Marketing automation – narz臋dzia, przyk艂ady, definicja

Instagram shopping
Instagram shopping -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
7 marca, 2022
Omnichannel
Omnichannel marketing -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 sprzeda偶]
7 marca, 2022
Marketing automation
Marketing automation

Marketing automation – czym jest i jak mo偶e zmieni膰 prowadzenie biznesu przez internet?

Marketing automation cieszy si臋 rosn膮c膮 popularno艣ci膮, cho膰 wiele os贸b wci膮偶 nie wie dok艂adnie, jak dzia艂a. Na polskim rynku pojawia si臋 coraz wi臋cej firm, kt贸re proponuj膮 rozwi膮zania usprawniaj膮ce prowadzenie dzia艂a艅 marketingowych oraz zwi臋kszaj膮ce ich efektywno艣膰. Dzi臋ki temu mo偶na generowa膰 wi臋ksze przychody, przy r贸wnoczesnym zmniejszeniu koszt贸w ich uzyskania. Jak dzia艂a marketing automation? Co wchodzi w jego sk艂ad? Dlaczego mo偶e tak bardzo odmieni膰 prowadzenie biznesu w internecie?

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Na czym polega marketing automation?

W marketingu automatyzacja ma na celu zwi臋kszenie efektywno艣ci prowadzonych kampanii i generowanie wi臋kszych zysk贸w poprzez lepsze i bardziej skuteczne dopasowanie komunikat贸w do poszczeg贸lnych grup odbiorc贸w.

Automatyzacja polega na gromadzeniu i przetwarzaniu informacji dotycz膮cych lead贸w sprzeda偶owych, czyli potencjalnych klient贸w. Zautomatyzowanie tych proces贸w pozwala na wyeliminowanie wszystkich zada艅 zwi膮zanych z r臋cznym wprowadzaniem danych oraz ich analiz膮.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Jak 艂atwo si臋 domy艣li膰, przetwarzanie danych bez zautomatyzowanych system贸w zajmuje bardzo du偶o czasu i jest wyj膮tkowo pracoch艂onne. Jest te偶 zwi膮zane z du偶ym ryzykiem pope艂nienia b艂臋du. Marketing automation zdecydowanie usprawnia ca艂y ten proces. System zbiera informacje na temat:

  • zainteresowa艅 konsumenta,
  • czynnik贸w demograficznych,
  • konkretnych czynno艣ci podejmowanych na danej stronie internetowej.

Dzi臋ki danym, kt贸re nast臋pnie s膮 przetwarzane oprogramowanie do automatyzacji marketingu, mo偶e zidentyfikowa膰 potencjalnych klient贸w i przypisa膰 ich do odpowiednich grup. Nast臋pnie mo偶e on kierowa膰 do nich odpowiednie tre艣ci, kt贸re s膮 spersonalizowane i dopasowane do ich potrzeb. Wysy艂anie konkretnego, dobrze dostosowanego do potrzeb danej grupy komunikatu zwi臋ksza szans臋 na szybsze podj臋cie decyzji o zakupie.

Marketing automation
Marketing automation

Warto wiedzie膰, 偶e marketing automation najcz臋艣ciej jest prowadzony z wykorzystaniem wiadomo艣ci e-mail rozsy艂anych do stworzonej wcze艣niej bazy danych kontaktowych. W ten spos贸b zidentyfikowany lead o konkretnie okre艣lonych potrzebach mo偶e otrzymywa膰 spersonalizowane tre艣ci, kt贸re najskuteczniej przekonaj膮 go do zakupu. Co wa偶ne, tre艣ci te stopniowo „ogrzewaj膮 lead” i mog膮 go bez po艣piechy poprowadzi膰 przez kolejne etapy procesu sprzeda偶owego.

Marketing automation umo偶liwia d艂ugofalowe gromadzenie i interpretacj臋 danych, ale r贸wnocze艣nie pozwala na szybk膮 wymian臋 precyzyjnych informacji pomi臋dzy pracownikami czy poszczeg贸lnymi dzia艂ami w jednej firmie. W ten spos贸b komunikacja pomi臋dzy nimi mo偶e skutecznie wp艂ywa膰 na zwi臋kszenie efektywno艣ci dzia艂a艅.

Kiedy powsta艂 marketing automation?

Warto wiedzie膰, 偶e marketing automation powsta艂 ju偶 w latach ’90. Wtedy wprawdzie nie opiera艂y si臋 one tak bardzo na dzia艂aniu internetu oraz mo偶liwo艣ciach, jakie on daje, ale to w艂a艣nie podejmowane wtedy dzia艂ania da艂y podwaliny do wsp贸艂czesnych dzia艂a艅 w tym temacie.

