Jak reklama wpływa na nasze życie

nieetyczna reklama
Nieetyczna reklama -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
2 marca, 2022
Metaverse
Metaverse -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
3 marca, 2022
jak reklama wpływa na nasze życie
jak reklama wpływa na nasze życie

Jak reklama wpływa na nasze życie

Zaraz odpowiem na kluczowe pytanie:

Jak reklama wpływa na społeczeństwo i nasze życie?

Ale najpierw zastanów się…

Ile reklam widziałeś w swoim życiu? Przeciętna osoba widzi od 280 do 310 reklam dziennie. Reklamy to świetny sposób na informowanie ludzi o produktach, problemach i nie tylko. Jednak czy reklama stała się problemem dla społeczeństwa? Jak reklama wpływa na nasze życie? Każdy widział te reklamy, w których reklamodawcy próbują przekonać konsumenta, że produkt uczyni ich życie pięciokrotnie lepszym, ale ich życie nie będzie lepsze, dopóki nie kupią danego produktu. Intencją reklamodawcy jest próba wniknięcia w twój umysł i wpłynięcia na twoje myśli i decyzje. Reklamy takich produktów jak samochody, ubezpieczenia, leki, napoje i reklamy polityczne często próbują wpłynąć na konsumenta. Reklama jest szkodliwa dla społeczeństwa ze względu na jej silny wpływ.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Negatywne efekty tego jak reklama wpływa na nasze życie

Jakie są podstawowe negatywne efekty reklamy dla społeczeństwa? Dowiedzmy się.

Reklama sprawia, że czujemy, że nie jesteśmy wystarczająco dobrzy, tacy, jacy jesteśmy.
Mamy system ekonomiczny, w którym ludzie muszą zarabiać pieniądze, aby przetrwać, bez względu na to, jak manipulują technikami, aby to osiągnąć — i widać to wyraźnie w branży reklamowej.

Aby sprzedać swoje rzeczy, reklamodawcy przede wszystkim wmawiają, że czujesz się źle z samym sobą. Jak to osiągają? Pokazując, jakie powinno być idealne życie, a następnie sprawiając, że porównujesz z nim swoje zwykłe życie. W ten sposób powoli prowadzą cię do przekonania, że nie jesteś piękna, inteligentna, pewna siebie i tak dalej, aż w pełni przekonają cię, że w zasadzie jesteś do niczego.

jak reklama wpływa na nasze życie
jak reklama wpływa na nasze życie

Powód? Sprawić, że poczujesz się niepewnie, aby mogli tobą emocjonalnie manipulować.

Reklama sprawia, że myślimy, że wszystko, czego potrzebujemy )albo nawet nie wiemy, że potrzebujemy), jest na sprzedaż.

Innym poważnym złym skutkiem reklamy jest to, że karmi nas mylnym wrażeniem, że wszystko, czego potrzebujemy, można kupić, a zatem pieniądze powinny być naszą miarą sukcesu i głównym celem w życiu.

Skoro czytasz wpis pt. Jak reklama wpływa na nasze życie to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Bez zakupów reklamy informują, że nie można znaleźć zadowolenia. W ten sposób reklamy podsycają twoje pragnienie pracy jak niewolnik, tylko po to, abyś mógł wydawać ciężko zarobione pieniądze na rzeczy, które ostatecznie sprawią, że będziesz rozczarowany i niezadowolony.

Do czego to prowadzi…

Reklama sprawia, że szczęście kojarzy nam się z konsumpcjonizmem.

Po tym, jak udało im się zrujnować naszą samoocenę, reklamy próbują nas zwieść, że tylko produkty i usługi mogą sprawić, że poczujemy się lepiej. Innymi słowy, reklamy tworzą problem, a następnie proponują nam jego rozwiązanie. Co jest tym rozwiązaniem? Dobrze zgadłeś: Zakupy.

Kiedy uda im się sprawić, że poczujesz się brzydki, sprzedają ci produkty kosmetyczne, abyś mógł poprawić swoją urodę. Kiedy uda im się sprawić, że uwierzysz, że nie wyglądasz jak ktoś ważny, sprzedają ci drogie ubrania, abyś mógł przyciągnąć uwagę innych. I tak dalej i tak dalej.

Krótko mówiąc, reklamy obiecują szczęście, pod warunkiem, że w zamian wydasz pieniądze. Wynik? Kupowanie rzeczy, których nawet nie potrzebujesz i wspieranie produkcji niepotrzebnych odpadów, które zanieczyszczają naszą planetę.

Zasady etyki w przypadku tego jak reklama wpływa na nasze życie

Kilka zasad etyki dla marketerów cyfrowych:

  1. Nigdy nie idź na kompromis w kwestii prywatności.
    Prywatność jest bardzo wrażliwą domeną, ponieważ jest głównym problemem generacji Internetu. Jeśli prowadzisz marketing za pośrednictwem mediów społecznościowych, upewnij się, że nie naruszasz zasad prywatności. Niektóre firmy wydobywają dane z Facebooka i LinkedIn, aby tworzyć kampanie e-mailowe. To najnowocześniejsza strategia, która wymaga zwrócenia uwagi na podstawowe problemy. Sama obietnica niespamowania może nie wystarczyć, musisz dać opcję rezygnacji z subskrypcji przy każdej dostarczanej wiadomości.
  2. Mów prawdę.
    Jeśli masz jakieś zainteresowanie lub przynależność do czegoś, co jest przedmiotem dyskusji, musisz grzecznie przekazać swoją przynależność. Kolejnym ważnym elementem jest bycie wiernym sobie i widzom.
  3. Zobowiąż się do zrównoważonego rozwoju i praw człowieka.
    Etyczny konsumpcjonizm staje się coraz większym priorytetem dla wielu klientów. Ludzie chcą mieć pewność, że to, co kupują, jest produkowane w sposób zrównoważony i etyczny. Bądź szczery w kwestii składników produktu, testowaniu produktu na zwierzętach itp.
  4. Odpowiadaj rozsądnie na obawy konsumentów.
    Jeśli klienci mają obawy dotyczące bezpieczeństwa produktu lub usługi, należy to traktować jako najwyższy priorytet firmy. Zawsze staraj się chronić prawa konsumentów i niezwłocznie badaj wszelkie skargi.
  5. Nie wykorzystuj emocji.
    Uzyskanie emocjonalnej reakcji konsumentów jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na wzbudzenie zainteresowania. Jeśli jednak w niesmaczny sposób wywołujesz negatywne emocje, takie jak wściekłość, strach, smutek, można to uznać za wyzysk. Klienci chcą, aby ich emocje były prawdziwe, a nie manipulowane.
  6. Użyj słowa „Sponsorowane”.
    Jest to szybki i łatwy sposób na zapewnienie, że Twoje cyfrowe multimedia są zawsze objęte ochroną. Używanie słowa „sponsorowane” we wszystkich kampaniach cyfrowych i innych mediach ostrzeże odbiorców, że jest to sponsorowany post Twojej marki.
  7. Otwórz linie komunikacji.
    Korzystając z mediów cyfrowych, najlepiej jest zachować politykę otwartych drzwi i konsekwentnie komunikować się z odbiorcami. Pomaga to nie tylko budować integralność marki, ale może pomóc w przypadku nieszczęśliwego wypadku. Kiedy widzowie Ci ufają, łatwiej im wybaczyć błąd, niż mieć niezadowolonych klientów, którzy pogarszają sytuację, dzieląc się swoimi doświadczeniami w mediach społecznościowych.

Co myślisz o temacie jakim jest Jak reklama wpływa na nasze życie? Daj znać w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)