Model SLB -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS, przyk艂ady, definicja]

Model SLB
Model SLB

Model SLB – czym jest i co trzeba o nim wiedzie膰?

Reklama ma za zadanie nak艂onienie jej odbiorcy do podejmowania konkretnych dzia艂a艅. Najcz臋艣ciej jej zadaniem jest przekonanie go do zakupu, cho膰 czasami zdarzaj膮 si臋 te偶 inne cele kampanii reklamowej np. zapis na list臋 oczekuj膮cych, um贸wienie si臋 na konsultacj臋, przeprowadzenie badania.

Kampanie reklamowe by mog艂y by膰 skuteczne, s膮 realizowane zgodnie z opracowanymi przez badaczy modelami. Jednym z nich jest model SLB? Co trzeba o nim wiedzie膰? Jak dzia艂a? Z jakich etap贸w si臋 sk艂ada?

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Model SLB to tylko trzy etapy

Na pocz膮tek zaznaczmy, 偶e model SLB nale偶y do najprostszych modeli reklamy. Powsta艂 on w XIX wieku, kiedy realia 偶ycia r贸偶ni艂y znacznie si臋 od tych dzisiejszych. W zwi膮zku z tym obecnie odchodzi si臋 od tego modelu, jako zbyt powierzchownego, by m贸g艂 by膰 skuteczny. Model ten sk艂ada si臋 z trzech etap贸w:

  • Stay – zatrzymaj – ten etap polega na przyci膮gni臋ciu uwagi tak, by konsument na chwil臋 si臋 zatrzyma艂 i mia艂 czas, by lepiej przyjrze膰 si臋 reklamowanemu produktowi.
  • Look – obejrzyj – konsument ogl膮da produkt, poznaje jego cechy i to, co go odr贸偶nia od konkurencyjnych towar贸w.
  • Buy – kup – ostatni etap w tym modelu, kt贸ry polega po prostu na podj臋ciu akcji, czyli podj臋ciu decyzji o zakupie. Konsument, kt贸ry zobaczy reklam臋, b臋dzie chcia艂 od razu dokona膰 zakupu. Model ten pomija wi臋c wzbudzenie zainteresowania, po偶膮dania oraz przekonanie do zakupu. Zgodnie z nim wystarczy zobaczy膰 reklam臋, by od razu by膰 przekonanym o s艂uszno艣ci swojego wyboru.
diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Skoro czytasz wpis pt. Model SLB to te wpisy mog膮 tak偶e Ciebie zainteresowa膰:

Social media i media spo艂eczno艣ciowe:

Praca agencji:

Kursy i szkolenia:

Model SLB w uj臋ciu wsp贸艂czesnym

Jak wi臋c wyra藕nie wida膰, model SLB zak艂ada艂, 偶e wystarczy, 偶e konsument zobaczy reklam臋, by by艂 gotowy do zakupu. W rzeczywisto艣ci wiemy, 偶e proces ten jest zdecydowanie bardziej skomplikowany. Warto jednak zaznaczy膰, 偶e model ten powsta艂 w XIX wieku. Wtedy reklamy by艂y zdecydowanie mniej popularne ni偶 w tej chwili i wzbudza艂y zdecydowanie wi臋ksze zainteresowanie konsument贸w. Nie oznacza to jednak, 偶e ju偶 wtedy wystarczy艂o tylko pokaza膰 produkt, by znale藕li si臋 ch臋tni do jego zakupu.

Dobrze jest zna膰 ten model, ale r贸wnocze艣nie trzeba pami臋ta膰, 偶e nie ma on zbyt du偶ego zastosowania w 艣wiecie wsp贸艂czesnym. Obecnie opracowane s膮 du偶o lepsze modele, kt贸re lepiej odzwierciedlaj膮 oczekiwania wsp贸艂czesnych konsument贸w.

Uwzgl臋dniaj膮 one te偶 zaci臋t膮 walk臋 o uwag臋 odbiorc贸w, kt贸rzy ze wszystkich stron s膮 bombardowani przekazami reklamowymi oraz innymi informacjami. Z ca艂膮 pewno艣ci膮 w naszych czasach samo zobaczenie reklamy nie oznacza, 偶e jej odbiorca zdecyduje si臋 na zakup.

Model SLB
Model SLB

Co zamiast modelu SLB?

