J臋zyk reklamy -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]

funkcje reklam
Funkcje reklam -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
23 lutego, 2022
Reklama perswazyjna
Reklama perswazyjna – jak dzia艂a marketing perswazyjny?
23 lutego, 2022
J臋zyk reklamy
J臋zyk reklamy

J臋zyk reklamy

Warto wiedzie膰, 偶e celem tw贸rc贸w reklam jest operowanie j臋zykiem w taki spos贸b, by skutecznie dzia艂a膰 na wyobra藕ni臋 sta艂ych i potencjalnych klient贸w. Ponadto dzi臋ki wykorzystanym technikom perswazyjnym mo偶liwe jest zajrzenie do umys艂贸w swoich odbiorc贸w.

Mo偶na zaobserwowa膰, 偶e reklamodawcy coraz cz臋艣ciej prezentuj膮 bardzo uniwersalne warto艣ci. Doskona艂ym przyk艂adem mo偶e by膰 u偶ywanie takich s艂贸w jak bezpiecze艅stwo czy rodzina. Jak wygl膮da obecnie j臋zyk reklamy?

Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e reklamodawcy informuj膮 o odniesionych korzy艣ciach, koncentruj膮 si臋 na podkre艣leniu swojej charytatywnej dzia艂alno艣ci.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Warto wiedzie膰, 偶e dzi臋ki bardzo pozytywnej autoprezentacji s膮 w stanie sprowokowa膰 do zakupu produktu, kt贸ry jest reklamowany. Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e stworzenie dobrego tekstu reklamowego jest zdecydowanie trudniejszym zadaniem, ni偶 mog艂oby si臋 wydawa膰.

Skoro czytasz wpis pt. J臋zyk reklamy to te wpisy mog膮 tak偶e Ciebie zainteresowa膰:

W jaki spos贸b m贸wi膰 do odbiorc贸w ich j臋zykiem?

Reklamodawcy doskonale wiedz膮, 偶e tworzone przez nich reklamy musz膮 przemawia膰 do swoich odbiorc贸w w ich j臋zyku. Nale偶y zatem rozpocz膮膰 tworzenie reklamy od powa偶nego zastanowienia si臋 nad grup膮 docelow膮. Jak wiadomo reklamy, kt贸re s膮 skierowane do przeci臋tnych odbiorc贸w, przewa偶nie podkre艣laj膮 polskie pochodzenie produkt贸w, a tak偶e niskie ceny.

J臋zyk reklamy
J臋zyk reklamy

Godny uwagi jest fakt, 偶e specjali艣ci od reklam staraj膮 si臋 unika膰 s艂owa „tani”.

Oczywi艣cie nie mo偶na pod 偶adnym pozorem sugerowa膰, 偶e klient nie bra艂by pod uwag臋 jako艣ci poszczeg贸lnych produkt贸w. Nikogo nie powinien zatem dziwi膰 fakt, 偶e ogromn膮 popularno艣ci膮 ciesz膮 si臋 eufemizmy cenowe. Doskona艂ym przyk艂adem mo偶e by膰 przekaz „jako艣膰 za rozs膮dn膮 cen臋”.

Z kolei reklamy, kt贸re s膮 skierowane do os贸b m艂odych, zaczynaj膮 si臋 od s艂贸w „偶yje na luzie”. Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e do ma艂ych dzieci, a tak偶e rodzic贸w najlepiej b臋d膮 trafia艂y zdrobnienia.

Mo偶na dostrzec, 偶e firma Nike pr贸buje przyku膰 uwag臋 wszystkich ludzi prowadz膮cych aktywny tryb 偶ycia. Mo偶na zaobserwowa膰, 偶e tw贸rcy reklam coraz cz臋艣ciej korzystaj膮 z maksymy wspania艂omy艣lno艣ci i taktu.

Ich celem jest udowodnienie potencjalnemu klientowi, 偶e ten b臋dzie musia艂 wykona膰 minimalny wysi艂ek, by osi膮gn膮膰 maksymalne korzy艣ci. Zupe艂nie inaczej wygl膮da sytuacja w przypadku producenta. Firma wk艂ada maksymalny wysi艂ek i otrzymuje minimalne korzy艣ci.

Wykorzystywanie zwi膮zk贸w frazeologicznych w zabawie s艂owem

Warto wiedzie膰, 偶e reklamy nie mog膮 by膰 pod 偶adnym pozorem agresywne i nachalne. Rezultatem takiego dzia艂ania mo偶e by膰 zniech臋cenie odbiorc贸w. W reklamach musi by膰 oczywi艣cie zachowana poprawno艣膰 j臋zykowa.

