może mu pomoc to powinieneś czuć się winny jeśli mu tego nie sprzedasz.

9.Decyzje marketingowe

Jakie kampanie będziesz tworzyć?

  • evergreen
  • product launch
  • joint venture, partnerskie
  • afiliacyjne
  • lead generation
  • pojedyncza sprzedaż czy złożona/multi

Zawsze zadawaj sobie pytanie co chcesz osiągnąć. Pisz mając jasny cel w głowie. Co chcesz aby prospect zrobił?

10.System dostarczania

  • email
  • video
  • strona
  • druk, tradycyjne formy
  • PR
  • blogi

Musisz znać limity i możliwości każdego systemu z którego korzystasz. Np. banowanie reklam „przed i po” na facebooku, nisze których nie wolno reklamować na google, filtry spamowe, koszty reklam itp.

John Carlton mówi że długie teksty sprzedażowe działają lepiej nić krótki, long copy vs short copy.

11. Nitty gritty (drobiazgi)

Cechy i korzyści.

Wspomina że większość osób które przychodziły do niego w przeszłości na konsultacje nawet nie wiedziało co sprzedaje. To znaczy nie potrafili przedstawić dobrze cech i korzyści produktu/usługi.

Magic pill, ludzie nie chcą pracować. Chcą magiczne pigułki. Coś co działa szybko i to bez ich wysiłku, „pal tłuszcz we śnie”.

12.Bullet pointy

Krótkie wzmianki, nawet 1-2 informacje (1,2 punch) które w emocjonalny sposób potrafią usatysfakcjonować i pokazać praktyczne zastosowanie. Dodaj do tego trochę kontrowersji i uczucia ulgi.

13.Oferta rzucająca się w oczy

  • olbrzymia wartość
  • brzmi jakbyś dawał więcej niż to kosztuje
  • bonusy
  • gwarancja

14.Twoje zamknięcie

Źle: cześć to mój produkt, chcesz? Nie? Okej to idę do kolejnej osoby.

Musisz pokazać im cel końcowy. Gdzie są i gdzie chcą dotrzeć.

15.Turbulencje

Co możesz użyć:

  • chciwość
  • pilność
  • strach przed byciem zostawionym
  • limity

16.Zbij ich z tropu

Możesz ich stymulować niespodziankami. Więcej wartości. Może coś za darmo.

17.Ludzka strona

Potraktuj to jako szczerą rozmowę. Tak jakbyś rozmawiał w barze. Stwórz więź i poczucie znajomości. Pokaż że jest jeszcze nadzieja dla jego problemów.

Wnioski

Profesjonalny copywriting wykracza poza pisanie artykułów na różne tematy. Profesjonalnie przygotowane opisy mogą zwiększyć sprzedaż, generować większe zainteresowanie wśród użytkowników, a także pozwalają na stworzenie zaplanowanego wizerunku Twojej firmy. Wysokiej jakości tekst doskonale nadaje się do organizowania kampanii reklamowych i marketingu treści, a także budowania strony internetowej lub sklepu e-commerce.

Profesjonalna agencja copywritingu to przede wszystkim zespół ludzi posiadających wiedzę i kompetencje wymagane do skutecznej pracy. Jak wszyscy wiemy, lekkość pióra nie zawsze wystarcza. Profesjonalni copywriterzy muszą też być jak najbardziej kreatywni i dopasować odpowiedni styl do odbiorcy. Ważna jest również umiejętność wyszukiwania informacji i pracy pod presją czasu. Copywriterzy naszej agencji UniqueSEO posiadają również wiedzę z zakresu pozycjonowania stron i marketingu, a każdy tekst traktują z dużą starannością.

Co sądzisz o wpisie pt. Profesjonalny copywriter (jak pisze mistrz: teksty sprzedażowe i perswazyjne). Opracowanie na podstawie wykładu jaki dał John Carlton dla Agora Financial + moje przemyślenia i uwagi? Daj znać w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)