Profesjonalny copywriter (jak pisze mistrz: teksty sprzeda偶owe i perswazyjne)

Sklep internetowy
Sklep internetowy e commerce (jak rozwin膮膰- kilka sztuczek)
11 marca, 2022
Pozycjonowanie www
Pozycjonowanie www – czym jest i jakie daje korzy艣ci?
12 marca, 2022
Profesjonalny copywriter
Profesjonalny copywriter

Profesjonalny copywriter (jak pisze mistrz: teksty sprzeda偶owe i perswazyjne). Opracowanie na podstawie wyk艂adu jaki da艂 John Carlton dla Agora Financial + moje przemy艣lenia i uwagi.

Cze艣膰, dzisiaj wpis na podstawie moich notatek z wyk艂adu jaki udzieli艂 John Carlton dla Agora Financial. B臋dzie to 17 punkt贸w od jednego z najlepszych copywriter贸w.

Wi臋c czemu uczy膰 si臋 copywritingu?

Poniewa偶 nic dobrego nie zadzieje si臋 w Twoim biznesie je艣li nie b臋dziesz mia艂 dobrze napisanych tre艣ci.

Nawet je艣li robisz spontaniczne filmy wideo to musisz mie膰 w g艂owie ten „dobry tekst”, kt贸ry musisz powiedzie膰.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Oto lista:

1.Proste podstawy doskona艂ej wiadomo艣ci sprzeda偶owej

  • oto kim jestem
  • oto co mam dla Ciebie
  • oto dlaczego jest to wa偶ne w Twoim 偶yciu w艂a艣nie teraz
  • to musisz zrobi膰

2.Pozycjonowanie siebie

Elementy typu 鈥瀙lug and play鈥 w Twoim w艂asnym elevator pitch:

  • kim jeste艣
  • co sprzedajesz
  • dlaczego jeste艣 w tym biznesie
  • co robisz dla swoich klient贸w

Elevator pitch, czy elevator speech jest Ci potrzebny 偶eby艣 w prosty spos贸b m贸g艂 przedstawi膰 siebie.

3.Twoja wiarygodno艣膰

Ustan贸w swoj膮 wiarygodno艣膰 ale bez nadmiernego HYPE’u. U偶yj 2 strategii aby pokaza膰 siebie jako osob臋 (go-to-guy) do kt贸rej musz臋 si臋 zg艂osi膰 z tym problemem:

  • powody racjonalne
  • powody emocjonalne

4.Tw贸j awatar

  • do kogo sprzedajesz
  • jakie s膮 jego/jej potrzeby, co boli, co sprawia problem…
  • co musi od Ciebie us艂ysze膰 aby poczu艂a si臋 dobrze?

5.Testymoniale

Podstawowy dow贸d i wsparcie dla Twojej Wielkiej Obietnicy i Wiarygodno艣ci.

  • specyficzne
  • kr贸tkie
  • „gor膮ce, ostre, pikantne”

Skoro czytasz wpis pt. Profesjonalny copywriter (jak pisze mistrz: teksty sprzeda偶owe i perswazyjne). Opracowanie na podstawie wyk艂adu jaki da艂 John Carlton dla Agora Financial + moje przemy艣lenia i uwagi, to te wpisy mog膮 tak偶e Ciebie zainteresowa膰:

Social media i media spo艂eczno艣ciowe:

Praca agencji:

Kursy i szkolenia:

6.Twoje USP

Pozycjonujesz siebie… w unikalny spos贸b na swoim rynku docelowym… po to aby sprzedawa膰.

  • nudny czy sexy
  • korporacyjny, profesjonalny czy przyjacielski
  • musisz niczym detektyw dociec na czym im najbardziej zale偶y

To 偶e kto艣 jest podekscytowany Twoim produktem to za ma艂o aby kupi艂. Carlton przytacza przyk艂ad: je艣li obejrza艂e艣 ciekawy film i pr贸bujesz nam贸wi膰 swojego przyjaciela, aby te偶 na niego poszed艂 (a przy okazji wiesz 偶e mu si臋 spodoba bo lubi te偶 tego typu filmy) to im bardziej naciskasz i im bardziej jeste艣 podekscytowany to z wi臋kszym prawdopodobie艅stwem on na ten film nie p贸jdzie.

Tak na prawd臋 to uruchomi膮 si臋 jego mechanizmy defensywne. Ale dlaczego? To Tw贸j przyjaciel, ufa Tobie, i w dodatku lubicie ten sam typ film贸w.

7.Du偶a obietnica

Co mo偶esz powiedzie膰 -zgodnie z prawd膮 i bez owijania w bawe艂n臋-, co stworzy wiarygodn膮 okazj臋?

Ci kt贸rzy nie zrobi膮 w ok贸艂 siebie najwi臋cej ha艂asu nie zdob臋d膮 udzia艂u w rynku.

  • napraw co zepsute
  • wyeliminuj strach
  • wzmocnij uczucie pewno艣ci siebie i kontroli w艣r贸d tych bezsilnych i niepewnych siebie
Profesjonalny copywriter
Profesjonalny copywriter

8.B膮d藕 jedyn膮 rzecz膮, kt贸r膮 spotka dzisiaj, kt贸ra wybije go z jego stanu zombie

  • podej艣cie
  • szokuj
  • opowie艣ci
  • „przed i po”
  • sekrety
  • tajne informacje od… np by艂ego pracownika itp
  • niesp贸jne zestawienie atrakcyjnych element贸w sprzeda偶owych

Musisz go tak podekscytowa膰 i zmotywowa膰 偶eby zdecydowa艂 si臋 ruszy膰 dup臋 z przed telewizora.