Model SLB obecnie nie jest ju偶 u偶ywany. Zamiast niego zdecydowanie cz臋艣ciej stosuje si臋 model AIDA, czyli taki, kt贸ry sk艂ada si臋 z czterech etap贸w: Attract, Interest, Desire i Action. Ten model jest zdecydowanie bardziej z艂o偶ony ni偶 SLB, cho膰 te偶 daleko mu do idea艂u i cz臋sto jest on zast臋powany przez jeszcze bardziej z艂o偶one konstrukcje.

Jest to do艣膰 oczywiste dzia艂anie, bo wsp贸艂cze艣ni konsumenci maj膮 bardzo du偶y wyb贸r. Zatar艂y si臋 granice handlowe i bez trudu mo偶na samodzielnie importowa膰 wybrane towary nawet z drugiego ko艅ca 艣wiata. St膮d te偶 reklamy musz膮 by膰 coraz lepiej dopasowane do oczekiwa艅 odbiorc贸w, a same towary lepiej wpisywa膰 si臋 w ich potrzeby.

Reklamy musz膮 te偶 wyr贸偶nia膰 si臋 kreatywn膮 realizacj膮, dzi臋ki kt贸rej mog膮 wybi膰 si臋 ponad informacyjny szum i trafi膰 do odpowiednich odbiorc贸w. Ogromn膮 rol臋 odgrywa tak偶e dopasowanie tre艣ci do konkretnych grup konsumenckich, kt贸rych model SLB po prostu nie uwzgl臋dnia.

Projektuj膮c reklamy, warto rozwa偶y膰 zastosowanie modelu AIDCAS, kt贸ry jest rozbudowan膮 wersj膮 modelu AIDA. To jeden z modeli, kt贸ry jest najbardziej dopasowany do oczekiwa艅 wsp贸艂czesnych konsument贸w.

Z racji tego, 偶e jednym z jego etap贸w jest budowanie satysfakcji, to mo偶e on skutecznie wp艂ywa膰 na budowanie lojalno艣ci w艣r贸d klient贸w, kt贸ra jest niezwykle wa偶na i pomaga generowa膰 powtarzalny przych贸d. To szczeg贸lnie wa偶ne w bran偶ach, w kt贸rych panuje du偶a i zaci臋ta konkurencja. W nich przebicie si臋 z konkretnym produktem jest szczeg贸lnie trudne.

Czy model SLB mo偶e si臋 jeszcze przyda膰?

Stay-Look-Buy w naszych czasach niestety nie ma ju偶 prawa bytu. Ten model warto jednak zna膰 jako pewnego rodzaju ciekawostk臋. Dzi臋ki jego znajomo艣ci mo偶na zauwa偶y膰, jak du偶e zmiany przeszed艂 marketing oraz sposoby docierania do klient贸w i perswazji.

Na tym przyk艂adzie mo偶na te偶 wnioskowa膰, 偶e aktualnie u偶ywane modele za jaki艣 czas tak偶e b臋d膮 musia艂y si臋 zmieni膰 i zosta膰 dopasowane do nowych oczekiwa艅 i wyzwa艅 stawianych przez klient贸w. By m贸c projektowa膰 efektywne kampanie reklamowe, kt贸re b臋d膮 przynosi艂y konkretne przychody, warto zawsze mie膰 na wzgl臋dzie przesz艂o艣膰 i to, jak efekty osi膮gano kiedy艣.

Model ten nie ma zastosowania, ale nie oznacza to wcale, 偶e powinien trafi膰 na 艣mietnik historii. Warto zna膰 go po to, by m贸c realnie przewidywa膰 kolejne zmiany, jakie b臋d膮 przechodzi艂y procesy marketingowe oraz organizowane kampanie reklamowe. To doskona艂y materia艂 dla badaczy, kt贸rzy mog膮 艣wiadomie tworzy膰 nowe modele, kt贸re b臋d膮 jeszcze bardziej skuteczne i efektowne.

Co my艣lisz o temacie jakim jest Model SLB? Daj zna膰 w komentarzu.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 645

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!
Model SLB -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS, przyk艂ady, definicja]
U偶ywamy plik贸w cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewni膰 Ci najbardziej odpowiednie wra偶enia, zapami臋tuj膮c Twoje preferencje. Klikaj膮c 鈥濧kceptuj臋鈥, wyra偶asz zgod臋 na u偶ywanie plik贸w cookie. Je艣li nie wyra偶asz zgody, ustawienia dotycz膮ce plik贸w cookies mo偶esz zmieni膰 w swojej przegl膮darce.
Czytaj wi臋cej