Godny uwagi jest fakt, 偶e istniej膮 艣wiadome prowokacje, celowe odst臋pstwa, ich zadaniem jest zaintrygowanie potencjalnych klient贸w. Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e niezwykle skuteczne s膮 slogany rymowane, rytmizowane i melodyczne. Nikogo nie powinien dziwi膰 ten fakt, poniewa偶 zapadaj膮 odbiorcom w pami臋ci.

Jak wiadomo, has艂a reklamowe musz膮 by膰 wyj膮tkowe i niebanalne. Dzi臋ki temu b臋d膮 si臋 wyr贸偶nia艂y. Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e z roku na rok coraz wi臋ksz膮 liczba slogan贸w reklamowych doskonale wpisuje si臋 w s艂ownik mowy potocznej.

Ponadto agencje reklamowe lubi膮 czerpa膰 z motyw贸w literackich, filmowych lub religijnych. Warto wiedzie膰, 偶e przekszta艂caj膮 tak偶e znane frazeologizmy. Uwielbiaj膮 bawi膰 si臋 s艂owem. Doskona艂ym przyk艂adem mo偶e by膰 slogan: 鈥渇ortuna owocem si臋 toczy鈥, czy 鈥渮 Kasi膮 ci si臋 upiecze鈥.

Ponadto tw贸rcy reklam wykorzystuj膮 hiperbole, epitety, por贸wnania, animizacje, metafory, powt贸rzenia, neologizmy. Mo偶na r贸wnie偶 zaobserwowa膰, 偶e coraz cz臋艣ciej dokonuj膮 zmiany szyku w zdaniu czy stosuj膮 stopniowanie przymiotnik贸w. Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e na pod艣wiadomo艣膰 odbiorc贸w dzia艂a tryb przypuszczaj膮cy i rozkazuj膮cy.

Czy dobrym rozwi膮zaniem b臋dzie stosowanie r贸wnowa偶nik贸w zda艅?

Zdecydowanej wi臋kszo艣ci os贸b wydaje si臋, 偶e komunikaty reklamowe musz膮 by膰 proste oraz kr贸tkie. Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e zdecydowanie trudniejszym zadaniem b臋dzie zanegowanie zdania z艂o偶onego, ni偶 dw贸ch prostych zda艅.

Jak wiadomo, ludzie nie rozk艂adaj膮 na czynniki pierwsze ca艂o艣ci informacyjnych. Mog膮 uzna膰 je za fa艂szywe albo prawdziwe. Warto wiedzie膰, 偶e ludzki m贸zg potraktuje dwa proste zdania jako oddzielnie ca艂o艣ci, a nast臋pnie zweryfikuje ich prawdziwo艣膰.

Czy warto w sloganach reklamowych u偶ywa膰 s艂owa „prawdopodobnie”?

U偶ywanie przez reklamodawc贸w takich s艂贸w jak „by膰 mo偶e” i „prawdopodobnie” mo偶e os艂abi膰 si艂臋 przekazu? Wspomniane wyra偶enia mog膮 znacznie wzmocni膰 skuteczno艣膰 danej reklamy, je偶eli b臋d膮 dotyczy艂y aspekt贸w, kt贸rych praktycznie nie da si臋 sprawdzi膰.

Doskona艂ym przyk艂adem mo偶e by膰 reklama firmy Carlsberg – 鈥減rawdopodobnie najlepsze piwo na 艣wiecie鈥. Marka w ten prosty spos贸b nie tylko wyr贸偶ni艂a si臋 w bran偶y, ale r贸wnie偶 jej reklama jest bardzo wiarygodna. Nale偶y tak偶e wspomnie膰 o sieci wypo偶yczalni samochod贸w Avis..

Reklamowa艂a si臋 ona bowiem has艂em: 鈥淛este艣my numerem 2. Staramy si臋 bardziej!鈥. Oczywi艣cie przekaz okaza艂 si臋 ogromnym sukcesem. Grupa docelowa wysz艂a z za艂o偶enia, 偶e przedsi臋biorstwo nie spocznie na laurach i b臋dzie si臋 dalej rozwija膰.

Co my艣lisz o temacie jakim jest J臋zyk reklamy? Daj zna膰 w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)