Warto podkre艣li膰, 偶e pocz膮tkowo automatyzacja polega艂a na 艂膮czeniu danych ze znakami kodowymi. Na tej podstawie mo偶na by艂o dzieli膰 odbiorc贸w na poszczeg贸lne grupy. To du偶e u艂atwienie tak偶e ze wzgl臋du na mo偶liwo艣膰 dzielenia odbiorc贸w na segmenty oparte na du偶ej ilo艣ci zmiennych. Z czasem koncepcja ta by艂a rozwini臋ta i rozros艂a si臋 do wsp贸艂cze艣nie znanej ju偶 wersji.

Skoro czytasz wpis pt. Automatyzacja marketingu, czyli marketing automation to te wpisy mog膮 tak偶e Ciebie zainteresowa膰:

Social media i media spo艂eczno艣ciowe:

Praca agencji:

Kursy i szkolenia:

Najwa偶niejsze korzy艣ci z korzystania z marketing automation

Bez w膮tpienia korzystanie z automatyzacji usprawnia prac臋. To oczywiste. Wystarczy tylko spojrze膰 na du偶e firmy produkcyjne, w kt贸rych procesy automatyzacji maj膮 ogromny wp艂yw na wysoko艣膰 i szybko艣膰 produkcji. W marketingu jest podobnie. Przyjrzymy si臋 wi臋c korzy艣ciom, jakie p艂yn膮 ze stosowania automatyzacji:

  • mo偶liwo艣膰 szybkiej identyfikacji lead贸w i przypisanie ich do odpowiednich grup i segment贸w,
  • mo偶liwo艣膰 kierowania do odbiorc贸w lepiej dopasowanych tre艣ci,
  • mo偶liwo艣膰 wykonywania r贸偶nych czynno艣ci marketingowych i sprzeda偶owych przy pomocy jednego narz臋dzia. Dzi臋ki temu wszyscy pracownicy maj膮 dost臋p do jednej, wsp贸lnej bazy klient贸w. To z kolei umo偶liwia wszystkim im dzia艂anie w oparciu o pe艂n膮 informacj臋.
  • wi臋ksza szansa na zbudowanie obszernej bazy danych, kt贸ra b臋dzie zawiera艂a wszystkie informacje niezb臋dne do prowadzenia dopasowanych i spersonalizowanych dzia艂a艅 marketingowych,
  • lepszy nadz贸r nad kosztami podejmowanych dzia艂a艅 marketingowych. Uprawnieni pracownicy mog膮 mie膰 wgl膮d w to, ile kosztuj膮 poszczeg贸lne dzia艂ania oraz mog膮 oceni膰, czy warto je kontynuowa膰. Umo偶liwia to te偶 szybsze podj臋cie decyzji o ewentualnym ich przerwaniu.
  • brak potrzeby r臋cznego gromadzenia i analizy danych zmniejsza ryzyko pope艂nienia b艂臋du,
  • zmniejszenie koszt贸w operacyjnych przy r贸wnoczesnym wzro艣cie przychod贸w.
  • prowadzenie skutecznej i spersonalizowanej komunikacji przedsprzeda偶owej i posprzeda偶owej,
  • pe艂na analiza danych wraz z mo偶liwo艣ci膮 generowania raport贸w danych i ich podsumowa艅. Dzi臋ki temu specjalistom marketingu 艂atwiej jest opracowywa膰 strategie. Dost臋p do danych pozwala te偶 lepiej pozna膰 swoj膮 grup臋 docelow膮, co jest kluczowe dla przygotowywania dobrych ofert.

FAQ

Marketing automation definicja

Marketing automation, po polsku automatyzacja marketingu) 鈥 to przeprowadzanie dzia艂a艅 marketingowych u偶ywaj膮c specjalistyczne oprogramowanie oraz narz臋dzia, kt贸re s艂u偶膮 do usprawnienia proces贸w sprzeda偶owych.

Marketing automation narz臋dzia

Najwa偶niejsze narz臋dzia do Marketing Automation i funkcje jakie posiadaj膮 to m.in.:

  • 艣ledzenie odwiedzaj膮cych i liczby wy艣wietle艅 naszej strony (np google analytics),
  • autorespondery,
  • czatbot (np. manychat)
  • mail marketing (np. getResponse, albo maileLite),
  • lead nurturing i lead scoring,
  • landing page.

Marketing automation przyk艂ady

Praktyczne przyk艂ady wykorzystania Marketing Automation:

  • Powiadomienia push.
  • E-mail marketing.
  • Dynamiczna strona internetowa.
  • Social media.
  • Chatbot.
  • Wysy艂ka wiadomo艣ci SMS.
  • Reklamy w sieciach RTB.

Marketing automation szkolenie

Nasze szkolenie z marketing automation odbywa si臋 jako praktyczny warsztat, podczas kt贸rego ka偶dy z uczestnik贸w uczy si臋 w 100% praktycznej wiedzy i potrafi zastosowa膰 najwa偶niejsze narz臋dzia do samodzielnej pracy z systemem do automatyzacji.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Automatyzacja marketingu, czyli marketing automation (podsumowanie)

Co my艣lisz o temacie jakim jest Automatyzacja marketingu, czyli marketing automation? Daj zna膰 w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)