Marketing automation

Instagram shopping
Instagram shopping
7 marca, 2022
Omnichannel
Omnichannel
7 marca, 2022
Marketing automation
Marketing automation

Marketing automation – czym jest i jak może zmienić prowadzenie biznesu przez internet?

Marketing automation cieszy się rosnącą popularnością, choć wiele osób wciąż nie wie dokładnie, jak działa. Na polskim rynku pojawia się coraz więcej firm, które proponują rozwiązania usprawniające prowadzenie działań marketingowych oraz zwiększające ich efektywność. Dzięki temu można generować większe przychody, przy równoczesnym zmniejszeniu kosztów ich uzyskania. Jak działa marketing automation? Co wchodzi w jego skład? Dlaczego może tak bardzo odmienić prowadzenie biznesu w internecie?

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Na czym polega marketing automation?

W marketingu automatyzacja ma na celu zwiększenie efektywności prowadzonych kampanii i generowanie większych zysków poprzez lepsze i bardziej skuteczne dopasowanie komunikatów do poszczególnych grup odbiorców.

Automatyzacja polega na gromadzeniu i przetwarzaniu informacji dotyczących leadów sprzedażowych, czyli potencjalnych klientów. Zautomatyzowanie tych procesów pozwala na wyeliminowanie wszystkich zadań związanych z ręcznym wprowadzaniem danych oraz ich analizą.

Jak łatwo się domyślić, przetwarzanie danych bez zautomatyzowanych systemów zajmuje bardzo dużo czasu i jest wyjątkowo pracochłonne. Jest też związane z dużym ryzykiem popełnienia błędu. Marketing automation zdecydowanie usprawnia cały ten proces. System zbiera informacje na temat:

  • zainteresowań konsumenta,
  • czynników demograficznych,
  • konkretnych czynności podejmowanych na danej stronie internetowej.

Dzięki danym, które następnie są przetwarzane oprogramowanie do automatyzacji marketingu, może zidentyfikować potencjalnych klientów i przypisać ich do odpowiednich grup. Następnie może on kierować do nich odpowiednie treści, które są spersonalizowane i dopasowane do ich potrzeb. Wysyłanie konkretnego, dobrze dostosowanego do potrzeb danej grupy komunikatu zwiększa szansę na szybsze podjęcie decyzji o zakupie.

Marketing automation
Marketing automation

Warto wiedzieć, że marketing automation najczęściej jest prowadzony z wykorzystaniem wiadomości e-mail rozsyłanych do stworzonej wcześniej bazy danych kontaktowych. W ten sposób zidentyfikowany lead o konkretnie określonych potrzebach może otrzymywać spersonalizowane treści, które najskuteczniej przekonają go do zakupu. Co ważne, treści te stopniowo „ogrzewają lead” i mogą go bez pośpiechy poprowadzić przez kolejne etapy procesu sprzedażowego.

Marketing automation umożliwia długofalowe gromadzenie i interpretację danych, ale równocześnie pozwala na szybką wymianę precyzyjnych informacji pomiędzy pracownikami czy poszczególnymi działami w jednej firmie. W ten sposób komunikacja pomiędzy nimi może skutecznie wpływać na zwiększenie efektywności działań.

Kiedy powstał marketing automation?

Warto wiedzieć, że marketing automation powstał już w latach ’90. Wtedy wprawdzie nie opierały się one tak bardzo na działaniu internetu oraz możliwościach, jakie on daje, ale to właśnie podejmowane wtedy działania dały podwaliny do współczesnych działań w tym temacie.

Warto podkreślić, że początkowo automatyzacja polegała na łączeniu danych ze znakami kodowymi. Na tej podstawie można było dzielić odbiorców na poszczególne grupy. To duże ułatwienie także ze względu na możliwość dzielenia odbiorców na segmenty oparte na dużej ilości zmiennych. Z czasem koncepcja ta była rozwinięta i rozrosła się do współcześnie znanej już wersji.

Skoro czytasz wpis pt. Automatyzacja marketingu, czyli marketing automation to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Social media i media społecznościowe:

Praca agencji:

Kursy i szkolenia:

Najważniejsze korzyści z korzystania z marketing automation

Bez wątpienia korzystanie z automatyzacji usprawnia pracę. To oczywiste. Wystarczy tylko spojrzeć na duże firmy produkcyjne, w których procesy automatyzacji mają ogromny wpływ na wysokość i szybkość produkcji. W marketingu jest podobnie. Przyjrzymy się więc korzyściom, jakie płyną ze stosowania automatyzacji:

  • możliwość szybkiej identyfikacji leadów i przypisanie ich do odpowiednich grup i segmentów,
  • możliwość kierowania do odbiorców lepiej dopasowanych treści,
  • możliwość wykonywania różnych czynności marketingowych i sprzedażowych przy pomocy jednego narzędzia. Dzięki temu wszyscy pracownicy mają dostęp do jednej, wspólnej bazy klientów. To z kolei umożliwia wszystkim im działanie w oparciu o pełną informację.
  • większa szansa na zbudowanie obszernej bazy danych, która będzie zawierała wszystkie informacje niezbędne do prowadzenia dopasowanych i spersonalizowanych działań marketingowych,
  • lepszy nadzór nad kosztami podejmowanych działań marketingowych. Uprawnieni pracownicy mogą mieć wgląd w to, ile kosztują poszczególne działania oraz mogą ocenić, czy warto je kontynuować. Umożliwia to też szybsze podjęcie decyzji o ewentualnym ich przerwaniu.
  • brak potrzeby ręcznego gromadzenia i analizy danych zmniejsza ryzyko popełnienia błędu,
  • zmniejszenie kosztów operacyjnych przy równoczesnym wzroście przychodów.
  • prowadzenie skutecznej i spersonalizowanej komunikacji przedsprzedażowej i posprzedażowej,
  • pełna analiza danych wraz z możliwością generowania raportów danych i ich podsumowań. Dzięki temu specjalistom marketingu łatwiej jest opracowywać strategie. Dostęp do danych pozwala też lepiej poznać swoją grupę docelową, co jest kluczowe dla przygotowywania dobrych ofert.

Automatyzacja marketingu, czyli marketing automation (podsumowanie)

Co myślisz o temacie jakim jest Automatyzacja marketingu, czyli marketing automation? Daj znać w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)