Zawartość strony
Reklama to informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Jej zadaniem jest zachęcenie konsumenta do wykonania konkretnej akcji. Najczęściej tym działaniem jest zakup reklamowanego produktu lub usługi. Modele ją opisujące mają za zadanie pomóc specjalistom od marketingu w przygotowywaniu reklam, które będą skutecznie przekonywały do zakupu i będą charakteryzowały się wysoką efektywnością.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Dzięki temu budżet reklamowy może być dobrze wykorzystany i nie ma mowy o wysokich kosztach uzyskania przychodu. Opracowano wiele modeli reklamy, które na różne sposoby ją opisują. Każdy z nich ma swoje charakterystyczne cechy, więc warto go poznać, by móc lepsze treści, które będą skutecznie docierały do konsumentów. Z jakich elementów składa się model Raya? Kiedy powstał? Co trzeba o nim wiedzieć?
Model Raya został opracowany w 1978 roku. Powstał on w nawiązaniu do H. Krugmana, więc można zauważyć pomiędzy nimi pewne podobieństwa. W modelu tym uznaje się, że powierzchowny odbiór reklamy (telewizyjnej, radiowej i internetowej) wpływa jedynie na zwiększenie świadomości istnienia produktu czy usługi, ale nie wpływa bezpośrednio na stosunek konsumenta do niej.
Skoro czytasz wpis pt. Model Raya reklama to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:
Ray udowadniał, że niskie zaangażowanie odbiorców reklamy jest związane właśnie z jej etapami określanymi też schematem rób-czuj-myśl. Model ten składa się z czterech etapów:
Jeśli przyjmiemy za pewnik model rób-czuj-myśl, to możemy śmiało stwierdzić, że reklama nie wpływa na stosunek do danego produktu, usługi lub marki. Może ona jedynie zbudować świadomość jego istnienia. Ona z kolei jest niezbędna do podjęcia decyzji o zakupie. Tutaj trzeba jednak podkreślić, że może ona przekonać jedynie do próbnego zakupu, podczas którego formułuje się rzeczywisty stosunek konsumenta do produktu. Jeśli będzie on opierał się na rozczarowaniu, to zakup nie zostanie powtórzony.
Świadomość marki jest tutaj traktowana jako „myśl”. To tylko sugestia. Sama świadomość nie oznacza jednak wcale zainteresowania zakupem czy też zaangażowania. Konieczne jest jeszcze wzbudzenie emocji, które będą zachętą do zakupu. W przypadku kampanii kierowanych do zaangażowanych już konsumentów, w tym też lojalnych klientów, wykorzystuje się także przypomnienie im satysfakcji z używanego produktu.
W takim wypadku jest to odwołanie się do emocji, które mają z kolei zachęcić do ponownego zakupu. W przypadku konsumentów o niskim zaangażowaniu takie działanie nie odniesie spodziewanych efektów. Samo odwoływanie się do satysfakcji z zakupu to zdecydowanie za mało, by przekonać konsumenta reklamy, by stał się lojalnym klientem.
Ray był badaczem, który twierdził, że niska świadomość produktu, usługi lub marki wpływa na niechętne przyjmowanie wiadomości na jej temat. Konsument może mieć już swoją wiedzę na dany temat, a przedstawienie mu odmiennych informacji może sprawić, że zacznie on ją kwestionować.
Przedstawienie mu reklamy, która będzie burzyła jego dotychczasowe poglądy, może sprawić, że jego dotychczasowa postawa będzie musiała się zmienić. Nie zmienia to jednak faktu, że przedstawienie informacji odmiennych od posiadanej wiedzy może wzbudzać niechęć i działać na niekorzyść reklamodawcy.
Stąd też niezwykle ważne jest, by dostarczać takich informacji, które subtelnie przekonują do zmiany podejścia, ocieplają wizerunek produktu i budują jego świadomość. W przeciwnym razie komunikat może zostać wyparty jako ten, który zaburza równowagę poznawczą.
Co myślisz o temacie jakim jest Model Raya reklama? Daj znać w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |