Zawartość strony
Reklama ma za zadanie nakłonienie jej odbiorcy do podejmowania konkretnych działań. Najczęściej jej zadaniem jest przekonanie go do zakupu, choć czasami zdarzają się też inne cele kampanii reklamowej np. zapis na listę oczekujących, umówienie się na konsultację, przeprowadzenie badania.
Kampanie reklamowe by mogły być skuteczne, są realizowane zgodnie z opracowanymi przez badaczy modelami. Jednym z nich jest model SLB? Co trzeba o nim wiedzieć? Jak działa? Z jakich etapów się składa?
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Na początek zaznaczmy, że model SLB należy do najprostszych modeli reklamy. Powstał on w XIX wieku, kiedy realia życia różniły znacznie się od tych dzisiejszych. W związku z tym obecnie odchodzi się od tego modelu, jako zbyt powierzchownego, by mógł być skuteczny. Model ten składa się z trzech etapów:
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Skoro czytasz wpis pt. Model SLB to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:
Social media i media społecznościowe:
Praca agencji:
Kursy i szkolenia:
Jak więc wyraźnie widać, model SLB zakładał, że wystarczy, że konsument zobaczy reklamę, by był gotowy do zakupu. W rzeczywistości wiemy, że proces ten jest zdecydowanie bardziej skomplikowany. Warto jednak zaznaczyć, że model ten powstał w XIX wieku. Wtedy reklamy były zdecydowanie mniej popularne niż w tej chwili i wzbudzały zdecydowanie większe zainteresowanie konsumentów. Nie oznacza to jednak, że już wtedy wystarczyło tylko pokazać produkt, by znaleźli się chętni do jego zakupu.
Dobrze jest znać ten model, ale równocześnie trzeba pamiętać, że nie ma on zbyt dużego zastosowania w świecie współczesnym. Obecnie opracowane są dużo lepsze modele, które lepiej odzwierciedlają oczekiwania współczesnych konsumentów.
Uwzględniają one też zaciętą walkę o uwagę odbiorców, którzy ze wszystkich stron są bombardowani przekazami reklamowymi oraz innymi informacjami. Z całą pewnością w naszych czasach samo zobaczenie reklamy nie oznacza, że jej odbiorca zdecyduje się na zakup.
Model SLB obecnie nie jest już używany. Zamiast niego zdecydowanie częściej stosuje się model AIDA, czyli taki, który składa się z czterech etapów: Attract, Interest, Desire i Action. Ten model jest zdecydowanie bardziej złożony niż SLB, choć też daleko mu do ideału i często jest on zastępowany przez jeszcze bardziej złożone konstrukcje.
Jest to dość oczywiste działanie, bo współcześni konsumenci mają bardzo duży wybór. Zatarły się granice handlowe i bez trudu można samodzielnie importować wybrane towary nawet z drugiego końca świata. Stąd też reklamy muszą być coraz lepiej dopasowane do oczekiwań odbiorców, a same towary lepiej wpisywać się w ich potrzeby.
Reklamy muszą też wyróżniać się kreatywną realizacją, dzięki której mogą wybić się ponad informacyjny szum i trafić do odpowiednich odbiorców. Ogromną rolę odgrywa także dopasowanie treści do konkretnych grup konsumenckich, których model SLB po prostu nie uwzględnia.
Projektując reklamy, warto rozważyć zastosowanie modelu AIDCAS, który jest rozbudowaną wersją modelu AIDA. To jeden z modeli, który jest najbardziej dopasowany do oczekiwań współczesnych konsumentów.
Z racji tego, że jednym z jego etapów jest budowanie satysfakcji, to może on skutecznie wpływać na budowanie lojalności wśród klientów, która jest niezwykle ważna i pomaga generować powtarzalny przychód. To szczególnie ważne w branżach, w których panuje duża i zacięta konkurencja. W nich przebicie się z konkretnym produktem jest szczególnie trudne.
Stay-Look-Buy w naszych czasach niestety nie ma już prawa bytu. Ten model warto jednak znać jako pewnego rodzaju ciekawostkę. Dzięki jego znajomości można zauważyć, jak duże zmiany przeszedł marketing oraz sposoby docierania do klientów i perswazji.
Na tym przykładzie można też wnioskować, że aktualnie używane modele za jakiś czas także będą musiały się zmienić i zostać dopasowane do nowych oczekiwań i wyzwań stawianych przez klientów. By móc projektować efektywne kampanie reklamowe, które będą przynosiły konkretne przychody, warto zawsze mieć na względzie przeszłość i to, jak efekty osiągano kiedyś.
Model ten nie ma zastosowania, ale nie oznacza to wcale, że powinien trafić na śmietnik historii. Warto znać go po to, by móc realnie przewidywać kolejne zmiany, jakie będą przechodziły procesy marketingowe oraz organizowane kampanie reklamowe. To doskonały materiał dla badaczy, którzy mogą świadomie tworzyć nowe modele, które będą jeszcze bardziej skuteczne i efektowne.
Co myślisz o temacie jakim jest Model SLB? Daj znać w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 645
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)