Język reklamy

funkcje reklam
Funkcje reklam
23 lutego, 2022
Reklama perswazyjna
Reklama perswazyjna
23 lutego, 2022
Język reklamy
Język reklamy

Język reklamy

Warto wiedzieć, że celem twórców reklam jest operowanie językiem w taki sposób, by skutecznie działać na wyobraźnię stałych i potencjalnych klientów. Ponadto dzięki wykorzystanym technikom perswazyjnym możliwe jest zajrzenie do umysłów swoich odbiorców.

Można zaobserwować, że reklamodawcy coraz częściej prezentują bardzo uniwersalne wartości. Doskonałym przykładem może być używanie takich słów jak bezpieczeństwo czy rodzina. Jak wygląda obecnie język reklamy?

Należy mieć świadomość, że reklamodawcy informują o odniesionych korzyściach, koncentrują się na podkreśleniu swojej charytatywnej działalności.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Warto wiedzieć, że dzięki bardzo pozytywnej autoprezentacji są w stanie sprowokować do zakupu produktu, który jest reklamowany. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że stworzenie dobrego tekstu reklamowego jest zdecydowanie trudniejszym zadaniem, niż mogłoby się wydawać.

Skoro czytasz wpis pt. Język reklamy to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

W jaki sposób mówić do odbiorców ich językiem?

Reklamodawcy doskonale wiedzą, że tworzone przez nich reklamy muszą przemawiać do swoich odbiorców w ich języku. Należy zatem rozpocząć tworzenie reklamy od poważnego zastanowienia się nad grupą docelową. Jak wiadomo reklamy, które są skierowane do przeciętnych odbiorców, przeważnie podkreślają polskie pochodzenie produktów, a także niskie ceny.

Język reklamy
Język reklamy

Godny uwagi jest fakt, że specjaliści od reklam starają się unikać słowa „tani”.

Oczywiście nie można pod żadnym pozorem sugerować, że klient nie brałby pod uwagę jakości poszczególnych produktów. Nikogo nie powinien zatem dziwić fakt, że ogromną popularnością cieszą się eufemizmy cenowe. Doskonałym przykładem może być przekaz „jakość za rozsądną cenę”.

Z kolei reklamy, które są skierowane do osób młodych, zaczynają się od słów „żyje na luzie”. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że do małych dzieci, a także rodziców najlepiej będą trafiały zdrobnienia.

Można dostrzec, że firma Nike próbuje przykuć uwagę wszystkich ludzi prowadzących aktywny tryb życia. Można zaobserwować, że twórcy reklam coraz częściej korzystają z maksymy wspaniałomyślności i taktu.

Ich celem jest udowodnienie potencjalnemu klientowi, że ten będzie musiał wykonać minimalny wysiłek, by osiągnąć maksymalne korzyści. Zupełnie inaczej wygląda sytuacja w przypadku producenta. Firma wkłada maksymalny wysiłek i otrzymuje minimalne korzyści.

Wykorzystywanie związków frazeologicznych w zabawie słowem

Warto wiedzieć, że reklamy nie mogą być pod żadnym pozorem agresywne i nachalne. Rezultatem takiego działania może być zniechęcenie odbiorców. W reklamach musi być oczywiście zachowana poprawność językowa.

Godny uwagi jest fakt, że istnieją świadome prowokacje, celowe odstępstwa, ich zadaniem jest zaintrygowanie potencjalnych klientów. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że niezwykle skuteczne są slogany rymowane, rytmizowane i melodyczne. Nikogo nie powinien dziwić ten fakt, ponieważ zapadają odbiorcom w pamięci.

Jak wiadomo, hasła reklamowe muszą być wyjątkowe i niebanalne. Dzięki temu będą się wyróżniały. Należy mieć świadomość, że z roku na rok coraz większą liczba sloganów reklamowych doskonale wpisuje się w słownik mowy potocznej.

Ponadto agencje reklamowe lubią czerpać z motywów literackich, filmowych lub religijnych. Warto wiedzieć, że przekształcają także znane frazeologizmy. Uwielbiają bawić się słowem. Doskonałym przykładem może być slogan: “fortuna owocem się toczy”, czy “z Kasią ci się upiecze”.

Ponadto twórcy reklam wykorzystują hiperbole, epitety, porównania, animizacje, metafory, powtórzenia, neologizmy. Można również zaobserwować, że coraz częściej dokonują zmiany szyku w zdaniu czy stosują stopniowanie przymiotników. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że na podświadomość odbiorców działa tryb przypuszczający i rozkazujący.

Czy dobrym rozwiązaniem będzie stosowanie równoważników zdań?

Zdecydowanej większości osób wydaje się, że komunikaty reklamowe muszą być proste oraz krótkie. Należy mieć świadomość, że zdecydowanie trudniejszym zadaniem będzie zanegowanie zdania złożonego, niż dwóch prostych zdań.

Jak wiadomo, ludzie nie rozkładają na czynniki pierwsze całości informacyjnych. Mogą uznać je za fałszywe albo prawdziwe. Warto wiedzieć, że ludzki mózg potraktuje dwa proste zdania jako oddzielnie całości, a następnie zweryfikuje ich prawdziwość.

Czy warto w sloganach reklamowych używać słowa „prawdopodobnie”?

Używanie przez reklamodawców takich słów jak „być może” i „prawdopodobnie” może osłabić siłę przekazu? Wspomniane wyrażenia mogą znacznie wzmocnić skuteczność danej reklamy, jeżeli będą dotyczyły aspektów, których praktycznie nie da się sprawdzić.

Doskonałym przykładem może być reklama firmy Carlsberg – “prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie”. Marka w ten prosty sposób nie tylko wyróżniła się w branży, ale również jej reklama jest bardzo wiarygodna. Należy także wspomnieć o sieci wypożyczalni samochodów Avis..

Reklamowała się ona bowiem hasłem: “Jesteśmy numerem 2. Staramy się bardziej!”. Oczywiście przekaz okazał się ogromnym sukcesem. Grupa docelowa wyszła z założenia, że przedsiębiorstwo nie spocznie na laurach i będzie się dalej rozwijać.

Co myślisz o temacie jakim jest Język reklamy? Daj znać w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)