Je艣li masz co艣 na prawd臋 dobrego co mo偶e mu pomoc to powiniene艣 czu膰 si臋 winny je艣li mu tego nie sprzedasz.

9.Decyzje marketingowe

Jakie kampanie b臋dziesz tworzy膰?

  • evergreen
  • product launch
  • joint venture, partnerskie
  • afiliacyjne
  • lead generation
  • pojedyncza sprzeda偶 czy z艂o偶ona/multi

Zawsze zadawaj sobie pytanie co chcesz osi膮gn膮膰. Pisz maj膮c jasny cel w g艂owie. Co chcesz aby prospect zrobi艂?

10.System dostarczania

  • email
  • video
  • strona
  • druk, tradycyjne formy
  • PR
  • blogi

Musisz zna膰 limity i mo偶liwo艣ci ka偶dego systemu z kt贸rego korzystasz. Np. banowanie reklam „przed i po” na facebooku, nisze kt贸rych nie wolno reklamowa膰 na google, filtry spamowe, koszty reklam itp.

John Carlton m贸wi 偶e d艂ugie teksty sprzeda偶owe dzia艂aj膮 lepiej ni膰 kr贸tki, long copy vs short copy.

11. Nitty gritty (drobiazgi)

Cechy i korzy艣ci.

Wspomina 偶e wi臋kszo艣膰 os贸b kt贸re przychodzi艂y do niego w przesz艂o艣ci na konsultacje nawet nie wiedzia艂o co sprzedaje. To znaczy nie potrafili przedstawi膰 dobrze cech i korzy艣ci produktu/us艂ugi.

Magic pill, ludzie nie chc膮 pracowa膰. Chc膮 magiczne pigu艂ki. Co艣 co dzia艂a szybko i to bez ich wysi艂ku, „pal t艂uszcz we 艣nie”.

12.Bullet pointy

Kr贸tkie wzmianki, nawet 1-2 informacje (1,2 punch) kt贸re w emocjonalny spos贸b potrafi膮 usatysfakcjonowa膰 i pokaza膰 praktyczne zastosowanie. Dodaj do tego troch臋 kontrowersji i uczucia ulgi.

13.Oferta rzucaj膮ca si臋 w oczy

  • olbrzymia warto艣膰
  • brzmi jakby艣 dawa艂 wi臋cej ni偶 to kosztuje
  • bonusy
  • gwarancja

14.Twoje zamkni臋cie

殴le: cze艣膰 to m贸j produkt, chcesz? Nie? Okej to id臋 do kolejnej osoby.

Musisz pokaza膰 im cel ko艅cowy. Gdzie s膮 i gdzie chc膮 dotrze膰.

15.Turbulencje

Co mo偶esz u偶y膰:

  • chciwo艣膰
  • pilno艣膰
  • strach przed byciem zostawionym
  • limity

16.Zbij ich z tropu

Mo偶esz ich stymulowa膰 niespodziankami. Wi臋cej warto艣ci. Mo偶e co艣 za darmo.

17.Ludzka strona

Potraktuj to jako szczer膮 rozmow臋. Tak jakby艣 rozmawia艂 w barze. Stw贸rz wi臋藕 i poczucie znajomo艣ci. Poka偶 偶e jest jeszcze nadzieja dla jego problem贸w.

Wnioski

Profesjonalny copywriting wykracza poza pisanie artyku艂贸w na r贸偶ne tematy. Profesjonalnie przygotowane opisy mog膮 zwi臋kszy膰 sprzeda偶, generowa膰 wi臋ksze zainteresowanie w艣r贸d u偶ytkownik贸w, a tak偶e pozwalaj膮 na stworzenie zaplanowanego wizerunku Twojej firmy. Wysokiej jako艣ci tekst doskonale nadaje si臋 do organizowania kampanii reklamowych i marketingu tre艣ci, a tak偶e budowania strony internetowej lub sklepu e-commerce.

Profesjonalna agencja copywritingu to przede wszystkim zesp贸艂 ludzi posiadaj膮cych wiedz臋 i kompetencje wymagane do skutecznej pracy. Jak wszyscy wiemy, lekko艣膰 pi贸ra nie zawsze wystarcza. Profesjonalni copywriterzy musz膮 te偶 by膰 jak najbardziej kreatywni i dopasowa膰 odpowiedni styl do odbiorcy. Wa偶na jest r贸wnie偶 umiej臋tno艣膰 wyszukiwania informacji i pracy pod presj膮 czasu. Copywriterzy naszej agencji UniqueSEO posiadaj膮 r贸wnie偶 wiedz臋 z zakresu pozycjonowania stron i marketingu, a ka偶dy tekst traktuj膮 z du偶膮 staranno艣ci膮.

Co s膮dzisz o wpisie pt. Profesjonalny copywriter (jak pisze mistrz: teksty sprzeda偶owe i perswazyjne). Opracowanie na podstawie wyk艂adu jaki da艂 John Carlton dla Agora Financial + moje przemy艣lenia i uwagi? Daj zna膰 w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)