Omnichannel

Marketing automation
Marketing automation
7 marca, 2022
Onlyfans
Onlyfans
7 marca, 2022
Omnichannel
Omnichannel

Dlaczego omnichannel jest przyszłością marketingu?

Nowoczesne technologie umożliwiają prowadzenie działań marketingowych w zupełnie nowy sposób. Bez wątpienia do nowości należy zaliczyć omnichannel, czyli działania wielokanałowe. To idea, która aktualnie jest bardzo silnie rozbudowywana i wprowadzana w wielu różnych miejscach. Na czym polega marketing wielokanałowy? Czym jest omnichannel? Jakie korzyści płyną z jego stosowania?

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Omnichannel – definicja

Omnichannel pozwala na zatarcie się wyraźnej granicy pomiędzy działaniami online i offline. To strategiczne połączenie ze sobą kanałów komunikacji z kanałami sprzedażowymi. Jej efektem jest zapewnienie klientowi dostępu do wszystkich usług w każdym z kanałów.

Taki zintegrowany marketing wymaga sporo wysiłku, który jest niezbędny do tego, by osiągnąć spójność pomiędzy nimi. Rozwój internetu oraz jego coraz większa dostępność, mają ogromny wpływ na możliwość skutecznego łączenia ze sobą wielu kanałów oraz tworzenia integracji pomiędzy nimi. Efektem tego ma być to samo doświadczenie klienta niezależnie od tego, w jaki sposób dokonał zakupu.

Omnichannel
Omnichannel

Dlaczego warto prowadzić sprzedaż wielokanałowo?

Omnichannel umożliwia docieranie do wielu nowych potencjalnych klientów. Jego nadrzędnym celem jest zapewnienie każdemu takiego sposobu zakupów, który najbardziej mu odpowiada. W ten sposób można wykorzystać pełen potencjał sprzedażowy.

Jest to szczególnie ważne w przypadku, gdy wprowadzone są pewne ograniczenia w sprzedaży np. sklepy zamknięte w niedzielę, lock down lub po prostu praca w konkretnych godzinach. Integracja z kanałami sprzedaży online umożliwia klientowi dokonanie zakupu w dowolnym momencie, co oznacza dużo większą szansę na doprowadzenie do sprzedaży.

W ostatecznym rozrachunku omnichannel to wyższe obroty i większe zadowolenie klientów. Wszystkie te działania mają za zadanie połączyć politykę rabatową i cenową, polepszyć poziom obsługi klienta oraz usprawnić gospodarkę magazynową.

Połączenie ze sobą wielu kanałów zmniejsza ryzyko, że jakiś produkt skończy się w magazynie, ale wciąż będzie dostępny w sklepie internetowym lub w aplikacji. Wielokanałowe zarządzanie magazynem to najlepsze rozwiązanie, by nie martwić się nieprzewidzianymi brakami.

Skoro czytasz wpis pt. Multichannel vs omnichannel to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Social media i media społecznościowe:

Praca agencji:

Kursy i szkolenia:

Przykłady działania omnichannel

Z pewnością miałeś już do czynienia z działaniem wielokanałowym, ale mogłeś sobie nawet nie zdawać z tego sprawy. Przykładem takiego połączenia może być zakup towarów w sklepie internetowym oraz ich odbiór w punkcie stacjonarnym. To rozwiązanie zmniejsza ryzyko tego, że klient, który pofatyguje się do sklepu stacjonarnego, wyjdzie z niego bez wybranego wcześniej produktu.

Tym samym zdecydowanie zwiększa ono szansę na dopięcie sprzedaży do końca. Innym działaniem wpisujących się w wielokanałowość jest możliwość zwrotu lub reklamacji towaru zakupionego online w sklepie stacjonarnym. Dzięki takiej możliwości klient wie, że w razie kłopotów z produktem będzie on mógł zwrócić się po pomoc w konkretne miejsce. To ogromne ułatwienie, które daje klientowi poczucie bezpieczeństwa oraz zwiększa satysfakcję z zakupu.

Ujednolicenie wszystkich działań w ramach omnichannel

Marketing wielokanałowy wymaga także połączenia ze sobą nie tylko polityki cenowej, ale również tej dotyczącej udzielania rabatów oraz zasad programu lojalnościowego. Dzięki przyznawaniu dodatkowych rabatów i promocji można skutecznie zachęcać potencjalnych klientów do korzystania z określonych kanałów oraz perswadować im także korzystanie z pozostałych. Komunikacja w wielu kanałach daje zdecydowanie większą szansę na to, że przekaz trafi do celu i zostanie zapamiętany przez klientów.

Warto też zaznaczyć, że program lojalnościowy zdecydowanie ułatwia tworzenie spersonalizowanych ofert dopasowanych do potrzeb konkretnego klienta. Program ułatwia obserwowanie wcześniejszych zakupów i na ich podstawie tworzenie nowych, lepszych propozycji sprzedażowych. Idealnie też jeśli w bazie online mogą być przechowywane dowody zakupu ze wszystkich kanałów sprzedażowych.

Tylko tak można zdobyć pełną wiedzę na temat danego klienta. Jest to rozwiązanie dobre również dla niego samego. Gromadzenie dowodów sprzedaży może przydać się w razie reklamacji lub zwrotu.

Jakie są najnowsze trendy związane z omnichannelem?

Integracja kanałów sprzedaży i komunikacji wciąż się rozwija. Stąd też warto śledzić najnowsze trendy, jakim ona podlega. Szczególną uwagę warto zwrócić na:

  • rosnącą rolę mediów społecznościowych, z których korzysta coraz więcej użytkowników,
  • zmiana sposobu myślenia klientów, którzy coraz mniej boją się zakupów online,
  • coraz bardziej powszechne wykorzystanie urządzeń mobilnych w zakupach. Obecnie zakupy w aplikacji nie są nowością, ale czymś w pełni normalnym,
  • rosnące znaczenie omnichannel w sprzedaży detalicznej. Obecnie wielokanałowość nie jest już zarezerwowana wyłącznie dla wielkich sieci i zakupów hurtowych. Nowoczesne technologie umożliwiają wykorzystanie ich nawet w odniesieniu do pojedynczych klientów,
  • rosnący wpływ e-commerce na rozwiązania logistyczne, które są prowadzone coraz odważniej i z większym rozmachem.

Co myślisz o temacie jakim jest Multichannel vs omnichannel? Daj znać w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)