Omnichannel marketing -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 sprzeda偶]

Marketing automation
Marketing automation – narz臋dzia, przyk艂ady, definicja
7 marca, 2022
Onlyfans
Onlyfans -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
7 marca, 2022
Omnichannel
Omnichannel

Dlaczego omnichannel marketing jest przysz艂o艣ci膮 reklamy?

Nowoczesne technologie umo偶liwiaj膮 prowadzenie dzia艂a艅 marketingowych w zupe艂nie nowy spos贸b. Bez w膮tpienia do nowo艣ci nale偶y zaliczy膰 omnichannel, czyli dzia艂ania wielokana艂owe. To idea, kt贸ra aktualnie jest bardzo silnie rozbudowywana i wprowadzana w wielu r贸偶nych miejscach. Na czym polega marketing wielokana艂owy? Czym jest omnichannel? Jakie korzy艣ci p艂yn膮 z jego stosowania?

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Omnichannel – definicja

Omnichannel pozwala na zatarcie si臋 wyra藕nej granicy pomi臋dzy dzia艂aniami online i offline. To strategiczne po艂膮czenie ze sob膮 kana艂贸w komunikacji z kana艂ami sprzeda偶owymi. Jej efektem jest zapewnienie klientowi dost臋pu do wszystkich us艂ug w ka偶dym z kana艂贸w.

Taki zintegrowany marketing wymaga sporo wysi艂ku, kt贸ry jest niezb臋dny do tego, by osi膮gn膮膰 sp贸jno艣膰 pomi臋dzy nimi. Rozw贸j internetu oraz jego coraz wi臋ksza dost臋pno艣膰, maj膮 ogromny wp艂yw na mo偶liwo艣膰 skutecznego 艂膮czenia ze sob膮 wielu kana艂贸w oraz tworzenia integracji pomi臋dzy nimi. Efektem tego ma by膰 to samo do艣wiadczenie klienta niezale偶nie od tego, w jaki spos贸b dokona艂 zakupu.

Omnichannel
Omnichannel marketing

Dlaczego warto prowadzi膰 sprzeda偶 wielokana艂owo?

Omnichannel umo偶liwia docieranie do wielu nowych potencjalnych klient贸w. Jego nadrz臋dnym celem jest zapewnienie ka偶demu takiego sposobu zakup贸w, kt贸ry najbardziej mu odpowiada. W ten spos贸b mo偶na wykorzysta膰 pe艂en potencja艂 sprzeda偶owy.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Jest to szczeg贸lnie wa偶ne w przypadku, gdy wprowadzone s膮 pewne ograniczenia w sprzeda偶y np. sklepy zamkni臋te w niedziel臋, lock down lub po prostu praca w konkretnych godzinach. Integracja z kana艂ami sprzeda偶y online umo偶liwia klientowi dokonanie zakupu w dowolnym momencie, co oznacza du偶o wi臋ksz膮 szans臋 na doprowadzenie do sprzeda偶y.

W ostatecznym rozrachunku omnichannel to wy偶sze obroty i wi臋ksze zadowolenie klient贸w. Wszystkie te dzia艂ania maj膮 za zadanie po艂膮czy膰 polityk臋 rabatow膮 i cenow膮, polepszy膰 poziom obs艂ugi klienta oraz usprawni膰 gospodark臋 magazynow膮.

Po艂膮czenie ze sob膮 wielu kana艂贸w zmniejsza ryzyko, 偶e jaki艣 produkt sko艅czy si臋 w magazynie, ale wci膮偶 b臋dzie dost臋pny w sklepie internetowym lub w aplikacji. Wielokana艂owe zarz膮dzanie magazynem to najlepsze rozwi膮zanie, by nie martwi膰 si臋 nieprzewidzianymi brakami.

Skoro czytasz wpis pt. Multichannel vs omnichannel marketing to te wpisy mog膮 tak偶e Ciebie zainteresowa膰:

Social media i media spo艂eczno艣ciowe:

Praca agencji:

Kursy i szkolenia:

Przyk艂ady dzia艂ania omnichannel marketing

Z pewno艣ci膮 mia艂e艣 ju偶 do czynienia z dzia艂aniem wielokana艂owym, ale mog艂e艣 sobie nawet nie zdawa膰 z tego sprawy. Przyk艂adem takiego po艂膮czenia mo偶e by膰 zakup towar贸w w sklepie internetowym oraz ich odbi贸r w punkcie stacjonarnym. To rozwi膮zanie zmniejsza ryzyko tego, 偶e klient, kt贸ry pofatyguje si臋 do sklepu stacjonarnego, wyjdzie z niego bez wybranego wcze艣niej produktu.

Tym samym zdecydowanie zwi臋ksza ono szans臋 na dopi臋cie sprzeda偶y do ko艅ca. Innym dzia艂aniem wpisuj膮cych si臋 w wielokana艂owo艣膰 jest mo偶liwo艣膰 zwrotu lub reklamacji towaru zakupionego online w sklepie stacjonarnym. Dzi臋ki takiej mo偶liwo艣ci klient wie, 偶e w razie k艂opot贸w z produktem b臋dzie on m贸g艂 zwr贸ci膰 si臋 po pomoc w konkretne miejsce. To ogromne u艂atwienie, kt贸re daje klientowi poczucie bezpiecze艅stwa oraz zwi臋ksza satysfakcj臋 z zakupu.

Ujednolicenie wszystkich dzia艂a艅 w ramach omnichannel

Marketing wielokana艂owy wymaga tak偶e po艂膮czenia ze sob膮 nie tylko polityki cenowej, ale r贸wnie偶 tej dotycz膮cej udzielania rabat贸w oraz zasad programu lojalno艣ciowego. Dzi臋ki przyznawaniu dodatkowych rabat贸w i promocji mo偶na skutecznie zach臋ca膰 potencjalnych klient贸w do korzystania z okre艣lonych kana艂贸w oraz perswadowa膰 im tak偶e korzystanie z pozosta艂ych. Komunikacja w wielu kana艂ach daje zdecydowanie wi臋ksz膮 szans臋 na to, 偶e przekaz trafi do celu i zostanie zapami臋tany przez klient贸w.

Warto te偶 zaznaczy膰, 偶e program lojalno艣ciowy zdecydowanie u艂atwia tworzenie spersonalizowanych ofert dopasowanych do potrzeb konkretnego klienta. Program u艂atwia obserwowanie wcze艣niejszych zakup贸w i na ich podstawie tworzenie nowych, lepszych propozycji sprzeda偶owych. Idealnie te偶 je艣li w bazie online mog膮 by膰 przechowywane dowody zakupu ze wszystkich kana艂贸w sprzeda偶owych.

Tylko tak mo偶na zdoby膰 pe艂n膮 wiedz臋 na temat danego klienta. Jest to rozwi膮zanie dobre r贸wnie偶 dla niego samego. Gromadzenie dowod贸w sprzeda偶y mo偶e przyda膰 si臋 w razie reklamacji lub zwrotu.

Jakie s膮 najnowsze trendy zwi膮zane z omnichannelem?

Integracja kana艂贸w sprzeda偶y i komunikacji wci膮偶 si臋 rozwija. St膮d te偶 warto 艣ledzi膰 najnowsze trendy, jakim ona podlega. Szczeg贸ln膮 uwag臋 warto zwr贸ci膰 na:

  • rosn膮c膮 rol臋 medi贸w spo艂eczno艣ciowych, z kt贸rych korzysta coraz wi臋cej u偶ytkownik贸w,
  • zmiana sposobu my艣lenia klient贸w, kt贸rzy coraz mniej boj膮 si臋 zakup贸w online,
  • coraz bardziej powszechne wykorzystanie urz膮dze艅 mobilnych w zakupach. Obecnie zakupy w aplikacji nie s膮 nowo艣ci膮, ale czym艣 w pe艂ni normalnym,
  • rosn膮ce znaczenie omnichannel w sprzeda偶y detalicznej. Obecnie wielokana艂owo艣膰 nie jest ju偶 zarezerwowana wy艂膮cznie dla wielkich sieci i zakup贸w hurtowych. Nowoczesne technologie umo偶liwiaj膮 wykorzystanie ich nawet w odniesieniu do pojedynczych klient贸w,
  • rosn膮cy wp艂yw e-commerce na rozwi膮zania logistyczne, kt贸re s膮 prowadzone coraz odwa偶niej i z wi臋kszym rozmachem.

Co my艣lisz o temacie jakim jest Multichannel vs omnichannel? Daj zna膰 w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)